Uplne nerozumim pridani do srovnani konkurence Mazdy CX-5 s pohonem 4x2, kdyz ostatni vozy jsou zastoupeny 4x4 verzemi a tedy mohou mit horsi parametry jako spotreba, zrychleni, hmotnost a samozrejme i vyssi cenu. To je nefer srovnani.
Pokud někdo potřebuje 4x4, je to zajímavá volba za solidní cenu, bohužel na takhle velké auto motoricky né zcela vyvedená (rozežraný dvoulitr). Na druhou stranu je nutné říci, že i když konkurence nabízí výkonější (především přeplňované) benzíny, tak ve spojení s 4x4 pohonem je to o 100 a více tisíc dražší sranda.
Proto je nutné si položit otázku, zdali hledám SUV, jelikož se mi: líbí, vyhovuje mi vyšší karoserie, praktičnost vyššího podvozku a 4x4 využiju sotva 1x za rok, určitě bych do CR V nešel.
Pokud nutně potřebuji levné SUV s 4x4, které nebude ve velikosti Duster/Yeti, tak i přes podivný vzhled bych si CR V jel projet. Z vypsané konkurence znám CX 5 a Sportáž a ani jedno auto mne nenadchlo. Sportáž svým přeposilovaným nekomunikativním řízením a né zcela nejlepším interiérem a v CX 5 se mi sedělo jak v tanku a nemá hagusy na kola :-)
No to záleží na co to SUV chceš, pokud pro holku/ženu do města, pak to špatné není, ale na jízdu a trochu se projet zatáčkami umí i nějaké SUV, tam dám přednost radši řidičsky zaměřenému vozu :-)
Ale ano, projel sem jich pár a třeba je v jízdě opravdu velký ( samozřejmě nechci řikat že jedno je lepší, každému vyhovuje jiné ale rozdíly jsou znatelné).
Korejské vozy Kia/Hyundai bych doporučil ženě/staršímu člověku, který díky jednoduché přeposilované ovladatelnosti bude oceňovat ovládání vozu po městě a okolí.
Takový zlatý střed je Tiguan, nebudu se tahat prémiové SUV (BMW), ale třeba Kuga je ještě o kousek dál, má na SUV solidní komunikativní řízení a výborný podvozek, je dost hbitá na okrsce, skoro jako obdobně veliké kombi :-)
CR V sem nejel, ale z testu moc nadšení z jízdy není :-) Neříkám že jedno je dobré, či špatné, každý at si vybere :-)
CR-V jsem kdysi projel, ale v naftě (2,2), na řízení si nepamatuji, ale v dobrém mě zaskočil komfortní podvozek, což ale u benzínu dle testu zas tak moc neplatí.
Řidičsky zaměřené auto v kategorii SUV najdeš opravdu obtížně. Při tom slovním spojení se mi vybaví jiné vozy. Posláním a zaměřením SUV nemíří na řidiče "požitkáře" ;-)
No jo, dneska je to slovíčko SPORT už nadužívané. Za chvilku zde budeme mít i sportovní autobusy apod. >:-[]
Rozdíly jsou, ale jako opravdu řidičské auto by se dala brát Kuga a dál je to zlejší.
Forester je už trochu někde jinde, jel sem aktuálním i tím minulým ( ten se mi líbil více, především s 2.5 litrovým Turbomotorem). Forester má skvělé 4x4, ale je to spíše vyšší kombi, než SUV.
Já tohle beru pořád jako jednu generaci, auto je skoro stejné :-) Tak pro upřesnění jel sem s tou předchozí ( 1. rádoby SUV ) a tím kombíkem. SUV už mi přišlo komfortnější, kdežto Forester jako kombik bylo super auto s vyšší světlou výškou a výborně jezdilo :-)
Přesto všechno mi Forester přijde trochu jinde, v tom pozitivním slova smyslu :-)
No to by ještě bylo, aby SUV neprojelo zatáčku :-) ale k jejich naturelu se nějaké zběsilé protahování vracečkami spíš nehodí, proto neberu jako chybu, že dnes mají odtažité řízení.
Ten motor rozhodně není taková tragédie. Není to sice supersilák, ale stačí to a hlavně bych jej nikdy neoznačil jako rozežraný, spíše naopak. Když si vemu, že kamarád s tím jezdí za stejné spotřeby jako já v Accordu 7G 2.0 (tj. kombinovaně okolo 7,5), a to on jezdí svižněji než já, tak mi to nepřijde vůbec špatné. Ostatně na SM to má 8,1, Mazda CX-5 7,4, RAV4 2,0 pak 8,8, ale třeba taková Kia Sportage už 10,4 litru s dvoulitrem a 8,5 s 1,6kou. I ten Tiguan s 90kW TSI jezdí za 8,1, takže ta Honda opravdu není nic rozežraného. Na SkyActive to sice nemá, ale jinak bych řekl, že to patří spíše k lepším autům co se týče spotřeby.
Díky za upozornění a omlouvám se za chybu. Nyní by tabulka už měla být napravena. Při práci na tabulce jsem verzi 4x4 u Mazdy nějakým záhadným způsobem přehlédl.
Ale no tak, délka sedáku je 49cm, P5008 má 51cm. To fakt někdo pozná? Já tedy ne. Mě ta sedadla u CR-V přijdou pohodlnější jak u P5008 ;-)
Kuga má sedák stejně dlouhý jak CRV a Tiguan dokonce 3 cm kratší jak CRV.
Nevim, ja na cm moc nedam, byt mohou byt na zacatku voditkem. Dam hlavne pocit , nehlede na to,, ze nejde jen o cm, ale i sklon, sirku, uhel s operadlem, atd....z nove CRV jsem byl v tomto smeru velmi zklaman, proto i nakonec vypadal z vyberu..a to jsem si myslel, ze se poucila z predchozi verze. a ta byla hodne spatna, o zadnich sedackach nemluve:-) nicmene chapu, ze pro nekiho to treba nemusi byt az tak dulezity parametr. Kuga me moc nepresvedcila taky, ale kupr XV nebo Soul mely sedacky mnohem lepsi.
njn, ked este k tomu aj to prehlasenie Hondy to zaklincovalo >:-[]
skor som cakal, ze ma tu ukiluju svojimi :no:
a ono tam svieti zatial len 1...dokedy... :-!
A divíš se? Těžko se vyjadřovat k něčemu, k čemu není k dispozici dostatek informací. Vzpomínám si na jiné video [odkaz] a možná tě překvapí, že reichcarclub tehdy také mlčel. O důvodech by se dalo spekulovat různě.
Pokud jde o toto, v první řadě si myslím, že tohle je věc, kterou si měla Honda pohlídat - ať jde na zadní kola točáku kolik chce, krátkodobě by mělo být auto schopné odněkud vyjet jen za pomoci jedné nápravy a to i zadní. Nicméně to tak v tomto případě skutečně nebylo.
Kvůli ochraně přetížení zadního difu si při velkém rozdílu otáček obou náprav pomáhá VSA přibržděním předních kol. Co nevíme: proč TV dělal test s vypnutým VSA? Ale to není zas tak důležité, čtyřkolka by měla být schopná fungovat autonomně.
Každopádně test TV proběhl a Honda v reakci na jeho výsledek upravila v rámci modelového roku 2014 software (nešlo o mechanický problém RT-AWD, ale o softwarový) a při následném testu CR-V obdobnou zkoušku za dohledu TV zvládlo.
Nyní TV test zopakoval (proč?) a problém se opakoval. Záhada? Možná že ne tak docela. Aktualizovaný SW mají, jak jsem psal, všechna evropská CR-V MY 2014 a dále, ovšem techničák na webu TV ukazuje, že bylo (proč?) testováno auto modelového roku 2013. jaké překvapení, že se původní situace opakovala.
Honda majitelům CR-V MY2013 poskytla v případě zájmu úpravu SW, nicméně toto auto, zjevně ve fleetu Hondy Sweden (kovářova kobyla...), aktualizaci nedostalo.
Není to sice tak dementní zdůvodnění, jaké dodal importér, jenž ze sebe těžko veřejně (a zejména pak před Hondou Europe) udělá úplněho idiota, který dá novinářům staré auto, ale neoficiálně se proslýchá, se to seběhlo nějak takhle.
To je špatně postavený dotaz. Spíše by měl znít "kdo dneska dělá v Hondě (třeba i toho mluvčího)". Není pochyb o tom, že na současné situaci Hondy v Evropě mají lví podíl právě nesprávní lidé na různých postech...
Máš nějaké spolehlive informace ohledně aktualizovaneho softwaru? Mam skladovku koupenou 9/2013 a nevím zda tam ta aktualizace je. Nebyl update jen na pozadani a jen ve Svedsku. Honda podivne mlčí. Jen dle předešlých clanku mela snížit platy manageru, pry kvůli jap. Jazzu, ale spíš mi prijde, ze pověst utrpěla vic kvůli CRV.
Zajímavé je spíš to vyjádření zastoupení automobilky než samotný test. Buď ten člověk neví, o čem píše, a v zájmu Hondy by neměl psát, nebo je ten pohon všech kol na nic.
Nabízí se, že tenhle kus nikdy nedostal aktualizovaný software, proto se problém opakoval. Proč ho nedostal, je jiná otázka. Jen bych čekal, že na to Honda poukáže. Ne, že se střelí do nohy a odepíše pohon všech kol CR-V jako pro parádu.
Co se týče stabilizace, může se to lišit, ale programy spojené s pohonem všech kol by měly být pořád aktivní. Typicky se vypíná (alespoň do nějaké míry), protože jiné programy mohou bránit pohonu se do toho pořádně opřít, nechat kola hrabat a škrábat se nahoru.
Co se týče mlčení, podobných testů, hlavně těch pochybných, je spousta. Koho to má bavit dokola vysvětlovat, jak ty systémy fungují. Můj názor je, že dotyčný nevěděl, o čem píše. Těžko říct, proč dali TV starší auto, jestli o tom v TV věděli, nebo jestli to přehlédli. Snad by se takhle nesnažili zakrýt, že si někdo spletl auta.
Musím zcela zásadně nesouhlasit s celou řadou v testu prezentovaných verzí skutečnosti.
1/ V první řadě je třeba říci, že to rozhodně běžná volba evropských zákazníků je, tedy minimálně v našem regionu, kde tvoří téměř třetinu prodejů.
2/ Souhlasím s hodnocením interiéru - po stylistické stránce to po třech letech není zrovna výkřik moderny, materiály v kabině jsou prostě americké, bohužel. Sedadla nevadí, ale sedák kratší rozhodně je. Vadí mi i malý průměr věnce a nevím tedy, co přesně se v autě odehrávalo, řadicí páka je myslím tlustá akorát, spíš by to chtělo větší hlavici. >:D
3/ Chápu, že ovládat palubák na volantu šipečku nahoru a dolů a středovým tlačítkem nulovat, to chce fištróna. :yes:
4/ jak přesně probíhalo testování auta? Jezdilo se přes týden po městě do rachoty a do Kaufiče a o víkendu po dálnici za babičkou? Proč není uvedena spotřeba i v mimoměstském nebo alespoň v kombinovaném cyklu? Při testování se dá očekávat vyšší spotřeba, ale co je moc, to je moc. na dálnici CR-V rozhodně nežere 9,5 l, tedy rozhodně ne při rychlosti 130-140 km/h. Bere pod 9. Městská spotřeba je hodně relativní údaj, může to být každý den magistrála ve špičce tam a zpět. Takže bych asi doplnil, že reálně se spotřeba v kombinaci pohybuje kolem 8 litrů a to při běžném, lezhce svižnějším jízdním stylu.
5/ Je mi jasné, že třeba majiteli Cayenne GTS přijde CR-V trošku vydechlé, ale k popisu 2.0 bych rozhodně nepoužil obraty jako "zážehový motor nás příliš nepřesvědčil" nebo "slabý motor". Ve srovnání s čím nepřesvědčil? Snad ne s turbodiesely? 8-s Já tedy musím říct, že jsem byl spíš překvapený, jak dobře motor s CR-V jede, od těch 190 Nm bych to opravdu nečekal. O dynamice nemluvím, 160 koní je 160 koní, ale jako slušnou hodnotím i tu pružnost.
...leda že byste 6/ test absolvoval se zapnutým tlačítkem Econ. Vy jste sice rozdíl nezaznamenal, faktem ovšem je, že je SAKRA velký. Považuji to za velmi pravděpodobné, podobné nesmysly o slabém motoru čítám i na adresu Civicu 1.8, jenž má režim Econ ještě mrtvější. V normálním módu nikdo soudný nemůže tvrdit, že je motor slabý. "Řidič CR-V s benzinovým dvoulitrem se jednoduše musí smířit s tím, že nebude nejrychlejším na silnici," - v kontextu schopností auta je to hláška poněkud nemístná.
7/ Naprostá haluz je ovšem hodnocení podvozku. Stejně jako u motoru se musím ptát - "horší tlumení nerovností" ve srovnání s čím? Konkurenty CR-V mám projeté asi všechny a nevybavuji si ani jednoho, který by lépe tlumil. Snad jedině Sportage, ale té zase chybí jízdní vlastnosti. Železniční přejezdy, záplatovaná čtvrtá třída, kostky na Starém městě a dokonce i pravý pruh na D1, tohle CR-V dává s prstem v nose. Jistě, propadlý kanál občas bouchne a krátké zpomalovací prahy nemá rádo, ale které auto ano? "Posádka tak bohužel dobře cítí rozbité české vozovky." - že vás hanba nefackuje, pane.
8/ Cápu, že ve městě a na dálnici se to nevyzkouší, ale co třeba zmínit se o jízdních vlastnostech? Opravdu ani věta o autě s patrně druhými nejlepšími jízdními vlastnostmi ve třídě? O nastavení elektrického posilovače?
Holt, jak Hondy netestuje mistr Soičiró FoKing, tak už nevycházejí jako nejlepší auta v dosud známém vesmíru a je třá do toho řádně zarazit vidle!
Tak good luck >:D
Takhle těsně po poledni a ty už máš naváto? Mimochodem - test stejného auta: [odkaz] ,jenž se shoduje s mými dojmy a také s poznatky Double Six níže. Zvláštní shoda náhod, co říkáš?
No však, jak říkal mariachi - když je autorem Hondí mistr King, vyjde z toho nejlepší auto na světě. Pro ostatní jsou lepší volby, a s tím je třeba se smířit.
To myslíš vážně? V tom testu zazněla celá řada výtek, nehledě na to, že je z toho poznat, že auto jezdilo i jinde, než na dálnici a ve městě. Jestli mají testy (a články vůbec) na hondaclubu k něčemu daleko, je to nekritické opěvování čehokoli. Ale to bys nesměl být líný si to přečíst. :-!
Celému Hondaclubu je vlastní asi toto: Naprosto absolutně nekritické opěvování čehokoliv od Hondy, podpořené pliváním, až blitím na cokoliv z koncernu VW, případně BMW. To mám od vás tak zažité, že i Fiatí extrémista wolff je vedle Hondaclubu jen slabý odvar. Toto konstatování není nijak mířeno proti Hondě jako takové, ostatně CR-V bylo zrovna nedávno i v mém hledáčku, ale proti těm vašim fanatickým výlevům.
Tak se nediv, že vám - s vědomím, že normální diskuse není s vámi možná - vracím stejnou minci.
Samý kecy, mariachi. Obecné tlachání a navážení se do ostatních, to dáváš s (podle sebe) grácií, ale rozumně zdůvodnit své žblebty, na které si (bůhví proč) dávám tu práci věcně argumentovat, to nedáváš. S tímhle jdi k šípku. :no:
Dokážeš udržet pozornost alespoň na dvou řádcích? Shodujeme se s Double Six a já neopisoval. A ano, i testem na hondaclubu. Double Six rozhodně není fanatik a bez ohledu na to, co si myslíš, nejsem fanatik ani já a fanatik není ani King, má přehled, umí psát, patrně i řídit a jak vidno z porovnání s Double Six a se mnou, je objektivní. Že je text psán pro komunitu se nevylučuje s tím, že zazní vše podstatné. A společným jmenovatelem toho všeho je, že ten, kdo je mimo, je autor testu, což ostatně stran jízdního komfortu potvrzuje i mariachi. trošku prekérka, což? :-!
K tomu podvozku. Jel jsem v CRV s naftou 2,2 a podvozek byl tvrdý jako šutr. O komfortu se mluvit rozhodně nedalo. Jestli je na tom konkurence ještě hůř, tak to potěš koště.
Hezky napsáno, hlavně slušně, já když si tu recenzi přečetl a zejména tu pasáž o síle motoru tak mě napadaly jen nevhodné výrazy jako, že * který neví k čemu je řadící páka a když na ni musí sáhnout tak se mu zvedá kýbl, před spaním neusne dokud neo*** nějaké dobře oturbené 'žihadlo' a přirození si omývá vlažnou naftou by neměl taková auta testovat >:D
Protože je potřeba občas každý motor vyhnat do otáček, tak pokaždé, když jedu u nás Rychnovským kopcem nahoru, tak s chutí tam dám za 3 a otáčky pošlu na 6500 a rychlost mám skoro 130km/h. Takhle vyháním pavouky.
A málokdo do toho kopce zrychluje tak jak já (jen na spotřebu se nesmí koukat :-) )
Hele TeeJay, já se ti vůbec divím, že si dáváš tu práci a ztrácíš čas psaním do techto diskuzí. Já vůbec nepochybuju, že si jel v ostatní konkurenci a že asi máš rozhled a máš potřebu zde napsat svůj názor, kor když je článek asi napsán v rozporu s realitou, ale ja to tu pořád dokola. Pod každým článkem o Hondě příjdou jedni a ti samí (pánské přirození na 5) a pořád budou oponovat a posmívat se! A největší z nich je Mariachi, tomu bych zrušil přístup na auto.cz!:-!
Mám dnes dovolenou a vypadl mi plánovaný program, tak aktivně trávím volný čas. ;-) Mně nevadí diskutovat, když je s kým a o čem a má to nějakou úroveň. Mariachiho neřeším, to je diskuzní trol, ale docela srandovní. ;-)
CR-V s 2.0 benzin 4x4 + navíc automat mám v předchozí verzi (podle mě lepší verzi).
Auto je výborné a je spolehlivé a mimořádně prostorné. Pohodlně si sednu i v zudu, což dnes už těmř nelze (např. v bratrovo nové Audi A6 už v zadu sedět nemůžu).
Nevýhody - na dálnici je to utrpení, auto pomalu zrychluje; vyšší spotřeba - záleží na nájezdu - mám levnější a spolehlivější motor, ale jezdím tak za 10 litrů. Pokud někdo tvrdí, že jezdí v průměru pod 9, pak lže nebo jezdí výhradně mimo dálnice a měst. Já jezdím 90% dálnice, 10% velké město.
Sedadla jsou komfortní, lepší než Touareg a určitě lepší než etalon hrůzy - Mondeo Ghia X.
Aktuální CR-V s MT šlo mezigeneračně se spotřebou dolů v rozmezí 1-1,5 litru, takže by ses s AT asi vešel pod 9 bez větších problémů. I dynamika bude lepší, ale stále žádný zázrak.
Jenže on není průměr jako průměr. Dálnice a město jsou místa, kde motory obecně žerou nejvíce. Takže to je docela logické, že ti to žere 10. Kdybych já jezdil s A7G 2.0 90% dálnice a 10% město, tak mám kombinaci přinejlepším mezi 8,5 až 9 a nikoli pod 7,5 jako dnes.
Jak už naznačil můj prolinkovaný text, s výtkami souhlasím. Ten test mě docela překvapil, podobně jako před časem také úplně naruby obrácená recenze J. Koubka. Ale občas se to prostě stane, že auto řidiči nesedne. I proto se testy dělají na týden, i když ideál by byly tak týdny dva. Některá auta se prostě s přibývajícími kilometry mění a postupem času se názor na ně může i dost dramaticky změnit. Mnohokrát jsem si všiml i značných rozdílů studené auto - zahřáté auto a špatná souhra okolností může dílčí oblasti výrazně ovlivnit.
Už 3,5 měsíce se vozím autem se stejným motorem i výbavou.
Kde s testem souhlasím:
- páté dveře se vyklápí opravdu málo, stále za ně tahám a zkouším je vyklopit výše, ale nelze.
- nejenom řadicí páka má menší průměr, mě by se líbil i o něco málo širší volant.
- kufr je obrovský
- místa pro všech 5 cestujících je opravdu hodně
Kde s testem nesouhlasím:
- tlumení nerovností je v dobré nejenom mimo město, ale i ve městě.
- design je individuální věc, mně ten zadek Hondy přijde OK.
- na můj vkus ty parkovací senzory reagují zbytečně brzy
- vyšší otáčky neznamenají nepříjemný hluk (moje předchozí auto - P5008 hlučelo více).
- po dálnici mi to bere méně jak 9,5. Do Chorvatska a zpět jsem jel v průměru za 7,5. Abych měl po dálnici průměr 9,5, tak musím mít tempomat na 145km/h.
- za 4300km mám průměr 8,5 l/100km
Proč jsem volil CRV s atmosferickým dvoulitrem:
1) mám 3 děti a chtěl jsem pohon 4x4, nemám rád diesel (navíc za rok najedu tak 11000km, takže diesel nemá smysl)
2) hledal jsem náhradu za MPV = dostatek místa vzadu pro 3 děti a velký kufr + pohodlí
Mazda CX-5 - malé
Toyota RAV4 - dobrá volba, ale obtížné zapínání zadních bezpečnostních pásů (3 se tam snad ani nemohou připoutat, pásy jdou křížem)
Kuga - 1.6 Ecoboost s automatem mě rozmluvili (velká spotřeba) + relativně malé (jako Mazda)
Tiguan - malý kufr, pro děti nepohodlná sedala (moc tvrdá)
Sportage+ix35 - malé (hlavně kufr je pidi)
Forester - relativně malý kufr, drahý
Antara - malý kufr, 2.4i má velkou spotřebu
Takže jako kompromis vyhrála Honda. A zatím nelituji.
Co se síly motoru týče, věděl jsem, že oproti 1.6THP to bude slabší. Ale je to v pohodě. Táhlá stoupání na dálnici si žádají pátý převodový stupeň, ale jinak to auto není žádný lenoch. Holt musí řidič spolupracovat s řadicí pákou. Motor jde krásně do otáček a čím vyšší otáčky, tím více síly, což se mi moc líbí (jsem stará konzerva).
Jasně, 2,5i co mají v USA by bylo lepší, ale v EU by to bylo neprodejné.
Tak já z toho výčtu plusů a mínusů DoubleSixe čtu, že hledal co nejvíc prostoru za co nejmíň peněz, a vyšla mu benzinová crv. Proč ne, ale těžko jeho subjektivním výčtem preferencí odstřelit ten test auto.cz.;-)
Souhlas, tomu testu mohu vyčíst pouze to údajné špatné tlumení podvozku ve městě a líný a hlučný motor. Jinak máš pravdu.
Ve finále mého výběru zbylo CRV a RAV4. U CRV se mi nelíbila zadní prostřední hlavová opěrka (špatný tvar a způsob provedení), u RAV4 to již zmíněné zapínaní bezpečnostních pásů vzadu.
Jinak ta 2 auta si jsou hrozně podobná. Hodně místa vzadu, velký kufr, tichý a dostatečně silný motor, ....
Každopádně nemyslím si, že by CRV bylo nejlepší SUV ve své kategorii. Prostě jen nejvíce vyhovovalo mým požadavkům.
Jako příští auto koupím něco jiného. Když mi to firma umožňuje, tak je dobré vyzkoušet co nejvíce různých aut. Nechápu kolegy, co už 15 let kupují Octavii.
Tak to, což není výjimkou, zase špatně čteš. Tak ještě jednou:
- tlumení nerovností je v dobré nejenom mimo město, ale i ve městě.
- design je individuální věc, mně ten zadek Hondy přijde OK.
- na můj vkus ty parkovací senzory reagují zbytečně brzy
- vyšší otáčky neznamenají nepříjemný hluk (moje předchozí auto - P5008 hlučelo více).
- po dálnici mi to bere méně jak 9,5. Do Chorvatska a zpět jsem jel v průměru za 7,5. Abych měl po dálnici průměr 9,5, tak musím mít tempomat na 145km/h.
- za 4300km mám průměr 8,5 l/100km
Takže nejde o preference při výběru, ale o objektivní zjištění provozem.
Ve svém příspěvku jsem zmínil vše výše uvedené s výjimkou třetího odtržítka (a čtvrtého, takže jsem zhusta ještě drsnější a tedy určitě objektivnější), ve vadách výše jsme se shodli na volantu a já se navíc pozastavil pouze nad (ne)schopností obsluhovat palubák a dovolil jem si zmínit naprostou absencí informací o jízdních vlastnostech.
Takže mě logicky zajímá pozadí rakcí stylu "on má osobní zkušenosti a nepíše to, protože Honda, ale protože život, to je něco, co ty a tví soudruzi nezvládáte," když objektivní zjištění jsou stejná.
Ostatně tys všude byl a od všeho máš klíče, takže sám určitě moc dobře víš, jak na tom CR-V je. Nechceš zarmoutit Mariachiho?
K tomu palubáku. Já ho také zatím nedávám :*) Asi to bude chtít více času.
Zatím jsem ho nějak nastavil a změny neprovádím, ty údaje na něm nejsou pro mě důležité.
Překvapila mě ta nutnost kalibrovat systém, který hlídá tlak v pneumatikách (zatím jsem to tedy musel dělat pouze jednou). Bez nápovědy manuálu bych v palubním počítači nikdy nenašel, jak to mám nechat překalibrovat.
Palubní systém současných Hond je opravdu peklo, ale novinář by měl vědět (zjistit), že není třeba se k němu proklikávat přes menu a i-MID, ale stačí mačkat šipky mezi pravým ramenem a spodním ramenem a na displeji v kapličce se proklikáš celým palubákem. Jo, nastavení zobrazovaného údaje na i-MID, to je ovšem challenge. 8-s
Já ve své podstatě nejsem příznivec žádné značky (krom Jaguaru a Land Roveru). Navíc nejsem ani žádný závodník a automobilový fajnšmekr. Každé mé služební auto bylo jiné.
Nikdo není dokonalý, ani auta. Je potřeba to vidět realisticky. Každé auto je postavené pro nějakého klienta, plní jeho očekávání. Proto něco, co je pro jednoho výhodou, je pro jiného nevýhoda. Třeba CRV je typický mummy car = dostane ho manželka, aby s ním rozvážela děti do škol a na kroužky. S tím jsem ho i kupoval.
Takže já ten test beru jako pohled člověka s nějakými prioritami a očekáváními. Já mám jiné. To neznamená, že ten test je špatně.
Skoro to vypadá, že se bojíš, že dostaneš nálepku japanofila nebo hůř, latentního člena místního honda klubu. Nevím, jestli bys s tím dokázal žít jako my všichni ostatní, co pod články o Hondě nechodíme plivat jedovaté sliny, ale není třeba se omlouvat.
S tím "Takže já ten test beru jako pohled člověka s nějakými prioritami a očekáváními." máš pochopitelně pravdu. Pokud kupuji 458 Italia, počítám, že se bude nějak chovat a asi mými prioritami nebude převézt komplet výbavu na čundr. Dá se ještě pochopit, že někomu přijde slabý dvoulitrový motor v kompaktním SUV, jakkoli je to zvláštní a asi by bylo vhodné to posuzovat v kontextu třídy a konkurentů, ale svézt se v jednom z nejkomfortnějších SUV na trhu a stěžovat si na komfort? To přece není o prioritách a očekávání, to je o vytržení z reality. Nehledě na prostý fakt, že to auto patrně vůbec tu okresku nevidělo.
Já jen zlehka upozorňují na fakt, že ti takzvaně neobjektivní a ti nestranní se shodují, ale i přesto ti neobjektivní dostanou sodu, že jsou zaujatí, zatímco ti nestranní dostanou palec. Kocourkov hadr. ;-)
Jakou mi kdo dá nálepku je mi úplně jedno. Já su kupuji auta podle toho, jestli plní mé konkrétní požadavky v danou chvíli. A vždy vím, že to, co kupuji, není dokonalé. Vždy musím udělat nějaký kompromis. Ideální auto bych musel poskládat z několika aut.
Ad komfort, jestli tester právě přesedl z Mercedesu nebo Citroenu na vzduchu, tak chápu, že mu CRV přišlo málo komfortní se špatným tlumením nerovností.
Já mám na CRV 17" kola s profilem 225/65, nafoukaná na 2,3 baru a na tlumení nerovností si nestěžuji. Je to lepší jak P5008 na 16" kolech.
Ano fajn přístup ;-) . Dělím auta na dobrý a výborný. Na vyloženě špatný jsem leta nenarazil. Bez rozdílu značek, ale svoje oblíbence mám samosebou taky :-)
Tiguan, Sportage/ix35, Kuga a ani ta CX ( i když je z venku nafouknutá) jsou obecně menší vozy :-) Ty bych na základě tvých požadavků vůbec nezahrnoval, ani v jednom sice vzadu nejsi uplně zmáčknutý jak ve Fabii, ale jet tam 600km v kuse bych nemusel :-)
CR-V je velikostně srovnatelné ve své třídě jedině s Outlanderem, ale to přece není problém CR-V, ale špatného packagingu ostatních konkurentů, ne? Pokud mám rozměry +- stejné a výrazné rozdíly v prostornosti, asi bude někde něco špatně, popřípadě dobře. ;-)
Ještě že konkurence nespí a má pružné turbobenzíny :-)
Jinak, je to spíše cíl, poskytnout SUV s technikou nižší střední třídy, tady CRV stojí někde mimo tabulky, takže pro někoho to může být plus, pro jiného je to mínus. Né každý hledá velké auto. Pro ptořeby většího rodinného vozu poslouží lépe CRV, pro jízdi ve 2 je daleko lepší volbou menší a lépe jezdící SUV,
Jasně že spoustě lidí stačí menší SUV, já o malých autech něco vím. ;-) Asi jsem staromódní, ale SUV už z principu vnímám jako prostorná rodinná auta, pokud mi stačí hatch, koupím hatch a ne SUV s tragickým kufrem a dalšími benefity.
Tragický kufr... no to asi mluvíš o autech typu Captur, 2008, ti mají kufry v mezích jejich kategorie, ale tyto SUV co vychází z nižší střední na tom špatně nejsou. Dobrý je Tiguan, ten má velký kufr na svou třídu a třeba ta Kuga zase nemá tu otravnou nakládací hranu. Bohužel u těchto aut nikdy neuděláš rovnou ložnou plochu, tam mi voní více klasické kombi :-)
Pozor u Tiguana. Kufr je dostatečný (470 litrů) jen pokud nemáš rezervu. Objednáním rezervy se ti kufr smrskne na nedostatečných 350 litrů.
Kuga objednáním rezervy zmenší kufr z 456 na 406 litrů. Což ještě jde.
Sportage a ix35 mají 350 litrů (ale pod podlážkou v kufru je plnohodnotná rezerva).
Bez rezervy (i té na dojetí) bych nerad jezdil. A to mluvím z vlastní zkušenosti. Píchl jsem kolo a rezervu se u P5008 nepodařilo vyndat (je ze spodu auta a mechanismus vyjímání kola byla jaksi rozbitý). Ještě že si mi to nestalo někde v noci na dálnici cestou na/z dovolené.
Jasně, kombi je kombi, i když rovná ložná plocha taky není samozřejmost, ale to potvrzuješ, co píšu - SUV jako rodinné auto, alternativa kombíku. Ale nevím, proč bych měl chtít třeba Kugu, která je uvnitř stísněná a má ne úplně velký kufr, připravuju je tím o nemalou část výhod, které SUV poskytují. Každý to může vidět jinak, ale popravdě řečeno - když jsou vnější rozměry +- stejné, proč kupovat záměrně menší auto? Kvůli ušetřeným 20 tisíc? To přece nedává smysl.
Kuga neni stísněná, to si v ní asi nikdy neseděl, je uvnitř stejná jako Focus. Psal sem, že já se 190cm vzadu nesedím tak rozváleně jako třeba v Mondeu, nebo v Superbu. To stejné Tiguan i Sportáž.
Kolik měříš? Když ti Focus přijde stísněný? Já sem si v něm připadal naprosto v pořádku. Nacestoval sem v něm v říjnu 2000 km za týden na dovolené a vůbec sem neměl problém. Kuga je stejná, ale vyšší.
>:D Nejde o to, kolik máš nad hlavou, s cylindrem nejezdím. >:D Málo míste je v příčném směru, z jedné strany tlusté dveře, z druhé nasivní střeďák, drtí mi to nádobíčko. ;-)
Co se týče kufru jsem byl i ochoten přistoupit na rakev na střeše.
Ale jak říkáš, vzadu je opravdu CX5, Tiguan,... někde jinde jak CRV.
S CRV v tomto a v této třídě drží krok jen RAV4, Outlander a překvapivě i Forester.
Stejně mile jsem byl překvapen i u Koleose, kde všechny testy tvrdí, jak má málo místa vzadu. Není to pravda. Děti si tam v pohodě sedly a ještě měly dost místa pro kolena, a to jezdím s hodně nataženýma nohama, takže u většiny aut mám sedadlo řidiče v krajní pozici. Jenže Koleose vyřadila nemožnost dostat benzínový motor.
U Koleose se mi hrozně líbilo to otevírání kufr. prostě otevřeš spodní díl, sedneš si na něj, nazuješ lyžáky (a nešlápneš u toho do sněhu), ... prostě paráda.
S Koleosem naprosto souhlasím! Ono to není malé auto i když se někomu může zdát. Jako plusy uvedu taky ten kufr, to se mi moc líbilo, sedačky, výbava a cena.
Jel sem jen 110kw Dci, nejelo to špatně, ale typické Dci, které nezarazí do sedaček a jede lineárně za plynem. Podvozek moc komfortní nebyl a také se mi nelíbily velké plochy z tvrdého plasty v interiéru. Nejhorší mi přijde dizajn v některých modelových rocích tohoto vozu, ale s posledními facelifty nemám problém ;-)
Jak sem psal výše, nejlépe z těchto SUV jezdí Kuga ( možná ten Forester, ale tím sem jel před hooodně dlouhou dobou), ale ta rozhodně nenabídne obrovsky kufr a v zadu pro člověka vyššího vzrůstu to na dlouhou cestu do chorvatska není uplně ideál :-)
Jízda není jen motor, to je jasné, že 2.0 TSI naklepe základnímu TDCI od Fordu ( v tomto modelu) >:D My máme tu Kugu, přítelkyně otec Tiguana TDI, Kuga je lepší jízdou (vlastnostmi, tlumením nerovností, v zatáčkách), Tiguan má větší kufr a kousek více místa v zadu :-) A to sme se shodli vsichni :-)
Koleose hodnotim velmi kladně, ale zde na diskuzi tě teoretici ukamenují >:D
Koleos mi přišel nemastný-neslaný. Prostě nevýrazný. Trochu mě odradil pohon 4x4, který se musí přepínat nějakým ovladačem, prostě pokud čtyřkolku, tak automat, kterej to řeší sám.
Tiguan celkem OK, ale jestli chceš poznat prkno, tak buď sbal ťamanku, nebo si projeď Tiguana s R-line paketem na 19". Nic tvrdšího jsem v této kategorii nejel, to byl fakt masakr, kdy mě auto doslova nakoplo za každý kamínek.
CR-V pohodlné, až houpavé, a s 1,6 dieslem překvapivě úsporné.
Měl jsem na mysli ten tvůj "masakr". To se nekoná. Dá se s tím v pohodě jezdit.
A ano, CRV se dost naklání, do zatáček i při brzdění. U Tiguana nebo Kugy jsou ty náklony mnohem menší. Ale já jsem zvyklý z P5008, kde ty náklony byly dost podobné.
Tak pro mě byl takto prkenný crossover masakr, od "hatchbacku v lodičkách" >:-[] prostě nečekám prkennost, jako špatně vytuněného HH.
Jezdit se s tím samozřejmě v pohodě dá.
Tak 1.6 FWD je o poznání tužší, než 2.0. Dvoulitr je fakt hodně komfortní. Tu 1.6 bych označil v rámci řady jako sportovní - tužší, ale "pevné" tlumení rázů, 2.2 má charakteristiku nejhorší, tu bych označil jako tvrdou, ale stále je to komfortnější, než většina ostatních kompaktních SUV.
Jenom bych doplnil, že ten Koleos samozřejmě automaticky připojuje zadek. To, co si můžeš manuálně přecvaknout kolečkem na palubovce krom toho auto-módu, je trvalá čtyřkolka, kdy to jde 50 na 50 (ale po překročení cca 40km/h se to stejně samo přepne na auto), nebo trvalá předokolka. Stačí to mít celoročně na "auto" a chová se to stejně jako veškerý zbytek konkurenčních esuveček ;-)
Ford si dal hodně záležet, proto mi ta Kuga přišla také o trochu lepší jak Tiguan. Až na tu palubovku, to je hrozně "kolotočářské", fuj.
Ta výhoda Tiguanu vzadu je hlavně v tom, že sedíš výš. Sedák má od podlahy výše než běžná auta, proto jsou hezky podepřená stehna a kolena netrčí tak do výšky.
Koleos je naprosto pohodové auto a mít benzínový motor, tak jsem ho koupil místo CRV. Dokonce i dětem a manželce se vnější design Koleosu líbil.
Koleos a "líbil", to vidím v jedné větě společně asi vůbec poprvé v životě. Vždyť ten Samsung je odporný - a to jsem obvykle k designu aut dost tolerantní. 8-s
Dotaz na manželku a děti byl jednoduchý: "Líbí se vám to auto nebo ne?" A odpověď zněla: "Líbí." Že existují hezčí auta, o tom se nemá smysl bavit, to víme všichni.
Mě u toho CRV trochu vadí ta maska. To napojení těch chromových lišt do hlavních světlometů není úplně můj šálek kávy. Ale jako celek to celkem jde.
To ix35 je ošklivější - jak někdo trefně poznamenal, "jak kostka másla, co se rozpouští na sluníčku" >:D
Nerozumím. Aktuální končící Acco, pro mě z aktuální produkce jediný pěkný auto z portfolia Hondy.A řekl bych, že kromě kombi v minulé generaci bylo vždycky pěkný.
Předpokládám, že měl na mysli Hondy představené v posledních pár letech. A Accord je snad nejstarší v nabídce (někdo tu psal, že se už nedá objednat, leda skladovku, pokud jsou) a není to zrovna pár let od jeho představení.
Já mám za to, že "od 2009" by se do "posledních pár let" vešlo. Ale to je jedno, byl to jen dotaz, jestli ani ten se nelíbí. Já jako fanda Hondy mám taky problém s jejich nynějším designem.
Ecoboosta. Palubovka mi taky krásná nepřijde, teda ten panel rádia, ale po svezení bylo jasno a vzhled palubky byl vedlejší, navíc je to auto za dobré peníze, vybavené a velmi slušně s tím ten motor hýbe, tady nebylo v našem případě o čem :-)
My (rodiče, já SUV nemam a nechci :D) taky o Koleosu přemýšleli, ale nepotřebovali 4x4, tak to bylo zbytečné :-)
Já marně hledal někoho v blízkém okolí, kdo má 1.6 132kW 4x4 na svezení. Z LeasePlanu jsem měl pouze informaci o dvou těchto vozech z jejich flotily a údajně mají průměrnou spotřebu přes 11. To není na dlouhé trasy, to by byl člověk stále jen u čerpacích stanic.
Tak ono se neni čemu divit, jednašestka s takovým výkonem a ještě tahá vysokou karoserii a 4x4 :-) Nám to jede za 7.5 ale umí i 8-9, když jí taháš za krk. Výhoda je, že ten motor fakt jede pěkně, za plynem, výkon narozdíl od TSI nepostrádá gradaci a a vzhledem ke konkurenci je ta dynamika více než obstojná, až sem sá byl překvapen a to i při naloženém autě :)
Když 4x4, asi bych chtěl naftu... ale chápu, že cena je neúprosným měřítkem a naprosto tvou volbu vozu chápu :yes:
Cena nehrála vůbec roli, mohl jsem si koupit podstatně dražší auto (ale nevím, proč bych to dělal).
Diesel nechci, jezdím většinou po městě, krátké trasy, to by DPF nedal. Navíc mi vadí hluk dieselového motoru, emise sazí a možné problémy s naftou a startováním v zimě (parkuji venku a bydlím na horách).
Takže pro mě je benzín jediná volba, nejlépe atmosféra (ale bohužel jich ubývá).
Forester nevím, ale lépe než Kuga jezdí rozhodně CX5. Vezmi si oba vozy na nějakou roztřískanou a záplatovanou cestu, čím rychleji pojedeš, tak CX5 nejenže lépe drží, ale i překvapivě lépe tlumí, navíc se s ní subjektivně dá jezdit mnohem přesněji (řízení).
Co se dálnice týče, CX5 je o dost hlučnější (jak aerodynamický hluk, tak motor) než Kuga, citlivější na pohyby volantu, ale pokud si toto osaháš, je na konec stabilnější.
Já bych naopak CR-V s AT preferoval, v případě 2.0 se ale obávám, že bude platit to, co zaznělo v tomto testu na účet verze s MT. :-O Tam by ta 2.4 byla ideální. V USA bude teď po faceliftu s CVT, to by mohlo být příjemné.
V téhle generaci ještě 1.5 VTEC Turbo určitě nebude. A až bude, nemyslím si, že by mělo elektromotorovou charakteristiku jako TSI, Honda vždycky dělala motory jinak a pochybuju, že na tom přeplňování něco změní.
Nic odpovídat nemusíš. "...Turbo určitě nebude. A až bude, nemyslím si, že by mělo elektromotorovou charakteristiku jako TSI, Honda vždycky dělala motory jinak a pochybuju, že na tom přeplňování něco změní."
Jak jinak? Pokud použije Honda turbomotor, bude mít velmi podobnou charakteristiku jako u TSI nebo Ecoboost, případně BMW přeplňovaných jednotek. Jednoduše vyplní výkonovej deficit ve spodních otáčkách. Jestli dokáže gradovat ve vyšších líp je otázkou.
Ale ty už víš samosebou dopředu, že vše bude jinak. ;-)
Napsal jsem jen, že pochybuji, že by turbomotor Hondy neměl gradaci ve vysokých otáčkách, když ji její všechny motory vždy měly. Že si to vykládáš po svém je jen tvůj problém.
Ano, dealer mi potvrdil, že příští generace CRV už bude mít 1.4T. A údajně vypadne i 2.2 diesel a nahradí ho 1,6 biturbo.
Teď přichází facelift stávající verze, takže za cca 3 roky tu bude nová generace.
nechce se mi věřit, že by motor, se kterým jsem v CR-V III najezdil osmdesáttisíc km byl v nové generaci tak špatný. jsem si naprosto jist, že testér neumí používat ten trčící klacek, taková škoda, když funguje tak skvěle, tak přesně
měl dvojí tvář, do cca 3500 klídek pohoda dr Jekyll a pak se probudí mr Hyde a frčí až do 6500 (tři tisíce otáček radosti)
opravdová trojkombinace město, meziměsto, dálnice při o 10 km překročení limitů ukazovalo 8,2
víc umělo vysát při "letu" přes Německo, 50 litrů benzínu už po 400 km
V 2012 som kúpil Hondu CRV 3. generácie, s motorom 2.0 i, 4x4 a s manuálom. Po odjazdení 80.000 km mám dlhodobú priemernú spotrebu podľa PP 7,8 l /100 km. V reále podľa nákupu PHM je to 8,1. A to jazdím 60% mesto, 20% dialnica a 20% mimo mesto. Mimo mesto sa dá v pohode jazdit dlhodobo pod 7 litrov. Pri 120 km je spotreba pod 8 l, pri 130 okolo 8,2. Myslím, že na auto takej kategórie sú to nadpriemerné údaje. Keď sa s ním naučíte jazdit, tak jazdíte za 7 l a k tomu nemusíte riešiť turbo, DPF, máte tichý a spoľahlivý motor, lacnejší servis aj poistku. Zaujímavé je, že pred časom bola v iných testoch veľmi kladne hodnotená Mazda CX 5 a aj Toyota RAV 4 v benzíne. Myslím, že atmo benzíny, aj vďake Mazde, budú o pár rokov veľmi konkurencie schopné aj voči turbodízlom.
presne tak... mnohe benziny su dnes zbytocne podcenovane a pritom su v pohode .... neviem preco kazdy sa ide z dizlov potentovat ..... jazdi kazdy snad v terene? taha kazdy za sebou karavany? kazdy jazdi 40 tisic rocne? kde? kedy? po praci? v noci? ( nebavim sa teraz o taxikaroch ani firemnych kraksnach ) ... inak dizle spravne ako pises tiez nejazdia zadarmo ako si kazdy mysli ( filtre pevnych castic, castejsie servisne intervaly a turbo neraz znamenaju pekne vydavky ) .. na beznu jazdu ked clovek nespravi viac ako 25 tisic rocne by som dizel urcite nezvazoval.... a kludne kupil benzin aj v SUVecku ... ved dnesne SUVecka jazdia uz len po ceste... vyhody dizla viem pcohopit v terene... ale na ceste do prace v meste alebo mimo mesta pri najzde 20 tisic rocne ozaj je naivne si mysliet ze na dizli usetrim.... ani cent
Jednou se mi podařilo jet se spotřebou pod 7l. bylo to z Liberce do malé Úpy a zpět. A byla to hodně poklidná jízda.
Já mám zatím průměr 8,5, ale troufnu si tvrdit, že s přicházející zimou a častějšími jízdami po městě to poleze nahoru, tipuji kolem 9l.
Panove, nevite nahodou o nejakem diskuznim foru, kde se da zadat otazka obecna otakza napr. na tema sportovnejsi vuz a vec prodiskutovat s ostatnimi? Na ACZ se diskuze toci kolem clanku, ktery ACZ publikuje, takze no neni k tematu.