Jestli hledáte především úsporné auto nižší střední třídy, zřejmě stále ještě sáhnete po kousku s naftovým motorem. Jeden zajímavý diesel s nízkou spotřebou nabízí i Honda.
Nemohu si pomoct, ač jsem dříve Civic v gereacích od 7G moc nemusel, tak tohle auto bych si býval i koupil, opravdu se mi hodně líbí, právě i jako sedan a dost jsem uvažoval, že bych si trochu připlatil vzal ho, akorát né s naftou, ale s 1.5T 134kw, protože reálně se takové auto dá sehnat kolem 0,5M (Bohužel Honda už níž moc nechce jít, i tak je to super nabídka).
Pro mne měl jeden problém, bohužel to kombi opravdu potřebuji (dost jsem to zvažoval a bez kombi bych se asi neobešel), takže jsem skončil jen na úrovni autosalonového obcházení >:D
Nene nafta... 120k u takto dynamický strizeneho auta je málo a cena atakuje nějaké dvoulitry konkurence. Chtěl sem dodat, že ve světle silné 1.5 za cenu, jakou se prodává mi ta 1.6 nafta nedává moc smysl a to naftu preferuji. U Civicu bych ji ale nepotřeboval...
Honda se křečovitě snaží pokrýt vše jedním motorem. Malým.
Mitsubishi zase vše pokrývá velkým motorem. Až do doby než nainstaluje motory Nissan/Renault podobně jako Dacia.
Honda se jistě rozhodovala který motor ……… a rozhodl downsizing.
Mazda, která z Japonců nejlépe rozumí dieselům, se rozhodla pro motory 2 a i menší z těchto motorů byl zvětšen z 1,5 na 1,8.
Je to hrozný jed ty malé oturbené motory, v další generaci budou opět větší.
povedz mi ktora to este automobilka sa nesnazi pokryt portfolio niecim malym pod kapotou ? Passat ? Talisman ? alebo cokolvek mensie ma dnes 1,0 - 1.6 max ...tak neviem co take Civicu vycitas...
zalezi kde,,, u nas nie, v UK alebo DE bol napr 4kovy golf 1.8 20V alebo 2.0 8V celkom bezny voz, tak ako mas dnes 1.4/1.5TSi, v kazdom golfe ho nenajdes, ale ze by ich malo kto kupoval asi nie
Mne sa to auto naozaj paci aj dizajnovo, super motory, podvozok fantasticky, spicka v triede. Vyborny manual a riadenie,... Len si zato fakt nehaju zaplatit. Pre mna by mal zmysel jedine 1,5 vtec a ten je za 24000 eur. A to uz je na moj vkus trosku moc.
Ahoj, s tymto nazorom sa stretavam pomerne casto. Otazka je, ktore ine auto s vlastnostami, ktore si napisal a navyse v takmer plnej palbe pre nizsiu strednu (ak nie aj plnej) stoji menej :-)
U hatchbacku s motorem 1.5 VT, jiná volba, než Sport a výš neexistuje, ale pokud nutně chceš Civic s motorem 1.5 VT, můžeš zvolit sedan, kde se tento motor už nabízí ve výbavě Comfort. A ten už seženeš v ČR pod 500.000 Kč.
Já mám jiný problém.
Potřebuju kufr s platem kvůli psům a na autě tažné zařízení. Takže můžu mít benzínový Civic s tříválcem za 400k, nebo se čtyřválcem za 750k - docela znatelný příplatek :-/.
Ak niekde uvidis hatchback (teda plato) za 750k tak ta pozyvam na veceru :-) Ze ty chces vozit havky v TypeR >:D Hatch Sport stoji dnes 580k. problem je, ze ofiko tam nedas tazne. Len do vybavy Prestige
Však o tom píšu.
Sport a Sport+ mají nesmyslně výfuk uprostřed (u Type-R bych to pochopil) a proto nejlevnější Civic 5d se čtyřválcovým benzínem, na který je možné přidělat tažné zařízení je za 750k (akční ceník).
Chápu, že Japonci mají vy výbavy různě poskládané a nevadí mi to, ale toto je opravdu debilní případ...
Podobné to bylo s Accordem, kdy 2,4ka šla koupit jen s úplně plnou palbou, pro mě tento čtyřválec v Civicu úplně to samé.
Tak pravdou je, že občas se Prestige jako skladovka různě nabízel, ovšem teď jsem našel jen jeden kus. Neprodává se tak, jako Sport, Sport+, tudíž je logické jej nestahovat "na sklad". Takže bych výrazný rozdíl v ceně, směrem dolů u objednaného auta (ne skladového), neočekával.
Ani za Boha se mi nedaří vyhledat zdroj, kde bylo vyobrazeno tažné na Sporta. Vypadalo to sice komicky (koule trčela pod těmi dvěmi laufy), ale už to někde "světě" nabízí. Nás to "trápit" nemusí, tohle tu asi homologovat nikdo nebude.
v ceníku už je prestige jen s cvt, proto vyšší cena
s MT na konci min roku byla ceníkovka 699 900,-
a třeba tady to tažný pro držák na kola (bez el.) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
S tím tažným na kola, slušné řešení, sposta lidí kolem mě má tažné pouze za tímto účelem ;-)
"Prestižku" jsem na skladu u nás neviděl už dlouho, zato Sportů a Sportů+ je tam po kusu z každé barvy. No, teď už i Elegancí s dieselem. Prý to jde na dračku 8-s
Když jsem se na Civica ptal loni v létě, tak prodejce nedělal skoro žádný rozdíl v ceně mezi skladovkou a autem do výroby, za moji konfiguraci (1.5 Sport HB MT) jsme se motali kolem 550t + barva u skladovky i neskladovky (nebo to bylo 570? Teď nevím).
Ty laufy jsou docela úlet... ale aspoň už chápu, proč 1.5 nemá rezervu >:-[]
Nabídka u mého dealera. Civic 1.5T Sport skladovka, hezkých - 555.000 Kč, to vloni, oproti 589.900 Kč, za standard. Ono, co si budeme povídat a jistě to znáš, taky záleží, zda jsi už něco v minulosti od daného dealera kupoval. Když jsem letos zvažoval motorku- Hondu NC750X, tak skladovku bych mohl mít o 18.000 Kč levněji (válela se tam 1/4 roku).
Ano, chápu, že se dostaneš s cenou pod tu ceníkovou, ale to platí pro obě verze, jak pro tu za 400k, tak pro tu za 750k, takže nemá cenu hodnotit jiné ceny, než ceníkové.
Pokud si správně vzpomínám (to jsem vybíral předchozí auto), bylo to u 2.4 ještě víc vypečené. Dala se koupit buď v té topce, nebo zase naopak jako S v úplném základu.
Vlastně máš pravdu, už si vzpomínám.
Původně byla opravdu jen v topce, pak ale díky bláznění Čechů z "cena od" (viz Škodovka) zavedli i výbavový stupeň S a tam dli taky 2.4ku. Takže buď úplné holátko, nebo úplná topka.
Byl tu test 5D v naftě, byl tu test 4D v benzínu. Teď je tu tedy test 4D v naftě... no fajn, třeba to někdy přečtu, ale těžko od toho čekat něco nového... a navíc je to z mého pohledu nejméně zajímavá kombinace.
Dlouho jsem říkal, že jediné zajímavé je 5D 1.5VTEC MT... ale díky obřím slevám bych teď nezatracoval ani 1.0.
Ten litrový tříválec není vůbec třeba zatracovat...
Na překračování rychlostních limitů (a to rychle) stačí bez ztráty kytičky. Nemá problém stejně svižně jezdit i v plném obsazení. I spotřeba je dobrá, normální jízda bez omezování ve dvou lidech 6,3-6,4, z trochou hlídání se (pozvolnější přidávání plynu) se dá jezdit za 5,6 (na trati Frýdlant v Čechách - Liberec), na dálnici při 135km/h rychloměrových lehce přes 6 l.. Podvozek je špičkový.
Ve výbavě Elegance stačí každému - do plné "palby" chybí vlastně jen LED světla, hlídání mrtvého úhlu a adaptivní podvozek (který stejně není moc potřeba). A to vše jen za 470 000,-.
Ten zajem vidis i na prodejich Accord nebo Avensis. Tezko rict proc to tak je. Osobne si myslim, ze nemaji moc evropsky rukopis. Ano devce hodne a pekne, jenze me pritahuje holka od vedle.
Můžeš mi prosím logicky vysvětlit, proč jsou v ČR za posledni dva roky tak nízké prodeje Accordu ? Vzhled za to asi nemůže ... Nebudu tě tím, že už se tu neprodává ? >:-[] Zůstaň o té oslavy Škodovky .. to ti aspoň jde..
Vsak rikam, ze je na okraji zajmu. Nabidka pritom nejaka aj je [odkaz] Dneska si muzes koupit co chces, treba FRV, Crosstour nebo Odyssey. Ze ty znas jen to, co mas na prospektu a pokud je to mimo nej, tak tvuj svet konci je tva vec. Jsem rad, ze tak dlouhodobe chytremu cloveku jako jsi Ty jde vsechno. ;-)
Co se týče multimediálního centra a ovládání BC, má Honda co ladit. V našich končinách nepodporuje android auto, tedy pokud člověk neudělá hack. Navigace je pouze průměrná, občas navede na odbočku později, tedy až ji minu (stalo se 2x). Aktualizace mapových podkladů je zdarma a lze ji provést z domova. Po hacku je dobrou a jistou volbou Waze.
Problém s přehráváním flash disku jsem měl zprvu taky, ovšem stačilo koupit jinou flashku a od té doby pracuje na 1*. Ovládání PP je složitější, trvalo mi asi 5 hodin čistého času, než jsem systém Hondy pochopil.
hack není třeba, pro android stačí aplikace Android Auto v mobilu ;-) potom se dá jezdit podle waze nebo google map a poslouchat hudbu třeba přes Spotify...
s hackem se pak dá doinstalovat přímo do jednotky třeba sygic nebo mapy.cz
ty obrázky nahoře jsou z mého auta, stačilo jen stáhnout apku třeba odtud [odkaz]
v Čechách není podporovaný Google Assistent, proto není aplikace Android Auto ani v obchodě
civic 10g jak sedan, tak hatchback podporují standardně Android Auto [odkaz] i Apple CarPlay [odkaz]
zkoušel jsem i iPhone 7 [odkaz]
Ano, mozna nema dokonalou navigaci a na par drobnosti je treba si dele zvykat.
Ale jinak poznamka o pocitu z auta o tridu vetsiho neni marketing - plne souhlasim. Posaz za volantem dokonaly. Interier mi nejvice pripomina Audi e-tron s tim, ze volant i deleny pristrojovy panel Hondy se mi libi mnohem vic. A unikatni je vyhled na predni kapotu, ktera je vykrojena uprostred. Takze jsou videt z pohledu ridice jen blatniky.
Neni divu, ze se jedna o nejprodavanejsi auto treba v Kalifornii, v Kanade atd.
A podle Forbes v 2017 druhe nejoblibenejsi auto sveta :-)
[odkaz]
Bohuzel v Evrope auto uspech nema. Tady lidi uprednostnuji patriotismus pred objektivnimi kvalitami auta..
PS Nektere diesely od VW porad jeste nesplnuji Euro 6d-temp. Narozdil od Hondy, ktera byla s Peugeotem jedna z prvnich.
Civic je ok, líbí se mi design, auto nepůsobí lacině, žádná skladovka není škaredá, ale Honda je docela drahá, resp. jak Mazda má docela cenovou díru. Vem si že za 450 ti Honda nedá víc než tříválec, je to sice solidní motor, ale je to dost. Potom mají silný 4 válec, ale pro někoho je to možná zbytečně moc, ideální je tak 150 koní. Taková Honda ale potom stojí dost. Jinak spolehlivost a velmi solidní jízdní vlastnosti jsou předností. K tomu interiéru, na mne působí trochu nesourodě, ten futuro kokpit s archaickým středem .
PSA aj Honda ma tie 1.5/1.6 diesle uplne inde nez VW, 1.6TDi je sice celkom spolahliva ale inak fakt popriemerna chrochta v kazdom inom ohlade... a hlavne teraz ked uz vsetky novsie verzie maju nove neojebane SW v riadiackach ten motor dostal uz poslednu ranu z milosti,... cuka to, chrochta to, reakcia na plyn 1000-2500 ot mizerna a k tomu predlhy 5kvalt... nechapem jak toto moze niekto kupovat, jedine teda fleet ....
Pride mi to ako celkom dobry test... pragmaticky a slusne sa povenovane motoru, podvozku.,, nic podstatne nechybalo a bez blbosti...
Este to riadenie ma zajimalo trochu viac, ale budis to by som uz rypal pri teste dieslaka...
Ten dizajn by bol pre mna velky orech, mam pocit ze to dokazem len akceptovat ale nepaci sa mi to, hlavne nie od prednych dveri smerom do zadu,,, type-r este pochopim tam ta celkova silueta je vyhonena do nejakeho futurisma, ale tu zostala len podivna silueta a vysoky zadny kufer aka 5D style... proste taka veleryba, ina farba by pomohla aj ine disky, ale fakt len akceptovatelne, neurazi.... je to moderne auto, no nie moc lubivo pojate pre mna
Podle mne bude řízení stejné jako u 5D. Ostré - ještě jsem nenašel zatáčku, kde bych musel otočit volantem víc jak o zhruba 100°, plný rejd dám jen při parkování na úzkých místech. Přitom během jízdy je auto stabilní natolik, že nejsou (skoro) zapotřebí korekce volantem a když už, tak jen nepatrné. Prostě - variabilní převod...
A hlídání jízdy v pruhu - je to jen "pomocník", jak necítí odpor v řízení - ruce na volantu - rozbliká se varování a potom se vypne.
"Bohužel Honda si je zřejmě vědoma, jak kvalitní a vyzrálý produkt nabízí, takže neváhá si za něj říci poněkud vyšší částku. "
Opravdu tuto větu napsal novinář, který se v automobilovém odvětví vyzná? Civic se mi nelíbí, je to nevzhledná hrouda podivných tvarů a změť připomínající silně bouraný vůz...ale technicky?
Za 600k je tu auto, které má nejen velmi slušnou výbavu i motor, ale také prostor, nadstandarně řešený podvozek a slušné jízdní vlastnosti.
Nebyla tu nedávno testována OIII s 1,0TSI, která i přes vlečku vzadu stála o 300k víc? Tedy o 50%!
ako môžu urobiť stredový tak, aby tlačilo pravé koleno (autor nie je baskeťák)?. Aj na menších triedach to ide tak, aby koleno netlačilo. Auto, kde ťa každú sekundu tlačí koleno, nemôžeš kúpiť.
Ono to je hodně individuální. Já si pamatuju, jak se na to psali ságy u Fabie I a já nikdy nechápal, o čem je řeč... protože prostě sedím s nohama víc rovně a nikdy mě středový tunel do nohy netlačil.
autor má asi dost zajímavý sezecký styl, já si naopak musím dávat ruku v pěst mezi nohu a střed a nadávám, pro koho se ty místa dělají tak široký. když bych si opřel nohu, nedosáhl bych na brzdu
Už jsem od par lidi četl, že jim ten středovy panel děla problem. Ono je tam mista dost, ale prostě bočni vedeni sedaku nohu nepodrži, což se děje u většiny aut, takže noha jde automaticky k tomu tunelu. Mě osobně to nevadilo a problem jsem s tim neměl.
Jinak vubec bych to nesrovnaval s auty o segment niže, kde určitě nebyva vice mista, ale prostě sedi se vyše a celkově je v menšich autech autobusovy posaz takže i poloha nohou je jina než je zvykem ve většich vozech. Takže se stava, že paradoxně v těch menšich autech noha nepřijde s tunelem do kontaktu i když je toho mista meně.
Mám 95 kg a 178 cm, docela široká stehna, a v Civiku problém se středovým tunelem taky nemám. Otázkou zůstává, kdych narostl na 190 cm při stejném objemu stehen.
Jako pokud mi nejde noha na hranu, roh či nějaky vystupek tak nemam problem. Jinak ten problem maji i střizlici +- 180cm a třeba i majitel 9G pravě s tou horni hranou na tunelu. No je to prostě individualni.
Ja měl taky nohu opřenou o ten střeďak, ale jak jsem psal, mi to nevadilo. Prostě bočni vedeni sedaku mi tu nohu nepodrželo. Ti co jim to vadi tak jim jde o tu hranu. Určitě bude zaležet na tom jak si kdo seřidi sedak a volant a bude rozdil zda někdo sedi na dlouhe či kratke ruce.