Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Ranger Double Cab 2.2 TDCi – Továrna na respekt

Masivní pick-up Ford Ranger jsme vyzkoušeli s naftovým čtyřválcem 2.2 TDCi, pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou.
Zpět na článek
8. 4. 2015 09:30
8. 4. 2015 09:48
9. 4. 2015 20:05
8. 4. 2015 09:34
8. 4. 2015 09:39
8. 4. 2015 12:11
8. 4. 2015 10:29
8. 4. 2015 11:06
8. 4. 2015 11:21
8. 4. 2015 17:48
8. 4. 2015 14:35
8. 4. 2015 15:03
8. 4. 2015 20:35
9. 4. 2015 02:16
11. 4. 2015 13:23
12. 4. 2015 18:27
14. 4. 2015 12:44
14. 4. 2015 14:50
14. 4. 2015 21:52
Avatar - Ozzman
8. 4. 2015 09:30
Pěkné
Být farmář či lesník, hned něco takového chci! >:D Byť různé SUV nemiluji, tohle se mi líbí daleko víc a tím nemyslím zrovna Rangera, ale takovéto offroad pickupy. Vždy se mi strašně líbil Nissan Navara, ale ten je jak tak koukám už stejný asi 10 let >:-[] >:-[] V lepších verzích to bylo na palubě stejné jako u Pathfinderu, motor Renault solidně s tou masou hýbal, nestyděl bych se s tim jet i do města >:D Tenhle Ford je to stejné, vypadá dobře, uvnitř jsou ošklivé plasty (ne, tvrdé plasty prostě nejsou hezké, ani u Fabie, ani u Fordu!), ale v pracovním autě to zas nevadí tolik a spíš místu kožených sedaček bych preferoval něco levnějšího a dobře omyvatelného, popřípadě třeba nějaké povlaky, co jdou sundat, jako to má Captur.

Mít peníze a farmu, tohle s 3.2 pětiválcem beru :-) Testovaný 2.2 znám z malého Tranzita a s nim cvičí na poměry dodávky velmi dobře.

edit: Jak to jezdí s 3.2? Nejsem si jistý, ale někde jsem četl na tuto motorizaci obrovskou chválu, já jsem koukal, že se dá koupit i takový Tranzit, ale bál bych se spotřeby. díky
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Honza Mička
8. 4. 2015 09:37
Re: Pěkné
Dobrý den,

s motorem 3.2 jsem Ranger nezkoušel, ale testoval ho kolega Černý z AutoProfi [odkaz]

Motor 2.2 v Transitu není špatný, tady je ale znatelně línější. I když k primárním účelům Rangera bohatě stačí ;-)
Avatar - Ozzman
8. 4. 2015 09:48
Re: Pěkné
Díky, věděl jsem, že jsem ten test na 3.2 už tady viděl :-)
Avatar - ladsla
9. 4. 2015 20:05
Re: Pěkné
dobrý den, v čem je Ranger Američan ? pokud vím, tak se v US neprodává. Jinak pochvala za čtivý článek.
8. 4. 2015 09:34
Video
Konečně jsou videa s Jakubem Urbanem koukatelná a profesionální!!! Jen tak dál a Jakuba s každým videem!!! Profesionální výkon - nový Jezza...
Rozbalit vlákno
2
8. 4. 2015 09:39
Re: Video
Souhlas, tohle je jedno z mála videí, které se povedlo... :yes:
8. 4. 2015 12:11
Re: Video
Taky se s lichotkama přidávám, well done :yes:
Avatar - Inferius
8. 4. 2015 09:35
Dotaz na autora
Jak je to teda s tou spotřebou, kromě těch 10 litrů mimo město?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Honza Mička
8. 4. 2015 09:41
Re: Dotaz na autora
Dobrý den,

jak uvádím v tabulce pod příslušným odstavcem: 11,2 ve městě, 9,1 mimo město, 10,1 kombinovaně, a na dálnici při 130 km/h 10.8 ;-)
Avatar - Inferius
8. 4. 2015 10:39
Re: Dotaz na autora
Příště by nebylo špatný pro zajímavost vzít na test Raptor s tím benzínem 6.2 ;-)
Avatar - Honza Mička
8. 4. 2015 11:18
Re: Dotaz na autora
Povídejte mi o tom :-) . Ještě donedávna jsem jezdil jeden obhlížet do Podolí >:D
9. 4. 2015 02:06
Re: Dotaz na autora
Vase spotreba je nejak vysoka! Hlavne to mimo mesto...
9. 4. 2015 02:03
Re: Dotaz na autora
Ja mam dlouhodobou 9,2. 60% dalnice, 20% mesto, zbytek mimo mesto. Pokud se chce, da se jet na okreskach i za 6,5, ale to uz je ecojizda. Nicmene syrovy motor bral o cca pul litru vic.
8. 4. 2015 10:06
Aktuálnost
Na jednu stranu jsem rád za test rengera, ale na druhou mi trochu uniká podstata testu 3 roky starého auta, které si už ani nemůžu zadat do výroby, protože už několik měsíců je známá FL verze.
Když se na stránkách autoblesk objevil nadpis Ford Ranger, tak jsem čekal už modernizovanou verzi, tento test tak trochu ztrácí smysl.
Rozbalit vlákno
0
8. 4. 2015 10:11
Palubní deska..
Celkově se mi líbí... technicky i užitnou hodnotou... ale fakt mi vadí, že u těchto primárně pracovních aut nelze mačkat tlačítka na palubce v pracovních rukavicích. Je to detail, ale otravný detail...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Kolouš
8. 4. 2015 12:06
Re: Palubní deska..
promin, neco mam v terenu odjezdeno, ale nikdy jsem neridil v pracovnich rukavicich. Nevidim jediny duvod proc by to clovek, pokud neni prase, mel delat
8. 4. 2015 12:35
Re: Palubní deska..
to je reakce chlape... >:D Občas bývá zima, mrzne... atd. Nejsou rukavice jako rukavice... raději budu prase, než omrzliny >:D Tohle je náklaďák a ne vyleštěnej Jag >:D
Avatar - Kolouš
8. 4. 2015 15:35
Re: Palubní deska..
ale jo, chapu. videl jsem (hlavne v povrchovych dolech) ruzne chovani k autum. ve finale nejde ale o to, jesti to je lestenka, nebo pracovni nastroj. Neni problem zahlednout zvenku spinavy pracovni Land Cruiser s jakz takz cistym interierem (jako treba v tech dolech), stejne tak jako nalestenou A8 s upatlanym volantem a tritydennim pytlikem od McD pod ridicovou sedackou...
Vse je totiz jen o lidech.
8. 4. 2015 15:58
Re: Palubní deska..
Máš pravdu... já to prostě rozlišuji. Tohle auto vidím jako ideální přibližovadlo pro energetiky, kteří jedou terénem ke "drátům spadlým na zem", zarputilé a exaktní geology, kteří mají v hlavách spíše horizontální vrstvení, případně nimroda, který vzadu veze střeleného kance nebo kubík mokrého dřeva... ale opovaž se mi zapatlat volant v osobáku... to by tě mohl stihnout osud toho kance >:D
Avatar - Uživatel_5340709
8. 4. 2015 10:28
Protáhli jste to terénem?
Jak si stál tenhle ford ve srovnání s tuaregem s tím terénním packetem?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Honza Mička
8. 4. 2015 11:11
Re: Protáhli jste to terénem?
Dobrý den,

auto jsem zkoušel ve stejném terénu a je to úplně jiný pocit. Když řídíte Touareg, prostě jenom šlapete na plyn a auto udělá všechno za vás. Pokud to vezmeme do důsledku, má dokonce i lepší parametry (světlost, nájezdové úhly), jízda s ním ale není tak záživná.

Ranger je poctivý kus železa, prostě kára, kterou když položíte na břicho, okopete bahno z chromovaných nášlapů a jedete dál. Neomezuje vás elektronika, cítíte každý kámen, prostě úplně jiný svět.

Jinak auta projela totéž, u Touaregu jsem měl ale hrůzu z následného mytí wapkou, zatímco s Rangerem jsem se druhý den vrátil do terénu a kaluže ještě několikrát projel. Je potřeba s ním pracovat, ale to je na tom to nejlepší ;-)
Avatar - Kolouš
8. 4. 2015 12:11
Re: Protáhli jste to terénem?
rozdil mezi terenakem a SUV (at se tvari jakkoliv drsne) neni jen v prostupnosti terenem. ale o zivotnosti v terenu. Z vlastni zkusenosti pisu, ze napr. ML s offroad paketem ma papirove lepsi tereni pruchodnost, nez G 461. Rozdil ale poznate kdyz si obtiznou 100m test. trat date bez zastavky znovu. Tam kde Vam vzduchovy podvozek sklesa do stredni polohy, protoze se musi uchladit, Vam Gecko jede dal. Plast narazniky a nachylnost spodnich casti nepocitam.... A neni to jen otazka jedne znacky, Je to proste koncepci techto aut.
Proste zelezo, jak pise Honza !
Avatar - Uživatel_5340709
8. 4. 2015 12:51
Re: Protáhli jste to terénem?
Díky za odpověď, zajímavé postřehy. Můj osobní názor je, že pocitově Touareg bude dělat vše za vás jakoby "bezproblémově", ale až do určitého zlomu, a tím bude jeho hmotnost. Např. strmé stoupání, nebo extrémní bahno, pak by mohl mít navrch ford, pokud budou auta osazena stejnými pneu.
9. 4. 2015 03:34
Re: Protáhli jste to terénem?
Je pravda, ze toho v terenu zvladne opravdu hodne. A to jsem uz byl i nekolikrat nucen pouzit redukcni prevodovku. S tou pak auto jede jako tank. A i ze standardnima ( mojema ) gumama, ktere jsou hlavne na asfalt, zvladne neuveritelne. Ale to nejlepsi na aute je, ze mu klidne nalozite i stovky km po tom nejhorsim terenu - balvany, sutry, blato, pisek - sjedete na asfalt a auto se tvari jako by nic, jako by ani z asfaltu nesjelo. Ten podvozek vydrzi snad vsechno. Nicmene ten motor je tragicky. Bohuzel tam neni 2,2sky mazdacky motor! Vykon tak tak ( a to si dobrovolne na korbe nevozim 300kg zateze ), urvany, vybrujici, neochotny se vytacet a bohuzel i nespolehlivy. K tomu prevodovka, o ktere bych tedy rozhodne nerekl, ze ma dlouhe prevody. Naopak k charakteru motoru divne rozvrzene prevody! Mezi 2. a 3. prevodem veliky skok, 3. a 4. taky relativne velky, pak zbytecne maly mezi 5. a 6. Ve 130kmh toci na 6. 2500rpm. Coz by klidne mohlo byt vzhledem k max Nm v 1500rpm a urvanosti motoru ve 2500rpm klidne i min. Auto proste ve meste, kde se neustale zrychluje a brzdi, trpi. A s nim i ridic. Naopak nejlip se citi na dalnici. Kde se nastavi rychlost ( max tech 130 ) a auto proste jede jak po kolejich. Jinak interier z meho pohledu je v tomto predfaceliftovym Rangerem taky o nicem. Design hnus, ty plasty jsou vsude ultratvrde. Tragedie. To same s mistem v zadu. Mam pres 180 cm a za sebe se skoro neposadim. V podelnem smeru mista jak ve fabii. Jako 4 chlapi odvezt na stavbu proc ne, ale museji to byt hobiti. Protoze ceske rizky tam clovek pomalu nenarve.
Avatar - happy_driver
11. 4. 2015 13:05
Re: Protáhli jste to terénem?
Pekna oda na vlastne auto, ale zjavne podla pisaneho este v terene nebolo a najvacsim zazitkom bolo zaradit redukciu.... >:-[]
11. 4. 2015 23:51
Re: Protáhli jste to terénem?
>:D
Avatar - bananhana
8. 4. 2016 09:18
Re: Protáhli jste to terénem?
Z jakého roku máte prosím Váš Ford? Kvůli tomu místu vzadu. U nové verze má být údajně o něco prostornější. Jde mi právě o přepravu nikoliv hobitů. >:D
Avatar - N6600
8. 4. 2015 10:29
Nuz...
Ak by som hladal auto na pracu, volil by som prave toto, alebo Hiluxa. Prave kvoli konstrukcii.
Rozbalit vlákno
0
8. 4. 2015 11:06
Thajský trh
V Thajsku je jich každý rok více,ale jsou tam jen nejvyšší výbavy a motor 3,2...
Toyota Hilux je ale lepší a příští rok bude nová...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
8. 4. 2015 11:21
Test
Taky se přidávám s pochvalou, vcelku exotické zajímavé auto a test psaný (jak je u Honzy většinou zvykem) čtivě.
Video- docela mě pobavila zmínka o Chuckovi Norrisovi ve chvíli kdy hrála (skvělá) hudba z Clinta Eastwooda. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5340709
8. 4. 2015 17:14
Re: Test
Jo, jo, videa se zlepšují, .............. ještě chvíli a i Tomáš Dusil /tím jej zdravím :yes: / bude hrát, jako Clint Eastwood. :-) :yes: :-!
8. 4. 2015 14:35
Isuzu
taky není špatný, ovšem test D-Maxe tu asi jen tak hned nebude :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - N6600
8. 4. 2015 15:03
Re: Isuzu
Nejaky sa tu mihol... [odkaz]
8. 4. 2015 20:35
Re: Isuzu
oooo díky, hned mi srdce zaplesalo :-)
Avatar - Twingo
8. 4. 2015 16:57
a co ssang yong
soused má stejný ranger ale šedý. Vypadá docela dobře ale zastarale jako většina vozů tipu pick up.

Ale škoda že tu není nějaký nový ssang yong třeba actyon nebo rodius
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2015 02:16
300kg
S temi 300kg zatezi na korbe, chudak motor. I bez tech 300kg ma co delat se 2t zeleza. Nedivim se, ze se redaktorovi zdal motor zdechly. Ta vysoka spotreba to jen potvrzuje. Bez tech 300kg je spotreba ve vsech rezimech min. o litr nizsi. Mimo mesto se normaln jezdi kolem 7,5l.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - happy_driver
11. 4. 2015 13:23
....
Silnejsi motor 3,2 v praxi prinasa hlavne vyssiu spotrebu, ktora podla mna nie je umerna zlepseniu dynamickych vlastnosti oproti silnejsej 2,2.

Kazdopadne, VW interne avizuje pre Amarok od 1.Q/2016 motor 3,0TDI. Zatial nie je jasne s akym typom pohonu bude kombinovany, ale co sa tyka motorizacie, tak to je velmi neprijemna sprava pre konkurentov.
Rozbalit vlákno
10
11. 4. 2015 23:53
Re: ....
Ty tomu budes asi hodne rozumet! >:D >:D
11. 4. 2015 23:58
Re: ....
Je to presne naopak! Spotreba uplne stejna, dynamika v zatizeni vyrazne lepsi... Ale klidne si teorizuj dal...
Avatar - happy_driver
12. 4. 2015 18:27
Re: ....
To mas tak, pre teba bolo najvacsim dobrodruzstvom niekolkokrat zaradit redukciu a kecat nezmysly o priechodnosti na klasickych cestnych pneumatikach. No a pre mna boli tieto a podobne auta nastrojmi, ktore som pouzival jednak ako dodavkove so schopnostou jazdy po nespevnenych cestach a aj ako vyslovene terenne vozy s patricnou upravou a pneumatikami pre jazdu v narocnom terene.
Spotreba uplne stejna (2,2 R4 vs. 3,2 R5) - to moze skutocne napisat len "expert", ktory uz aspon raz v zivote zaradil redukciu... mas tam nieco dalsie na pobavenie?
Uplne by stacilo, ked by si podla pravdy napisal, ze mas prakticky bezvyznamne skusenosti s prevadzkou v terene a najzaujimavejsi udaj je pre teba spotreba prazdneho auta. Co je z pohladu praktickeho vyuzitia tohto typu aut (ucel, na ktory su primarne urcene) znovu udaj s minimalnym vyznamom.
13. 4. 2015 20:48
Re: ....
Ty jsi takovy hlupak, ze to ani snad nema smysl komentovat. Ale prece. Narozdil od tve 15 lete ojetine, mam toto auto dva a pul roku. Temer 100K km. Z toho cca 3000 - 4000 km v terenu, ktery jsi videl maximalne v nejakem dokumentarnim filmu. A i pres opravdu tezky teren, kde, hlupaku, redukce uz byla nezbytna, tak i pres standrardni pneu to vyjelo absolutne vse!!! Takze napni mozek a zkus chapat psany text... Jeste. Rozdil ve spotrebe, hlupaku, mezi 2,2 a 3,2 je minimalni, spis nulovy, opet vlastni zkusenost. A mimochodem, na rozdil od tebe hlupaku, ja spotrebu neresim, nejezdim na ni. Ale jelikoz toto auto mam, vim kolik zere, proto jsem se zde k tematu vyjadril. Takze az tu bude nejaka diskuse k 15 let starym ojetinam, urcite budes mit hodne prostoru ke svym myslenkovym pochodum. Zdravim do Slovenska :-)
Avatar - happy_driver
14. 4. 2015 12:44
Re: ....
Copak, pretiekli nervičky? >:D Pozri sa, situácia je taká, že zopakovaním už predtým napísaného si znovu potvrdil, že si v tomto smere mimo a protirečíš si - alebo pre ľahšie pochopenie - serieš si do huby. Nebudem ti odpisovať, že si hlupák, vôbec by to totiž nebolo adekvátne miere tvojej stupidity a neznalosti.
Neviem o akej 15 ročnej ojetine tu mektáš? Snáď sa ti v tej prázdnej gebuli niečo nepospájalo a usúdil si, že môj avatar predstavuje aktuálny stav? Nie, tak sprostý snáď nemôžeš byť... Čo sa týka autoparku - kým ty si sa zmohol na jeden pickup, ja som ich mal vyše desať kusov (Nissan, Mitsubishi). Výdrž mali slušnú, lepšiu ako vtedajšie MazdoRangery mojej konkurencie (napriek relatívne častej zmene pridelených šoférov). Spotrebu som skutočne neriešil, po zamestnancoch som požadoval plnenie úloh, nie sledovanie spotreby. Kilometrov najazdili tiež "trošku" väčší objem, takže ten tvoj obmedzený uhol pohľadu, kedy si schopný posudzovať niečo len podľa seba sa znovu uprel zlým smerom. Vlastne sa niet čomu diviť. Trvať na tom, že rozdiel v spotrebe medzi 2,2l štvorvalcom a 3,2l päťvalcom je "spíš nulový" to je skutočný dôkaz, ako strašne kecáš a realita ťa nejako obišla. Štandardné pneumatiky, redukcia a "opravdu ťěžký terén", áno,áno a teraz tú o Červenej Čiapočke. Buď nie si pri zmysloch, alebo si notorický kecálek. Na štandardnom obutí, čo je v podstate bežná cestná pneumatika (v lepšom prípade so zvýšenou nosnosťou, čo ale nemá vplyv na jazdu v teréne) skončíš v náročnom teréne po pár metroch. Samozrejme je otázne, čo si si pod týmto pojmom vysníval? Možno nejakú šotolinovú cestu, alebo si sa nebodaj vyštveral aj na nejakú hrádzku kdesi pri rybníku? To by mohlo vysvetľovať to naivné nadšenie. Celkovo vzaté - je to neprijemné, nebude sa ti to páčiť, ale aj keď sa oplieskaš o zem, tak skutočnosť je taká, že si si niečo domyslel a žiaľ, sú to len kecy. Žiadna skúsenosť, v realita to býva inak....
Ak by si však mal nejaký dotaz k pickupom, pokojne sa spýtaj. Najlepšie predtým, než v euforickom opojení začneš znovu vypisovať nezmysly. Takže pozdravuj Darth Vadera a neseď toľko za počítačom, možno by nebolo od veci skúsiť pre začiatok nejaký offroadový polygón... ;-)
14. 4. 2015 14:16
Re: ....
Proste srazka s blbcem. Nema cenu ti cokoliv vykladat. Ty vis samozrejme nejlip jak to auto jede, jake jsou rozdily v motorizaci, co dokaze a nedokaze v terenu. Jakou ma a nema spotrebu... A to i pres to, ze jedine seznameni s timto autem bylo zde na webu. Proste odbornik ;-)
Avatar - happy_driver
14. 4. 2015 14:50
Re: ....
Síce som tvoju sebakritiku neočakával, ale lepšie ako nič. Predsa len mi to ešte nedá - neohodnotil si sa s tým "blbcom" trošku mierne? Na to, čo si tu vyplodil... to si mohol pokojne pritvrdiť a ani by si sa v sebe až tak nezmýlil.... >:-[]
14. 4. 2015 18:50
Re: ....
Pochopeni psaneho textu ti skutecne dela problem. Ale to bylo jasne uz pred ctyrma tvyma prispevkama. Ale chapu, ze ti to muze delat problem, protoze pisu v cestine ( asi pro tebe dost prekvapive, ze na ceskem webu ). Poradim ti - google prekladac. Vyborna vec. Pak treba pochopis ( i kdyz pochybuji ), ze jsi proste hlupak, ktery i pres mistni machrovani ve skutecnosti blaboli nesmysly, polopravdy a svoje radoby rozumy k necemu o cem vis evidentne kulovy. Ale i pres to ti posilam pozdravy na Slovensko :yes:
Avatar - happy_driver
14. 4. 2015 21:52
Re: ....
>:-[] Vidím, že miera tvojho zúfalstva a úbohosti stúpa priam raketovou rýchlosťou. Keďže k téme nemáš nič a dokázal si znovu len vyblvať kopu urážok, tak znovu opakovane dokazuješ vlastnú stupiditu a primitívnosť a technické veci môžu byť pre teba zrejme len abstraktnou témou. Chabé a detinské pokusy oháňať sa češtinou si nanešťastie musíš ušetriť pre niekoho na tvojej (pod)úrovni. Toto bude posledná reakcia odo mňa, aj keď pravdupovediac, je mi to trochu ľúto. Pretože každý deň ani na internete nenatrafím na úbožiaka tvojho kalibru. A tak krásne nahrávaš, aby som si z teba mohol robiť vola celý deň... Tak zase nabudúce pod článkom o pickupoch! Pozdravuj Luka Skywalkera a po večeroch skús nejakú - pre teba možno tak trochu okultnú - literatúru, mimoriadne dobre by ti poslúžil Slovník cizích slov, napr. heslo "ironie". ;-) Možno by to aspoň v zanedbateľnej miere minimalizovalo tvoju obmedzenosť. :yes:
15. 4. 2015 19:59
Re: ....
Posledni reakce? Prosim te neeee! Dej mi jeste sanci, jeste jednu a opravdu posledni reakci! Protoze tato posledni reakce ukaze, jaky jsi ve skutecnosti hlupak. Pripraven? Tak tady je ma posledni otazka na tebe k tematu Ford Ranger ( a derivaty ) : Kolik kilometru mas najeto s timto autem??
Predem diky za odpoved. A zdravim te na Slovensko bratre... ;-)