Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. - Princ a chuďas

Ondřej Lilling
Diskuze (156)
Jsou to rychlé pětidveřové hatchbacky. Tím ale prakticky veškerá jejich podobnost končí. Dokáže Renault s natáčecí zadní nápravou vyvážit absenci pohonu všech kol?


Úvod, pořizovací náklady


Odjakživa šlo o velké rivaly. S jejich posledními generacemi se ale jejich cesty definitivně rozdělily. Už nejsou přímými konkurenty, každý teď bojuje o trochu jiné publikum, mají odlišný přístup a hlavně cenu. Když vám ale čirou náhodou zaparkují vedle sebe v redakční garáži, byla by vážně škoda nepostavit je proti sobě. Zpočátku byl výsledek jasný jako facka, v samotném závěru už to tak jasné rozhodně nebylo.

Pojďme se rovnou podívat pod kapotu. V případě Renaultu objevíte zbrusu novou čtyřválcovou osmnáctistovku, která nahrazuje dřívější dvoulitr. Motor je naladěný na 206 kW, neboli 280 koní, a kombinovat ho můžete buď se šestistupňovým manuálem (jako v našem případě), nebo se samočinnou převodovkou EDC.

Minulá generace Fordu Focus RS se loučila limitovanou edicí v démonicky vyhlížejícím matně černém provedení, jejíž famózní pětiválec kromě zlověstného hromobití produkoval tehdy ohromujících 350 koní. To už bylo na přední kola v mnoha situacích vážně hodně.

Tím spíš, když podmínky nebyly úplně ideální. Stačilo, aby byla silnice trochu navlhlá, a bylo docela jedno, jestli máte pod kapotou 300 nebo 400 koní. Přesně tohle dilema nejspíš velmi intenzivně řešili ve vývojovém oddělení Fordu. Pokud se měla nová (dnes už vlastně stará) generace někam posunout, musela buď polevit, nebo udělat krok vpřed. Ve Fordu si nakonec vybrali druhou možnost.

Ford se sice také spoléhá na čtyřválcový motor, v jeho případě má o půl litru větší objem a výkon 257 kW, tedy 350 koní. Výkon je však na rozdíl od renaultu přenášen na všechny čtyři kola, a to výhradně prostřednictvím manuální převodovky se šesti stupni.

Výhoda Renaultu

Už základní cena obou aut napovídá, že Ford se pravděpodobně nedostane do vašeho hledáčku, pokud za rychlý hatchback nechcete utratit sedmimístnou sumu. Pod milion se sice těsně vejde, stojí 967.900 Kč, ale s nějakými příplatky se cena přes milion přehoupne jak nic. A tím spíš ve verzi, kterou máme my. Jde o vrcholné provedení RS Edition, kterým se aktuální generace loučí. Kromě tmavého spoileru dostává ještě pár hodně zajímavých věcí.

Především mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a skořepinová sedadla Recaro. Přijede výhradně ve šmoulím laku Nitrous, ve stejném odstínu jsou vyvedeny brzdové třmeny, které výborně kontrastují s černými devatenáctipalcovými kovanými disky. Černá jsou také zrcátka, střecha a zmíněný spoiler, to jsou ostatně jediné rozpoznávací znaky oproti klasickému eReSku.

Pořizovací nákladyFord FocusRenault Mégane
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.3 EcoBoost (257 kW)1.8 TCe (206 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč]967.900 (RS)740.900 (R.S.)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]SS
Metalický lak [Kč]13.90015.000
Samosvorný diferenciál [Kč]111.000 (v rámci paketu RS Edition)40.000 (v rámci paketu Cup)
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-/7.9005.000/S
Navigace [Kč]32.400S
Tempomat [Kč]9.000S
Skořepinová sedadla Recaro [Kč]37.00055.000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]27.092/6.92720.355/5.419
Přední blatník [Kč]4.1754.177
Čelní sklo [Kč]22.75010.474
Brzdové destičky přední [Kč]5.175 (+588 Kč výměna)7.748(+468 Kč výměna)
Přední nárazník [Kč]11.8059.210
Zadní nárazník [Kč]10.5728.507
Hodinová sazba v servisu [Kč]840780
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]18.00031.093
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2+3 nebo 120.000 km/2/125 (100.000 km)/3/12
Prodloužená záruka [Kč]až na 7 let / 200.000 km (5.500 Kč)2 roky/40.000 km (2000 Kč)

Renault dorazil do testu v naprosto opačné specifikaci. Jde o tu úplně nejlevnější verzi, jakou si můžete pořídit. Kvůli postupnému náběhu výroby zatím nemůžeme okusit provedení Cup se samosvorným diferenciálem a tužším podvozkem, takže kromě několika příplatků cena prakticky odpovídá té základní - a ta činí 740.900 Kč.

Rozdíl mezi oběma auty tedy činí více než dvě stě tisíc, a to se bavíme o základních cenách. Za paket RS Edition si Ford řekne více než sto tisíc, což společně s dalšími příplatky představuje rozdíl mezi oběma konkrétními auty něco přes tři sta tisíc. A je paradoxem, že levnější renault má štědřejší sériovou výbavu. V základu už má například zadní parkovací senzory, tempomat nebo navigaci. Za všechno tohle u fordu zaplatíte, což nůžky mezi oběma auty ještě více rozevře.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮFord FocusRenault Mégane
Základní cena69
Standardní výbava a příplatky78
Servis88
Záruky88
Průměr7,258,25

Design, interiér


Design a interiér

Křiklavě modrý lak, široká tlama a masivní černé křídlo na zadku. Focus vypadá, jako kdyby právě přijel z rallyové erzety, chybí mu už jenom startovní číslo na dveřích a bezpečnostní klec uvnitř. S trochou nadsázky, pochopitelně. Oproti klasickému focusu se odlišuje, jak to jenom díky několika nástavcům jde. Nikdo ani na sekundu nezůstane na pochybách, že jde o zatraceně rychlé sportovní auto. Vypadá fantasticky a vážně se mi moc líbí.

Renault na srdce nadšených řidičů útočí o poznání rafinovaněji. Nemá žádné velké spoilery a v nějakém méně výrazném odstínu vypadá jako šedá myš. Ale jen do chvíle, než si všimnete vytažených boků (vpředu o 60, vzadu o 40 milimetrů), masivního difuzoru nebo diod sestavených ve tvaru šachovnicové vlajky. V našem žlutém odstínu nemá ani mégane nouzi o pozornost, ale dosahuje jí úplně jinak. Ve finále si vůbec nedokážu vybrat, do kterého auta chci nasednout jako první.

Nakonec si jako první hledám ideální pozici za volantem renaultu. A nacházím ji velmi rychle, sedí se tu nízko a volant jde dobře nastavit. V kvalitě interiéru ani jeden nedosáhne na špičku segmentu. Méganu už konečně nemusíte odpouštět jeho laciný interiér jako u minulých generací, vypadá moc hezky a je logicky uspořádaný. Jen ten sportovní duch nějak nedorazil. Najdete tu alespoň náznak v podobě sportovního volantu, který má na vrcholu červený proužek a je částečně obšitý alcantarou. Paradoxně ale přesně v místech, kde ho nedržíte.

HODNOCENÍ DESIGNUFord FocusRenault Mégane
Vnější vzhled88
Vnitřní vzhled87
Zpracování77
Ergonomie88
Konektivita88
Průměr7,807,60

Naprosto výtečné jsou základní sedačky, které ideálně balancují mezi komfortem a bočním vedením. Jinými slovy podrží, ale nevyklepou z vás duši. Což přesně platí pro skořepiny u focuse. Ty jsou skutečně nekompromisní, v pase hodně úzké a s výraznou podporou stehen. Pro jejich kvality při sportovní jízdě je budete milovat, pro jejich vysoké ukotvení naopak nenávidět. Sedí se tu jako na židli, s hlavou skoro ve stropě, do ideální pozice to má daleko. Mám ale tušení, že příplatkové sedačky u méganu na tom nebudou jinak.

Focus vás uvnitř dokáže sportovně naladit i jinak než svými sedadly. Na vrcholu palubní desky se nachází tři budíky s tlakem turba, oleje a jeho teplotou. Renault vyznává digitální přístup, na hlavním displeji si můžete nechat zobrazit hromadu rozličných údajů od úhlu natočení volantu přes teplotu oleje až třeba po graf přetížení. Při jízdě ale nebudete mít šanci tohle sledovat, věřte mi.

K rychlým hatchbackům patří také jistá dávka praktičnosti, kterou oba soupeři dokážou nabídnout. Obě auta disponují pětidveřovou karoserií, přestože minulé generace byly výhradně třídveřové. Tuhle éru už nejspíš definitivně odvál čas, ale sám za sebe můžu říct, že je to jedině dobře. Dlouhatánské dveře a neustálá nutnost sklápět sedačky vás spolehlivě otráví během první delší cesty.

Týdenní nákup se vejde do obou aut a pravděpodobně v nich zvládnete i něco málo odstěhovat. Místa na zadních sedadlech je srovnatelně, pokud jde o kufr, je výrazně štědřejší zavazadelník renaultu. Ten nabídne 384 litrů oproti 260 litrům u focusu.

HODNOCENÍ INTERIÉRUFord FocusRenault Mégane
Prostornost77
Přední sedačky97
Zadní sedačky77
Kufr67
Variabilita77
Průměr7,207,00

Jízdní vlastnosti


Motory

Není to tak dávno, co ty nejostřejší hatchbacky měly jen něco málo přes dvě stovky koní. Vždyť první generace rychlého renaultu přinesla 225 koní, předchozí generace už začínala na dvě stě padesáti, aby se postupem času propracovala na finální hodnotu 275. Aktuální generace má ještě o pět koní navíc k dobru, navzdory tomu, že má o dvě deci menší objem.

A motor je přitom o tolik lepší než jeho předchůdce! Má výrazně širší spektrum využitelných otáček a minimální prodlevu turbodmychadla. S motorem se výborně pracuje, na druhou stranu postrádá výkonovou špičku. Co je ale ještě horší, chybí mu zvuk. Minulá generace zlověstně funěla a práskala, ta současná postrádá obojí. Motor v podstatě jen hučí a výfuk tu a tam zabublá, ale od sportovního auta bych čekal trochu větší divadlo. Třeba se toho dočkáme u verze Trophy. Technicky to možné určitě je, stačí si poslechnout, co předvádí… No, třeba Focus RS!

Jeho přeplňovaná dva-trojka beze zbytku naplňuje očekávání, které vzbuzuje jeho chuligánský vzhled. Po nastartování se motor ustálí na hutném, chraplavém volnoběhu. A syrový projev nezapomíná ani při jízdě. Čím víc se ohřívá výfukové potrubí, tím výrazněji se focus projevuje. Jakmile začnete zatápět pod kotlem, bude výfuk práskat, jako když z okýnka vyhazujete petardy. A je velmi snadné se do takového projevu zamilovat. Bude vás bavit jen přidávat a povolovat plyn, prostě jen proto, aby si motor hlasitě oddechnul a výfuk zabubnoval.

Dynamické měřeníFord FocusRenault Mégane
Rozměr pneumatik235/35 R19245/35 R19
Pružnost na 4. RS (60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s]4,3/5,2/6,714,2/5,6/7,5
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h3100 min-13000 min-1
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]47/86/12648/85/127

Svým naladěním je to motor jako ze staré školy. Nástup točivého momentu přichází po docela dlouhé prodlevě, ručičku otáčkoměru musíte vyhnat přes nějakých 2500 otáček. Pak ale následuje skutečně impozantní zátah, ne nepodobný WRX STI, který focus vystřelí kupředu. Síla ani náznakem nepolevuje a focus vytrvale táhne jako umanutý až k šesti tisícům. Rozdíl v dynamice mezi oběma auty rozhodně je, při rozjezdu sfoukne renault jako svíčku. Pak už rozdíl mezi oběma auty není tak propastný.

Jestli získal ford na rovince nějaký náskok, tak v zatáčkách o něj hodně rychle přijde. Může za to renaultí systém natáčení zadních kol 4Control, který je ve třídě kompaktních hatchbacků naprosto unikátní. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí naopak než ta přední, a to až o 2,7 stupně. Ve vyšších rychlostech se naopak natáčejí stejně jako ta přední, ovšem jen do úhlu 1 stupně. V závislosti na zvoleném režimu se mění limitní rychlost, kde se mění směr otáčení. V normálních režimech se zadní kola natáčejí proti předním do 60 km/h, ve Sportu je to posunuto na 80 km/h, v režimu Race až na 100 km/h.

HODNOCENÍ MOTORUFord FocusRenault Mégane
Zrychlení86
Pružnost98
Spotřeba udávaná78
Spotřeba v testu78
Odhlučnění motoru88
Průměr7,807,60

Dveřmi napřed

Auto je tedy mnohem obratnější. Minimálně tedy na papíře. V prvopočátku musíte svůj mozek na chování auta připravit. Renault se pod vámi netypicky hýbe, jako kdyby měl tendence přecházet do přetáčivého smyku. V zatáčkách je díky tomu mégane velmi, velmi rychlý. A někdy také velmi zákeřný. V režimu Race se mi několikrát stalo, že nešlo jen o pocit přetáčivého smyku. Mégane prostě regulérně ustřelil a já měl co dělat, abych to volantem korigoval.

Bylo to přitom i v poměrně nízkých rychlostech, často stačilo jen prudčeji zatočit volantem a v mžiku mě začala předbíhat záď. A zatímco na okruhu mi to přišlo nadmíru zábavné, na běžné silnici jsem se už moc nesmál. Dá se to jen obtížně předvídat dopředu, protože systém pracuje s celou řadou proměnných a pokaždé se zachová trochu jinak, přetáčivost navíc přichází velmi rychle a razantně. Ve výsledku se mi o dost hůře hledaly limity auta a rychlejší zatáčky jsem projížděl pomaleji, než bych si dovolil bez 4Controlu. Škoda, že systém nejde v nastavení úplně deaktivovat.

Focus také dovede být přetáčivý, ale úplně jiným způsobem. O jeho speciální čtyřkolce už toho bylo napsáno mnoho. Kromě trochu pubertálního režimu driftování funguje systém Twinster výborně i při sportovní jízdě. O co těžkopádněji působí focus při samotném nájezdu do zatáčky, o to víc ohromující je na výjezdu. Přetáčivosti totiž focus dosahuje pod plynem, při výjezdu krásně utáhne stopu odsazením zádě, což v kombinaci se samosvorným diferenciálem dovede být extrémně efektivní a zábavné zároveň.

Bude ale lepší, když ho vezmete někam za hladkým asfaltem. Především pro vás. Podvozek je až nekompromisně tvrdý, naštěstí vedle toho výborně funguje. Tlumiče perfektně filtrují nerovnosti, takže karoserie se ani nehne. Podvozek je elektronicky nastavitelný ve dvou různých režimech, ale ten okruhový je opravdu jen na okruh.

Renault nabízí o poznání poddanější podvozek, a to i ve srovnání s minulou generací. Není to však na škodu, pro každodenní cestování jde o ideální kompromis a nezklame ani při svižnější jízdě, sladění tlumičů a pružin se podařilo na výbornou. Tlumiče jsou navíc vybaveny hydraulickými dorazy a přední náprava má navíc oddělené těhlice, což omezuje přenos točivého momentu do řízení a zlepšuje chování auta. Jestli však auto něco postrádá, tak je to samosvorný diferenciál. Pokud to se sportovní jízdou myslíte alespoň trochu vážně, berte bez váhání verzi Cup.

Vůbec jsme ještě nemluvili o spotřebě, což bych teď rád napravil, protože předpokládám, že i u sportovního auta ji budete řešit. Možná hlavně tady, protože u přeplňovaných motorů se často velmi výrazně liší spotřeba při klidné a sportovní jízdě. Focus dokáže jen velmi obtížně jezdit pod deset litrů, a to i při dodržování předpisů. Počítejte spíš s nějakými jedenácti, při svižnější jízdě, která odpovídá zaměření auta, si motor řekne o nějakých patnáct litrů na sto. Renault je na tom o trochu lépe. Dá se s ním vcelku snadno jezdit za devět, při rychlé jízdě si řekne zhruba o třináct.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍFord FocusRenault Mégane
Ovladatelnost97
Komfort odpružení78
Odhlučnění podvozku77
Řízení87
Řazení77
Brzdy87
Průměr7,677,17

Závěr


Závěr

Jak už jsem naznačil v samotném úvodu, vybrat auto, které mi svým projevem bylo bližší, se tentokrát zdálo být docela jednoduché. Ford stvořil skutečně výtečné auto. Focus RS není dokonalý, ale v těch klíčových aspektech sportovního hatchbacku výborný je. A umí vyvolat emoce, které nadšený řidič (pokud se mezi ně můžu počítat) očekává. Jasně, trochu víc žere, v nájezdu postrádá lehkost a sedí se tu strašně vysoko.

Tohle všechno je ale marginální ve chvíli, kdy si vzpomenu na frenetické práskání do výfuku, které se rozléhalo lesem při každé projížďce. Na ten mocný zátah turbodmychadla, který ve spojení s aktivní čtyřkolkou úžasně tlačí čumák auta do vnitřku zatáčky. A nemůžu vynechat ani ten komiksový design, z něhož se mi rozklepaly kolena vždycky, když jsem k němu přicházel.

Jenže zatímco aktuální provedení Fordu Focus se touhle edicí pomalu loučí a nic lepšího už nebude, Renault se s novou generací teprve pomalu rozjíždí. Už základní verze má hodně co nabídnout, z historie přitom víme, že divize Renault Sport modely v průběhu jejich života cizeluje k dokonalosti. K té mi osobně schází jen velmi málo. Auto hodně postrádá samosvorný diferenciál a snesl bych i tužší podvozek, což obojí řeší verze Cup. Na systém natáčení zadních kol jsem si ale ani po týdnu nedokázal úplně zvyknout.

Kdybych volil srdcem, beru focus. Jakmile ale člověk zapojí i rozum, už to zdaleka není tak snadné. Rozdíl v ceně je dost velký a renault rozhodně není o tolik horší. Ve zrychlení je sice pomalejší, ale určitě to nepůsobí jako rozdíl sedmdesáti koní. K tomu přidává slušnou každodenní použitelnost, větší obratnost a ve finále určitě oceníte i tu nižší spotřebu.

Absolutního vítěze ale tentokrát určit nedokážu. Víc mě bavil ford, který nakonec vyhrál i na body. Kdybych ho ale musel zaplatit z vlastní kapsy, sáhl bych po renaultu. Nebo dost možná někam úplně jinam.

SHRNUTÍ HODNOCENÍFord FocusRenault Mégane
POŘIZOVACÍ NÁKLADY7,258,25
DESIGN7,807,60
INTERIÉR7,207,00
MOTOR7,807,60
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,677,17
CELKOVÝ PRŮMĚR7,547,52

Ford Focus RS

Nejlevnější verze modelu346.990 Kč (1.6 Ti-VCT Trend)
Základ s testovaným motorem967.900 Kč (RS 257 kW)
Testovaný vůz bez příplatků967.900 Kč (RS 257 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.170.700 Kč (RS 257 kW)

Plusy

  • Naladění pohonu všech kol
  • Sportovní sedadla
  • Výbušný motor
  • Samosvorný diferenciál
  • Výborný zvuk

Minusy

  • Spotřeba
  • Vysoký posaz
  • Vyšší cena

Renault Mégane R.S.

Nejlevnější verze modelu364.900 Kč (TCe 100 Life)
Základ s testovaným motorem740.900 Kč (R.S. 208 kW)
Testovaný vůz bez příplatků740.900 Kč (R.S. 208 kW)
Testovaný vůz s výbavou830.900 Kč (R.S. 208 kW)

Plusy

  • Komfortní podvozek
  • Posaz a sedadla
  • Charakter motoru
  • Slušná spotřeba
  • Příznivá cena

Minusy

  • Občas nepředvídatelné chování systému 4Control
  • Limity otevřeného diferenciálu
  • Nevýrazný zvuk

Foto: Ondřej Kroutil, Ondřej Lilling

Zobrazit celý článek
Ondřej Lilling
Diskuze (156)
Model Ford Focus RS Renault Mégane R.S.
Cena základní sestavy 967 900 Kč 740 900 Kč
Cena testované sestavy 1 170 700 Kč 830 900 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2261 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 257 / 6000 206 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 440 / 2000 - 4500 390 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 268 255
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10 / 6.3 / 7.7 0 / 0 / 6.9
Emise CO2: 175 0
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 260 / 1045 384 / 1247
Objem nádrže (l): 51 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 540 1407 / 498
Rozměr pneu: 235/35 R19 245/35 R19
Ford Focus RS
Renault Mégane R.S.
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4390 4372
b) šířka (mm): 1823 1874
c) výška (mm): 1472 1445
d) rozvor (mm): 2647 2669
e) rozchod vpředu (mm): 1544 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1534 1596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880 760 / 540
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930 990
k) šířka vpředu (mm): 1475 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510 480
délka sedáku vzadu (mm): 490 460
výška opěradla vpředu (mm): 640 650
výška opěradla vzadu (mm): 600 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - praděda7
11. 9. 2018 14:51
Re: M RS
Nevím proč se stále k tomuto tématu vracíte. Sám woody už 09.09. 21:50 uznal, že udělal chybu. A toho by to mělo zůstat.
Avatar - iudex
11. 9. 2018 14:05
Re: M RS
Myslím, že woody to tu dostatočne vysvetlil aj za mňa. Ostatne máme (mali sme) 2 rovnaké autá vrátane toho hotheču, tak sa v náhľade na autá zjavne zhodujeme. Teda dôležité je, aby si si sám nepripadal v aute ako šašo a to práve u CtR bude ťažké.
Plus ak tvoja práca nechodí za tebou, chodíš ty za prácou a tam logicky vidieť, na akom aute si prišiel. Ak si zamestnanec, vybavíš to odkazom na pridelený služobák, ale ako podnikateľ je jasné, že tvoje auto reprezentuje tvoj vkus. Teda ako píše Emel, tvoje auto dotvára obraz o tebe a nie je až tak úplne jedno, čo máš. No a napokon tu máš názor ľudí, na ktorých ti záleží, príp. ktorí majú čo k tomu autu povedať, napr. tvoja manželka (btw. sú tu viacerí ľudia, ktorí na obchodné jednania chodia iným autom, lebo tí partneri by si vytvorili o človeku nevhodný obraz).
Btw. neviem, čo je nepochopiteľné na tom, že jazdíš na hotheči pracovne. Predsa hotheč je univerzál, nie okruhový špeciál a teda na ňom jazdíš všade, vrátane práce.
Avatar - praděda7
10. 9. 2018 18:24
Re: M RS
1.5l VTEC turbo 182k 6kvalt manuál.... za 639 900.-.......no kua nekup to..... ;-)
Avatar - CHerokee
10. 9. 2018 16:46
Re: Zklamání redaktora
I 4 válce mohou znít pěkně...když se sladí motor, sportovní sání + laděná výfuková sestava. A nemusí to být nutně jen Subaru WRX STi, nebo zde testovaný Focus RS
10. 9. 2018 16:41
Re: M RS
Tak pro mě je Civic taková pecka, že bych za něj svoje peníze nedal. ;-)