Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford S-Max 2.0 TDCi (132 kW) – Vyměkl, je ale stále skvělý

Ford označuje model S-Max jako sportovně aktivní vozidlo. Po prvním testu ale máme jasno, ve srovnání s předchůdcem má novinka mnohem blíže ke klasickým MPV.
Zpět na článek
25. 11. 2015 08:47
25. 11. 2015 08:50
25. 11. 2015 09:28
25. 11. 2015 09:36
25. 11. 2015 09:51
25. 11. 2015 09:53
25. 11. 2015 09:56
25. 11. 2015 10:10
25. 11. 2015 10:19
25. 11. 2015 10:22
25. 11. 2015 14:10
25. 11. 2015 10:54
25. 11. 2015 20:58
25. 11. 2015 08:54
25. 11. 2015 09:28
25. 11. 2015 09:39
25. 11. 2015 14:12
25. 11. 2015 15:21
25. 11. 2015 09:43
25. 11. 2015 10:00
25. 11. 2015 10:16
25. 11. 2015 10:25
25. 11. 2015 10:33
Avatar - hedvin
25. 11. 2015 08:47
Ach ten předek
Na úvodní fotce vypadá dost podivně, V reálu je to diametrálně odlišné ale v téhle barvě a na téhle fotce je to až ošklivé
Rozbalit vlákno
37
25. 11. 2015 09:00
Re: Ach ten předek
úplně stejný pocit
25. 11. 2015 10:11
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
jj
RAKOVINOMET [odkaz] [odkaz] SOUDRUZI a BORDEL v LUFTU v ČESKÝ DÍŘE !! [odkaz]

KAMARÁDI ZLATÍ, JE NAČASE PŘEJMENOVAT ... [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
25. 11. 2015 10:25
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Už jsi byl dnes odstřihnout kabely z nějaký tepelný elektrárny? ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:27
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Proboha, nenaváděj ho! >:D
25. 11. 2015 10:29
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Já bych potřeboval, aby důrazně domluvil dvěma sousedům, co topí snad PETkami. Mě tvrdí, že dřevem...BereniKharl by to mohl vyčuchat a přijmout adekvátní opatření :-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:33
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Tak z PETky se dá vyrobit třeba Bursíkova briketa >:D To je panečku výhřevnost >:D My měli sousedy, kteří takhle pálili dennodenně, že celá ulice byla v mlze >:D To už neni ani o ekologii jako o život >:D
Avatar - Emel
25. 11. 2015 10:34
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
To topení je děs... zlatá moderní zástavba. Před pár lety jsem byl v zimě na Kašperkách a ten vzduch je normálně horší než v Praze, úplně vidíš jak se kouř převaluje v ulicích.
25. 11. 2015 12:58
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Ale tady frikulíni s akcentem na rádobyeko zakazují auta... ;-) Asi jsi špatně viděl.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:03
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
na mna tie rozne variace fordov stale posobia pri pohlade spredu ako len "prerobena fiesta" ... s nalepenym zvyskom auta ( b max c max.... s max... ) proste akoby predok ostal stale rovnaky a skelet za nim sa menil podla potreby a velkosti auta .... dost divne posobi aj grand C max.. ktory vyzera ako tluste MPV ale pritom vynika nizkym dlhym predkom ako zo stihleho osobaku .. neladi mi to....

dovolim si tvrdit ze ford trpi v eu momentalne prave na dizajn... lebo technika je moc dobra a podvozky ukazkove.... taky focus II po facelifte je dodnes nadherny ... a dodnes v dizajne neprekonany ... ja tomu novemu astonackemu stylu na forde skratka nikdy nepridem na chut... sorry
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:07
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Trpí na dizajn... to si říkal i o minulé generaci >:D Já si myslim, že Ford má auta hezká i ošklivá.

Fiesta - s aston čumákem je ošklivá, ale v ST verzi naopak vypadá agresivně a mě se líbí

Focus - víceméně fajn, lepší verze a v kombiku mu prospívají

Mondeo - stačí větší kola a pak je to ok, na malých kolech vypadá divně

Smax a Galaxy - těm bych řekl, že aston vzhled prospěl

Pak jsou tu podivnosti jako Bmax a Cmax se mi taky zrovna nelíbí :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:11
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
na fieste mi ten look pasuje... ale inde uz moc nie.... napriklad kuga ma tiez vlastny styl ktory jej pasuje.... ok.... ale nemoze kazde auto od forda spredu vyzerat ako fiesta.... alebo teda moze... ale potom to takto dopadne ako dopadne.... ze vzniknu taketo dizajnove salaty a kockopsy ako grand c max... ktory zozadu vyzera ako mega dodavka ale spredu po A stlpik ako sportove kupatko.... pri pohlade zboku je to viditelne najviac... akoby si spojil dve rozne auta dokopy

mondeo vyzera ako ponorka alebo ladoborec ... ma neskutocne vysoky ponton... a opticky posobi akoby malo aspon 2 tony v zaklade ... vizalne na pohlad tazke auto ... passat je vizualne uplne inde
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:16
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
No tak na té Fiestě se asi neshodnem >:D Jedině STčko ideálně v rudé barvě, to se mi líbí.

Kuga - Kuga se mi většinou líbí, ale ta naše jen někdy >:D Nevim proč >:D Asi jí nesluší černá >:D Přitom zvenku vypadá stejně jak základní Trend, tak i Titanium (lišty, stříbrné ližiny). Kugu ale bude čekat taky jistě sjednocení, interiér by to rozhodně potřeboval, ale doufám, že nechají věnec volantu a řadicí páku, ty jsou super na to, že je to SUV.

Jo a taky se mi začal líbit novej Transit >:D Bojoval sem s ním dost dlouho >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:27
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
no najkusnutelnejsia je dizajnovo z mojho pohladu asi prave kuga s fiestou.... lebo ten zbytok od forda ma doslova vizualne "desi"... ale zase to je len a len moj problem ... tiez to musis brat s rezervou ... ze ak sa nieco nepaci mne neznamena ze sa to nepaci nikomu..... kamarat ma focusa s turbom v kombiku a je z neho vyteseny ;-) a paci sa mu.... samozrejme je to fajn auto... a nijako sa kvoli tomu nehasterime ... kedze je to kazdeho osobna vec co si kupi, ..... kazdy ma predsa svoju volbu.... a tak to ma byt... :yes:
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:31
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
No já si myslim, že je to každého volba :-) Všude se píše o tom, jak Ford ustupuje od sportovnosti, ale třeba u Fokuse, kdy jsem dukladne projel obě trojky (před Fl a po Fl), tak mi přišlo, že nic neztratil. U mondea jsem také nezaznamenal nějaký problém, možná tím, jak je auto takové robustní ani necítíš, jak rychle do zatáčky najíždíš a nemáš takovou zpětnou vazbu, jenže co si budem povídat... to ani u IV generace tak horké není... a to jsem na ní něco najezdil >:D Passat s DCC na sport to umí minimálně stejně :-)
25. 11. 2015 09:31
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Mě se naopak líbí Fiesta, FF po FL taky, Mondeo je taková boubelka, ale pomůžou kola a správná barva, obecně to auto není nehezký, jen zbytečně odulý. Kuga mě moc neoslovuje a zbytek neberu jako auta o který bych zavadil pohledem.
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:32
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
mondeo je uz na pohlad tluste... a to aj zboku... aj spredu... suhlas... zvlast v bordovom co jeden kus vidim.. vyzera doslova ako ladoborec.... uz len vyplavat na ocean .. neviem... ale nelubi sa mi tento bublinovy styl ;-\
25. 11. 2015 09:34
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Sup s Passatem jsou oproti němu štíhlejší, ale právě Pašík umí vypadat v základních výbavách snad ještě zbídačeněji než Mondeo.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:38
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
No třeba Pašík v základu je opravdu takovej chudej příbuznej, kdežto základní Mondea mají alespoň chromové lišty kolem oken (nebo mívali, nevím, jestli s tím zas něco neudělali >:D ), což u takového velkého a hlavně tmavého auta přidá na podtrhnutí vzhledu. Měl jsem tu čest i s Mondeem na záklaním plechu a to byla teda "paráda" >:D Opravdu to chce velká kola a hezkou barvu, mne se líbí modrá metalíza a pak jsem ho jednou jel v nějaké zeleno-nazlátlé a taky nebylo špatné :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:42
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
chromovane listy kolo oken tusim mala kedysi aj octavka dnes ich tato nova uz nema..... a to hadam ani vo vybave elegance .... kazdopadne ano... chromovane lemy okien dokazu vbudit pocit "luxusnejsieho" kusku ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:43
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Oktávka? Jaká? Možná tak 1. generace LaK ne? Nebo taky je mívaj hodně i Ambiente... prodávaly ty lišty v Tescu >:D Mohl sis je nalepit kamkoliv :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:49
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
je mozne za mala octavia len tu spodnu chromovanu listu pozdlz linky dveri..... teda nie okolo celych okien... ale dnes uz nema ani tu vodorovnu listu .. tusim o tom rasto v jednom teste novej O3 vravel... ze nova O3 ani vo vybave elegance uz nema nejake tie chromovane listy ako predosle octavie...
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:52
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
No hele ať googlim jak googlim, tak ani ta LaK první generace neměla lištu, zkus hodit co máš na mysli, pokud to bylo někde za příplatek nevím, ale viděl jsem to většinou jen na tunningových vozech :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:53
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
ono asi fakt nemala ziadnu listu.... zrejme rasto spominal to ze nova ( nadalej ) ziadnu chromovanu listu nema ale mohla by mat aspon vo vybave elegance .... ono predchodca asi fakt nemal ziadnu..... je mozne ze si jeho slovnu formulaciu uz presne nepamatam

mas pravdu... tiez neviem najst starsie octavky s chromom
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:38
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
je to mozne... ale v zaklade nevyzera dobre snad ziadne auto.... az na par vynimiek ( zvacsa japonci )
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:41
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
No schválně, minule jsme tuhle debatu vedli u střední prémie, tak sem můžem dát srovnávačku základů středního mainstreamu, ukaž základního Japonce :-) P.s. Myslim, že Mondeo nevyhraje soutěž o nejkrásnější vůz v základu, chybí mu velká kola >:D

[odkaz]

Jedno Mondeo Trend. Není zlé
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:45
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
vela ich tu v tejto triede nie je.. snad mazda 6 ...... ale ten zaklad som vztahoval vseobecne na japoncov.... celkovo napriec vsetkymi triedami... od yarisa po lexus LS .. proste japonci zvacsa vyzeraju ako holatka uz lepsie ako vacina europskych vozov... ale ak to vztahujes na strednu triedu tak mazda 6 je dnesny japonsky nazvime to "etalon" v danej triede
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:48
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
6tka ale taky potřebuje nutně velká kola a to v kombiku tuplem :-) Jiank je také jaksi nafouklá. Tohle nejlépe zvládá Passat řekl bych :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 11. 2015 09:51
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
passat je stihly a to je velka vizualna vyhoda.... ;-) .. mondeo vyzera vedla neho pomaly az obezne...
25. 11. 2015 09:57
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Mazda 6 bez velkých kol je nafouklá stejně jako Mondeo ;-)
Avatar - Emel
25. 11. 2015 10:08
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Kupodivu mám pocit, že menší kola vadí víc sedanu než kombíku. Ma6 má 17" nebo 19" a kombík na 17" vypadá ok, za mě lépe než Mondeo na 17".

[odkaz]

Sedan v nevhodné barvě ze špatného úhlu je na 17" opravdu trošku nafouklej...

[odkaz]
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:11
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
No z těch fotek co jsi dal jsem jednoznačně pro sedan >:D Tady se asi neshodneme, navíc MA6 je dle mne nejhezčí sedan středního mainstreamu (včetně liftbacků).
25. 11. 2015 10:26
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Souhlas, sedan...na kombíku je vidět zkrácený rozvor ;-)
Avatar - Emel
25. 11. 2015 10:26
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Možná i díky tomu dlouhému rozvoru mi tam ta malá kola víc vadí.
Avatar - miromen
25. 11. 2015 09:54
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Mě se ty AS předky u Fordu hodně libi ale jako celky už moc ne. S tou Fiestou souhlas te FL ubližil a na tak utllem autě ta maska vypada srandovně. U ST verze se to opravdu da. Nejvic mě zaskočil Focus když jsem ho poprve viděl. Tomu FL prospěl naramně a považuju ho za jedno z nejpěknějšich aut nižši středni. Před FL byl Focus takovy neosekany , nedodělany. Mondeo je nadherne auto ale opravdu potřebuje větši kola + zadni časti se taky mohl Ford věnovat vice.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:13
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Zadní část z dálky, především u kombiku, hodně odkazuje na MK IV, jen je boubelatější :-) Takže je taková... tuctová :-)
Avatar - miromen
25. 11. 2015 10:16
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Pravě ta zadni čast vypada na prvni pohled jako by ji tam nachali z předchudce. Pěkna je , jen malo inovativni.
25. 11. 2015 14:07
Re: JE TO HNUSNÝ DÍZLPRÁŠIDLO RAKA !!
Plny souhlas. SMax v nove generaci jsem uz potkal dvakrat - pokazde bila barva - a vypada moc dobre. Doma mi upgrade zakazali :-(
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 08:50
Pro ženy?
Když opomenu úvodní fotku, na které Smax vypadá skoro až odpudivě, je to celkem pohledné MPV. Shodou okolností jsem ho prolézal před pár týdny, ale testovací jízdě jsem odolal, ale asi to nebude o tolik rozdílné od Mondea se stejným motorem že?

Pravdou je že Ford má naftové motory ve střední třídě skvěle odhlučněné a to už od minulé generace, o tomto dvoulitru v Mondeu opravdu nevíte, až jedině ve vyšších otáčkách a s vypnutým rádiem tušíte, že motor pracuje. Charakterem je stejný jako slabší a starší TDCi se všemi neduhy i pozitivy (turboefekt i když né tak výrazný jako to bývalo u starých TDI).

Co mne nejvíce potěšilo byl interiér, kdy vybavenější verze až na zminovaný rámeček (nyní už mi nepřijde tak otřesný, jako když jsem ho viděl poprvé v Mondeu) z auta dýchá bytelnost, kvalita a skoro až nádech luxusnějšího automobilu (mnou zkoušený Smax byl celý v kůži). Narozdíl od některých konkurenčích aut má i potažené dveře látkou či kůží. Neměl jsem problémy s přístrojovým štítem a ovládání elektroniky? No tam je Ford někdy zvláštní, také jsem si zvykal, ale takhle bych mohl hledat pro mne neregonomické prvky u každého výrobce... je to i o zvyku.

Prostornost je solidní za mne je to jedno z nej MPV na trhu, společně se skvělou Zafirou. Galaxy je ještě o kousek dál, ale třeba mne vzadu vyhovuje spíše posaz Smaxu, protže v Galaxii jste hrozně vysoko i když prostoru je kolem habaděj.

Cena - Tohle už je dost ožehavé téma, Smax je celkem sebevědomý, ale asi ví proč. Nicméně v bazarech je to dost žádané zboží.

A jestli je MPV auto pro ženy? Já ho tak vždy bral, sám bych si to nekoupil, auto pro rodinu..... o to více mne děší, když se k Smaxu celá natěšná rozběhla přítelkyně, která spíše doteď preferovala malé vozy typu Fabie/Fiesta.... snad to neznačí nic nakelého >:-[]
Rozbalit vlákno
11
25. 11. 2015 09:28
Re: Pro ženy?
U nový generace Fordů mě rozčiluje rozhraní Sync. Upřímně je na úrovni, která mohla být in tak před 10-ti lety. Jsem zvědav co předvede třetí generace tohoto systému. Jinak jsem si po pár jízdách s Mondeem na většinu věcí zvykl, stále mi nesedí úplně řízení a malý sedačky.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:36
Re: Pro ženy?
Ten Sync, to je přesně co? Já mám ještě Convers+ (SYNC je evoluce?) a také žádná sláva, ale ovládat se to celkem dá, když nechceš nic složitějšího, dokonce i rozumí mé blbé angličtině >:D SYNC má každé Mondeo a Focus? Tam mi totiž přišlo daleko horší ten základní PP, který bych občas nejradši hodil z okna >:D

Malý sedačky jsem tedy opravdu nepozoroval a problém neměl a to mám rozhodně větší pozadí a proporce, než ty >:-[] Mne na Mondeu asi nejvíce přišel odlišný posaz vzadu, kdy sedíš trochu výše, než v MK IV a prostoru při mé výšce už nemám tolik. Do Passatu či Superbu dozadu jsem zaplul jak do sporťáku, což mne vyhovuje, ale otci, kterému se už hůře do aut nastupuje právě naopak :-)
25. 11. 2015 09:51
Re: Pro ženy?
Jde o to, že když chceš cokoliv, musíš pořád přeťukávat mezi rozhraními...nesmysl.

Vzadu jsem snad neseděl, ale sedačky jsou úzký, kratší sedák a bez jakýoliv opory ramen ;-\
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:53
Re: Pro ženy?
Nevím jaké máš sedačky, já zkoušel bohužel předváděčku v plné výbavě v kůži, tak možná i proto :-) Tam bývá obrovský rozdíl (ve FoFo jsem jel jak s Trendem, tak i s Titaniem a bylo to o třídu jiné auto, hlavně sedačky :-) )
25. 11. 2015 09:56
Re: Pro ženy?
Mám na firmě Titanium...horší potahy, horší sedačky než v minulý generaci a jejich seřizování navíc musí být elektrický, jinak se vztekneš...o posunu kovovou tyčkou á la nejlevnější auta ani nemluvě.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:10
Re: Pro ženy?
Tak to budou asi jiné sedačky, než jsem zkoušel já, potom ti nemohu nic namítat :-) Jo a slíbils, že mi to Mondeo někdy ukážeš! >:-[] ;-)
25. 11. 2015 10:19
Re: Pro ženy?
Myslel jsem, že ho vezmu příští týden do Phy, ale kočka si řekla o servis, takže zase ne.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:22
Re: Pro ženy?
Tak třeba někdy jindy ;)
25. 11. 2015 14:10
Re: Pro ženy?
Smax je auto pro rodinu s detma, takze v drtive vetsine tam sedi v autosedackach. My jsme ho poridili, protoze se tam pohodlne vejdou 3 prckove vedle sebe. Pokud by pridali oporu ramen, vadilo by to autosedacce, museli volit kompromis.
Avatar - Ondore
25. 11. 2015 10:54
Re: Pro ženy?
Súhlas, Sync 2 je desné, videl som sneak preview trojky a okrem zmien v ovládaní upútala hlavne rýchlosť odozvy, ktorá je konečne na úrovni.
25. 11. 2015 20:58
Re: Pro ženy?
Sync me prijde ok..jak si naneho zvyknes tak nabizi spoustu moznosti spolecne s navi....
co me opravdu prekvapilo jsou sedacky.....pro me nepohodlne male...a chybejici opora ramen jak pises.....to napr obyc sedadla v P 508 jsou proti tomu pohodlne kresla s dobrym vedenim....:-/ .....ale aby ta sedadla nebyla uplne takova hruza....dal jsem si s Mondeem jizdu do Mnichova na Octoberfest a zpet.....a pomalu si na sedacky zvykl....obecne me udivil obrovsky komfort celeho auta...ticho...pohodli...utlumeni..
..a volna "prihradka" pod stredovym panelem..super vec :-)
25. 11. 2015 08:54
Sportovní...
Vždyť to váží jak kostel , sportovní to bude tak akorát na dálnici v přímém směru , ale je to pěkný vůz mám rád MPV i když předchozí verze je hezčí .
Rozbalit vlákno
6
25. 11. 2015 09:26
Re: Sportovní...
Předchozí generace se tak téměř nazvat mohla. Ochota s jakou zatáčela byla unikátní a většina střednětřídních FWD kombíků mohla jen přihlížet, jak se dá udělat MPV. Sport bych u nový generace použil spíš k převážení sportovního náčiní, nebo dynamičtějšího vzledu než konkurence.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:28
Re: Sportovní...
Ten toliko opěvovaný první Smax jezdil i lépe než Mondeo nebo Fokus? Nikdy jsem tu čest neměl :-) Tak se ptám.
25. 11. 2015 09:29
Re: Sportovní...
Minimálně stejně dobře, ne-li o chlup líp než Mondeo combi předchozí generace. A to i s těžkým 2,2TDCi. Lahodně pak s 2,0EB ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 09:39
Re: Sportovní...
Budu to muset napravit >:D a svézt se.
25. 11. 2015 14:12
Re: Sportovní...
S lehkym 1.6 EB na predni naprave je to lahudka a me to dost casto vykouzli usmev na tvari. Skoda, ze zbytek rodiny nesdili stejny nazor, ze rychly prujezd zatackou je famozni.
25. 11. 2015 15:21
Re: Sportovní...
No tak to zase prr...něco jsem s tím najezdil... Na Mondeo se to chytá snad jen pocitově. Při pohledu na tacho ne a hlavně - v pohodlí rozhodně ne. S-Max jede skoro stejně...skoro....ale strašně tvrdě. To je ta daň.

FF jede ještě líp a je skoro stejně pohodlnej, jak Mondeo.
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 09:43
Hvězdičkovým
hodnocením jsem u testů acz nikdy moc nerozuměl. Podle testu bych viděl smax tak na tři hvězdy max. Ergonomie problémová, infotainment na prd, nepřehledné budíky, laciné materiály uvnitř, neodladěná převodovka, průměrný prostor, průměrné jízdní vlastnosti, řidičský esprit předchozí generace je fuč...
Nehodnotím já, tohle čtu v testu a vyplývá mi z toho, že jde o velmi průměrné auto, opravdu je v dané kategorii hodnocení průměrného auta čtyři hvězdy?
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2015 09:47
Re: Hvězdičkovým
Zjevně jsou ostatní SAV podprůměrná. Jenže já nějak žádná jiná neznám...
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 09:50
Re: Hvězdičkovým
Můžou to nazvat SAV nebo třeba PAF, ale z designu smaxe, jeho zaměření i tabulky vybraných konkurentů je zjevné, že tu jde o rodinné MPV, v těch je určitě s čím srovnávat.
25. 11. 2015 09:49
Re: Hvězdičkovým
Obávám se, že tohle je přesně ta kategorie, kde se chyby objevují snadno a mají je všichni konkurenti... :-)
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 09:59
Re: Hvězdičkovým
Předchozí s-max se mi velmi líbil, jízdně i designem, současnou generaci neznám, stejně jako konkurenci, proto bych se rád zorientoval podle vašeho hodnocení. Tedy kdybych si pořídil jiné čtyřhvězdičkové MPV (rozumím-li 4 hvězdám tak, že znamenají hodnocení těsně pod vrcholem), dostanu nedotaženou ergonomii, otravný infotainment, laciné plasty a převodovku, která dusí motor a má pomalé reakce na kick-down? Jen se ptám, protože mě docela děsí, že jestli je s-max "stále skvělý", jak píšete, jaká bída pak musejí být ostatní MPV hodnocená 4 hvězdami.
Avatar - Emel
25. 11. 2015 10:00
Re: Hvězdičkovým
4* = jakékoli normální auto.
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 10:05
Re: Hvězdičkovým
Tak to potom ano, možná by stačily jen dvě hvězdy, jedna pro jakékoliv normální auto, dvě pro kinga dané třídy, např.
Avatar - Emel
25. 11. 2015 10:16
Re: Hvězdičkovým
Ne, dobře, trošku přeháním a možná se i redakce trošku polepšila... každopádně cokoli pod 3* znamená naprostý propadák, za celý rok byla taková auta asi 3 (2xDS a Citan, jestli jsem na něco nezapomněl). 3* je špatné auto, 3,5* průměrné v tom horším slova smyslu, 4* průměrné v tom lepším slova smyslu, 4,5* fakt dobré a 5* geniální s něčím navíc.
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 10:18
Re: Hvězdičkovým
Jinými slovy, hvězdy nemají moc vypovídací hodnotu... Ok. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:21
Re: Hvězdičkovým
Asi tak >:D Chce se mi říct, že si objevil ameriku, jako včera BBC >:D >:-[] Logika je tu opravdu někdy postavená na hlavu >:D
Avatar - Emel
25. 11. 2015 10:25
Re: Hvězdičkovým
Holt se nevyužívá jedenáctibodová škála 0..5*, ale pro normální auta je to 3-4,5*, tedy čtyřbodová škála... a k tomu pak extrémy. Nelze to použít k zjištění, jestli je Focus lepší než Astra, protože obě auta pravděpodobně skončí se 4*... a tím jsou zařazena do toho lepšího průměru, což na druhou stranu asi platí. V nějaké dobré konfiguraci (třeba 1.5EB) pak třeba dostanou 4,5* a tím se řekne, že tohle auto už udělalo dojem.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:06
Re: Hvězdičkovým
Laciný interiér nemá, jen rámeček z matného plastu, jak moc je to laciné nevím, mne se to také zezačátku nelíbilo, ale já mám třeba lesklý rámeček imitující hliník a je tam vidět jakýkoliv otisk. Na drhou stranu takový rámeček má více aut konkurence i té z koncernu (třeba Passatí stříbřenka je taky moc fajn :D). Řekl bych, že Smax je právě v interiéru hodně silný a působí bytelně, facelift rozhodně přispěl. Ještě luxusnějí ale umí působit Espace, jenže ten má jiné nedostatky, jak píše Webpaja.
25. 11. 2015 10:14
Re: Hvězdičkovým
S-Max vypadá uvnitř líp než Mondeo, není to jinými materiály, spíš rozvržením.
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 10:16
Re: Hvězdičkovým
Já to auto nehodnotím, jen čtu, píšou o laciném plastu na středovém tunelu, mrňavých čudlících, displeji který oslňuje (nemá noční režim), nepředhledných budících atd., pak čtyři hvězdy... Kolik mají ti konkurenti? Víc? Ne? Trpí stejnými problémy? A co na to Jan Tleskač? :-) ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:20
Re: Hvězdičkovým
Nemá noční režim? To snad ne.. vždyť to má i starší generace Fordů....to musí být peklo :no:
25. 11. 2015 10:23
Re: Hvězdičkovým
Možná někde v nějakým podmenu, já na to nepřišel.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:29
Re: Hvězdičkovým
A klasické ztlumení osvětlení tam není?
25. 11. 2015 10:44
Re: Hvězdičkovým
Budíků ano, ale nevšiml jsem si, že by to nějak regulovalo i telku na středovým panelu.
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:49
Re: Hvězdičkovým
Tak já když ztlumím budíky, ztlumí se vše od displaye přes středový panel až po jednotlivé čudlíky. To teda vidím jako velký fail.
Avatar - Ondore
25. 11. 2015 10:59
Re: Hvězdičkovým
Ak ja dobre chápem text v teste, tak stlmenie jasu tam je, ale nemajú inverzné farby a stále to dosť oslňuje.
25. 11. 2015 09:55
Re: Hvězdičkovým
Předpokládám, že by to mělo být vždy vztaženo ke kvalitám konkurence. A kdo jí kromě dvojčat ze stáje VAG je? Renault jen do úrovně základních dvoulitrových dieselů a pak už zřejmě nikdo. Tahle kategorie vymírá a mít právě Espace 4WD a silnější motory, mohl by být teoreticky králem. Nicméně na kdyby se nehraje ;-)
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 10:04
Re: Hvězdičkovým
Fakt mají vw sharan a jeho klon stejně jako espace tak zoufalý infotainment, nedotaženou převodovku, levné plasty, čudlíky o velikosti dětského bříška prstu? Já nevím, proto se ptám, anebo je to tak, že nemají, jsou lepší a pak mají lepší hodnocení, pět hvězd (ale 5 hvězd by mělo znamenat dokonalost, jsou dokonalé?). Jinými slovy, snažím se jen pochopit způsob známkování, vidím u smaxe hodnocení těstně pod vrcholem, čtu hodnocení částí, které není těsně pod vrcholem, ale průměr, to mi nesedí, nic víc. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:09
Re: Hvězdičkovým
Skoro to působí, že Ford taky topí ACZ >:D (je fakt, že jejich vozy tu dostávají solidní hodnocení a ochotně jsou zapůjčovány do testu:D )a tyhle nesrovnalosti v testech s hodnocením nejsou ojedinělé a to na obě strany škály, nejednou je tu pozitivní test a pak má auto sotva 3 hvězdy. Viz třeba LandCruiser, který dostal malé hodnocení, protože se tolik nehodí do města >:D
25. 11. 2015 10:12
Re: Hvězdičkovým
JJ, chápu. K těmhle autům mě to netáhne, takže nemůžu ani posoudit ;-)
Avatar - Ondore
25. 11. 2015 11:07
Re: Hvězdičkovým
Myslím, že to prežívaš zbytočne intenzívne, v porovnávacích testoch sm, ktoré tu zverejňujú sú hodnotenia krásne rozpísané, ale aj tak v závere auto, ktoré má lepší motor i riadenie prehrá s autom s väčším kufrom ;-)

Prevodovku z písaného textu vnímame asi obaja inak, ja som tam videl hodnotenie "takmer ako ZF". Až potom ako mierna pripomienka podtáčanie v režime normal (ktoré klobúkovým šoférom môže vyhovovať), riešenie ale ponúka režim sport. Tragédia? Treba skúsiť...
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 13:37
Re: Hvězdičkovým
Myslím, že moje připomínky prožíváš zbytečně intenzivně, prostě jsem se tím jen ptal na princip hvězdičkového hodnocení, že je to zrovna u textu o smaxu je nepodstatné, ostatně píšu, že auto nijak nehodnotím, nejel jsem jím.

O převodovce čtu, že je skvělá, jak sametově řadí, no, to je obecná vlastnost dvouspojek, to, že tam kvalty padají postřehneš podle otáčkoměru. Naopak úspěchem hdm převodovek (nejvíce zmiňovaným právě po příchodu ZF8st.) bylo/je právě to, že se v tomto dokázaly svým projevem dvouspojkám přiblížit. Tedy, pro dvojspojku vlastnost, která ji nijak nestaví nad ostatní. Dále v článku ale čtu, že ta převodovka motor dusí, je třeba dát ji do sport modu, aby podřadila a dalo se s ní jezdit po městě. Také je tam výtka na pomalou reakci na kick down a naopak zběsilou na pádla. Mám si z toho udělat závěr, že je to špičková převodovka? Nemyslím...
Avatar - Ondore
25. 11. 2015 14:46
Re: Hvězdičkovým
Hviezdičky - kedysi dávno som sa dtto pýtal aj ja, ale jediné k čomu som dospel je, že je to subjektívne a neporovnateľné navzájom, napokon tu nezverejňujú ani rebríček áut v rámci tried, to by ich zrejme diskutéri rozniesli na kopytách >:-[]

Prevodovky - asi sa zhodneme, že ZF patrí k aktuálnej špičke. V tomto kontexte hodnotenie "takmer ako ZF" beriem ako pochvalu. Sametové radenie u dvojspojok bežné je, ale napr. poskočenie auta pri rozbehu v prípade DSG-čiek mi neskutočne liezlo na nervy a tu sa toho vyvarovali, opäť bod k dobru pre PowerShift.

Dinar: "Dále v článku ale čtu, že ta převodovka motor dusí, je třeba dát ji do sport modu, aby podřadila a dalo se s ní jezdit po městě."
Redakcia: "ani ve městě auto nijak při přeřazení necuká" a "Výhrady však máme k výchozímu módu D, který drží otáčky až zbytečně dole a na silnější sešlápnutí plynu reaguje zdrženlivě. Často se tak stávalo, že jinak silnému motoru chyběla síla – třeba v zatáčce nebo stoupání."
Dinar: "Také je tam výtka na pomalou reakci na kick down a naopak zběsilou na pádla."
Redakcia: "Změna převodů není v manuálním režimu tak hladká a na pokyn reaguje se zaváháním."

Zrejme mám problémy s porozumením českého textu, ale za tými slovami vidím iný zmysel ako Ty. V čom sa zrejme zhodneme je, že tá prevodovka nie je dokonalá a nesiaha na prémiovky, v rámci mainstreamu by som ale tak kritický nebol.
25. 11. 2015 09:58
prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi mot
vyslovne uvadela, jestli je prislusny motor vybaveny technologii SCR nebo pouze zasobnikovym katalyzátorem, na zneskodnovani NOx.

protoze jsem v testu, ani v oficielnim katalogu zminku o SCR nenasel, zrejme je motor vybaven pouze zasobnikovym katalyzátorem na zneskodneni NOx, který vyhovi pro test v laboratori, ale v realnem provozu je nefunkcni a navic zvysuje spotřebu.

takze tenhle naftovy povoz bude nejspis dalším z jedometu, který zamoruje ovzdusi jedovatými NOx po vzoru renaultu espace, který limit prekracuje v realu 25x
[odkaz]
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Blue Sun
25. 11. 2015 10:18
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
Prosím tě, abys nečetl testy něčeho, co tě nezajímá. Ušetříš nás svých hloupých komentářů.
25. 11. 2015 10:24
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
zajima me, jestli to SCR ma nebo nema, proto to ctu.
auto jako takovy me ale nezajima.
vzhledem k tomu, ze za podobnými jedomety jezdim, tak se muzu přizpůsobit a vyvarovat se tak pripadnych zdravotnich problemu.
25. 11. 2015 10:27
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
Jak se jim vyvaruješ? Vyhýbáš se třeba domkovým zástavbám, když topí sajrajtem? ;-)
25. 11. 2015 10:31
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
proste ho predjedu, nebo si dam vetsi odstup, takze se jedy rozredi
na palice petflasek se uz vari voda, pokud vim, ale tyhle novy jedomety tady budou jezdit ještě minimalne 10-15 roku.
a je otázka, jestli ti, co si dnes v dobře vire takovyhle jedomet koupi, jestli s tim třeba za 5 roku nebudou mit od urcite urovne znecisteni ovzdusi zakazanu jezdit.
takze jestliže jim je uplne jedno co jim vyfuku leze, to ze nebudou moct autem jezdit jim mozna uplne jedno nebude...
25. 11. 2015 10:44
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
Na nikoho se voda nevaří, nikdo nedokáže efektivně změřit spaliny z kouřových cest. To je přesně to, co mě na ekoterorismu vadí...vezme se ten, kdo sice produkuje málo, ale snadno se dožene. A jde jen o peníze... Samozřejmě.
25. 11. 2015 10:59
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
co jsem včera slysel, tak za 5 let budes muset mit kotel s automatickym podavacem, kde bude vetsi problém palit veskerej sajrajt a každý 2 roky "technicak" na kotel. pokuty az 50tis.
podle me to je trochu blbost, na kotle bude sice dotace, ale vlivem dotace jdou ceny nahoru, takze většina dotace skonci v kapsách vyrobcu a prodejcu kotlu, a porad tady bude část lidi, kteří na kotel ani s dotaci nedosahnou.
nicmene trend je nastavenej.

tobe nevadi, ze nektery naftovy auta produkuji radove vic jedovatých NOx nez benzinovy alternativy, a stat navic jejich provoz zvyhodnuje??
25. 11. 2015 11:12
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
Vadí mi perzekuce slabších zdrojů znečištění a nevšímavá taktika k silnějším nebo privátním zdrojům. Takže tyhle trendy...co bude až bude mě nechávají ledově klidnýcm. Kdykoliv jsem měl co do činění s jakoukoliv "zelenou" organizací, vždy za tím bylo jediný...peníze. O zájem dohlížet na ekologii nemohla být nikdy ani řeč.

To mi vadí a ty se tu rozháníš a děláš jakoby neexistovaly mnohem horší a neregulovaný zdroje.
25. 11. 2015 11:23
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
tak to prevedme mimo CR, třeba rovnou to parize
tam sotva budou hlavnim zdrojem znecisteni palici petek a nekvalitního uhli z polska.
predpokladam, ze hlavni zdroj energie tam je elektřina (z jadra) a plyn.
a hlavni podíl znecisteni tak plyne z aut a konkretne z aut naftových.
i proto chtej v parizi zakazt vjezd naftových aut minimalne do sirsi centra - protože jejich realny emise - konkretne emise NOx, jsou tak velke, ze zpusobuji velke znecisteni ovzdusi
25. 11. 2015 12:23
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
Už jsem ti to psal x-krát. Kdo z rádobyzelených mozků inicioval inteligentnější řízení dopravy? V Paříži nejsou komíny a spalování čehokoliv tuhého?

Šmarjápano, ty jsi jak kolovrátek, rozhlídni se občas ;-)
25. 11. 2015 17:19
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
když chtej zakazat provoz dyslu, který ještě nedavno podporovali (od nového roku se tam ma vyrovnat sputrebni dan benzinu a nafty), tak predpoklada, ze nejsou tak blbi aby nevedeli odkud to znecisteni pochazi.
a vzhledem k takhle razantnimu opatreni to znamena, ze je situace opravdu vazna.

opravdu nevim, jak moc je v parizi rozsireny spalovani tuchych paliv, tak me muzes poucit
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 11:15
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
Mě to nevadí... co ušetřim na naftě státu vrátim na alkoholu a cigaretách >:D >:-[] >:-[]
25. 11. 2015 17:20
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
kurak co hlasta a ještě hodne jezdi autem je pozehnanim pro stani kasu.
ja aspoň zrusil nebo podstatne omezil to koureni
>:-[]
Avatar - Ondore
25. 11. 2015 11:15
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
"proste ho predjedu, nebo si dam vetsi odstup" - Ty sa fakt venuješ za jazdy čítaniu označenia motorizácií na autách? Mimo mesto na to treba ďalekohľad alebo sa lepíš na zadnicu a pre mňa si potom rovnako nebezpečný ako borci, čo SMS-kujú, daj nám sem prosím farbu a typ auta ktorým jazdíš, aby sme si dávali od Teba väčší odstup :-)
Avatar - Dinar
25. 11. 2015 10:36
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
Údajně odletěl na svou rodnou planetu, ale je zjevné, že byl taky proti dýzlům. [odkaz] >:D ;-)
Avatar - Ozzman
25. 11. 2015 10:40
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
Já jsem vždy myslel že ta rouška mu drží nos, aby zas neupadl >:-[]
25. 11. 2015 10:42
Re: prosim redakci, aby pri testech aut vybavenych naftovymi
>:-[] :yes:
25. 11. 2015 10:33
Ach ten zadek!
Ten se jim teda povedl náramně! Fakt designově povedené, žádné MPV, ale vypadá jako kombík střední třídy, dokonce v tom trochu vidím Shooting Brake >:D Jinak S-Max bych třeba se Sharanem vůbec neporovnával, od toho je tu Galaxy, S-Max je třída sama pro sebe, i když trochu "vyměkl", tak pořád je tu trochu sportovnější varianta k těm velkým MPV. Interiér znova trochu zklamání, po éře "ufo" interiérů nasadil Ford více globální tvary a třeba ovládání klimatizace se mi nelíbí jak u Mondea, tak ani tady u S-Maxu ;-\ Jinak povedené, hlavně ten zadek :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
2. 12. 2015 00:49
Re: Ach ten zadek!
ach ta cena..to auto za milon tedy nestojí..a 1.3 mega...výsměch.
Základ s 2,0 dieslem kolem 800 tis by dával smysl..rodiny s dětmi nekradou.