No jsme zvědav jak to půjde na odbyt.Cena je hodně zajímavá, auto to bude imho dobré a kdo potřebuje 7 míst, tak tohle auto určitě zařadí do výběru.Plky jak to auto vypadá a že to není Fiat neřeším.Jízda z bodu A do bodu B s rodinou, možnost 4x4, 7 míst za hodně dobrou cenovku ...toť celé.Uvidíme jak spolehlivost...jinak za mne. :yes:
Co mi zásadně u freemontu chybí jsou xenony! To se sakra v NA nenosí? Auto bez xenonů bych si nekoupil, beru to jako velmi závažný prohřešek v oblasti aktivní bezpečnosti!
P.S.: Jsou ci nejsou součástí výbaby vyhřívaná sedadla?
No asi taky hoši štěří, další modely xenony maj, dokonce i pro americký trh...(namátkou 300c, charger, grancherokee atd. maj bixenony).
Mohli udělat dvoje světla, pokud je nechtěli dávat pro us trh. 300ky první generace měli mimo provedení 5,7 a 6,1 V8 pro americký trh taky normální halogeny. A pro evropy měly všechny verze xenony.
ValeoSylavnia by ty světla s xenony pro Freemonták vyrobila, to vůbec není problém, stačilo by chtít.
Tak počkej, já neměl na mysli rohlíky. ;-) Já si jen myslím že prodeje v Evropě nebudou špatné.Auta nad 600 tkč nejsou krom vyjimek nikdy pro prodej ve velkém.7míst taky nepotřebuje každej...já jen že mśto na trhu je a imho Fiat se tam "zasunul".Jka dlouho bude zasouvat , no to se uvidí. >:D
Jen drobnost: zamykání nádrže extra klíčem umožňuje řidiči na pumpách s obsluhou dát klíč pumpaři ať natankuje, zamknout auto a jít do bufetu na kafe. U nás asi nic obvyklého, ale jinde (v Itálii, možná i v Americe?) běžná věc.
Jinak Freemont: :yes::yes::yes: To auto nemá vzhledem ke svému poslání žádnou zásadní chybu a cenovka je perfektní. U nás přesto neočekávám žádný velký prodejní úspěch, ale v itálii i jinde na jihu Evropy ano :yes:
Tohle víčko nádrže, zamykací, naprosto to samé sem měl už na 2001 Sebringu.
A jediný důvod proč to tak chrysler dělá? No ono v USA se benzín nekrade a ani si nikdo do nádrže nesype cukr, tudíž se tam vůbec zamykací víčka nedávaj z fabriky a no a pro evropu pro těch pár tisích aut to udělali jak to šlo nejlevněji a nejjednodušeji - totiž dali tam víčko zamykací.
Vlastně ted jsem dal kritikům do ruky silný argument jak je Freemont zastaralý - používá víčko nádrže který Chrysler montoval už před 12ti lety, fuuj, ostuda, taková nestydatost :o)))))
Tak to nevim co ja na tom za výhodu. Zrovna minulý týden se ke mně šinul "pumpař" na Shellce a chtěl mi natankovat. Ač to nemám rád, tak jsem svolil. Pumpař si sám otevřel víko nádrže, já zamkl auto a šel do krámu.... V čem mi teda pomůže nebo usnadní práci mechanický klíč navíc?
No že pumpař může manipulovat s víčkem, i když je auto zamčené, tj. když ty už sedíš na tom kafi, nemusíš na něj čekat.
Ale asi má pravdu Baryk, že hlavním důvodem je nezamykání nádrží v Americe.
To pořád nemá logiku. Pumpař vezme klíč kde? Musim mu ho tedy dát (tady bych tak někomu dal klíč...) To už je jednodušší ťuknout to víčka nádrže aby se otevřelo, a nemusim nikomu nic dávat.
U Freemontu je důvod zcela jasný, a to úspora aby nemuseli dělat elektronický zámek jak píše Barrichello. Já pouze narážim na tu obhajobu / výhodu tohoto řešení co tu píšeš ;-)
No on taky nemusí stát jeden pumpař u každého stojanu, že. Takže třeba obsluha je někde vedle (tankuje jiné auto nebo se u prázdné pumpy schovává v teple...), ty vystoupíš, zamčeš auto, přijdeš k pumpaři, dáš mu klíč, řekneš "plnou" a jdeš do baru. On natankuje, zamče nádrž a přinese ti klíč dovnitř (a očekává spropitné ;-) ).
U Shellu teď zavedli tankování obsluhou, ještě mi umyl okno a chtěl jsem mu dát zpropitný a div mi nevynadal, že není žádný studentík, ale normální placená obsluha :-)
Maj to tak všechny ameriky z USA pro Evropu, prostě j tam klasický zamykací víčko.
Jo klíč bych jaksi taky nikomu nedal, ono totiž tím klíčem na nádrž jde zároven otevřít auto, kláč je totiž jeden, abys neměl 2-3 klíče jak za dob šáde 120 :-)
Aha, tak to pardon. já to pochopil tak, že ten klíč odemkne JEN nádrž a nic dalšího, podobně jako třeba servisní klíč neodemče kufr a přihrádku v palubní desce...
"Přemýšlíte, co že to název vozu značí? Odpověď je jednoduchá: nic! Je to ukázka uměle vytvořeného pojmenování, na který však marketingové oddělení může být hrdé. Evokuje hory, volnost, toulky krajinou.."
Já bych naopak řekl, že ten název je docela trefný. Chrysler to auto smontuje , Fiat to nic nestojí, jen nalepí znáčky na kapotu a název vozu je na světě >:D
Nestojí, fiat získal podíl v Chrysleru za pár šlupek, dluh americké vládě splatil z půlky ze zisku samotného chrysleru a ještě používá jeho modely k zaplácnutím děr v modelové řadě Fiat, Lancia, jejíž současná - vlastními silami vytvořená řada - připomíná ementál po nájezdu myší >:D >:D >:D
Nebýt chrysleru je ve ztrátě, stačí se podívat na prosincové výsledky na itlaském trhu - totálně všecky zančky vč. Feerrari mají pokles, jediný kdo má nárůsty prodeje je.....Jeep >:D
Nebýt úspěchů samotného Chrysleru v usa/can, je na tom Fiat hodně ídně a ještě bídněji by byl, neb letos toho prodá v EU ještě mohem méně než loni >:D
Aby mu nepřekazil plány kurz - s těmi přelepenci, ono pokud to dojde někam na 26 kč / 1 usd resp. evkivalent u euro/usd kurzu, tak ty přelepenci bud budou generovat zisk 1,50 Euro nebo je budou muset zdražit, čím se stanou nekonkurenceschopný.....
A V USA může krizet nastat taky znovu a pak sem zvědav co bude Sergio dělat >:D >:D >:D >:D
Protože jedniný, kdo ještě dneska má schopnosti do něčeho jít jsou Číňani a těm se Amíci chtěli vyhnout. Němci už se na Chrysleru jednou spálili a hlavně potřebují si všechno stráááášně dlouho rozmyslet, spočítat, schválit, povolit... Frantíci mají svých starostí dost - PSA určitě a Renault chce teď především Ladu a krom toho už si taky jednou nabil s AMC. Takže jediný, kdo byl schopen skoro od boku střelit a vzít byl Fiat. Navíc mi to přijde jako naprosto neuvěřitelná odvaha, vůbec v dnešní době. nechci chválit dne před večerem, ale zatím to vypadá, že yb to "panu účetnímu" mohlo vyjít. Občas se podívejte do německého tisku, jak to VW nemůže strávit... Prostě Fiat zariskoval a tak získal skoro zadarmo pár zajímavých modelů, značku Jeep a přístup na americký trh. Ta cena byl ten risk! A nikdo jiný ho v peněžence neměl...
Je to celkem sranda, jak se VW 40 let snaží na U.S. trhu prosadit, kolik peněz investovali, aby se Audi jakž takž vypozicovalo (stejně beznadějně) ve stínu ostatních německých brandů... a horkotěžko získají suma sumárum vč. porsche 3% trhu...
Fiat jedním šmahem lapne 10% trhu a a ještě má 5 násobek prodejců... (a nebavím se o téměř dominantním postavení na kanadském trhu, který taky není bezvýznamný - srovnatelný s německým trhem)
Jestli dobře počítám Chrysler je U.S. 4rka s největším růstem prodejů, jen s těsnou ztrátou na 3. Toyotu. A to si myslím, že Dart k navýšení prodejů taky hodně pomůže (když vidím prodejní čísla Focusu a Civavy)
hmm, bohužel smůla je, že Dodge Journey R/T má ten inteiér naprosto shodný, jestli milá redakce neporovnává s původním Joruney zde prodávaným, což ovšem byla stará verze.
Současné Dodge má stejný interiér, resp. jinak - milý Freemont má stejný interiér jako to Dodge, neb milý Fremeont je dodge s jinými znáčky a upraveným nárazníkem a naftovým motrem Fiat.
Jinak je to absolutně jedno a to samé vozidlo.
AD ceny - při stoupajícím kruzu USD je jen otázkou, kdy budou muset u fiatu zdražit, nebo na tom prodělaj kalhoty.
Ona lez těžko prodávat vozidlo vyrobené v Mexiku za cenu plácnu 550 000 Kč při kurzu 17,80 a rovněž při kurzu 21 Kč....
No neprodával, ale v v USA a zejména v Kanadě kde patří mezi neprodávanější ve své kategorii se prodává už přes rok....
Starý modely nejde porovnávat, tam byly šddý plastárny, bohužel Mercedes šetřil kde mohl a dával tam co tam dával.
První vlaštovka s novým interiérem byla současná generace Dodge RAM (ted jen RAM pickup) a současný Jeep GrandCheroeke, zatímco RAM už se před vstupem Fiatu do Chrysler LLC dávno prodával, tak Jeep GrandCherokee byl z 99% hotový a připravený k sériové výrobě.
Takže tyto interiéry skutečně nejsou výsledkem práce italů.
Protože když si srovnáte určité části s Jeepm, tak jaksi volant, přístrojový štít atd. vám bude něco připomínat, stejně jako ovládání klima a ventilace, jo to startovací tlačítko už měl Challenger 2008 atd...
Milá redakce, menší by ty fotky už nešly? Tohle rozlišení je dobré tak pro mobil, když už máte fotografa, bylo by fajn, kdybysme z toho taky něco měli i my.
Dvoutunová Panda <b class="smile02"><b>;-)</b></b>
.... v té černé na 19" to tomu autu i docela sluší, co? ;-)
Jinak s ohledem na způsob vzniku je výsledek dle testu velmi povedený.... Auto bez slabších míst, s fantastickým poměrem cena/výkon....
Jaká bude komerční úspěšnost se ještě ukáže... Logo Fiatu je v Evropě lepší než logo Dodge, ale furt je to logo Fiatu, že....
Každopádně za ty prachy, velmi zajímavá volba :yes:
Nejvybavenejsi model (projel jsem i konfigurator Fiat) - nema xenony ani v nabidce - tohle bylo hodne kritizovane u VW Jetty.....a je tu dalsi auto, jeste navic s cenou u nejvybavenejsiho modelu - pres 800.000,- a take nema xenony....to je ostuda. ;-\
Trošku zarážející to je (dnes už to začíná být určitá třídní samozřejmost), ale třeba můj známý si přivezl nedávno nový Multivan za 1,5 milionu. Fantastická "dodávka" s téměř snovou výbavou ... a vepředu dvě žluté H7 8-s
S tímhle autem jsem měl tu možnost - dokonce v samotné Itálii, od kvalitní dálnice přes běžnou okrsku až po město.
V kůži, dieselu...zřejmě vyšší výbavě.
Můj pocit, stejně jako pocity samotných Italů jsou rozpačité. Na místní (italské poměry, se jednalo o levné auto, ale tím to asi končilo). Uvnitř velikost nižší střední třídy, středový panel a grafika displeje žalostné, a především podvozek byl hrozivý...
Měl jsem pocit že jedu v autě bez tlumičů a per. Ostatně podobnou zkušenost mám z Fiatu Brava - extrémně tvrdé auto, které po chvilce začne povrzávat...a to mám tvrdé/sportovní podvozky docela rád.
Tahle auto je podle mně omyl a Fiat s ním velkou díru u nás v ČR ani jinde v Evropě neudělá.
Safra, tys mi ale dal, mám objednaný 3,6 V6 v plný palbě, to abych to zrušil... A teď vážně, už se moc těším, 270 koní, 6ti st. automat, 4x4, na plyn jezdíš za stejný peníze jak za dehet a to vše za 666 kolíků... ( DPH mi vrátí ) , nevím o lepší nabídce ! ( Abych byl přesný, ten plyn bude + k uvedené ceně.)
A máte plyn přímo do fiatu? Taky o tom přemýšlím. Sice je prý dodací lhůta něco kolem 5 měsíců,ale chtěl bych se v tom svézt s tím motorem a to bohužel u nás asi nikdo předváděčku mít nebude. Škoda jen těch xenonů a prý nesjou možné vyhřívané sedadla v kombinaci s kůží. :-(
Vyhřívaná sedadla vpředu jsou standartně s kůži.Ještě je tam změna u výbavy Urban,že rádio má větší ovládací panel.To malé rádio má jenom výbava Freemont.
hmmm, tak zrovna u Bravy tohle neplati. Jezdim s ni pomerne casto a k tomu jeste XC70. a vzhledem k tomu, jaky pohodli je v XC70, se mi Brava rozhodne jako kostitras nejevi....naopak jsem byl prekvapenej jak solidne to tlumi nerovnosti a hlavne jak to auto je celkove tichy (1.4Tjet). Vrzani jsem si taky tedy nevsiml...tot mam osobni zkusenost spolumajitele:-)
Freemont se mi libi a dovedu si ho predstavit za nejaky cas, v 4x4 provedeni..uvdime jak se mu bude darit
Interiérové parametry Freemontu: g) podélný prostor vpředu min/max (mm):770 / 1040 h) podélný prostor vzadu min/max (mm):640 / 930 i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):1020 j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920 k) šířka vpředu (mm):1490 l) šířka vzadu (mm):1480 délka sedáku vpředu (mm):480 délka sedáku vzadu (mm):440 výška opěradla vpředu (mm):630 výška opěradla vzadu (mm):610
Pro srovnání Mondeo Combi: g) podélný prostor vpředu min/max (mm):830 / 1020 h) podélný prostor vzadu min/max (mm):670 / 940 i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):1060 j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970 k) šířka vpředu (mm):1490 l) šířka vzadu (mm):1480 délka sedáku vpředu (mm):490 délka sedáku vzadu (mm):460 výška opěradla vpředu (mm):610 výška opěradla vzadu (mm):610
Nějak ti to s tím prostorem ve Freemontu jako v nižší střední hapruje, co? (Mondeo je jedno z nejprostornějších aut střední třídy....)
Jestli tě čéče v půjčovně neoblafli a nepůjčili ti místo Freemontu Fiat Fiorino.... Vzhledem na tvé hodnocení tvrdosti podvozku bych se ani nedivil....
s predvádzačkou som prešiel pár km do práce a späť a mojich 184 cm a bratových 196 nemalo problém ani vpredu a ani v strede ( zadný rad s číslami 6 a 7 sme neskúšali, načo ). pr.del nič netlačilo a nič so mnou netriaslo ( sedadlo v superbe nemám rád, vy česi máte také útlejšie boky a to nižšie ). Spotreba dobrá, taliani sa na tom moc nenapracujú... Ale predaje asi nebudú nič moc, toto už je cenová kategória kde kupujú autá firmy a tam je predsa len určitý kódex .
jak jsem včera slíbil, dnes jsem si byl do Freemonta sednout. První jsem sednul na * v salonu Fiatu v Brně Řečkovicích. Před lety, kdy jsem tam byl naposledy, tak to byla pastuška s pěti modely Fiatu. Pravda, v recepci tehdy seděla nádherně vybavená slečna Káťa - brunetka, která byla tím nejlepším modelem celého salonu. Dnes tam seděla neméně pohledná blondýna, ale na bližší seznamování nebyl čas, neboť portfolio vozů jeep, lancia, AR a Fiat bylo pestré a téměř úplné. A salon - 3x větší prostor s lehkým nádechem luxusu a plným portfoliem krásných vozů. Ale k Freemontu.( Byli tam 3 - z toho jeden pětimístný) 1.když vlezu na zadní sedadla sám za sebe (190 cm a 100kg) do manželčina Fluence, můžu dát nohy k sobě a pohoda klídek. Když vlezu do Free sám za sebe, musím mít nohy trvale roztáhlé. Jasné, že se nebudu vozit ve dvojce, ale je třeba vědět na čem jsme. Do třetí řady jsem se vlézt raději neodvažoval. Nicméně - na rozdíl od redaktorů - cestu dva chlápci vpředu a dvě ženský vzadu s 2 děckama do Chorvatska a rakví na střeše ve veselé náladě bych v klidu a bez problému absolvoval. 2. Exteriér je povedený - moc se mi líbí. Americká muskulatura podávaná s citem. 3. Za ty prachy každopádně zajímavá nabídka.
Dodge tu prodalo v roce 2010 56 aut. To byl ještě ofiko prodej. Ale bude v tom i nějakej šedej dovoz.
V roce 2011 se prodalo 20 aut to byl všechno šedej dovoz. Nejvíc se vozí Challenger, durango a RAM
Slušný číslo na to, že to nejsou ofiko prodeje. Takže s novým Journey, novým Avengerem a pokud by ofiko prodejce zařadil Chargera a Challengera by byl potenciál někde na 70-100 aut ročně.
Tak vzhledem k tomu, že Barichello zásadně nakupuje ojeté střepy co pak opravuje s taťkou před panelákem an sídlišti... myslím, že odpověď zní NE.
Ale Freemontu přejí hodně stěstí...,a le jak sem spal i jinde, Ullyse, či Phedra jsou pro mě stále lepší auta... Takže cena dobrý, auto horší než předchozí model.
....asi jo, nicméně adekvátní Ulysse by stálo o pořádných 300 tyček víc (ve stejné výbavě....). Freemont má cenově mnohem blíž k Multiple (která v naftě začínala na 500 a rozhodně nebyla tak vybavená). No a jinak výměna oleje na limošce před panelákem, to už je taková klasika, no.... ;-)
No tak o tom sme už vedli debaty...
Jako jestli tohle za 550 a nebo Multiplu za 500, tak mám ve výběru taky jasno.
Jen pokud se člověk na ty auta bude dívat bez ohledu na cenu, pak Phedra je proti tomuto autu stále mňamka..., to že se to prodávalo 1 mil. a vejš je věc druhá..., nicméně auto je to skvělé... Ale zase s ohledme an cenu je to hodně dobrá nabídka..., jen to prostě enní král segmentu..., i dkyž pro toto auto se segment určuje špatně...
Na ty auta co nemá (myslím tím, není znatelně lepší) je výrazně levnější... a spodní konkurence je horší,ale výrazně levnější... tak a babo raď... Ono to vlastně ani moc konkurenci nemá... Přímou. (pouze bez ohledu na peníze)...
jo jo.... bohužel Fiat má takovou image, že lidi od něj spíš čekají auta levná než auta vymakaná.... Proto se Freemont tak dobře prodává třeba v Itálii a proto se ty dražší (a lepší) MPV nikdy moc nechytly (ani v té Itálii....)....
A upřímně, MPV za meloun dnes neprodává kromě prémie nikdo... I ten kdysi slavný Espace je za pusu....
Jen detail - interier Freemont je shodny s Dodge Journey v USA. Samozrejme, znak na volantu je jiny, ale jinak se jedna o stejna provedeni. Neni to tak, jak je uvedeno v testu, ze by Freemont mel jine nebo snad lepsi provedeni interieru.
Xenony - v USA se xenonove svetlomety objevuji spise vyjimecne. Mely je napriklad 300C (ale uz ne 300 2.7 V6 a 3.5 V6), Challengery SRT-8, nove Chargery R/T 2011, nejlepsi verze Chrysleru Pacifica, Camaro s RS paketem atd... Urcite ale nejsou standardem.
Uzamykatelne vicko nadrze u US vozu neni nikdy. Nase CZ predpisy vyzaduji mit uzamykatelne vicko nadrze (bud vicko, nebo kryt, ktery se uzamkne centralnim zamykanim). proste u nas musi byt nadrz uzamykatelna.
Zvlastnim resenim se system EZ Fuel, pouzity napriklad u vsech vozu Ford Mustang od modeloveho roku 2010, kdy uz nadrz nema zadne vicko a je uzavirana samotnym krytem vicka nadrze.
Jízda velice příjemná. Pohodlná. Vůz měl 17 palcové kola. Jak u 17 tak 19 má velm i atypický rozměr. Překvapí grafické znazornění u parkovacích senzorů. Jinak u motoru 3.6 je možnost paliva E85 i LPG se zárukou. Nové freemonty mají jiné radio s větším displejem které je i přes přihrádku pod rádiem (ve vyší výbavě). Už je i jinak řešeno zamykání nádrže protože všechny 3 auta co měli na salonu už zamykací víčko neměli. Pohon 4x4 je řešen haldexem a automat by měl být taky v pohodě. Myslím si že s motorem 3.6 6 rychlostním automatem 4x4 a možností přestavby LPG se fiatu podařilo zaplnit díru na trhu. Osobně nějaké takové auto hledám, ale v podstatě nic takového jiného není.
Tahle díra na trhu už tady byla zaplněna dávno, 4x4 šlo i u původního Journey 3,5 V6, LPG taky, akorát to dovážel jen šedej dovoz no.
Stejně si každej koupí naftáka, loni se tu neprodal jedinej benzínovej Freemont a jeepy s benzínem? Těch bylo tky minimu a to ještě půlku z toho dotáhl právě šedej dovoz.
Takže kdo to chtěl už před 4lety, mohl to mít....
A kdo to chtěl před 15ti lety, tak tehdá byl Vyoager AWD s motory V6, na plyn ti to se záruku předělal každej. Stačilo si jen njít kvalitní firmu s osvědčenými referencemi.
Teda to bych zrovna od tebe nečekal. Tou dírou jsem samozřejmě myslel takové auto koupené přes oficiálního dealera určené pro náš trh i s přestavbou na plyn. Je to škoda. Nechápu proč třeba mazda u nás neprodává CX-9. Kolik je jich u nás ročně přihlášených? 50? To se jim opravdu nevyplatí? Pořád je dost lidí co naftu nechce. Bohužel takových aut ubývá (kvůli pitomímu downsizingu kdy ten motor stejně v reálu žere stejně ne-li ještě víc). Vidím to sám když sednu do novýho outbacka auto je hodně podobný jako moje a se spotřebou jsem kolem 10litrů takže úspěch na auto co má stálej pohon všech kol, pouze 5 stupňový automat a vyšší světlou výšku.
No jenže vedení si spočítá, že takových aut prodaj ročně 10 a tak dělat kvůli nim LPG se zárukou a vůbec sem dovážet takový motorizace...
Se jim nechce.
BTW šedej dovoz taky dává záruky, na výrobní vady musí. A leckde maj i své, nadstandartní.
Liší se to v jednom detailu.Verze AT má loketní opěrku a nožní parkovací brzdu jak Dodge Journey.Manuál ruční parkovací brzdu.Jinak ty 19 kola jsou super.Automat a 125 KW nafta ve 4x4. :yes: