Jsou to rychlé pětidveřové hatchbacky. Tím ale prakticky veškerá jejich podobnost končí. Dokáže Renault s natáčecí zadní nápravou vyvážit absenci pohonu všech kol?
Bohužel jsem tyto verze neřídil, ale alespoň jsem měl tu čest si je "osahat" a stejně jako autor, bych nevěděl a zde výsledná patová situace a symbolické vítězství o tolik odlišného Fokusu vítám.
Fokus RS je unikát, i když může být Golf R rychlejší, tak si myslím, že tohle i dáky jeho vzhledu, si budou lidi pamatovat i za 20 let. Neřešit peníze, asi mi jeden doma stojí.
Mégane RS - když jsem poprvé tohle auto viděl, byl jsem ohromen... ty zkazky o Renaultu , jakožto o nějaké lowendovější automobilce, které kolují v našem obyvatelstvu, někdy i tady na diskuzi, jsem při pohledu na tohle auto úplně vytěsnil... předsudky stranou, to auto je nádherné, v této barvě a provedení. I v interiéru jsem si sedl a mohl bych hned vyrazit na cestu, vše padlo skvěle do ruky, materiály.. kde jste VW ultras, kteří řadí i Oktávii Active nad tohle? >:D
Auta jsou úplně z jiného těsta, škoda, že se spíš Mégane nepoměřil s Fokusem ST, tam by nadělal asi více parády i když já bych asi taky vzal Forda >:D A pro mne v této generaci ještě zůstává jako nezajímavý nový Type R, i když cenou je už blízko FoFoRS.
To je hodně blbej argument, jen že ho Vaculík pochválil >:D Hele, jedl bys jídlo, který nemáš rád a nechutná ti jen proto, že ho Vaculík pochválí? >:D A to proti Golfu R nic nemám, jezdil jsem s Sciroccem R, které mělo ještě 280k TSI a bylo to příjemné svezení.
Já mam svojí bychařskou HH stupnici takto:
FoFoRS 1.
TYPE R - MEGANE RS 2-3
Fokus ST - Cupra 4-5
Golf GTI - 5
Nko od Hyundaie by mne nelákalo i když nevypadá zle, nedal bych za to ty peníze, Golf R je super auto, ale až moc usedlé :-)
Já vim že to nechápeš = ale je to sakra dobrej argument :-)
Nikdo neumí tak technicky dobře rozepsat proč = je to špatně dobře a co to způsobuje. No někdo doteď nechápe ani důležitost závěsů kol nebo těžiště ;-)
Takže jo = je to setsakra hodně = když Vaculík vybere nej- auta nebo třeba rozebere techniku Golfu R
Že ty mu nevěříš ani v ojetinách spolehlivosti a technickym řešení ani v tom Golfu R = to nebude chyba na jeho straně >:-[]
K tomu jídlu = mám netetu a nestrejdu který asi x-krát byli v každý Michelinský restauraci po Evropě a hodně mimo ní = jo a na jejich doporučení dám
Už to chápeš? :-)
Golf R je hlavně až moc předraženej = za ty peníze to už neni. Ale jinak je udělanej naprosto správně. U mě celkově s náskokem Type R
Jenže auto přeci nekupuješ jen pro jeho perfektní techniku a spolehlivost, ale musí se ti i líbit, musí ti sednout, musí se ti s ním dobře jezdit... jak by sis jinak vysvětlil, že lidi kupují olítané Alfy? >:-[]
S těžištěm jdi někam, ty nechápeš co ti tu všichni ostatní říkají a ty si jen myslíš, že nechápou funkci těžiště... minule jsem se ti to snažil vysvětlit a jestli chceš pokračovat v tomhle duchu, nebudu tu dělat další flame.
Já chápu, že Golf R je dobrý i podle jak říkáš Vaculíka, jen to neznamená, že jiné auto není také dobré a mne se mi více líbí třeba ten Leon, nebo ti další konkurenti...a je drahej. On řekl, že ostatní konkurenti jsou špatní? Neřekl...
Myslíš, že se nemůžeš stejně dobře najíst i v nemichelinské restauraci někde v zapadlé hospůdce klidně i v ČR ? Já jsem byl taky v hodně drahých a oceněných restuaracích a nikdy by me nenapadlo říct, že vše ostatní je horší.. není...:) U jídla je to ještě rozmanitější, než u aut...
No... teď si vyslechneš o těžišti a řezání zatáček.... >:D Do toho se už nechci pouštět >:D Taky jsem doznal, že po prvních dvou celkem normálních příspěvcích se diskuze zase stáčí tam, kam by to nemělo smysl >:D
No = my 2 s kolegou před 2 lety a teď nedávno Vaculík = na to máme jinej názor >:-[]
Kdo na to má asi fundovanější názor založenej na znalostech a tisících hodinách praxe = ty nebo on? :-)
Já vim že to doteď nechápeš = jak může C5 nebo Auris hybrid = považovat za lepší než ostatní. A jak to = že za nejlepší považuje jiný auta než ty >:-[]
Toho Vaculíka a tak = si vykládáš blbě = fakt to znamená že něco je hůř a tak = ten Golf R v první druhý a třetí řadě zabíjí cena = 1.5 mega je fakt přespříliš
Furt zapomínáš = že to samý = posuzování techniky a případně vztah k ceně = dělám v hifi :-)
Což asi přispělo k tomu že víc umim ocenit někoho tak nadprůměrnýho jako je Vaculík
Ten stánek bych rád zkusil.. proti tomu nic :-) Ale takové unikátní a dobré stánky najdeš i v ČR, i když nemají Vaculíka, teda Michellin, ale co nemá tvou značku, to ty nejíš :d Už to začínám chápat...
Ještě jinak, já bych si nevybral Golfa R ani kdyby stál jako Type R... protože mne neoslovuje... kdežto kombik GTD bych eventuálně bral jako rodinné auto.
Michelin tu dávno je = a pár slušnejch míst tu našli. A taky ocenění už odebrali
Nadřazuješ vzhled = nad všechno ostatní. Velmi rozšířený = i v audiovizuální technice
Kdo rozumí technický stránce víc = u toho de design trochu do pozadí
U lidí jako Vaculík = je vzhled dost podřadnej ;-)
S 1,6 tdi by natrhol výfuk obom účastníkom tohoto testu. K tomu je minimálne o / lacnejšia, výrazne menej žerie, odvezieš tam 4kusy dospelých a vydrží bez problémov 300k km >:-[] >:-[] >:-[]
Na sestku pri plynu na podlaze to nejde pres 9 litru. Do 180ti zrychluje dobre, pak uz ne, ale kdyz tam tech 200 dotlacis, pravdepodobne nebudes muset furt stat na plynu na podlaze. Nekdo tady psal ze podle videa to pri 200 tacho zralo 8. To asi odpovida. Pri 140 temp to zere 4,2.
Takze 8kg plynu = 176kc = 5,5 l n95.
To je super, nejen ze to zere malo ve meste, zere to malo i na dalnici, at jedes jak jedes.
Mam nafťák a při plynu na podlaze to bere 15-20
pokud to teda drtíš.... a pořád stojíš na plynu>:D Neříkej mi, že Oktávka jede za 9 při plynu na podlaze v téhle rychlosti ?
Když dám tempomat 180 v Německu tak jedu taky za 8-9..to je ale něco jinýho.
Absolutne nechapem, preco do toho motas nejaku cenu.
Jasne, ze kg nie je l, pri rovnakom aute je to povedzme 4kg CNG vs 6l benzinu.
Debata vznikla o tomto: "Na sestku pri plynu na podlaze to nejde pres 9 litru.".
Takze ked pri 100km/.h, 150km/h, ci 180km/h das plny plyn na 6., nejde to cez 9, hej ?
FORS je mezi HH docela ojediněli a proto je z něj takove nadšeni. Prostě u něj je to hlavně o radosti a zabavě z jizdy. To srovnani s RS od Renaultu mi nějak nejde dohromady.
Nenapsal. Ford má v tomto segmentu svou ustálenou klientelu. Stejně jako ostré golfy. RS navíc nebylo moc. Nikdy. A zbytek pak vybírá z ostatních. Navíc je to výkonově nesrovnatelné, 4x4 vs předokolka, cenově jinde a jízdně taky...špička pro náročného řidiče spojená se zábavou vs. nepředvídatelný pokus okopírovat technologii Porsche made in France (a podle toho to funguje).
Až se jich prodá aspoň půlka, co ostřejších a ostrých fordů nebo golfů...tak se můžeme bavit. Ale třeba občas na nějakého u nás narazíme. Nejsem proti tomu, ale tento trh je poměrně rozdělený, jde o fandy značek, kluby, srazy atp.
Alpina se mi líbí, ale naživo jsme žádnou ani po Evropě nepotkal. Tak třeba časem.
I keď je Focus o ligu vyššie a MRS (notabene základná verzia Sport) je konkurentom ST, pri zohľadnení ceny by som dal prednosť Meganu.
Jednak sa mi ohromne páči a k jeho dizajnu na rozdiel od Focusu nemám žiadne výhrady (zvonku ani zvnútra, kde Focus dáva najavo svoj vek), jednak je to zábavné zvezenie za slušné peniaze.
Na rozdiel od autora si iba nie som istý, či jeho motor je "o tolik lepší než jeho předchůdce", ja som mal z neho pocit, že ten chýbajúci objem tam cítiť je, hlavne vo vyšších otáčkach a rýchlostiach, kde mi taký dvojliter z i30N pripadal pocitovo silnejší (hoci nominálne nie je), mal taký hutnejší záťah a dotočil sa hore ochotnejšie než 1,8TCe, ktorá nad 5000 už mierne stráca dych. A tiež jej zvuk je, ako píše redaktor, taký nijaký, človek počuje výfuk, repráky, ale motor nie. Inak je ale dostatočne výkonný, ten výkon tam je, od štartu ťahá slušne, naviac je prenos výkonu na cestu bezproblémový, trakcia aj bez samosvoru prekvapivo slušná. Parádne sú sedadlá s výborným bočným vedením, do ktorých sa zapadne pekne nízko. Prekvapil aj komfort podvozka, a to na 19kach a bez adaptívnych tlmičov.
Ten 4control som čakal, že príde avizovaná zákernosť a pretáčavosť, ale nedostavila sa, buď som nešiel na úplnú hranu, alebo proste pri ideálnych podmienkach na suchom asfalte sa to neprejavuje. Každopádne prínos k agilite cítiť bol, auto točilo až hyperaktívne, chce to chvíľu zvyku zatáčať volantom menej, ako obvykle.
Každopádne je MRS vydareným autom a momentálne by to pre mňa v rámci triedy HH asi bola voľba číslo 1 (ale vo verzii Cup so samosvorom).
Súhlas. Pri tom 4controle je otázka, ako sa to správa v jednotlivých režimoch v kombinácii s vypnutou kontrolou stabilizácie. Ty si jazdil v individuálnom nastavení so zapnutým ESP a ja v sporte tiež s ESP. Škoda tej nemožnosti vyskúšať najostrejší režim. V sporte s ESP sa to každopádne správa čitateľne, nezáludne a pritom veľmi hravo. V texte mi chýba zhodnotenie manuálu u RS. Ten sa v predvádzačkách skoro nevyskytuje. A čo brzdy? V texte je iba bodové hodnotenie
vsetkymi styrmi zatacalo v minulosti kopec aut, 300ZX tiez... rozdiel bol len v tom, ze na to isli trocha analogovejsie a mali to v spojeni s dvojitym lichobeznikom tj poriadnou zadnou napravou... tam to zakerne nebolo ani nedavalo dovod sa chovat zakazdym inak podla toho co si nameraju senzory a vyhodnoti firmware... myslim tym omnoho viac udajov ako kedysi a tym aj viac premennych
do istej miery urcite, na preferenciach predsa nie je nic zle... navyse pozri kolko testov a nazorov uz vyslo na renaultacky 4controll, je uz minimalne velmi kontroverzny... a to systemy s jednoznacnym prinosom nebyvaju ;-)
Nezabúdam, ako to auto rešpektujem ako technicky najvymakanejšiu a najrýchlejšiu predokolku, proste sa neviem preniesť cez jej tuzingovo-pubertálny výzor a zrejme by som sa hanbil z takého auta vystúpiť. Proste mne sa auto musí aj páčiť, nestačí, že je objektívne technicky skvelé a to u CtR proste nejde.
Takže momentálne u mňa ten najlepší mix výzoru, dizajnu, jazdných vlastností, zábavnosti a ceny ponúka MRS (zrejme až do času, kedy príde avizované GTI TCR).
Tak jasné, môžeš trebárs do práce či na obchodné rokovania jazdiť aj vytunenou Honodu či ružovým Fiatom 500, čo si o Tebe pomyslia Tvoji kolegovia či obchodní partneri je už vec druhá. ;-)
A presne to mi je šumák, ak to raz budem citit na ruzovy fiat 500 /abbarth/ tak mi bude jedno co si o mne pomysia moji kolegovia... z tychto uvah som uz vyrastol
btw mat HH na denne cestovanie a daily este pochopim, ale hodit to do kategorie auto na obchodne rokovania je uz aj na mna moc :-)
Potrebujes transformera v style S500/MRS CUP/Q7 (?) trochu SUV do univerzalu patri
Já s tebou za sebe v principu souhlasím, ať si myslí co chtějí, na druhou stranu... co děláš za práci? Já chápu, že pro některé profese je TypeR nevhodný, stejně jako tenisky a tričko s mikymausem.
V diskusích se to zmiňuje poměrně často, mluví se obchodních partnerech, nadřízených, případně sousedech, kteří by něco takového neskousli a mysleli by si bůhvíco.....a docela se zapomíná na tak prostou věc, jakou je vnitřní pocit samotného majitele. Jako by snad všichni museli být permanentně odvázaní, vyjásaní a bezuzdně volnomyšlenkářští.
A to jako proč ? Já nemám problém se sousedy, v práci mi taky nic nebrání pořídit si nějakou ujetinu a přesto nechci jezdit v autě, ve kterém mám pocit, že budu za kašpara. Ta hranice může být velice tenká a hlavně pro každého jiná....ale je čistě moje věc,co je pro mě akceptovatelné a co už ne. A tak v pohodě budu jezdit autem "pro kadeřníky", zatímco aeropack z GT-86 bych odřezal motorovkou. ;-)
Trochu si tady protiřečíš. Píšeš o důležitosti vnitřního pocitu samotného majitele a že nemáš problém s tím, co řeknou sousedi a lidé v práci, ale na druhé straně nebudeš jezdit v autě ve kterém by jsi měl pocit, že budeš za kašpara. Takže jestli tomu rozumím správně, i kdyby se ti třeba taková CTR zamlouvala sebevíc, tak si ji nekoupíš, abys nebyl za kašpara. Potom máš vlastně strach z toho co řeknou druzí a nějaký vnitřní pocit má jaksi smůlu.... :-!
Vůbec si neprotiřečí, přečti si to znovu a zkus u toho víc myslet...
Píše o tom, jak se v tom autě hlavně bude cítit ON (např. jako kašpar), na to, co to bude dělat se sousedy kašle, viz i poslední věta.
Ale ze svého pohledu! Nikoli z pohledu druhých, ten vůbec neřeší (a to je zásadní rozdíl), proto si např. klidně koupí tzv. auto pro kadeřníky, viz poslední věta.
Prostě pokud si vzhled auta obhájí sám před sebou (sám se v něm necítí jako kašpar - ze svého pohledu), tak je to O.K., jak jej v něm vidí ostatní (sousedi apod.) naopak vůbec neřeší.
Rozhodující je vlastní pocit!
No pokud se v nějakém autě sám cítí jako kašpar, tak si jeho vzhled logicky sám před sebou neobhájí..., a nekoupí si ho. Ale nekoupí si ho k vůli sobě, ne k vůli sousedům.
S tebou to není lehké, připadá mi to skoro jako diskuse s Hammunou... 8-s
No ano, ale on napsal....cituji....a přesto nechci jezdit v autě, ve kterém mám pocit, že budu za kašpara..... Tento koment se nedá vyhodnotit jinak, než že mu vadí, že ho někdo druhý (ne on sám sebe) bude mít za kašpara, protože jezdí v takovém nebo onakém autě.....kdyby mu to bylo šumafuk, tak by snad nic takového nepsal..... ;-\
Pak tě asi správně nechápu. Mi přišlo, že chceš říct " je mi jedno co na to okolí, pokud se to líbí mě". Ale pokud napíšeš "nechci mít pocit, že budu za kašpara" - pak to tu první myšlenku neguje (pokud jsem tu první myšlenku pochopil správně).
Takhle vytržené z kontextu ("...nechci mít pocit, že budu za kašpara...") to může působit nejednoznačně, ale jako celek to vnímám docela jasně.
Jak bys to napsal jednoznačněji? Třeba "...nechci být jako kašpar..."?
Ok, teď už to vidím a uznávám. Ta formulace "že budu za kašpara" nebyla šťastná. Míněno bylo (jak správně vyhodnotil white label), že se nechci sám cítit jako kašpar.
Ten koment se rozhodně dá vyhodnotit i jinak, než jak se o to stále dokola pokoušíš ty.
Píše tam jasně o svém vlastním pocitu ("mám pocit")!
A nechce být za kašpara svým vlastním měřítkem, nikoli měřítkem okolí, o to mu nejde, proto si klidně koupí třeba i auto "pro kadeřníky".
Nehledě na to, jak chceš obecně řešit dojmy ostatních z tvého vozu?
Když si koupíš třeba CTR , tak jednou narazíš na někoho, kdo si bude ťukat na čelo, a podruhé ti zase někdo jiný ukáže palec nahoru, takže tudy cesta nevede a logicky podstatné je, jak to cítíš ty sám, jako majitel vozu.
Hmmmm, no ať se dívám jak se dívám, tak já tady nikde nespojoval tvoje pocity s frází (HNS) "Hlavně Nenas.rat Sousedy".
Ale bacha! Frázi HNS používám jinde. A to ve spojitosti se závistí sousedů a drahými auty. Ona totiž závist je v naší republice národním sportem. (Jak brilantně ji ztvárnila J. Bohdalová v Nesmrtelné tetě). Nesmrtelná teta je ta škaredá nevěsta.... ;-)
[odkaz]
Čau, naprosto chápu a nemám problém s větami Woodyho. Koupit si auto, ve kterém sám sobě budu připadat jako šašek je něco zcela jiného než řešit v čem mě vidí jako šaška okolí.
A přes to, jak si Hondy vážím je pro mě CTR naprosto přes čáru osobního vkusu ;-)
tiez mi to tak prislo, ak si raz v niecom pripadas ako kaspar, tak je to tvoj vnutorny pocit a presvedcenie a nebudes v takom aute jazdit.... to o com pisem ja je, ze ty sa necitis ako kaspar v tom, ale kolegovia si to myslia a preto, budes jazdit v tom co oni uznavaju... :-)
ale vidim, ze sa toho uz odohralo dost na tuto temu :-)
Myslím, že woody to tu dostatočne vysvetlil aj za mňa. Ostatne máme (mali sme) 2 rovnaké autá vrátane toho hotheču, tak sa v náhľade na autá zjavne zhodujeme. Teda dôležité je, aby si si sám nepripadal v aute ako šašo a to práve u CtR bude ťažké.
Plus ak tvoja práca nechodí za tebou, chodíš ty za prácou a tam logicky vidieť, na akom aute si prišiel. Ak si zamestnanec, vybavíš to odkazom na pridelený služobák, ale ako podnikateľ je jasné, že tvoje auto reprezentuje tvoj vkus. Teda ako píše Emel, tvoje auto dotvára obraz o tebe a nie je až tak úplne jedno, čo máš. No a napokon tu máš názor ľudí, na ktorých ti záleží, príp. ktorí majú čo k tomu autu povedať, napr. tvoja manželka (btw. sú tu viacerí ľudia, ktorí na obchodné jednania chodia iným autom, lebo tí partneri by si vytvorili o človeku nevhodný obraz).
Btw. neviem, čo je nepochopiteľné na tom, že jazdíš na hotheči pracovne. Predsa hotheč je univerzál, nie okruhový špeciál a teda na ňom jazdíš všade, vrátane práce.
Na jednu stranu souhlas, ze Type R uz je fakt solidni extrem (ikdyz me se libi) a pokud je nekdo "golfista" tezko bude tohle jeho volba...
...na druhou stranu jsem ale az necekal co udela s civicem cerna barva. Teda, ona to udela s kazdym autem, ale jak "znudni" type R je primo ukazkove. Pokud bys na topgearackem cock-o-metru s type R v cervene dostal jasnou desitku, a treba s golfem to mel za jednicku, tak type R v cerne uz je bliz tomu golfu (treba za 4?) nez tomu cervenemu type R. Za me plne snesitelne i pro konzervu. :-)
[odkaz]
Tož ani v CW na každého nutně neřve "zabiju tě".... ;-)
[odkaz]
Ale co si budeme namlouvat. Jde hlavně o to zadní křídlo. Jako cesťák je Civic docela v cajku.
[odkaz]
Exotiky u nás jezdí dost....ty už nikoho nevzrušují......... ;-) Zato takový Civic ....to je jiná pecka.... ;-) Výraz Pokemon pochází z Moravy........je to zkrácená verze moravského ....pokem on kurňa je.... ;-)
No to si dal milosrdný pohľad spredu, odkiaľ Civic vyzerá najlepšie a s prednou časťou problém nemám (aj keď tie fejkové otvory si aj tak mohli odpustiť). Problém je zboku a najmä zozadu, to neprekúsnem v žiadnej farbe:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Myslím, že webpajov "Pokémon-car" je výstižný. >:D
No vidíš, to chce jenom čas a člověk se zvykne na všechno........ ;-) Já měl svého času tuhle Integru, která měla na tehdejší dobu "obří křídlo" a taky mě chvíli trvalo než jsem to křídlo "zkousl"..... [odkaz]
nebud komentovat ty auta, bo jsou obe super
ale proste u Fordu me zarazi jedna vec, "tempomat" >:D to je snad jedinej vyrobce kterej ma tempomat vsude za priplatek, zajimalo by jako fakt, kdo tohle u Fordu tlaci, ze tempomat je za priplatek, jako jestli si danej manazer rika ze kdys to maj vsichni v zakladnich vybavach i u mestskych auticek, tak my to budem mit za priplatek i ve vrcholnych verzich? proste fenomen trhu je Ford a tempomat za priplatek >:D
Tak třeba u Audi (nebo obecně u D3) je to taky normálka - není problém nakonfigurovat A3 přes milion bez tempomatu a loketní opěrky. A4/A5 přes mega a půl tempomat taky mít nemusí. ;-\
Jestli získal ford na rovince nějaký náskok, tak v zatáčkách o něj hodně rychle přijde díky 4control. Za 3 řádky : škoda, že nejde vypnout. Tabulka Ford 9, Renault 7. Nešlo náhodou o špatný překlad?
chcel som napisat, ze ten test mi pride nejaky rozhadany... necudujem sa sice, ze kombinacia tychto aut sposobila chaos autorovi, no pride mi to ako dost rozpacite hodnotenie toto cele...
Malo sa venoval detajlom, ktore viedli k hodnoteniu, pride mi to len ako taka pocitovka na rychlo... a chaos pri cislach v tabulke, mam dojem ze chcel FFRS nechat vyhrat co mi nepride divne, i tak tie cisla v hodnoteniach neposobia velmi sofistikovane
U FoFo RS nejde "o vrcholné provedení RS Edition, kterým se aktuální generace loučí."
Vrcholné loučení proběhlo až s Heritage Edition, což byla limitka 50ks pouze pro anglický trh - v oranžové barvě a v úpravě Moutune FMP375 - 276kW/510Nm.
A motor je přitom o tolik lepší než jeho předchůdce! Má výrazně širší spektrum využitelných otáček a minimální prodlevu turbodmychadla. S motorem se výborně pracuje, na druhou stranu postrádá výkonovou špičku. Co je ale ještě horší, chybí mu zvuk. Minulá generace zlověstně funěla a práskala, ta současná postrádá obojí. Motor v podstatě jen hučí a výfuk tu a tam zabublá, ale od sportovního auta bych čekal trochu větší divadlo.
-------------------
Tak moment... z toho popisku chápu, že lepší není, protože u motoru v hothatch:
- očekávám špičku
- očekávám zvuk
- očekávám chuť motoru točit
Mám v garáži RS 250 Cup a nové auto na něj charakterově naprosto vůbec nemá. Jakože vůbec. Celé je odizolované, ten motor vlastně nemáte ani chuť točit. Zvuk z repráku je odporný, byť nechci hájit předchozí generaci, protože všechny dnešní konvenční čtyřválce zní na motoru ploše a hnusně. Ve trojce je alespoň slyšet sání.
V manuálu je na MRS 4 ten plyn tak mdlý i na race režim, že jsem prostě nevěděl, jak s ním dělat meziplyny - což je jeden z důvodů, proč si manuál budete kupovat. Chcete si užít tu radost když to trefíte a chcete ten motor hnát až do červeného, protože to je to, co vás na tom autě brutálně baví.
Čtyřka Megane bude bezesporu rychlejší než trojka. Díky 4 motion zatáčí úplně neuvěřitelně. Ale zábavnější? Určitě ne.
Až se mi to nechce říkat, ale umím si to představit jako daily s automatem pro dívku - alternativa k GTI ;-\ 8-s
Nestezuj si, každý chce SUV, aby seděl vysoko, tak to Ford vyřešil po svém >:D Obecně všechny Fordy od Mk IV Mondea co jsem zkoušel mají vyšší potaz, když sem presedaval Z Laguny, kde se sedí skoro u asfaltu, byl to nezvyk. Palubky je taky vysoko, takže si nakonec zvyknes a nepřijde ti to tak zvláštní :-) To platí i o všemožné verze Fokus 3 před FL I po fl.
Nojo ale zatimco v Mondeu je to docela rozumný a trochu i plus a fajn to pro někoho může bejt i v běžnejch Focusech, tak v RS je to dost = přesně naopak ;-)
V mkIII mi vyska vyhovovala, v mkII byly sedadla trochu vys, ale porad zadna hruza. Nikdy nezapomenu na Talisman s el. sedadly. Manualni super, ale nic horsiho nez v initiale paris jsem nezazil. 170 cm a hlava uplne u stropu 8-s
já sem v initiale s 182cm seděl v pohodě, ty křesla jsou seřiditelný skoro všemi směry.. talisman tě neoslovil? já řídil jen naftu v automatu, espace taky zajímavý auto, ted má novej benzín..
To je možný. Jenže ty sicny se s posunem dopředu automaticky zvedají. Sedíš vzadu- sedíš nízko. Posouváš dopředu- sedíš u stropu. Taky jsem jel v naftě - 118kw, a přišlo mi to jak 90kw. Takže nadšení, se kterým jsem přijel do salonu, vyprchalo.
(samozřejmě stačí vzít nižší výbavu s neelektrickými sedadly a jestli teď mají v Talismanu i 1,8TCe, tak asi ok)
Nejlevnější verze modelu 346.990 Kč (1.6 Ti-VCT Trend) - toto je fakt rozkosne citat pri HH.
Dosta palka za ten Focus, ale asi aj zabava.
A comu neverim, je 18000 za servis pocas 100000km. Ved za to bude ledva olej na vymenu, nieto este ostatny material a praca.
I tak by som za tu cenu dal prednost modremu japoncovi s hviezdami a so samosvormi vpredu aj vzadu v cene, nastavitelnym centralom a poriadnym chlapskym kridlom. O zvuku (a spotrebe) ani nevraviac :-) Pomer cena/zelezo je tam lepsi a ze to nema o 20cm menej a ako bonus sprzneny zadok, to by mi nevadilo ;)
Absencia ľahkosti v nájazde u Focusu je spôsobená práve najmä prítomnosťou samosvoru a štvorkolky, ktoré v nájazde a pri ubratí plynu redukujú ochotu auta zatočiť. Dá sa tomu trošku pomôcť iným nastavením geometrie a prerozdelením tlakov medzi nápravami. Žiadúce je fúkať najmä vpredu nižší tlak ako odporúča výrobca(hodnoty výrobcu sú premrštené,najmä vpredu). Získa tým grip, i komfort(a napr.aj miera predného odklonu..kt.je v sérii inak nestaviteľný). Priľnavosť sa posunie viac v prospech prednej nápravy a uľahčí v drift-móde prechod zadku do šmyku. Auto pôjde skôr do šmyku ako náklonu. Pre daily driver by boli tiež vhodnejšie Michelin PS4S ako testované príplatkové tvrdé PS Cup 2.
...a Megane bych nikdy nechtěl v aktuální edici. To natáčení zadní nápravy nefunguje...pokaždý to auto udělá něco jinýho. Ani si na to nejde zvyknout. Poznáš to když jedeš pilu, když pojedeš jen rychleji do práce, tak je ti to jedno, ale když fakt tlačíš, tak tě zadní náprava v každý druhý zatáčce překvapí a to je prostě špatně. Hlavně je to polovičaté řešení...tohle nebrat!!!
mě přijde ( a to jeden megane máme - ne rs), že francouzi chtějí být prostě originální za každou cenu, místo vyzkoušených technologií piplaných do hedvábna vždycky chtějí přijít s něčím novým, trochu jiným, no a občas to dopadne takhle, jinak jsem s megošem spokojenej :-)
Tak se dohodnete! >:D Trochu jsem koukal ještě před rokem na poslední Laguny s 4controlem, ale každý říká něco jiného a je jich jak šafránu. Takže zkušenost nemám, ale docela mě to zajímá. Je to zákeřné při normální jízdě? U HH to chápu, že když jedeš s autem na limitu, tak je to nezvykle, ale mě to právě sedí k většímu autu pro ovladatelnost ve městě.
Při normální = absolutně ne. Napoprvé je to fakt divný = pak si spíš užíváš
To že když nadoraz napálíš stejnou zatáčku = může bejt výjezd nepatrně jinej = na tom může něco bejt
Ovladatelnost ve městě a kdekoli = je logicky vyšší = sou na to i obrázky :-)
Mě se to v zásadě líbilo a kdysi před desítkama let = to u Hondy vymysleli dobře
Všímaví testeři (= s kratším vedením, než tví "testéři") si (mimo jiné) všimli, že (mainstreamový) systém 4C zatím není tak dokonale odladěn, jako obdobný systém u Porsche, potažmo Audi.
Vzhledem rozdílným cenám daných kategorií na tom není nic moc překvapivého.
A jel jsi skutečnou hranu? Protože pak se fakt zadní náprava chová dost nepředvidatelně. Tedy ještě - jakou verzi jsi jel CUP, nebo obyč? Viděl jsem na vlastní oči, že hození do zatáčky (ne okruhová stopa) je něco jako kdyby ti někdo zatáhl za ruční brzdu. Auto umí být strašně nepředvídatelné... když člověk ale jede čistě, tak mi to většinou fungovalo.
Čo som ja postrehol, tak tento jav popisujú novinári iba v režime Race a iba mimo okruh. Na okruhu podobný problém nezaznamenali. Že by civilnejšia verzia sport bola naladená zákernejšie ako Cup asi môžme aj takto teoreticky vylúčiť. Pri tomto ma napadá jedna vec. Že by poznámka o používaní režimu Race nebola iba bezpečnostným doporučením, ale že by 4control bol v tomto režime ladený na uzatvorené trate a pre čistú stopu? Na dosahovanie lepších časov a nie na hovado štýl? Niečo ako keď sa objavujú poznámky o TypeR, že funguje iba na suchu. Inak nedosuhuje dostatočný prítlak a správa sa nervózne...
Funguje, ale v jak které situaci. Pokud jedeš trošku rally / hovado styl, tak zadní náprava funguje občas nepředvídatelně a stane se ti, že tě to hodí ve vteřině do přetáčivého smyku, což je dost děsivé. Na předchozí verzi jsi věděl, kdy zadek pracuje, tady to přijde ve vteřině. Ale to je zkušenost s non-cup verzí, možná to cup bude mít naladěné jinak
Nebudu hodnotit test jako takovej. Ale nemyslím si, že hodnotit podvozek by měl někdo, kdo ho neumí používat. 4control je poměrně povedená hračka, která z lecjaký krabice od Renaultu dokáže udělat zábavný auto...a kupodivu s předvídatelností nemá sebemenší problém, pokud v tom autě nesedí prkno a projede si nejprve pár zatáček, pro vyzkoušení, co to vlastně dělá.
Pro mě je předchozí MRS 250 Cup pořád benchmark toho, jak má jezdit hot hatch. Když jsem vybíral auto pro sebe, tak jsem projížděl i aktuální Cupru, čekal jsem, že to bude "jako Megane RS, ale rychlejsi", a byl jsem zklamaný. Ta řidičská bezprostrednost a vymazlenost tam nebyla.
Ale u toho nového bych měl vážně strach z 4control. Nemám rád, když mě auto v zatáčce překvapí. Že soucasných HH bych asi nejvíc věřil kupodivu i30 N, která na mě dělá dojem, že bude minulému Megane RS nejblíž.
ze zvuku motoru MRS je asi to nejmenší, co lze MRS (každý přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec zní maximálně jako šicí stroj a jediné divadlo za cenu kraválu vyluzuje jenom přes výfuk), hlavní problém je, že dynamicky zaostává za přímou konkurencí (a tím nemám na mysli Focus RS, který je výkonově jinde), ale přímou předokolkovou konkurenci.
[odkaz]
I 4 válce mohou znít pěkně...když se sladí motor, sportovní sání + laděná výfuková sestava. A nemusí to být nutně jen Subaru WRX STi, nebo zde testovaný Focus RS