TEST Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC AT– Komfort? Automaticky!
Současné provedení Hondy Accord Tourer působí na své okolí podobně jako Alfa Romeo 159 Sportwagon nebo BMW řady 3 Touring. U většiny pozorovatelů vyvolává dojem sportovně zaměřeného kombi, které upřednostňuje styl, zatímco honbu za maximálním objemem zavazadlového prostoru s ledovým klidem přenechává jiným strojům. Tento dojem jen potvrzuje nepříliš velký zavazadelník Hondy.
Styl sportovce podporuje i pověst samotné automobilky, která se proslavila především svými úspěchy na poli zážehových motorů. Většina jejích příznivců si při vyslovení jména Honda vybaví zkratku i-VTEC, NSX, S2000 nebo Type-R.
Málokdo si ovšem vzpomene na kombi Accord Tourer. Po kapotou toho našeho klape turbodiesel 2,2 i-DTEC spolupracující s pětistupňovou automatickou převodovkou. Toto spojení sice u řady „skalních“ fanoušků značky vyvolává závratě a ošklivé bolení hlavy, ale všichni ostatní, kteří hledají pohodlné kombi střední třídy a nepotřebují „stěhovák“, by měli zbystřit pozornost.
Japonská odpověď evropským „stylařům“
Chcete kombi střední třídy, z jehož designu vyzařuje sportovní duch i trocha toho prémiového stylu? U Hondy jste na správné adrese. Karoserie Accordu Tourer má dvě tváře. Na jednu stranu působí poměrně decentním a klidným dojmem, k němuž přispívají hladké plochy boků bez zbytečných okrasných prvků. Na stranu druhou přikrčený postoj, nízká a dlouhá linie bočních oken, široká a plochá kapota motoru ve spojení s tvarem masky chladiče a hlavních světlometů vyvolává dojem ukryté síly.
Výsledný mix představuje zdařilé kombi střední třídy, které svým vzhledem může směle konkurovat již zmiňovanému BMW a beze strachu se může postavit i vedle krásky z Itálie, Alfy Romeo. Díky české většině, která preferuje německé stroje, má navíc majitel Hondy Accord Tourer možnost potkat více stejných vozů najednou prakticky jen v při pravidelných servisních prohlídkách. A přiznejme si, že možnost odlišit se od davu není příliš na škodu, zvlášť, když za ni nemusíme nijak extrémně připlácet.
Zmenšování od předu do zadu
V případě aerodynamiky platí, že ideálním tvarem pro obtékání vzduchu je padající vodní kapka, ale proč toto pravidlo aplikovala Honda na interiér Accordu se asi nikdy nedozvíme. Prostoru pro posádku, zvlášť u testovaného provedení v nejvyšším stupni výbavy Top Executive, se v oblasti dílenského zpracování a výběru materiálů rozhodně nedá nic vytknout.
Spokojený usměv se pak objevuje na tváři při zjištění, že všechna tlačítka interiéru a technika za nimi ukrytá jsou v základní ceně a vy tedy nemusíte připlácet za navigaci, adaptivní tempomat, parkovací kameru a řadu dalších systémů, které zjednodušují život za volantem. Připlácet nemusíte ani za kožené čalounění sedadel nebo střešní okno.
Při zkoumání vnitřního prostoru se může projevit syndrom zmenšování úsměvu při postupu zepředu dozadu. Pokud se posadíte za volant nebo na místo předního spolujezdce, pak máte stále spokojený výraz, protože zde Accord vyniká prostorností na šířku, podélně i na výšku. Navíc elektricky stavitelná sedadla jsou skvělým kompromisem mezi pohodlným „ušákem“ z obýváku a sedadlem ostrého sporťáku. Nalezení pohodlné pozice za volantem je díku volantu stavitelnému ve dvou osách dílem okamžiku i když vaše rozměry nejsou právě konfekční.
Pokud rozradostněni nabídkou prostoru na předních sedadlech zamíříte k druhé řadě, může se vám stát, že vaše nadšení opadne. Cestující zde mají k dispozici velmi pohodlné zadní sedadlo s dobře zvoleným sklonem opěradla, ale především jedinci vybavení delšími dolními končetinami budou seznamovat svá kolena se zadní stranou předních sedadel. Díky karoserii Tourer je naštěstí prostor pro hlavy zachován na podobné úrovni jako vpředu.
Zavazadlovým prostorem Honda jasně dává najevo, že zvysoka kašle na evropskou a v současnosti především česko-německou honbu za maximálním objemem zavazadlového prostoru. Ten totiž v základním uspořádání nabízí skromných 406 litrů. K žádnému extrémnímu zlepšení nedojde ani po složení sedadel druhé řady, kdy se objem zvětší na 672 litrů. Při letmém srovnání s konkurencí je jasné, že Hondu překonává i Alfa Romeo 159 Sportwagon se základním objemem 445 litrů a Accord Tourer tak získává prvenství v souboji o nejmenší zavazadelník střední třídy. Naštěstí jsou mezi námi i tací, kteří toto umístění nepovažují za nepřekonatelnou překážku při volbě nového vozu. Při pohledu na skromný zavazadlový prostor jim budiž odměnou možnost stylově jej zavřít nebo otevřít stisknutím tlačítka na dveřích řidiče a spodní hraně víka zavazadelníku.
Překvapující pohodlí
Testovaný Accord Tourer se při pohledu na karoserii i do interiéru nijak nevzdálil od očekávání vkládaných do nejvyššího stupně výbavy této Hondy. Žádné velké překvapení v dnešní době nepředstavuje ani pohled pod kapotu, kde je usazen přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.2 i-DTEC s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 350 Nm. Na naftu v Hondě jsme přece již měli čas si zvyknout.
Překvapením je sladění turbodieselu s pětistupňovou automatickou převodovkou a podvozkem. I zarytí „pádlovačí“ z našeho týmu po usednutí za volant této Hondy nechávali převodovku v automatickém režimu a pádel pod volantem, jimiž mohli ukojit své choutky po manuálním řazení, si vůbec nevšímali. Raději si vychutnávali nabízený komfort při pohodové jízdě, přestože podvozek Accordu umí skvěle vyhovět i choutkám na ostřejší jízdní styl.
Kombi s pohotovostní hmotností 1628 kg si při jízdě po dálnici rychlostí 100 km/h řekne o 6,0 litru nafty na 100 km a jeho otáčkoměr hlásí 2000 min-1. Při rychlosti 130 km/h se počet otáček motoru zvýší přibližně na 2500 za minutu a palubní počítač hlásí průměrnou spotřebu 8,2 litru paliva na 100 km. Vezmeme-li v potaz spojení s klasickým automatem, jde o akceptovatelné hodnoty. Kdo chce v prvé řadě nízkou spotřebu. Musí zůstat u manuální převodovky.
V oblasti odhlučnění klapotu turbodieselu sice Honda nedosahuje takových kvalit jako evropská konkurence, ale i tak je na velmi vysoké úrovni a do interiéru proniká jen velmi malé procento hluku motoru, které posádku nijak neruší.
Závěr
Honda Accord Tourer v nejvyšším provedení Top Executive s motorem 2.2 i-DTEC a automatickou převodovkou představuje s cenou 1.109.000,- Kč druhé nejdražší provedení tohoto modelu, které se již vzdálilo své „lidové“ konkurenci a loví v prémiových vodách.
Naprosto převažující dojem, který si z tohoto vozu odnášíme, je maximalisticky pojatý komfort, který patří na vrchol neprémiové střední třídy a směle se řadí i mezi špičku v dražší části segmentu.
První cena vozu | 679.000,- (Accord Tourer Comfort, 2.0 i-VTEC, 115 kW) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 789.000,- (Accord Tourer Elegance, 2.2 i-DTEC, 110 kW) |
Základní cena testovaného vozu | 1.109.000,- (Accord Tourer Top Executive, 2.2 i-DTEC, 110 kW) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 1.320.764,- (Accord Tourer Top Executive, 2.2 i-DTEC, 110 kW) |
Plusy
- Vysoká úroveň pohodlí
- Špičkové zpracování a materiály v interiéru
- Široký interiér s kvalitním odhlučněním
- Velká sedadla s optimálním tvarováním a velkými seřizovacími rozsahy
- Optimální poloha za volantem
- Přesné řízení
- Výborné jízdní vlastnosti
- Úsporný motor, s plynulou dodávkou hnací síly, který plní již dnes normu Euro 5
Minusy
- Automat má pouze 5 stupňů
- Extrémně malý kufr
- Méně místa pro kolena vzadu
- Zrcadlení palubní desky ve středové kapličce a zadního plata v zadním okně
- V karoserii zapadlá kola