Sbohem, atmosferické motory! Paleta jednotek nového Civicu už počítá výhradně s přeplňováním. Vyzkoušeli jsme jej v útrobách pro model méně tradiční karoserie sedan.
Nářky na cenu Civicu se tu kdysi vedly i pod testem minulé 9.generace… V průběhu let, co se 9G prodával, se však cenovka přesunula spíše mezi ty výhodnější. Předpokládám, že u 10G to bude obdobné a za nějaký čas bude Civic opět vycházet srovnatelně, ne li lépe než konkurence.
Přesně. Už nyní je výhodnější. Civic Sport 1,5 VT dnes reálně seženeš od 560.000 Kč. Nakonfiguruj si třeba Leona 1,4 TSI v podobné výbavě. Dostaneš úsporu necelých 50.000 Kč.
imho ta cena v článku je mimo o 70k (Testovaný vůz s výbavou 795.800 Kč)
ceník říká:
executive MT: 714 900,-
metalíza: 13 900,-
sport sada: 17 000,-
suma sumárum 745 800,-
Honda dává zmíněnou slevu 20 000,- takže reálně to testované auto stojí 725 800,-
přesně tak. Honda tady vždy (chudák) slízne velmi "objektivní" závěrečné hodnocení.
Zajímavé je, že 7" display Honda connectu je malý a v jiných automobilech je tato velikost o.k.. Ovládání PP chce u Hondy vždy trochu času, ale zase tak "debilní" není, budiž. Víko zavazadelníku bez vnitřního madla nechápu, když třeba Civic 5D má hned dvě ;-)
Jinak se divím, že Civica nepoplivali víc.
Tvary se umírnily i když jsou úhly, kdy je auto až zoufale nevyvážené, třeba ten z boku >:-[] Na živo působí lépe a rozhodně narozdíl od 9.G bych s tímto uměl žít.
Interiér je parádní, už jsem to tu psal, hodně moc mne mile překvapil, jak posaz, tak zpracování. V zadu jsem na nohy našel místa dost (188cm), ale hlavu jsem měl u stropu, takže tam bych cestovat další trasu nechtěl.
Kufru bych tedy netipoval takto velký objem, protože mi přijde na délku docela krátký, ale přežít se to dá.
Cena v základu už je trochu lepší, než když Civic přišel na trh a za nějakých 560 tisíc s bonusem dejme tomu dostanu solidní a dobře jezdící auto se silným motorem.
Druhá věc je, pokud zvolím vyšší výbavu, tak se pohybuju v cenách HH od konkurence a to jest napováženou...
P.s. Na Facebooku láká ACZ na test tímto sloganem " Snad to bude lepší motor než dost hrozný litrový tříválec..." Opravdu je tak hrozný ?
Třeba to bylo populistické zvolání na všechny tříhrnky, protože v diskuzích je to přeci "in" zanadávat si, proč taková auta jezdí na tříválci a nemají alespoň V8, >:D
Hele, já taky tříhrnky zrovna v lásce nemám... ;-) ale za daleko větší problém než je samotné považuju nesoudnost výrobců. Jedna věc je nasadit (jen pro příklad) 1.0 EB do Focusu hatch, kde při jízdě ve dvou lidech docela funguje a druhá pak do dodávky Tourneo Connect, kde se dá předpokládat vytížení jak v aktuálních reklamách Hornbachu. >:D Nebo dokonce do Mondea. Je dobře, že v Civicu sedan, který má rozměry relativně nedávné střední třídy, to ani nezkoušejí.
S tímhle naprosto souhlasím, ale jel jsem třeba tříhrnek od BMW a ten by mi v nižší střední třídě zas takové vrásky na čele nedělal ;) >:D
V Mondeu je to blbost, ale jak už jsem nedávno někde psal, ještě v minulé generaci střední třídy, se nabízely atmo 1.6tky, jak v Mondeu, tak v Passatu, nebo Insignii. Myslím, že ten litrový Ecoboost pojede o trochu lépe. Ale myslím, že u nás se snad ani nedá už koupit, ne ? Holt, asi to někde má své odběratele, nebo nevím...
ako uznavam, ze 1.0 EB nie je v Mondeu ziadny zazrak - ale ked v tej triede mohli byt donedavna 1.6 - 1.8 atmo s vykonom okolo 80 - 100 kw a krutakom 155-185 Nm a nikomu to nevadilo, preco teraz vsetkym vadi motor s 92 kw a 200 Nm?
pretoze to je 3valcovy liter... v mondeu... co viac ? darmo s nim bude vladat, ako jazdenka je to odpisane a to nezaujima len tych co kupuju jazdenky, ale aj tych co si nechaju auto viac rokov a najazdia na nom 200 - 300tisic ... aj ked ecoboost funguje a zatial ziadne haloo ohladom spolahlivosti nebolo, je to stale mondeo s 1500kg nenalozene...
1,8 R4 so 103kw sice bude aj v mondeu vysavac a moc to nepojde, aspon by som sa nebal o zivotnost aj vo velkych najazdoch... to aj 1,6 ecoboost uz dokazal, ze sa vo vacsom aute utaha a potom ma problemy... a celkom neprijemne zatial co vo fieste st funguje
uznavam ze male turbomotory mozu byt viac skusane konstrukcnymi problemami ako atmosfery, ale tu sa neriesia konstrukcne nedostatky ale len objem motora motora - a preto ze je to maly objem tak to nemoze vydrzat.
Preco potom nikto nema problem s 2.0 turbodiesel - ved pred 50 rokmi musle mat diesel objem aspon 3.0 aby daval 70kw - teraz to ma kazda podladena 1.4 naftova. To tie dvojlitre naftove predsa nic nemozeu vydrzat podla takejto logiky. ;-\
A jasne ked budem s hociakym motorom jazdit cely cas podlahu tak sa opotrebuje rychlejsie - ale tak predpokladam, ze litrove Mondeo si nikto nekupi ako dialnicny korab - ale do mesta mi pride teda vhodnejsie ako 1.5 TDCI.
Alebo ak by sme to otočili, dnes je vo svete hh bežný dvojliter s cca 300 koňami. Nie je to tak dávno čo tieto výkony nedávali 3,0 V6 atmo. Nad spoľahlivosťou týchto dvojlitrov sa ale nejak nikto nepozastavuje. :-) Nehovoriac o tom, že aj tie atmosféry vedeli svojho užívateľa niekedy pekne potrápiť. :-)
Porovnanie, čo sa dávalo niekedy, kríva lebo emisné normy a hmotnosti sa menia, takže 100 k vo fofo1 nie je rovné 100 k vo fofo2 a 3. Kľúčová zostáva otázka miery, hranice, kde už je to riskantné a pri litri v mondeu je to na hrane. Pri predpokladanej záťaži pôjde motor väčšinou naplno a to sa musí na životnosti a poruchách prejaviť. Druhý majiteľ môže zaplakať a prvý to tiež môže mať pri predaji ťažšie.
lepsie by som to nenapisal... celkovo ide o nejaku mieru, kedy je to uz moc... do kedy znizovat pocet valcov a objem ? preplnat do nemoty a nasledne skrtit s DPF a inymi emisnymi ficurami...
ide o klesajucu pravdepodobnost spolahlivosti... povedzme si extrem:
byvas do kopca, je zima -15st:
1.0t 3 val v mondeu 1500kg + ty - nastartujes a potrebujes sa ty alebo este lepsie tvoja manzelka :)) pohnut kazdy den do toho kopca... motor ma -15 a bez turba s tym mondeom nepohne, takze do -15 dostane poriadny nadel vysokej teploty a bude sa prudko nerovnomerne ohrievat, k tomu zaratajme intervaly 30 tisic km
1,8 16v R4 s intervalom 15-20 tisic km, tiez ho nastartujes v -15 ale kvoli atmo plneniu pri rozbehu do kopca nedostane ziaden extra zahul pokial ho hned nevykrutis na 5tisic co by vytrapilo hociaky motor... vykon potrebny na rozbeh bude rozlozeny do 4valcov objemu 1800ccm to prudke ohrievanie tak velkeho kusu objemu, kovu nebude tak prudke ako ani vykon/sila vybuchu v kazdom z valcov nebude tak intenzivna ako v 3 skoro polovicneho objemu...
prudke teplotne zmeny + vysoka zataz na dany objem tj sily posobiace na pohonne ustrojenstvo a blok motora su extremne... unava materialu ako vysita, to su faktory o ktorych sa bavime...
co myslis, nestupa pravdepodobnost unavy ? aj ked je ten motor kvalitne navrhnuty a postaveny, stale neoklmes fyziku, je vystaveny o dost narocnejsim podmienkam uz len kvoli silnemu preplnaniu a objemu/poctu valcov a olejovemu rezimu... naivne si mysliet, ze toto nie su dolezite veci je ignoracia
unzavam ze neico do seba ma tvoj argument o rychlejsom zohrievani a vacsom materialovom namahani (vacsie sily posobiace vo valcoch) - na druhej strane motor by mal byt na to konstrukcne pripraveny (existuje kopu atmosfer ktore mali problemy).
na olej ta nikto nenuti chodit v 30 000km mozes aj v 15 :).
K tvojmu prikladu - na to aby si sa pohol potrebujes pri oboch autach vynalozit rovnaku energiu - to znamena ze atmo 1.8 ktora maximum (180Nm) tociveho momentu dosahuje okolo 4500 ot/min bude musiet ist vo vyssich otackach, aby dosiahla rovnaky vykon ako 1.0 turbo s 200 Nm - takze je to nieco za nieco :-) - uznavam ze pri studenom oleji moze viac trpiet turbo - ale to v dnesnej dobe nie je podla mna az taka kazova suciastka - ja mam na svojom aute takmer 400 000 km a turbo stale povodne.
Proste podla mna su technologie na takej urovni, ze aj maly turbomotor sa da vyrobit tak aby nieco vydrzal - aj tu pisal jeden pan na MojeAuto ze ma firemnu Jettu 1.2 TSI s najazdom cez 200 000 - a okrem rozvodov, ktore ale boli konstrukcna chyba je vsetko v pohode.
A nakoniec najvacsi rozdiel a to spotreba - zoberieme to statisticky: na sprintmotore FF II atmo 1.8 92kw priemer: cca 8.2l/100km
FF III 1.0 EB 92kw priemer cca 6.7l/100km
Ak sa nemylim to je na 200 000km uspora pri cene benzinu 1.3 eur/l je 3900 eur a za to na motore mozem hadam aj generalku urobit a este mi ostane.
S tým čo si napísal, by sa dalo dlho polemizovať.
1. S autom nehýbe objem, ale výkon prenesený na kolesá, jedno z akého objemu vydolovaný.
2. Intervaly výmeny si rozumný užívateľ skráti sám.
3. Teplotné hospodárenie ale medzičasom tiež zaznamenalo značný pokrok.
4. Materiály použité o takéhoto trojvalca budú zrejme tiež iné ako spomenutej atmosféry, už proste z princípu, ale to ty sám dobre vieš.
5. zatiaľ u oturbených trojvalcov neboli zaznamenané nejaké významné konštrukčné pochybenia a to Fordacke EB sú tu s nami už nejaký ten piatok.
6. že sa nám to nepáči, je druhá vec :-)
Nehovorím, že je to ideál, ale palicu by som nad nimi nelámal a kategoricky neodsudzoval, aj keď v aute veľkosti Mondea je to fakt extrém.
pisal som o tom, ze pravdepodobnost spolahlivosti klesa...
- sice na rozbeh toho auta budu obaja potrebovat rovnako vykonu/krutiaku tak rozlozenie vykonu na objem bude odlisne nemusi vysvetlovat pre aky motor vyhodnejsie, tym padom je namahanie nizsie... taktiez male turbo s vyssim krutiakom dole je nachylnejsie na vodicske chyby a styl, tym ze ide dobre od spodu tak aj za studena moze dostavat docela za usi a nemusi sa vytacat... taka 1.8 bez turba do 2500ot nepojde a ani podlaha s tym nic neurobi pojde iba primerane svizne aby auto na bezne pouzivanie a udrzanie rychlosti rozhybala
- olej v starsich motoroch sa kedysi predpisoval rozumnejsie - to je otazka dnesnej spotrebnej doby, ale vacsina majitelov neriesi servis a o sluzobakoch by som pomlcal
- ´´1. S autom nehýbe objem, ale výkon prenesený na kolesá, jedno z akého objemu vydolovaný. ´´ toto si dovolim tvrdit, ze je velmi obmedzene napisane... najvacsiu zivotnost vzdy mali aj maju motory a objemy predimenzovane na svoj vykon cim viac tym dlhsie vydrzia a je jedno ci sa bavime o lodiach, autach motorkach... technologie su pekna vec, ale ziaden zazrak sa v lacnom malom turbe s planovanou zivotnostou nenajde... aj ked sa snazia, napr 1.0tsi ma kovane ojnice, su si vedomi samy toho ze to bude extremne vytazovane... keby to brali tak ako ty pises, tak ich tam nenajdes a sam tvrdis, ze ine materialy maju... bez dovodu ?
- teplotne hospodarenie zaznamenalo velky pokrok jeho manazment je narocny, 3 chladiace okruhy nezavisle, zlozite riadenie... ano emisie v prvom rade... motoru to isto prospeje ohrieva sa rovnomernejsie, hlava valcov ma vlastny okruh a blok motora tiez, ale i tak kym sa zohreje chladiaca kvapalina ohrieva sa najprv kov a povrchy, mazane prave olejom po 30tis km a to najvacsie opotrebenie nastava testne po starte... tam ti ziaden chladiaci okruh nepomoze, jedine konstrukcia, materialy a olej tj mazivo
este raz podotykam, ze sa znizuje pravdepodobnost a v cim tazsom aute tym horsie, ten motor proste bude dolovat zo svojej konstrukcie maximum zatial co 1,9d natocila bez mrknutia 700 000km lebo na ten objem bol vykon fakt malinky, 1,9tdi 66-81 kw natoci 500 tiez ako nic a kolko natoci 2,0tdi biturbo 240k to uvidime casom >:D napr aj saab co mal 2,3t tie nizkotlake verzie s mensim vykonom vydrzali aj 500tis tie vysokotlake s ovela vyssim vykonom mali problem do 300tis... prikladov je milion a ked aj nejaka atmosfera mala problemy ako tvrdite tak isto nie kvoli tomu ze jej praskol blok opotrebenim alebo zaklepali na kluke kvoli opotrebeniu ci nedostatku dimenzovania na dany vykon... mali kadeake ine problemy ale fatal v tychto podobach az na spatne skontruovane motory sa nekonal - a to ani po 400 - 500 tis km casto velmi tazkych km ! sa tu bavime o max 200 ktore maju dnesne male turba za sebou
No ved presne si to napisal vyrobcovia prisposobuju materialy na vyssie namahanie. Takisto nemozem nesuhlasit s formulkou co tam nie je to sa nepokazi - to je proste tak - kde nie je turbo tam turo neodide. Ja som prasknute bloky u malych turb zatial teda nezaznamenal - problem s rozvodmi, problemy s kvalitou paliva, problemy s karbonom(ale to je sposobene priamym vstrekom).
Ono chapem ze sa ti nepaci downsizing, ale proste tu ide hlavne o tvoj nazor ze sa ti to nepaci, ktory ti neberiem. Takisto tu moze niekto tvrdit, ze odkedy nedavaju do aut aspon 6.0 V8 s karburatorom naladene na 120 kw - su motory kazove a neopravis si ich doma na kolene, lebo je tam kopu elektroniky, vstrekovanie, casovanie ventilov a podobne.
A ja nevidim dovod preco by ta hranica mala byt pevna - male turba maju lepsi jazdny prejav, lepsiuspotrebu - a to mi pride ako pokrok.
viac krat som zdoraznil schvalne, ze klesa pravdepodobnost spolahlivosti... vsimol si si ? :-) pokrok z hladiska vykonov, spotreby a parametrov to je, ale ten spravili aj atmosfery, napr motory mazdy alebo konvencnejsie suzuki... ani som nikde nenapisal, ze to bude zarucene pruser, iba tvrdim ze je tam ovela viac dovodov aby to bolo problematicke... ci bude alebo nie uvidime tak o10-15r ;-)
Pochybovať je na mieste, lebo je to viacmenej niečo nové, iné. Ale spomeň si na doby, keď japonci dolovali zo svojich atmosfér objemu 1,4 či 1,5 toľko koní a Nm, koľko nemala súdobá eu konkurencia pomaly ani z 2 litrov. Predpokladám, že keby v tej dobe fungoval internet tak ako dnes, tiež by sa našla kopa hlasov, ktoré by hovorili, že sa to čochvíľa rozsype, lebo malý objem a veľký výkon. >:D Takže história sa opakuje že? >:D
vykon 85 kw a 200 nm z 1,0 3valca s 30tis km intervalmi oleja nemali ani v minulosti, 1.5ky nemal viac krutiaku ako 150nm +- co je take maximum u beznej atmo a je jedno ci ma vtec, vykon sa dohnal otackami a prevodmi... takze historia sa neopakuje, ale to je fuk, opustam nekonecne vlakno, cas ukaze ;-)
no neviem... ja som vyberal teraz rodinne auto a vyhral to focus combi , 1.5 ecoboost titanium s automatom a sadou za 14tis navyse + metaliza + 5 rocna zaruka
po zlave od predajcu cena 505tis...
Fokus kombi by byl do půl milionu pro mne asi taky horký favorit, v poměru cena/výkon je to hodně dobrá nabídka.... Testovaný Civic je trochu jinak zaměřen, je silnější a spíše sportovnějšího ražení, rozhodně nemá ambice být přepravním dostavníkem české/slovenské rodiny :-)
Také preferuji kombik, ale už jsem se sedanem žil a asi bych to zvládl zas výměnou za dobré jízdní vlastnosti...
otazka je samozrejme ako vie honda pracovat s cenou .. v jarove mi napr. ponukli aj skladovku leon ST 1.8 tsi 180k , DSG za 560...co bola tiez dobra ponuka ale nakoniec vyhral focus..
takze tazko povedat honde fandim ale dizajnovo mi nesedi ( este by slo HRV , CRV ) plus som chcel automat a to ich CVT proste nie :-)
Takže Fokus máš s powershiftem? Co spotřeba ? Já tvou volbu plné chápu, Fokus je dobre auto a s 1.5Eb i dostatečně dynamické na svou třídu. Jezdil jsem jen s MT . Ten Leon zní dobře , ale přijde mi, že Fokus má trochu lepší podvozek :-)
este sa len vybraba ;) ... no Ford uplne pre benzinove motorizacie zanevrel na powershift ( ten mam teraz vo fieste ) a dava tam HDM automat.. powershift uz len s dieslami.
rozhodlo aj to ze to uz bude treti ford co som mal takze taka ta naklonnost k znacke :-) a manzelke sa pacil viac ako leon ( co aj mne >:D )
Takže si zvolil automat? Možná jsem to jen zle pochopil, jak si to napsal :-) Tak pak napiš, až budeš mít zkušenost se spotřebou :-) Já s EB neumím jezdit moc úsporně >:D
hej hej automat :-) .. len to neni dvojspojka ( powershift )..
no uvidi sa .. ja mam docela vysoku spotrebu aj na fieste 1.0 ..priemer mam 7..ale to je zvacsa Praha...
jasne potom sa podelim so skusenostou .. aj ked ten HDM spotrebuje o nieco zvysuje vzdy :-)
Moji polovičce se Leon dokonce meně libil než Golf, to jsem se tedy dost divil. U Leona je navic hodně znat, že jde o socialni VW, osobně bych překousnul jen pravě 1.8TSI, už kvuli podvozku a vybavě FR, což je jedina vybava, kdy bych ten interier překousnul.
No, 1.8 s DSG by asi jela uz trochu lip nez 1.5EB s HDM.. interier Fordu sileny, jak designem, tak prostorem, podvozek je pry u Leonu dobry.. tak asi hralo roli tech usetrenych 50 tisic,ne? Mel Leon LED svetla? Ford zas padne asi o neco vic na cene. Za me mas -.
ci sileny neviem , mne osobne sa viac paci fordi interier... ten leonu je az moc "strohy"..
HDM u fordu bolo prave +
Leon mal nevyhodu skladovky tj. nemoznost nieco vybrat ( focus siel do vyroby )..
prostorem by som povedal ze su s leonom plus minus narovnako..
dynamicky samozrejme leon lepsi ale to nedokazalo vyvazit ze subjektivne dizajnovo to proste nie je uplne ono.
leonu som prave dal sancu len kvoli motoru s dynamicky podobnou 1.4 by som uprednostnil focus.. ale samozrejme aj cenovy rozdiel nejaku rolu hral.
Ok,je to tak. Focus je UFO, Leon je strohy,.stejne jako VW nebo Skoda. Pokud se ti libi vic Fordi chaos.. fajn. DSG bude jeste umocnovat lepsi dynamiku TSI, HDM bude EcoBoost spis zabijet. Zase HDM bude komfortnejsi, ale jde to.s Focusem a nizsi stredni dokupy? Me to do Mercedesu sedi, ale v mensim aute by mi to tam moc nepasovalo, nehlede na to, ze v mainstreamu v nizsi stredni to asi nebude top vystrelek techniky. DSG podle me u takoveho auta lip kombinuje vyhody automatu a manualu. HDM projev celeho auta hodne meni.
ono u fordu to tak teraz je ze do benzinov ( tj. pre americanov ) davaju HDM , do dieslov Powershift kedze tie sa moc v amerike nepredavaju.
tak na fordy som zvyknuty takze ako chaos mi to neprijde ;) ..
Fiestu s powershiftom si nechavam , takze s nou si mozem blbnut , Focus ma byt rodinne auto takze tam mi ten "kludny" HDM nevadi..
A u mě to vyhrál civic IX. tourer s 1.8 atmosférou. Chtěl jsem hondí atmosféru, mimořádně odolnou a spolehlivou. Kufr největší ve třídě, jízdní vlastnosti super.
A 3 roky zadarmo asistenční služby po Evropě a záruka 8 let.
S litrem jsem sice najel jen 30 km ve smíšeném provozu, ale hrozný motor to není. Vůbec se neztotožňuji s tvrzením a.cz, že vibruje na volnoběh a má problém s kultivovaností. Má docela slušný náběh, a přijatelný zvuk. Co se mi naopak nelíbilo, byla spotřeba PHM, de facto hodně blízká 1,5 VT.
440.000 Kč za litr, to není Bůh ví jak výhodná nabídka, souhlasím. Ze zvědavosti jsem se ale s tím projel, píšu jen svůj názor :-) Opravdu to zase taková hrůza není.
Moje zkušenost je už deset let stará, ale bez velké snahy jsem dostal na FR-V skoro 10%. Ale uznávám, deset let je dlouhá doba. Řekl bych, že na Oktávku bez IČO moc nedostaneš.
Zkušenost z prosince 2015, zcela nový model Hondy, z 539.900 na 511.000 Kč, bez jakéhokoli smlouvání (auto pro soukromou osobu, ne na firmu).
Nikdy jsem auto na firmu nekupoval, tak netuším, jak by se to mohlo jestě pohybovat v tomto případě.
Zatím jsem se ještě nepídil, jak se pohybují prodeje Civiců, jen vím, že se v konečných počtech prodejů nejvíce odráží auta nejvyšší výbavy s motorem 1.5 VT. Litr v Comfortu by podle mě úplně v pohodě mohl nahradit předešlou generaci s 1.4 74kw (ač má dle některých zdrojů nahrazovat 1.8 i-VTEC), dynamika litru je oproti 1.4 úplně jinde a ve výbavě má vše důležité. A jestli by tohle auto mohlo brát typicke zákazníky Škodě? To asi ne. Ale když už bych musel volit z nějakých zvlástních přícin litr, vezmu Hondu. Podvozek a řízení (nejen) jsou opravdu povedené.
Tak 5% bez smlouvání, to by pořád mohlo být i těch 10% při větší snaze. Ale jinak jak napsal i Emel - Hondu si asi nekoupí někdo zcela náhodně, nejčastěji to asi bude fanda, typické zákazníky škodě asi nesebere. Moc nějakým větším prodejním úspěchům nevěřím. Spíš naopak. Což dříve nebo později vyústí v jejich ještě větší nezájem o Evropu a to bude škoda.
Přesně jak píšeš. Typický zákazník Škody Hondu kupovat nebude. Co jsem zjišťoval, tak Hondu (většinou) kupují opakovaně stálí zakazníci. Na honda fóru stále řešíme, že Honda na Evropu z prominutím tak trochu kašle a mnohdy (alespoň z prvopočátku) nasadí cenovku zcela mimo realitu. Když k tomu připoctu téměř nulový marketing, tak se těm prodejům ani nedivím. Luxusní třída (Legend) pryč, strední třída (Accord) pryč... Ještě, že Honda dobře prodavá na jiných kontinentech ;-\
Accord. Ano, taky bych... Jenže pro mnohé drahý, uvnitř menší, malý zavazadelník, poslední generace, prodávaná v Evropě (8G) bez varianty Tourer. Nevím, ale souhlasím, zaříznout jej v Evropě byl pro značku špatný krok.
No, podle našeho dealera se ale vrátí v 10. generaci do EU, a to v roce 2019. Tak uvidíme...
Jinak, já se docela těším na nové CR-V (obvzláště na hybrid).
Uvidíme, jak to bude teď. Desátá generace Accordu by se v EU údajně měla opět objevit. Předpokládám, že Honda pro tentokrát sjednotí EU a US Accord podobně jako to udělala u Civica.
Z velké části souhlas :yes:
Zvenku - blinkr v blatníku u kola? WTF? Ale jak píšeš- dalo by s tím žít. Uvnitř pěkný. Motor věřím, že super. Když pominu design, anebo ne, vč. designu - jestli dát 800 za vybavenou oktávku 1,8TSI nebo Civic - tak raději Civic. Horší je, že za ty prachy bude i o trochu méně vybavené eReSo, a to je zase trochu jiná káva, i vč. designu, tam bych body pro Hondu hledal složitě.
Podtrženo, sečteno - smířit se s vzhledem kastle a umět smlouvat - dobrá koupě! :-)
Vyloženě dobrá koupě to asi nikdy nebude, je to pro toho, kdo ví co chce a je ochotný za to vytáhnout z peněženky trošku peněz navíc.
Design nevím, prohlížel jsem teď RS po fl a ani s tím black paketem to není úplně ono... sice vedle toho vypadá původní verze trošku všedně, ale pro mě je elegance důležitější. Tím chci říct... ani RS by pro mě dneska nebyla designová trefa, spíš je to v té neutrální zóně.
Dobrá koupě - záleží, jak to vezměš. Určitě to nemůže konkurovat aktuálnímu Focusu za cenu málem Fabie, ale podle mě dostaneš za svoje peníze kvalitní auto. A nemyslím, že je to dnes úplná samozřejmost. Ale to už ze mě nějak moc mluví fanda Hondy :-)
Ad design RS- ne, že by to byla nirvana, ale docela pěkný. A tenhle Civic je pro mě ze všech Civiců nejskousnutelnější, ale "pěkný" bych stejně asi neřekl.Hodnotím jen z obrázků.
Ano, přesně, Focus... to je přesně ten příklad dobré koupě. I pokud se třeba netrefuje přesně do tvého vkusu, tak se dá koupit přes peněženku. Totéž dnes Insignia, nebo v minulé generaci Megane GT... z těch aut, které mi přijdou na mysl jako první.
Mazda 6 nebo tenhle Civic... to vyloženě výhodný kauf není. Ale jako u spousty věcí... je umění vytáhnout z peněženky třeba 5-10% navíc a dostat za to co chci...
Právě jsem prohlížel RS naživo a moje oblíbená modrá nic moc... z fotek se zdá, že by mohla fungovat černá nebo bílá, ale ty jsem zatím jen zahlédl.
Ja to tomu uplne nerozumiem preco je Focus dobra kupa. Akonahle sa tam da 1.5eco 110kW a vybavi sa aspon na podobnu uroven ako Civic tak stoji cca 540k, civic je dnes za 560 a kufor vo Focusu je vysmech. (ked zakaznik nechce combi)
Ty to važně nechapeš ? Civic 1.5T začina v akčnim ceniku od 620tkč a musiš ho vzit vlastně tak jak je nalajnovano, krom barvy, prakticky nulova individualizace. Což je problem snad u všech japoncu. Takže tam muže byt třeba halda věci o ktere někdo vubec nemusi stat a naopak by tam měl raději něco jineho, to co obsahuje jina vybava, ale holt ma smulu.Někomu pujde hlavně o ten technicky zaklad. Takže se tato motorizace diky ceně stava docela nedostupna pro potencionalni zajemce.
Ještě je moznost, že nebudeš kupovat podle akcního ceníku Hondy, ale zajdeš si přímo k dealerovi. Pak můžeš mít 1.5 VT 5D Sport za 560, nebo 1.5 VT 4D Comfort za 520. To už jde, ne? Na opravdu prostorné auto (ve své třídě).
Prostorny je i Pulsar nebo Octavia. U Civicu naopak tu prostornost beru jako minus, raději bych uvital kompaktnějši rozměry, tedy knk. delku. A Honda neni asi jedina, ktera ma na skladě nějake kusy za vyhodnějši ceny. Jinak 560tkč už je určitě pěkna cena. Ale jak pišu vyše, když kouknu na skladbu těch vybav, tak osobně mi ke spokojenosti nesedi ani jedna.
Tohle je přeci hodně individualni, ale např. nestojim o nějake asistenty nebo navigaci. Naopak ocenim zatmavujici zpětne zrcatko, nastavitelnou bederni opěrku u spolujezdce nebo si potrpim na kvalitnějši audio.
Já s Tebou souhlasím, bez zbyzečných debat. Civic je sice 4.5 metrové auto, ale na jeho jízdních vlastnostech se to nijak zvlášť neprojevuje. Navíc, když povezu v autě další dospěláky, svezene se pohodlně (pokud nejsou baskeťáci). A ano, konfigurovatelnost je mizivá, to nepopírám, ale většinou volím prostřední výbavu a tam nic nechybi a ani nenadbyvá ;-)
No třeba co čtu tak vzadu ten posaz je u civica docela špatny a zrovna ve focusu je vzadu v ramci třidy posaz velice pohodlny, navic je poctivě utlumeny i v zadni časti což taky neni pravidlo v nižši středni, takže i akusticky komfort je zde velice dobry. Mě třeba ta prakticky nulova individualizace u civica docela mrzi, protože bych docela rad některe prvky ze sport plus a naopak některe z nich bych nechtěl. Ve vybavě sport mi naopak některe vybavove prvky schazeji. Prostě mi to honda děla dost těžke pokud bych realně o civicu uvažoval.
Tak jak se to vezme. Bereš prostor na hlavu, nebo na nohy? Já jel v tom Red editionu i vzadu a na nohy za spolujezdcem je to slabší. A co mě trklo hned při rozjetí, byl hluk od pneu. Jasně, 235/40 R18 nejsou úzké pneu a mohou vyluzovat více hluku, tak to může být problém jen této edice. V Civicu s mistem uvnitř problém nemám, ale může se jednat jen o můj pocit, nerozporuji.
Co se týče výbav a konfigurace, to už jsem psal mnohokrát. Pevně dané výbavy jsou tu spousty let a nikoho v Hondě a ani dalších asijských značek to netrápí. Chápu, že je to pro mnoho lidí problém.
Tam to bude i o sniženem podvozku a typu pneu, ale v nižši středni jsem ještě nepoznal model, ktery by měl lepe utlumeny podvozek. A jinak myslim samotny posaz a ne prostornost. Žadny nizko položeny sedak nebo tvrda trestna lavice. Zde je fokal max. tak pro pruměrně rostle osoby, určitě ne pro nějake sportovce typu baskedbaliste apod.
Tak pohodlí tam jako takové špatné není, to bylo v pohodě. Jak jsem psal, za ty peníze, dobré auto. Prostoru pro dva a děti taky dost. Podběhy bych vytlumil Gladenem a byl by klid.
Na to se neda nic napsat, prostě souhlas. Osobně bych za lepši audio vraždil. >:D
Ja měl možnost slyšet rozdil mezi "premium" audio a o stupinek niže u vicero vyrobcu a je to sakra rozdil. Řeči typu, že si v autě stejně hudbu nevychutnaš a rozdil při jizdě nepoznaš, neuznavam.
Ahoj, v létě třeba Honda u Ostravy. Koukám teď na net, ta konkretní je pryč (jsou to 4 týdny), ale i teď je jich s cenou pod 580.000 Kc skladem také dost. Zdroj sauto.cz. Zlevňují... Až bude Sport plus za 590.000 Kč, objednávám >:D
to bola aj moja taktika, ALE na plus nedas stresny nosic a trochu sa bojim pre buducnost na stresne okno a zatekanie a adaptivne tlmice budu asi draha nahrada, hoci sa mi Sport+ paci viac. Ja cakam na sport 540/550 a objednavam tiez >:D cakacky su cca 4mes,
Mám nastudováno :-) Měl jsem Sport plus půjčený na tři dny a veeelká spokojenost. Střešni nosič bych neřešil, je druhé auto (i když přiznavám, že je to pro někoho handicap). Tažné k vůli laufům uprostřed nedáš, i když řešení pomalu existuje. Minulý týden někdo na fórum dával už i nějaký model no name tažného pro Sport a plus. Pak bych jízdní kola práskl na nosič tam a je klid. Že do auta poteče bych se nebál a tlumiče opotřebuješ za... spousty let.
tak snad niekto vymysli aj nosic na strechu pre sport plus - kvoli boxu na lyze. Na ake forum chodis? Je aj nejake lokalne alebo len obsiahle americke? diky
Dealer říkal něco, že příčníky budou, ale ne na střechu, ale snad na rám střechy. Asi jak bylo kdysi na škodovky, pokud jsem to správně pochopil. Ještě se na to poptám.
Chodím na honda club cz.
som zvedavy, ked pozeram thule tak sa dam bude dat nasadit ale nepojde otvorit strecha, tak ci sa len neboja ze to niekto otvori ked to tam bude a poskodi to sklo alebo mechanicke casti otvarania. Uvidime :-) Diky za info!
este jeden dotaz. Citil si velky rozdiel medzi sport adaptivnym rezimom vs komfort? Ako sa auto chova? diky.Je to vobec vyuzijtelne u nas? ci skor na dynamicku jazdu na lepsich cestach.
Poznáš to a docela zásadně. Už samotný Comfort je ideál kompromis a auto sedí jak čert, Sport je výborný (žádný kostitřas) a s autem poznáš nové limity, fakt! Vyzkoušej, stojí to za to, věr mi.
Kamoš "podedil" ešte to prvé ufo s panoramatickou strechou a nič mu nezateká, všetko funguje ako má, teraz riešil pár drobností na podvozku. A to má diesel a okolo 180 tis. km. :-)
LED světla v Civicu Sport jsou k nezaplacení ;-) Upřímně.
Chlapi, rýpnu si. Poslední Focus má kolega v práci, verzi 1.5 Red edition, stála ho 460.000 Kč. Design fajn, motor taky, až na podivně utlumený 1. rychlostní stupeň. Ale uvnitř přeplastováno a prostoru tolik, co v Hondě Jazz, mozná ještě míň >:D Ale souhlas, za ty peníze...
Jo fokal neni žadny prostorovy přebornik a přeplastovano je tam stejně jako všude jinde, jen je to vše v jednolite barvě a to šedi. I když je fakt, že je tu vice přeplastovano, protože ta mohutnost palubky je opravdu velka. Ale za ty prachy je to hodně dobra koupě, fokal teto generace je kvalitně a poctivě udělany model a ne jak je jinde vidět katovani kostu.
Hele, ale majitele tu mega palubku docela kvituji, z pocitoveho hlediska, ale od nemajitelu jsem naopak četl kritiku ze stejnych duvodu. Ja se třeba vzdal nějakych sport doplňku atd a raději šel do vyšši vybavy, protože Red Edition vychazi z nižši vybavy.
Je to možné, popisuji jen své pocity, nikdy jsem Focuse neměl. Red edition vychází ze slaší výbavy? Kolega tam má 8" Sync, vyhřívaná sedadla, tak jsem myslel, že to ze slabocha nevychází.
Ja ty vybavy přesně neznam, ale těch 8" bude podle mě připlatek. Jinak ten rozdil je samozřejmě v dekorech, potazich nebo třeba Titanium ma v zakladu premiovou středovou konzoli. Vlastně ten Red Edition vychazi z prostředni vybavy TrendSport. A těžko řict v čem včem a kde všude bude rozdil.
Ten 8" měl v ceně, což dle katalogu není zvykem. Právě jsem si říkal, že za ty peníze to je v pohodě, taková stylovka. Jediné, co by mi tam scházelo, jsou parkovaci senzory a lepší audio (sériové repra vzadu při vyšsí, nikoli maximální hlasitosti chrčela). Teď nevim, jestli má dešťový a světelný senzor. Ten bych už taky vyžadoval, v Hondě zatím max spokojenost. Ale to bych už asi moc vymýškel :-)
No vidiš a ja zase park senzory vubec nevyžaduji. Ja třeba sporadicky použivam např. tempomat a řada lidi by se po něm mohla utlouct. V zakladu ten RE zřejmě dešťovy a světelny senzor neni, ja za ně musel tušim připlacet i u titania. Jinak co se audia tyče, tak ty zadni repra to je tragedie zřejmě u většiny. Ja měl v golfu nejlepši dostupne audio to same u fokala a je to tam važně bida. A i od jinych uživatelu co maji jine značky aut, tak to stejne v bledě modrem.
Park senzory jsou dobrá berlička, obvzlášt u současných aut s mizerným výhledem vzad a scházejících prostorech na parkovaní v centru. Zvykl jsem si hned (a je to kupodivu spolehlivé a přesné). Tempomat používám minimálně, tady taky sporadicky, ale v zahraničí zapínám omezovač rychlosti dle dopravních značek (nechci solit Eura za pokuty tam, kde to neznám).
Audio je jak kde, souhlas. Honda dobrý předek a bez basový zadek (naštěstí bez zkreslení). Když jsem stříkal dutiny, tak jsem při tom rovnou tlumil všechny dveře a misto obyč středobasů dal koaxialní repro. Sériová repra měla tak tenký magnet, že jsem se až divil. Po upgrade neskutečný rozdíl, to jsem nečekal.
Ja chtěl kameru a tu ma focus velice dobře použitelnou a občas bych uvital i novinku co se zavadi a to těch 360°. Ja ty pipaky v autě prostě nemusim. O pokutach mi ani nemluv o tom bych mohl napsat roman. 8-s >:D Ja mam tak trochu problem s udrženim uzdy a s tim jak začala ta novodoba "bezpečnostni" buzerace napřič EU tak z toho rozhodně radost nemam. Něco sem zkopčim, prostě za mě jednoznačně sviňarna....
"Koncem července jsem si udělal výlet do Francie a po pár týdnech mi přišly tři obálky. Po odečtení tolerance 5km/h pokuty za:
91km/h na 90km/h
78km/h na 70km/h
91km/h na 90km/h"
8-s co to kurde je? Nemám slov, je to silné opravdu kafe. Tady se mi potvrzuje, že v EU fakt začíná některým státům je.at, viz třeba německé policii a persekuci na našich řidičích. Vzpomínám na doby, když jsem ještě jezdil po staré cestě do Chorvatska a valil to co to šlo, abych byl na Makarské za úsvitu, nikdy žádný problém s policií. Jak koukám, tak teď bych přišel o auto, jako kauci.
Ale z Německa je to ještě docela na pohodu.... já mám z jara 2x skoro 70 na 50tce a bylo to v přepočtu za 800/kus ....je logicky , že to začnou posílat.l...mě to nepřijde jako perzekuce, že jsem Čech :-) Ale o 1km/h pokuta ? To je maso..
V Chorvatsku se dá docela jet, ale litaj tam prý nějaké tajne BMW. Já zkušenost nemám, v loni jsem byl naposledy a později v noci jsem jel průměr 160-200 chvílemi. Asi spíš štěstí. Kamaráda ale letos zmerili v obci taky o 20 nebo snad dokonce o 30 a dal přes 100eur na ruku.
Jo ta 0 tolerance je zvěrstvo, aby měl člověk strach předjet nějakeho zpomalovače či zemědělskou techniku. S automatem na vyběr pokut si člověk moc nepokeca. Ta osoba, ktere ty pokuty přišli jezdi do FR pravidelněji a dava si na rychlosti pozor a stejně mu to bylo prd platne. No jinak dostal vše za 45€. A za křive obviněni měl v dopise uvedeno..."Na pokutách je uvedeno, že křivé obvinění je za 45000€ a pět let natvrdo a fakt netoužím riskovat, že mě při příštím letu přes CDG sebero."
Třeba slovinci maji toleranci 10km/h, ale zase maji mastne pokuty. Ja překročil o 12km/h a stalo mě to 125€. Čuměl jsem na to jako puk a nevěřicně kroutil hlavou. Policistka mi vytahla tabulky, ktere tuto častku potvrdily. Pokud bych nezaplatil na mistě a nebo nejpozději do 8 dnu neposlal penize na konto, tak by to bylo za 250€. Z letošni dovolene mi zatim přišla jedna pokuta z rakouska za 45€.
Na parkingu u práce to auto vyniká i vedle Jagu. Fakt stylovka.
Tak ty kličky vzadu mi utekly, a po pravdě jsi mě dostal. Sám se sobě divím, že mi to nezůstalo ve škebli :-| Jediné, co si ještě vybavuji je spotřeba PHM, na výrobcův údaj se (údajně) nejde dostat.
Už jsem viděl na fóru tuning chromované masky sedanu. Lepí na to černou fólii. Taky by to bylo asi řešení (osobně bych tam ten chrom taky nechtěl). A za mě - vybral bych si taky 1.5 Sport, za ty současné peníze je to dobré auto.
to uměly dvoulitry před 15ti lety. V testu nedopadl litr proti větší konkurenci moc dobře, nestačil dynamikou a spotřeba průměr. A proč dělají furt CVT a zachraňují to virtuálními stupni mi hlava nebere.
Jaký ty dvoulitry měly výkon? Tohle není litr, ale 1.5turbo se 134kw.. ta spotřeba mi nepříjde zas tak mimo při svižnější jízdě. A CVT? To auto je manuál... k jakému článku vlastně reaguješ? >:D
Hodnotit spotřebu na základě novinářských testů nemá moc smysl, mě spíš nesedí to nadšení nad motorizací ve světle reálných výkonů, auto má 1350kg, 134kW, vmax jen 210 km/h (tj. zpřevodováno nakrátko), a přesto dá z nuly na sto až za 8,4s. Vytáhnu-li octavii 1,8 tsi, stejně velké a stejně těžké auto s velmi podobnými hodnotami výkonu a krouťáku, pak je tam dost rozdíl, 231 km/h a 7,3 z nuly na sto. Jsem zvědav, co předvede vw s novou 1,5 tsi, každopádně tady motorářská hvězda Honda, zas až tak nezáří. ;-)
Jasné, Octa 1.8TSI začíná na 540ti (mimochodem asi maj bordel v konfigurátoru, protože je levnější, než 1.4 TSI :D, v ceníku PDF je zase cena od 527 900 Kč a jednačtyřka od 489tis....... trochu guláš ) . To je hodně vážný konkurent, přeci jen bych ale váhal, zdali ten Civic nenabídne za 560 třeba lepší jízdu a výbavu (tam si myslím, že i ano, protože Octa je Ambition za tuhle cenu a asi i bez metalízy a podobně.).
Dávat za Civic ale víc, už v rámci konkurence nebude volbou value/money... To jsem psal i výše :-)
Píšu jen o motorářské práci, podle mně není z čeho sedat na zadek, srovnání s mainstreamem v podobě octy nic moc, podívám-li se do premie, pak 210 a 0-100 za 8,9 udělá 100kw tříhrnek v 318i, a to mluvíme o autě o víc než metrák těžším s klasickou koncepcí. 320i o stejném papírovém výkonu, jako má 1,5 civic, si je dynamikou podobná s tou 1,8 tsi octou, čili tady hodnoty výkonu vzájemně odpovídají dynamikou, civic je výrazně horší, tj. ta motorová revoluce asi úplně vyzrálá není, jen o tom píšu. ;-)
P.S. Cenu neřeším, popravdě, mě civic nijak předražený nepřijde, tu octu určitě do jeho ceny dokonfiguruješ.
Jasné, chápu, ono by nebylo od věci to ještě přeměřit, minimálně tu dynamiku (v max asi ne >:D ). V některých testech to ACZ udělá (třeba páteční test Micra vs Ibiza, kdy Micra stáhla papírové zrychlení o více, než 1 sekundu...), tady zjevně ne. A ten tříhrnek od BMW mi příjde docela dost povedený.. kdybych to neveděl, klidně bych si tipl, že pod kapotou je nějaký čtyřválec :-)
Jo, nepochybně Octavií i Civica přeskočíš, já nejsem moc na tohle srovnávání výbav, takže to třeba někdo dokonfiguruje :-)
edit: Našel jsem nějaké video na YT, kde přeměřují 0-100 (7,6) a Vmax na 230 (220 GPS, je to tam vidět) [odkaz] Ale je to Hatch
Pred par dny jsem se chvili honil s minulou gen Fiesty ST. 134kw 240nm, 0-100 udajne 6.9s a pri rozjezdech nemel sanci, myslim ze kvuli trakci FWD vs. RWD a kdyz uz se jelo, jelo nam to uplne stejne. Coz je asi o 400kg tezsi MB silnejsi jen o 9kw dobra znamka. Priznavam, ze roli v tom bude hrat automat vs. jeho predpokladam manual, i kdyz nejaky ten powershift tam byt mohl, to jsem se neptal,jelikoz to moje HDM ve sport+ je proste pecka as manualem se tomu nemuze nikdo rovnat. Ja jsem ho jen popichl, ze mu to jede dobre, stejne jako me, jen ze ja v tom mam nejslabsi naftu : ))
Vedel to moc dobre, nemej strach :-) On se nejdriv nahanel se Superbem, ten pak odbocil, tak jsem prevzal stafetu. Ze Smichova na Palmovku. Ono lidi co se chteji nahanet potkavam denne dost. Pry az da chip na 220koni tak bych nemel sanci.. :-)
No asi takhle: Logicky ta FireSTa má nižší výkon a o dost nižší kroutici moment. Takže na rozjezd s dobrým automatem máš šanci. Další problém bude, že Praha - provoz a ty očividně budeš trochu dobytek bez pudu sebezachovy a ne každý na to má koule či má mozek a nechce se mermomocí zabít :). Na hezké okrsce ta Fiesta bude mít s dobrým řidičem navrch. Pokud bych jel bezmyslenkovite , tak v Praze v provoze mohu být při troše štěstí a velké porce risku první na Palmovce i s o dost slabším a starším autem ... třeba s Fabii htp... a vsadím se, že přes den bych ti na téhle trase ujel i na skútru co má 12 koni. Prozote budu vždy na každé křižovatce první :-) Takže je to spíš o řídící než autu .... A kterému autu si neujel když už takhle v Praze porad závidíš ? Škoda , že jsem tě ještě nepotkal..:)
sím ťa ... tento chlapec je moc hrube zrno, jemu je tak sumak, ze by ho hocijaka fiesta st s vodicom co nie je obmedzeny ako on nechala hned po prvom slalome, jemu staci, ze sa odjebal z krizovatky prvy a jak zmyslov zbaveny doletel az na palmovku a spravil pri tom 20 priestupkov >:D
Jak říkám.... ještě že sem se s ním zatím nepotkal.... nemám rád lidi co dost neomalene ohrožují provoz a hlavně mě... aby ho tak někdo z ty eklasse nevydal a nevytahal za uši ;)
Bylo to vecer, provoz byl ale ne takovy aby se nedalo trochu radit. A nemeli jsme si co vycitat. Na Rohanskem nabrezi pred krizovatkou s Karlinskym namestim uz bylo na tachometru 150 a ja jsem dal nohu z plynu a pustil ho pred sebe. On ten Mercedes preci jen neco vazi. Zrychleni z 0 ale na ten vykon ma MB naprosto paradni, diky HDM a dobre nastavenemu ESP v sport+modu + RWD ma proste lepsi trakci nez FWD. Kdyz vidim Golfa R nebo 5er 535d tak vim kam patrim, zajimave je porovnani podobnych aut a nebo aut u kterych nevis, co cekat. Coz od Fiesty ST jsem nevedel a kdyz mi rekl, ze to ma 180 koni a ja s daleko vetsim a tezsim autem jen o par koni vic.. tak to teda neni moc dobry vysledek pro Fiestu, i kdyz to samozrejme neni auto na trhani rychlostnich rekordu, naopak pro zabavu i v nizsich rychlostech, vyuzitelnych na normalnich silnicich.
Promiň... 150 po Praze v centru....i večer... to je hodně mimo...je tam dost přechodů . Už ti někdy někdo nenadale vkrocil do vozovky ? Mě jo a není to sranda...
Z 50 km/h v reálu brzdíš tak 25-30 m = záleží na řidiči a autě = andy tak 40? >:-[]
Ze 150 km/h klidně 150 m, pod 100 to asi nepude. Prostě po městě je to vrchol de bility
Ja timhle stylem jezdim od doby co mam ridicak, cca 10 let, a za tu dobu,kdyz udelam nejakej hrubej odhad, jsem ciste po Praze najel tak 400 tis km. Bez bodu, bez nehody. Asi dve urazena zrcatka nepocitam.
fiesta ST je len s manualom :-) .. ale jo automat spravi vela , ja mam powershift a to je vidiet ako na krizovatkach vsetkym ujizdim aj ked nijak neslapem na plyn.
Fakt mas z toho bmw taky pocit? Ja som si najprv myslel ze tam mam malu naftu (118i) a potom mi vadilo ze pri nizkych otackach kedy atmo 4valec este len zacne duniet uz trojvalec kopal a buchal celym autom. Vo vyssich otackach ale dynamicka fajn aj spotreba priemer super (dialnice)
Kvuli snizenemu kroutaku to neni zajimavy kauf. Taky jich moc neni a v servisu ji rikali policejni, protoze kdyz uz se k tomu motoru dostanou, je v policejnim aute. V zakladu je rozdil velky, ale kdyby mela cena trochu nabobtnat vybavou, benzinove RSo bude velke svrbeni.
A mmch. koukam se jim po vyfuku a tech benzinovych RS jezdi pomerne dost
Zpřevodování nakrátko? To by bylo docela zjevení, kdyby auto bylo zpřevodované tak, že by mělo maximálku ve vytočeném nejvyšším stupni. Honda vždycky ty maximální rychlosti udávala dost divně a neřekl bych, že je to krátkým zpřevodováním. Doma mám přesné hodnoty a určitě to nebylo tím, že by auto nevytočilo více než 210. Kdyby to tak bylo, pak by při 130 km/h muselo točit skoro 4000 otáček, a to opravdu netočí.
To nevím, ale na slabé koně nebo převody bych to nesvaloval. Ono třeba u Civicu 1.8 v předchozí generaci byl rozdíl mezi běžnými verzemi a verzí S. Všechny verze jely 215 (na šestku by ale teoreticky dotočily 255) a verze S měla udáno jen 190. Je pitomost, aby převody snížily rychlost o 25 km/h, obzvlášť, když tam navíc byla o trošku těžší převodovka, která by měla dotočit 265 km/h. I na pětku to muselo vytočit přes 200.
Stačí se podívat na 1.5T manuál vs CVT. S CVT má sedan i 5D 200 km/h, ale s manuální převodovkou má sedan 210 a hatch už 220. U jednoho se to liší, u druhého ne. Prostě to má divně parametry a netvrdil bych, že je to nějak lenivé proti konkurenci z papírových údajů. Honda v tom občas mívá divné nesmyslné hodnoty, zrychlení může být dáno řazením na tři. Více by o akceleraci povědělo 0-120km/h.
Ale to není nic neobvyklého, 50kW Felicie taky jela 150, ale jak dostala MPI, tak u stejné 50 kW felicie začaly jezdit 162 a dokonce to šlo tak daleko, že 1.6 najednou nějakým zázrakem zrychlila ze 160 na 170, přitom nevím, že by se tam něco měnilo (možná ano). Jenže by bylo divné, kdyby 50kW MPI bylo rychlejší než 55kW 1.6.
Rozdíl byl v tom, že Felda s jednobodovým vstřikováním měla reálně okolo 47kW, zatímco MPi okolo 53kW. A to, že by u 1.6-ky byla udávana Vmax pouze 160, tak s tím jsem se nesetkal. Měl jsem jednu z podzimu ´96 a tam bylo udáváno 170. Navíc měla z aut, co jsem kdy měl, nejpřesnější tacho, a těch 170 skutečně dávala.
Těch 210 je takové pěkné číslo, že to může být omezovač. Japonci jsou v tomhle někdy divní. Zrychlení je pak otázka rezervovanosti. Hondy neznám, takže bych to musel přeměřit.
Pozor, pozor. Octa s 1.8 tsi jse zpřevodována tak, že 100km/hod dosáhne na 2st. Honda musí řadit na 3st. Zrychlení do 100km/h je ale i tak srovnatelné, nad 100km/h už má Honda trochu navrch Viz:
Proč ne? Stačí se podívat na předchozí Civic 1.8. Ten dával na dvojku 98-99 km/h. A když se podíváš na testy, některé redakce to naměřily na dvojku, některé na trojku. Ta první uváděly časy spíše lehce pod 9 sekund, ty druhé okolo 10 sekund.
To u toho řazení ale musíš spát, ne? Pak jsme u toho, jak jsi konzervativní. Jestli tam máš závodního jezdce, který to tam napere pod tlakem (a rozjede se naprosto ukázkově), nebo jestli zrychlení na stovku měříš s devadesátiletou hospodyňkou za volantem.
PS: Dole jsem se nad tím trochu víc zamyslel a řekněme, že jsem o něco méně skeptický. Cos napsal, ale ještě ukazuje na jednu věc - v jaké rychlosti vlastně měření v různých testech skončilo. Čím rychlost měřili. Jaká byla nejistota měření. Chtělo by to dostatek vzorků od obou skupin, aby se na to člověk mohl podívat statisticky.
Přesně tak, i na stařičkym civicu 6.g, 1,4, 66kW 2.st končí při 96km/h, to zvládne za 9,2 s. Ale přeřadit a znovu nadechnout motor a rázem je tam 11,2s a to to má papírově 13,5s 8-s U 8.g končí u 1,4 2.st ještě dřív, někde pod 90-už si to nepamautju, páč v něm jezdí maželka a já mám nějak raději ten starej střep >:-[]
Je pravda, že je zrovna 2-3 typicky delší. Ale i tak, vteřina? Nebo i víc. To mi přijde příliš. Musíš ještě dohnat případně ztracenou rychlost, samozřejmě. Po přeřazení budeš mít hlavně u atmosférických motorů citelně nižší výkon. Rád bych viděl nějaký rozbor. Jako řidič vnímám hlavně přeřazení.
Když už musíš řadit na trojku, tak bude lepší řadit dříve. Tedy u slabších aut (pokud tě limitují pneumatiky, jsi schopen protočit kola, tak ti lehčí převod nijak nepomůže). Abys pořádně využil kratšího převodu. Nejhorší je řadit těsně před 100. Těch 96 zní, jak kdyby to měli optimalizované na 0-60 mph. Tohle číslo (96-98) se myslím objevuje celkem často.
Rozbor tohohle typu jsem kdysi dělal pro atmo civic 9g a tři další auta s turbobenziny - sice jen pro velmi krátký výpadek výkonu při přeřazení (zvolil jsem 0.3 s), ale vliv těch prodlev je tam i tak vidět - viz pojednání na druhé stránce mojí recenze a přiložené grafy. [odkaz]
No já jsem spíše reagoval na tu diskuzi o otáčkách/zpřevodování, když si zastavíš tohle video ve 42 sec.
[odkaz]
tak je vidět, že V max na nejvyšší stupeň je 201 km/h podle GPS a 207 podle tacho a motor točí něco málo přes 6000 ot./min a víc nejede, protože už naráží do omezovače, to jsou proti jiným autům s podobným výkonem docela vysoké otáčky, kdyby mělo to auto jet 230 (což by při 134 kW neměl být žádný problém), tak už bude daleko za omezovačem. Pro srovnání ta octa při 230km/h točí na nejvyšší stupeň něco kolem 5000 ot./min, takže rozdíl ve zpřevodování těch aut je obrovský. To auto nemá omezovač rychlosti(jak se někteří výše naznačují), ale má takové zpřevodování, že už při 200km/h naráží na maximum otáček.
Tak to je vlastnost CVT, že drží otáčky na max výkonu a jen mění převodový poměr. Tzn rychlost zde zastaví omezovač. S vyhozeným omezovačem jede více a točí stále 6tis ot.
Jo, dík za vysvětlení, pak mi není moc jasné, proč je tam ten omezovač rychlosti je, jediné vysvětlení je, že se asi bojí o životnost CVT (když u manuálu není).
To je ale CVT verze, ta má "zpřevodování" jiné a očividně také níže položený omezovač na 6000. Tam je to očividně fakt nastaveno tak, aby to přes 200 nejelo. Viz tady, kde byl testován CVT i manuál
[odkaz] (mrkni na 0:47)
Jak je vidět, to auto s manuálem (omezovač na 6500) na tachometru dá 230 bez větších problémů (reálně cca 219). 0-100 km/h to dalo za 7,8 sekundy, přitom bylo řazeno na trojku.
134kw u tak malyho auta a 8.4s na sto :)))) Jezis to je je.bka.
1.8TSI ma problem v tom omezenym kroutaku u Octy a myslim i Leonu, ale holt 1.8 je furt 1.8. Ja 1.8TSI jak s manualem tak s DSG lehce ujizdim, myslim ze to odpovida tem papirovym par desetinam rozdilu ve zrychleni v muj prospech.
Těmi naměřenými spotřebami se nelze moc řídit. King naprosto témuž autu (tomuhle konkrétnímu testovanému kusu) ve svém testu naměřil 6,1 litru při 140 km/h. Tak si vyber.
je to turbo, spotřeba je podle nohy každého soudruha ;-) jinak ve 130 je 6,5, průměr mám 7 - 7,5, bohužel mi ztěžkla noha a kolony ve městech oproti létu nějak narostly.
Tak toto auto určitě má své nezpochybnitelné kvality, na českém trhu to ale stejně bude mít velmi těžké. Spolehlivě se o to postará poměrně vysoká cena, nekonfigurovatelná výbava, absence verze kombi (u této generace), jediná nabízená motorizace a bachratý design s komiksově pojatou zádí. Mě osobně by ještě vadil digitální rychloměr (vyžaduji ručičkový), el. P brzda a trestuhodně poddimezovaná nádrž. Na druhé straně nepochybuji o tom, že jízdě se jedná o velmi schopné auto - určitě hodně zajímavý by byl srovnávací test s Mazdou 3 sedan 2.0 Skyactiv v nejostřejší verzi! :-)
Aha, máš pravdu. Díky za upozornění,na to jsem úplně zapomněl. To je ovšem naprosté selhání českého importéra, že sedan s benzinovým dvoulitrem s ostřejším naladěním nedováží (165 k). Nebo to Mazda nevyrábí? Každopádně obrovská škoda! :'-(
Obávám se, že Mazdu 3 s 2.5 by si tu nikdo nekoupil. To už jsme ve výkonnostní třídě, kde se očekává nějaký sportovní charakter. U atmosféry by jízdní projev 2.5 asi moc lidi neodpustilo (spodový motor bez výraznější špičky). To je fajn motorizace pro Mazdu 6, ale nemyslím si, že je to vhodný motor pro Mazdu 3.
Není to v EU kam cílit. Pro běžného člověka je to už moc silné, pro sportovně zaměřené je to zase sice silná, ale tupá necharakterní atmosféra. To už si raději koupí turbo, které sice ve výsledku bude mít charakter podobný, jde ale o to vnímání. V této třídě tupou špičku turbu odpustíš, atmosféře ne. Uškrcený 88kW dvoulitr je OK, tam po tom nikdo charakter nechce turbo neturbo, ale u těchto vysokých výkonů už ano. Kdyby to byli schopni trochu lépe naladit na vyšší výkon třeba někam ke 160 kW, pak by to fungovat mohlo.
2.5G, manuál a trojka v kombajnu ?
Při takovýchto "kdyby" se mi vždycky vybaví dialog ze Švestky.
"Jo, tak vy máte ještě požadavky na barvu vlasů! To se s tím ženěním rovnou rozlučte." >:-[]
Své martyrium s konfigurací šestky jsem tu psal už mockrát... i to, že auto, které bych opravdu chtěl, je kompaktní kombík v prostřední výbavě se silným motorem a manuálem.
To už je těch kdyby opravdu trochu moc >:D Pár lidí by se patrně našlo, ale celkově by to byl bohužel prodejní propadák. Kdyby třeba Honda v Civicu (zejména minulé generaci) měla něco jako Type-S a byl by tam 2.4 z Accordu se 148 kW, tak to by zaujmout trochu mohlo. Byl by to sportovnější model s charakterním motorem. Ani já nevím, zda bych si tu 2.5 v Mazdě koupil.
Já potřebuju auto pro rodinu, to 3HB není, sorry. Z donucení bych vzal 6 Wagon :-)
S tou 2.5G těžko říct, člověk by to musel zažít s manuálem... slyšel jsem názory, že ten motor otupuje převodovka, ale je fakt, že ten litrový výkon není nic moc. Ne že by 2.4VTEC měla o tolik koní víc...
Nejde jen o ty koně, ale také o charakter. Mazda má nejvyšší výkon už v 5700 otáčkách, Honda pak až v 7000, nemluvě o klasickém charakteru VTECu. Každopádně dnešní 1.5T bude svým průběhem momentu té 2.5 asi dost podobný. Takže jo, pro rodinný kočár by ta 2.5 byla svým charakterem fajn.
Pozri sa do nižšiej strednej a vymenuj tých čo majú výrazne väčšiu nádrž. El ručná brzda je tvoj tradičný výkrik a to nemá moc zmysel riešiť. Väčšina "uživateľov" sa s tým zaoberať nebude...
Nebudu to teď vyhledávat, na to nemám čas ani náladu, ale určitě třeba vím, že VW modely nižší střední s pohonem předních kol (platforma MQB) mají nádrž 50 l a už to se mi zdá na hraně. Mít ještě o 4 l méně by mě fakt už hodně vadilo! 8-s
Přijde mi, že tenhle test by si zasloužil byt obsahlejši na to, že je to jeden z prvnich testu noveho modelu od hondy. Dokonce i tabulka je nějak prořidla.
tak jedine co mu vytkli je ze musis zavriet kufor z vonka + nejaky ten display.... ale 4* >:D
zrovnanie jazdnych vlastnosti s octaviou to by bolo za trest >:D
Mě ty 4 hvězdy nějak nepohoršuji, neni to koncern, ktery jede v mantinelech, aby co nejmeně vybočoval a nasiral. Z nějakou šmudlou z MB bych si osobně Civica nedovolil srovnavat. Prostě Civic v nějakych testech vynikat nebude, ale to nic neměni na tom, že je to rozhodně zajimavy model, ktery ma určitě co nabidnout.
nepohorsuje to ani mna, akurat ak civik tak dobre jazdi, motor, prevodovka, podvozok, odhlucnenie, spotreba na 134kw celkom dobra tiez... cakal by si, ze sa to niekde na hodnoteni prejavi
Hele ja viděl nějaky srovnavak a tam novy Civic skončil posledni. Takže mi nepřijde, že by jej mistni tester nějak potapěl, byl ještě milosrdny. :-)
Nějak hlouběji bych o neřešil, kdo vi, ten vi.
to by si musel konkretizovat, nejaka octavia tiez zrovna nevalcuje svoju class v hodnoteniach... na ACZ je cim dalej tym viac tazsie rozoznat co je este zaplatene a co nie, alebo na kolko to je v hlave kazdeho testera...
tymito vetami....''Type R je zbožím pro skutečné labužníky, ale s cenou převyšující 900 tisíc korun zůstává potenciální zákaznická klientela značně omezená.'' - to jako kolko stoji GTI, alebo ina konkurencia ? aj O3RS stoji 800tisic darmo je vacsia, ale aj pomalsia neda sa zrovnavat moc... a takychto inych neustalych veci vidis vela rozne naviazanych napr aj na koncern, inokedy zas zamlcanych v PROS, sposobov je vela
Ty jsi psal ORS a GTI, ne RS245, která teda mimochodem stojí 770.
Pointa není ta, že je TypeR předražený, když se podíváš co jsem tu psal k ceně při uvedení, tak jsem byl docela nadšený, že se mezigeneračně cena nezměnila, přestože je auto větší, silnější a technicky lepší. Ale prostě těch, co si můžou dovolit dát mega za takhle extravagantní auto není tolik.
Prosím tě, to je zbytečný vysvětlování..... ;-) tady už je to jak ve školce. Na tom vyjádření nebylo nic nepatřičného, dehonestujícího nebo lživého. Není chybou testéra, že různí lamalové hned vidí rudě a překládaj si to tak, že je TypeR cenově nadsazený a za ty peníze nestojí.
Třeba ne... zkusit to můžu. Přinejhorším perly a hrách posbírám a zkusím to příště znova. Mně se Civic svým způsobem líbí... tak bych nerad spadl do nějaké hejterské přihrádky.
Mně taky. Pokud jezdí tak dobře jak se píše, dá se ledacos odpustit. Rozhodně to mám v plánu vyzkoušet. Tedy tu 1.5 turbo. C-TR ne, to už jsem vysvětloval - jednak design, druhak když můžu dát přes 900, tak můžu přidat i dalších 100 až 200 a splnit si větší sen.
co je zbytocne ? za to, ze som ti napisal ze si posielal linky KM77 pod micru ? tak si ich videl niekde tam kde i ja v inej diskusii a nacapil si ich pod micru, v diskusii som ti to vysvetlil .. teraz na to budes narazat furt
nic som si nevyskladal, ked obyc octavia stoji takmer 800tisic /RS245 770tis/ a to nema este ani parametre ako CTR tak ? sa tiez robis strasne sofistikovany >:D8-s
lamal, nerobim sa strasne sofistikovany... >:D já prostě na předmětném vyjádření testéra nic hanlivého vůči C-TR nevidím. Netahej sem debatu o Micře, to s tím nemá nic společného. Pokud si to myslíš, tak to jen dokazuje tvoji značnou přecitlivělost a hledání nějakých tajemství mezi řádky. Vážně už nevím, snad by tuhle debatu měl posoudit někdo nezaujatý. Já končím, nejsem Emel a plýtvání perlami a hrachem nepatří mezi moje kratochvíle.
RS 245 stoji takmer 800, a je slabsia... nevravim, ze cvikla je lacna, ktora honda bola kedy lacna? ale ako cenovy outsider mi nepride, urcite nie s komentarom ´´potenciální zákaznická klientela značně omezená´´
na co porovnavat citelne slabsie GTI ? ked nema kone ani samosvor ako ma type R ?
Dovolím si připomenout, že to GTI jsi do srovnání nominoval ty sám. A opět, GTI Performance se samosvorem stojí 750. A opět... pointa je někde jinde.
Nevím jestli to náhodou není dané tím, že je pro tebe čeština cizí jazyk. Že je cílová skupina pro kompakt za 900t značně omezená není žádné negativní hodnocení směrem k Civicu, je to prostě konstatování faktu, že není moc lidí, kteří by byli ochotní tolik peněz za auto utratit.
GTi performance je jasna volba pokial ides porovnavat nieco vykonovo zrovnatelne so samosvorom, to ze civic nema nejaku ocesanu verziu neznaci, ze sa nema porovnavat porovnatelne a nie len chytat za slovicka...
Cesky rozumiem velmi dobre, slovensky sa to konkretne tvrdenie pise takmer rovnako, tam nie je co nepochopit. Cielova skupina pre kompakt za 900t je znacne obmedzena.
Zalezi ako vnimas celkovo ACZ, mna bohuzial/bohudik vytaca medialne uz fakt neunosna masaz skodoviek, podobne vyjadrenia uz neberiem moc racionalne, mozu si za to sami ti redaktori pripadne vedenie. Zober si ako dopadaju derby s koncernom a vidis potom aj diskusie a reakcie ludi, ze tie pocity nie su mimo.
Kazdopadne, mne civic ako cenovy outsider nepride vo verzii CTR, je drahy a je drahy aj v beznej verzii to uznavam, zbytocne sa je bavit dookola o tom, o kolko preco a pod. Tiez som si vedomy, ze keby mam vysolit z vlastneho vacku o 150tis viac len kvoli tomu, ze to splna iste atributy, nebudem nadseny... Uvidime ako dopadnu zrovnania na ACZ, ci postavia CTR k cupre, GTI perf/R a octavii... duel na ACZ - CTR vs RS245 by som si teda dal :-)
Cenovy outsider som napisal ja, nikde netvrdim, ze som to videl v clanku. Povodny text tu mame uz cesky aj slovensky >:D
to je fuk, tebe to pride OK a ´´malokto si ho kupi´´ a mne to zas az tak prestrelene nepride, minimalne nie dovtedy pokial koncernove auta o 100tis lacnejsie nedokazu, ze maju lepsi performance a nie len velkost kufru a odhlucnenie, ci kvalitu plastov, displayov a ´´ergonomie´´´
ak tu bude zrovnanie s rivalmi a cvikla odide s odretymi usami najlepsie keby tam bol aj MRS tak OK, uznam ze to je fakt bieda a predrazena...
aj tak to nie je nazor potencionalneho zakaznika, tak to neriesme, nic lepsie uz s tym nevymyslime ;-)
Určitě souhlasím s tím, že to není nijak hanlivé k CTR, ale na druhou stranu - moc nevěřím, že většina GTI odjíždí ze salonu na 17" a je v "základu", RS a ostatní totéž.Věřím, že na ceníkovku CTR se běžně podívají ceníkovkou i konkurenti.
Osobně si myslím, že třeba Octa RS se většinou prodává kolem 750-800 ceník. Metla, kola, navigace... on je jinak ten základ dost bohatý.
Jo, mám i kolegu s RS TDI za 900+, ale po pravdě ho úplně nechápu... a s klidným srdcem bych napsal, že "cílová skupina ORS za 900+ je značně omezená >:-[] "
jj 900 za octu je sialene... za tie prachy je uz toho na vyber dost aj ked pravda so silnym motorom si u premie neskrtnes za tie love... ak ma kombik a nie lift tak chce kufer
Auta se zvětšily = funkci Accordu částečně přebírá tenhle Civic a tenhle poslední Accord [odkaz] je tak trochu Legend [odkaz]
NSX to teda fakt neni ale tenhle Civic mě neuráží :-)
Je to důsledek cen teda schopnosti výrobce vejít se při zvětšení výkonů, výbavy i rozměrů auta do ceny = lepší Citroen se holt menuje DS a lepší Honda Acura ;-)
Jo je = prokazatelně kvalitnější materiály, tlumiče atd.
C5 a DS5 nejsou soupeři = to je ten cenovej skok. Soupeř pro C5 bude možná nějaká DS7/8 nebo tak něco ;-)
Navíc současnou generaci DS snad krom DS3 bych nebral moc vážně = to je navařený z toho co bylo v tu chvíli k dispozici. Minulej management PSA to mohutně po.ral = takže na odchodnou dostal gigantický odstupný :yes: >:-[]
DS možná tak po kompletní generační obměně = ne-li po dvou :-)
Ale to to nejde = prostě to díky inflaci jinak nejde = pnutí s cenama už nešlo jinak ukorigovat. Platí to pro potraviny stejně jako pro auta. Levný všem dostupný cokoli musí bejt a bude dál = ale kdo chce trochu lepší, bude si muset připlatit = a hodně připlatit :-!
Pár ds jsem viděl a v této generaci by mě nic nedonutilo jim dát před nějakým slušně vybavenym klasickým Citronem přednost. Navíc i motorizace nemají premiovejsi... :-) Interiér je možná hezčí na pohled jinak mi to přijde spíš taková navonena bída. :-) C5 HDI je to nej co Citroen dnes nabízí :-)
C5 2.2 HDI i V6 3.0 HDI mám docela proježděný = jo souhlas za ty prachy ve svý době zajímavý. No už se nevyráběj = myslim že výroba skončila právě teď v létě. Bohužel zájem o tenhle typ aut na kterejch se vyrůstal = drtivě upadá = u všech značek :-|
Nejbližší DS má bejt nějaký SUV = tak uvidíme jak se ukážou s další generací modelů
Pak zvětšili objem na 3.0 = ten skončil někdy před rokem či kdy. JLR ho dál používá ale ta krotká verze 177kW u PSA skončila. No a teď v létě skončila výroba C5 = a po 50 letech defitinivně hydropneumatický odpružení [odkaz]
C6 2.7 HDI mám můj soused (architekt) a vůbec se toho nechce zbavovat, je spokojený. Servisuje to u kámoše, který si posteskl, že měnit EGR (celkem dva) v tomhle autě je peklo. Motor se musí povolit ze silentbloků a vyvěsit, jinak ten druhý EGR nedostaneš ven. Ale jinak krom toho a repase převodovky jen provozní náplně.
Nevím přesně, něco kolem 150.000 km, nechci kecat. Je to tak podivné auto, až na něm shledávám zajímavé detaily. Pohodlí ale neskutečné, to bez debat. Sám jsem zvědavý, co bude jeho nástupcem v garáži ;-)
Aha... to byl poslední mohykán v mainstreamu, co měl větší motor naftový motor, než 2.0 (Mazdu nepočítám, ta je výkonově na úrovni dvoulitrů konkurence s její 2.2), takže předpokládám, že jde pomalu do kytek i P508 2.2 HDI ?
Jestli hledá komfort, ať jde zkusit nové Mondeo, mne v této třídě neprémiovek přesvědčilo nejvíce a to i proti Passatu s DCC ;)
Tak nějak. Za cca posledni 2r je u mě Civic v nižši středni asi to nejzajimavějši co na trh přišlo, včetně všelikakych FL. Honda se konečně vzpamatovala po tom co předvedla u předchozich 2 generaci. Ale prostě kompakt, ktery u HB ma už přes 4.5m je něco co se mi dost nelibi.
Nevim jestli se nepletu, ale někde jsem zahledl poloměr otačeni u zakladni motorizace tušim 11.8m. Což je hodnota, kde začina snad středni třida. V nižši středni je to hodnota u vykonnějšich variant nebo pokud se nasadi větši kola. A to mi na kompakt, ktery se bude častěji pohybovat v městske džungli nepřijde zrovna OK. Je to vlastnost, ktere si hned každy nemusi všimnout a je to da se řict svym zpusobem malichernost, ale je to prostě zřejmě dalši daň za zvětšovani.
málo o jízdních vlastnostech, přestože oproti deváté generaci nezůstal kámen na kameni. zajímalo by mě, jestli do zatáček pomáhá zadní multilink nebo spíš esp, doteď jsem to nepoznal. díky vynikající stabilitě je možná německá dálniční jízda, kdy teprve vítr dá o rychlosti vědět. naproti tomu na rychlé okrskové zatáčky je to už dlouhý, v interiéru je delší rozvor opravdu znát, výšky hlavně díky šíbru je poméně. kufr je víc než dostatečný, zavírání je blbý, ale horní spojlerová část se díky aerodynamice tolik nešpiní, prsty fakt černý nemám. jinak k ceně, zrovna octavie je mnohem mnohem dražší auto, opravdový luxus, který si stejně málokdo kupuje, spíš nafasuje ;-) ještě poznámka k navigaci, je tam garmin, zobrazuje i fotky křižovatek, aby "tupoun" fakt odbočil správně
okreska 5,5/dálnice 6,5/město 7,5, při normální jízdě. adaptivní tlumiče mají jen HB, rozdíl mi ale nepřišel tak velký, abych se bez toho neobešel. sedan, víc se mi líbí jeho nenápadnost a pevnější skelet s odděleným kufrem i za cenu, že v něm odvezu jen zavazadla nebo nákup
A to si vem, že u Japonců začíná hladové oko svítit ještě mnohem mnohem dříve než se dostaneš na rezervu. To musí svítit snad hned potom, co člověk odjede od benzinky :-)
To je celkem brzy, u mnoha ostatních aut to bývá podobně. Já měl Nissan i Hondu a obě auta začala svítit, když v nádrži zbývalo okolo 13 litrů. Na hladové oko by se dalo najet teoreticky 150-200 km, více přes 100 km jsem se ale asi nikdy neodvážil. Dojel jsem ukazatel na PP na nulu a ještě tam mělo být 6 litrů.
Ukazatel mi hlásí dojezd 80 km, když se kontrolka rozsvítí, takže by to mělo být víceméně dobře. Ale je fakt, že se člověk může spolehnout, že to tam je.
To bude špecialita nielen japoncov ale aj kórejcov. Mám momentálne druhého, tiež ma 80 litrovú nádrž a tiež začne kontrolka svietiť odhadom keď to spadne na nejakých 15 litrov. >:D Pri priemernej spotrebe cca 8,5 litra s tým človek urobí v pohode 150 km. Začínam mať skôr podozrenie, že ten "plavák" je rovnaký aj pre benzínové V6 verzie, ktoré predsa len papajú viac. :-)
Staci bedlive sledovat rucicku palivomeru. Cervne pasmo znamena bud na pozoru.Polovina cerveneho pasma mi rika zajed k pumpe. Konec cerveneho pasma je pro otrle nebo pro ty s kanystrem.
Zacatek cerveneho pasma zpravidla odpovida cca 100km dojezdu. Ujet 50km s hladovym okem je bez rizika.
Zkoušel jsem maximální dojezd s kanystrem v kufru ;-) Rezerva blikla a na PP dojezd 75 km (na čárečkovém palivovoměru zbyla jedna čárka). Ujel jsem 70 a na PP se zobrazil dojezd 0 km. Poté jsem ještě zkusmo ujel 30 km, ale pak radši dojel na čerpačku. Dotankoval jsem 44 litrů do 50 litrové nádrže, takže ta rezerva je hoooodně naddimenzovaná.
Jedna vec co ukaze BC, druha co jeste realne ujedes. Hondari jsou v tomhle masochysti, kdyz jsem mel tu cest byti clenem tohoto prestyzniho klubu, honda klubu, zaujala me hra co tam hrali: kdo se svym civicem najede vic km s dojezdem dle BC 0km. A nasli se tam taci co i s dojezdem 0km ujeli jeste dalsich 80km nez si zavzdusnili diesel. Samozrejme nektere pak neminul odtah.
Vskutku genialni hra do ktere se nekteri pousteli opakovane. >:D
Kazdopadne pouceni bylo ze ikdyz honda hlasi dojezd 0, nejake ty 3-4 litriky se v nadrzi a trubkach jeste najdou.
Souhlasim, ze velikosti palivovych nadrzich jsou u soucasnych aut poddimenzovane. Na druhou stranu, kolik ridicu jede s civicem 1000 km v kuse?
Najdou se cestne vyjimky: Peg.508 (72l), Kia Optima (70l), ale neco mi rika, ze to je o chlup vyssi trida nez civic.
Nemusim jezdis 1000km v kuse aby tankovani kazdych 400-450km nebylo dost otravne uz samo o sobe. Samozrejme to nebude trapit nekoho kdo za rok najede 10tis km a vyjezdit nadrz mu trva dva tydny.
Ona 60l nadrz o ktere pise emel mi prijde vzhledem k vykonu motoru primerenejsi (vim ze to je utopie, dnes i v o tridu vetsich autech je 60L spis dobre nez bezne cislo).
No vidíš, já mám teď nádrž na 65 litrů, na benzínku jezdím tak v průměru jednou za tři až čtyři týdny a i to mě nebaví... Ono je výhodou, že ta spotřeba Civicu je poměrně nízká, ale i tak, 55 litrů by mělo být minimum, co do takového auta strkat.
...podíval se na obrázky a nechápu nářky nad obrazovkou. Snímek navigace chybí zcela, takže těžko říct, kde je tato za zenitem. Navíc mi velikost displaye přijde úměrná a nijak nedůstojná. Ovládání hlasitosti je opruz, řešený naštěstí tlačítky na volantu.
Pořád u mě platí, že bych nikdy nejezdil autem co vypadá jako japonský animák, ale podle všeho slušně naladěný a sofistikovaný podvozek, příjemný motor, jízdní vlastnosti, prostor i výbava nedá na víc než 4*? A to redakce dává o půl hvězdy méně i technicky podstatně horším autům.
Nejsem příznivcem Civicu, ale hodnocení naprosto nechápu.
Ten interiér včetně posazu, ovládacích prvků a všeho s tím spojeného je pro mně za poslední roky to největší kladně hidnkcene překvapení v dané třídě. A to říkám jako někdo, kdo Honde opravdu nenadrzuje :-) Takže já bych tak 4,5 * za místo nad hlavou v zádu a za trochu disproporcni zadek :-)
Jednu dobu jsem registroval snahu využívat větší část spektra, ale mám pocit, že to v poslední době sklouzlo zpět k tomu, že normální auto dostane 3,5* nebo 4*... 3 nebo 4,5* už jsou v podstatě krajní hodnocení. Na tak malé škále pak těžko pořádně hodnotit.
4* jsou za mě v pořádku... s tím, že pro sebe si tu půlku přidám, protože mě víc zajímá jízdní projev než grafika navi nebo madlo v kufru... ale zároveň chápu, že se tam ta půlhvězda někde ztratit mohla.
Hvězdy nejsou to podstatné. Určující je probarvení figur, přídě a podrobné koukání na videa. Bohužel EuroNCAP ztratil svou prestiž dobrého fyzikálního základu a lepší je koukat na am. IIHS.
Nevím proč sem motáš hvězdy z EuroNCAP, já odkazuji na redakční testy Civicu a počty získaných hvězd v těchto redakčních testech. To s EuroNCAP vůbec nesouvisí.
To chválím. Ovšem po souvislé křivce nízká příď - kapota - čelní sklo - střecha - přes zadní okno ke spojleru skoro pod ním se mi stýská. Zůstala z toho jen ona záď.
Jen - o tom se nepíše - zadní sedáky byly o obou předchozích generací podélně téměř vodorovné a nepodpíraly stehna. Facelift té první z nich vadu odstranil, ale druhá generace chybu opakovala. Průhled dvěřmi dozadu na příslušné fotografii to u této generace neumožňuje podoudit (ale spíš tu chybu opět opakuje).
Škoda, že přemístěním nádrže z podpředních sedáků do obvyklých míst pod zadní sedáky, čímž zmizel nápaditý honďácký prostor po zvednutí zadního sedáku.
Na druhou stranu se dosáhlo nižšího posezu, což já osobně hodnotím jako větší přínos. Magic seats a profil 8G byl hezký, ale pozice za volantem je základ! Jen teda těch 46l by mi taky vadilo...
To je pravda. A přemístění nádrže je i ten ten hlavní důvod pro onu nízkou stavbu. Nízký posez byl u minulých gereací vzadu, ale ... ! Ovšem sezení vepředu bylo, podle mne, špičkové (i po dost rozdílné postavě si člověk nemusel moc nic štelovat).
Podprůměrný zavazadelník, jinde se totiž udává o 100 litrů menší hodnota - navíc členitý (jakoby technologický zbytek) - není uživatelsky zrovna přínosem.
Zavazadelník očividně omezuje víceprvkové zavěšení kol. Ale je zajímavé, že vepředu je "jen" McPherson - přičemž patent Hondy před cca 20-ti lety byla fajfkovitá těhlice s menším raménkem nahoře (licjhoběžník. zavešení). A to Honda brzo opustila, zatímco ostatní to s větším, či menším úspěchem kopírují dodnes.
A taky s hezkým detajlem s fešným vyvedením výfuků do ozdobných děr v zad. nárazníku přišla Honda u předpředchozího Civicu, opustila ho a ostaní to dodnes kopírují - dokonce Mercedes do toho ani výfuky vyvedené nemá.
Zase na druhou stranu, lichoběžník v nižší střední používala krátce vedle Hondy jenom Alfa Romeo (u modelu 147), jinak nikdo. Výhody této koncepce v této třídě jsou v dnešní době minimální a to nemluvím o zbytečném prodražení, které vyplývá z vetší složitosti a problematičtějšímu odladění.
Jinka musím Hondu pochválit, že se vrátila k nižším stavbám, které tak dobře dříve uměla. U této značky má člověk jistotu, že se okamžitě s autem sžije. Co se týče vzhledu, tak pro mě je to krok vpřed, jsem zvědav jak se na něj budem koukat s odstupem času.
Souvislá křivka z nízké přídě až po odtokovou-odtrhovou plošku v zádi, kterou jsem zmínil výše, si myslím je aerdynamicky velmi příznivá. Hodně se blíží tvaru, který vymysleli u Pinifariny na začátku 80 let, jako pokusný pro hledání nejnižšího Cx - tenkrát dosáhli 0,16 - ovšem bez spár, klik, ..... (Pininfarina měl jeden z prvních aerodynamických tunelů a foukalo tehdy u něj hodně automobilek na zakázku). Nakonec je to vidět na Toyotě Prius, kde takový tvar významě napomáhá jejich důkazu, jak je ten hybrid prospěšný pro spotřebu :-).
Bohužel - nízké přídě s takouvouto křivkou se dnes opustili a opouští je nakonec i Honda.
Jinak: nízká stavba - souhlasím. A k té právě Honda vymyslela kdysi onen zmiňovaný lichoběžník s fajfkoviě prodlouženou těhlicí. Její nízké přídě byly rekordní. Výhled a proudění vzduchu přes náramné. Ale měly jednu vadu - byly v uložení závěsů měkké. Závěsy byly vzdáleny od přepážky motor-kabina. Tyto závěsy vypiplala Alfa až do dneška, s odstupem doby na ně přešlo BMW, Audi a několik dalších. Ti všichni mají přepážku od závěsů ještě dál než měla tehdy Honda a při pohledu pod jejich kapoty je vidět jejich urputný boj s vystužením - a myslím, že není z principu stále dostatečně uspokolivý.
Jo ten výhled u starých Hond je bezkonkurenční. Kolikrát jsem si říkal, jak se tam ten motor vejde. Přední nápravy se snažila vždy Honda posouvat co nejdál od řidiče, což melo výhodu ve vyvážení a perfektního pocitu z řízení a to nemluvím o prostoru pro nohy, tím se nemohli chlubit ani tehdejší "zadokolky". Ale o to víc byl právě broblém s vyztužením.
Jinak pro informaci: první lichoběžník uvedla Honda v roce 1982 u modelu Prelude druhé generace. Tato přední náprava měla dost zvláštní geometrii, kdy byli nulové hodnoty u sbíhavosti, odklonu a dokonce i u záklonu! Od toho také název ZERO. Pozitivní záklon se nastavil horním ramenem až po najetí na překážku. Podobný systém právě vypiplala Alfa Romeo u modelů 156 a 147. Při řízení auta v zatáčce díky tomu pneumatiky kladly vlivem malé deformace minimální odpor a auto se ochotně vrhalo do zatáček. Dalo by se říct skoro i samo. Také proto Honda u zmíněného modelu na pneumatikách o rozměru 185/70R13 uváděla boční přetížení až 0,81G!
ale 8 a 9 generaciu Civic by som si nekupil. Toto je ale podla mna momentalne najlepsie mainstreamove auto v triede a utvrdili ma v tom mnohe zahranicne aj Cesko-Slovenske testy. Toto je asi najmenej ospevujuca recenzia, ktoru som cital.
Jedina vec, ktora sa mi nepaci je zadny naraznik, inak vsetko OK. Soferske vlastnosti, ktore mna velmi zaujimaju, perfektne... Riadenie, podvozok, prevodovka, posed... A najlepsi maly turbomor s vykonom a gradaciou, rychlymi reakciami, nevidanou linearitou a nizkou spotrebou. Spicka... Interier je tiez super, kvalita vysoka, spolahlivost bude s pravdepodobnostou haniciacou s istotou spickova tiez. Keby som kupoval auto dnes, bol by Civic po rokoch velky favorit.
Proc by nebyla? Turbo jako soucastka se temer nekazi, ne drive nez pri velkem nabehu km. Jak dlouho to auto budes mit? Vykonu ta atmosfera asi moc nepobrala, vid? Prijde mi to jak sebemrskacstvi. Ja bych do atmosfery nesel.
Turbo se nekazí? Jednak potřebuje kvalitnější olej, více oleje, dochlazení po dojezdu.
Turbo se samozřejmě kazí, Honda bere od Honeywell. Prostě motor s turbem je poruchovější, náchylnější. I od Hondy.
Atmosféra má pravděpodobnost vyššího nájezdu.
Výkon? 0 - 100 9,2 sec, což celkem stačí, jinak 142 PS. V nízkých otáčkách Atkinson, jinak Ottův cyklus.
No já nevím, ale já mám najeto ne jednom autě 325 tkm, nafta turbo a je tam původní a šlape to jak hodinky.A i kdyby se rozbylo, stojí do 20 tkč.Jenže tvůj problém je jinde Jiříku, jseš bazarowej kowboj a pak tvůj názor lze částečně pochopit.Jinak turba jsou odolná, to buď v klidu....
Bazarový? Vedle se zmiňuji, že kvůli turbům v novém civi jsem radši koupil Tourera s atmosférou.
Turba v dieselech pracují s nižší teplotou výfukových plynů.
Myslím si, že na netu je dost článků o problémech s turby. 1.8 atmo od Hondy je prostě prakticky bezporuchová a snese horší zacházení než kterýkoliv turbo motor. A je levnější údržba.
Moc se bojíš....1,8 je dobrý motor, o tom žádná, jen holt na můj vkus moc nejede a moc se musí točit, což v připadě combi, to jest rodinný vůz není idealní.Ale tobě vyhovuje a o tom to je. Jinak 1,5 Turbo u 10 G to je jiná káva...
Jinak ND dily od Hondy stojí mnohem víc než nějaké turbo, když si auto chceš nechat tak dlouho, že se bojíš turba.
Nejlevnější verze modelu 584.900 Kč (1.5 VTEC Turbo/134 kW Comfort)
Do konce roku je akce -20,000 Kč, víte? ;-)
(Platnost akce je do 31. 12. 2017 nebo do vyprodání zásob)
Raději si počkám na i30 Fastback, který Honda velice špatně okopírovala. :-)
je snadné. Stačí 2 prsty - podržet zámek vika a mírně stáhnout víko dolů. Samo spadne a zacvakne aniž bych se ušpinil. Není třeba jej zavírat zvenčí. :-)