To je uz na auto.cz taka pekna tradicia. Ale aspon by to nemali robit tak trapne. "Na body dnes vyhrál Golf GTI " - samozrejme, ak sa vhodne urcia kriteria a body sa prideluju, tak aby vyhral ten co vyhrat ma. VW napriklad ziskal bod za udavanu spotrebu - inymi slovami, za to ze pri udajoch o spotrebe viac klame. Dalsie dva body si pripisal za odhlucnenie motora. Predsa hot hatch si kupuju nadsenci, ktori ani nechcu vediet, ze v aute nejaky motor je. A dalsie dva body pre VW su za komfort podvozku. Ked sa testuju rodinne auta, ziskavaju pravidelne tvrde Skodovky body za sportove jazdne vlastnosti, ale pri HH je zrazu dolezitejsi komfort. Cele bodovanie je v tomto duchu, trapnost nad trapnost.
A není to jedno kdo podle ACZ vyhrál? Důležitý je test a informace, který se z něho dozvíš. Koho redakce subjektivně označí jako vítěze není přeci podstatný.
je to pokrytecke, vsimni si bodovanie tabuliek... za hodnoceni interieru dostal civic 0,8b navyse pri tom v kazdej z hodnotenych kategorii mal o bod viac okrem zadnych sedaciek, potom si pozri tabulku hodnoceni motoru kde za pruznost lepsiu o 0,2s na 4/5 dostane golf 1b navyse a za odhlucnenie 2b >:D
ako som uz raz pisal, bodove ohodnotenie je verne sponzoringu a v texte redakcia napise skutocny nazor, uz to tu tak funguje dlho... je to ich chlebicek, dnes tie servery neuzivia redaktorov tento uzivi, kdo by nechcel peniaze za pracu ?
To tak nesmíš brát. Já kupříkladu u testů pneumatik nikdy nekoupím tu co vyjde nejlíp. U zimní kouknu která má nejlepší hodnocení na sněhu a ledu a tu beru. Ona to je většinou paradoxně nehorší guma z celýho testu. Pokud by se někdo chtěl řídit tímhle testem, tak si taky vybere jen ty kritéria, který jsou pro něj důležitý.
test pneumatik nebyva 1 vs 1 ... viem co chces povedat, tu ide o bodovanie kt som konkretne uviedol a o to, ze redakcia na body necha vyhrat nieco co poprie v texte samotnom... pokial vsetky auta budu hodnoti stylom daily car tak VW samo vdzy vyhra, otazka kde je hranica kedy na tuto kolkonku treba prestat brat taky ohlad? vsetko musi byt max daily ? s touto kolonkou treba zachadzat podla urcenia vozidla a myslim, ze Type R je uz dost daleko od toho aby sa na neho pozerali iba touto optikou
Bodování je podivný, a to je prostě fakt. Kufr 9b a 10b se asi nedá okecat. Rozdíl v bodech 10% a v objemech 24%. Totéž v bleděmodrém test Tipo/Rapid.
Zřejmě body rozdávají podle okamžitého pohnutí mysli, s přihlédnutím k počasí na Hokaidu.
Bodování je podivné, ale podle mě je bodování u podobné srovnávačky " pro blbce", kteří potřebují vše předžvýkat a naservírovat na podnose. Podstatný je text (pokud je kvalitní a objektivní) ze kterého si každý může udělat svůj závěr podle vlastních preferencí.
Ale jo, souhlas. Mě je jedno, kdo "vyhrál", nejsme malé děti. Jak jsem psal i u Tipa, nějaký podivný bod nemusí změnit výsledek, je to spíš o principu. Bodování designu nebo zábavnosti bude subjektivní. Bodování kufru? Bodování prostornosti? Zrychlení? Tam by to mělo být o číslech.
Pokud testuju ostré HH a podobné auta, tak logicky vyhodím ze srovnávací tabulky určitá hodnotící kritéria. Prostě nebude 26 hodnotíc kritérií ale třeba jen 20.
Pokud ne, pak vždycky v souboji vyhraje univerzální auto, které to nahoní kufrem, komfortním podvozkem a univerzálností.
Každý si může vyhodit hodnocení kritérií které ho nezajímají a udělat si svůj závěr/součet.
Ten rozdíl jediné setiny! bodu je naprosto zanedbatelný a 3,5 * mají oba hh.
...a je to v obou případech dost málo, minule se to řešilo s panem Foktem, tohle jsou auta na špičce třídy a tabulkový výsledek je posouvá do lepšího průměru.
jojo klasika :-) A nejlepší je když napíše koment člověk co testované auto má(CTR) a vyvrací kliše z testu tak zamindrákovanci mu dávají mínusy. Nu což :-)
Tady rozhodujou plakatovi frajeri a kluci, co presne vedi, jaky to je takovy suto vlastnit. A kdyz jim sahnes na modlu...
Ja jsem si dovolil zkritizovat m3e30 sportevo...
A predstav si, lidi ktery to videli jen na plakate mi zacnou psat ze nevim nic o rizeni, kdyz to auto kritizuju, ackoli jsem s nim dva roky jezdil...
Doma felicie, ale nazor je danej ctenim sveta motoru...
Dostaneme se k tomu, co čekáš od HH. A jestli jsou CTR a GGTI CS běžné HH.
Obecně mi u HH přijde běžná použitelnost jako důležitá, ale nejsem typická cílovka.
Souhlasím, že jízda má mít nepochybně větší váhu než kufr a komfort, ale na druhou stranu kufr a komfort bych z hodnocení HH rozhodně nevypouštěl. Ne každý to má jen na víkendový okruh.
No kufr má skoro každé auto a HH určitě, takže tohle bych vyloženě nehodnotil, ostatně i zde, kde Civic vítězí rozdílem parníku to mělo minimální váhu na výsledek (i když se porovnávají čísla o né pocity). Použitelnost to samé. Pod pojmem použitelnost si každý představí něco jiného a opět to lze skrýt do bodování a díky tomu "vyhrát". Mimochodem opět, CTR je opravdu použitelné na každý den. I když třeba někdo má okruh na dohled. Třeba jako zrovna já >:D
Pokud to nekdo nema na vikendovku, tak asi tezko bude hledat verzi clubsport, nebo ctr.
NAVRHUJI DAT DO STANDARDNIHO BODOVANI TERENNI SCHOPNOSTI A NAJEZDOVE UHLY. CO KDYBY S TIM NEKDO CHTEL I DO TERENU!!!
Hodnoceni by tak bylo jeste univerzalnejsi a zjevne by davalo vetsi smysl :))
Logika auto.cz
A další polopravda....já jezdím na svém CTR právě tyto pneu CUP 2 a používám jej jako daily a že by byly nějak extrémní a nepoužitelné, nikoliv a dokonce světe div se, ony drží perfektně i na mokru. Díky asymetrickému dezénu jsou tiché a komfortní, jediné čím se liší od klasické UHP, že jsou z ultra měkké směsi, která když se zahřeje, tak drží jako lepidlo a jediné mínus těchto pneu je, že se rychleji sjíždí, díky měkčí směsi! Ale vždy a ve všem platí něco za něco!
Tak a čekám další mínuska, pr když zde napíše někdo svůj názor, lišící se od tupého koncernového stáda, tak je okamžitě za černou ovci! Asi jako názor majitele CTR, který nepochopitelně dostal mraky mínusek...prostě česká debilita!!!! :no:
A to jeste jenom relativne. Cup 2 porad neni zadny typicky semislick, ma dezen UHP pneu s nekolika prubeznymi drazkami (= zasadni faktor, ovlivnujici bod vzniku aquaplaningu), ma "jenom" lepivou a mekkou smes behounu. Klasicky semislick je o necem jinem, pro porovnani treba ten Cup2 [odkaz] vs. klasika [odkaz] [odkaz] apod.
děláte to kluci dobře: "Koncern se nažral a Japonka zůstala celá!" , to z dnešního testu musí být každému jasné. :yes:;-)
/jen v závěru to klidně mohla být plichta/
tento pseudotest je vrcholem trapnosti a ostudou novinariny
Toto je uz vazne vrchol vsech testu na planete. Hodnotit komfort podvozku spotrebu ci zadni sedacky u verze clubsport? Motor ma samozrejme lepsi vw, o prevodovce jaksi nic, vykony na okruhu nic... Mate sice o tri! Roky delsi zaruku, levnejsi sazbu v servisu, ale dostanete min bodu za servisni naklady, protoze jsou o neco drazsi nahradni dily, z nichz vetsina se meni pri nehode, kterou pokryjete pojistkou.
Golf je sice slecinka, ackoli jde o verzi clubsport, ale na body opet vyhrava
Re: tento pseudotest je vrcholem trapnosti a ostudou novinar
Pokud to, ze se vymezis proti novinari, ktery vedome manipulujre test aby splnil zadani, pro nekoho znamena byt slecinkou, tak se doznavam. Pokud totiz vsichni rezignujeme na svobodu slova, pravdu a cest a prijmeme, ze pravda je to, co kazou penize ci moc, co z toho sveta bude? Proc tleskat nekomu, ze to napise tak, ze je to poznat mezi radky?
Kazdy, kdo necemu takovemu slouzi, to zaroven pomaha budovat.
Novinar se cti by toto rozhodne delat nemel.
Pěkný test, děkuji. Zajímavé počtení. Ono se to těžko hodnotí, každý má jiná kritéria. Pokud to má být auto na každý den, tak celkem jednoznačně kvůli podvozku Golfa. A na víkend za mě raději dospělou zadokolku. Faktem ale je, že na takové vozy do testu nepatří semi slicky, ale normální pneu.
Ten Civic ale tvrdosti podvozku zas neni zadny extrem (bez zapnuteho sportovniho rezimu). Kazdy mame latku nastavenou jinak, ale za me je CTR pro kazdodenni pouziti zcela ok (az na tu spotrebu).
S tvrdostí podvozku opět nesouhlas a to takový, že CTR je uplně s přehledem použitelné i na rozbitějších zalátaných silnicích a ten kdo říká, že je to v režimu normál hodně tuhé a v +R nepoužitelné, tak je zvyklý asi na francouzské mekké podvozky, pr jinak si to nedovedu vysvětlit. Ale rozhodně to není nepoužitelné! Auto filtruje nerovnosti naprosto s přehledem a bez jakéhokoliv natřásání či nepříjemných rázů a dá se označit jako komfortní v rámci HH a je plně odpovídající zaměření daného vozu!
Souhlas, zadokolka ti vykouzlí úsměv i v rychlostech, kdy se maximálně sklouzneš do škarpy. Mně teda baví více klouzání v zimě bokem než šílené tempo na semislickách, ale jako po kolejích.
No právě. On je to trochu jiný pocit. Nemám nic proti hothatchům, ale zas když to má být na každý den na našich cestách, tak to nesmí být utřískané, tvrdé a žrát přes 10 litrů. Teda alespoň za mě.
Prave si jen dokazal, ze jsi vubec nepochopil smysl existence techto aut. Tato auta jsou na blbnuti a na okruh. Ze mas jine potreby je nam celkem jedno ;)
Klidne se ztotoznim s bodovym hodnocenim. Je fakt, ze vzdy bude nahravat spis vsestranejsim/levnejsim autum a tak golf na body vyhral. Ale tady je za me jasny vitez honda z jednoho prosteho duvodu. Pneu na Golfu. S tema pneu je veskera univerzalnost a kazdodenni pouzitelnost zahozena, jakoby ani nebyla. Ty pneu takovy golf predurcuji byt vikendovy/nekompromisni stroj protoze jezdit na semislicku fakt kazdy den (tzn i v destivych chladnych podzimnich a jarnich dnech) si lajzne jen blazen. A k cemu je v takovem mode, pri takovem pouziti ta univerzalnost a vymeklost? Ke skode, urcite ne k uzitku.
Honda je podle testu ve vsem ostrejsi a "zavodnejsi" a tak tuhle hru "na lepsi vikendovku" za me vyhrala. Kdyby se k tem bodum Golf dostal na UHP pneu jako honda, klidne bych to dal golfu protoze pak by posuzovani univerzalnosti melo smysl, ale tady to VW vsadil vse na jednu kartu...
...a prohral.
Mit stejna hodnotici kriteria ( pridelovani bodu samotnych necham radeji stranou, i kdyz zakladni cena je perla sama o sobe) pro okruhovy hh a rodinny kombik je trapne. Ale zdejsi pisalek by to zvladnul ohodnotit pri jakychkoli kriteriich se stejnym vysledkem...
Vite snad nekdo o nejakem zahranicnim testu, kde dosli pri hodnoceni hh ke stejne u zaveru? Ja civic nemusim, ale tohle je uz vazne tragikomedie...
Poc tady vubec neco cist, kdyz vysledek je vzdy stejny, predvidatelny i kdyz jsou veci tak jasne jako v tomto pripade?
Staci se podivat jaky sracky se tu posledni dobou objevujou. Reportaze z rallye ocima jedne posadky bez uvadeni vysledku..:
Staci jen zaplatit a napisou, ze kodiaq na ringu prohani gti...
Proste musite tlacit ten dojem ze skoda/ vw/ audi ( v tomto poradi) je max a jedina racionalni volba. Casto tu ctu ze skoda je value for money... Skoda, ze pri stejne konfiguraci vychazi draz nez vw, ackoli je oproti nemu orezana...
Jedinej kdo dostane slusnejsi cenu je fleet a lidisi to ve sve hlouposti nechaji libit a dal to kupujou i za nehorazny penize.
vidim, ze jsem to fcera spocital dobře, když jsem psal cca 31 metru a ono to u golfu je 31.2, i když se mnou nikdo nesouhlasil ...
ty gumy u hondy na tom byly asi hoodne spatne
Takmer vo vsetkom, co je dolezite pre nadseneho vodica je lepsia. Riadenie, prevodovka, motor, sportove sedacky, jazdne vlastnosti a ovladatelnost, zvuk... Ale ked musite u hothatchov hodnotit aj ergonomiu, spotrebu, odhlucnenie motoru, tak vysledok... No budiz... Prijemne ma prekvapilo autorovo hodnotenie designu, s ktorym sa stotoznujem. Golf jednoducho nevzbudzuje ziadne emocie. A nema zvuk... Naopak Civic vyzera ako raketa a je ho pocut. Slova toho 5 rocneho chlapca su velavravne. Podla mna, ak sa za rychlym sportovym autom na ulici nikto neotoci, tak je neco hodne spatne...
Hothatch musí vypadat pořádně a ne jako nuda. Až se bude testovat sleeper, tak budu pro golfa, ale teď měl vyhrát TypeR na plné čáře. Sami němci ho vyhrát nechali
kde je definovany, ze HH musí vypadat tak jak si predstavujes???
jeden z nejslavnejsi HH - P205GTI - se na první pohled taky moc neodlisoval od klasiky
a presti si první vetu - kdo HH dostal mezi normalni plebs, takze ti ostatní sou jen vopicaci vcetne hondy
[odkaz]
Ono je totiz uplne jedno, ze kazdy mame jina kriteria, kdyz dojde na ostre vikendove hh ( neni prave oznaceni clubsport jasnou deklaraci urceni vozu? Neni na vsestranost prave obycejne gti?), jedina relevantni kriteria jsou kriteria skutecne cilovky, ne lidi, kteri si takove auto nikdy nekoupi...
Už včera som sa bavil, v teste šprintu raz vyhral gti, opakovaný test bol vyrovnaný, takže záver - chyba určite nebola medzi sedačkou a volantom >:-[] Tabuľkové údaje z racelogic to dokazujú, v jednom údaji vedie gti o 0,2 sec., v druhom meraní to tajpár "nandá" gétéíčku o 0,5 sec.
Dnes ma pobavilo porovnanie ceny, zatiaľ čo v prípade porovnávačky áut "Zn.: Levně" (Tipo vs. Rapid, t.j. autá za 400 tis.) nehrá 100.000 žiadnu úlohu, tu už gti stojí "o hodně méně.". >:D
Čítal som to len zbežne, našli ste tam ešte niečo zaujímavé? Neporovnávajú kufre? Asi nie, to by tajpár získal tú stotinu bodu späť >:-[]
GTI stoji o hodne mene, ale ak ho dovybavime na uroven CTR, tak sa cena vyrovna :-) Ale hlavne - "V otázce poměru ceny a výbavy každopádně civic protivníka překonává."
A doslo aj na kufor:
Honda stejně tak boduje v otázce kufru. Už udávaný objem 498 litrů proti 380 litrům golfu jasně naznačuje rozdíly mezi oběma vozy, což se potvrzuje po otevření víka zavazadelníku. Civic objemem doslova nadchne, načež si všimnete ještě dalšího prostoru pod dvojitou podlahou. Ten ale znamená, že civicu chybí rezervní kolo, zatímco golfu dojezdovou rezervu nabízí standardně. Oba vozy si pak zachovávají praktičnost obyčejných verzí, což u hondy znamená sedadla Magic Seats zajíždějící do podlahy a u golfu třeba průvlak na lyže.
V hodnoteni dostal CTR 10b za kufor. GTI len 9 >:D
O 118 litrov väčší kufor a tajpár prehral? Naozaj sme na auto.cz?? >:-[] Aha, to bol test hothatchov, takže by mala rozhodovať zábava na okreskách. Počkať, nepovedali náhodou, že v zátačkách je lepší opäť tajpár? >:-[]
Nejdem ďalej rýpať, neriešim ktoré auto vyhralo, len tie neustále výhry koncernu sú už tak otrepaná zívačka, že som musel ;-)
PS: Dík za citáty, ja som celý test fakt nedal a to proti Davidovi Burešovi nič nemám, naopak! :-)
Mna bavi ta nekonzistentnost medzi bodovym hodnotenim a textom. Z tohoto pohladu mi pride zaver ako ceresnicka na dorte:
A jaký je tedy závěrečný verdikt? Na body dnes vyhrál Golf GTI Clubsport, jehož univerzálnost více sedí našemu bodovému ohodnocení. Naše srdce ale patří Civicu Type R, ... I Clubsport je ale jakožto hot hatch díky své hbitosti a jízdním vlastnostem skvělý. Na rozbitých vozovkách navíc wolfsburský atlet funguje přece jen lépe. ... Trávit čas za jejich volantem totiž stojí za to a je jedno, zda zvolíte univerzálnější Clubsport, nebo ostřeji laděný Type R.
HH duel vyhralo GTI, lebo je univerzalnejsie, nez Type R. To je vo vybere HH velmi dolezite. A niet nad to mat uplne rovnake bodove kriteria pre rozne kategorie aut. No nic...
PS. Velmi rado sa stalo. Mimochodom, bavi ma, ze som za vykopirovanie citatov dostal palce dole :-) Prajem pohodovy vikend.
Ťažký život médií, žijú z reklamy a napísať aké problémy má Octavia môžu až v momente, keď ju nahrádza nový model, ktorý tieto problémy odstránil :-)
Pridávam Ti jeden kladný palec, užívaj víkend.
Ludia, pochopte, ze zadanie znelo jasne. Golf nesmie prehrat... A preto tie kriteria a body. Ale cez to vsetko autor napisal ako to v skutocnosti je. A to, ze TypeR je pre nadseneho vodica jednoznacne lepsie auto. To, ze na body vyhral Golf vdaka aspektom nepodstatnym pre cielovu skupinu zakaznikov je sice na hlavu, ... Ale uloha znela jasne. Auto sa nekupuje podla bodov v teste, ale podla toho ake je auto v jednotlivych aspektoch a podla osobnych preferencii. Takze...
Zadavatel je spokojny a kazdy, kto si test precital a ma aspon IQ60 vie, ktore auto je pre nadseneho vodica lepsie... Vlk je syty a ovca cela.
Moze mi toto prosim vas niekto vysvetlit? Ako moze byt "plusom" Hondy motor, ked ten isty motor zaroven prehral v bodovom hodnoteni s VW rozdielom dvoch tried (co predstavuje ten najvacsi rozdiel medzi Type-R a GTI)? To mi hlava nepobere...
V textu píšete: "Přestože na stovce má být podle udávaných hodnot rychleji honda (za 5,7 s proti 6,3 sekundy), my jsme byli ve sprintu rychlejší s volkswagenem, který byl lepší i v testu pružného zrychlení."
A v tabulce dáte za zrychlení CTR 9 bodů a GTI C 8 bodů.
No spíše to vypadá, že hodnocení v tabulce je podle vylhaných papírových hodnot automobilek (na papíře má CTR lepší hodnotu 0-100) bez ohledu na zjištěnou skutečnost.
Az na to, ze v prvni jizde ctr prohral o 0,2 s a v druhe vyhral o 0,5s a auto.cz je asi jediny medium, kteremu se podarilo aby ctr prohral...
Koukam, ze uz jsi taky podlehl zdejsi pravde
...viděl jsem hondu naživo a je to legrační splácanina. I kdyby jela jako střela, tak jakoukoliv hondu ne. Je to něco bezpohlavního s velkým chromovaným ksichtem bez výrazu a tohle Rko je pro oko trsátko. Cikánské tance nechám jiným, kdo se potřebují za každou cenu zviditelnit, aby všichni si už konečně všimli, že mám voe závodáka.
no ja ti neviem... ale na rozdiel od vw golf ... z hondy civic na mna vyzaruju emocie a adrenalin ... co u hothatchu povazujem za hodne dolezity atribut
som toho nazoru ze cielom hothatchov nie je maximalna nenapadnost a ani dokonala rodinna vsestrannost... na to su predsa ine vozy.... golf je klasicky desatbojar co sa opat potvrdilo.... zvlada solidne 10 disciplin ( a urcite dobre posluzi aj mamicke s detmi ) ale v konencom dosledku v nicom konkretnom nejak nekompromisne nedominuje .... honda naopak zvlada jednu alebo dve veci ale robi ich nekompromisne a neporazitelne... ak by som si mohol vybrat...volim hondu type R lebo z tejto dvojice je prave ona tym skutocnym horucim hatchom
hele nic proti, někdo vdolky, jiný holky... Taky mě civic a tahle kategorie aut vůbec neoslovuje, ale prosím Tě, kde na Hondě vidíš ten "velký chromový ksicht"???
Vážení, možná vám to PR oddělení VAGu zapomnělo připomenout, možná jste to udělali schválně, ale Golf má taky R. Sice je to stejně pomalejší auto, než Civic Type-R (a než Focus RS) a nejspíš se po třech kolech na středně dlouhém okruhu rozsype i přes svojí přestřelenou cenu, ale existuje. Takže si nějakou "univerzálnost", díky které to dopadlo "nastejno" můžete strčit víte kam. Testujte aspoň vozy odpovídající třídy, když už jste objektivitu hodili dávno z okna.
bohuzial testy su tu nastavene tak ze aj keby testovali golf gti s lambom tak to o nejaku desatinku na papieri opat vyhra golf... skoda... lebo som si isty a doslova citim to ze honda type R ma v sebe viac hothatchovskeho kuzla a nekompromisnosti a adrenalinu ako golf....
Navíc největší bláboly jsou o běžné nevyužitelnosti type-R. Ano pokud někdo jezdí celý život houpacím autem na komfort tak chápu. Ale pokud s tím autem jezdím déle, zjistím, že podvozek je tvrdší, ale úplně v pohodě na běžné ježdění.
Musím pochváliť test za (na pomery ACZ) dôkladný a podrobný rozbor kľúčových vlastností porovnávaných áut a vecné a objektívne hodnotenie.
Pre všetkých pohoršených, že to opäť raz vyhral VW: kašlite na výsledok ACZ, ten je daný kritériami, ktoré logicky nahrávajú univerzálnym autám. Z obsahu testu jasne vyplýva, kto je v akých oblastiach lepší, ide len o to, aké má kto potreby a na čo auto chce používať. Ak ide o dynamiku, zábavu a použitie na okruhu, tak sa v teste dozviete, že CTR je lepším autom a ostatne subjektívne ho za víťaza vyhlásil i testér. Kto chce univerzálnejšie auto, ktoré z neho nevytrasie dušu aj na našich tankodrómoch, uprednostní Golfa (notabene keď ten je dostupný aj s 18", ktoré ešte o niečo zlepšia komfort oproti testovaným 19kam).
Podľa mňa je úspech a potvrdenie kvalít Golfa, že i s výrazným výkonovým deficitom (hoci s prispetím semislickov) sa dynamicky dokázal držať CTR, predsalen výkonovým konkurentom pre tajpár je až Clubsport S s 310k.
Tak nenapísal to len jeden, ale viaceré média.
Cit. napr. EVO: Unfortunately, it’s far too harsh for most public highways, leading to almost blurred vision on a typically poor B-road. While it may be appropriate for use on a smooth, modern racing circuit, it still seems like a missed opportunity to offer two realistic settings.
Obdobne tak Autoexpress, o Nemcoch ani nehovorím.
Ale kľudne ver tomu, že všetci novinári sú fajnoví, len Ty máš ten správnu mieru, čo je už príliš tvrdé.
Svůj pocit opírám po skoro každodenním používání cca 5ti měsíců. Porovnávám s Accordem 8G. Nepíšu co by kdyby...Tvrdá mi přijde motokára, ale do té to má světelné roky.
Ja netvrdím, že je to Caterham a nedá sa s tým normálne jazdiť, otázna je tvrdosť v kontexte danej triedy. Najviac kritiky na tvrdý podvozok som čítal práve pri CTR a tiež FRS. Ty teda CTR používaš denne a je to podľa Teba v pohode?
I Marian Čabrak tvrdi , že CTR by na každodenni použivani nechtěl pro šilenou tvrdost i v měkčim nastaveni. A to , už je co řict. Přitom o FORS tvrdi , že by si ho jako každodenni auto uměl představit.
Sorry ale toto proste je primarne okruhovka a pokud clubsport neni, pak je jeho nazev vysmechem, nebot ho obtridu porazi i cupra...
To, ze si mnozi z vas stale predstavuji tento vuz jako jediny v todine neni problem ctr ale vas...
O vhodnosti názvov môžeme diskutovať, skutočnosť je ale taká, že Clubsport je najmä špeicálnou edíciou pri príležitosti 40. narodením GTI (tak, ako boli v minulosti Edition 30, Edition 35, len teraz to namiesto Edition 40 nazvali Clubsport). Fakticky tým Clubsportom vo význame, na ktorý poukazuješ, je až Clubsport S.
Ad posledná veta: tak evidentne aj Honda chce stále mať z tajpáru klasický hotheč, t.j. univerzálne auto, inak by ho zrejme nerobila ako päťdverák, s magic seats, 480l kufrom atp. Ale keď chceš, kľudne ver tomu, že 5-dverový hatchback je v skutočnosti nekompromisný športiak. ;-)
Nezmysel. Semislicky uplne zabijaju tu, aj tebou propagovanu univerzalnost. Ak chceli Golf prezentovat ako univerzalne auto do beznej premavky, mali ho obut do pneumatik na to vhodnych a potom merat dynamiku. Takto je to zas typicke auto.cz - jedno auto sa testuje a druhe hodnoti.
Sa zas tvaris, ze mas patent na rozum, tak si pozri ako sa ho golf skvele dynamicky drzi na semislickoch... alebo si aj ty myslel pruzne zrychlenie na 4ke o 0,2s lepsie v pripade tahne vocpoda aka elektromotor bez spicky aka TSI ?
´´Podľa mňa je úspech a potvrdenie kvalít Golfa, že i s výrazným výkonovým deficitom (hoci s prispetím semislickov) sa dynamicky dokázal držať CTR, predsalen výkonovým konkurentom pre tajpár je až Clubsport S s 310k.´´
´´V takovém případě ale funguje skvěle, protože na závodní trati golf zadupe do země. Limitujícím faktorem testovaného kousku každopádně byly použité pneumatiky Dunlop Sport Maxx RT. Přestože i v jejich případě auto skvěle sedělo, ve srovnání se semi-slickami golfu (Michelin Pilot Sport Cup 2) jsme se na limitu necítili tak jistě. Kdyby ale civic tyto michelinky také nazul, byl by doslova nedostižný.´´
Hoci sú Tvoje myšlienky pomerne chaotické, zrejme sa pokúšaš naznačiť, že medzi mojou vetou a vetou z testu je akýsi rozpor. Nuž, ja tam žiadny rozpor nevidím, veď píšem, že CS stíha CTR s prispetím semislickov. Každopádne výkonovým rivalom pre CTR je až Clubsport S, ktorý má identický výkon. Ale i štandardný Clubsport stíha, ak má príplatkové gumy.
Složitý palubní počítač a volant Civicu zakrývající přístroj
Považuji za neobjektivní, že autoři testu opět zkritizovali ovládání palubního počítače Civicu… je naopak velice intuitivní a rychlé, přepínání jedním prstem, pro mě intuitivnější než to koncernové… Jen se musí vědět, že to dotyčné tlačítko na volantu je potřeba chvilku podržet napřed. Taky jsem na to ze začátku hned nepřišel a složitěji listoval v menu… „profesionální“ novináři by už to však mohli mít trochu v ruce, po tolika testech Civiců a zbytečně tento systém nehanit.
Stejně tak je pro mě nepochopitelné tvrzení o občasném zakrytí přístrojů volantem Civicu – copak u VW se na ciferníky nedívá skrze věnec volantu? Civic zde má navíc bonus „nezakrytelného“ displeje rychloměru mimo věnec volantu. Pro mě jednoznačně zdařilejší a přehlednější řešení.
Na začátek jenom info, že mám tu čest s Type R GT jezdit v rámci každodenního provozu. kdo byl na srazu HONDAy 2016 ve Vysokém Mýtě, tak tam bylo možno v sobotu 02.07.2016 zahlédnout bílé s černým polepem vpředu RZ 8U3 XXXX.
Letos v březnu jsem přesedlal z Accord 2,4i VTEC 8G na Type R GT.
Co se týče jízdního komfortu oproti Accord (R18 225/45), tak je to o třídu komfortnější u Type R (R19 235/35) v normálním režimu. Co se týče režimu R+, tak to je trošku tvrdší, ale žádný třasořit to není. Je to prostě vyjímečné auto. Adaptivní tlumiče poberou spoustu nerovností a v kombinaci s R19 to je dokonalost sama. Na zimních R18 225/40 to je trošku tišší, ale i drobet komfortnější.
Problém nejsou ani kočičí hlavy (ty normální), v Accord-u to bylo horší.
Letní R19 Continental ContiSport Contact 6 R19 jsou trošku hlučnější, ale výborně drží na silnici (mohu potvrdit z taxi jízdy na HONDAy s Kingem, kde tyto pneu byly obuty, byť již byly "trošku" sjety uprostřed).
Jestli v testu byly jiné pneu, tak to je jiná, protože Contíky byly vyvinuty spec. pro nové Type R.
Co se týče spotřeby. V normálním provozu mám kombinovanou spotřebu 8,0 /100km (docela dost toho najedu po městě a do kopců) na ujetých 6.000 Km.
Ještě jedno info - jezdím na MAXX Motion 100+.
Jezdím tak abych si to užil, vím kde si mohu dovolit. Nejezdím jak šnek, ale normálně a občas se i trošku více... svezu.
Cesta z Mostu přes Žďár n.S do Vysokého Mýta na HONDAy a zpět - 7,8l/100km při "rychlejší" jízdě i po dálnici.
Těch 11l/100 co bylo v testu, tak to s tím jezdili trocho víc rychle než je zdrávo.
Co se týče nastupování a vystupování tak po pár dnech praxe je to úplně v pohodě.
A hlučnost, ten zvuk to je óda na radost (do 3.000 otáček normální auto, více je to symfonie pro Hondaře). Přiznávám, že vézt si mazlíčka (psa, kočku), tak asi zešílejí stresem z toho hluku, ale pak to chce jet do 3.000 otáček. Co se týče našich drahých poloviček, tak to je trošku podobné.
Závěr testu dle redakce je trošku více zkreslen zaujatostí pro VW a zhýčkaností z měkkých kočárů koncernu VW.
HONDA Type R GT je prostě auto pro každý den, jenom ne každý z nás má tu možnost si to takto dlouhodobě prověřit.
Jinak k tomu novinářskému autu, tak to dostává tak zabrat až to není hezké. Byl bych velice zvědav jestli by s ním jezdili úplně stejně jako v testu, kdyby to bylo jejich vlastní auto.
Pěkně napsaná reakce, kdy je vidět, že má někdo v hlavě rozum a ví, co píše. Já CTR řídil jak na Slovakiaringu, kde to o tvrdosti a daily nic nevypovídá a ted podruhé na okreskách, i rozbitých a nestačil jsem žasnout, jak je auto komfortní, v normál režimu a i v +R stále plně použitelné.Není to žádná uskákaná koza a do kabiny nepronikají žádné rázy, podvozek je jedna z nejvymakanějších věcí na Type R a bez nadsázky se dá stále označit jako komfortní. Tyhle ty články redaktorů jsou absolutně k ničemu, vždy je hlavní si dané auto vyzkoušet sám a nedat na tyhle subjektivní bludy! :-!
Nediv se, kdyz novinari i marketing masiruji internetove teoretiky plky o "ultimativnich okruhovych HH", zavodnich autech na znackach" apod., aby od sebe vubec odlisili auta, co se nakonec i podle ostatnich informaci i shrnuti v testu temer vubec nelisi. HH uz z principu nemuze vybocit z rady ostatnich HH nijak vyrazneji, nikdo by si ho pak dneska nekoupil.
volkswagen je v podstatě takový Goa'uld z hvězné brány. Falešný bůh, který skrz hostitele šíří svou moc a slávu. Násilím vnikl někdy po III generaci tohoto zázraku do myslí lidí a hnízdí tam i doteď. ( IV byl snad jediný podařený golf )
Nechápu, proč jsou i standartní verze tak populární a 100x omýlané jako nejlepší auto světa. Poslední generace je potom vyloženě propadák. Materiály hrozné, místa málo, předražené, jízdní vlastnosti průměrné, motory otřesné a o spolehlivosti tohoto celku radši nemluvě. A dizajn to má takový, že po 2 golfech přestanete to auto na silnici absolutně vídat. Stane se neviditelným stejně jako třeba KIA. Verze GTI je potom jenom vzdech ve srovnání s tím co má být sportovní auto v této cenové kategorii. Subaru STI, Honda type R a nebo třeba i Mini cooper S poskytnou svému uživateli mnoho lepší zábavy a mnohdy i za méně peněz --- tedy pokud nekoukáte na cenu OD.
Tomuto zázraku v klasické verzi to totiž natře i honda JAZZ a jak se to říká ... z .... bič neupleteš.
Nicméně čas falešného boha skončil. Přes rostoucí propagandu v médiích cítím konec této éry. :-!
Civicem jsem ještě nejel, ale to co jsi napsal o GTI je nesmysl. Vizuálně jasně odlišený od zbytku sourozenců (narozdíl od Golfu R), s příjemným a kvalitním interiérem. Výborně naladěný podvozek i řízení s takovou ochotou zatáčet, jaká se u FWD jen tak nevidí.
Vem Jazz a dejme sraz, snad mě někdo z místních vlastníků GTI svoje na pár minut, než mi napráskáš, auto půjčí ;-)
Já ti nevím, tady se to "napráskání" bere pomalu jako otázka života a smrti. Přitom, já se tím, kdo všechno si na mě (těch prvních 10 kilometrů, co zahřívám olej) vylepší den, vlastně bavím. Jsem přejícnej člověk a o jeden Jazz víc nebo míň, to nehraje roli. ;-)
Takže pokud vážně chceš dostat na pr.del, samozřejmě ti ho půjčím. :-)
Pohoda, toto bol len "piatkovy motor" - teda motor, ktory je urceny na piatkove treningy.
V prvom treningu bol len 33 tisicin za Lewisom, takze je v pohode. Len tie "long-runy" mu asi budu trochu chybat. Ale pocasie vypada zaujimavo - na zajtrajsiu kval. 70% dazd a na nedelny zavod 80% ! :-O
Takze asi bude veselo... A bude velka loteria, kto nastavi auto kompromisne a kto na cisto sucho.
Měl jsem tu příležost projet se v Type R a to auto mě hodně bavilo. Ačkoli jsem s VW ještě nejel, je už asi dopředu jasné, kdo ovládne prodeje. Přestože jsou to velmi podobná auta, každý cílí na jinou skupinu zákazníků. VW tedy možná cílí spíše na klidnější, zkušenější a nenápadnější řidiče, přesto ale na silnicích vídám mnoho mladých "frajírků" za volantem VW.
Frajírci jsou nevyzpytatelní, není to tak dávno, kdy jejich sen bývala turbodieselová O1 Combi 81kW, či podobné naftové supersporty. Čert ví, nikdy jsem nepochopil proč. Tehdy ještě byly internetové diskuse celkem v počátcích, ale plamenné debaty o počtu červených písmen v označení TDI, o krouťáku a dálničních přeletech 190km/h + při spotřebě 5l, to si pamatuju dobře. No děs a hrůza >:D
Já bych teda osobně vybral ke srovnáváku spíš R, ideálně třeba v Performance, aby se smazala výkonnová ztráta a cenový náskok VW, a protože Type R je vrchol, zatímco GTI jen mezistupeň. Zatímco o Civicu Type R bych přemýšlel, o GTI Golfu ani náhodou (když už nezáživný Volkswagen, tak jedině R). To, že Golf vyhrál, je směšnost, Civic je jednoznačně lepší a řidičsky zábavnější = ideálnější hot hatch.
Když už máš nick jaký máš, tak Golf R "ideálně třeba v Performance" má být co? V Performance se nabízí právě GTI, nikoli eRko.
Srovnávačka fwd s awd by byla logicky ošidná. To by spíš mohli srovnat CTR se stejně výkonným GTI CSS (a dát jim shodné obutí).
Z hlediska výkonu měli vzít ostřejší verzi (CS-S), ale těžko říct, jestli by ji teď vůbec dostali, zatím je jen několik málo kousků, protože ta hlavní 400ks série má vyjet až na podzim.
Protoze golf r je ctyrkolka a porovnavaji predokolky. Kdyby vybrali clubsport S, golf by ztratil na univerzalnosti a na body by nedokazal vyhrat, ackoli by byl stale pomalejsi nez ctr. :-)
Tak vybrali mene ultimativni verzi, ktera vyhrala univerzalnosti :yes:
U 2 vozu stejne koncepce, podobnym motorem, prevody a s podobnym pomerem vykon/hmotnost rozhoduje vicemene jenom trakce. Auto se sjetymi UHP se v tomhle porovnani nikdy nevyrovna vozu s temer semislicky v dobrem stavu. Relevantni by bylo stejne nebo podobne obuti + 2. vyznamny faktor- mel by byt stejny ridic. Takhle je to spis vystrel do tmy, nez nejake porovnani akcelerace.
Já za ty různé podmínky v testu nemůžu, papírový výkon také nebyl shodný. Ale na druhou stranu, CTR si tady ani na skorosemislickách/semislickách koupit nemůžeš, a třeba ty časy na NS by měla auta zajíždět v podobě, v jaké se budou reálně nabízet, a to včetně obutí.
Sprint neresim i kdyz kdo vi... Hothatch se ma porovnavat na okruhu ;) je to jednodussi, objektivnejsi a daleko vice vypovidajici. Doporucuji na youtube video z tsukuby, kde gti c S dostava asi 3s na dvou minutach... A hadej od koho?
Na NS má CTR (navíc pouze s prototypem) stále horší čas, než CSS a zatím to nevypadá, že by se Honda hrnula na to, vzít si rekord fwd hh na NS. Proč?
Jinak pokud chceš "argumentovat" podobným videem s YT, tak to si musíš najít na diskuse o autech někoho jiného. ;-)
Honda jiz deklarovala, ze si rekord hodla vzit zpet, pokud vim.
opravdu nechau, proc bychom nemohli vzit v potaz jiny test na youtube???
navic provedeny vyrazne profesionalneji se zavodnimi jezdci.
mame tu test sprintu HH, tak jsem si privedl kamarada Edu...
ve vsech okruhovych testech ktere jsem nasel je CTR rychlejsi nez Clubsport S, coz je meta na mile vzdalena pro zdejsi Clubsport.
Jenze nam tu v testu HH vyhral Clubsport...Eda se lip rozjet neumi, no...
ale po te, co redaktori prokazali svou schopnost rozjet se s automatem se tu nedivim nicemu
Tak sem dej odkazy na všechny ty okruhové testy, kde je CTR (v podobě, v jaké ji lze koupit) rychlejší, než GTI Clubsport S! Původně si psal pouze o odkazu s "gti c S", nikoli s GTI CS S, což je docela zásadní rozdíl.
Neco k tem pohadkam o zrychleni. U CTR je videt, ze je rychlejsi nez tuneny GOLF s vyrazne vetsim vykonem, takze tady ty pohadky o vitezstvi slabsiho GTI jsou docela usmevne.
[odkaz]
Na okruhu rovnez vyrazna proha GTI
[odkaz]
A tady na videu je krasne videt jak CTR sedi jak pribity, oproti divne plujicimu GOLFU. GOLF je takova Honda Type S, ale urcite ne sportovni HH ze stejne kategorie jako CTR.
[odkaz]
Tenhle Clubsport oplýval brzdami z Cupry? Protože jestli ne, přesně s tímhle novinářským golfem jsem měl možnost se svézt v mostě a brzdy jsou hodně brzy KO :-)
Možná jednou nebo dvakrát zastaví lépe než Type-R, ale stejně rychle jak brzdí se unaví.
...ak by malo byt hodnotenie ako sa patri, tak rozdiel kufra 490 a 380L by nemohol byt obodovany ako 10 a 9. Rozdiel 1 bodu byva udelovany uz pri 20L diferencii, tu malo byt aspon 2b a uz by Golf prehral.
Rovnako je absurdne, ze novinari citia rozdiel v hmotnosti 40kg medzi autami, to je uplne odveci a nerealne.