Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat Linea 1,4 T-Jet LPG – Turbo na plyn

Fiat přímo ve své prodejní síti nabízí přestavby na LPG. Vyzkoušeli jsme jeden takový vůz, konkrétně sedan Linea s motorem 1,4 T-Jet.
Zpět na článek
14. 3. 2011 10:12
14. 3. 2011 11:36
14. 3. 2011 14:32
14. 3. 2011 14:29
14. 3. 2011 14:54
14. 3. 2011 15:00
14. 3. 2011 10:14
14. 3. 2011 14:22
14. 3. 2011 13:46
14. 3. 2011 14:00
14. 3. 2011 14:23
14. 3. 2011 17:41
14. 3. 2011 15:18
14. 3. 2011 15:36
14. 3. 2011 16:08
14. 3. 2011 17:22
neregistrovaný "RayBan"
14. 3. 2011 10:12
linea
no pre mna sklamanie....radsej zostanem pri mojej felinke:)) na 35l toroid viem spravit 500km.. spotreba max 7,5l lpg..tankujem vzdy slovnaft ecoplyn...tocim kazdy den dialnicu(3000ot pri 110-115km/h) + mesto.. fiat sa snazi ale linea je posledne co by som si kupil(jedine ako kombi a s extra zlavou:D ) ..nechapem ako chce fiat prerazit ked stale nema ziadne kombi... vypustili bravo v r2007 a odvtedy nic, len tento omyl... proti korejcom, ktory maju kazdy polrok new model nemaju ziadnu sancu.. a takisto pripravuju lpg modeli..
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
14. 3. 2011 11:36
Re: linea
Emisné limity, váha, výkon..tá vyššia spotreba nie je len tak z plezíru konštruktérov fiatu ;-)

A linea všeobecne je zvláštny počin. Charakterom konkurent renaultu thalia alebo chevroletu aveo, avšak cenou úplne mimo..čo je škoda, pretože sa jedná o najkrajší malý sedan na trhu.
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 14:32
Re: linea
Jak už píšu pod tebou, nejde srovnávat 50 kW atmosféru a 88 kW Turbo s dvojnásobným točivým momentem. Natož chválit se se spotřebou ve 110 km/h, což je vlastě ještě pořád ideální rychlost na spotřebu v jakémkoliv autě. On s Felícii jezdí za 7,5, já s Lagunou II o půl tuny těžší jezdím v té rychlostí za 7 l/100 ;-) Ve 130 už ale za 9,5, to on ale taky.
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 14:29
Re: linea
Tak pokud by šlo o srovnání s Felícií, co tedy jde o spotřebu, tak by se muselo srovnat s slabší verzí bez turba. To prostě z principu nejde.

Ono tenhle motor sice po městě veme na LPG 10 l/100km, ale tím městem v testu bylo něco většího než je hlavní město SK, takže opravdové město. Felície si při těch 110 opravdu řekně o 7,5 l/100, ale při 130 už bere stejně jako ten Fiat 10 l/100 a věřím, že by si Linea řekla při 110 km/h ještě o méně.

Ono vůbec Felície při té hmotnosti a výkonu je docela žrout. Když si vemeš, že máš slabounkých 50 kW a ani ne tunu hmotnosti, tak je to popravdě slabota.

A on ten T-Jet opravdu jede, to je jako srovnat výkony vozu taženého volem a auta.
Avatar - gld
14. 3. 2011 14:54
Re: linea
Tak neviem za čo považuješ bratislavu..také predmestie viedne? >:D Kto tam videl premávku tak dá zapravdu, že je to pravé "veľkomesto"..a to nie je smerované na kvantá premávky, ale na hroznú infraštruktúru.

A tie výčitky k spotrebe možno vnímať aj v kontexte zvýšenia spotreby oproti benzínu..dva litre navyše sú už dosť..ale na druhej strane, stále šetríš oproti benzínu a máš silné auto.
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 15:00
Re: linea
Ano, předměstí Vídně v sousední rozvojové zemi >:D >:-[] >:D

Oproti benzínu je ten rozdíl opravdu podezřelý. 2 litry se mi nikdy nepodařilo, dokonce minulý týden jsem měl menší spotřebu LPG než ukazoval pal. PC :yes: >:D
14. 3. 2011 10:14
prestavba
bych cekal ze originalni prestavba bude mit nejakou uroven. Tohle vypada jak standartni garaznicka prestavba. dokonce i plnici hrdlo je v narazniku. Od fiatu, ktery lpg modely bezne nabizi na italskem trhu bych cekal vic. I ten rozdil ve spotrebe je necekane velky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 14:22
Re: prestavba
Co jsem po tom pátral, tak pro Fiat to dělá nějaká místní firma v ČR, takže žádná tovární přestavba. A co vím, tak Tartarini není naprostá špička systémů LPG. Překvapivý je ten rozdíl ve spotřebě, obvykle činí do jednoho litru, mě např. od 0,2 do 0,8. Taky evidentně nebyla použita přestavba se sekvenčním vstřikováním. Jediná výhoda tedy je ona záruka, která není ohrožená.

Ale i Octavia LPG je na tom podobně, jedná se taky jen o přestavbu mimo továrnu a vymoženosti např. Holanských přestaveb nejsou k mání, čili že např. ukazatel paliva ukazuje stav paliva na který se aktuálně jede, stejně tak počítá dojezdnost atd.
14. 3. 2011 13:46
VitaLinea
Jo, je to fešanda.
Motor se musí ocenit, jede fakt parádně (v Giulettě). Mám trochu pochyby o instalaci LPG do turbomotoru, viděl jsem, co to udělalo s 2.0V6 Turbo a od té doby bych do toho nešel. Jak už bylo zmíněno, vypadá to jako garážová přestavba, člověk by od tovární montáže čekal jistou úroveň...
Rozbalit vlákno
3
14. 3. 2011 14:00
Re: VitaLinea
Profesionálně to vypadá tenhle: [odkaz]
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 14:23
Re: VitaLinea
Obě přestavby jsou stejné, profesionální, to jistě, ale ne tovární. I Škodovka je v tomhle dost slabá. Už jen ten přepínač plyn/benzín je ostuda. 8-s
14. 3. 2011 17:41
Re: VitaLinea
A nebo takhle [odkaz]
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 14:50
Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
LPG:
Pokud na každém km jízdy na LPG ušetřím 1 Kč oproti benzínu, tak návratnost přestavby je nějakých 26 700 km.
mínusy:
- rezerva v kufru nebo lepící sada

Nafta:
Na MACZ je test pouze již nenabízené motorizace 1,3 JTD, kde se píše: "Na našem palubním počítači se po 1500 km ustálila spotřeba paliva 6,2 l/100 km." Kdybych byl optimista, tak řeknu, že se bude jezdit za za 5,5 l/100 km, litr nafty dle CCS stojí aktuálně 33,8, což je 1,86 kč/km. Takže taky ušetřím 1 Kč na kilometr. Základní cena 1,6 JTD je 359 900 Kč, odhad ceny T-Jetu je 289 900, takže rozdíl je 70 000 kč, čili 70 000 km!

K tomu všemu problémy nafty:
- dražší servis
- vyšší hlučnost! (Test 1,3 JTD: "Už od zmíněných 2000 ot./min se motor slyšitelně ozývá a subjektivně hlasitá kulisa vás naopak nutká nepřidávat při rozjezdu na křižovatce tolik. Vibrace motoru se při vyšších rychlostech šíří podlahou a sloupkem řízení do volantu.")
- nižší výkon
- vyšší citlivost na kvalitu oleje a nafty

Jinými slovy, pokud přestavba stojí 27 600 a příplatky za naftu jsou v současné době v rozmezí 35 000 Kč (PSA) po 60-70 000 Kč (VW, Fiat), tak ta návratnost LPG je lepší.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - gld
14. 3. 2011 14:56
Re: Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
Jazdiť s 1.3 JTD za 6,5 litra? Wau, to by som nedal, ani keby som sa snažil..mať čo najvyššiu spotrebu >:-[]
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 15:01
Re: Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
No tak jako je to opravdu moc, taky jsem se divil. Ale pokud šlo o testování v zimě, na kratší trasy, plus zimní gumy atd., tak ta spotřeba se k těm 6 l/100 vyšplhat klidně může ;-)
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 15:00
Re: Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
PS: Nejde o opravy, ale o upřesnění.
14. 3. 2011 15:01
Re: Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
Akorát životnost turba je poněkud snížená kvůli zvýšené teplotě spalin a delší době hoření LPG... ;-\
Jinak souhlas, daleko raději LPG než naftu.
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 15:03
Re: Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
Já mám zkušenost takovou, že dva totožná auta jedno benzín a druhé LPG stála v zácpě a první začal "vřít" benzín. Ale ano, asi to poznamená už jen to mazání turba.
14. 3. 2011 15:09
Re: Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
Já jsem měl na mysli spíš jiné hoření LPG. Když jsme z válců u Alfy sundali výfukové potrubí, plameny šlehající z ventilů měly snad čtyřicet centimetrů, když to běželo na benzin, jen to občas lehce vyšlehlo. Turbo se odporoučelo po třiceti tisících ani ne tak kvůli přidření ale kvůli opálení lopatek a následném rozsypání výfukového rotoru.
Tak nevím, možná to bylo jen choulostivostí Alfy, lidé s Volvy a Saaby (velká turba) problémy nemají.
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 15:37
Re: Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
Jj, to jsem z toho vydedukoval. Těžko říci, možná taky šlo o stav před montáží, jestli už Alfa měla něco za sebou...
14. 3. 2011 16:03
Re: Pár OPRAV k výpočtů návratnosti
Pardon :-)
To asi jo, kupovaná byla se semdesáti tisíci, dovoz z Itálie, pán ročník 1939. ;-) U Italů člověk ale neví...
14. 3. 2011 15:18
re
s tym hl.mestom svk som nepochopil co si chcel powedat - jazdil som aj po prahe, po viedni a nevidiiim rozdiel.. mesto je mesto vsade, semafory, kolony... ale nie o tom som chcel.. suhlasim ze sa neda porovnavat 50kw a 88kw ale poukazujem nato ze auto z roku 1997 a linea 2011 a ziadny rozdiel (ukazatel lpg rovnaky - spotreba prepodkladam podobna pri napr 110km/h), samozrejme vacsie afto a vyssi vykon ale pochybujem ze punto by malo o vela mensiu spotrebu... nevidiiim ziadny pokrok v lpg tovarenskej a sukromnej.jedina vyhoda zaruka:) ...s ostatnym suhlasim.. lpg je jednoznacne vyhodnejsie nez nafta (opravy, ohrev auta kedze niesme v taliansku-skoda :DD atd)
...chcelo by to nejake dlhsie skusenosti s lpg v turbomotore..(po napr 100 000km ).. osobne by som volil atmosferu kde je lpg overenee...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 15:36
Re: re
Jenže tohle není tovární, stačí se podívat, to je obyč. tartarini a za ty peníze to nebude ani sekvence.

No bohužel, hmotnosti rostou, to se ošulit nedá. Ale pokud bychom hledali v roce 97 motor s 88 kW, tak bychom museli sáhnout po dvoulitru nejlépe.

Není město jako město.
14. 3. 2011 16:08
re
uznavam..nieje mesto ako mesto >:D
ja neznasam BA ale do roboty sa chodit musi... nastastie tam nebyvam,hehe ;-)
..o to horsie kedze to nieje sekvenčne a ani tovarnou vyladenee... tak potom sme fakt tam kde ta 13rokov stara felda:DD
samozrejme hmotnost=t.j. bezpecnost nastastie rastie, k tomu adekvatne aj vykon motorov... v principe ale pokial by som menil afto je to hlawne kvoli onej bezpecnosti, komfortu... to by som snad dostal aj v tej linei ale za tie roky je to dost malo (ani 6tku to nema.axjaj-potom ze je spotreba tam kde je).... verim ze korea tento rok vyhodi nejake lpg-cka(nieco som zapocul)...maju kvalitne atmosfery 1,4 a 1,6( napr ceed) takze toto by som preferoval ja..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "RayBan"
14. 3. 2011 17:22
Pár oprav k výpočtů návratnosti II
Měl jsem loni Peugeot 607 3.0 V6 [odkaz] a nechal jsem jej předělat na moderní sekvenční LPG za 36.000 Kč, takže můžu referovat, jak se dá nebo nedá šetřit na šestiválci. Auto vždy startuje na benzín a LPG se spustí, jakmile teplota v okruhu dosáhne alespoň 47 stupňů.

V březnu 2010 jsem najel 1.370 km, tankoval jsem 206,28 l LPG + k tomu 17,03 l benzínu, což mě při tehdejších cenách stálo 2.893 Kč + 538 Kč, tedy 2,51 Kč na km.

Před přestavbou jsem jezdil za 13,5 l benzínu, což bylo za 4,26 Kč/km.
Hrubá úspora je 1,75 Kč na km, tedy návratnost po nějakých 20.500 km.

Ovšem jsou tady další náklady:
- každoroční revize cca 400 Kč
- každých 20.000 km dáte 1.200 Kč za filtr a nastavení
- každé 2 roky emise pro LPG auta za 400 Kč
- každých 10 let nová nádrž cca 5.000 Kč

Při ročním nájezdu 20.000 km činí tyhle náklady 0,20 Kč/km, tedy úspora stále 1,55 Kč/km.
Jediná výhoda je, že podnikatelé, firmy nemusí platit 3.600 Kč silniční daň, zatím.

Řeknete si, stačí najet 23.500 km a mám to doma ... jenže je tady druhá strana mince:

problémy začaly již při montáži - "odborníci z Letňan" prohodili pořadí na 2 a 3 válci, takže při razantnějším předjíždění jsem šel do nouzového režimu a musel znovu nastartovat, divím se motoru, že se neroztrhnul. Jako laik jsem je upozornil, jestli mají ten šestiválec dobře zapojený, odpověděli "pane, my děláme 300 přestaveb ročně". Později se na chybu přišlo a alespoň ji přiznali.

Nepravidelný chod motoru neuměli po 2 měsících ani napotřetí seřídit, tak jsem to raději vzdal ( přestěhoval jsem se mezitím do UH ). Auto navíc občas škubalo, byť jsem tankoval kvalitní LPG pouze u OMV a Shell. "To víte pane, francouzi ... "

Závěr: když pominu hromadu problémů a zklamání, tak bych 36.000 Kč do přestavby už nedal, byť návratnost 1,5 roku je lákavá. Co třeba peníze čas od času otočit ?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
14. 3. 2011 18:20
Re: Pár oprav k výpočtů návratnosti II
S tím startováním na benzín je to dle nastavení toho kterého systému. Mě zatím všechna auta přepínala po řekněme 30 s po překročení určitých otáček, nejčastěji po prvním přeřazení z 1 na 2. Totéž třeba kamarádovi či jiným.

Na emise musíš každé dva roky i s benzínem a rozdíl není 400 Kč.

Každoroční revize je prý někde v předpisech, ale osobně nikoho neznám, kdo by na ní jezdil, protože policisté to po tobě požadovat nemusí a dělají mi ji při jednom s STK.

Filtr nevím tedy který. Teď mi asi 3h seřizovali dost nezvyklý pro ČR systém v specializovaném servise a i s diagnostikou jsem platil 685 Kč, žádní amatéři. A většinou to dělám tak jednou za rok a půl, čili těch 40 000 km. Problémspíše nastane tak za 100 000 km, kdy by bylo vhodné vyměnit membrány směšovače.

Za nádrž 5000 je lepší případ, mě teĎ bude čekat spíše 8000, ale chci si nechat zapojit i ukazatele stavu paliva a samozřejmě toroid. Nicméně kdo má dneska auto 10 let? Já už jej s LPG koupil, takže proto mě čeká výměna.

A to s tou kvalitou, to už je druhá věc. Chce to někoho, kdo umí a to není každý.

Rozhodně asi postrádá smysl dnes přestavovat motory TSI, náklady obrovské, návratnost dlouhá. A samozřejmě, pokud někdo najede těch 10 000 km ročně, tak se mu to vypaltí leda do Favoritu s karbecem, kde to výjde na 10 000 Kč a celkově to je jednodušší konsturkce.
15. 3. 2011 17:09
Re: Pár oprav k výpočtů návratnosti II
Ještě je tam jeden aspekt. Pokud má někdo hodně krátkých jízd, kdy motor vychladne, potom se znatelně prodlužuje vzdálenost ujetá na benzín (po startu motoru) a tvoří větší a nezanedbatelné procento celkových km. Ergo LPG je méně výhodné pro ty co jezdí většinou po městě.