Hezký? No nevím, ale lepší než ta grand verze. Prostorem vozy na podvozku FoFo III nevynikají, ale když nebudem honit litry pod podlahou, tak se do všech těchto vozů průměrný čech musí vejít a cestování i na zadních sedadlech sice není tak královské, jako na premiantovy třídy (OIII), ale i tak nikoho neurazí. Zato se vám odvděčí jistou a komfortní jízdou s přesným řízením a solidní odezvou od kol a vcelku zábavným turbomotorem.
Otázka na autora ohledně 1,5EB - má tento motor, stejně jako mívala 1,6EB tzv Overboost? Kroutící moment měl být ve středním pásmu otáček zvýšen při plném plynu na 270NM z původních 240NM. Jel jsem s 1,5EB jednou, byl syrový, takže nechci soudit dle jednoho dojmu, ale přišlo mi, že tento kopanec jsem nějak neregistroval, kdežto u starší 1,6EB ano.
Děkuji.
p.s. Tady nevim, co vyváděli s tím středovým panelem, proč to nemuže bejt jako ve Fokusu? Opravdu to vypadá jak čínské rádio >:D
suhlasim... paci sa mi to viac ako nafukly grand c max.... aj ta modra C maxu moc sekne.... maskuje jeho "objem" .... zboku to na fotke vyzera skoro ako uplne bezny hatch.... [odkaz] ...
ta architektura interieru je podla mna najvacsia slabina fordov od Kacka cez tieto ABC maxy az po focus .... sedel osm v tom kamaratovom focuse kombik ecoboost... a ten interier je jendoducho "nepekny" .....
Ta modrá se mi líbí, hodně sluší i novému Mondeu, ostatně ty modré barvy dnes frčí, podívej na Oktávky, ta je taky nejhezčí v modré metle ;)
Jen mi zaráží nevyváženost testů.... copak už mimo Fordu a koncernu fauvé nikdo nepůjčuje auta? Až na výjimky teda... měly sme tu test všech možných Superbů, Oktávek, Fabiíí, pak Mondeí, Fokusů, skoro před pár dny tu byl Cmax v naftě, teď tohle... Copak se to děje? Někdo z redakce - jak to vypadá s Hyundai? Už jste kámoši? Ceed ale snad bude ne? Díky :-)
P.s. nechystá se nějaká srovnávačka? Třeba nižší střední?
pritom je co testovat.... facelift ria tu mame uz pol roka ... aj vengy... asi im tieto pre ludi dostupune auta moc nevonaju ;-) .... radsej testuju GLE kupatka.... ;-) to je pre citatela atraktivnejsie
ozzman zrejme myslel testik ;-) .... ja verim ze bude.... aj ked je fakt ze ked vidim ten pristup k faceliftu ria alebo vengy .... mam obavy.... a ono uz mame aj picanto po facelifte.... uz som ticho ok.....
v stredu som uz videl v reale v premavke biely kombik ceed po facelite... je az neskutocne ako bezny "blby" naraznik.... zrazu ozivi cele auto ... vyzeral vyborne a napriek pomerne malym zmenam je to auto na ceste neprehliadnutelne :yes:
v praxi uvidis ako ten novy naraznik bije do oci a dava novy usmev autu .... a aj zadne svetla kombika su po facelifte moc pekne spravene ... kto nepozna samozrejme nevsimne si.... ale mne to bilo do oci... v dobrom... lebo auto doslova svieti ... atraktivita ceedu stupla a auto zase obstoji v triednom boji dalsich par rokov... facelift hodnotim ako podareny
Jo, já myslím, že se o chystaném testu zmínil i někdo z redakce, ale jistý si nejsem. Spíš mi tu chybí nějaká srovnávačka, duel, nebo i více aut. To tu hodně dlouho nebylo, jen články z SM.
To je pravda, docela si o to říkají SUV... Kadjar, Tuscon, Sportage a k tomu třeba CX-5 a pro zajímavost 500X... ale možná čekají na SEAT ;-) . Taky kombíky ve střední by nemusely být marné.
Souhlasím, nebo i ta nižší střední teď celkem válí, nová Astra, facelift Fokusu, nová Ceed, facelift i30 a nové motory (i když já vim, H nesmí do testu:D), Mazda 3 ... už to nejsou horké novinky, tak by se daly sehnat i nějaké "průměrné" verze, které by šly porovnat :-)
No... proč je ti záhadou, že netestují Tucson? Vždyť už se tu redakce párkrát vyjádřila, že Hyundai ČR jim auta nepůjčuje ;) Proto jsem se ptal, jestli se náhodou už neusmířili? >:D
ja som nic nepostrehol v tomto smere.... najprv ale este musi prist test green line superbu podla mna , ved to je mozno ta naj pecka nastavujuceho autosalonu ako som sa tu dozvedel ;-)
1.5EB overboost nema. Co jsem však četl tal 1.5EB je udajně pružnějši hlavně ve střednich otačkach. Jinak atmo charakter mužu jen potvrdit a oproti TSI přijemna změna stejně tak zvuk ktery je alespoň u Focusu opravdu nečekaně povedeny.
No, tak to musím říct, že 1,6EB je o krapánek lepší, také graduje proti TSI a ten overboost třeba když předjíždíš se hodí, mne tedy sedla více. Zvuk mají všechny tyhle Ecoboosty se 4 válcem povedený, ale musíš točit nahoru, jinak je to tiché jako atmo. Zkoušel si řadit v plné akceleraci? Hezky si ufukuje i turbo >:D Skoro jako u závoďáku :D:D Ale chce to otevřít okna, jinak to nezaregistrujes >:D >:D
Tak i papirově ma 1.6EB o chlup lepši zrychleni ale jak jsem psal 1.5EB je udajně pružnějši. A ten zvuk je slyšitelny při vyššich rychlostech kdy stači o stupeň podřadit a šlapnout na to. Pak je vychazejici zvuk opravdu dost libivy a člověk by hadal že pod kapotou nejsou jen 4 valce. Při akceleraci z mista to neni ještě ono.
Řadit při plne akceleraci jsem zkoušel ale nebylo staženo....vyzkoušim.
No, že má víc než 4 válce >:D I já si zvuk pochvaloval, ale myslím, že se sem snesou jezdci víceválců, že si z nich robíme srandu >:D Ale souhlasím s tebou. Motory jsou si dost podobné, přesto né uplně stejné.
Ja jsem jel i s 1.6EB ale zajetym takže těžko porovnavat. 1.5EB se s najetyma km docela měni a samo že k lepšimu. Zatim mam najeto necelych 5tkm a co jsem četl tak EB jsou zajete někde mezi 10-15tkm.
Jinak ja bych ten zvuk nezmiňoval ale nejsem sam ktery si teto nadhery všiml a upozornil na to. >:D
V jednom testě dokonce Ford podezřivali že použivaji nějakou audio fičuru jak je dnes zvykem.
Tak to mužu potvrdit, že zajeté auto je tak 10-15, hlavně na spotřebě se to podepsalo. Máme teď necelých 17 tisic a spotřeba klesla asi o litr a půl, oproti novému autu.
Ono to ve Fokusu bude ještě lepší, v té Kuze přecijen jsi ve větším voze, takže i tak to není zas takovej atlet.
To jako važně spotřeba klesla o 1.5l ? U TSI se ustalila spotřeba po cca 9tkm ale rozdil byl tak max do 0.5l.
Jinak neuvažuješ o SW z vykonnějši varianty tedy 134kw ?
No, auto je rodičů a ti do toho asi nebudou chtít zasahovat, já mám naftu ;), ano, jezdil sem za 9,5, dnes to zvládnu za 8, někdy 8,3, Samo kdyz slapu je tam zpět 9-10. Měřili sme to na cestě Praha-Norimberk, kdy zezačátku to jelo za 9,5 a dnes je to lehce nad 8.
Ten SW stojí ve Fordu toli, co příplatek za silnější motorizaci při objednávce nového vozu, na to jsem se ptal. A pak nezbývá než nějakej garážník a toho bych se asi bál.
Tak jsem zvědav co to u mě uděla se spotřebou.
Ja měl za to že ve Fordu za to moc nežadaj ale za každeho konika hodit jednoho bedřicha to bych taky nebyl ochotny dat. To už bych rozhodně raději šel do upravy od Mountune kde by měla platit zaruka od Forda a cenově jen o par tisicovek vic. Navic 200koniku 320Nm. Jen by se s tim muselo do DE nebo A.
Zkus se optat... no a teď nevim jak se jmenuje, chodí do diskuzí, je to slovák, Má FoFo III sedan. Atlis? nebo Atis? Ten to snad chipoval.
Já se ptal ve Fordu na přehrání SW na to EB, tam je to prý bezproblémové, ale žádají za to oficiálně asi těch 30 klacků cca. Pak sem se ptal i na mé TDCi a to samé, ale nebyl si technik jisty, jestli je to také bezproblémové.
No u 1.5EB to zatim neprovadi prej otazka času ale schvalně se zeptam kolik za to žadaji u nas. Zřejmě Altis ma ten nejen chip od Mountune.
[odkaz]
[odkaz]
Jinak jsem našel video kde boreček zajel řekl bych velice zajimavy čas na to že je to standard Focus ktery ma jen 150 koniku....
[odkaz]
Aktualne mam na 1.6 EB najeto 25 tisic a znovu klesla spotreba o kousek. proc nevim, jezdim stejne a najednou se pohybuji s Smaxem mezi 8 - 8.5, zatimco predtim jsem pod 8.5 sel pouze pri opatrne duchodcovske jizde.
...nejpřijatelnější z malých MPV. Z osobních dojmů před FL je kritizovaný prostor na zadních sedadlech naprosto v normě. Nejde o vůz, který je primárně určen k převozu 4 dospělých na byznys tripy přes Evropu, přesto se dozadu celkem solidně usadí i větší člověk.
Tento motor budu mít v C-Maxu k dispozici za pár týdnů, jsem na něj zvědav. Co se týká multimediálního systému, překvapuje mě, že Ford stále nemá česky fungující systém. Tuším, že jej slibovali na léto 2015, ale třeba končí až v prosinci...
No já ho zkusil, když si tu všichni stěžují a jak sem řikal, moje expřítelkyně měla postavu mé velikosti (185cm) a jezdila tam naprosto v pohodě vzadu. Takže jak jsem psal výše, není to jako OktávkaIII, ale nedostatkem netrpíš >:D
Su to stale tie iste sedadla ktore boli este v prvom C-Maxe z roku 2003, akurat ze je na nich ine calunenie. Nepaci sa mi na nich ze operadlo sa neda polohovat ako v Grand C-Maxe a poloha operadla je default prilis vzpriamena a ja osobne sa na zadnych sedackach nevyspim. To VW Sportsvan je ina kava, vzadu sa tam sedi po sklopeni operadla ako v kresle. C-Max je v tomto 100 rokov za opicami.
Ford a infotejment a multimedialni system je 100 let za opicema oproti koncernu VW a ani bych se nedivil kdyby byl na tom huře než auta z dalneho vychodu. Jo a češtinu sice slibovali ale prostě Ford.....samozřejmě nebude.
Nebude vůbec? Když jsem bral Mondeo slibovali dokonce zdarma přehrání SW, vzpoměl jsem si na to až teď, když na to koukám. Mužstvo mít radost nebude, zkusím tam cinknout jak se věci mají ;-)
A v čem je ten SYNC tak revoluční? V loni se tu o tom psalo, že lze auto ovládat hlasem... ja jim do toho nechci kecat, ale to umí i moje staré Mondeo >:D Rádio, klima.. navinu nemam, tak tu ovládám prstem na telefonu no >:D
Hlasove funkce jsem zkoušel a ty jsou opravdu použitelne přesněji řečeno děla to to co ma ale v praxi spiš frajeřina. Jinak sparovani a funkčnost s telefonom tam sync funguje na jedničku s hvězdičkou.
Ano, taky sem hlasové ovládání použil spíš, abych to ukázal někomu, a spárování mi zlobilo přes BT akorát u starého HTC, že se občas spojil jen mikrofon, ale musel sem mít telefon u ucha. S novějším Androidem a nynějšími telefony to funguje bezproblémů.
Sync 2 působí jako "zbytečné" holátko které nic zvláštního nenabízí až v době uvedení na trh... Pro mně samotného to bylo docela velké zklamání - v porovnání se skoro čímkoliv co je na trhu (koncern, korea...).
Nicméně stále doufám a věřím že ten systém má obrovské rezervy a je připraven na upgrade, resp. doplnění o smysluplné aplikace
C-Max jsem měl v první generaci a Grand C-Max mám v nové generaci.
Ten pocit z jízdy je bezkonkurenční (omlouvám se, ale BMW 2 Tourer/Grand Tourer je prostě pro drtivou většinu lidí jiná katergorie) - je to taková motokára s prostornou kabinou.
To co z první generace zůstalo je koncepce zadních sedadel, na jednu stranu nic nového a převratného, na stranu druhou si dospělý člověk pořád velice pohodlně sedne - mám na mysli především výšku sedáku. Takový Carens (jakkoliv je v první řadě a přístrojovou deskou perfektně vyvedený) má posez mnohem níže, o kufru nemluvě.
Ale to proč, se lidé stále a zase "vrací" k Fordu je především pocit a radost z jízdy. Ať už je to Fiesta, Focus, Mondeo nebo všechny MPV-čka - vždycky je jízda radostí.
zvonka ok, jazda ok, vnútri ko. Celkovo si výrobcovia nevedia poradiť s vyššími interiérmi v mpv alebo krosoch, ako keď sa z kombíka niekto snaží urobiť kupé a výsledok je komický.
Ford-celá modelová ponuka je kvalitou materiálov a spracovania na úrovni značiek Fiat, Dacia, Nissan, Hyundai, Chevrolet, Proton, Renault, Tata, Vauxhall ...
Nepohodlné, gýčové v interiéry, zastaralé v ponuke multimédií, slabšie v životnosti komponentov motora atď.. Nekupovať !!!
Myslenkovou omezenosti trpis od narozeni nebo jde o nasledky urazu? V obou pripadech je to samozrejme politovanihodne. Verim, ze to neni setrvaly stav a bude mozne tuto vadu postupne omezit...
sa opýtajte ľudí v Nórsku, Anglicku, Španielsku, ..kdekoľvek, aké auto im v minulosti najviac vyhovovalo... Golf 4. >:D a čo taký Focus z 1998-2002, nikto si to už ani nepamätá, možno že s tým mali leda kopec trablov a predali to niekomu v osade za bedňu piva. :-!
Nechaj ho, naškrabal na starého Golfa (možno >:D ) a teraz si hojí sebavedomie. To že ťahá vzadu lešenársku trubku namiesto viacprvku, že ho to vytrasie na každom kamienku, že cit v riadení nepozná to je všetko vedľajšie. U nich v partii je Capo di Tutti Capo, lebo TDI voe na hlínách. >:D >:D >:D
preto si sa z Fiat Ritmo premenoval na to čo si teraz? >:D Takže modifikujem nadpis nasledovne : Všetko na F je na figu (tie mi chutia) ale ty si očividne na hlavu.
inak niektore reklamy na auta su doslova odradzujuce, ako napriklad na renault kadjar alebo suzuki vitara - akoby to boli uzasne auta a ludia sa isli kvoli nim pozabijat, kvoli takymto reklamam doslova by ma odradili od kupy a nekupil by som si to auto kdez to napriklad toyota ma celkom vtipne a zaujimave reklamy, ........................................… by mali davat reklamy v ktorych odprezentuju nove auto povedia par info aby sa dostal produkt do povedomia... moj nazor
to nejde, na info a prezentáciu musí slúžiť iný kanál (autoweby, autosalóny, motorelácie a pod.). Ty si myslíš, že v záplavách reklám, stíhaš chytiť viac ako jednu jednduchú pointu? Nemáš šancu. Reklama v telke môže len povedať pozor je tu takéto auto, ak sa ti zapáčilo, dohľadaj si info. Akonáhle by si v reklame chcel povedať viac, nepovieš ani to.
no hej pri autach je to ine predsa len ludia si ich nekupuju kazdy den ako naprikald potraviny na ktore bezia reklamy, ktore si kupis ked ta to zaujme ze to vyskusas ale ja som trosku specificky typ ako ostatny ludia si myslim takze moj nazor neni uplne zhodny z vacsinou aspon si myslim >:D:-|:-)
Jestli můžu pár poznatků jako majitel Grand C-maxe 1,0 EB po fl: auto jsme si vybrali kvůli zadním posuvným dveřím a úspornému motoru, popravdě nevím,které jiné MPV bych vybral v benzínu. Spotřeba teda zatím trochu zklamání, bere to kolem 7,0 l při klidné jízdě, ujeto jen cca 3500 km. Pozor, PP ukazuje jen 6,3 l. Motor na normální jízdu výkonem zcela dostačuje, na ježdění kolem města a po městě nám vyhovuje. Posuvné dveře perfekní na nakládání dětí(3r, 0r) do autosedaček dozadu. Klady auta: řízení, ovládání, řazení, hluk vevnitř(trochu je slyšet hukot od zadních kol)K mínusům auta bych dodal: stěrače-dojíždí daleko od hran skla, vana pod motorem velmi nízko nad zemí, mizerně hrající základní autorádio(audio 4). U spolujezdce mě tlačí přístrojovka do kolene a vzadu mě do něj tlačí držák na pití ve dveřích. Auto nemá deaktivaci airbagu spolujezdce(chyba u MPV), lze nechat domontovat,ale zatím nám to v servise nebyla schopni aktivovat. Kufr velikostně nic moc, při šířce 103 cm tam nevleze kočár sporták na šířku. Na zadních sedadlech málo místa na šířku, to prostřední je jen nouzové. Docela hlučná klimatizace při AUTO režimu. Ne příliš pohodlné sedačky. Auto má malý rejd. Velmi málo odkládacích schránek. U spolujezdce nad nohama je nějaká ledabyle zakrytované elektroinstalace.
Třeba tyto poznatky někomu pomůžou s výběrem auta. Bohužel v testech na všech autoserverech u jakéhokoliv typu auta se dočtete je jen o výkonu motoru a jak se s tím dá rychle projet zatáčka, praktické informace 0. Neviděl jsem test MPV kde by dozadu někdo zkusil naložit děti a kousek s nima popojel nebo kočárek do kufru..
Dříve se tak auta i tady testovala, zkus si najít najít testy např.
Seat Alhambra 2,0 TDI – Rodinná záležitost
Opel Meriva 1,7 CDTI AT – Automatický dveřník
Ford S-Max 2,0 EcoBoost (176 kW) – Nejsilnější z rodinných
Mazda 5 1,6 MZ-CD GTA – Pětka s hvězdičkou.
Auta byla vyzkoušena s dětskými sedačkami, s kočárkem v kufru, prostě vyzkoušeno využití pro čtyřčlennou rodinu. Jenže ty časy jsou dávno pryč, rodinná auta testují "kluci" co rodinu nemají a neví o čem to je - to není nějaké brečení, ale holé konstatování faktů.
Dali jsme přednost těm praktickým posuvným dveřím před některými detaily a navíc z těch výtek co jsem uvedl jsem na něco přišel až bylo auto doma: vypínání airbagu nám prodejce tvrdil,že to standardně má, jak je vysoký podvozek,dráty nad nohama a jak fungují stěrače jsem v obchodě nezjistil.. Stejně by jsme si auto vybrali zase,ale myslím, že některé detaily zbytečně kazí celkový dojem a nenapadlo by mě,že budou nedotažené - u fordu zvlášť. Jo, jinak nemám potřebu něco slepě vychvalovat.
Naprosto souhlasím se závěrem autora. C-Max je možná fajn, ale jeho zoufalou disciplínou je prostornost vzadu. Vůbec nechápu, jak Ford mohl něco takového vypustit z výrobní linky do segmentu MPV. i když...
Je mi jasné, že Ford má argument pro takovouto volbu. Kdo chce prostornost a praktičnost, má tu grand C-max. ... Ale ať se na mě Ford nezlobí - jednak je grand zrátka až neskutečně nevzhledný v zadní části (dá se zvyknout, ale proč musí být tak ošklivý...), ale především - francouzská MPV jsou velmi pohledná a praktická i prostorná zároveň. Scénic, Grand Scénic, C4 Picasso, Grand C4-Picasso, to jsou úplně jiná liga.
Ano, jízdně nebudou tak zajímavé, ale má být MPV jízdně zajímavé? MPV má být v prvé řadě prostorné a praktické. A na rovinu - i když takový P5008 v prostornosti zrovna také nevyniká a své stáří nezapře, tak bych mnohem raději volil i 5008 než C-Max...
A k interiérům Fordu - naprostá zoufalost. Přirovnání k hifi z tržnice let devadesátých je zcela na místě :-!
Tak mě se teda interiér Fordu mi přijde naprosto v pohodě, naopak v 5008 mě vysloveně odradil - vysoko posazená řadící páka na lesklé plastové "bouli" . Ale souhlasím, že krátký C-MAX nemá vůbec co nabídnout, prostornost je v něm mizerná, to bych radši koupil třeba Scénic.
"nemá vůbec co nabídnout" - je pak zajímavé srovnání s tím, kolik se jich pohybuje na cestách..samozřejmě především ve formě 1.generace jako jeté vozy, ale i 2. generace je dost. Za mně osobně tedy:
- přijemné nastupování a vystupování z vozu (vyšší než kombíky a nižší než SUV, kde si pravidelně zamažete nohavice kalhot)
- přirozený posez
- větší kabina = pocit bezpečí
- klasické uspořádání přístrojů (tohle mně osobně na Scénicu vyhovuje)
- jistý a čitelný podvozek, perfektní jízdní vlastnosti
- modularita 2.řady (není hvězdná, ale je - na rozdíl od kombíků)
- děti mají vzadu jistější výhled než v průměrném kombi
- velice slušný kufr, který je spíše "na výšku" - vždy jsme se sbalili, včetně cestovní postýlky, chariotu a výbavy na 14 denní dovolenou
Tohle jsou důvody, proč tenhle vůz provozuje spousta rodin namísto kombi nižší střední - a já je chápu.
"krátký C-MAX nemá vůbec co nabídnout" zněla celá věta, nikoliv "SCENIC nemá vůbec co nabídnout"...
Za mě je s kombíkem srovnatelná právě prodloužená verze. Nabízí větší kufr a vyšší karoserii.
Krátký nemá co nabídnout, Grand C-maxe jsme si pořídili domů, viz můj příspěvek o pár řádků nahoře. C-max v minulé generaci byl podle mě o hodně prostornější než ten krátký co se dělá teď. MPV má samozřejmě výhody jak píšeš, ale kombi nižší třídy má o hodně větší kufr než krátký C-MAX a srovnatelný, nebo spíš větší i než dlouhý C-max.(mám doma ještě megane II grandtour) Jinak C-max minulé generace je docela rozšířené auto,ale vidět současného co se dělá už 4 roky je teda rarita..
Suhlasim, po roku 2010 sa strecha na C-Maxe II viac zvazuje, sklo kufra je viac sklopene, zadne dvere su hrubsie ..... proste od B stlpika je C-Max 2. gen stiesnenejsi. V starom C-maxe som v poho odviezol na stojaka postel a matrac 200x90cm, stacilo vybrat strednu a pravu zadnu sedacku a dat na lezato operadlo spolujazdcovho sedadla.