Tuž to je jasné, je to domácí značka. Nevím, proč to některé stále udivuje. Mě udivují spíše ty ceny....ta Fiestička je v ceně, kolik stála vybavená ST minulé generace. A to je trochu jiná liga než běžné auto.
Dal som to jedným dychom. Prvá disciplína - vyhrala Fiesta. Druhá disciplína - vyhrala Fiesta. Nemohol som sa dočkať konca. Ale Fiesta to nakoniec prepálila. Jazdne, je výrazne, výrazne horšia, a čo získala, zase stratila... Takže - na prekvapenie - zase vyhrala Škoda. Ale - bolo to tesné. Na pišný chlp. :*)
Fiestu zabil automat, vím, že i v manuálu by to nakonec vyhrála Škodovka, něco by se našlo, ale nečekal jsem tak výrazný odstup v jízdě (protože Fabii všude doposud chválii) a v interiéru (opět na Fabii jen chvála).
Nejzajímavější je ale ta cena, za kteoru mám kombik o třídu výš a v slušné výbavě >:D Fiesta je předražená a Škodovka levná taky neni >:D
Já co znám lidi, který kupujou automat v této třídě, tak myslím, že popsaná negativa jim tolik vadit nebudou (samozřejmě krom spotřeby). Naopak ocení komfort a spolehlivost (předpoklad oproti DSG) měničového automatu.
Jasně, jenže z objektivního testu, kde je předmětem rychlost, takový automat odjede jako poražený... je to vlastnost, né asi chyba... Pro toho, kdo to vyžaduje je tedy Fiesta jasný vítěz.
tazko povedat.. ja mam predchadzajucu fiestu s tym istym motor a dvojspojkou... ta kombinacia mi pride super , auto je dynamicke a radenie bez problemov.. ten menicovy automat proste zoberie privela vykonu ...
In this company (Fiesta, Ibiza) the Fabia feels at least a generation behind :-| its two cutting-edge rivals. It’s still surprisingly good to drive, while the new 1.0 TSI unit has given it a new lease of life, adding even more refinement to the car’s acceptable level of comfort. But the sector has moved on and the Skoda no longer excels in any one area, which is why it finishes third here.
Fabia je o generaci pozadu, především v komfortu ;-)
Opomenuli jste, že u Fábie existuje také paket Active plus, který přidává za 5000 Kč manuální klimatizaci a další výbavu. Jinak příplatek za automatickou klimatizaci (v Ambition) vůči manuální je 10000 Kč.
Dobrý den,
koukám tady do aktuálního ceníku Fabie a fakt tam u Ambitionu vidím třicet tisíc za automatickou klimu. A na Active Plus jsem nezapomněl, pro tuto motorizaci však není dostupný, tak jsem o něm nepsal,
díky,
Machi
Manuální klima samostatně stojí 20.000, automatická samostatně 30.000. Pokud člověk koupí Ambition+ paket za 20, dostane (krom jiného) manuální klimu a pak je příplatek za automatickou 10.000.
...v dalsom teste si to fabia moze rozdat kludne s Mondeom! Auta od skodovky su bez limitov :-)
Vcera si kolega, odkojeny 15 rokov na skodovke prevzal novu insigniu. Bolo az usmevne, ako rychlo zabudol na vsetky tie uzasne parametre superbu. Tak skvele auto to bolo, tolko chvaly dostalo. Nepochopitelne, za 5min zabudol na com vyrastal! Dnes prebera novu insigniu kolegynka, tak bude zaujimave sledovat tie reakcie :-):-)
To jste mi připomněl! Musím objednat auto do slíbeného srovnáváku Insignia vs. Superb. Zkusím poptat dvoulitrové nafty s manuálem, snad budou k dispozici...
Díky za připomenutí,
Machi
Pane Machala to je zbytečné. Všichni zde výsledek tohoto testu vědí již nyní. Vítěz je známý, jenom bodový odstup Insignie nebude tak výrazný. Je to docela dobré auto ;-) .
Ale no tak:) Vím, trochu jsem si naběhl, ale myslím, že by to mohlo být zajímavé srovnání. Insignia se mi hodně líbila i s tou patnáctistovkou, relativně slabou. Moc příjemný auto... Vypadá to, že auta budou v polovině listopadu, tedy někdy poté vydáme!
Machi
Ano, ale nechapem jednu vec. Preco vnimana velkost kufru hraje tak dolezitu ulohu..? Konkretne v tomto teste vlastne prehrala astra na body v tejto oblasti. Velkost batozinovaho prietoru je maximalne dolezita ked kupujem dodavku. Pri rodinnom aute 20-30lit to asi nie je parameter, ktory rozhodne v prospech jedneho ci druheho auta.
Ale je důležitá, a to dost. Proto se kupujou kombi. Pokud by to nebyl důležitý parametr, koupíš si HB. U dodávky je zcela upřednostněna velikost prostoru za cenu výrazně horších jízdních vlastností. Úplně jiná skupina aut.
Ale no, chcem ťa vidieť ako pohľadom odhadneš rozdiel ak bude na úrovni 20-30 litrov. :-) Kombi sa kupujú s cieľom tú kapacitu citeľne navýšiť, teda aspoň o 100 l + oproti HB. Ja to u kufru vidím skôr na využiteľnú šírku medzi podbehmi, dĺžku od nárazníku po operadlá, či výšku po roletku. Nezanedbateľný faktor je aj pravidelnosť tvaru. Nejaké odkladacie priestory okolo rezervy sú síce fajn, ale aby hrali podstatnú rolu pri posudzovaní využiteľnosti batožinového priestoru si nemyslím.
Ano, ak chcem kufor - kupujem kombi. Ja som skor poukaza, ze pri tomto objeme 20-30litrov je nepodstatny rozdiel... Nemoze o celkovom aute rozhodnut velkost kufra. Je to len lokalny cesky prvok, nikde v zahranici neriesia 20 litrovy rozdiel. ked uz tak, tak sa riesi usporiadanie, kompaktnost objemu, zabudovany organizer...
Nebylo by možné udělat srovnávačku více aut? Nemusel by to být takový problém, ne ? Navíc, přimluvil bych se klidně i za nejlevnější varianty, Insignia s 1.5T se dá pořídit lehce nad 500 tisíc a to je už třeba zajímavá alternativa pro kupce nižší střední. Kus výbavy za větší a dospělejší auto? K tomu přibrat Supa 1.4TSI, nebo alternativní Mazdu 6 2.0, či jiné "nejlevnější" auta střední třídy. Díky.
Mně se líbí ta insignia vs. mazda 6, že bychom udělali ještě jeden srovnávák. Přesně jak říkáte, nejlevnější auta střední třídy. Navíc by to bylo zajímavý srovnání malej přeplňovanej motůrek a stará dobrá atmosféra. A dali bychom tentokrát liftbacky. Co blbnu, šestka je vlastně jenom sedan... No uvidíme, co bude k dispozici! Zkusím poptat!
Machi
Ano, lift/sedan si myslím dá ještě srovnávat, pokud tester nebude psát klišé, že u liftbacku je lepší přístup do kufru a dá mu to jako výrazné plus >:D
Já vím. Ale nepřijde vám, že tři auta už se docela blbě čtou? Není to už moc? Už teď mi přijde, když vidím ty naše elaboráty v rukopisech, že je to k neučtení... Je to už taky trochu těžší logisticky... Ale tak, můžeme si zkusit dát takový závazek...
Machi
Ano, já bych si rád početl o více autech, jak jsem psal, takové "již od" střední třídy, které jsou na dostřel kupcům nižší střední ( ta jde do rukou soukromníků asi nejvíce ).
Pokud by to byl problém, chápu, ale v minulosti už takový test byl a když trochu zformátujete strukturu a dáte testu jasné mantinely a odstavce (jízda: Auto1, Auto2,Auto3 a vždy po pár větách), nemusí se číst zle ani test více aut.
Spokojím se ale i s testem Ma6 vs Insi v základu :-) Mne by se k ním ještě líbilo Mondeo 1.5EB... >:D
Jak říkám, můžeme trojtest zkusit. Uvidíme, co to udělá... Třeba i trochu cross test, nevím, dát si třeba cenovku půl milionu, nebo víc, a co za ty peníze dostanete. Postavit proti sobě kombík nižší střední třídy, SUV a právě třeba něco ze střední třídy. Nebo nebudem vymýšlet hovadiny a dáme k sobě auta ze stejný třídy...
Machi
Cross test není špatný nápad, protože kupec se v hodně případech řídí tím, co za své peníze dostane a na třídy nekouká.... :-) Vůbec bych se tomu nebránil.
Problém je, že se z toho těžko dělají závěry. Bodování na to moc dobře fungovat nemusí. SMácké cenové srovnání na to fungovat nebude (každý ví, že střední je dražší než nižší střední, SUV dražší než HB). Takový článek se dá napsat, ale nemá moc smysl hledat absolutního vítěze (i když by se mohl najít, ale spíš nenajde).
Člověku se takhle srovnává snáze, protože se na věc dívá ze svého pohledu.
Dobrý den,
já bych cross-test asi nedělal. Přece jenom by to mohlo skončit mícháním jablek s hruškami a třeba ještě s borůvkami. ;-) To by pak mohl být základ střední třídy srovnávaný s relativně nabušenou nižší střední, k tomu nějaké RS, GT nebo GTI z kategorie malých aut, SUVéčka atd. atd. . . . To asi fakt ne.
Ale takový vícenásobný test srovnatelných aut stejné třídy, ten by se mi moc líbil.
A ještě jedna věc k testům: vím, že to asi tak nezáleží úplně na vás, ale bylo by fajn mít v testech méně vybavená auta. Nemyslím úplně základní holátka, ale něco co více odpovídá masově prodávaným verzím. Ne jako blahé paměti Octavia 1,2TSI za téměř milion. :-)
No, vždyť ono to tak v praxi i vypadá. Nabušená nižší střední, proti ní nějaké středně vybavené SUV obdobné velikosti a základ střední třídy. Kdo se musí ohlížet na cenový limit, má takové možnosti.
Problém vybavených aut má název "novinářská flotila". Do té se dává zkrátka to, čím se značka chce chlubit. I na salónech málokdy najdeš vystavené vozy v základu, aby si tam třeba mohli dojít a něco takového si půjčit.
Tak to by bylo zatraceně zajímavé, neb minimálně jeden čtenář má možnost přímého srovnání ;-) (respektive za týden bude mít)
EDIT: Ovšem v rozdílných motorizacích
Ano, Insignia vs Mazda 6 vs Passat - aspon takto to zrovnavaju zahranicne testy. Doporucil by som motor 2.0. V tejto kat. je 1.5-1.6 slaby motor, pokial chcete realne otestovat podvozok a samotnu jazdu... ;-)
Prečo s manuálom? To aj v dnešnej dobe by si niekto ešte kúpil auto z tohto segmentu s manuálom?
Je pre mňa veľmi vtipné sledovať, ako sa ľudia zastávajú manuálu a tvrdia ako by sa nudili za volantom s automatom. Až kým sa jednoho dňa neprevezú s automatom >:D
Tiež veľmi rád šoférujem autá, mám rád aj manuály, ale v praktickom živote je manuál nezmysel...
Ale test Superbu s automatom a Insignie s automatom by som si veľmi rád prečítal :-)
já mám MT rád v malých autech, se kterýma si zařádíš někde na Křivoklátsku nebo kolem Karlštejna, ale když jezdíš denně přes dva ucpaný kruháče a patnáct semaforů, tak tě to kvedlání prostě přestane bavit. Tím spíše, že cestou zpět tě čeká totéž (kruháče, semafory)... a pak třeba když vyrazíš do nějakého evropského velkoměsta, tak tě ten manuál vyloženě... nemáš ho rád .)
Občas holt bereme, co je... Už jsem tady párkrát psal, že je docela oříšek sehnat auta do srovnávacího testu tak, aby k sobě seděla. I proto v tabulce známkujeme vždycky základní cenovku dané specifikace a na konkrétní testované nekoukáme. To už by byl nadlidský výkon, splašit auta ještě v odpovídajících výbavách. Importéři nám to ale většinou ulehčují, v drtivé většině jsou testovací auta nabušená výbavou po střechu. Pamatuju si, jak jsem jednou jel v octavii ambition a docela se divil... Nebo základním focusu, to jsem taky docela koukal,
Machi
Jenže právě i ta testovaná výbava je dost oříšek. Octavie za milion bude jasně v interiéru hezčí, než ten Fokus za 320 (jak ho teď inzerují). To ovlivní každého chtě nechtě. Sedačky, výplně dveří, ale třeba i odhlučnění, volant, zpracování, vzhled exteriéru, použitá kola.... Krásně to deklaroval nerovný boj i30 vs Š.Octavia, který tu byl minulý týden ze SM.
Zeptám se ještě na jednu věc, když jste přítomen v diskuzi.... jak to vypadá s automobilkou Hyundai ? Objeví se tady vlastní test i30, či Tucsonu? Tahle auta tvoří nemalé podíly na prodeji v ČR a je hrozně nemilé, když jsou v testech opomíjeny. K autu se přeci dá dostat i jinak, než od importéra... koneckonců by se třeba i někdo z diskutérů našel, kdo by auto zapůjčil ? Tady se mi zase krásně naskýtá test i30 vs Octa vs Fokus ;)
Jo, to určitě... Ale je fakt, že se nám většinou setkávají právě vybavená auta, takže to až tak často neřešíme.
S Hyundaiem je to špatné, nekomunikují s námi, auta nepůjčujou. A ne jen nám nebo kolegům ze SM, pokud je mi známo, tak se k novinářským Hyundaiům dostane jenom pár redakcí. Ale zápůjčka od diskutérů není vůbec špatný nápad! Koneckonců, mohli bychom udělat právě třeba tu i30 vs. octavia vs. focus s vámi. Myslím, s vámi diskutéry. Prostě se sejít v těch našich Hoškovicích, pojezdili byste, viděli byste, jak ty auta měříme a tak, dali bychom vaše názory dohromady a měli bychom takový diskutérský srovnávací test,
Machi
Zdravím, to by mohl být dobrý nápad, sraz redakce a diskutérů. Skoro za starých časů, kdy se dělaly srazy chatových místností.
Auto k zapůjčení ale nemám, jezdím služebním (tím, co se fasuje-nekupuje jak se tu říká), případně to řeším půjčovnami, což mi zase nabízí srovnání a občas se dostanu k neobvyklým kusům.
Děláte hezky mrtvýho brouka, ale problémem v nedávném testu i30/ octavia nebyl levný hyundai, problémem byla oktávka1,8TSI. A že je problém do testu sehnat oktávku s 1,0TSI, tomu nevěřím. Klidně si tu pište "tak se kluci sejdeme, porovnáme, chytneme se kolem ramen a budeme všichni kamarádi". Pro mě byl nadpis Vašeho příspěvku o kousek níž "Machi mizí" na pár sekund šancí, že někdo ve vedení zhodnotil Vaši práci. No nic.
presne moje slová. :-!:yes:
V tejto triede ide takmer z 90% o sluzobaky na velky najazd, takze silný 2,0 diesel + automat. V krajnom prípade aspoň 110kW fúkané 1,5 benzíny + automat
Ja sám som 22 rokov šoféroval takmer výhradne s manuálom a zavrhoval automat (vždy som mal možnosť vyskúšať ho max na 1 den), až kým som raz musel používať "obyčajnú" Octaviu 2,0 s DSG celý týždeň. A od vtedy som zmenil názor. Hlavne v spojení s adaptívnym tempomatom je to neuveriteľne návyková vec. V tejto kombinácii sa vozím už takmer 2 roky a návrat k manuálu neprichádza do úvahy!!!
Ak musíte denne najazdiť 200-300km a z toho veľkú časť po preplnených cestách, kde klasický tempomat nie je šanca využiť, tak je automat a adaptívnym tempomatom skvelá vec.
Dokonca ak by som kupoval auto súkromne, tak aj do toho by som určite priplatil automat s adaptívnym tempomatom.
a čo vám na ňom vadí?
...keď si rozumne nastavíte minimálnu vzdialenosť, tak je to super pomocník...
napr. nedávno som išiel v kolóne asi 8 aut cez cele Donovaly si 70-80km/h bez toho, aby som čo i len raz musel sliapnut na brzdu alebo pridať plyn... auto si samé držalo odstup od dodávky predomnou - absolútna pohodička... predbiehať sa aj tak nedalo, lebo jednak pršalo a v aute som viezol z dovolenky celu moju rodinu, tak načo riskovať...
raději bychom viděli srovnání zážehových motorizací než sociálních dieselů, které jsou, ať se to někomu líbí nebo ne, prostě už za zenitem. To je jako parovozy někdy kolem roku 1910, taky se ještě vyráběly, ale už bylo jasné, že tudy cesta nevede... :-)
Tak si to shrneme, Fiesta to projela kvůli parametru "udáváná spotřeba".
Bravo, hodnotit tenhle údaj v zemi, kde nejsou poplatky za přihlášení užraných aut ani žádné jiné penalizace a mít v techničáku vyšší spotřebu je de facto výhoda, to je zase výkon.
Seat Ibiza ST vs. Škoda Rapid – víťaz Škoda Rapid
Hyundai i10 vs. Škoda Citigo – víťaz Škoda Citigo
Opel Astra Sports Tourer vs. Škoda Octavia Combi – víťaz Škoda Octavia
Škoda Octavia Combi vs. Peugeot 308 SW – víťaz Škoda Octavia
Škoda Citigo vs. Peugeot 108 – víťaz Škoda Citigo
Nissan X-Trail vs. Škoda Octavia Scout – víťaz Škoda Octavia
Hyundai ix35 vs. Škoda Yeti – víťaz Škoda Yeti
Jeep Renegade vs. Škoda Yeti – víťaz Škoda Yeti
Opel Corsa vs. Škoda Fabia – víťaz Škoda Fabia
Škoda Fabia vs Hyindai i20 - víťaz Škoda Fabia
Škoda Fabia Combi vs. Seat Ibiza ST vs. Renault Clio Grandtour- víťaz Škoda Fabia
Ford Fiesta vs. Mazda 2 vs. Škoda Fabia - víťaz Škoda Fabia
Škoda Superb vs. Volkswagen Passat - víťaz Škoda SuperB
Ford Focus ST TDCi vs. Škoda Octavia RS TDI - víťaz Škoda Octavia RS
Hyundai i30 Kombi vs. Škoda Octavia Kombi - víťaz Škoda Octavia Kombi
Mazda CX-3 vs. Škoda Yeti - víťaz Škoda Yety
Seat Ibiza vs. Škoda Fabia - víťaz Škoda Fabia
Škoda SuperB vs. Mazda 6 - víťaz Škoda SuperB
Jaguar XF 20d vs. Škoda Superb 2.0 TDI - víťaz Škoda SuperB
Fiat Tipo 1.4 vs. Škoda Rapid 1.2 TSI - víťaz Škoda Rapid
Seat Ateca vs. Škoda Yeti - víťaz Seat Ateca
Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI - víťaz Škoda Octavia
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia 1.2 TSI - víťaz Škoda Fabia
Mini One vs. Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo- víťaz Škoda Fabia
Ford Edge 2.0 TDCi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI - víťaz Škoda Kodiaq
Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI - víťaz Mitsubishi ASX
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI vs. VW Golf Variant 2.0 TDI - víťaz Škoda Octavia
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG vs. Kia Sorento 2.2 CRDi A/T - víťaz Škoda Kodiaq
Peugeot 5008 GT 2.0 HDI vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 - víťaz Škoda Kodiaq
Kia Picanto 1.25 GT vs. Škoda Citigo 1.0 MPI MC - víťaz Kia Picanto
Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi - víťaz Škoda Octavia
Hyundai i30 kombi 1.0 T-GDI vs. Škoda Octavia Combi 1.0 TSI - víťaz Octavia Combi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI - víťaz Škoda Fabia
Vsetky porovnavacie testy auto.cz od roku 2014 doteraz, ktorych sa zucastnil nejaky model Skody. Škoda prehrala len 3 testy a to s vybehovymi, zastaralymi modelmi Yeti a Citigo, pri ktorych uz o nic neslo. Jednoducho sa zmierte s tym, ze Skoda vyraba bezkonkurencne najlepsie auta na svete.
To jste dal rychle do kupy:) Takhle na jedné hromadě to pro nás nevypadá úplně nejlíp, ale za tu dobu, co jsem v Auto.cz já, si za výsledky srovnáváků stojím. A za jejich objektivitou taky. Jéééžiš, teď se na mě sesypete:) Ne vážně, Škodovka fakt nedělá špatná auta, často se jim daří i v zahraničních srovnávacích testech, takže to až takový překvapení není. Ale jo, uznávám, že když to takhle hodíte na papír, všechny ty výsledky za poslední tři roky, nevypadá to úplně dobře, jak jsem už napsal.
Ještě něco jsem chtěl, teď jsem to zapomněl sakra... Jo! Zrovna teď, u té fabie vs. fiesty jsem si říkal, že kdyby to byly manuály, možná by to dopadlo fakt naopak. Tohle porovnání udělali ve Světě motorů, tam měli verze 1.0 EcoBoost a fabii 1.0 TSI/70 kW. Ten ford měl 74 kW. A vyhrála fiesta...
Machi
Martine, sypat se na Vás asi nebudeme... ale když Bezlimitní prakticky pouze aktualizuje ten seznam pod každým testem, kde figuruje Škoda, a procentuelně v 90% vítězí Škoda, lze významně o objektivitě pochybovat.
Nemám potřebu pouštět hromy blesky, dělejte si co chcete a vydělávejte peníze jak umíte, ale připusťte, že s těmito výsledky Vám těžko někdo uvěří nezávislost.
Snažil jsem se říct, že vás chápu. Kdybych tady neseděl a nevěděl, jak ty testy vznikají, nepracoval tady už strašnejch let a byl ve vaší kůži a viděl tuhle statistiku, tak bych si myslel asi něco podobného.
Zrovna u tý fabie s fiestou ale jde podle mě docela hezky vidět, proč Škodovky tak často vyhrávají. Jsou sice často docela drahé, ale většinou nijak moc výrazně, servis bývá levný, teď mají navíc akci na prodlouženou záruku. Takže v cenovém oddíle výrazněji ztrácí prakticky jenom tehdy, když stojí proti dacii. Na prostoru a velkém kufru postavila Škodovka svoji pověst, sedačky mívá taky super, zpracování a kvalita je u námi testovaných top verzí taky ok, takže v tomto oddíle většinou nabírá náskok. Vyloženě blbej motor je jenom 1.6 TDI s manuálem, jinak motory ne že by patřily vyloženě na špičku, ale málokdy výrazně ztratí. A pak už jenom jízdní vlastnosti, které bývají díky koncernové technice minimálně konkurenceschopné. Tedy pokud si odmyslíme třeba trojkovou octavii v začátku produkce nebo vámi tady několikrát zmíněný rapid, který byl v prvních letech taky hodně tvrdý. A s některými motorizacemi je pořád. Zkrátka, podobně jako tahle fabia, vyrovnané výkony v celé tabulce...
Machi
jasně, ale jsou tedy správně nastavená kritéria srovnávacích testů? Tedy jinak řečeno, nejsou kritéria testů tak trochu postaveny "na ruku" Škodě?
To asi není správně, ne? Divíte se pak, že Vám Hyundai nechce auta půjčit? Vy byste někomu půjčoval vozy do srovnávacího testu, kdybyste věděl, že díky třeba tomu, co jste popsal sám, srovnávák opět prohrají?
Jak jsem psal, auta nepůjčují ne jenom nám, ale drtivé většině motoristických redakcí...
Když jsem sestavoval známkovací tabulku, koukal jsem i na testy v auto bildu a auto motor sportu, jak tam kolegové známkují. A třeba proti tabulce, co používají kluci ze Světa motorů, jsem se tam snažil nacpat víc kategorií a dát škálu 1 až 10, protože to, co píšete, mi taky tak přišlo. Že díky výše popsaným vlastnostem, kdy Škodovka nabere spoustu bodu v praktických disciplínách, se pak těžko dohání. Proto jsem dal víc kolonek u motoru a jízdních vlastností... Celkem dlouho jsem přemýšlel, co a jak známkovat, neříkám, že je to perfektní, ale v tuhle chvíli mě nenapadá nic lepšího.
Machi
Jedno zlepseni jsem uz zde kdysi navrhoval. Udelejte vazene prumery. Na zacatku sepiste metodiku, aby byla vzdy jasna. Testujete kombik ci mpv? Dejte vetsi vahu variabilite a prostoru. Je to dalnicni kriznik? Zvyhodnete body komfortu, odhlucneni a dalnicnimu tempu. Sportovni auto? Rychlost, ovladatelnost a vykon....ne kufr a infotainment. Snad si toto v pondeli prectete... myslim ze pak se nemusi nikdo bat, ze auto s vetsim kufrem vyhraje souboj hothachu.... Nastavit jednotnou metodiku pro vsehny je nerealne, aby byla spravedliva. Sam hodnoceni zpracovavam tak vim o cem mluvim :-)
souhlasím s tím, že definovat co je lepší (=nastavit kritéria) není úplně snadné. Jenže univerzální hodnotící klíč prostě nikdy nebude existovat.
Ono to jde napsat i jinak - Škoda je prostě průměrná, nikde nechce příliš vybočit. Je pak jasné, že v univerzálním hodnotícím klíči bude právě Škoda úspěšná.
Ono nejde třeba udělat auto výrazně sportovní, aniž by tím utrpěl komfort, a obráceně, nelze příliš udělat auto zaměřené na styl a design, aniž by tím neutrpěla praktičnost atd.
Takže kdokoliv, kdo nechce být průměrný, ale zaměří se třeba na styl, prostě ve vámi nastavených hodnotících kritériích pohoří.
Nestojí tedy ta otázka třeba úplně jinak? Proč hledat a uvažovat o nějakém hodnotícím klíči? Není třeba lepší auto ohodnotit v jednotlivých kategoriích a umístit jej např. do ikonovém grafu?
Objektivně máte samozřejmě pravdu, Škodovka výrazně neztrácí, ale k tomu zpracování a kvalitě materiálů, já si nemohu pomoci, ale dnes už je to torchu přežitek, i tady Fiesta (která byla vždy brána jako něco horšího) Fabii zválcovala, nejinak tomu je i u běžných verzích jiných Škodovek, Octavia, Superb. Sedačky a volant mohou klamat dle verze, ale výplně dveří, nebo různé detaily... příjde mi, že se ke Škodovce přistupuje automaticky jako k autu s nejlepším interiérem ve třídě a ono to opravdu platilo, když si vzpomeneme na nedávnou dobu Fabie I. generace, která i ve střední výbavě dokázala konkurovat třeba Passatu té doby ( co se kvality a materiálů týká - výplně textil, měkčené plasty, kdo nevěří, běžte se podívat). Bohužel doba se změnila a pokud si sednete do Golfu, tam to platí pořád, ale Octa Active či Ambition, to už taková paráda není....
No.. jak jinak. V nazoru na kvalitu interieru a zpracovani jsi ponekud osamocen a dle meho proste mas nejakou vadu vnimani, dis.... . Skodovka v tomhle patri na spici, narozdil od tebou protezovaneho Fordu, uz prvni Superb prevalcoval tehdejsi Mondeo a prvni Octavia soudoby Focus.
Jak je vidno, osamělý jsi ty >:D Přečti si i ten test, pak se sem zase vrať diskutovat jo?
Škodovka v tomhle patřila na šipici v roce 2000.....je rok 2017 ;) A troufnu si říct, že 1. Octavie na tom v prumerné výbavě byla kvalitou a zpracováním lépe, než ta 3.
Jediný, kdo tu nadává na Ford jsi ty, možná to bude tím, že si seděl jen v tom tehdejším Mondeu naposeldy...
On ma andy selektivni vnimani, jak se nahodou i tady objevi kapitola ve ktere zazni:"A hlavně jsem se uvnitř cítil o dost luxusněji než ve fabii. Ta se s dekory snaží, hodnotnější ford je ale o řád někde jinde." Tak ji proste odignoruje a dal jede to svoje. >:D
PS: skodahejtre.
Ja myslim, že tou kvalitou a bytelnosti bude na tom lepe i dnes už předchozi fiesta. Když vim jak na tom je součastny, ale letity focus a šestkovy golf, tak si nedělam iluze jak to asi vypada u socialniho VW. Jak už jsem psal u koncernu je to na prvni pohled fajn, tedy knk u VW, ale nesmi se jit do hlouby a taky s uživanim se ukazuje jak se věci maji.
Jo, jak jsem psal, ty levnější verze jsou opravdu levnější... Souhlasil bych i s těmi výplněmi u superbu a octavie, zrovna dneska ale pojedu domů Kodiaqem Scout a tam bych řekl, že je to pořád ta hodně kvalitní a dobře zpracovaná Škodovka. Ten interiér se mi fakt moc líbí, kromě toho dotykáče tedy... Já jsem normálně ještě nepřišel na to, jak se zoomuje mapa, furt mi to tam háže automatický přiblížení, rostu z toho. Ježiš ale jedna věc, to byste vlastně koukali. To se hodně nepovedlo. Ten Scout má dřevěný dekor, no dřevěnej úplně není, ale má tak vypadat. Na dveřích lišty ještě OK, ale schránka před spolujezdcem... To se fakt moc nepovedlo. Ale bez téhle překližky je to opravdu moc příjemný vnitřek...
Machi
No to s tou navigací jste sem radši ani psát neměl. ;-)
Opravdu jste novinář? A motoristický? :-)
Tady je návod:
Manuální změna měřítka
Velikost měřítka mapy můžete změnit některým z následujících způsobů.
¶ Otočte ovladačem ć.
¶ Dotkněte se dvěma prsty displeje a vzájemně je přibližte, resp. oddalte.
[odkaz]
Strana 186
Edit: Možná by bylo zajímavé si přečíst pokračování na str. 186 (zřejmě váš problém...):
Zapnutí automatické změny měřítka
¶ V hlavní nabídce Navigace stiskněte funkční tlačítko ‰ ’ ĺ.
Funkční tlačítko ĺ se zvýrazní zeleně.
Automatické měřítko je aktivní, pouze pokud je mapa vycentrovaná na polohu
vozidla (není zobrazeno funkční tlačítko , resp. :).
Pokud je automatické měřítko aktivní, mění se měřítko mapy automaticky
v závislosti na typu projížděné komunikace (dálnice - malé měřítko mapy / obec
- velké měřítko mapy) a blížícím se manévru.
Vypnutí automatické změny měřítka
¶ V hlavní nabídce Navigace stiskněte funkční tlačítko Š ’ ĺ.
Funkční tlačítko ĺ se zvýrazní bíle.
K vypnutí dojde také, pokud posunete mapu nebo manuálně změníte měřítko
mapy.
Nikto (okrem holdena) netvrdí, že Škodovka vyrába zlé autá, ale to akým spôsobom vyhrávajú v porovnávacích testoch v našich končinách, v tom vidí dosť ľudí zásadný problém. To nie je zoznamom od NoLimitBoya, to je nastavením a ohýbaním kritérií v testoch ako takých. Ako si inak vysvetliť test, kde protivník Škody je celý čas chválený, ale nakoniec prehrá, lebo nemá škrabku pri nádrži, lebo má väčšiu udávanú spotrebu (namerané výsledky sú úplne iné), lebo má papierovo menší kufor atď. Pán Machala, to je už na týchto stránkach taký folklór, že to človeka ani nebaví čítať ... lebo načo.
Tam to bylo těžší, protože to nebyl náš test... A taky se nechci vymlouvat na čas, ale v poslední době jsem byl často pryč. Dneska jsem si to naplánoval tak, abych aspoň to dopoledne měl pro diskuzi, když už je to srovnávák se škodovkou, který bývá exponovanej...
Machi
O no... Sup poraza Jag XF ...myslim ze by potom sundal aj 5 er a E Class.... to sa neda citat....Tak ze keby cena nebola problem napr. by cenovo zrovnali rovnako vybavene auta Superb XF atd. ludia by sa vrhali po Superboch....? na Piatok sa ta tabulka cita spatne...
Pridám ešte jednu staršiu "perlu"
[odkaz]
len v stručnosti, napriek svetlej výške 179mm vyhral Scout porovnávačku SUV štvorkoliek - samozrejme vďaka kufru :-)
alebo takáto blamáž, po ktorej ani v Maranelle nemôžu kľudne spávať...
[odkaz]
To je už prípad pre doktora Chcholouška.
Taky možnost, prostě všichni nadávají na ACZ, ale zrovna tento test je vyrovnaný, tak ať se vyjádří. Fiesta už ztratila to kouzlo co měly předešlé modely, tsi má svoje mouchy, ale škodovka jako celek moc neztrácí.
U nás je to dávno jasné, mojej manželke sa Fiesta na rozdiel od Fabie páči a nejaké technické parametre ju netrápia. :-)
PS : keďže pred dvoma rokmi dostala Daihatsu iné jej tak skoro nebude treba. >:D
Pre zeny je Fiesta idealne auticko aj ja ho obcas zoberem manzelke na kratsie jazdy...Ani muz sa v tom nemusi citit blbo ako napr. vo Fiate 500 to uz je zenska kabelka...
Nazory bycharu vypadaji celkem presvedcive nicmene zatimco Fabka se prodava vyborne tak prodeje predrazeny Fiesty jsou hluboko pod ocekavanim. Neni to zvlastni.
Zas tu bude kydů tom jak Fabie neprávem vítězi. Ale stačí se je podívat na parametry motoru, zrychlení a spotřebu a žádný další testování netřeba. Tam je Fiesta tak zoufalá, ze by ji porazilo asi i sandero.
7,5 l spotřeba u litrovýho motoru?!
12 s na 100 se 74 kW?! V malým aute!!!
To není převodovka co tam dali ale pěkný kurvitko. To auto je takto naprostý nesmysl. Ze Ford hanba nefackuje.
Vlastním 3 roky Škodu Rapid,kvalita provedení auta - hrůza !!!!!Bez hudby se v něm nedá jezdit,jelikož je interiér složen jen s tvrdých plastů,tak zde neustále něco povrzává,drnčí a bzučí,připadá mi jako bych jel s nejlevnějším autem někde s Afriky a ne s autem s německým vlastníkem! Měl jsem v minulosti několik škodovek,většina na tom,kromě Š Favorit byla podstatně líp.Například kvalita materiálů v interiéru u Fabia I kterou jsem také vlastnil,byla v porovnání s Rapidem o 2 třídy lepší,vše měkčené,nebyli tam žádné pazvuky ani na těch nejhorších cestách!Zajímavé je to,že v testech dřívějších modelů Škody - Fabia I a Octavia I,II se vždy chválilo a vyzdvihovalo oproti konkurenci to,že mají měkčené plasty.Jak to,že dnes se o tom v testech nikdo ani slůvkem nezmíní?Asi proto,že by to sráželo vždy vychvalované a kladné hodnocení škodovek v těchto testech.A proto jsem po mých zkušenostech nabyl jistoty,že tyto testy jsou záměrně zmanipulované a upravené tak,aby škodovky vždy vyšli nejlíp !!!!!
Ano, Rapid je lowcost slepenina, to máš naprostou pravdu. A pokud by dostal i odpovídající cenovku, pak by se proti němu nedalo nic namítat. Ale poměr cena/kvalita je u Rapidu naprosto tristní.
Upřímě řečeno, ono všechny současné Škodovky možná s výjimkou Superbu, Kodiaqu a vrcholných (L&K, RC, Scout) Octavií dost smrdí "cenovou optimalizací". Zase, nic proti, pokud by se (alespoň na našem trhu) nenabízely za poměrně dost vysoké ceny.
Typický případ je taková Octavia combi 1,0TSI Fresh. Je to akční model, přesto stojí 467tis. S automatickou klimatizací pak 485tis. Přitom design exteriéru je dost slabý, interiér je zoufalý, vzadu obyčejná vlečená náprava. U konkurence (Astra, Focus apod.) se dá dle mého názoru koupit lepší auto za menší peníze.
I proto moc nechápu ta neustálá vítězství Škodovek ve zdejších srovnávacích testech. Neříkám, že to jsou úplně špatná auta, ale když se vezme do úvahy i cena (a to je určitě velmi důležité kritérium), tak by moc šancí na vítězství mít neměly.
Rapid... Rapid má především nečitelný a tvrdý podvozek (jezdím teď dočasně náhradním v 1.4TSI DSG). Sice se to od prvních kusů trochu zlepšilo, nicméně v kategorii lowcost jsou na tom co se řízení a podvozku týká mnohem lépe PSA bratři (pokud ti nevadí atmosféry)
Nebýt "natvrdlosti" Rapidu (a s příplatky naprosto neadekvátní ceny), mohlo to být dobré auto.
Zrovna tahle verze je jedna z nejtvrdších, horší je už jenom 1.6 TDI s DSG... Nejlíp se mi jezdilo s tříválcem 1.2 MPI. Lehoučké na předek, nejpohodlnější podvozek. Nám kdysi na polygonu půjčili indickou verzi Rapida. Jsme z toho byli naprosto nadšení, jak to auto bylo neskutečně komfortní. A přitom i stabilní, nedělalo to nic blbě. V Evropě se ale prý takové naladění nechytne...
Machi
Martine, já si myslím, že by se komfortnější nalazení podvozku chytlo. Mě na tom Rapidu vadí ta nejistota v serpentýnách či klikaticích ( musím samozřejmě připustit, že když to řidič přežene, jsou stabilizační asistenty opravdu vysoce efektivní, až se i kolikrát zakouří od zadní pneumatiky). Ale uznejte, že když už člověk pustí bezmála půl miliónu, neměl by být natřásaný kvůli každém menšímu výmolu a bát se podrbat za uchem kvůli úplně mrtvému volantu.
Ano, u mne je to subjektivní velice, protože celý řidičský život jezdím především střední třídu a pak je při přesednutí to rozčarování z levnějších podvozků markantnější. Ale jsou v této kategorii vozidla, která mají ten podvozek daleko komfortnější a řízení komunikativnější (viz uvádění PSA bratři).
Zrejme to vis lip, nez lide ve Skodovce a koncernu. Je pak jen divne, proc ma Skodovka takove prodeje jake ma a dnes uz v Evrope zastinila donedavne doby neochvejne etalony.
Martin Machala ma pravdu. Jako prumer vsech vlastnosti jsou proste Skodovky perfektni a to tak, ze lezou do zeli samotnemu VW, ktery tim byl prosluly take.
Ono kdyby mistni diskuteri byli tak kriticti jako ke Skodovce i k ostatnim znackam, jen by to prospelo.
Ono tady skvele sedi pripad H/K Sweeta. Vsechno od konkurence super super, VW zaostaly, nudny, nezajimavy dokud nemusel vytahnout vlastni penize a hle, bylo z toho Polo.
Fabie i Rapid jsou spise ta mene povedena auta - na druhem konci stoji velepovedena Octavia a Superb, ale i tak jsou zcela plne konkurenceschopna. A ne jen u nas, v cele Evrope. Naopak, kde by byly prodeje mit domovsky stat o poctu obyvatel Italie nebo Francie?
Hele Andy, já se Škodovkou jako značkou problém fakt nemám. O jejich kvalitách nepochybuju a ať se ji daří.
Že je Superb a Octavia veleúspěšná je jasný ukazatel toho, co zákazníci či "fasující" chtějí. Škodovka má výhodu v konfigurovatelnosti a celkově má podle mne jedny z nejvyspělejších logistických výrobních řešení a procesů, stejně tak všechny ty podpůrné finanční programy apod.
Ale zrovna v případě Rapidu by měl člověk za ty peníze dostat "pohodlnější" auto, byť je to lowcost. Protože jinak v něm nic není špatně. Je prostorný, svižný, snadno udržovatelný, motoricky dostatečný.
To jo, ti dva PSA bráchové komfortnější jsou, v tomhle ohledu se mi taky hodně líbilo Tipo... A vzhledem k tomu, že zrovna u Škodovky v posledních letech ty podvozky konečně opravdu aspoň trochu změkčují, tak se třeba u dalšího rapidu už dočkáme trochu "indického" nastavení...
Machi
Cros testy by boli super, poznám viacerých čo meditovali, či kúpiť klasiku alebo cros alebo suv. Väčšina v tom pláva a takéto porovnanie by bolo prospešné a aktuálne. Určite by mnohí remcali o hruškách a jablkách, ale dnes kopec ľudí nevie, či majú kúpiť hrušku alebo jablko.
fabka používa neférovú cenovú politiku, lebo priplácať za klimu aj v druhej výbave je vydžub. Dnes má mať klasický mejnstrím klímu v základe a ak nie, v strednej výbave určite, lebo dnes sa kupujú autá bez klímy fakt raritne. Škoda vie, že ľudia klímu dokúpia, ale v materiáloch a reklame zavádza nižšími cenami. Pri konečnom účte je ale cena na bežnej úrovni mejnstrímu.
:-) tomu sa hovorí obchodná politika :-) nízka základná cena priláka zákazníka minimálne ku konfigurátoru, či do salónu. A tam ho už vie šikovný predajca ďalej spracovávať, niekedy až tak že namiesto Fabie odíde Octaviou ale Kodiaqom. >:D
Co ti ja viem, konfiguroval som rapid spaceback. Pri 20k som konfigurator znechutene zavrel, lebo stale mu nieco chybalo. Octavia je na tom velmi podobne - konfigurator cenovka 30k+ a to len obycajna 1.4TSI. Ok, ako nie bezny smrtelnik viem dat dole 15%. Akurat, ze tych 15% ti ponukne kde kto aj ako beznemu smrtelnikovi, takze vo vysledku je ten rozdiel stale oproti konkurencii rovnaky.
Akurat som sa vcera rozpraval s majitelom mazdy3 - ze nacenovali u predajcu tiez tusim rapida, ked zaskrtal len tie pre neho bezne veci a videl cenu, tak sa otocil a odisiel. Vysledok mazda3, za menej penazi a vyssej vybave. Cize neviem, ake kaleraby by museli tlacit predajcovia ludom do hlav, aby clovek, co ma trochu prehlad a bol aj co to realne vyskusat, sa nechal ukecat na viac penazi za menej muziky.
obchodná politika to je, ale nesympatická. Myslím, že využívajú nízke povedomie a sebavedomie našich ľudí. Skočia na bilbordovú už od a potom nemajú gule v šourúme povedať, že na to nemajú a že je to pre nich drahé a vypláznu viac ako chceli.
V tom to je ze musi mat clovek prehlad. A nezabudajme aj na to ze showroom skody najdes aj v mensich mestach kde ine nove auta ani nepredavaju. Keby som nazivo nezazil tak nepisem. :-)
Asi by se to dalo posunout o stupeň dolů - manuální klima v Active Plus paketu a v Ambition. Ale Ambition s paketem plus je tradičně takový zdravý základ, i u Octavie nebo Superbu... a ono to nakonec platí i u té Fabie.
DSG se suchou sp. je aušus, rozpadá se po 120tis.km
Moc pěkná recenze, je tu jen jedno veliké ALE. Koncernové DSG se suchou spojkou mi nedoporučili ani prodejci Škody. Je to opravdu díl s načasovanou životností 120tis.km. Navíc ty rozjezdy - to je to nejdůležitější pro malé auto ve městě!!, proto PSA montuje měnič Aisin, proto Korejci ho mají také a proto Fiesta jde správným směrem! :-)
Mě logika velí takto - jestli mám malý rozpočet, vezmu plně vybavené Sandero, jestli mám dost peněz a chci malé auto, vzal bych něco s měničem, nejvíce místa má např. Kia Rio, ale nejraději bych asi malý crossover Peugeot 2008 AT :-)
Fiesta to prehrala kvoli bodom za motor 1.0 EcoBoost 8-s
Tak 6 nasobny vitaz svetoveho motora roka prehra v suboji s 1.0 TSi o 1,2 bodu! Ak to TSi je aspon tak dobre ako ten EcoBoost a dostali rovnake body 7,6 za motor tak to vyhra Fiesta.
Viem ze Fiesta tie body musela niekde stratit aby vyhrala Fabia, ale preco prave za motor, ktory je 6x rokov podla odbornej poroty najlepsi na svete?!
no ekobust to vyhral v období, keď výhra mohla byť tendenčná (politický tlak si to žiadal). Okrem toho fiesta to neprehrala motorom, ale väzbou motor prevodovka. Tebe tá prehra tak trhá žily?
Za mě Fiesta z venku vypadá výborně...
Interier konečne Ford dokázal udělat pořádný interiér, který vypadá k světu.
Podvozek motor dobrý a s manuálem, i ten automat nejspíš nebude zlej obzvlášť ve městě než uskákaná dvojspojka...
Pánové, musím... Čeká mě dlouhá cesta na Moravu, dneska si to dovolím zabalit dřív... V pondělí se mrknu ještě do diskuze, abych vám tady nezůstal něco dlužnej. A kdybyste někdo měli tu novou i30 na půjčení, že bychom zrealizovali redakčně-diskutérský test, pište do zpráv. Nebo volejte: 775/61 92 63,
díky a hezkej víkend!
Machi
Tak sice I30 nemám, ale tohle kvituji, to je všeobecně cesta kupředu, jak posunout testy a neřešit co kdo půjčí a bát se pak něco napsat.Udělal bych z toho "standart" a klidně i sekci zde na stránkách, kde by byli poptávky na testy od čtenařů kteří by s autem přijeli. Věřím že i čtenaři by rádi jezdili testovat .
Osobně by mne zajimal hodně test I30N vs O3RS vs Cupra či Golf.
U soukromého vozidla vždy platí, že nemusí být v továrním stavu (dodatečné úpravy, chiptuning), nemusí být ani ve 100% technickém stavu, mohou být zcela různě zajeté.
Jako že nové auto není v dobrém stavu? No to je blbost a auta by byly jedině bez úprav a věř, že by to možná bylo přesnější, než "nadopovaná" testovačka co půjčují automobilky. Taky je jasné že se nebavíme o ojetinách.
Standart bylo myšleno, že se to bude "občas" využívat pořád, neboli dlouhodobě. Ne že zmiznou pujčované auta od automobilek jak se to dělá v součastnosti.
ano, budeš se divit, ale nová auta co už mají něco najeto (u služebních klidně 40-50 tis./rok, že...) jsou často v horším stavu než by se zdálo (stav brzd/pneu atp. ...).
Mám rok starou I 30, najeto 35 000 km bez jediné výtky. Auto bych na testy i půjčil, ale ne tam , kde je výsledek předem dán. Před 14 dny jsem měl půjčenou na týden novou s naftovou 1,6 81 KW a docela spokojenost. :yes: Škodovka už neví co by za auta chtěla, ale když najde kupce...
Chodte na psychiatriu vsetci z auto cz!!! to nemyslite vazne ze ten mega naskok v hodnoteni este Skoda dobehla... uz ste strasne trapni.. neskutocne ubohi! >:D
"Autisko.cz" sa rozhodlo ze porovna Aventador SV proti Š125S... bude to veľmi napínavý súboj... už teraz v redakcii nikto nespí! kto to asi len môže byť, kto na konci bude mať kapotu, resp plastový nárazník na ktorom sú blinkre vpredu?!? >:D
Kouknu a co nevidím, je pátek, Škodovka v testu... a Machala místo Mičky?... No ale ostatni je klasika, takže smůla, test jsem nečetl a během dvou sekund šel rovnou do diskuze. Tím co děláte a jak blbě to děláte na mě fakt nevyděláte!!!
Fabie kombi je o 20 cm delší než hatch, tenhle rozdíl by opravdu dělal tak šílenej problém s parkováním? Chápu, že ho někdo opravdu nevyužije, pokud jezdí výhradně sám nebo ve dvou, já osobně i kdybych využil kapacitu 2x do roka tak kombík má pro mě větší smysl. Už i z hlediska bezpečnosti, viděl jsem fabii hatch naraženou zezadu a moc přijemný pro pasažéry v zadu by to asi nebylo, sedačky byly napláclý na přední opěrky.
Tak už se to tady probíralo ale je jen s podivem že škodovky pokaždé zvítězí v testech ACZ a SM. Pokaždé mají nejlépe přístupný a největší kufr. Mají nejlepší ovladatelnost a brzdy. Neméně pozoruhodný je taky nejprostornější interiér hlavně do délky. Všechny ty nej.. jsou jen na papíře a tady u ACZ a SM ale v reálu jsou jejich fotky málo průkazné, když není vidět jak si figuranti sedají za sebe, případně ukládají věci do kufrů. Dávám k nahlédnutí jeden test a obrázek ať si udělá každý za sebe.
Odkaz: [odkaz]