Diskuse

Honda Civic Type R – Excentrik vyměknul, ale to je dobře!

25.10.2017

Minulá generace Civicu Type R byla sice skvělá, na českých silnicích ale byla použitelná jen v omezené míře. Novinka to změnila!

 

  • 25 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 25.10.  13:14

    A pro mně je stejně nejhezčí první UFO,

    když je přední plexisklo vyměněné za černou masku CTR
    • 16 Reagovat !

      foto hostik

      hostík 25.10.  13:35

      « Re: A pro mně je stejně nejhezčí první UFO,

      tak, tak, zůstanu u své CTR G8, vždyť tohle je o 30cm delší a o 200kg těžší ...
      • 40 Reagovat !

        foto Petrous

        Petrous 25.10.  15:04

        « Re: Re: A pro mně je stejně nejhezčí první UFO,

        Verze GT je o 82 kg těžší než FN2. ;-)
  • 40 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 25.10.  13:38

    Cena

    Jak už jsem zmínil na blogu, v ČR momentálně není možné slabší verzi TypeR objednat, k dispozici je pouze GT a prý lze počítat se slevou řádově 60t.

    Cena je i tak zajímavá, TypeR víceméně nezdražil oproti 9G, přitom je auto větší, sofistikovanější (víceprvek + adaptivní tlumiče) a silnější.
    • 20 Reagovat !

      foto comper

      comper 25.10.  13:42

      « Re: Cena

      Ano cena je vyborna, ale hlavne to zlepsenie komfortu z tajparu urobilo konecne aj auto na bezny den pre sirsi okruh zaujemcov nez len masochisti.
    • 00 Reagovat !

      foto Karlll

      Karlll 25.10.  19:46

      « Re: Cena

      Objednat se da i verze Type-R, jen je cekaci doba pul roku a musi se zadat do vyroby. Neni to skladovka ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 25.10.  21:30

        « Re: Re: Cena

        No dle info z auto Jarov momentálně ne, jsou vyčerpané kvóty, nejsou schopní ani převzít objednávku a zadat ji do systému.
        • 00 Reagovat !

          foto cupra

          cupra 26.10.  16:14

          « Re: Re: Re: Cena

          Přesně tak, když jsem jí jel v září, už mi říkali, že kvóty jsou již zřejmě vyčerpány. Jedna byla tedy ještě na cestě.
  • 21 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 25.10.  13:45

    test

    Čekal jsem, že na CTR v testu nenechají ani nit suchou a hle... Milé překvapení. Tradiční rýpnutí do BC, budiž...
    Teď už bych se jen chytl poslední věty v testu - ano, bylo by moc fajn realizovat srovnání s Cuprou, nebo R-kem :yes:
    • 37 Reagovat !

      foto Ted

      Ted 25.10.  14:39

      « Re: test

      ano, srovnani by bylo super, ale uz ted muzu s klidem napsat jak to dopadne...
      CTR je prilis vyhranena, mozna rychlejsi a na okruhu (daleko) lepsi, ALE Golf je tak krasne univerzalni a ma vetsi kufr...

      kdepak, na tomto serveru by nejdriv museli uznat, ze jsou dve cilove skupiny:

      1) hledam všeuměla s tim, ze se občas rad projedu
      2) hledam auto predne na blbnuti a rodinu v tom povezu pouze nouzove

      • 30 Reagovat !

        foto white-label

        white label 25.10.  18:45

        « Re: Re: test

        Právě tím "uznáním" začíná tento test:
        "Hot hatch. Ikonický výraz pro všechny petrolheady, který však rozděluje názory. Všichni v něm vidí rychlý hatchback, zatímco však pro jedny si musí uchovat univerzální schopnosti a každodenní použitelnost, pro druhé je ostrým nástrojem pro oblíbené okresky a závodní tratě. První skupinu zastupuje mimo jiné VW Golf R, tu druhou Honda Civic Type R."
        • 11 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 26.10.  10:40

          « Re: Re: Re: test

          To sice ano, ale prime srovnani tech aut bude vždy zakonceno hodnocenim, které vyhraje Golf. Ja se ptam proc? protože redaktor potřebuje vozit rodinu?
          napsal bych to srovnani ne jako jeden clanek, ale jako dva clanky v jednom.
          1. srovnani z pohledu nadsence pro rizeni, okruhy apod.
          2. z pohledu člověka s krizi stredniho veku (a lidi, které koncern presvedcil, ze ORS je zavodni auto a je potřeba na nej dat poradny kridlo)

          kdykoli se totiž na tomto serveru da kladne argumentovat sterilitou a univerzalnosti, dopadne to tak, ze tyto vlastnosti jsou prece lepsi.
          Zarnym prikladem je zdejsi srovnani Golfu GTI Clubsport a CTR.
          [odkaz]

          za sebe bych cetl jen tu první část.
          • 10 Reagovat !

            foto white-label

            white label 26.10.  18:32

            « Re: Re: Re: Re: test

            Hlavně to konečné pořadí nepovažuji za podstatné (tím spíš tady na a.cz), vždycky totiž bude záležet na osobních preferencích. Osobně bych dal Cupru naopak na třetí místo, ale zase třeba na druhou stranu pokud redakce v závěru (+-) argumentuje v první řadě cenou...
      • 23 Reagovat !

        foto Karlll

        Karlll 25.10.  19:49

        « Re: Re: test

        Golf neni tak krasne univerzalni, je to jen vykony hatch, ktery ma slabe jidzni vlasnosti. Vzpominam na nedavne odkazy, zde kdy v nejakem testy projizdel zakladni Civic s 1,0T losi test vetsi rychlosti. CTR je povedene vykonne auto s vybornymi jizdnimi vlastnostmi, s Golfem bych ho vubec nesrovnaval. Golfa jedine snad ze na dalnici chci predjizdet dehtaky stejne znacky, jinak neni duvod.
        • 25 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 25.10.  21:03

          « Re: Re: Re: test

          Porovnaní s Golfem R nemá smysl. Už předchozí Type R byl o mnoho lepší.

          Tady odkaz na to, že nový Civic je téměř ve všem lepší než Cupra:
          [odkaz]
          Jinak v galerii pěkné fotky..

          Na acz bych typoval pořadí Cupra, Golf, Civic :-|
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 25.10.  23:16

            « Re: Re: Re: Re: test

            ad odkaz: Ten design zadní partie CTR musel navrhnout někdo od konkurence...
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 25.10.  23:25

            « Re: Re: Re: Re: test

            Když, jak sám píšeš, nemá porovnání s GR smysl, tak proč se o to porovnání hned v další větě pokoušíš? :*)
            Těžko se pak diskutuje s někým, kdo je v rozporu sám se sebou? ;-)
        • 01 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 26.10.  10:44

          « Re: Re: Re: test

          jiste, ze je to jen tupe rychle auto... asi si me spatne pochopil. nikdy jsem nic jiného netvrdil.
          ale vždy jde jen o uhel pohledu. clovek, který ma pouze (na) jedno auto a ma rodinu tu univerzalnost vazne uprednostni.
          Pak je ale smesne to auto povazovat za cokoli vic, nez jen hodne velky kompromis...
          • 10 Reagovat !

            foto Karlll

            Karlll 26.10.  13:27

            « Re: Re: Re: Re: test

            Ja prave nevidim v Golfu tu iniverzalnost, nereknu kdyby se porovanaval OIII RS, ale Golf? Vsem je univerzalnejsi? V cem nabidne rodine vice?
        • 10 Reagovat !

          foto Enthusiastic-driver

          Enthusiastic.driver 26.10.  19:24

          « Re: Re: Re: test

          Opravdu chceš nazývat jízdní vlastnosti auta, jehož schopnosti na veřejné silnici defakto nelze využít, jako slabé? 8-s Proboha...
      • 10 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 26.10.  08:53

        « Re: test

        Tohle je věčná otázka, ale osobně vidím roli hot hatche v tom prvním bodě, právě proto, že to "ostré" auto vzniká z praktického hatchbacku. Proč bych dělal sportovní auto z HB, když bych něchtěl zachovat jeho praktičnost?

        Bod dva, když má tuto roli plnit HH, je to spíše z nouze ctnost, aktuální stav automobilek, které prostě na klasické sportovní modely rezignovaly, tak nám podsouvají "závoďáky" postavené na základě toho, co masově vyrábějí. Takové auto je ale kompromis sám, chci-li, aby nějak fungovalo na dráze, oberu ho minimálně o komfort, tvrdost, hluk, olepím spojlery, snížím výrazně praktičnost (zadní sedačky ven atp.)
        Chci-li auto předně na blbnutí, tak musím počítat s tím, že v něm rodinu prostě neodvezu. Sám víš, co máš v garáži.

        Jinými slovy, z mého pohledu je jako auto CTR v akt. podobě mnohem větší kompromis než golf R. ;-)
        • 01 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 26.10.  10:57

          « Re: test

          napadaji me minimalne dva důvody, proc delat sportovni auto z HB:
          1) cena
          2) muzes mit volsovy ruce a porad pojedes rychle

          chápu, co pises, ale pravdou je, ze porizeni a provoz poradneho sportovního auta je věc pro mnohe nedostupna.
          hot hatch je cesta. za me ale napr. Golf R neposkytuje to, co je pro hot hatch (podle mne) sakra dulezite - zabavu a zážitek....
          • 10 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 26.10.  12:23

            « Re: Re: test

            Primárně je důvodem existence HH dostupnost techniky, máme tu masově vyráběné auto, tak mu přiostříme podvozek, posílíme motor a voila - závoďák.

            Mně neposkytne zábavu žádná předokolka, může mít grip jaký chce, geniální samosvor, prostě zábavu pro mně primárně představuje možnost hodit zadkem.

            Dostupné sportovní auto je třeba GT86 a neprodává se, v diskusích samej petrolhead, a pak tu chrochtají nad předokolkou olepenou spojlery. Ano, chápu, předokolka je míň náročná na řidiče, jakýkoliv turbo dvoulitr si dá GT86 ke svačině, ale i tak, jestli chce někdo mluvit o tom, že chce primárně auto pro zábavu, pak mu rozumím, jen když mluví o GT86, mx5 atp. v této cen. hladině. Kupuje-li si hot hatch, pak rozumím argumentaci potřebou praktického auta, se kterým se dá i ostřeji svézt.
            • 01 Reagovat !

              foto Ted

              Ted 26.10.  14:09

              « Re: Re: Re: test

              ackoli zadokolku mam, nebyl bych tak prikry v hodnoceni. jiste na rizeni je to strasne snadne, ale ostre verze meganu si občas hodi zadkem taky slusne, i když při zcela jiné technice jizdy...

              GT86 se podle me netrefila do doby.

              dnes se skupina lidi, na které GT86 cili mnohem vice orientuje podle tabulek a tam sila toho auta opravdu není. ackoli je to urcite fajn auto, mam s nim stejny problém jako s miatou - vykonem proste nedostacuje a dohani to užšími pneu a horsi trakci.

              bohužel naprosta většina lidi am pocit, ze lepsi cas z nuly na sto = vetsi hardcore a zabava..
              automobilky to tak rady sami podavaji a tim to dal podporuji...
              ostatne vidíš to tu v kazde diskusi.

              • 00 Reagovat !

                foto miromen

                miromen 26.10.  14:21

                « Re: Re: Re: Re: test

                Naprosty souhlas se všim. Hodně lidi mava tabulkama a čim lepši čislo rozumněj při zrychleni nižši tim automaticky lepši a sportovnějši a to nejen u zrychleni.
              • 10 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 26.10.  14:33

                « Re: Re: Re: Re: test

                Tak ta zábavná jízda vychází z koncepcí dané vlastnosti házivého zadku, že dokážu auto přimět, aby se sklouzlo bokem i když nechce, na tom nic zábavného není. Tolik k předokolkám.

                Se zbytkem souhlas, přesto si myslím, že by GT86 pomohla prostá implantace turba, nechápu, že neudělají verzi s oturbeným dvoulitrem, když ho subaru má. I kdyby byla cena o sto tis. vyšší než u neturbené verze, pořád by to mohlo být auto v cenové relaci CTR a přitom petrolheadsky jiná liga, obrovský potenciál pro závodní úpravy atp., mohla by z toho být skutečná ikona. To auto umírá vyloženě na výkon, páč trumpeta raději bude nutit CTR ručkou někde na parkovišti aby hnula zadkem, místo aby si koupil auto, které to umí jen na povel pravé nohy.

                Každopádně, HH nijak nezatracuju, jen je mi mnohem bližší jejich pojetí jako praktického auta schopného ostřejšího použití, než té aktuální snahy udělat nejrychlejší předokolku na NS i kdybychom měli dát do oken místo skla slídu. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Enthusiastic-driver

                  Enthusiastic.driver 26.10.  19:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: test

                  :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 27.10.  22:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: test

                  Jo, akorát bych to nestavěl tak ostře proti kupci HH... výkon JE důležitej. Já pokorně oceňuju zadokolky (obecně), ale zase 300k je 300k...
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 26.10.  17:47

              « Re: Re: Re: test

              Ano, chápu, předokolka je míň náročná na řidiče,...........přesně! A jak moc. Dokonale jsem si to ověřil, když po řadě FWD H/H a FWD kupátek sem přesedl do M1410i. S FWD byla v porovnání s RWD rychlá jízda po okreskách "lehce patkou". S RWD musí člověk makat a být neustále ve střehu. Neváhám říct, že v mém věku docela stresující. Proto budu brzy přesedlávat.......... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 26.10.  17:50

                « Re: Re: Re: Re: test

                A iudex už se na to jistě těší taky... >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 26.10.  21:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: test

                  Proč bychom se netěšili, když nám pan Bůh zdraví dá...zdraví dá... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Karlll

          Karlll 26.10.  14:22

          « Re: Re: test

          Pri cteni tveho prispevku by clovek rekl, ze CTR je 3dv hatch, mozna coupe bez zadnich sedacek a ono fakt neni rozdil oproti Golfu R.
          [odkaz]
          [odkaz]
          Mensi kompromis je mozna Golf v kombiku nebo OIII RS, ale je to opet neco za neco.
          Univerzalnost CTR, Cupry, GTI, GTR, Focusu RS bych videl na shodne urovni, proste hatch s podobnym kufrem a skoro beznym podvozkem.
  • 60 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 25.10.  15:02

    Perla...

    "...Křidélka upravují proudění pro lepší přítlak přední nápravy, aniž by zvyšovaly čelní odpor vzduchu..."

    Pan autor, ked vynajdete taky aerodynamicky prvok, ktory zvysi pritlak bez zvysenia celneho odporu, pobiju sa o vas aerodynamici z F1 s dizajnermi lietadiel...
    • 00 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 25.10.  15:38

      « Re: Perla...

      Samozrejme to co pise je blbost, ale odpoved na tvoju poziadavku existuje - vola sa to ground effect :-)

      Ono tie kridelka budu v realite skor znizovat vztlak, kedze je nepravdepodobne, ze by auto takejto koncepcie a proporcii bolo schopne dosiahnut pritlak, specialne na prednej naprave.
      • 00 Reagovat !

        foto -Teddy-

        _Teddy_ 26.10.  15:05

        « Re: Re: Perla...

        Tzv. "ground effect" vyrazne zlepsi pomer lift/drag (resp. u aut downforce/drag), ale stale tam ten odpor mas. Tak to uz na svete byva, ze nic nie je zadarmo... :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Redmex

          Redmex 26.10.  15:28

          « Re: Re: Re: Perla...

          Jasne, nejake odpory narastu, vzduch sa musi pod auto najprv dostat, ale pomer je skoro magicky :-)

          Teoreticky ide vzduch z pod auta aj aktivne odsavat a tym ziskat pritlak bez vedlajsich efektov z hladiska aerodynamiky, ale samozrejme, stale spotrebuvas nejaku energiu. Teoreticky by si mal dosiahnut "nekonecny" pritlak, v praxi to skusili len Gordon Murray v F1 a hned to zakazali >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 26.10.  17:53

        « Re: Re: Perla...

        Ground effect....yes sir......a FWD Hondy jej potřebují moc! Měl sem svého času upravenou ITR a ta bestie mě při akceleraci na trojku v mírné pravé točce vzlétla a poslala mě do mostu........svině! ;-) Doufám, že to už mají vyřešené, ale velké zadní křídlo určitě pomohlo tomu předku do vzduchu.
    • 10 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 25.10.  15:49

      « Re: Perla...

      Tak teoreticky to možné je... můžeš zároveň s vytvořením přítlaku optimalizovat celkovou aerodynamiku, např. minimalizovat nějaké turbulentní proudy apod. Pokud třeba zakrytuješ spodek auta, tak taky můžeš zlepšit přítlak a zároveň i snížit čelní odpor.
      • 00 Reagovat !

        foto Karlll

        Karlll 25.10.  19:52

        « Re: Re: Perla...

        Auto nepise, ze kridelko zvetsuje pritlak, jen meni smer proudeni, takze nemusi opravdu zvysovat odpor ;-)
        Pokud ale neco do proudeni zasahuje, moc si nedokazu predstavit, ze tam neni opravdu minimalni ovlivneni celkoveho odporu.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 25.10.  21:40

          « Re: Re: Re: Perla...

          Píše, že upravuje proudění pro lepší přítlak, což já si překládám tak, že přítlak zvyšuje. Přitom klidně může čelní odpor i snižovat... nebo dobře, nějaké rozdíly na hraně měřitelnosti asi nejsou důležité.
          • 00 Reagovat !

            foto Karlll

            Karlll 26.10.  13:43

            « Re: Re: Re: Re: Perla...

            Je otazka jestli tou zmenou proudeni nedojde ke zvetseni pritlaku jinde. Ono i presmerovanim proudeni pritlak ovlivnis, jestli jde z boku nebo pres trechu.
    • 01 Reagovat !

      foto Ted

      Ted 26.10.  10:47

      « Re: Perla...

      to je prece jasny, je to perpetum mobile!
  • 911 Reagovat !

    foto JohnST

    JohnST 25.10.  15:52

    Honda

    No do tohto moze sadnut len posahanec co sa cele dni hra rychlo a zbesilo. Katastrofa!!! :no:
    • 107 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 25.10.  16:08

      « Re: Honda

      To není žádný žigul s křídlem. Každý nemá potřebu skrývat, že má opravdu ostré auto.
    • 42 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 25.10.  16:10

      « Re: Honda

      To auto bude asi řidičsky dobré, je super, že změklo, ale ten design..hlavně zezadu...a pak špatný výfuk, to dost shazují.
      • 21 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 25.10.  17:02

        « Re: Re: Honda

        Jasně, ale přinejmenším u toho výfuku se rýsuje, resp. existuje řešení, třeba od HKS. Sám víš, že u takovýchto aut zůstává exhaust málo kdy v sérii.
        • 21 Reagovat !

          foto CHerokee

          CHerokee 25.10.  21:23

          « Re: Re: Re: Honda

          Jo, to je taky pravda. Nevím, na kolik jsou ale u nás dostupné u Hondy úpravy. Výfuk je řešitelný, to jo.
    • 41 Reagovat !

      foto Karlll

      Karlll 25.10.  19:58

      « Re: Honda

      Kdyz v tom aute sedis, je dulezite jak jede. A pro mejitele je dulezite jak jede. Kdyz na nej muzes jen koukat jako ty, tak nezbyva nez hodnotit venek ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 25.10.  21:24

        « Re: Re: Honda

        No auto na radost se mi musí líbit...mi vlastně každé auto v rodině.
        • 11 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 26.10.  10:49

          « Re: Re: Re: Honda

          proti tomu nic, jen mas na muj vkus desnej vkus :-)
        • 10 Reagovat !

          foto HaroldKytka

          HaroldKytka 26.10.  12:36

          « Re: Re: Re: Honda

          Treba to GLC o kterym jsi rikal, ze se ti nelibi, ale ze si ho bude nekdo v rodine kupovat ?
    • 01 Reagovat !

      foto Ted

      Ted 26.10.  10:48

      « Re: Honda

      a proc mas potrebu se k tomu vyjadřovat, kdyz nerozumíš tomu, k cemu to auto je?

      na machrovani to holt není, no ;)
  • 11 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 25.10.  17:00

    cena

    Tak som rad, ze nakoniec je ta cena zaujimava :-) V teste by som privital info o riadeni ako komunikuje ako je vyvazene atd, na TypR modeloch to byval ´´sex´´ to riadenie... celkovo ako auto komunikuje o tom sa autor nezmienuje, pride mi to trochu na rychlo test... ikona ako Civic TypeR by si zasluzila aj trochu viac nuancii fajnsmekra...
    • 00 Reagovat !

      foto Bully-

      Bully_ 26.10.  10:53

      « Re: cena

      Řízení mělo u CTR vždycky mizernou zpětnou vazbu, i když jsou na tom ostatní HH často ještě hůř. Přes volant se mnou komunikuje líp i můj Accord Tourer v naftě z r. 2007, a to jsem vlastnil CTR 7. i 8. generace a 9. jsem řídil taky víckrát. Je to čím dál horší.
      • 00 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 26.10.  14:18

        « Re: Re: cena

        CTR 7 malo slusne riadenie... a ATR 6 gen priamo bozske, je fakt ze ATR ma lepsiu prednu napravu
  • 24 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 25.10.  17:41

    Cena

    Za ty prachy Focus RS...
    • 21 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 25.10.  17:50

      « Re: Cena

      kto nutne nepotrebuje 4kolu tak preco nie... civic mi pride lepsie auto na okresky a taky univers use vratane spotreby
    • 23 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 25.10.  18:03

      « Re: Cena

      Za tie prachy jedine Mustang s 8 valcom :-) :-) :-)
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 25.10.  19:44

        « Re: Re: Cena

        Presne toto nám tu dnes chýbalo >:D
      • 11 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 25.10.  21:25

        « Re: Re: Cena

        Kdo chce pořádné auto a zadokolku, tak určitě.
        • 01 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 26.10.  11:01

          « Re: Re: Re: Cena

          auto nebo autobus? >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto HaroldKytka

          HaroldKytka 26.10.  12:35

          « Re: Re: Re: Cena

          Kdyz ti nezalezi na bezpeci svy rodiny a chces vypadat jak buzna, tak souhlas.
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 27.10.  07:12

            « Re: Re: Re: Re: Cena

            Jestli ti každý majitel/řidič Mustangu přijde automaticky jako buzna, pak bude problém spíš v tobě.
            • 00 Reagovat !

              foto HaroldKytka

              HaroldKytka 27.10.  07:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Cena

              Cast pravdy na tom mozna je, me totiz Mustang nazivo zklamal a pokazdy, kdyz ho ted vidim, vzhledove klesa jeste niz ....
              Uz je to asi takova “prednasranost”.
            • 00 Reagovat !

              foto HaroldKytka

              HaroldKytka 27.10.  07:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Cena

              A taky je teda pravda, ze lvi podil na tom ma mistni pozer, vzdycky, kdyz Mustanga vidim, vidim pred sebou ekofasisty, fuj fuj BMW a dalsi jeho hloupy reci ;-\
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 27.10.  17:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                Jo, v tom ti rozumím, ale auto za to nemůže. ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto Karlll

      Karlll 25.10.  20:00

      « Cena

      Dej si do Googlu:
      "Ford má průšvih, nejostřejší Focus moc nevydrží. Potíže mají desítky majitelů"

      Za ty prachy jedine neco co vydrzi a nabidne nejakou zabavu a ne jen kafe v servisu ;-)
      • 03 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 26.10.  04:31

        « Re: Cena

        Karllle, sem chodí většina lidí, co auty jezdí...ne co místo toho googlují. :-!

        V Honda klubu změnili nástěnkáře? ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Karlll

          Karlll 26.10.  13:47

          « Re: Re: Cena

          Ja myslel ze zdejsi bychari kupuji RS a googluji >:-[]
    • 01 Reagovat !

      foto Ted

      Ted 26.10.  11:00

      « Re: Cena

      teoretik? jen hadam...
      • 11 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 26.10.  11:05

        « Re: Re: Cena

        Tak minimalně ti Focus RS nabidne větši zabavu a zažitek jak vyše zmiňuješ. Jinak je to jasně o preferencich.
        • 11 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 26.10.  12:46

          « Re: Re: Re: Cena

          tak tim si prave nejsem vůbec jist. na limitu je focus RS tupy, s CTR podle mého nazoru tezko srovnatelny...

          co by jako mělo byt tou zábavou? drift mode?
          • 20 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 26.10.  13:47

            « Re: Re: Re: Re: Cena

            Pak si ojediněli, pač slovo tupe by se dalo těžko použit u Type-R natož u RS.
            • 12 Reagovat !

              foto Ted

              Ted 26.10.  14:14

              « Re: Re: Re: Re: Cena

              tak pozor, o tom, ze CTR je tupe auto jsem nenapsal ani slovo. Na tom, ze focus RS je na limitu tupej trvam. a vzhledem k tomu, jaky auto mas u jmena dost pochybuju, ze o tom něco vis nebo se mylim?
              • 10 Reagovat !

                foto miromen

                miromen 26.10.  14:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                Ne tohle nejsou auta v mojem hledačku, ale rad si o nich něco zjistim a taky je už dost srovnani. A docela slušna shoda panuje v koncovych vyjadřenich, kdy pravě RS upřednostňuji pravě diky tomu, že nabidne větši jizdni jiskru a zabavnost.Vlastně dost podobně se v teto oblasti vyjadřovali u předchoziho Type-R a jak nejen zde je psano, tak současne Type-R už neni tak vzrušujici. Samo v ramci HH určitě vic než dost.
                • 01 Reagovat !

                  foto Ted

                  Ted 26.10.  14:45

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                  souhlasim s tim, ze RS je zabavnejsi ( i umřít je zabavnejsi ) nez golf R, jenze když dojde na limit, stava se z RS trosku krabička. navíc je problém nekonzistentni chovani ctyrkolky, takze je tezke zdimat z toho auta maximum.

                  ja mel podobny problém se stabilizaci. ackoli (nebo prave proto, ze) v Porsche zasahuje bez obvyklých kopancu zcela plynule, nemel jsem pocit, ze me omezuje. jen mi prislo auto nekonzistentni.

                  minule jsem ji vypnul (a hned v prvním ostrem kole jsem sel do hodin) ale auto ozilo, bylo konzistentni a cas na kolo sel dolu o 2s!

                  [odkaz]

                  • 10 Reagovat !

                    foto miromen

                    miromen 26.10.  15:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                    On ten rozdil bude určitě už v samotne koncepci těchle 2 modelu. Ja bych se v ramci HH držel hodně při zemi a ani jeden z těchto modelu by u mě jistě nebyl na seznamu. Jinak koukam a maš to docela slušně v ruce a něco mi řika, že čas 1:53,23 je na mostecky okruh hodně slušny. :yes:
                    • 01 Reagovat !

                      foto Ted

                      Ted 26.10.  15:11

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                      kdepak, porad tam visi 2,5s na rekord okruhu.
                      ale na odjetych gumách a hlavne seriovym tlaku pneu (to je samozrejme chyba a od 5. kola jsem jel na vyboulenych gumách) - puvodne jsem nechtel tlacit na pilu, ale když tam bylo stejny auto a ja ho chtěl dat... :-)

                      pristi rok to stahnu :-)
                      • 10 Reagovat !

                        foto miromen

                        miromen 26.10.  15:22

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                        Tak to maš pěkny cil a snad se ti zadaři. No to už je vyšši divči a hratky s tlakem pneu udělaji dost už u běžnych aut v normalnim provoze a ze zkušenosti mužu řict, že většinou předepsany tlak od vyrobce neni pro mě to prave ořechove. Samozřejmě je to i o samotnych pneumatikach. Jinak co si vzpominam tak člen z ford clubu, ktery byl poprve na mostě měl nejlepši čas na mokru pravě s RS kolem 2:30s.
                  • 01 Reagovat !

                    foto webpaja

                    webpaja 26.10.  15:03

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                    :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto figurka

                    figurka 26.10.  15:20

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                    Musím příznat, že RS pro mě bylo příjemné překvapení. Tedy, co do chování při opravdu ostré jízdě. Bylo ale nutno umravnit stabilizaci a tlumiče do sportovního režimu. Na lehké sklouznutí není ani potřeba drift mód. Příjemně mě překvapila "poslušnost" při ostré jízdě. S RS mám trochu problém při stylu jízdy na 3/4 maxima (mého, ne auta :-) ). V ten moment je sportovní režim tlumičů "zbytečně uskákaný" a v běžném režimu se auto podivně kolíbá (podélně i příčně). Nekonzistentnost čtyřkolky jsem nepozorovaů, resp. chování auta mi přišlo naprosto předvídatelné a ani jednou neudělalo něco jinak, než jsem čekal.
          • 00 Reagovat !

            foto Karlll

            Karlll 26.10.  13:48

            « Re: Re: Re: Re: Cena

            bychari driftuji s RS a nebo potrebuji pouzivat ctyrkolku cely rok v Golfu R.
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 27.10.  04:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Cena

              Když CTR nemělo turbo, bylo z toho důvodu nejlepší HH. Pokud nemá AWD, je apriori lepší než všichni ostatní, natož než auta, která ho mají.
              Mít CTR AWD, tak kdo ho nemá je fosilie s nebezpešnými vlastnostmi. ;-)
              • 11 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 27.10.  06:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                Atmosféra nebo turbo, torzka nebo multilink.....TypeR je prostě permanentní kladivo na cokoliv. ;-)
                • 03 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 27.10.  07:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                  Podle toho, co vídám za volanty civiců posledních generací, to auto spíš funguje jako lék na krizi středního věku pro jednodušší týpky. Ohrnutý límeček růžového polo trika, v něm vanička, roztrhaný džíny v "ufo" káře pro mladý kuky. Jen ty mladý ale v civicu nějak nevídám. :-) ;-)
                  • 20 Reagovat !

                    foto camco

                    camco 27.10.  10:21

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                    dík >:D ale takový popis sedí spíš na X6, GLE kupé týpky
                    nepíšeš náhodou o sobě?
                    ;-)
                    • 02 Reagovat !

                      foto Dinar

                      Dinar 27.10.  12:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                      Myslíš, že když se směju někomu s ohrnutým límečkem, že tak sám chodím? Ty děláš věci, ze kterých máš u jiných legraci? >:D Zkus napsat něco, co bude vypadat aspoň trochu logicky.

                      V X6 klidně může jezdit stejná sorta, jen mají o něco víc peněz. Schválně si driverů civiců posl. generací všímej, zjistíš, že můj postřeh sedí. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto speedfred

                    speedfred 27.10.  13:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                    mladý na tie autá moc nemajú....
              • 00 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 27.10.  10:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena

                neda sa to takto hodit do pytla... pokial nieje rec len o HH tak atmosfera s predkom/zadkom platila za zabavne auto kt pobavilo aj v nizsich rychlostiach a bolo pocitovo zazivnejsie ako nejaka 4kola v turbe aj ked pomalsie... z toho sa tvoria akesi nazory o tom co je zabavne... neda sa popriet fakt ze s atmosferou si viac zamakas (pak ta odmeni) a lepsie sa davkuje vykon nemusia ti to len ludia co driftuju povedat... na druhej strane dobre turbo je dobre turbo a dobra 4kola je dobra 4kola neda sa vytvorit univerz pravidlo... tiez by som nenadaval na 300zx s v6 twinturbo alebo skyline s r6 turbo a HICASsom... v tej cenovo dostupnejsej hladine by som sa naopak drzal radsej atmosfery bez 4x4... fwd/rwd...370z... a to ze mu nejake Rko vyprasi kuzuch na nejakej trati by ma moc netrapilo
  • 11 Reagovat !

    foto Karlll

    Karlll 25.10.  20:08

    Spotreba

    Je zajimave jak to ti emisni levaci porad delaji s tou spotrebou a emisemi.
    O Type-ru se mluvilo jako o snad nejuspornejsim HH. Spotreba se u neho hodne vychvalovala vzhledem k vykonu. Zajimave jsou papirove spotreby v testu a dle spritmonitoru, trochu opak, ikdyz se jedna o starsi gen. CTR, ktera ma spotrebu vyssi nez novinka 10G. trochu rozdil
    [odkaz]
    [odkaz]

    Trochu rozdil oproti 6,9 vs 7,7, teda hlavne u tech 6,9, ale co jineho cekat od emisnich levaku.

    Je docela prijemne, ze HH umi jet ustalenou rychlosti opravdu za velmi slusnou spotrebu. Pri 90km/h se rafika okamzite spotreby pohybuje okolo 6l, coz je vyborne.
    Hluk v 90km/h opravdu zadny, bezne auto, jako u spotreby.
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 25.10.  21:37

      « Re: Spotreba

      vsetky sucasne motory v tomto urobili velky pokrok, ustalene rychlosti zvladaju aj pri velkom vykone pri dobrej spotrebe.... dobre riadeny proces spalovania :-)
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 26.10.  08:19

        « Re: Re: Spotreba

        Jj, našťastie časy, keď sa s dvojlitrovými turbami nedalo jazdiť pod 10-12 litrov sú už preč a bežný hotheč dokáže jazdiť za 8 litrov kombinovane.
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 26.10.  09:28

          « Re: Re: Re: Spotreba

          pre mna osobne to je obrovska deviza, diesel s 200k v hatch uz fakt netreba
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 26.10.  20:10

          « Re: Re: Re: Spotreba

          Tož já taky zírám jak se spotřeba v moderních vozech zlepšila. S MPS z roku 2010 jsem se pod 9.5l nedostal a s M140i z roku 2016 s podstatně vyšším výkonem jezdím za 8.7l. Klobouk dolů novým technologiím.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 25.10.  21:42

      « Re: Spotreba

      Tak si tam schválně dej Cupru jen s manuálem, jen abys viděl na čem jsi...
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 26.10.  08:14

        « Re: Re: Spotreba

        :yes:
        Jj, s manuálom sa to hneď otáča: Cupra M/T 8,64 l/100 km.
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 26.10.  08:15

          « Re: Re: Re: Spotreba

          A jaký je hluk v 90? To je podle všeho nejobvyklejší jízdní režim HH >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Karlll

            Karlll 26.10.  13:52

            « Re: Re: Re: Re: Spotreba

            90km/h je bezne povolena cestovni rychlost, rozhodne pro vetsinu naroda u nas, kdyz uz se tday ohanime univerzalnosti a rodinou. Nebo ty snad 90% cest jezdis po dalnici?
            Jinak CTR je hlucnejsi pri pridani plynu, pri ustalene rychlosti neni rozdil od bezneho auta. Kdyz muzou lidi jezdit v dehtaku, tak nechapu, ze se nekdo pozastavuje nad CTR od ktereho se ceka nejaky vykon a projev.
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 26.10.  14:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba

              Jel jsem CTR v předchozí generaci a hlučné to bylo celkově. Domnívám se, že na běžné cestování je nejzajímavější hluk 80-130kph.
      • 00 Reagovat !

        foto Karlll

        Karlll 26.10.  13:55

        « Re: Re: Spotreba

        A nemela by byt spotreba DGS jeste lepsi nez u manualu? 6,8?
        No a kdyz tam das Cupru a CTR s manualem a jeste jen do roku 16 tak je vysledek na chlup stejny. Papirova hodnota Cupry je pak totalne mimo, ale u levaku standard. Co u toho koncernu s temi auty delaji, ze tu spotrebu nalzou o pomalu 1 litr lepsi nez konkurence???
        [odkaz]
        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 26.10.  14:40

          « Re: Re: Re: Spotreba

          Cupru tady pár lidí má a v běžném režimu je ten motor velmi úsporný.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 27.10.  23:00

          « Re: Re: Re: Spotreba

          Neměla. DSG nevidí dopředu a něco váží. V Cupře má stejný počet kvaltů jako MT a dle spritmonitor prostě žere víc.

          Výsledek není na chlup stejný, o chlup je úspornější Cupra. Ale to je jedno, já ti to píšu jen aby sis uvědomil, že v té srovnávací tabulce je verze s manuálem.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 26.10.  04:30

      « Re: Spotreba

      Honda jsou emisní leváci? Asi ano, evidentně v tom jeli všichni.
      • 00 Reagovat !

        foto Karlll

        Karlll 26.10.  13:58

        « Re: Re: Spotreba

        Kdo nechce nechape ;-)
        Staci si porovnat % odchylky a je jasne, kdo to proste u spotreby a emisi hrotil a hroti stale ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 26.10.  15:01

          « Re: Re: Re: Spotreba

          V klidu, já tyhle hony na čarodejnice nesnáším. Naprosto stejné tmářství jako ve středověku.
          Vzhledem k tomu jak dopadla měření ostatních výrobců šlo jen o to, aby se podojil finančně potentní koncern. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto stealth01

            stealth01 26.10.  18:33

            « Re: Re: Re: Re: Spotreba

            To je tak krásné, ze to nemusím psát já. Napsal jsi to přesně. Klasický hon na čarodějnice.
  • 10 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 26.10.  08:20

    Boxer

    Věřim, že japonci odvedli velice dobrou praci, vzhledem k tomu jak pozitivni jsou prakticky všechny testy a reakce a to nejen u tehle ostre varianty, ale už samotny zaklad. Jinak z uvodni fotky je vidět, že předni čast by potřebovala designově upravit a všiml jsem si toho i při osobni prohlidce, kdy z určitych uhlu civic vypada jako by vyfasnul nějaky direkt od boxera. Naproti tomu zadni čast u ktere jsem si při prvnich foto řikal, že s tim budu mit problem naopak vypada velice dobře. Do nějake sterility to ma sice sakra daleko, ale přesto to jako celek funguje velice dobře. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 27.10.  10:03

      « Re: Boxer

      typer skryva tym šialenym bodykitom tu podivnu liftback hybrid siluetu... ma stastie ze je nizky takze som si celkom zvykol aj na bezne verzie a uz ma to neserie ze dizajn 90tok je nenavratne prec min u civika
  • 00 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 26.10.  08:48

    I30N

    Já bych spiše ocenil test či porovnání s I30Nkem.Sice jsou to dva různé světy ale to nevadí, když oboje je jak se říká "cajk". Tohle by mne fakt zajímalo.
    • 02 Reagovat !

      foto Covenant

      Covenant 26.10.  20:09

      « Re: I30N

      Dva různé světy to rozhodně nejsou...vypadá to, že I30N ukáže všem..... stačí sledovat i některé slovenské nebo české novináře...Rasto Chvála, Ondra Chamila a další...

      [odkaz]
      • 11 Reagovat !

        foto NoLimitBoy

        NoLimitBoy 26.10.  21:26

        « Re: Re: I30N

        Sorry ale nemozem suhlasit. Ano ohlasy na i30N su vyborne a na prvy pokus Hyundaiu je to fantazia, ale... Aj v performance verzii za 30k eur (co je rovnaka suma ako stoji TypeR) je to vyrazne slabsie auto a co mi hlava nebere su brzdy... i30N dostanes len so sice velkymi, ale stale len 1 piestovymi (!!!) brzdami z modelu Santa Fe, co je nonsens...
        Za dalsie to auto nema ziadnu fanusikovsku zakladnu ani historiu. Neviem, kto by mal byt cielova skupina i30N. Nieco ako fanusik sportovych Hyundaiov neexistuje, kupi si to fanusik Cupry, Golfov R, Renaultsportu alebo TypeR? Mozno niektori ano... Som presvedceny, ze predaje i30N budu tragicke a caka ho osud Kie Ceed GT, nech to je akokolvek dobre auto... A to nemyslim ako ziadny hate, klobuk dole pred Hyundaiom aky HH postavil na prvy pokus.
        • 01 Reagovat !

          foto Covenant

          Covenant 26.10.  21:59

          « Re: Re: Re: I30N

          Viděl jsem několik testů a brzdy si chválí ;-) Sám mám na skoro 300K jednopístky, fungují dobře a jsou zbytečně podceňované...můžeš mí x pístek, ale pokud se nenaučíš brzdit, je ti to k ničemu a uvaříš na okruhu každé brzdy.
          • 21 Reagovat !

            foto NoLimitBoy

            NoLimitBoy 26.10.  22:19

            « Re: Re: Re: Re: I30N

            To ma byt vtip? Vies vobec o com hovoris?
            • 00 Reagovat !

              foto Covenant

              Covenant 27.10.  06:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: I30N

              Právě že vím moc dobře o čem hovořím....nezaleží jen na počtu pístků, ale taky na jeho velikosti, materiálu kotoučů, desek, váze auta atd.... na okresky fungují dobře, brzdy neutaháš a zvládají i okruh, když si necháš poradit od někoho kdo má se závoděním zkušenosti a nebrzdíš jak nemáš.

              Bavíme se pořád o skupině aut HH né o závoďáku, kdy pár rychlých kol při volných jízdách na okruhu i kvalitní jednopístky zvládnout a není to hned diagnóza...je to jsou jednopístky zahoďto to, jsou to šroty.

              • 10 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 27.10.  07:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: I30N

                Samo že máš pravdu, o tom jestli se brzdy "uvaří" po pár kolech na okruhu, nerozhoduje jejich konstrukce, resp. kolikatipístkové jsou brzdiče, ale celková velikost brz, tj. brzdiče a kotoučů a hlavně materiál desek a kotoučů. Velikost brzdiče a počet pístků jsou podstatné pro brzdný účinek, zjednodušeně řečeno. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Covenant

                  Covenant 27.10.  09:45

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: I30N

                  Měl jsem brzdy už rozebrané s mechanikem, když jsem dával nové desky a ten jednopístek je větší (líp dimenzovaný) než na běžných autech s podobně velkými kotouči, tím pádem mají brzdy i tímto řešením o něco větší účinek, než by možná někdo čekal.

                  ... proto jsem psal právě diskutujícím nade mnou, že hned zavrhovat jednopístky je blbost.
        • 20 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 26.10.  23:19

          « Re: Re: Re: I30N

          A kdes prosím tě přišel na to, že TypeR stojí 30t eur ?
          [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání s krkavčí matkou!

Ráchel z Mise nový domov: Popsala nenávistné setkání…

Mladí sourozenci Ráchel a Gabriel (16 a 17 let) si za svůj krátký život zkusili už mnohé, nejtěžší období života…

 

iSport.cz

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují Malík i Fousek

Kdo nahradí Peltu? O post předsedy FAČR usilují…

Dvacet tři osob, mezi nimi jedna žena, se uchází o jedenáct míst ve Výkonném výboru FAČR. O to nejdůležitější…

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho nechápal: Měli jsme vést 5:0!

Hrdina Vaclík vychytal hvězdy United, Mourinho…

Zázračný večer v Basileji přineslo utkání Ligy mistrů proti Manchesteru United, v němž domácí senzačně zvítězili…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko trend vyhřívaných iglú?

Nový konkurent svařáku na Staromáku. Dostihne Česko…

Svařák na Staromáku, trhy v Drážďanech nebo ve Vídni, Louskáček v Národním divadle? Jestli právě takto vypadá…