O víkendu mi jeden známý řekl, že se mu Civic Tourer líbí... tak chtě nechtě potlačuju negativní první dojem a beru na zřetel možnost, že to pro někoho, kdo nevyžaduje nadprůměrnou dynamiku, může být solidní auto, solidně vyrobené a vybavené (Lifestyle s adaptivními tlumiči se nejspíš vyplatí), se zajímavým a chytře řešeným interiérem.
njn, jenže ona třeba Multipla byla také velice praktická. Jenže bohužel designově natolik odpudivá, že si sebe uvnitř nedokážu a ani nechci představit.
Bohužel Civic je to samé. I kdyby byly kvality jakékoli, to auto je tak příšerné, že design zabíjí veškeré ostatní kvality 8-s
[odkaz] tohle nezachrání ani žraločí ploutvička. Nikdy jem si nemyslel, že to řeknu, ale proti tomuto je i30 v minulé generaci naprostý skvost
Výhodou Multiply je to, že když sedíte uvnitř, nemusíte se na ní koukat. Bohužel vidíte všechny ty lidi, kteř kouknou na vás a nasadí výraz: Tak takhle vypadá ten idiot, co si to koupil. Musel jsem s tím přejet půl Prahy a kdybych měl růžové auto s megafonem, který by vyhrával nějaký boybend z 90. let, asi bych se stále styděl méně
Design Civicu může odpuzovat, ale je to subjektivní. Mě se kombi líbí víc než hatch, protože přišel o ta obludná zadní světla
Taky sem v Mlutiple neco najezdi, naštěstí jen jako spolujezdec. Nebylo to špatné auto na jízdu, relativně pohodlné, prostorné... bohužel tragický vzhled celou praktičnost poslal do propadliště dějin.
V růžovém autě s megafonem bych klidně ze srandy Prahou projel >:D Nesmíš bejt taková bába a stydět se >:D Recese je taky fajn >:D
škaredost je to pro tebe... pro mě... ale nezobecnoval bych, že musí být bez vkusu... 99 ze 100 lidí také neocení kdejaké kubistické malby a přitom se považují za umění....
souhlasím, ale už jsme to spolu probírali. Stejně jako existují obecná měřátka nebo kritéria pro škaredost, stejně tak existují i pro krásu.
Jako jsme se shodli, že Multipla je hnusná, pak se asi ve velké většině shodneme na tom, že Civic je na tom stejně.
Ovšem nepochybuji, že budou existovat lidé, kteřým se to bude líbit. Ale nenazýval bych je nějakými průkopníky nebo něco podobného...
Já nesrovnávám Alfu a Hondu a také nikde netvrdím, že by Civic Tourer byl na designovém vrcholu. Jen "obdivuji" některé zdejší výkřiky o hrůznosti tohoto kterého produktu a ti, kdo si myslí opak jsou lidé se špatným vkusem.
Mě se Civic Tourer líbí, naopak nemusím jiné designové kreace, které by ostatní vynášeli do nebes. Nikomu jeho názor neberu. Sto lidí, sto názorů.
Ano, určitá přefouklost tam je a nemusí se takový styl každému líbit. V pořádku, zda je to apriori špatně je věcí osobních preferencí, nikomu nevnucuju svůj názor a zároveň se nebojím jít proti proudu...
Buďme upřímní a řekněme, že design je subjektivní, což bezesporu je.
Civic je výborné auto se skvělými jízdními vlastnosti, dlouho se mi nestalo, že jsem sednul do auta a po kilometru jsem věděl, že se mi bude skvěle řídit. Navíc obří zavazadelník je velkým tahákem nejenom na českém trhu. A co se designu týče, mě se osobně se líbí, Češi preferují Octavii ale její design je takový o ničem, je mnoho jiných hezčích kombíků, když už kombík,tak proč ne nějaký hezký, designový a ne stříbrnou škatuli co jenom plní svůj úkol. Kdybych nyní vybíral kombík, Octavia by byla až v dolní části seznamu , teď bych bral Hondu Civic s motorem 1,6 diesel.
Honda Civic Tourer, první kombi verze naroubovaná na "ufo" styl Hondy nižší střední třídy. Myslím, že ve třídě najdeme jen velmi málo rozporuplných modelů, jako právě tento. V diskuzích bude její design budit vždy vášnivé emoce, to je více než jasné. Jak jsem psal v posledním článku o Civicu Tourer, patřím ke skupině jeho příznivců. Ne, není nejkrásnějším vozem své třídy, ale jeho výjímečnost je tím, co se mi na voze líbí. Praktičnost je velmi vítaným bonusem. 624l objemu kufru spolu v kombinaci s Magic Seatem jsou pro české chalupáře pokladem. Sklápění sedadel do roviny jen třešničkou na dortu.
Motor určitě bude zatracován pro svou atmosérickou konstrukci. Ale neviděl bych to tak černě. Stále se najde dost příznivců klasického plnění, jenž právě udávanou točivou charakteristiku považují za jedinou přijatelnou. Výkon 104kw je plně dostačující pro naprostou většinu zákazníků, i když nějaký ostřejší benzínový či naftový motor by nebyl od věci. Možnost volby je vždy zákaznickou výhodou a jen jeden (i když nutno uznat že vynikající) maloobjemový dieselový motor to až tak nevylepší. Ale chce to nejspíš čas, vše si sedne a přibudou i daší varianty...
Posledním hřebíčkem do české prodejní rakve zabíjí cena. I zde bych ale se soudy byl opatrnější. Pokud se podíváme na strukturu výbav a následnou cenu zjistíme, že cena není vyloženě přestřelená a dokáže s podobně výkonnou konkurencí držet krok. Ne-li dokonce mírně vést.
Za mě zaslouží Civic palec nahoru a držím palce, aby se mu v celosvětových prodejích podařilo udělat pěkný výsledek. >:-[]:yes:
Motor není pro atmosferickou konstrukci zatracován. Jen je svou dynamikou řazen tam, kam patří - někam mezi 1.2TSI a 1.4TSI, pokud použiju jako benchmark Octavii (pro ilustraci: 0-100 10.3 1.2TSI, 9.2 VTEC, 8.5 1.4TSI... a to akcelerace je disciplína, kde atmosféra drží krok relativně nejlépe).
Co se ceny týče, je zajímavá otázka, jak jezdí Tourer bez adaptivních tlumičů... pokud bude odpověď špatně, pak to bude dost nepříjemné. Ale Lifestyle s xenony za 550 je vcelku adekvátní.
Psal jsem to už jinde, není to tak dávno, co zde bylo vysvětlováno, že dynamika dvou podobně výkonných motor bude podobná, bez ohledu na plnění... Takže danou hodnotou zrchlení z nuly na sto je to střední cesta. To souhlas.
Teprve další testy a první osobní zkušenosti "odvážných slepců bez vkusu" ukáží, jak na tom Civic bez adaptivních tlumičů bude. Naopak pokud dobře, pak není až tolik důvodů k nadměrné kritice...
Tam jinde jsem psal, že to není úplně pravda... zjednodušeně řečeno je při stejném výkonu turbo vždy dynamičtější než atmosféra díky příznivějšímu průběhu... snad s výjimkou "přidušených" atmosfér, např. 1.4TSI 90kW vs. 2.0Sky-G 88kW.
Po dovybaveni je holatko drazsi, lacine plasty ve dverich, ma horsi spolehlivost a priserny kufr, kdy rovnou plochu ma tak na strese >:D
Jinak Honda udava zrychleni dle vybav, coz se o Skode rici neda.
No, já nevim jak ty, ale radši přidám 2% z ceny navíc za hezké a dynamické auto, než jezdit nečím, co se mi fakt nelíbí. Spolehlivost u nového auta bych už moc neřešil, protože TSI je již upraveno a ten rozdíl už je dnes tak malej mezi automobilkami, že je to skoro jedno co koupíš. :-)
Vím, že jsi ujetý směrem Japonsko, ale ten tajpár co máš v profilu byl ve své době i velmi hezký auto vůči konkurenci (a pořád je). Obecně z něj vyzařovala sportovnost, vyváženost. Ale tohle je nepovedený prapodivný paskvil. Neřikám, že je tak hrozný, jsou i ošklivější auta, ale za obdobné ceny můžeš mít daleko hezčí vozy. Tak si tu prosím nelži do kapsy, že je to super koupě.. není jen Oktávka.. třeba FoFo Ecoboost kombi či Leon ST. Nemám rád, když někdo slepě hájí svou značku i přesto, že by dala svůj znak na psí exkrement..... Jestli se ti líbí, beru to, ale většina uživatelů (potenciálních zákazníků?) se vyjádřila jasně :-)
No ja ti nevim, ale OIII ani tento Civic v testu nejsou dynamicka aut, s timto vykonem opravdu ne. Tady v tomto porovnani musis hledat jine kvality. U kombi rovna plocha a moznost neco prevest a tady je OIII docela tragicka. Plocha jak lehatko k mori a sklapeni sedadel jak za dob Sade 100. Lacine vyplne dveri a laciny design karoserie. Ja tam ty penize proste nevidim.
U TSI nikde neni zaruceno, ze neprijde s jinymi problemy. To, ze jsou na tom vsechny automobilky stejne si tu nalhava kde kdo, vetsinou ti co jsou s kvalitou u dna;-) Vzpominam zde uvadene problemy Fordu s filtry pevnych castic po par tisicich, Peugeotu 5008 s motoremTHP, TSI kdy nekdo meni retez po 30tis. Ano tihle jsou na tom mozna vsichni stejne, ale japonci jsou proste jinde.
Civic je orpotti OIII jasna volba.
To ze je tu neco dalsiho je jasne, nizsi ceny, nizsi vybavy, lacineji udelana auta, kazdeho vec co si koupi ;-) Jinak OIII a Leon je mimo, design je jasne zaostaly. To si muzu rovnou koupit neco v bazaci, technika porad stejna, vzhled take, plasty mozna hodnotnejsi u tech v bazaci ;-) Focus je neco mezi. Jinak ten stary Type-R uz je proste designove mimo, na Tourera ztraci, coz by u nich bylo videt vedle sebe ;-)
Nemáš pravdu, Dynamicky za stejné peníze je OIII lepší volbou, TSI prostě jede oproti atmo motoru :-) To je holý fakt. To neznamená, že když muže přijít TSI s nečim, že nemůže přijít s nečim Honda... a řeči typu, že u VW se to předpokládá a Hondě se to stát nemůže si prosím nech/te ( pro ostatní ), V roce 2006 bylo taky nemyslitelné, že by VW udělalo špatný dízl a podívej na 2.0TDI než přišel commonrail...
Absolutně souhlasím s kufrem a ložnou plochou, to je neduh všech nižších středních kombi od VW.
A vzhled? Radši bazarovou O II, než tohle :-) Opravdu to vypadá jak neproporčně veliké a otelké auto. Já na sci-fi taky rád koukám, ale jezdit vozem z hvězdných válek bych nechtěl :-)
Není to tak dávno, co zde bylo vysvětlováno, že dynamika vozidel o shodném výkonu je velmi podobná (samozřejmě faktorů bylo více), takže 104 kw Hondy bude podobně dynamických jako 103 kw škody....
Já doufal, že minule bylo pochopeno, že důležitý je nikoli maximální výkon, ale průběh výkonu v celém spektru otáček - pro běžnou jízdu při běžně využívaných otáčkách, pro ostrou jízdu v otáčkách, ve kterých se motor pohybuje od přeřazení na vyšší rychlostní stupeň.
Pokud to transformujeme na konkrétní problém, pak 1.4TSI 103kW od Škody bude dynamičtější volba při ostré jízdě a výrazně dynamičtější při normální jízdě v prvních dvou třetinách spektra otáček.
Samozřejmě, přesně o tom jsem minule psal já, že není až tak důležitý jen maximální výkon. Já to chápu a v podstatě jsem to samé tvrdil, jen někteří tam stále hrnuli maximum výkonu bez ohledu na další parametry a bez ohledu na běžné využívání motoru...
Čili v posledním odstavci nebudu odporovat a s tímto se bez problému ztotožním ;-)
Rozdíl bude jen v tom, že u Hondy na to budeš muset více šlapat.
Jezdil jsem s 1,8 ale s krátkým Civicem a můžu říct, že motor mi připadal slabší než 1,2TSi dokud jsem jej ale nezačal točit pak to jelo jako z praku.
Myslím, že pro rodinné kombi je svým charakterem vhodnější to 103KW TSi i když beru v potaz že taťka si taky rád občas zazávodí.
Já to znám, jezdím 1.2TSI vs 1.6 MPI o téměř shodném výkonu. Jenže i tak čistě z pohledu dynamiky průběhu je TSI lepší. Nemusíš tolik vytáčet motor a řadit. :-)
A co z toho plyne? To si jako myslíš, že se někdo rozhoduje při nákupu auta podle toho jaký má zrychlení >:D Ehm možná pár tydýtů tady, ale ani tomu nevěřím. Zeptej se prodejců co zajímá zákazníky. Jestli to má zrychlení 10,1s nebo 10,5 s na 100 km, je jim srdečně u …. Stejně jako pružnost, průběhy apod. Jinak tím, že jsi napsal, že se ti líbí O3 jsi ani nemusel psát, že se ti líbí Focus, to je stejná hrůza. Kdybych byl xx let v hibernaci a dnes se vzbudil, tak si řeknu, že O3 a Focus jsou nějaký bazarový auta, který vznikly v době kdy jsem uléhal k spánku.
Ne, rozhodují se podle toho, jak auto jede a TSI (přeplňovaný motor) pojede lépe, protože bude mít dost síly ve větším spektru otáček..... Tady je to jasné, jestli se bavíš o praktickém neznalém kupci, který neonanuje nad každou hypermoderní atmosférou z japonska, která je skoro stejná jako těch 10 předešlých.
A co se týče dizajnu, pověz ty, které kombi nižší střední ti přijde krásné? Já tedy ještě nechci jezdit v těch studiích aut, co se objevují na autosalonech a doufám, že tyhle normální konvenční vozy jako je Focus, nebo Oktávie chvíli vydrží...
Problém je, že se tomu Civicu s tímhle motorem ani moc do otáček nechce, alespoň s tím kusem, co jsem jel, skoro vůbec. Pravda, pořád více než té tragédii 1,6 od Toyoty.
Ano to je interesantní. Ještě zajímavější je, že podle auto.cz je podélný prostor v OIII kombi o 9cm kratší než v OII kombi. Přitom v textech všude adorují, že OIII nabízí více podélného prostoru než OII a přitom 9 čísel mínus to je rozdíl třídy.
Ona je vůbec ta vnitřní prostornost nějaká divná. Takový zoufalý rozvor a míry na úrovni vychvalovaných premiantů třídy? To učitě Honda uplatila. >:D >:-[]
Konečně test, kde se nepíšou voloviny typu - koně pod narkózou, ten motor vůbec nejede a další ptákoviny - je to klasická atmosféra - která nemusí každému vyhovovat, ale určitě je to dobrý a povedený motor. Stejně jako " oturbený "motory mají svůj "šarm". Jinak malá chybička se vloudila, pane redaktore - benzínová nádrž není pod zadníma - ale je pod předníma sedačkama - proto si mohli dovolit takovou frajeřinu s kufrem a sklápěním sedaček. :yes::yes::yes::yes::yes:
Ten motor má 10 let stejné parametry a deset let je dost. Srovnáš-li to s novým dvoulitrem od Mazdy tak ztrácí skoro 40 Nm a to je dost rozdíl. Do 3 tisíc otáček bude rozdíl výrazný. Pro srovnání asi jako mezi hondí 1,4 a 1,8. Tam bude taky rozdíl zhruba 40 Nm.
Zajímavý poznatek. Tak mi vysvětli, jak je možné, že Civic s tím motorem s 10 let starými parametry >:D zvládne stovku za 9,2 s a Mazda 3, jejíchž 88 kW z dvoulitru rozhodně není 20 let starý parametr :-! , jen o 0,4 s rychleji, přičemž má údajně o 260 kg menší váhu? ;-) A maximálka 198 km/h u Mazda rozhodně není důkazem toho, že vysokých otáčkách chybí výkon, když Civic zvládne 210, že ne? :-)
Srovnání s dalším konkurentem, 1.6 GDI od Hyundaie, ti redakce už udělala sama.
Pardon, já ho neutlumil. :-) Prostě jen hledím do specifikací Mazdy3 coby konkurenta Civicu s revolučním motorem Skyactiv-G a vidím srovnatelnou benzinovou motorizaci 120 k. Ano, správně, s dlouhými převody navíc, myslím, že M3 udělá tu stovku na dvojku, proto ten rozdíl... Z tohoto pohledu bohužel musím říct, že je lepší nemít točivý moment, než nemít výkon. Točivý moment tě v případě nutnosti z průšvihu nevyseká.
Bude to povedené auto, ale prodejní trhák asi ne.
To auto nemá čím přitáhnou. Je pěkné- není, je levné - není, má nejlepší motory - dávno nemá (možná 1,6 DTEC ale cena je jako 2.0TDI), jezdí nejlépe - nejezdí,. Prostě mi krom pár litrů v kufru chybí ten argument "koupím si ho proto že ......!
Bohužel Honda při tvorbě ceníkům Evropanům nerozumí a asi ani rozumět nechce. Kožený volat od 3 nejvyšší výbavy? Kdo dneska v Evropě jezdí s autem za 500t bez něho... Chcete senzory? Tak opět třetí výbava Sport od 518t.
Pokud trochu naložím výbavou 1.6 DTEC tak jsem nebezpečně poblíž Octavie RS s 2.0TDI nebo Seatu Leonu ST. Bohužel Honda je pro mne jako značka na ústupu, jediný konkurence schopný motor 1,6 DTEC (ale drahý) v nabídce je toho bohužel odrazem.
Máš naprostou pravdu, z pohledu ceníku to auto většině nedá smysl. Vyjma lidí, kteří by ji koupili tak i tak ( i kdyby vypadala jako hromada hnoje ) a jsou fanoušci značky.
Už sem to tu psal minule.. za tu cenu máš Golfa kombi highline, Leon ST FR nebo FoFo Titanium kombi. Vše v motorizacích s turbem a přes 100 kw ( golf je highline 90kw, jinak 103 comfort)
Tohle nehodnotím, to je neznámá proměnná, kterou nemužeme brát v potaz. Závisí vždy na jednotlivém prodejci a asi u kusu, který zrovna potřebuje prodat:)
To jsou slusne blaboly, hlavne o ceniku,
1,6 Sport Honda stoji cca to same jako OIII s 77kW dieslem 1,6 ve vybave Ambition, tzn skoro holatko. U OIII priplacis za tempomat, assistent rozjezdu do kopce, hlidani tlaku v penu, destovy senzor, hlinikovy kola, parkovaci senzory ....Nemluve o mrtvem TDI a horsim podvozku u Octavie. Koukam ze si asi nekde zamrz nebo tu Skodu prodavas >:D
Civic je v zakladu lepe vybaveny auto nez Skoda ve stredni vybave. Proste Honda neutoci cenou od na kdejakeho chudaka a pak ho neoskube na priplatcich
Můžeš mi citovat, kde píšu že OIII je vždy levnější než Honda? Pišu Honda naložena slušnou výbavou se blíží OIII RS v TDI. Trošku něco čtu když už píšu... !!!
Kubis001, v 11:17 píšeš: ''možná 1,6 DTEC ale cena je jako 2.0TDI'' ;-)
Podle mě 1.6d-tec je cenově podobný 1.6TDI (Civic Tourer a OIII Combi), viz výše.
Ale s tím, že 1.6d-tec je jinde..
A to nemluvím o rychlosti v převodovce navíc :-)
PS Argument, že 1.6TDI je tak dobrý motor, že 5 rychlostí stačí (už jsem to slyšel mnohokrát) už sem hlavně nikdo nepište >:D
ze keby Octavia nemala na kapote znacku Skoda, tak by na tomto fore nebol JEDINY clovek, ktory by stavial logiku na hlavu a hladal dovody, pre ktore je Octavia lepsia ako tento Civic.
Nie je.
Civic je po kazdej strane lepsie, premyslenejsie, vyspelejsie auto. Ale tak to uz byva.
Honda sa na to, co vyraba, pozera ako na auto.
Pre Skodu je to predajna jednotka, navrhnuta komisiou manazerov z marketingu a skladovych zasob.
Sto lidí, sto chutí... Škodovka oktu jede už skoro 20 let podle jednoho receptu, kterej znamená pravidelnej růst prodejů všude kde se nabízí. Jít do nějaký revoluce by byla podnikatelská sebevražda. Pakliže skoro každej evropskej výrobce nabízí v zásadě to samý, pak Honda musela přijít s něčím jiným. To, že mám naprosto odlišnej názor na design Civicu je jeho/můj osobní problém. Je pod hranicí akceptovatelnosti.
Jak jezdí, jak se s ním žije a jak funguje je úplně jiná věc a možná rozhodující pro spoustu zákazníků. to je ale potřeba, stejně jako všechny ostatní auta potřeba zjistit na vlastní kůži.
Věř mi, že přes veškerou možnou snahu o objektivitu novinářů bych si vsadil poslední cent na to, že by jsi popsal svoje dojmy alespoň částečně jinak než redaktor. Do tý doby jsou soudy "lepší, promyšlenější, vyspělejší" jen obecným výkřikem. ;-)
Víš o nějaké technice (motory, 4x4, dsg...) kterou Škodovka dodává pouze na domácím (českém) trhu?
Ke srovnání Civicu a Octavie na evropském trhu vytáhneš japonskou verzi Mazdy 2?
Koncern VW nabízí v Japonsku auta především pod značkou VW, není důvod cpát tam i Škodovku, nebo Seat. Na extrémně "patriotském" japonském trhu patří značka VW na špičku tamního importu, bohužel se nelze aktuálně podobně vyjádřit o situaci automobilů Honda nejen na německém trhu, ale ani v Evropě jako celku.
Skodovku ci Seat nemas ani v USA ani v JPN. Nikdo by to tam nekupil. Nizsi low cost sa asi tazko predstavuje na takych trhoch. Honda v EU vyraba, ale neviem o tom, zeby VW v JPN nieco produkoval ...
Acura je tazko predajne v EU, pretoze svata nemecka 3-ka sa berie ako nutnost pre vyssi manazment (faktom je ze skutocne ponuka viac ako Acura).
Byl jsem se projít ven, koukal jsem na lidi a ani jeden nevypadal jako Japonec, dokonce japonsky nemluvili... Jestli to není tím, že nejsem v Japonsku...?
Problém je právě v tom, že přesto, že se Škodovky v Japonsku vůbec nenabízí, tak jsou jejich aktuální prodeje na tamním trhu srovnatelné s aktuálními prodeji Hondy (auto) na trhu ČR. Ve finále je tedy rozdíl v tom, že Škodovku podobně nízká čísla aspoň nic nestojí. :-O:*);-)
Vážně si mě hrozně rozlobil, proto jsem ti asi napsal "díky", myslivno.
Neumíš prohrát ani "slovní fotbal", tím, že někomu napíšeš "blbečku" akorát přiznáš, že tě rozhodil a došly ti argumenty. Kdybych měl napsat, co zde ze sebe pravidelně děláš ty, musel bych být nesrovnatelně vulgárnější, ale takovou "radost" ti naopak nikdy neudělám, za to absolutně nestojíš. ;-)
Katikakusku, je mi tě opravdu líto! Určitě pro tebe není lehké, že jsi na světě úplně sám. A tak chápu, tvojí zamindrákovanost a úroveň tvého uvažování ;-) Kde koho tu urážíš, asi proto, že jsi sám nic nedokázal a tak ses v realitě stal terčem urážek ty sám. Osobně by ses tu nikomu z diskutérů nepodíval do očí, ale přes klávesnici jsi tvrdý jak diamant... Tleskám ti, je to fakt úspěch ;-) Držím palce na další honění si trika přes klávesnici ;-)
V diskusi pod IX35 vs QQ si s nekym pomerujes delku penisu, tady se zas tocis kolem honeni - hele, to mas nejakou uchylku, filipku? I kdyz proti takovym, jako ty obecne nic nemam, promin, jsem hetero... ;-)
Úchylku máš asi ty, když spojuješ často používané slovní spojení "honění trika" s tvými častými praktikami ;-) Promiň, ale já mám ženu a dvě děti :-) Tvoje orientace mě vůbec nezajímá :-)
Jo a těší mě, že ti tak ležím v žaludku, že o mě máš takový přehled, kde co komentuji :-)
Filipku, proc ta zast? Kvuli odmitnuti? Nebud z toho smutny, jednou si nejakeho kluka jiste najdes. Jak rikam, me zajimaj holky a s tim nic nenadelas. ;-)
To jsou jen prázdné kecy. Honda jistě má své silné stránky, ale má taky hromadu těch slabých. Abych nezacházel do kontroverzních diskusích o motorech, půjdu jen o jednu kapitolu dál a zmíním automatické převodovky.
To jsou věci, které víc a víc ořezávají potenciální kupující. Nesmíš chtít automat v naftě, nesmíš chtít silnější motor, nesmíš chtít 4x4, nesmí ti vadit design... a tak dále. Výsledkem je dost malá množina lidí, pro které vůbec to auto přichází v úvahu... a tomu odpovídají (budou odpovídat) i prodeje.
Tohle je začarovaný kruh, ale vcelku logicky vysvětlitelný. Honda má v Evropě malý tržní podíl a zaměřuje se na výrobu a prodej takových verzí, o které má zájem největší procento zákazníků.
Je jí jasné, že nezaujme celou škálu zákazníků, ale má pokryté to nejdůležitější. Takže dieselová čtyřkolka v automatu sice vypadá lákavě, ale její klientela je tak zanedbatelná, že to za ty zvýšené náklady nestojí a jak známo, Honda už je v Evropě kvůli nevytížené továrně několik let ve ztrátě a nemá zájem ztrátu dále prohlubovat.
Určitě tam jsou i opomenuté kombinace (třeba ten diesel s at taky nechápu) a chyby (slabý 1.4 i-VTEC u Civicu), ale v zásadě Honda teď dělá jen to, co opravdu musí. Je vlastně zázrak, že někdo vůbec schválil vývoj CTR. Původně totiž vůbec neměl (z výše uvedeného důvodu) vůbec být, ale naštěstí zvítězil duch značky nad finančním ředitelem...
"Honda už je v Evropě kvůli nevytížené továrně několik let ve ztrátě a nemá zájem ztrátu dále prohlubovat."
A kdo za to asi tak může? Všichni, jen ne samotná Honda (auto)?
No ano, začarovaný kruh to může být... nemám peníze na vývoj, proto na mě zákazníci kašlou a já pak nemám peníze na vývoj. Pak je potřeba s tím něco udělat... a Honda dělá a chystá se dělat. Budou dvojspojky, budou turba... a pak, třeba budou zákazníci ;-)
Nekonečně jednoduché/černobílé klišé. Kdyby něco podobně černobílého (jen v opačném gardu) napsal třeba petrumr, budou nad tím všichni (právem) posměšně ohrnovat nos, bohužel to cos napsal ty se od jeho "filosofie" v principu prakticky nijak neliší...
...že se Honda několika lidem trefila do vkusu (podívejte, kolik jezdí oblud s názvem ix35 po silnicích). Dejme tomu, že bohatší výbavu kupec ocení a místo dohazování si položek v konfigurátoru u konkurence raději přejde rovnou k jednání o reálný ceně.
Pak je potřeba tohle auto projet, vyzkoušet co znamená Jáma a kyvadlo po japonsku a zda-li je všechno v normě pro středoevropana. Nic víc se nad tímhle kombíkem vymyslet nedá. Pokud ho bude spousta lidí vnímat jako tvarově maximáoně akceptovatelný, ale nic víc, pak bude muset prokázat svý kvality jako budget car pro rodinu. To je jeho jediná šance.
že budou čučet do kufru na kubík a půl vzduchu a plácat se po zádech, že nikdo ho nemá větší. Kdysi stáli před kapotou a právem říkali, že takový motor nikdo neumí vyrábět, ale teď už takový motor nikdo ani nevyrábí.
To první je hodně laciné. O Toureru už tu byla spousta diskuzí a nevzpomínám si, že by se tu někdo bil za Civic největším kufrem ve třídě. Je to jinak. Spíše panuje rozčarování těch, kteří měli doteď kufr největší, že může přijít o tolik menší auto s větším kufrem a ještě ho zabalit do tak pěkných, dynamických tvarů. Tím pádem padá i ten jediný, poslední argument, proč se o takové, na kufrové filozofii založené auto zajímat. ;-)
To druhé, to je ovšem bonmot par excellence! >:D:yes: Na druhou stranu tohle je bohužel typická situace lose-lose. Teď si z Hondy utahuješ, že nedělá turba (mimochodem něco k zamyšlení ohledně toho trestuhodného "zaspání doby" [odkaz] ) a až příští rok přijdou VTEC TURBO, budeš to zase ty (a tobě podobní), kdo se tu bude pošklebovat, že Honda už ani nedělá pořádné atmosféry a vyrábí turba jako každý. A navrch jak jsou hondisté málo zásadoví, že jim za to nešli vypálit kanceláře a jak nejednou převlékají kabát. Takže proti tobě a tobě podobným není vlastně reálné obrany, s výjimkou toho se nad tím jen útrpně pousmát. :-!
Zato hlavní "trumfem" Civicu byly/jsou atmosferické motory, k tomu se teď přidal objem kufru v litrech..., takže teď konečně půjde CT doslova na dračku. ;-)
Že bys nevěděl o něčem, co sám používáš (o žádném sbírání z podlahy přece nebyla "řeč")? Už si někdy něco slyšel o nadsázce? Nejen v podobné diskusi docela běžná věc. Jinak viz 17:48.
To jo. A to je asi tak jedine na com sa da stavat. Kedze kufor je uz mensi, sedacky kratsie, hlucnejsie, minimalna zaruka ...
... a to sa mi ten Civic designom nejak nepaci, ale to riesim ako posledne clovece.
Tourer neznám, srovnával jsem benzínové RS s benzínovou Mazdou 6... a není jediná kategorie, kde by šestka byla o hodně vpředu. Nečekám, že by Civic mohl držet krok...
Můžeš srovnávat 1.6TDI s 1.6DTEC, v manuálu... a to je tak všechno.
PS: pár litrů v kufru neřeším a záruka 5 let / 150.000km je přijatelná.
Zalezi ktore kategorie si navolim ... benzinove RSo konecno dobehlo vyvoj FIATu spred 15 rokov (FIAT Coupe 2.0 VT20 5V 220 PS - 0-100 6,5s)
Kazde auto ma to svoje +/-.
PS Zaruka od nejakej poistovne ma absolutne nezaujima ! Ak je vyrobca hovado, tak si to moze ...
Honda dava na motor 180 tkm (DE stranka), taky VW radsej uz ani neudava na strankach (DE) taketo informacie, len ako sa da rozsirit .... fun for plebs
Vsetky tebou volene atributy su uplne irelevantne, pokial nemas spolahlivost. Nepojazdne auto ci porucha nejakeho systemu zmeni auto na neuzitocny prvok. Tak si mozes akurat uzivat priestornost v garazi ....
Neviem odkial mas 5 rokov a 150 tkm ??? Ja tam vididm max 4 roky + 120 tkm a doplatok 750 Euro (DE) pre Oktavu. Skoda neuvadza priamo kto dava zaruku.
U VW je to nie priamo vyrobca, ALE:
Volkswagen Versicherung AG t.j. tretia osoba, ak to nechapes, tak sa nemame o com bavit. Ty si s pravnikmi asi este nic neriesil, stastny to clovek.
Posledna strana malymi pismenami ...
Proklikej si český konfigurátor, je to strana 6
Prodloužená záruka na 5 let, do 150 000 km
Standardní dvouletou záruku na nový vůz ŠKODA si můžete snadno prodloužit na pět let (nebo 150 000 km). Cena 17.700Kč
Auto taky můžeš nechat opravit... to tě nenapadlo? Pokud jsou pro tebe všechny mé kategorie irelevantní, tak chápu, že auto vybíráš jinak než já... a asi se opravdu nemáme o čem bavit.
A to za ten příplatek auto lépe smontují?Nebo to bude standartně vyrobené a příplatek je za nic?Pak nerozumím tomu proč nemůže být takováto záruka standartní.
Nobo je to nějaká loterie?Riskněte to raději s kratší zárukou.Ono se dost lidí chytne,že ušetří a pak... .Kupovat něco,o čem nemá jasno (důvěru) ani výrobce,nevím asi ne.
Rodinný kombík/liftback není sportovně orientované kupé.
Co se značkou Fiat postavíš přímo proti O3RS dnes?
To, že Škodovka (v tomto ohledu) minimálně "doběhla" Fiat, je především aktuální "ostudaů Fiatu a aktuáiní úspěch Škodovky.
P.S. Mimochodem zrovna v souvislosti s tvou argumentací s Fiatem před 15 lety se také hodí to tvé (citace):
"Vsetky tebou volene atributy su uplne irelevantne, pokial nemas spolahlivost. Nepojazdne auto ci porucha nejakeho systemu zmeni auto na neuzitocny prvok."
Ano materska skola chape, ze dodatocna zaruka od tretej strany je definovana inak ako zakladna zakonna. V DE dostanes tak ci onak max 4 roky a 120 tkm a prosim pekne pri 3 rokoch zaruky a LEN do 60 tkm doplatim 550 Euro !
No nechajme to ...
Ano FIAT je v pr..li, nema vyznam diskutovat (financne ho zachranil chrysler).
Co sa tyka dnesnej doby, tak radsej by som dnes kupil zliatinovu 1,8 ako vyvlozkovany 2.0 TSI.
A celkovo ten FIAT u mna mal radovo menej poruch ako Audi A4 TDI ... to je moja skusenost.
Nechat opravit auto ... no jo niekto jazdi okolo komina, tak mu je to jedno. Ja osobne uz nemam chut riesit v noci na dialnici (SK/AT/DE) zavadu. Kto nezazil nechape.
O rozvodoch sa tu radsej ani nebavme (taky zaser ani ten blby FIAT nikdy nepoznal).
Základná zákonná je u nás vždy 2 roky (pokud to není na firmu), cokoli navíc je záruka rozšířená. Výrobce ji nabídnout může a nemusí, může ji nabídnout zdarma nebo za peníze. Pokud by ji nabízel "zdarma" a zdražil všechna auta o příslušnou částku, bylo by to pro tebe lepší? Co dostaneš v DE nebo v Indii mě nezajímá. Nejkvalitnější auto není to s nejdelší zárukou...
Dlzka zaruky je jasny atribut, nakolko "veri" vyrobca svojmu produktu (planovana zivotnost, technologicke postupy atd.).
Dlhsia zaruka vobec nemusi znamenat zdrazenie produktu. To si len ty (a ***omanazment VW) spajas dohromady. No jo, nebolo by na brazilske stetky a pravnikov, aby stopli zaloby kvoli TSI a pod.
Keby tie VW auta stali polovicu, tak by sa to dalo este zrat, aj ked pri produkte dlhodobej spotreby by to bolo na hranici.
Ked uctovnik rozhoduje o produkte, tak je to chore. Kde je dnes FIAT ?
V tomto odporucam skolenia firmy BOSCH (napr. naftove vstreky), konaju sa aj v Prahe (teda aspon boli).
Otazka je co povazujes za kvalitu ? Spolahlivost teda asi nie.
Pozri sa ako funguje VW v USA (image vyrobcu). TSI tam prislo po 10 rokoch testov v EU az tento rok - 1,8 TSI Jetta (okrem GOLFa GTI).
Politika JPN v EU sa mi nepaci z ineho uhla, ale to je na dlhsie.
Podívej... cena produktu se odvíjí zejména od toho, kolik za něj je trh ochoten zaplatit... v kombinaci s tím, kolik ho výrobce chce prodat.
Dlžka záruky není nic jiného než dlžka záruky. Nebudeme tvrdit, že Kia je o 40% kvalitnější než Hyundai ze stejné fabriky, ne?
Golf se za aktuální ceny prodává tak dobře, že jeho prodeje jsou vyšší než Focus a Astra... dohromady. Vyšší zhruba o prodeje Civica, ale to už jsou drobné. Tak proč snižovat cenu nebo přidávat něco zdarma?
Image v USA je jiná... VW tam prodává méně kvalitní vozy než v Evropě (srovnej třeba Passat).
Občas si říkám, že by některá značka toho suchého účetního potřebovala, aby stopli různé nesmysly...
To co pises mozem vnimat aj tak, ze v EU su auta zbytocne predrazene a v SR/CR konkretne na to trpi skodovka.
Zaruka Kia prisla ako prva a skor slo o marketingovy tah dostat v EU KIU na vyssi predaj, ale ak by na tom mali prerobit, tak by sotva do toho isli. Tomu teda zodpovedaju aj produktove atributy.
GOLF - v tomto suhlasim. Len detail, ze najviac sa predava najnizsia vybava a motor 1,4 MPI (aspon teda rok 2012 v DE). Cize nejaku doveru trhu na cele portfolio GOLFa by som tu nevidel. BTW Verzia 1,4 TSI 103kw kompressor+trubo problemy s rozvodmi nemala - takze uctovnik zauradoval (externy) a zhrabol odmenu.
Tych prikladov mam dost a nie len od automotive.
Menej kvalitne VW v USA ? Ved aj tak dopadaju. Problem je, ze taky GOLF Variant cestuje do EU z Mexika ... (6ka 100% vsetky verzie).
Suchy uctovnik nemoze vidiet potencial firmy, na to by tam mali byt ini borci. Pozrime sa Nokiu - stratit 80% podiel trhu za par rokov moze len dement alebo cieleny vypredaj technologie za more ...
Auta nejsou předražená... cena odpovídá poptávce. V době krize byl velký tlak na cenu, některé automobilky to málem neustály, jiné (PSA) se potýkají s problémy, všeobecně se automobilky snaží ušetřit.
Vždy se nejvíc prodá základní varianty... nicméně i GTI + GTD + R mají stabilně přes 10% prodejů, to taky není špatné... nevím jaké procento by sis představoval, aby to vyjadřovalo důvěru v celé portfolio ;-) . Od 2012 se vyrábí G VII a ten už v nabídce 1.4 16V nemá.
Delší záruka značku vždy něco stojí... a automobilka to buď zahrne do ceny vozu nebo si za to nechá zaplatit. Produktové atributy Kie nijak nepřevyšují konkurenci... třeba japonskou.
Auta musia zivit otocenu pyramidu ...
Zakladna vyrobna cena Avensis 2009 Sedan 1,6 base - kalkulacia v 2010 ca 12800 Euro. Predajna cena v 2010 ca 22400 pre nemecky trh a zaruka 3 roky 100 tkm. Toz tak.
Dovera v portfolio pretlaci TSI aspon do cisel okolo 20-30% nie 10% (myslim vsetky TSI).
Este krajsi priklad je OPEL v 90 tych daleko pred VW, kym nezacali pretlacat americky styl - vyrabat este lacnejsie ... a kde je OPEL dnes ?
Vraj preraba na autach v EU ... no hej ked nepreuctovava vyvojove naklady na zdielane platformy aj na USA verzie ...
O tom 1,2 TSI bych pochyboval. Když se třeba podívám na SM na Golfy od 2008, tak je tam 390 motorů 1,2 TSI, ale 993 aut s motorem 1,4TSI (z toho více než 800 vozů s 90kW verzí). Samozřejmě to nelze brát jako přesná čísla trhu, ale řekněme, že 1,4 by mohl být zhruba 2krát tak častější než 1,2. Docela mě to překvapilo, protože jsem také čekal, že 1,2TSI bude více.
Já bych se v tomhle asi na Spritmonitor moc nespoléhal... protože ty základní verze budou častější u lidí, co se o to auto tolik nezajímají a na SM tedy nejsou. Navíc nezapomínej, že 1.2TSI jako základní motorizace figuruje až od GVII. Dokud nenajdu nějaká čísla, pak setrvávám na svém přesvědčení, že 1.2TSI bude nejvíc.
Před nějakou dobou byl podíl právě v S/M a suveréně kralovala základní 1.2 přes 60 procent, další asi 20 měla ta silnější 1.2, tudíž ostatní motorizace jsou naprosto minoritní včetně naftových motorů.
ale ako pise vacsina ... trhak to nebude, s motormi suhlas s kolegami vyssie .... maju uz tiez svoje roky a ziadny zazrak to uz nie je ako kedysi, hlavne mi tu chyba zlaty stred, nejaka 1,6tka okolo 86-88kw .... 1,4 je fakt slaba a 1,8 zase pridraha na solidny zaklad a pre niekoho aj prisilna.... skoda chybajuceho benzinoveho zlateho stredu, predaje mohli byt mozno dvojnasobne velka skoda... ako uz ktosi pisal vyssie honda eu trhu moc nerozumie ale mozno to ani nevadi.... ono tie predaje honda vo svete podobne ako korejci robi uplne inde ako v EU , EU je len taka bokovka pre vacsinu vyrobcov... netreba sa nad tym nejako teda pozastavovat
1.4 a 1.8 mají rozumný odstup, podle mě je 1.4 základ a 1.8 střed, pokud něco chybí tak je to spíš nějaká top motorizace. Dvojnásobné prodeje jsou podle mě úplný nesmysl, můj odhad by byl max +10%.
Aktuální příplatek za 1.8 je 40.000Kč (ve Sport jen 35.000), pokud by 1.6 byla uprostřed... opravdu by to tak moc pomohlo?
Nno každopádně by bylo mnohem lepší, kdyby u hatchbacku základem byla místo 1,4ky třeba 1,5/84kW nebo 88kW z CR-Z. Ono jde spíše o to, zda by se za podobnou (nebo stejnou) cenu nedal hodit trošku silnější základ. Navíc ta 1,5ka by si už neudělala ostudu ani v kombíku.
Nevycházím z úžasu. Od chvíle, co Civic 9G příšel na trh, slýchám (zejména z germánklubu) neustále soudy (povětšinou nezískané ani vlastní zkušeností, ale spíše "vlastní představou na základě přečteného") motoru 1.8 ve stylu "vydechlý, udušený, těžce zpřevodovaný" a najednou se tu dočítám, že má Civic krátké převody a dobře se točí. Chápu to? :-O No ano, chápu, celou dobu říkám to stejné. :-)
No dobře, nebudu machrovat, výsledek tohoto testu vůbec musí být pro výše zmíněné už tak dost hořká pilulka a není zapotřebí škodolibě sypat sůl do otevřených ran ztracených předsudků, pouze s překvapením konstatuji, že se najde ještě někdo bez downsizingu mozku, schopný se podívat na atmosféru objektivně. :yes:
A to ještě dodávám, že nezazněla spousta dalších pochval - na boční vedení sedadel, dávkovatelnost brzd, nastavení spojky, odhlučnění interiéru atp. A čím to sakra je, že auto.cz (už zase!) ten design kombíku chválí? Já bych to viděl na nějaké spiknutí. :-)
Tak to je do značné míry dáno tím, že TSI mě větší točivý moment, který těžší zpřevodování snese, ale tím se právě dostáváme k jádru pudla - přeplňovaný motor, který papírově naprosto deklasuje atmosféru, není v reálu silnější o tolik, co naznačují technická data a to právě proto, že má těžší kvalty. Ale to rozumném člověku netřeba připomínat, ten to ví. :-)
Nechci tím brojit proti turbu, atmosférické motory už jsou prostě nevyhnutelné zjevně i u Hondy a chtě-nechtě se s tím budeme muset srovnat, spíš poukazuji na to, že s 1.8 i-VTEC je v Civicu stále velmi příjemné sportovní svezení, jak jsem se před týdnem přesvědčil.
Těžší kvalty na to nemají v zásadě velký vliv, pokud to člověk umí s fofrklackem. A protože se pak jednotlivé rychlosti obou různých převedovek různě přkrývají, jednou je "dlouhý" kvalt nevýhodou, jindy naopak výhodou. Jde jen o to, kdy a jak jsem schopen se podřadit k max. výkonu. Tzn. papírové deklasování mimo možná prvních 2 kvaltů bude v reálu obdobné.
Když vezmu 1.4TSi 103kW, tak to má ploché výkonové maximum mezi 4.500 - 6.000 ot., což znamená, že prakticky vždy jsem schopen podřadit na maximální výkon. Naprotu tomu 1.8-ka od Hondy má to maximum pouze bodové, tzn. že až na nkolik bodových výjimek mám vždy k dispozici menší výkon.
Přesně tak. Těžší kvalt jen znamená to, že na vyšší kvalt řadí člověk později... tedy déle jsi na kvaltu nižším... Celkově s těžšími převody zpravidla dynamika sice opravdu lehce upadá, ale jsou to malé rozdíly (např. prodloužení převodů o 15 % sníží průměrně dostupný výkon o cca 3-4% na atmosférickém benzinu).
Záleží s čím ten motor srovnáváš a co od něho chceš. Umím si představit, že kdyby ho Honda dala do CR-Z místo té 1.5, ideálně ještě trošku poladila a odlehčila (třeba o baterky), mohla by to být docela legrace.
V rodinném kombíku to ale žádná hořká pilulka není, protože germánské 1.4TSI je uživatelsky přívětivější volba a pokud na to přijde v hospodě u piva řeč, tak je i rychlejší.
Samozřejmě, v reálu tenhle motor žádná raketa není, navíc se dá předpokládat, že toto auto bude jezdit při větší zátěži a tam rychle atmosféře dochází dech. V běžných otáčkách jede lépe i 1.2. Na druhou stranu je ten motor plně dostatečný, ostatní z východu taky nabízejí atmosféry a lidé jsou spokojeni, prostě to stačí. Spíš je otázkou vzhled a u nás také cena, drobné prodeje hatchbacku nasvědčují, že zájem o civica není moc velký.
Já bych viděl ideální právě 1,8/104kW + elektromotor pro CR-Z. Mělo by ten efekt zajímavého sportovního hybridu, nízkou spotřebu, ale také by to i dost slušně jelo (v kombinaci by byl výkon odhadem cca 116-117kW, což by rozhodně nebylo zlé.
Souhlasím, že lehčí 104kW varianta jen s benzinovým motorem by měla něco do sebe. Každopádně hybridní kupé nemá každý a tohle by mohlo být jak rychlé a svižné (ani původní CR-Z rozhodně svou hmotnost nedává nějak moc znát), tak by to mělo i hodně zajímavou image. Každopádně Honda dělá v poslední době jeden přešlap za druhým (na evropském trhu), což mě dost štve. I ten Insight by s 1,5kou z CR-Z mohl udělat mnohem větší parádu. Takhle za cenu Priusu toho opravdu moc nenabídnul.
Hlavně je velká škoda, že zdejší testy považuješ za vysoce objektivní jen v případě, kdy pochválí produkt Hondy, pokud ho naopak nepochválí/haní, nebo chválí konkurenci (zejména tu kocernovwou), máš na objektivitu zdejších testů zcela odlišný názor. :*);-)
No, pročetl jsem zevrubně diskuzi a docela zírám. Jezdím prvním ufem z roku 2006. Když přišel hatch 9g, tak jsem se s ním nemohl srovnat, ale tenhle kombík je opravdu zase dle mého gusta.
Hodně se tady diskutuje design a motory. Mohu srovnávat hlavně s VW. Motor si každý musí pohlídat sám, mě jediné, co vadí vyloženě na 1,8, jsou převody. Ten zlatý motor, se kterým jezdím za šest litrů (místo standardních 6,6 i po sedmi letech provozu), mě zatím nikdy nezklamal. Akorát, kdyby byla šestka delší, klidně mohl motor brát ještě o půl litru míň, na dálnici by mu ty tři tisíce naprosto stačily. Nejsem už žádný sportovec, nepotřebuji akcelerovat na semaforech, řeším spíš tu ekonomiku jízdy. A zde jsou moderní TSI docela parchanti, které na normo spotřebu dostane opravdu lehoulinká noha. Exteriér budiž, taky nejsem jeho velký zastánce a své ufo řadím jako zdařilejší.
Ale co musím naprosto koncernovým autům nadřadit, je "pracovitě" řidiče. Je to jediné auto, kde mám opravdu dost místa na pravé koleno (teda v touaregu ho taky bylo dost, ale passat mi už je trochu malý). Tady jsem rozmazlený civicem. Stejně tak sedačky, přesně mi padnou. A co musím oproti koncernovým autům naprosto vyzvednout, je palubní deska. Rychloměr v zorném poli, to je neocenitelné plus, které zatím nebylo doceněno. Kromě nejnovějších audin s head up displejem.
No, už se těším na předváděcí jízdu a až mi můj mazlík doslouží, toto je jeden z mála kandidátů, který ho může nahradit. A to vůbec nemluvím o spolehlivosti auta, kdy jsem za celou dobu řešil jeden vyteklý tlumič. A rozhodně se nemusím bát toho, že by si auta u paneláku někdo všiml, nedej bože, chtěl ukrást navigaci nebo celé auto.
U hondy sa mi nepaci dizajn hatchbacku ani tohoto kombi, preto by som si ho nekupil. Pritom ten dizel 1,6 povazujem za najlepsi motor v tejto kategorii. Starsie hondy boli fesacke auta, ale odkedy prisiel tento ulet-civic, nemozem sa na to pozerat ;-\
Niekde som cital, ze vyzera ako zastruhana ceruzka, vzdy ked vidim obrazok, tak ma to napadne a pobavim sa na tom, je to trefne :-)
přečtu-li si test 5D civicu 1.8 tady na ACZ, nestačím se divit, jakoby testovali úplně jiný motor.
5D - strááášně dlouhé převody, hlavně na 5. a 6.stupeň (3400ot/130km). Dvojka se dá roztáhnout až na 105 Km/h, ale stejně ani tak vůbec nejede. No a ke všemu, ve vysokých otáčkách má nepěkný zvuk.
Kombi - krátce odstupňovaná převodovka - 3350ot/130m (s tolerancí bych řekl, že je stejný poměr jako u 5D), v otáčkách to jede a má to u pěkný zvuk!!!
Že by Hodna zapracovala? Asi ne, asi jenom jenom jinej tester ;-)
Jo, prostě jednou je to dobře, jednou špatně... Každopádně v dnešní době se hodně prodlužují převody, takže to, co bylo ještě nedávno "dlouhé", je dnes normální nebo i krátké zpřevodování. Prosím, brát s trochou nadsázky, ten vývoj v délce zpřevodování tu ale rozhodně je.
Nene.. tohle je pojízdnej rychlovarnej hrnec Honda s nejlepším na světě atmosférickým motorem ze sekačky. Je to špička ve svý třídě! Náskok díky technice.... škoda, že je uplně k ho.... >:D
a aka odpoved by ta plne uspokojila jiriiku?:) vsimni si ten priepastny rozdiel v bodovani medzi pezotkou a oktavkou. to zas bude lopota pre gti-ho obhajit neobhajitelne >:D
prvýkrát mi nevzalo slovo zacinajuce na r., mohlo ti to dojst:) a ani by som nepovedal, ze poplietol, na tomto serveri sa cokolvek toci a porovnava s nebetycnou skodovackou kvalitou :*)
ano, zasluzil. ked sa chce tak to ide. pomer cena / kvalita - vybava je neskutocne zaujimavy, najma v pripade motorizacie 1. 6 / 125 k. -stredná vybava s moznostou dovybavenia. naproti tomu skodvka ponuka v tej cenu slabucky motor, odporny vzhlad nelakovaných kluciek, plechových kolies, ohlodaného interieru, no skratka des.
104 kW, z nuly na 100 lehce nad 9 vteřin, maximálka nad 200. A někteří budou tvrdit, že tenhle motor je slabý, zatímco možná 90% Octavií jezdí s 1.6 TDI a 1.2 TSI... :-!
no tak kde je problém si u Civicu podřadit, když je třeba? S 1.2 TSI využiješ pružnosti, u Civicu si zkrátka podřadíš když bude třeba... Podle mě je to především o jiném jízdním stylu, nic víc nic míň.
Věřím tomu, že Civic, ač "slabší" v pružnosti, tak bude v důsledku zábavnější. Ano, pro každodenní šeď na cestách to možná není tím lepším řešením a TSI bude nepochybně řidičsky tolerantnější. Ale o tom to snad také je, ne? Opice za volantem Hondy nemá co dělat >:-[]:-!
Problém není ani tak v tom, že musíš řadit, ale hlavně v tom, že musíš točit... a pokud chceš argumentovat zrychlením a maximálkou, pak musíš točit i řadit poměrně extrémně často, takže můžeš mít nakonec "vytahané" končetiny právě jako opice, nemluvě o hlavě. ;-)
Jenže to je ten problém.. srovnáváš s 1.2Tsi a ta je o poznání levnější. Stejná cena je u 1.4Tsi a ta je zase o poznání živější >:D
takže proč volit Hondu? Já si myslim, že pojede lépe než 1.2, ale hře než 1.4 a stojí stejně jako 1.4.. :-)
Nahoře si argumentoval že většina Oktávií je 1.2 a 1.6D.. no, ale taky ty 1.2 jsou levnejší a když chci silnější za cenu Hondy mam 1.4... takže sme zase u toho :-)
Jenom k těm cenám a tomu, jak jsou ty škodovky předražené. Před pár dny jsem poptával pár konfigurací.
OIII v Elegance, 1.4TSi + asi 25 příplatkových položek, sleva 17% z ceníku, cena 510tKč.
OIII v Elegance, 1.4Tsi s ještě rozsáhlejšími příplatky, sleva 17%,cena 555tKč.
Superby - sleva z ceníku 22%
Passat - sleva z ceníku 18,5%.
Takže by mne zajímalo, kolik se dá srazit z březnové akční ceny u Hondy.
Problém je, že musíš řadit preventivně... protože až se pak v protisměru najednou objeví auto rychleji než si čekal, už je fajn pokud můžeš jen přišlápnout plyn. Takže pro jistotu každé předjíždění o kvalt dolů... což zvyšuje spotřebu a obtěžuje posádku.
Tohle je hodně o tom, jak člověk řídí a jak mu vadí řadit. Já třeba pokud jedu na pohodu, tak si dovolím řadit vysoko a jít i pod 2000 otáček, ale pokud vím, že bych případně mohl a chtěl využít výkon, tak mám vždycky zařazený takový stupeň, který mi zaručí, že po sešlápnutí plynu auto dostatečně rychle akceleruje. Tzn. že nemusím podřazovat, když jsem ještě ani nezařadil vysoký převod, ze kterého bych musel přeřazovat dolů. Jinak já moc často nepředjíždím, takže tohle moc často neřeším, ale když už ano, tak většinou končím v červeném, takže podřazení klidně i o tři stupně :-)
Jinak,opravdu platí, že předjížděním na vyšším kvaltu budeš mít spotřebu výrazně nižší než na nižším kvaltu ve vysokých otáčkách? Já co zkoušel vyjet kopec na různé stupně při stejné rychlosti, nebyl rozdíl ve spotřebě mezi trojkou, čtyřkou ani pětkou, přitom otáčky se lišily dost výrazně. Nepředjížděl jsem, ale zkoušel jsem, jaké jsou rozdíly při daných otáčkách při zátěži a bylo vidět, že na pětku se motor více trápil a více "šlapal na plyn" (zkoušel jsem to s tempomatem).
Každopádně souhlasím, že mít dobré pružné zrychlení není od věci.
Taková dvoulitrová (nebo ještě lépe třílitrová) nafta je fajn v tom, že můžu jet poměrně rychle, aniž by o tom posádka věděla. Pokud jedu s druhým autem s točivou atmosférou a řadím na předjíždění trojku, je to pro mě jako řidiče docela zábava, ale manželka na mě vyčítavě kouká :-) . V tomto smyslu - 1.8VTEC v CRZ jasně, v Toureru už ne s takovým nadšením.
Ohledně spotřeby nevím, obecná poučka je, že vysoké otáčky spotřebu zvyšují a navíc... na vyšší kvalt je vyšší riziko, že motor nebude mít dost síly a začne tam prát palivo pod tlakem v neefektivním režimu. Ale primární problém to není.
Při jízdě po rovině na vyšší otáčky je spotřeba určitě vyšší, to je pravda. Pokud jde ale o zátěž, tam u té efektivity bude záležet na tom, jak vysoké ty otáčky budou. Nejefektivnější bývají atmosféry zhruba někde okolo 2500-3000 otáček pokud se nepletu, takže tam pak je otázkou, v jaké rychlosti ty spotřeby zkoušíš. Takže pokud na tom lehkém převodu budeš na hodně vysokých (neefektivních) otáčkách, tak to asi bude opravdu žrát více než na vyšší stupně (to s tebou souhlasím), ale zase pokud to budeš na vysokém stupni drtit na nízké otáčky a na lehčím stupni budeš na nějakých 3000 rpm, myslím, že ten lehčí stupeň moc velkou změnu spotřeby nepřinese pokud vůbec (protože na ten vysoký stupeň se bude motor vyloženě trápit). A v podstatě totéž platí pro pružné zrychlení, kdy si nemyslím, že zašlápnutá šestka v malé rychlosti bude efektivnější než zrychlení ze stejné rychlosti např. na čtyřku... kde pro stejnou akceleraci nemusíš tak moc šlapat na plyn.
Já to zkoušel v kopci na zhruba 1700 rpm na pětku, 2100 na čtyřku a 2700 na trojku a vždycky tam bylo 12 litrů nehledě na zařazený stupeň a otáčky. Chtěl bych to ale někdy vyzkoušet v nějakém pořádném stoupání na vyšší rychlosti okolo 90 km/h.
Já bych v tomhle nevěřil měřiči okamžité spotřeby, ty údaje často nejsou ani orientační. Jinak nemyslím, že atmosféra má nějaké obecně nejefektivnější pásmo otáček, záleží na zatížení... při konstantní rychlosti asi čím nižší, tím lepší... pro akceleraci máš pravdu, tam naopak nízké otáčky mohou vést k větší neefektivitě... ještě větší u toho turba, které je v režimu maximální akcelerace schopné pálit palivo po litrech.
Jj, souhlasím, že ten měřič aktuální spotřeby není zrovna nejpřesnější. Dělal jsem si průzkum a proti ukazateli průměrné spotřeby lítá téměř o litr (zintegroval jsem si aktuální spotřeby na trase, spočítal průměr a porovnal s průměrem dle PP). Ony jsou takové grafy, kde je vyznačena efektivita motoru, ale ještě jsem přesně nenastudoval, co to přesně říká, i když tuším. Něco v tomto stylu
Lepsi graf najdes na nekde Spritmonitor a jeho podstatou je, ze nejlepsi ucinnost (g/kW/h) v pripade potreby akcelerace ma motor ve strednich otackach a temer pod plnym plynem. Tzn. pokud potrebujes zrychlit, je efektivnejsi kratke zrychleni klidne pod plnym plynem ve strednich otackach, nez dlouhe tahani vysokych kvaltu z nizkych otacek. Tudiz ze napr. rychly start z krizovatky je na rozdil od "paprdovskych" rozjezdu nejen efektni, ale i efektivni :-)
Naopak pri jizde konstatni rychlosti je v zavislosti na zatezi (rovina, kopec) nejefektivnejsi zarazeni toho nejvyssiho stupne, ktery to utahne bez "trapeni" motoru.
Můžu přišlápnout plyn... a pak čekám, než se roztočí turbína a pojede to, jojo...Takže stejně řadím preventivně, protože se přesně tomuhle chci vyhnout.
je to jak pises, atmosféra je zabavnejsi
denne jezdim s 1.8tsi/160k nebo 1.6/115 koni a ta slabsi je opravdu zabavnejsi, i když jede podstatne min.
tsi nad 4500 uz jen udrzuje vykon a tim padem pada tocivej moment, coz se projevuje tim ze mas pocit ze to nejde, narozdil od atmosfery, kde ten pocit nemas, i kdy to tahne samozrejme podstatne min.
na bezny jezdeni je ale ten turbo motor daleko pohodovejsi a vpodstate bez razeni i při predjizdeni, na který bych si s atmosferou netrouf.
Proč? Protože právě Civic Tourer podle mě nejlépe zvládá právě ty disciplíny, které kombi dělají kombi a proč si je lidé kupují.
Nejde JEN o objem zavazadelníku, ale především o celkovou praktičnost. Zadní sedadla, které se sklápí do roviny jedním tahem, aniž by člověk musel řešit sedáky, magic seats, kvalitně čalouněný interiér a ne hadra z boeslavi, žádné nesmyslné příplatkové mezipodlahy zastírající neschopnost konstruktérů docílit rovné podlahy, pravidelnost zavazadelníku, nízká nakládací hrana, téměř neznatelný středový tunel mezi zadními sedadly...
Ano, tomu říkám ideál kombi :yes::yes::yes: Kdo jiný tohle dokáže ve třídě nabídnout?
Sklápění zadních sedaček je provedeno příkladně, ovšem s tím "hadrem z boleslavi" ses dostal na argumentační úroveň petrumra, která patří k těm absolutně nejnižším tady. :no:
"...kvalitně čalouněný interiér a ne hadra z boeslavi,"
Pokud je podle tebe čalounění interiéru jen o "koberci v zavazadelníku", pak je možné opravdu všechno...
no v zásadě to můžu rozšířit i na čalounění sedadel a koberec v interiéru, tím Octavia taky zrovna nevyniká >:-[] ale bavil jsem se o čalounění interiéru v části zavazadelníku.
Nebo mi chceš tvrdit, že kvalita koberce v zavazadelníku Octavie je na úrovni Hondy 8-s ?
Nejsi náhodou politik? Napsal si jasně "kvalitně čalouněný interiér", pokud si pod pojmem čalounění interiéru běžně představuješ pouze čalounění v části zavazadelníku, pak další diskuse s tebou nemá smysl. Rozhodně ovšem nemám pocit, že zatímco v Octávce jsou sedadla čalouněna podlahovkama, tak v Civicu jsou potahy na nobelovku. Obecně celková kvalita zpracování interiéru, není to, čím by zrovna Honda Škodovku deklasovala.
Hlavně se na tuto kreaci Hondy moc nedá dívat! 8-s
Když nehezké japonské auto tak SUBARU! >:D
A že japonci umí hezké vozy je vidět na úspěchu Mazdy a KODO designu..
Jinak raději evropské kombíky.
Třeba Auris TS nemá vzadu vůbec žádný středový tunel. Kufr sice o něco menší, ale člověk když nepočítá objem pod zvýšeným dnem, dostane se zhruba na to samé. Nakládací hrana stejně nízko, zklápění sedadel do roviny táhlem v kufru. U Hondy se mi hodně líbí magic seats :yes: vzhled Aurisu bych hodnotil taky jako šmrncovní, dokonce líp ztravitelný, cena při shodné výbavě (s motorem 1,6 Valvematic 97 kW) o 100 tis. nižší. Něco hraje ve prospěch Civicu (motor, magic seats), ale jinak bych to viděl spíš na toho aurise.
jojo, pohádky pěkné... Jel jsi v tom? Je to super, když ti v zatáčkách šplouchá pod zadkem benzín a nemůžeš sis sednout tak nízko, jak bys v tomhle sportovně orietnovaném kombíku chtěl, protože tam je zase ta nádrž... a vytáčet by to bylo fajn, kdyby se tomu díky Euro V alespoň vytáčet chtělo.
1) nejel
2) na to, co jsem napsal, v tom nemusím jet
3) normálně je nádrž pod zadními sedadly a nikdy, nikdy jsem neslyšel nějaké šplouchání 8-s
4) co se týče pozice sezení, pak jsem žádné stížnosti nezaznamenal
Tady souhlasím, jel jsem v Civicu 1,8 (hatch, pochopitelně) a o nádrži pod zicnou jsem vůbec nevěděl. Žádné šplouchání ani připomínky k nemožnosti snížit sedadlo na úroveň vozovky, ale já sedím docela rád o něco výš.
je to doslova prisera [odkaz] , vobec ale vobec ma ten dizajn neberie ;-\ , pritom taky auris sport tourer je fajn o com som uz popisal dost a aj ceed SW alebo leon ST su krasne auta .... ale to kombi ufo od hondy sa mi proste dizajnovo nepozdava.... myslim ze mnohym zaujemcom o kombik je uplne u *** ci tam mas magic seats alebo nie ale jednoducho chcu dizjanom pekne auto a to bohuzial civic nie je.... skoda, par kuskov sa iste preda nadsencom , ja mam japoncov rad ale na nejaky vacsi uspech to v tomto hondackom pripade nevidim.... aj o insighte tu kedysi kolovali prispevky ako honda vali a je pred konkurenciou .... a ako vidime insight uz konci a skoncilo aj crz a aj accord sa chysta z eu prec... moc pozitivne nevidim ani ufo civic a jeho kombi ale cas ukaze nakoko si ho zakaznici vazia a miluju, nechajme sa prekvapit .. a tie reci o najlepsom kombiku su uplne smiesne kedze auto sa dnes kupuje hlavne aj ocami... a nie podla mnozstva prenesenych litrov vzduchu a nejakych skladacich skladaciek ....
ako zasadny dizajnovy "pruser" u civica vidim to ze kapota je s A stlpikom takmer v rovnakom ( lepsie povedane v priamom ) uhle.... proste je ten cely predok sikmy ako u MPV.... pozrime si kapotu u leona alebo golfa... krasne rovna a dlha kapota ktora s A stlpikom zviera isty uhol a nei je to teda jedna priamka.... a nie je to teda rozvnobezna priamka s A stlpikom ako v pripade civicu. Dalsia vec je razvor ktory je vzhladom na dlzku auta maly a nevyvazeny ... auto posobi ze ma vzadu velky a tazky batoh.... ako brouk s kulickou trusu na zadech..... zadny previs je velky ... celemu autu by prospelo keby bol razvor aspon o 5cm dlhsi na ukor zadneho previsy ktory by sa tym padom skratil o tych 5cm.... dalsia vec je tvar predku voci zadku... predok je stihly nizky a kratky a relativne posobi uzko... zadok je presny opak... velky tucny siroky a dlhy...
vobec ale vobec sa mi to fakt nepozdava... u kratkeho civica je to ok tam taketo dizajnove rozporuplnosti nie su .... tam je to cele prisposobene hatchu ktory vyzera originalne ale u kombika nastavaju nevyvazene dizajnove preslapy ;-\
..dostal jsem jen chut sem něco napsat:-)..Před cca jsem dojezdil škodou octavií I 1.8 20v turbo, pak jsem přesedlal na hondu accord s type 2.4 140kw (2004) a ted už měsíc jezdím v krátkým novým civicu 1.8 ivtec executive a musím říct jedno: se všema těma autama se nádherně jezdilo a s civicem jezdí zorvna ted. Oktávka v týhle verzi a navíc luarin a klement v kombíku byla super, s tou jsem se na dálnici fakt vyblbl a byl jsem na ní pyšnej. Accord v atomatu byla zas jiná liga..i výkonem ale i komfortem a pocitu velkýho auta. Civic není tak hustej jako accord 2004...a v tvrdosti, drsnosti, ve výkonu, ale civic je zas prostě modernější (proti tomu accordu rv 2004:-)), komfortní co do motoru..v běžným provozu fakt na pohodu v nízkých otáčkách..téměř bez hluku a když si chce člověk pohrát, tak jde přes 4 tis a je to ono...najednou je tu ten zvuk a pocit mrštnosti, člověk jen nesmí bejt línej řadit..a nebát se toho:-) to pak rozhodně pomalý auto není ..celkově pomáhá i výbava executive...to je zas něco jinýho než comfort, sport i lifestyle..Je spousta pěknejch aut...ale už asi zůstanu u hondy...(možná někdy budu přemejšlet o bmw nebo subaru:-) PS: a s tím accordem ted jezdí moje přítelkyně a strašně si to užívá...
Tak s vetou že záujemcovia o kombi maju magic seats u pr*ele a chcú pekné auto sa absolútne nedá súhlasiť, vačšina je ochotná akceptovať horší design v záujme vačšej praktickosti.Ale tiež si myslím že vačšina zákazníkov pojde ku konkurencii, čo je celkom škoda ;-)
Honda po delší době postavila auto, které vážně stojí za to. Ve většině ohledů opravdu nadprůměrně dobré. A co na to místní? Haní jí až do výfuku. Dopřejte Hondě, že se zmátořila a zvládla postavit hezké auto s kvalitními vlastnostmi. Kdo nechce, nemusí jí kupovat.
Civic se prostě povedl a někomu to leží hodně v žaludku. To je život, bohužel.
Pojďme si ty ohledy rozebrat. Je tu dobrá malá nafta, je tu zajímavé řešení s adaptivními tlumiči pouze vzadu v kombinaci s torzkou, je tu tradičně dobrá manuální převodovka. Je tu lehce ufonský, ale hodnotný interiér. Je tu velký kufr, vykoupený nádrží pod přední sedačkou.
To zní spíš jako Fiat než jako Honda... aniž bych se tím chtěl dotknout kterékoli z těch dvou značek.
Accord Tourer zůstává poslední Hondou, kterou bych neváhal postavit do garáže, s 2.4VTEC bych byl nadšený (i když logika jeho kombinovatelnosti s jednotlivými stupni výbavy je mimo moje chápání). Bohužel... jeho dny jsou asi sečteny.
Tohle taky nechápu... proč to u Akordu šlo a u Civika to nejde? Myslím vzhled. Nevím, ale kdyby si vzali příklad z jinych automobilek a z většího udělali menší vůz, dělá to tak každý a celkem povedeně, třeba i Mazda, bylo by tu zajímavé kombi z Japonska, které by vypadalo i k světu.
Pokud by většina Hondaklubu neměla potřebu dopředu vypisovat pod "jejich" novým kombíkem jak hrozná je proti němu Octavia, řešil by se tu jen a pouze kontroverzní vzhled Toureru. ;-)
Kdo nechce, nemusí ani Octavii kupovat, Octavia kombi se u nás prodává tradičně dobře a někomu zřejmě hodně leží v žaludku, že Tourer se nepřiblíží ani k prodejním číslům její největší konkurence. To je život, bohužel. :-)
Pořád dokola. Jak píšeš, kdyby to bylo jen o Toureru, můžeme básnit nad očividně povedenou 1.6 naftou, z pohledu turbo evropy můžeme rozebírat "vhodnost" 1.8 (za mne proč ne, jako střední motorizaci), jaký bude mít přínost nastavitelnost zadní nápravy (podvozku) a samozřejmě neuniverzální design. Takhle je to zase z 60% dokazování, jak to v bolce neuměj. No, gratulace. I když si nejsem jistej, jestli si Honda jako značka vůbec zaslouží, aby se její produkce musela "obhajovat" proti mainstreamové podsestře nejmainstreamovejšího výrobce v evropě.
Já raději diskutuju o konkrétních produktech (automobilech) , ale "značkové" diskuse jsou tady bohužel obecně více v kurzu. Jak to nemá tu "správnou/klubovou" značku...
Kdepak. White se naváží až následně do individuí, která absolutně zbytečně ten koncern vytahují všude a za každou cenu. Projdi si jen tuto diskuzi a posloupnost příspěvků,
Navážím se do těch (a že jich tu je), co se pod žádným nekoncernovwým autem neobejdou bez stupidního vymezování se vůči čemukoli koncernovwému. Tahle diskuse je toho typickým příkladem, místo aby se řešil CT, vypisují se tu nesmysly o tom,. jak je např. Octavia čalouněná "hadrem". Že nikoho nenapadne vymezovat se pod Hondou naopak vůči něčemu nekoncernovému je součást místního koloritu, kdy má spoustu nicků problém unést dlouhodobé prodejní úspěchy koncernu na našem, potažmo evropském, trhu.
Aktuální nabídka koncernu je tak široká, že se nikomu normálnímu nemůže líbit/vyhovovat úplně vše koncernovwé a naopak. Píšu proti nesmyslům postrádajícím logickou/věcnou argumentaci. Je taky dost koncernových produktů, které bych si nevybral, nelíbí se mi např. předchozí g. Golfu+ a Golfu Variant, Jetta, Superb liftb. a Rapid liftb, Leon minulé g. apod.
Místní nemístní, Tourer se klidně povést mohl. Pro management Hondy a pár fanoušků, kteří se zaklínají V-tecem a v současné produkci se snaží hledat a vidět alespoň něco ze zbytků na vrakovištích.
To, jak se reálně povedl a jak se Hondě bude dařit s takto povedeným autem pracovat neřekne nikdo jiný než zákazník.
Toto auto se bohužel moc prodávat nebude, protože hoši od Hondy ještě pořád nepochopili, že klíčovou veličinou pro evropského zákazník je líbivý design. To auto musí Evropan v prvé řadě chtít očima. Pokud toto nesplňuje, nepomůže mu ani megagigantický kufr a to nemluvím o velmi těžko stravitelném designu přístrojové desky, výrazně podprůměrném prostoru pro nohy zadních cestujících, z evropského hlediska směšně chudé nabídce motorů, nekonfigurovatelné výbavě atd., atd. Nedovedu si představit, že bych o takto ošklivém autě byť jen uvažoval :'-(:'-(:'-(:no::no::no:
P.S. Starší generace Civicu (před Ufem) se mi vždy líbily a byly mi sympatické, takže se v mém případu rozhodně nejedná o nějaký "antihondismus" jako takový.
To, ze se to auto nelibi zrovna tobe, neznamena, ze se nelibi nikomu. Svoji starou sis taky vybiral proto, ze se ti libila a jiny by o ni mozna neoprel ani kolo. ;-)
Jenže jak je vidno, ten přerostlý batoh se nelíbí většině stejně jako vřední světla u HB. Já v této generaci nejel, ale jen seděl a můžu říct, že ergonomie a pocit za volantem je super. Je to uděláno jinak a přitom to zásadní věci nemá popřehazované jako 308.
Ubohá reakce a zbytečné navážení se v osobní rovině, tohle je na přesdržku, hlavně, že sám tak rád moralizuješ....
Napsal svůj názor a nikde netvrdí, že se nemůže líbit absolutně nikomu.
Navíc se klidně vsadím, že mu evropské prodeje dají za pravdu, stejně jako u hb 9. g.
Tobě to zase dneska "pálí"! Takže když ti někdo třeba řekne, že tvoje "stará" je možná "***" a ty jsi možná "kkt", který o tom možná ani neví, tak to pro tebe bude naprosto v pohodě, protože ty přece moc dobře víš, co znamená slovo "možná", že ano? :-O:*)
Jsi moc vztahovacnej, byl to jenom priklad, ktery dostatecne zretelne demonstruje rozdilnost vkusu. Zkus se oprostit od osobni zasti a nehledej ve vsem podraz ci zly umysl. Zrejme mas dost tezky zivot. :-(
Vídím, že ti to "pálí" dál!
Řeším tvou reakci na někoho úplně jiného, tak jakápak vztahovačnost, myslivno.
Hlavně, že ty máš život lehký, bohužel na úkor tvého okolí.
To sve slovickareni si zkousej na nekoho jineho. Vis moc dobre, jak to bylo mysleno, nedelej ze sebe jeste hloupejsiho, nez jsi. Resis neco, co se te vubec netyka a delas z nevinne poznamky, slouzici pouze jako demostrace, obrovsky problem. Je to tvuj boj... ;-)
Zkus se oprostit od osobni zasti a nehledej ve vsem podraz ci zly umysl.
To je tvuj problem. Zamerujes se na nepodstatne malickosti a celkovy kontext ti unika. Uz treti den se tocis na prispevku, ktery jsi vubec nepochopil... ;-)
Tak auto je to imho dobré, o tom nebude sporu.Díky cenové politice Hondy, bude držet i cenu.Pokud bych ale vybíral a chtěl poměr cena výkon,asi bych šáhnul jinam.Konkurence nabízí podobně vybavené benzíny o hodně levněji a to o hodně levněji.KIA, Hyundai, Renault.....a další, mají verze Combi podobně vybavené do 350 tkč.Samozřejmě po "ukecání" ceny.U Hondy povětšinou nejde ukecat nic moc, dealeři to mají těžké.Prostě tohle někdo koupí jedině tehdy, protože se mu to líbí a že to chce.Poměr cena výkon nic moc.ale to už tak u "některých " aut bývá......
To je zase už natrávených zbytků v aleji ... Stále stejné ... Tahle Honda má pro mnohé kontroverzní design ( pro mnohé co není v jistém stylu s jistými znaky je ausgerecht o level níž ) - tak to je. Bude polarizovat, nicméně po tech. i užitkové stránce není vcelku co tomu vozu vytýkat, nebo ho peskovat.
Motorová nabídka je taková jaké je, a její "nedostatečnost" - stejně jako design + jiné okopávané detaily, jsou klasicky nejvíce trnem v oku těm, co by o toto auto nezakopli ...
Za větší "brzdu" místního prodeje, účinnější než kontroverzní ( já ho beru ) design, nebo motorovou nabídku, pokládám cenovou politiku Hondy, jak už bylo zmíněno, tady se bude lámat chleba. Honda je sveřepá, až umanutá, ostatně stejně jako v jiných případech ostatní japonské značky - s tím by měl zájemce počítat.