Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford B-Max 1.0 EB – The Doors

Mezi malými MPV je velká tlačenice, jenže čím zaujmout? Downsizing už tolik netáhne, zato unikátní konstrukce dveří ano!
Zpět na článek
19. 4. 2013 10:05
19. 4. 2013 10:26
19. 4. 2013 10:34
19. 4. 2013 10:55
19. 4. 2013 11:05
19. 4. 2013 11:55
19. 4. 2013 11:51
19. 4. 2013 10:56
19. 4. 2013 20:31
19. 4. 2013 12:28
19. 4. 2013 12:35
19. 4. 2013 16:15
19. 4. 2013 17:00
19. 4. 2013 17:14
19. 4. 2013 18:39
19. 4. 2013 20:40
20. 4. 2013 13:43
21. 4. 2013 09:55
19. 4. 2013 17:55
19. 4. 2013 19:53
20. 4. 2013 14:48
21. 4. 2013 14:34
21. 4. 2013 19:41
19. 4. 2013 20:42
22. 4. 2013 09:37
19. 4. 2013 21:22
Avatar - sargis
19. 4. 2013 10:05
no...
cestovat v tom po starej ceste na Senec by som nechcel...a zistovat, ako mi po 50 000 km nejdu dobuchnut dvere.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Atlis
19. 4. 2013 10:26
Re: no...
preco? staru cestu na senec poznam doverne, jazdil som nou velmi dlho do blavy do prace este favoritom. nevidim dovod, preco by to mal byt v b-maxe problem, kedze zvlada nekvalitny povrch podstatne lepsie ako akekolvek male auto.
19. 4. 2013 10:34
Re: no...
Mozno myslel staru betonovu cestu na Dunajsku stredu alebo na Galantu :-)
Avatar - sargis
19. 4. 2013 10:55
Re: no...
Myslel som cestu Sered-Senec okolo Sladkovicova. Stlpik je sice integralne v oboch dverach ale je rozdeleny a tak trpi krutenim karoserie podobne ako kabrio. Pochybujem, ze integralna tuhost a doliehanie dveri to znesu, uz to riesili vo vela recenziach.
19. 4. 2013 11:05
Re: no...
snesou...toho se neboj, maji to ze specialni vysokopevnosti oceli..tak aby s timproblem nebyl...navic uz na zacatek davali v cene 5tiletou zaruku
Avatar - Atlis
19. 4. 2013 11:55
Re: no...
lenze dvere su uchytene do podlahy a strechy a v dverach je integrovany stlpik, ktory prenasa sily z podlahy do strechy uplne rovnako ako keby tam bol na stalo. takze s krutenim nie je ziaden problem. kabriolety nemaju b stlpik vobec, u nich riesene vystuzenie karoserie pomocou silnejsej podlahy, ktora sa vzdy bude krutit podstatne viac. a mimochodom kabrioletov na svete jazdia miliony - nemam dojem, ze by bol vo vsetkych problem so zatvaranim dveri.

recenziach bol ten problem nastoleny ako retoricka otazka, pretoze ziaden novinar nema moznost to auto otestovat tak dlho, aby zistil, ci bude s zamkami problem po desiatkach a viac tisicoch kilometrov.
Avatar - Atlis
19. 4. 2013 11:51
Re: no...
ano, jazdil som zo sladkovica do senca a dalej do blavy.
19. 4. 2013 10:56
...velikost
...jak píše redaktor...že by chtěl aby B-Max byl oněco větší....jen že to tu pak máme C-MAx...chces vic a posuv..Mas Grand C MAX....chces jeste vic..je tu S-MAx a Galaxy....myslim, ze to maji celkme dobre nastavene.

..samozrejme je problem cena...a vime, ze posledni dobou se Ford rozhodne cenove nepodbizi...za to pri zavadecce je 5ti leta zaruka standart....coz je....fajn ;)

A jeste k interieru....co se tyce vybavy Titanium....tak me prisel vnitrek velmi pekne udelany...az s premiovym nadechem (v ramci tridy)

A pak se neda divit..ze cena je kde je....to se proste s Fusionem neda srovnat....opravdu neda. (tam ten laciny byt prakticky interier je az az)

Za me :yes: :yes:

edit: koukam , ze cenovy rozdil mezi zakladni 1,466kw a 1,0EB 74 kw je jen 10 tis...to je dobra nabídka
Rozbalit vlákno
6
19. 4. 2013 12:14
Re: ...velikost
Naprosto souhlasím.
Ford má takřka ideálně konfigurovanou řadu MPV - od malého B-Maxu až po velké Galaxy.

Můj osobní pocit z vozu je:
1/ perfektně zpracovaný interiér (Titanium) za který by se leckterá prémie nemohla stydět. Posun Fordu u všech modelů je v tomto ohledu obrovský
2/ cena není malá, spíše řekněme "přiměřená"
3/ cílová skupina = dle mého soudu mladá rodina 2+1, nebo pár v důchodovém věku převážející občas vnoučata
4/ Ford se snaží nabízet něco více než konkurence (např. koncern), řešení B-sloupku je inovativní.

B-Max by si samozřejmě nikdy nekoupili majitelé Golfu, Octávií - a možná i naopak. Není to rozhodně (od výše jmenovaných) šedá myš bez invence
19. 4. 2013 16:23
Re: ...velikost
Malá MPV je kategorie spíš pro starší populaci, seniory. Lepší nástup, vzpřímený posez. U nás tento segment by měl být o benzínu (vzhledem k primárnímu provozu město/krátké trasy) a na výbavu se příliš nehraje, z čehož vyplývá že B-Max je drahý.
Rodinné auto to příliš taky není a B-sloupek pro usazování dětí dozadu není žádná velká výhra. Ford má nabídku MPV sice ucelenou, ale b-max mi přijde zbytečný. rodinné auto je C-max grand C-max, ten tedy není úplně nejlépe řešený pro 5ti člennou rodinu, takže nejlépe vychází S-max, škoda, že tam nejsou posuvné dveře, možná by nebylo třeba ani galaxy (přejmenujeme na grand S-max). Grand C-max doplnil nabídku lépe, než B-max, předchozí generace C-maxu mi také přišla jako v celku zbytečná, oproti fokusu kombi nenabízela nic moc navíc. Podle mne je B-max celkem zbytečný model.
19. 4. 2013 20:31
Re: ...velikost
Hele dle tve dedukce nejsou potrebne vubec male vozy..zadna pidi trida koukam..kdyz jsi z B-Maxu skocil rovnouna S- Max /Galaxy jako jedine mozne pro rodinu.

..btw...jeste nedavno tu jeezdili vsichni ve skode 120 a jaky ta mela kufr? po te Favorit-..Felicia...atd...tehda se do toho rodiny vesly....ted.....ne >:D to jen tak trosku na odlehceni ;) ;-\ >:-[]
19. 4. 2013 21:30
Re: ...velikost
Krásná snůška hloupých plků od člověka který v ničem podobném pravděpodobně nejel.
C-Max 1.generace samozřejmě smysl dává a o jeho úspěchu svědčí prodejní čísla.

Já osobně jednoho mám a jsem schopný napsat desítky důvodů proč už se nevracet do nižší střední - hatch, kombi... C-Max podvozkově zadupe OII do země, variabilita a vzdušnost je jiný level, skladnost a velikost kufru pro nás 2+2 tak akorát. No a na závěr - nastup a vystup 10x denně do klasické nižší střední a oproti tomu do MPV.
22. 4. 2013 14:44
Re: ...velikost
nekomentuji jízdní vlastnosti, ale měl jsem možnost reálného srovnání fokus c-max a fokus combi. Krom vyššího posezu a lepšího nástupu nevidím objektivní plus. C-may, zvláště grand C-max je pro rodinu jiná liga. Neříkám, že malá MPV nemají opodstatnění, ale není to rodinné auto, ani moc auto pro ženskou s dvěma dětma, spíš je to volba pro starší populaci (dobrý nástup, vysoký posez) a B-max je cenově bohužel někde jinde. V této kategorii byl oblíbený fusion, dnes třeba SX-4.

Jo mimochodem, MPV jsem pár vyzkoušel, vlastnil, vlastním... Takže vím jak se s tím jezdí, jak se v tom sedí, jak se to nakládá a tak. Jo a zkusil jsem si v showroomu zapnout děcko do sedačky na zadním sedadle, zvláště do protisměrné (kategorie 0+) nic moc snadnýho není. Když si to ta ženská s dětma zkusí, radší bude jezdit c-maxem než B-maxem
Můj osobní názor je ten, že B-max má příliš malou cílovou skupinu.
Jinak o nějaké O2 nebo O3 jsem se nijak nezmiňoval.
Avatar - Jaros71
19. 4. 2013 22:29
Re: ...velikost
Velikost je ideální!! :yes: :yes:
Např. konkurent OPEL Meriva je už zbytečně dlouhý..zavazadelník takovéto druhé auto do rodiny velký nepotřebuje.. ;-)
Dobře se s ním bude parkovat ve městě!
Pro ženu a dvě děti SUPER auto. :yes:
Pro mámu B-max a tátovi S-max..ideální!! ;-) ;-)
Např. VW nic takového v MPV nenabídne..má jen větší vozy Touran a Sharan..
Fordu tleskám..! >:D
Jen ty ceny.. :-! :no:
19. 4. 2013 12:28
Cena
U nás bude klíčová cena. Když Fusion šel na 300 a níž, byla tu jiná cenová hladina.
A právě Ford ji dokázal skvěle využít. A teď má možnost to zopakovat. Ovšem jedině, pokud zlevní.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Atlis
19. 4. 2013 12:35
Re: Cena
aj ked to tak redaktor vykreslil, b-max absolutnie nie je ideovym nastupcom fusionu.

fusion bol na zaciatku tiez pomerne drahym autom, ale jeho cena klesala umerne do casu, ktory sa predaval. konieckoncov fusion sa predaval dlhanskych 11 rokov bez vacsich zmien a ciastocne jeho vyvoj zaplatila aj sesterska mazda 2, takze sa niet co divit.

nehovoriac o tom, ze fusion bol neskutocne jednoduchym autom, prakticky rovne plechy, tvrdy plasty, minimalna vybava. b-max je uplne niekde inde.
Avatar - 3_diamanty
19. 4. 2013 16:15
Re: Cena
nastupca fusionu ma meno ecosport ;-)

[odkaz]

B-max je skutocne ina zruda z uplne inej kategorie
Avatar - Atlis
19. 4. 2013 17:00
Re: Cena
sam si zruda. a ecosport uz vobec nie je nastupcom fusiona.
19. 4. 2013 17:14
Re: Cena
Zrůda je tak možná felda tvojej mamičky :-)
19. 4. 2013 18:39
Re: Cena
Fusion reálně nemá nástupce.
Avatar - rohYpnol
19. 4. 2013 17:23
Propadák roku
Model měl zpočátku mé sympatie. Ty se ovšem vytratily ihned po prvním setkání. Model má opravdu hodně negativ a pozitiva, ty nemá ani smysl hledat... Co tedy hodnotím negativně?
1) Prostornost, to považuji za největší kámen úrazu. I od malého MPV čekám, že se jako dospělý 182 cm (cca) pohodlně usadím sám za sebe. Jenže B-Max je prostě malý. Tím myslím malý uvnitř...
2) Mechanismus posuvných zadních dveří vadí při mé výše při vystupování tak nešťastně, že hrozí riziko minimálně pošpinění nohavice, ne li přímo její roztržení...
3) Vstupní otvor na zadní místa je omezen nesmyslným tvarem...
4) Celý mechanismus nebudí známky dlouhé životnosti, husí krk s kabeláží si doslova říká o budoucí problémy... Otázkou budou také vznikající vůle v celém mechanismu.

Co mi ale vadí nejvíc, je přímé srovnání s konkurencí. Stačí porovnat s Fiatem 500L, nebo ix20. Při tomto porovnání nevidím sebemenší důvod volit překomplikované řešení od Fordu, které je navíc cenově silně sebevědomé. podle mě prodeje vůbec nepůjdou a žně Fordu z dob Fusionu zkrátka Ford zadarmo nechává konkurenci bez boje. Navíc někdejší reklama na Fusio "je tak velký nebo je tak malý" se hodí i na B-Max, jen ve zcela opačném vyznění. Tak velký zvenku a tak malý zevnitř... 8-s
Rozbalit vlákno
6
19. 4. 2013 20:40
Re: Propadák roku
Vidíš.....ja jsem sice o par cm mensi..ale zadny problem jsem s velikosti nemel. ;)
Holt nekdo oceni tam to nekdo tam to..nekdo jen Dacii...nekdo zase premii anevadi mu, ze da o 200 tis vic za nepremiove auto..a jeste mu pul auta chybi co do velikosti

..atd.... :-) jen ukazka, proc je dobre ze jsou na trhu rozdilne auta s rozdilnou kci a technikou ...je siroky vyber...a at si lidi koupi co chou ;)

Fiat 500L je zajimava alternativa...sice je to trosku otyle napohled....a pak se podivej na tu cenu? :)) to ze tu kdesi psali ze zacina na 269 tis...ja ted koukl do ceniku...a zacina na 338 tis. se 1,4 96koni....B-MAx zacina na nejakych 291 tis? 500L S motorem 0,9 twin air se 105 konikama 418 tis. versus B-MAx ma 1,0 EB se 100konikama za 337 tis? :D:D

Tak velikostne srovnejme C-MAX proti Fiatu 500L a bratru...s 1,0EB 100koni zacina na 395 tis!!!!...fiat...s nic moc twin airem priponam 418tis.....

Tak proc se porovnavat neporovnatelne?
Avatar - rohYpnol
19. 4. 2013 21:16
Re: Propadák roku
Jistě, nikomu neberu, že mu B-Max sedí. Já napsal jasné důvody, proč ne. Bohužel ale, ty důvody považuji za vesměs objektivní. MPV, kde se s mojí výškou pohodlně neusadím "sám za sebe", to prostě je málo. Ano, považuji se za jakýsi "etalon", ale myslím, že odůvodněně. Koneckonců ve Fabii 1 či 2 nemám problém s prostorností. A Fabia tu plnila dlouho roli rodinného vozu a víceméně plní i dodnes. Pokud tedy je vůz méně prostorný než Fabia, tím spíš když je to MPV, tak nabízí prostě málo. Příliš málo. Koneckonců v ix20 se usadím pohodlně.
Obecně vzato totiž podle mě Ford prostornost nezvládl u celé současné modelové generace - těsný je mi i C-Max, Focus... Možná je to příliš masivními palubními deskami, nevím. Nicméně výsledek je ten, že Ford je vždy v rámci konkurence jednoznačně nejstísněnější. A jelikož právě MPV se kvůli prostoru kupují, pak tohle nedokáži odpustit. Fiat 500L je doslova prostorově nesrovnatelný s B-Maxem, přitom je delší o pouhých 7 cm 8-s Podle mě kámen úrazu u B-Maxu je krátký rozvor, možná právě kvůli tuhosti celé konstrukce...
Avatar - Jaros71
19. 4. 2013 22:35
Re: Propadák roku
Jasně..je to auto ideální jako druhé do rodiny..! :yes:
Pro ženu a dvě děti..SUPER do města.
Všude zaparkuje a do sedaček se pěkně dostane!
Velký chlap musí našetřit a sednout do S-maxe..nebo alespon VW Touranu! ;-)
Cena B-maxu jistě spadne! Je to novinka..tak vydržme.
20. 4. 2013 13:43
Re: Propadák roku
nu ja nevim s tou prostornosti....asi blbe sedis >:D
Avatar - rohYpnol
20. 4. 2013 20:37
Re: Propadák roku
zvláštní, že blbě sedím jen v B-Maxu...
21. 4. 2013 09:55
Re: Propadák roku
Tak ti nesedí >:D olt i to se stane ;) napr proti BMW 1 je to prostorovy kral...vim jsou to jine tridy a typy aut >:D ale i tak.
19. 4. 2013 17:55
Raději...
Dacii Lodgy - BRAVO DACIA!!! :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - petrumr
19. 4. 2013 19:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 4. 2013 20:21
Re: Raději...
Já vím, ale mně nejde jako kolegovi magnetofonovi o clo - mně jde o víc peněz proudících do EU a tím pádem i do ČR - Rumunsko je přece v EU ;-)
20. 4. 2013 14:48
Re: Raději...
Nemohl bys své minimální seběvědomí ventilovat i nějak jinak?
21. 4. 2013 10:49
Re: Raději...
Na více než nadávky se nezmůžeš? Upřímně tě lituji... :no:
21. 4. 2013 14:34
Re: Raději...
Já ti nikde nenadávám. Jen říkám, že nemusíš tak okatě projevovat své malé sebevědomí a držet se GTIho jak malé dítko sukně maminky. To je tak těžké si vymyslet vlastní repliku, když už "chceš být vidět"? GTI je ikona (v dobrém i špatném), ale tím, že ho budeš slepě papouškovat, se slávy opravdu nedočkáš. Jen se shazuješ. Míním to s tebou dobře, takových GTIho papoušků jako ty je tu povícero a to napodování je fakt vrcholně trapné ;-) Nebo co tím chceš dokázat? Opravdu nerozumím tomu, proč by se měl dospělý člověk (což snad jsi) dobrovolně(!) takto ztrapňovat, shazovat a ukazovat světu, že víc než na opakování a napodování ostatních se nezmůže.
Avatar - peter_ko
21. 4. 2013 14:50
Re: Raději...
Na Ádyho je škoda drať klávesnicu, je to taký malý trolko čo sa dožaduje diskusie, ale zatiaľ som od neho nečítal nič, čo by sa za diskusiu dalo považovať...
21. 4. 2013 15:31
Re: Raději...
Nemám malé sebevědomí a neschovávám se za GTIho, jediné co jsem napodobil je "bravo" ;-)
21. 4. 2013 19:41
Re: Raději...
Tvoje pohnutky napodobovat "bravo" jsou tvoje věc, to, že na ostatní působíš jako ubožák (tím ale neříkám, že jsi), věc druhá. Rozhodni se sám, zda na ostatní chceš tak působit ;-) Já bych se teda sám dobrovolně takto ztrapňovat nechtěl.
19. 4. 2013 20:42
pro redakci?
--viz muj prispevek vyse....kdyz v porovnani zminite fiat 500L tak se podivejte do ceniku ;) ja to ted udelal..a byl jsem nemile prekvapen (byt je to cenik bez akci) ..pak je vhodne Fiat 500L srovnavat s Fordem C-MAX a tam uz moc vyhodu velikosti..nema :-) ani technikou ..ani..nicim? >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
20. 4. 2013 23:48
Re: pro redakci?
no... ja jsem se yo ceniku podivL - a 500L je nejen vetsi a mnohem, mnohem pohodlnejsi... ale i levnejsi. Takze zase nic.
22. 4. 2013 09:37
Re: pro redakci?
psal jsem cenovy rozbor o par odstavcu nahoru...a dle ofico ceniku fiatu..je 500l drahe az az :-)
19. 4. 2013 21:22
Konkurencia
B-MAX sa mi spociatku tiez pacil ale kufor ma sokoval svojimi malymi rozmermi. Aj bez rezervy je to zalostne malo. Sam mam Merivu 1.4 turbo a myslel som si ze 1.0 EB bude vynikat spotrebou.. niekde sa stala chyba. Vynika len papierovo. 8 litrov mam v meste aj ja so zastaralejsim motorom ako je EB.
Ako velmi silnu konkurenciu vidim ix20 a Vengu. V najvyššej vybave nevyzeraju zle a ich 434 litrov kufra je pri dlzke 4,06 vybornych. Priestorovo su v interiery velmi slusne.
Najtazsi kaliber je ale Meriva. Je sice trochu prerastena, co pri malych MPV nie je moc dobre, ale za to ponuka slusny a hlavne skladny kufor plus paradny priestor pre posadku. Jazdne vlastnosti su podla testov najvyvazenejsie. V Opli sa da dohodnut na slusnej zlave aj z akciovych cien a je uplne inde ako B-MAX.
C-MAX ma problem ze je drahy.. Zacina na 17tich tis. €.
Rozbalit vlákno
4
19. 4. 2013 22:07
Re: Konkurencia
Ano s Merivou je to cenovo naozaj dobre teraz! Skoda,ze az teraz. Co sa týka ix20,tak sam niekedy neverim,co vsetko do tych 440litrov kufra vlezie...
Avatar - Jaros71
19. 4. 2013 22:38
Re: Konkurencia
KIA Venga je lepší než hjondé.. :-)
A kufr má stejný jako jeho bratříček..
Nyní je akce 7+7+7...to je slušná nabídka za málo peněz!! :yes:
Každý nemá na B-maxe..nebo Merivu.
Avatar - petrumr
20. 4. 2013 11:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.