21.4. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Honda Civic 1.5 VTEC vs. Seat Leon 1.4 TSI ACT – Kdo umí sportovní styl lépe?

 

Jestliže se chcete kompaktním autem odlišit, můžete sáhnout po nějakém sportovně laděném modelu. Kdo tuto roli zvládá lépe, Honda Civic, nebo Seat Leon?

Na český trh nedávno dorazily dvě sportovně laděné kompaktní novinky. Honda se vytasila s novou, již desátou generací modelu Civic, zatímco Seat přijíždí s modernizovaným leonem. Je tak ideální chvíle na to vyzvat tyto vozy na vzájemný souboj. Jsou jen o sportovním stylu, nebo nabídnou i sportovní svezení? Pojďme to zjistit.

Jelikož se jedná o sportovně laděné modely, rozhodli jsme se je porovnat ve verzích, které jejich sportovní charakter dále podtrhují. Nemluvíme teď o hot hatchích Leon Cupra a Civic Type R (ty porovnáme třeba zase někdy jindy), ale o modelech Leon FR a Civic Sport Plus, tedy vozech, které jsou krokem mezi konvenčními verzemi a vrcholnými hot hatchi.

Honda Civic je nabízena jen se dvěma zážehovými motory, a tak v jejím případě byl výběr zkoušeného pohonného ústrojí jednoduchý. Auto jsme nedávno otestovali se základním tříválcovým litrem o výkonu 95 kW, a tak jsme se do srovnávacího testu rozhodli nasadit druhý nabízený agregát, novou přeplňovanou patnáctistovku se 134 kW. Proti ní by se nabízelo nasadit leona s 1.8 TSI o podobném výkonu 132 kW, jenže pohled do technických údajů ukazuje, že jízdními schopnostmi (zrychlením z 0-100 km/h a maximální rychlostí) má testovanému civicu blíže 1.4 TSI ACT. Ta je se 110 kW výkonově slabší než 1.5 VTEC Turbo Hondy, jenže její točivý moment 250 N.m je o 10 N.m vyšší než u soupeře. Můžeme se tak těšit na zajímavý souboj toho, zda nemalý výkonový náskok hondy bude ve vzájemném duelu stačit.

Odlišná cenová politika

V případě hondy je pohled do ceníku doslova šokující, v kolonce základní ceny pro testovaný motor 1.5 VTEC Turbo (134 kW) najdeme částku 639.900 korun! A to je v oblasti kompaktních aut mainstreamových značek navzdory vysokému výkonu opravdu hodně. Vždyť za tuhle částku se už můžete poohlížet po voze střední třídy. Za uvedenou cenu nicméně dostanete opravdu bohatou výbavu, už v základu nechybí vyhřívaná přední sedadla, elektricky nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, navigace nebo třeba systém pro udržování jízdního pruhu, adaptivní tempomat a rozpoznávání dopravních značek.

Jenže množství zákazníků by se některých prvků klidně rádo zbavilo, aby ušetřilo. Nabízí se třeba adaptivní tempomat, který je u civicu takzvaně „inteligentní.“ To značí, že auto sleduje provoz i v dalších jízdních pruzích a předvídá, zda vám některé z vozidel v jiném pruhu nevjelo do cesty. Jenže systém funguje poněkud nešťastně, automobil preventivně zpomaluje tak často, že tempomat raději vypnete. Práce s navigací je pak poněkud složitá, a tak vás nejednou napadne, zda by ve finále nebyl lepší nějaký externí systém...

To cenová politika Seatu Leon nechává zákazníka vybrat, co vlastně žádá. Základní cenovka pro testované 1.4 TSI ACT (110 kW) činí 499.900 korun, což možná také není úplně málo, klient si ale může zvolit, zda za tuto cenu chce spíše sportovní styl v podobě verze FR, nebo raději více výbavy v podobě varianty Xcellence. Navíc je leon ve srovnání se civicem výrazně levnější i s 1.8 TSI (132 kW), které má 134kW hondě výkonově blíže. Stojí 525.900 korun, přičemž si zákazník opět může vybírat mezi verzemi FR a Xcellence.

U obou provedení přitom dostanete dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, 17palcová kola z lehkých slitin, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, hudební systém s osmi reproduktory nebo diodové přední mlhovky. FR přidává i možnost výběru jízdního stylu (civic nabízí jen možnost přepnutí do eko módu), sportovní sedadla kombinující textil s kůží, tvrdší nastavení podvozku nebo specifické designové doplňky zvenku i uvnitř. Naopak pro Xcellence dostanete zadní parkovací senzory, ambientní osvětlení, bezklíčové odemykání nebo dešťový senzor.

Civic toho ve výsledku nabízí v základu více, jenže leon kontruje atraktivními cenami příplatků, díky nimž lze snadno dovybavit na úroveň konkurenta při stále nižší výsledné ceně. Navíc lze vybírat výbavu podle svého uvážení, podle toho, co opravdu chcete. Můžete si tak připlatit třeba za adaptivní tlumiče (stojí 18.600 korun). U hondy takovou možnost nemáte, jednotlivé stupně výbavy jsou zkrátka jasně stanovené, dokoupit lze leda nějaké designové sady v rámci příslušenství. Při zájmu o adaptivní regulaci podvozku tak musíte sáhnout až po vyšším stupni Sport Plus, za níž se připlácí 50.000 korun. A tak bychom mohli pokračovat.

Pořizovací nákladyHonda CivicSeat Leon
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.5 VTEC Turbo/134 kW1.4 TSI ACT/110 kW
Stupeň výbavySport/639.900 KčFR/499.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy67
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/S
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka [Kč]SS
Klimatizace [Kč]automatická, dvouzónováautomatická, dvouzónová
Kola17" litá17" litá
Metalíza [Kč]13.90015.100
Palubní počítač [Kč]SS
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]S/S43.400,-*
Navigace [Kč]S28.200,-
Tempomat [Kč]adaptivníS
Systém pro udržování v jízdním pruhu [Kč]S20.500,-**
Světlomety diodové [Kč]S43.400,-*
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč]S43.400,-*
 *V rámci akčního paketu Technology FR
 **V rámci paketu Comfort & Drive I
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]21697/720121150/7726
Přední/zadní nárazník [Kč]12779/167969955/9004
Přední blatník [Kč]50134884
Čelní sklo [Kč]96006050
Brzdové destičky přední [Kč]24193672
Mřížka v masce chladiče [Kč]21881234
Přední a zadní tlumič [Kč]4125/41259459/3296
Hodinová sazba v servisu [Kč]819783
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]1867315763
Všechny ceny v kolonce servis jsou uváděny s DPH
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/12
Prodloužená záruka-o 3 roky/100.000 km

Honda ale zaujme z hlediska záruk. Nad rámec tříleté záruky nabízí věrnostní osmiletý program Honda Premium Quality, který po dobu osmi let od koupi vozu (případně do ujetí 150.000 km, podle toho, co nastane dříve) kryje náklady na opravu pohonného ústrojí vozidla, a to jmenovitě motoru, převodovky, řídicích jednotek, řízení nebo hnací hřídele. Podmínkou je však nákup auta u českého autorizovaného prodejce a jeho údržba v autorizovaném servisu za použití originálních dílů. To seat nabízí jen standardní dvouletou záruku, kterou však lze prodloužit až o tři roky (případně ujetí 100.000 km) za 6.900 korun. Jeho výhodou jsou však vesměs levnější náhradní díly.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮHonda CivicSeat Leon
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky87
Servis78
Záruky87
Průměr7,257,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 703 800 Kč

Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Seat Leon 1.4 TSI ACT
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 14981395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 134 / 5500110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1900 - 5000250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.28
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.86 / 4.4 / 4.9
Emise CO2:133114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1209380 / 1210
Objem nádrže (l):4650
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1235 / 4201241 / 469
Rozměr pneu:235/45 R17225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 45184282
b) šířka (mm): 17991816
c) výška (mm): 14281459
d) rozvor (mm): 26972636
e) rozchod vpředu (mm): 15371549
f) rozchod vzadu (mm): 15651520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1180850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9301030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):915960
k) šířka vpředu (mm): 15501480
l) šířka vzadu (mm): 15101480
délka sedáku vpředu (mm): 490480
délka sedáku vzadu (mm): 480450
výška opěradla vpředu (mm): 660610
výška opěradla vzadu (mm): 730620
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.5 VTEC vs. Seat Leon 1.4 TSI…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 







 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…