A to jsem ještě zapomněl že je osazena motorem EcoBoost. ........................... ve Fordu se asi někomu důležitému přepnul mozek do Eco-režimu. :-!
Nedá sa než súhlasiť. Ono problém je už v proporciách, hlavne pomer výšky a dĺžky/šírky. Aj keď sa Ford všemožne snažil rozbiť tú masu, viď množstvo pozdĺžnych línií na boku, ako aj veľmi široké čierne prvky na spodu celej karosérie), ale bezúspešne. Ako autíčko z plastelíny, ktoré niekto stlačí z boku, spredu i zozadu a tá hmota vylezie do výšky. Priblblý názov Ecosport to len korunuje.
Mno zdvihnuta hranata Fiesta ktora s 1,4 a manualnou klimou, oknami v elektrike vpredu a radiom stala to viac co vtedy konciaci Focus mkI. pomaly v plnke s 1,6. Lacny bol az cca rok a pol pred koncom jeho zivota.
Fusion je náhodou super - prostorný, velká okna = skvělý výhled, slušný kufr. Design vyloženě povedený, proporce v pohodě. Zato EcoSport je jasná indická bída kde se šetřilo na technice a hlavně designu. Taková větší Tata Nano. Můžou dělat facelift klidně každý měsíc ale stejně to pořád bude obluda.
Ten nazov je asi tak trefny, ako ked Convair B-36 (prvy americky strategicky bombarder schopny niest jadrove zbrane) nazvali "Peacemaker". Ono totiz Ford EcoSport nie je ani "eco", ani "sport"...
Navyse cena skoro pol melona za taketo auto, to je teda riadny ulet. Stary Fusion (myslim europsky) bola tiez krabica, ale aspon lacna a oblubena. EcoSport je naproti tomu uz len skareda krabica...
Este ze to Henry nezazil... Co to Ford vystraja. najprv nam predstavia akoze nove second hand Mondeo ktore v USA jazdilo rok a pol , teraz nej. strasidlo. Eco boost 3 valce a vnutrajsky len o nieco krajsie ako Dacia. Mozno Mustang a Tranzit ujdu inak sa Ford len hlada...
Zas netreba generalizovať. Toto je bez debaty obluda, vzácne sa tu na tom všetci zhodneme. Ale Mondeo nepatrí do rovnakého vreca, detto Focus, vlastne aj ostatné SUV Fordu ujdú (Edge, Kuga). A napr. z novej Fiesty ST sú aktuálne všetci na vetvi.
Ale no tak...Ecoboosty jsou v pohodě...vevnitř je to velmi hezky udělané..narozdíl od před FL generace...
Měl jsem to pučené na víkend jako volbu pro máti...ale zdá se jí to moc velké >:D
btw omýlat pořád příchod Mondea o rok a půl později.....to už je nuda...hlavně, když se změna generace orientovala zejména změnou u Fusionu v USA a nnásledné změny fabriky v EU.
Spíše je zarážející, že Fusion už má druhý FL a Mondeo na to pořád čeká (ikdyž změny byly jen v lampách vepředu a lampach v zadu a místo řadici páky u automatu je kolečko :D) nodobrá..a update v motorech
Vypadá to, že se Mondeu povedlo důkladně si v Evropě "pojistit" bramborovou medaili... a přitom byly doby, kdy to byl největší konkurent Passatu. A bude hůř - za dveřmi je nová 508 například.
...ani morské, ani prasiatko. :-) Ford v kľúčovom období zaspal a dobu a tak kým príde s európskym malým SUV, bude nás, seba aj chudákov v rumunskej továrni trápiť Ecosportom.
hej smer je dobry, akurat ciel v nedohladne. Male 4-chlapove benzinaky uz vedia jazdit pod 5, to je super. Ale odviezt plne 7-miestne auto, to by s benzinakom pod 10 asi neslo a ani to nevyzera nadejne. Take ECO na papieri.
som ecosport u nas uz videl.. ale teda na mna posobi kusok disproporcne... vysoky ponton male kola... 50cm plechu nad blatnikom vpredu... vyzera ako morsky stvorzubec ked je plny vody ;-) .. proste taka gulicka .. k tomu tie predne spodne svetlomety su tiez nejako divne posadene... tak nejak v strede ... v casti karoserie kde by ani vobec nemuseli byt... ale je to SUV takze uspech ecosportu v eu je neodvratny >:D;-) ...
PS: podobne velka vitara je za mna podstatne zaujimavejsia volba ( aj podstatne praktickejsia ) v tomto segmente a snad aj financne vyhodnejsia pritom urcite nie horsia volba :*) ( ale neberte to v zlom... ja a fordy to nikdy neslo dokopy ) :*)
Napadlo mě to stejné...tak jsem před chvili koukal do ceníku na Vitaru.....výhoda že může mít 4kolku i k benzinu....jinak cenově je to plus minus stejné.....výbavy jsem nepitval. ..Ecosport má možnost silnějších motorů...jak v dieslu tak v benzinu.
Jinak me se Vitara z venku líbí...takové roztomilé auto pro ženské...za to vevnitř nic moc.
Ecosport je zas z venku taková vysoká koza (když ho postavíš vedle Kugy, tak vypadají že ty dvě auta jsou stejně vysoké)..za to interír ok.
ale napriklad top verzia .. cize vitara S je urcite uz dost silna na taketo relativne male auto... neviem ci si pozeral aj S-kovu vitaru ale tam je uz 1,4 turbo.... nic viac uz tu podla mna ani netreba.. otazna je ale samozrejme cena .. ta moze byt voci klasickej 1,6tke uz aj o level inde... v cene mozno nejakeho este vacsieho vozu.... mne sa vitara paci aj v kabine... je to take bytelne auto... jednoduche ucelne... pritom aj stylove zaroven ... napadla ma aj mokka X od oplu ... aj tam mas nejaku 1,4 turbo v 4x4.. a po facelifte je mokka ozaj akoby "nove" auto... rozhodne konkurencia nespi a ecosport takouto vizazou dnes uz nestiha ani na ssangyong tivoli bohuzial ;-\
PS: cele to doraza to male MPV okienko vpredu ako je A stlpik ... tusim ecosport je dnes jedine SUV ktore ma tento akoby "MPV detail" ... je to take ani ryba ani rak.. a asi ani terenne to moc nebude...
jj koukam na ni.....uz je silna dost...a hlavne ma moznost benzin versus 4kolka...coz pro lidi co bydli napr na vysocine atd.a jezdi jen do prace z prace je paradni kombinace. Soused nejakou novou Vitaru ma..takovou dvoubarevnou.
aj za mna je proste vhodnejsia na to co od maleho SUV ocakavam... alebo tu mame aj 500X od fiatu... ten tiez dokaze ponuknut 4x4 a jeho retro dizajn je podla mna tiez fajn... alebo Kona... aj ked ta bude uz v 4x4 v topke s 1,6tgdi asi kdesi v cene vacsieho sportagu uz
povodne to malo byt predsa auto kdesi pre braziliu alebo indiu ci kde ... proste nie pre eu... a ked sa pozries ake "zrudicky" frcia v indii ( napr mitsubishi xpander >:D ) tak je jasne ze tam zapadne ( ale vazne.. bez srandy .. tam bude dokonca este fesak ) ... akurat ze ono sa nam to nejakym zazrakom dostalo aj do europy a tak zrazu teraz na to vsetci civime ;-)
"Největší problémem EcoSportu je fakt, že v žádném ohledu vyloženě nevyniká." - je zajímavé, že u Ecosportu je to největší problém, ale u Škodovky je to největší benefit...tak já tomu nerozumím...auto.cz si to ohýbá tak, jak se to zrovna hodí do krámu, že?
Na živo to není tak ošklivé jako na fotkách...co ovšem Ford pos*ral jsou ty páté dveře.
piate dvere su mozno preto divne lebo este pred faceliftom to malo vzadu na piatych dverach nahradne kolo... to nejako sikovne odstranili ale akysi plochy nesurody zadok tu po nich ostal... mne sa to cele nelubi ... ani predok ani zadok a ani kabina.. pritom velky ford edge sa mi paci... aj mustang.. ale toto fakt nie .. peace ;-\
To je sice pěkné, že Ford zainvestoval spoustu úsilí a pěněz do kultivace EcoSportu, ale autor testu se jaksi "zapomněl" zmínit o tom, že zcela zásadním a neodstranitelným nedostatkem tohoto auta jsou totálně zmršené proporce - kapota měla být aspoň o 10 cnm níž a karoserie blíž k vozovce, pak by ta kola nevypadala tak zoufale podměrečná. Taky to otevírání kufru je velmi problematické... Celkově to podle mého názoru Ford v Evropě v posledních letech vede od 10 k 5:
0. Nahrazení dříve originálního modelu Ka podivnou parodií na Fiat 500 ala Ford - výsledkem podstatný pokles prodejů proti kultovnímu předchůdci. Ani současné K+, opět vytažené z portfolie pro rozvojové trhy v Evropě žádnou díru neudělá...
1. Nahrazení úspěšného Fusionu velmi problematickým B-Maxem - linka v rumunském závodě více stála než vyráběla...
2. Nahrazení předčasně zařízlého B-Maxu neméně problematickým EcoSportem, původně určeným jen pro rozvojové trhy - za jak dlouho se budou linky rumunského závodu znovu zastavovat?
3. Současná, amerikanizovaná generace Mondea - ve srovnání s ještě plně evropským přechůdcem obrovské zklamání (a navíc pozdní příchod)
4. Další generace Fiesty - skelet zachovaný od předchůdce, vnitřní prostornost se tak stala podprůměrnou, tříválec i ve sportovní ST a brutálně zvýšené ceny - je toto správná cesta?
5. Nový Focus - odstranil sice velký problém předchůdce v podobně špatného využití obestavěného prostoru, ale v případě motoru 1.5 přinesl přechod na tříválcovou koncepci - dle mého katastrofální marketingová chyba! Zákazníci, který u vozu C segmentu vyžadují benzinový čtyřválec, budou nuceni odejít ke konkurenci!
Jelikož nejsem ctitelem kategorie SUV ani MPV, coby letitému přiznivci a obdivovateli evropských Fordů (dřívějších) mi tak dnes paradoxně zbývá k obdivu a touze po vlastnictví vlastně jen americký model Mustang. To jsou pradoxy, že? :-O
Když to celé zesumarizuji, tak modelová politika Fordu pro Evropu za posledních několik let se mi jeví jako tragický omyl. 8-s Ale hlavně, když firma ušetříla, že? 8-s8-s8-s
B MAxu se prodavalo pres 50 tis rocne...porad mezi malymi SUV byl v prvni trojce
Mondeo je v poradku...jen mu chybi trosku lehkosti a samozrejme FL a konkurencni sparovani motoru a prevodovek. Za posledni 3 roky jsem jezdil Mondeo, Passat a Superb...posledni dva vynikaji prostorem a lehkosti....Mondeo komfortem a tichosti (o tom se tem dvema nemuze ani zdat )
Fiesta je v poradku -defakto je na spici v danem segmentu (napr skodovka uz ani nenabizi diesl)
Focus a 3 valcova politika.. viz test Fiesty ST...jde videt, ze 3hrnek ma i spoustu vyhod...proste je tocivejsi...mene dilu...zajimavy zvuk....objem valce poctivych 0,5 litru (tak jako u 2,0 4 valec...3,0 6tivalec...atd..)
A budme radi , ze automombilky pristupuji ruzne k danym segmentum....tezi me z toho my klienti...mame vyber :yes:
Sorry, ale tvé hodnocení "zase taková tragedie to není" by se možná hodilo tak k Ladě, ale ne ke značce jako je Ford! V jejím případě je to prostě ostuda, a pokles podílu na evropském trhu za poslední roky tomu plně odpovídá...(viz. vedlejší článek) :-O:-O:-O
S MAX a Galaxy jsou dle mě mezi technicky i vzhledové MPV pořád na špici (škoda že Galaxxy nemá posuvné dveře....)
Edge dostane FL a z nepremiovych SUV této kategorie se prodává nejlépe.
Ranger nejprodávanější picup
Celá řada dodávek Transit od malé po velkou se taky velmi dobře prodává.
Kuga dostane novou generaci a prodeje jsou teď tkay slušné (ano když konečně je za rozumný peníz)
Mondeo bohužel prodejně nic moc...nemá potřebnou péči ani v marketingu ani jinde. (chybí FL , chybí nový automat, chybí silnejší diesl, chybi adaptivni tempomat, ktery se umí sam rozjet = to vše by teď mělo přijít)
Jinak interier Mondea je pro mě stokrat hezčí veselejší než Superb/PAssat a jejich všude přitomná černá...a i exteriér je pro mě líbívý. (ale moc mě nesedí sedadla a to ani verze Vignale)
Ecosport : designově je to starší škola, interiove v kategorii zase velmi dobře.
-prodeje dle mě budou ok....zas nechápu proč nemá 4x4 k benzinu
Tak u Fiesty jde o nahradu za novou generaci...tusim ze jeste pujde nahoru (teprve se zacne prodavat verze active...ST..atd)....nic méně Ford chěl prodávat dráž..s větší marží..i za cenu menšího objemu prodejů....a to se mu daří...