Test Auto.cz

Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8 Bullitt – Hledá se filmová hvězda. Zn. Hlučná a levná

24.12. 2018
Verdikt
 

Málokteré auto má takový ikonický status jako tmavě zelený Mustang z legendárního filmu Bullittův případ. Ford ho oživil a je fantastický!

Bullittův případ má mezi automobilovými fanoušky status legendárního filmu. Přestože byl natočen již v roce 1968, dodnes je mnohými považován za snímek s nejlepší automobilovou honičkou v historii kinematografie. Z dua soupeřících aut - tmavě zeleného Fordu Mustang a černého Dodge Charger, si vydobyl slávu hlavně první jmenovaný, a tak ho americký výrobce pravidelně oživuje.

Nejnovější edice Mustangu pojmenovaná po hlavním hrdinovi známého filmu, komisaři Franku Bullittovi, přišla letos jakožto oslava 50 let od premiéry detektivního filmu se Stevenem McQueenem v hlavní roli. Stejně jako dřívější reinkarnace z let 2001 a 2008 se inspirovala vzhledem filmového exempláře a jak jsme během týdenního redakčního testování zjistili, nejenže skvěle vypadá, ale také skvěle jezdí!

Video

Zkrátka cool auto

Než se však s Bullittem povozíme, je čas si ho pečlivě prohlédnout, protože v tomto případě máme před sebou kus opravdu krásného automobilu. Můžete namítat, že retro styl je už překonaná záležitost, jenže k Mustangu to tak nějak patří. Navíc celkové zpracování sice jasně přiznává inspiraci originálem z šedesátých let, ale zároveň působí moderně.

To už platí pro výchozí Mustang, testovaný Bullitt je ale ještě opticky zajímavější. Jeho karoserie je vyvedena v tmavě zelené metalíze Dark Highland po vzoru originálního Mustangu z Bullittova případu, v níž to Fordu neskutečně sekne. Zkrátka je cool jak kdysi Steven McQueen. Edici Bullitt si bez příplatku můžete objednat i v černém laku, odkazujícím na černý Dodge Charger, kterého Bullitt ve filmu pronásleduje, ale kdo by to dělal? Osobité auto by v takovém případě hned ztratilo část svého kouzla.

Tmavě zelená karoserie ale není jediné unikum edice. Vlastně strohý vzhled nijak nedává najevo svoji speciálnost, leda tak jednoduchým nápisem na zádi. To je mimochodem jediný emblém na celé karoserii. Jinak se Mustang Bullitt přísně přibližuje filmovému vozu ze slavné honičky, ať už jednoduchou maskou bez ozdobení cválajícím ořem nebo leštěnými, černými koly v retro pětipaprskovém vzhledu. Kdo chce více pobuřovat výrazným stylem okolí, musí sáhnout třeba po excentrickém Fordu Mustang Shelby GT350.

K tématu: Ford Mustang Shelby GT350 přijíždí s vylepšenou aerodynamikou i podvozkem

Retro styl s moderními prvky

Také vnitřek do jisté míry evokuje originální Mutsang z šedesátých let, mimo jiné základním tvarem palubní desky. Jinak je to ale moderna se vším všudy, s osmipalcovou dotykovou obrazovkou multimediálního systému SYNC 3 a digitálním přístrojovým štítem. V tomto ohledu však nutno podotknout, že bohužel, protože standardně dodávaná digitální obrazovka před řidičem k autu moc nesedí, byť je mezi různými nabízenými grafikami i lehce retro. Stejně bychom ale u tohoto typu auta raději brali tradiční analogové budíky, které by mu seděly více a vlastně působily i hodnotněji. Netřeba dodávat, že ovládání palubního počítače je podobně jako u jiných Fordů zbytečně složité. V menu je třeba schované i vypínání stop-start systému.

obrázek [600 x 403]  

Ono celkově se snaží být Mustang uvnitř luxusní, ať už krásnými kovovými „kolébkovými“ spínači nebo použitím měkčených plastů, přesto jsou některé detaily lacinější. Zkrátka důkaz toho, že někde se šetřit muselo, aby se Mustang mohl prodávat za takovou cenu, začínající se čtyřválcem 2.3 EcoBoost (213 kW) na 1.134.990 Kč.

Ani samotný Bullitt není drahý, navzdory omezené produkci. Stojí 1.419.990 korun a přitom vedle exkluzivní vizáže dostanete i navigaci, hudební systém Bang & Olufsen s 12 reproduktory o výkonu 1.000 W, diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel nebo adaptivní tempomat.

Co však nepůsobí ani trochu lacině, je krásná hlavice řadicí páky. Je to jednoduchá bílá koule, která jakoby vypadla z kulečníkového stolu. Přestože občas lehce klouže v rukou, dokazuje, že složitějších tvarů netřeba. Taková hlavice by se nám líbila v každém autě.

Tento detail je spolu s nápisem Bullitt před spolujezdcem a na volantu nebo zeleným prošíváním kontrastujícím s černým koženým čalouněním poznávacím znakem edice, jinak je to vlastně „starý známý“ Mustang. Sedí se relativně vysoko, což je jedním z důkazů, že Mustang s délkou 4.784 mm, šířkou 1.916 mm a výškou 1.381 mm není žádný drobek. Už základní sedačky ale skvěle obejmou tělo, navíc standardně disponují funkcí vyhřívání i ventilace. Komu by pak výchozí opora nestačila, může zvolit za 48.800 korun sedadla od Recara. U těch se ale vyhřívání a ventilaci budete muset vzdát.

Otestovali jsme: Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible – Návrat ke kořenům

Zadní sedačky jsou pak čirou nouzovkou, v tomto pohledu opravdu sedí konfigurace 2+2. Místa pro kolena je tu málo, stejně tak nad hlavou – cestující navíc sedí už vlastně pod zadním oknem, což prostor dost omezuje. Kdo by to ale u sporťáku řešil, to je spíše důležitá hodnota objemu zavazadlového prostoru, zda stačí i pro bagáž na nějaká ta delší dobrodružství. S udávaným objemem 408 litrů musíme říct, že stačí. V tomto ohledu rozhodně nezklame.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8 Bullitt

Cena v základní výbavě: 1 419 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 483 690 Kč

Základní výbava:Multimediální systém SYNC 3 s navigací, hudební systém B & O s 12 reproduktory o výkonu 1.000 W, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, přední diodové světlomety, zadní parkovací senzory včetně kamery, dešťový senzor, bezklíčové startování, osm airbagů, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním a ventilací, kožené čalounění, vyhřívaný volant, ambientní osvětlení, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 19palcová kola, sada na opravu pneumatik

Výbava testovaného vozu:Adaptivní odpružení MagneRide s elektromagnetickými tlumiči (+53.000,-), alarm (+10.700,-).

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

 
Technické údaje
Motor Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8 Bullitt
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 5038
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 338 / 7250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 529 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 263
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.6 / 8.8 / 12.4
Emise CO2:277
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 408 / -
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1818 / 287
Rozměr pneu:255/40 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4789
b) šířka (mm): 1916
c) výška (mm): 1382
d) rozvor (mm): 2720
e) rozchod vpředu (mm): 1582
f) rozchod vzadu (mm): 1655
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 460
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1150
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Ford Mustang 5.0 Ti-VCT V8 Bullitt – Hledá…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Ford Shelby GT500 může nabídnout i manuál. Musíte si ale o něj říct! Ford Shelby GT500 může nabídnout i manuál. Musíte si ale o něj říct!

Nejsilnější sériový Mustang historie byl představen s…

Ford Shelby GT500 je nejvýkonnější sériový Mustang historie. Používá dvouspojkovou převodovku! Ford Shelby GT500 je nejvýkonnější sériový Mustang historie. Používá dvouspojkovou převodovku!

Nejsilnější sériový Mustang určený pro běžné silnice je…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti jako e-shop

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti…

Pirátská strana si naplánovala sjezd na třetí lednovou sobotu. Průběh tohoto setkání však bude patrně mnohem…