Ford Tourneo Connect 1,8 TDCi (81 kW) - Je to osobní

Ford Tourneo Connect 1,8 TDCi (81 kW) - Je to osobní

 
 

Zatímco naši zemi sužovaly nevídané mrazy, my jsme sedlali nový Ford Tourneo Connect. První krátké setkání z Německa nyní doplňujeme zkušenostmi z klasického testu.

Ford Tourneo Connect prošel v průběhu letošního roku lehkou mezigenerační změnou, kdy se kromě upraveného vzhledu, dočkal například modernějšího přístrojového panelu, či širší nabídky bezpečnostních prvků (v přehledu výbavy můžeme nalézt ESP, kontrolu trakce či asistent rozjezdu do kopce).

Protože i my jsme jej povětšinou nazývali nesprávně „Transit Connect“ je na místě připomenout, že Tourneo je již od samého počátku mířeno spíše na rodiny s dětmi či taxislužby. Jeho hlavním zaměřením je totiž přeprava osob, k čemuž mu dopomáhá i volitelná třetí řada sedadel v modelu s prodlouženým rozvodem (LWB).

obrázek [300 x 429] Tu jsme vyzkoušeli i v testovaném voze a byli jsme opravdu příjemně překvapení – cestující v zadní řadě rozhodně nebudou strádat, oproti většině ostatních třetích řad je nabídka místa nadprůměrná. Co se týče délky sedáků či opěradel není mezi druhou a třetí řadou patrný žádný rozdíl.

Nadšení bohužel velmi rychle ukončil pohled do zavazadlového prostoru. Za třetí řadou sedadel nezbývá v podstatě žádné místo, a tak je třeba tašky nasunout (je-li to možné) pod sedáky. Samozřejmě jsme ve voze dlouhém 4525 milimetrů (krátká verze měří o 250 mm méně) nemohli čekat zázraky, leccos by možná vyřešil posuvný mechanismus. Ten zde ale nenajdeme, třetí řada sedadel je do podlahy ukotvena masivními úchyty.

Cestuje-li pouze pět lidí, lze nepotřebná sedadla jednoduše sklopit (či o poznání méně jednodušeji vymontovat a vyjmout) a získat tak 1480, resp. 2100 dm3 místa. Pokud se chystáte na malé stěhování, můžete vyjmout dokonce i druhou řadu sedadel – v tu chvíli máte k dispozici velmi velkorysý prostor o objemu 3718 dm3 a velmi komfortní přístup k němu dvěma posuvnými bočními dveřmi. Nakládací hrana pátých dveří je pouze 60 centimetrů nad vozovkou což velmi usnadňuje manipulaci s převáženými těžkými břemeny.

O pohon se starala nejsilnější jednotka v nabídce, vznětový Duratorq 1.8 TDCi o výkonu 81 kW. Ten umí vůz o pohotovostní hmotnosti 1601 kilogramů poměrně slušně rozhýbat, svým zvukovým projevem ani linearitou výkonu mezi konkurencí však nevyniká. Může za to nemalá prodleva turbodmychadla, navíc se po nakopnutí relativně rychle dostanete pryč z ideálního pásma pracovních otáček. Následné přeřazení pak díky velkému pádu otáček často znamená citelný úbytek tažné síly. Velmi by pomohla šestistupňová převodovka, bohužel i nejsilnější motor v nabídce spoléhá pouze na skříň s pěti stupni pro jízdu vpřed.

Při dálničním tempu tak agregát točí 3.100 min-1, naštěstí na dosahované spotřebě není absence šestky příliš znát. Při reálné stokilometrové rychlosti vůz s velkou čelní plochou spotřeboval pouze 6,2 litru nafty na 100 km, což rozhodně není špatný výsledek. Celý test jsme absolvovali s průměrem 6,6 litru, při snaze o výrazně úspornou jízdu není problém dostat se na dohled pětilitrové hranici.

obrázek [300 x 403] Jelikož náš test proběhl v na naši kotlinu výrazně studeném období, kdy nebyla výjimka ráno nasedat do vozu hlásícího teplotu -18 stupňů Celsia, máme několik postřehů i z tohoto lehce extrémního provozu. Za prvé, a to je slabé místo většiny naftovým motorů, bez aktivace přídavného topení se interiér vozu zahřeje na příjemnou teplotu až po několika desítkách ujetých kilometrů – a to už z něho zpravidla zase vystupujete.

Vznětový čtyřválec v těch největších mrazech i po dost dlouhém žhavení většinou naskočil až na druhý pokus, což je ale spíše problém spalovaného paliva. A konečně – vyhřívané přední sklo. Zatímco v průběhu roku lamentujeme nad tím, že v noci nás obtěžuje nepříjemné ohýbání světla způsobené sítí tenkých drátků v předním skle, až opravdová zima ukáže, jak nedocenitelný pomocník se ve vyhřívání předního skla skrývá. Námraza, kterou bychom zkřehlými prsty těžce dostávali dolů po několika minutách, krásně povolí a změní se na jemnou vodnatou kaši, kterou není problém setřít stěrači.

Celkově nás Tourneo Connect rozhodně nezklamalo. Osobní derivát Transitu Connect nabízí komfort jízdy, řízení (nastavitelné ve dvou osách) či řazení na úrovni klasických MPV, navíc je zde neobvyklá možnost převozu až osmi pasažérů.

Díky velkoprostorovému uspořádání mají všichni cestující dostatek místa (dokonce i ti ve třetí řadě mají k dispozici šířku v loktech celých 1520 mm) a díky vysoké střeše se stísněně nebudou cítit ani opravdoví dlouháni.

V testované výbavě se už svou cenovkou 667.630,- Kč nebezpečně blíží do vod bratrského S-Maxu, jako jeho „pracovnější“ a levnější alternativa ale obstojí více než dobře. Nesmí vám ovšem vadit jednodušší, i když povedený interiér, či sedadla s minimálním bočním vedením. Svůj užitkový původ totiž nezapře – otázka je, zda vám to bude vadit, či nikoliv.

obrázek [555 x 330]
 

První cena vozu395.880,-Kč (1,8 TDCi, 66 kW, SWB Base)
První cena vozu s testovanou motorizací419.880,-Kč (1,8 TDCi, 81 kW, SWB Base)
Základní cena testovaného vozu587.900,-Kč (1,8 TDCi, 81 kW, LWB Trend)
Cena testovaného vozu vč. příplatků667.630,-Kč (1,8 TDCi, 81 kW, LWB Trend)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Velký zavazadlový prostor (při vyjmutých sedadlech)
  • Výborná přístupnost interiéru
  • Osmimístné provedení
  • Sporný agregát

Minusy

  • Aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
  • Pouze pětistupňová převodovka
  • Pocit příliš užitkového interiéru
  • Nepříliš atraktivní design
  • Nutnost nářadím vymontovávat sedadla
  • Absence bočních airbagů
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Tourneo Connect 1,8 TDCi

Cena v základní výbavě: 587 900 Kč Cena v testované výbavě: 667 630 Kč

Základní výbava:Přední a boční airbagy, imobilizér, výškově a podélně nastavitelný volant, sadfa pro lepší viditelnost, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání, manuální klimatizace, elektricky seřiditelná zpětná zrcátka, vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívané zadní sklo, ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD, dvoje boční posuvné dveře, úložné prostory u stropu před předními sedadly, sada sedadel 11, zadní stěrač a ostřikovač, přední mlhovky, přídavné topení, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, autorádio s CD a ovládáním pod volantem

Výbava testovaného vozu:Sada sedadel 32: sedadlo řidiče nastavitelné v 6ti směrech, loketní opěrky, vyhřívané, sedadla ve 2 a 3 řadě sklopná, čalounění Lattice/Twill (+24.990,- Kč), ESP (+10.710,- Kč), metalický lak (+11.900,-Kč), zadní parkovací asistent (+9.520,- Kč), tónovaná skla ve 2. a 3. řadě(+2.380,-Kč), sada pro lepší viditelnost Plus (+3.570,-Kč), dálková zamykání se dvěma klíči (+1.190,-Kč)

Slavný model 365 v Praze - Porsche vystavuje původní prototyp legendy Slavný model 365 v Praze - Porsche vystavuje původní prototyp legendy

Jedna z nejvěhlasnějších značek automobilového průmyslu –…

Babišova vláda schválila konec Tuhého coby policejního prezidenta, píše server Neovlivní Babišova vláda schválila konec Tuhého coby policejního prezidenta, píše server Neovlivní

Vláda schválila odchod Tomáše Tuhého z funkce policejního…

Praha 11 odmítla stovky milionů na opravu kritizované ubytovny Praha 11 odmítla stovky milionů na opravu kritizované ubytovny

Praha 11 nemůže začít s rekonstrukcí ubytovny Sandra na…

 

Štítky Ford Testy MPV

Technické údaje
Motor Ford Tourneo Connect 1,8 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1753
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 150 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.2 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1480 / 3718
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1601 / 739
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 2044
d) rozvor (mm): 2912
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1010 / 800
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 960 / 700
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1300
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1260
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Tourneo Connect 1,8 TDCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 5
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,24
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu? TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu…

Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

 



Nový Ford Tourneo Custom chce být luxusní dodávkou. Nabídne i vzduchový podvozek Nový Ford Tourneo Custom chce být luxusní dodávkou. Nabídne i vzduchový podvozek

Vlajková loď řady Tourneo přijíždí v nejnovějším…

Ford Connect Tourneo a Van: Tichá řeka Ford Connect Tourneo a Van: Tichá řeka

Ford nás novým modelem Connect velmi překvapil. Přinášíme…

 



 
Pamatujete si Saab 9-7X? Nabízel se s osmiválcem z Corvette!

Pamatujete si Saab 9-7X? Nabízel se s osmiválcem z Corvette!

Dnes 18:50

V době pod General Motors se Saab snažil snížit výrobní náklady i využitím americké techniky. Výsledkem byl mimo jiné model 9-7X.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Vojenská Bahna, největší rodinný festival i Stříbření v Kutné Hoře

Tipy na víkend: Vojenská Bahna, největší rodinný…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se chtějí cítit jako doma

Deset nejlepších kempů a trendy v kempování: Češi se…

Návštěvníci českých kempů jsou stále náročnější. Dávají přednost kvalitním rodinným stanům nebo ubytování s…

 

iSport.cz

Šokující momenty MS: boží ruka, smrt za vlastní gól i Zidanova hlavička

Šokující momenty MS: boží ruka, smrt za vlastní gól…

Dvacet kapitol už čítá seriál s názvem mistrovství světa ve fotbale. Minulý týden se v Rusku rozeběhlo…

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

 

Reflex.cz

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na fotografie, které těsně předcházely smrti

Okamžik před katastrofou: Podívejte se na…

Fotografie katastrof jsou děsivé. Ale ještě děsivější mohou být scény vyfotografované několik okamžiků před tím,…

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují kvůli špionáži pro Írán

Izraelská Bondovka: Bývalého ministra vyšetřují…

Postava, která na izraelské politické scéně nyní značně víří vody, se jmenuje Gonen Segev. Bývalý ministr…