Diskuse

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic – Ve skutečnosti má jen jednu chybu!

12.3.2018

Současná třetí generace jazzu je ve výrobě od roku 2014. V rámci nedávné modernizace výrobce rozšířil na starém kontinentně nabídku o větší motor 1.5 i-VTEC. Vyzkoušeli jsme jej ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou.

 

  • 113 Reagovat !

    foto maXX-CZ

    maXX_CZ 12.03.  13:25

    Klasicka japonska demence

    Chci do Jazzu solidni motor, takze si musim koupit nejvyssi vybavu dynamic. No dobra. No a dostanu k tomu za pul milionu aspon autoklimu? Ne, ta je jen pro vybavu Elegance, ke kterej ale nejde motor 1,5. To jsou opravdu idioti, ze to snad ani neni pravda. A to jeste pomijim samotnou cenu, ktera jen stezi bude omluvitelna vybavou (B segment za pul milose se 130 atmo konma). To by mi to muselo varit samo kafe.
    Skoda (ne ta, co myslite >:D ), protoze jinak tomu autu fandim, ale vocad pocad.

    • 11 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 12.03.  14:08

      « Re: Klasicka japonska demence

      To auto je zdařilé, motor 1,5 na toto auto skvěle padnoucí, ale to křižování výbav je maras. 4t ot při 130 nevadí, je to auto primárně do města.
      • 10 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 12.03.  15:37

        « Re: Re: Klasicka japonska demence

        To pak ale postrádá smysl, do města přeci musí stačit základní 1,3. ta 1,5 by měl být bonus pro toho kdo jezdí příměsto i dálnici. Pak nechápu ty kratší převody u silnějšího motoru. Celé je to prostě postaveno na hlavu a nedává to příliš smysl. Ach ti japonci.
        • 21 Reagovat !

          foto michal-t

          michal.t 12.03.  16:33

          « Re: Re: Re: Klasicka japonska demence

          Nemá to třeba Mazda 3 podobně? U 88 kW delší převody a u silnější 121 kW kratší? Mě by taky štvalo, koupit si silnější motorizaci a pak ji muset trápit dlouhými převody s velkými přeskoky, které část dynamiky zkrátka pohřbí.

          Právě pro jízdy na dálnici bych osobně uvažoval spíš o té hondí 1.3 – ani ne tak z důvodu, že točí míň otáček, ale spíš z důvodu, že dálnice je pro mě tak jako tak nuda a nic na tom nezmění ani schopnost auta rázněji akcelerovat při dálničních rychlostech. Konec konců, dálnice jsou tu ze své podstaty zejména pro umožnění co nejustálenější jízdy, ochota zrychlovat se využije spíš na jiných druzích komunikací (ke kterým mi i ten Jazz 1.5 sedí mnohem líp, než k bloumání dálnici).
          • 01 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 12.03.  17:55

            « Re: Re: Re: Re: Klasicka japonska demence

            Tak s tou mazdou 3 máš pravdu, má to podobně nesmyslně. tam mi to ještě nějaký smysl dává, protože motory se liší jen výkonovou špičkou, krouťák je stejný. A hlavně auto aspoň trošku sportovně vypadá. Tahle krabice pro důchodce sportovně nevypadá ani náhodou. Ale třeba v japonsku to je to pravé ořechové pro teenagery a tak Honda nabízí firemní "tuning". Holt jiný kraj jiný mrav.
          • 01 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 12.03.  23:54

            « Re: Re: Re: Re: Klasicka japonska demence

            Mělo to tak více aut, včetně koncernu, tam je to docela běžné. I v minulé generaci Superbu měla slabší 2.0TDI 103 kw delší převody než silnější 125 kw. Vysvětlení je jednoduché, počítá se, že zájemce o silnější motor chce dynamičtější jízdu a dlouhé převody by eliminovaly výhodu silnějšího motoru (viz Cruze 2.0 cdti 125 kw zdaleka nejede tak dobře jako Octavia 2 RS TDI, ale zase ve 130 točí jenom 2100 ot.), zatímco kupce slabšího motoru zajímá spotřeba a tedy delší převody....a ono ta 1.3 přece s přehledem udělá 160, natož 130...

            Samozřejmě to ale není pravidlem (viz Cruze)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 14.03.  11:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Klasicka japonska demence

              To není tak úplně pravda. Je to hlavně o dojmu. Dám tam trojku, šlápnu na to. S kratšími převody bude auto zrychlovat lépe. Ale jen díky tomu, že při stejných startovních otáčkách pojede auto s lehčími převody pomaleji (mám tedy na kolech k dispozici větší moment). Respektive při dané startovní rychlosti bude mít vyšší otáčky (tedy opět větší moment na kolech). To je celý trik. Když v jednom autě budu mít na trojku převod jako v druhém na čtyřku, tak ta auta budou zrychlovat úplně stejně, jen jedno bude muset jet na trojku a druhé na čtyřku.

              Dělá se to jen z marketingových důvodů kvůli tomu dojmu. Ve skutečnosti ti v tomhle dají kratší převody prd. Můžeš získat jen na jedničku, maximálně na dvojku (velký přeskok mezi jedničkou a dvojkou však stálý převod neřeší). Těžká 1/2 může být otravná, hlavně při něčem jako odbočování do kopce. Na vyšších stupních to vyřeší podřazení. Mně je třeba úplně jedno, jestli ve městě jezdím na trojku. Nefňukám, že nemohu jezdit 50 na pětku.

              Dělá se to hlavně u motorů se stejným objemem, obzvláště atmosférických. Zvětšují tak vnímaný rozdíl v nižších otáčkách, protože momenty se tolik neliší, nebo jsou úplně stejné (případ 1,0 MPI, 2,0 Sky atd.). Jinak by se jim na ten příplatek také mohli vyprdnout.
        • 10 Reagovat !

          foto Mino21

          Mino21 13.03.  00:17

          « Re: Re: Klasicka japonska demence

          Kratší převody u silnějšího motoru jsou docela běžným jevem např. proto, aby se ten silnější motor jevil dynamičtějším (protože do uříznuté špičky by jinak nebyl žádný rozdíl dynamiky, navíc slabší verze tak budou mít nižší spotřebu). Není to žádná japonská demence. Měla to tak např. i Felicie 40kW proti 50kW nebo Citigo.
    • 12 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 12.03.  17:03

      « Re: Klasicka japonska demence

      Ten Jazz má také výborné mechanické uzatváranie vetrania. Zatvára sa takou 90s páčkou čo je na aute za pol mega celkom sranda.
  • 13 Reagovat !

    foto efreeti

    efreeti 12.03.  13:30

    Cena :(

    Ta cena je fakt smrtící, u Hondy to vlastně aní nepřekvapí, ale kdo ty prachy má, tak za to pořídí auto z nižší střední uplně v pohodě...a možná bude jezdit i líp.
    Takže cílovka je: člověk ve vatě co shání strašně malé auto zvenku, strašně velké zevnitř, které skvěle jezdí na okreskách a přitom vypádá podobně jako "Getz" pro důchodce.
    Kolik se takových lidí najde ukážou až prodeje, ale v ČR jich bude minimum to je jiste....jako bazarovka za několik let to bude bomba.
    Je fajn,že Honda hledá cesty i jinde než je mainstream...a člověku je až líto, že se to nikdy nepromění ve finanční sukces a obrovsky objem prodejů a opět to bude slepá uličká (případně předběhnutí doby o 10+ let) jako u CRZ, Civicu tourer, puvodni HRV, FRV, Insight atd. Naposledy se Honda trefila do vkusu kupujících s CRV a z toho žije dodnes...fakt bych jí přál aby to opět vyšlo..tak snad to vyjde s autem ala Honda Urban EV Concept.
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 12.03.  13:40

      « Re: Cena :(

      Hledání cesty jinde... to je asi případ od případu. Civic Tourer byl třeba pokus o klasicky evropskou mainstreamovou cestu - kompaktní kombík, s torzkou vzadu, zaměřený na prostornost, s 1.6 naftou.

      CRZ - tam asi jo, takové auto bude dávat smysl třeba za pár let. V době uvedení to bylo buď drahé, nebo slabé.
  • 41 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 12.03.  13:32

    Jazz

    Nebudu komentovat cenu, to je takový Jazz-evergreen.

    Jinak to vypadá dobře, 0-100 pod 9s a >100Nm na litr, to jsou solidní hodnoty. Prostě... atmosféra s adekvátním objemem a technikou má pořád co říct, jen holt takových moc není (a ty co jsou si nechají zaplatit). Snad jen těch 4000/130km/h mi přijde hodně, i přesto, že to snad je dobře odhlučněné... na tohle jsem docela alergický.

    Musím trošku zkritizovat design... a dát za pravdu diskusnímu kolegovi se zapadlými koly (s tou výhradou, že to není čistě vina ET ;-) ) - černé disky obecně nejsou dobrý nápad a tady jsou ještě k tomu utopené a v designu, který nutí přemýšlet, jestli to nejsou poklice. To auto by i mohlo vypadat dynamicky, ale tohle to trošku sráží (a vůbec je ten zadek slabší částí auta):
    [odkaz]

    PS: ta řadička ale vypadá skvěle... házím vyčítavý pohled na Opel (i další) s jeho stříbrnými rámečky...
  • 41 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 12.03.  13:43

    hodnocení 4,5 hvězdy?

    "Podezřele málo kritiky, řeknete si. A je tomu skutečně tak. Prostě jazz s motorem 1.5 i-VTEC v mnohém překonal moje očekávání"

    Tak já snad ani nejsem na auto.cz. Honda a takovéto hodnocení? Výborně. Dokonce se podivuji nad tím, že auto označili za "přiměřeně tiché", pisálkové z německých periodik brali, krom ceny, hluk od motoru jako podstatné mínus. Nemyslím si však, že mini warm hatch by měl mít sterilní zvuk. Takže druhé překvapení :yes:
    Taky nechápu politiku Hondy. Automatickou klimatizaci bych do verze Dynamic dával standardně, alespoň jednozónovou, tak, jak je v základním HR-V (Comfort).
    Verze Dynamic v ČR zřejmě zásadně nezvedne celkové prodeje Jazzu, těch se prodalo v naší zemi v lednu tuším jen 13. Nicméně celosvětově to určitě do prodejů zasáhne. Jazz potřeboval 130 PS motor jako sůl. 1.3 i-VTEC je vynikající, ale potěší spíše spotřebou PHM, než dynamikou.
    • 20 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 12.03.  14:14

      « Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

      Holt nedá se zavděčit každému. Mě se zase nelíbí ten horizontální prolis v dolní části dveří. Ale jinak dobrý. Je také dobře, že Honda je dražší a právě proto z ní nebude další běžné malé auto. Honda ví co dělá...... :-!
      • 30 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 12.03.  14:30

        « Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

        Přesně. Globální model, víc, než 300 trhů, najít uni designpro každého v tomto světě... Nemožné. Já bych design snesl, líbí se mi kupodivu v bílé, tu nemusím. Ale tady o.k.

        [odkaz]

        Ano, Honda je drahá. Ale je škoda, že na rozdíl třeba od Suzuki, nenabízí i model "pro masy", dejme to s cenovkou od 249.999 Kč. A jinde má modelů v této třídě požehnaně. Holt, Evropa.
        • 21 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 12.03.  14:34

          « Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

          Až na ta černá kola. Nechal bych je nalakovat na bílou, to je s pár červenými detaily taková JDM klasika...

          BTW... co je pro tebe "trh"? 300 trhů? Já žil v tom, že na světě jsou necelé dvě stovky států...
          • 10 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 12.03.  14:49

            « Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

            Budiž. Ale na zimu by byla i ta černá kola o.k., no ne?
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 12.03.  15:01

              « Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

              Ale tak asi jo... jen prostě černá kola vždycky vypadají menší než reálně jsou... a celkem nevidím důvod, proč je neudělat třeba tmavě šedé...

              Pro pradědu... jestli by byla bílá dobrá nedokážu takhle říct... možná by to u MPV taky nefungovalo. Ale právě na Integru jsem si vzpomněl... a viděl jsem v té kombinaci i jiné sporťáky a vždycky to bylo fajn.
          • 10 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 12.03.  14:55

            « Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

            Měl sem svého času ITR DC 2 Championship white s bílími koly....paráda. Ale tento styl kol co vidím na Jazzu a na poměrně vysokém bílém autě v bílé barvě ....???? Nevím, nevím..... :-!

            [odkaz]
          • 10 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 12.03.  15:15

            « Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

            Oooops. Píšu z mobilu, ano, zemí je cca 190. Takže téměř 200 (potencionálních) trhů. Detailně jsem to zkoumal na studnici "moudra" (wiki) nedávno, ale přesné číslo z paměti už nevylovím.
            • 01 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 12.03.  16:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

              Aha, i to slovíčko potencionálních je důležité :-) (možná spíš potenciálních). V té tvé větě jsem to chápal tak, že se Jazz na 300 trzích nabízí... a tam bude reálné určitě mnohem nižší číslo i než ty 200, docela by mě zajímalo jaké... 60, 70? Dejme tomu celá EU+těch pár dalších tady cca. 35, USA + Mexiko + Kanada, nějakých cca. 5 v Jižní Americe, 10-15 v Asii, možná nějaký Egypt apod? No, to je hodně od boku střelené.
              • 00 Reagovat !

                foto Jopino

                Jopino 12.03.  19:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                Číslo jsem nedávno našel a docela mě překvapilo. Za Boha ho ale nemůžu dohledat, a to jsem ho psal i na HC (po 20 minutách to vzdávám). A teď myslím konkretně Jazze /Fit/. Jediné, co mi utkvělo v hlavě je 7.000.000 těchto prodaných prcků.
        • 11 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 12.03.  14:46

          « Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

          To víš, Honda nenabízí na export model pro masy, protože si chce uchovat punc japonské prémie... ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 12.03.  14:53

            « Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

            Teď nevim, jak to pobrat. Ironie? ;-)
            V Indii, Jižní Americe, nebo třeba v Malajsii Honda prodává víc modelů, než v naší "skvělé" unii. Upravím Brio a je to :-)
            • 01 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 12.03.  14:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

              No jo....třetí svět je třetí svět............ ;-)

              [odkaz]
        • 02 Reagovat !

          foto JuckiCZ

          JuckiCZ 12.03.  14:52

          « Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

          Přesně, docela mi chybí Civic - auto znatelně pod 4 metry délky, lehké, hravé, s točivou atmosférou, spolehlivé, zábavné, levné.
          Klidně tam ta 1,3ka mohla kralovat a nemuselo se nic extra speciálního vyvíjet.
          Škoda
          • 20 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 12.03.  14:59

            « Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

            Ctyřmetrový hatch? To se nevrátí, žel Bohu. A pokud ano, tak to bude IMA hybrid, nebo něco podobného. Viz reirkarnace Civicu MKI. Doby EJ9 jsou nenávratně pryč. Diky Bohu alespoň ta tento atmo Jazz. V příští generaci tam bude beztak uz jen tříválcový litr.
            • 01 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 12.03.  15:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

              jo, kdyby jen třívál.............spíš to vidím na zkratomobil....... ;-)
            • 11 Reagovat !

              foto JuckiCZ

              JuckiCZ 12.03.  16:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

              Proč by se takové auto nemohlo vrátit?
              Suzuki ho má, VW taky, Mazda to jen trochu překračuje, opravdu nevím, proč by Honda nemohla přinést něco podobně malého, hmotnost pod tunu, atmosféra pod kapotou.
              Ať už se to jmenuje jakkoliv.
              Velká auta Honda přestala prodávat, neb tady nikdy neprodávala a ta malá neustále rostou, aniž by jejich místo nahradilo něco nového.
              Mě se i hrozně moc líbilo CR-Z, když vyšlo a narvat do takového auta tu tehdy již dostupnou 1,5ku bez baterek a se 130 koňma, mohlo to být výrazně levnější a mnohem úspěšnější. Pak by se do toho nacpalo dnešní turbo a zase to mohlo dlouho žít, ale jak jsem psal, nic malého a jednoduchého dnes stejně není v nabídce...
              • 20 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 12.03.  16:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                Které Suzuki myslíš? Swift je docela výrazně pod 4m...

                CR-Z jojo, to auto bylo i hezké, jen prostě... za ty peníze to moc nejelo (i kvůli váze). Klidně bych si ho koupil jako auto do města, ale na to je ho zase trošku škoda.
                • 10 Reagovat !

                  foto JuckiCZ

                  JuckiCZ 12.03.  17:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                  Swift myslím, Civic měl taky výrazně pod 4 metry ;-).
                  CR-Z... Dát tam tu atmosféru, trefa do černého a mnohem levnější vývoj, ale asi chtěli dosáhnout něčeho jiného, než prodejů, třeba si jen stavěli brand...
                  Ono by mohlo být i zajímavé, kdyby sem nějakej odvážlivec dotáhl něco ve stylu kei cars, třeba by se to i chytilo, ale to už odbíháme hodně od tématu.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 12.03.  17:11

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                    Aha, dobře... to jsi ale hodně zpátky, Civic byl pod 4m už hodně dávno, ta EJ9 co zmiňuje Jopino už určitě pod 4m není... teda... určitě ne výrazně.

                    Malá auta tu jsou, kolínská trojčata jsou dokonce pod 3,5m...
                    • 10 Reagovat !

                      foto JuckiCZ

                      JuckiCZ 12.03.  17:21

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                      Však jo, já jen reaguju na Jopita:
                      "Ano, Honda je drahá. Ale je škoda, že na rozdíl třeba od Suzuki, nenabízí i model "pro masy", dejme to s cenovkou od 249.999 Kč. A jinde má modelů v této třídě požehnaně. Holt, Evropa."
                      A to právě tím, že nic tak malého, jednoduchého, lehkého a levného, jako byl původně Civic, nenabízí. Ne všechny automobilky na to zanevřely (viz. Citigo/Up, Swift, Picanto/Rio, F500 apod.).
                      A proto i ty Kei-cars ;-).
                      • 10 Reagovat !

                        foto Jopino

                        Jopino 12.03.  19:46

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                        Honda má taková auta, ne tady. Mě by se líbila třeba S660. Ale ač jsem fanda značky, musím uznat, že Hondu prodeje v Evropě zřejmě až tak netíží. Jinak by tu už by něco takového bylo. Vem si, kde je S2000? Evropský Legend, Accord? Hm, v propadlišti dějin. Hlavně, že se v Japonsku, Číně a USA prodávají jak diví. Accord tu zřejmě pošlou 2019/2020. Ale příchod malého, zábavného atmo hatche... To už tězko.
                        • 00 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 14.03.  12:00

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                          Accord bude opět Acura?
                          • 00 Reagovat !

                            foto Jopino

                            Jopino 14.03.  12:32

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                            Co mi říkal náš dealer (nějak participuje na německé Hondě), tak zatím se ví pouze to, že evropský Accord bude na pomezí 2019/2020. Dál jsem se po tom nepídil. Klidně bych se spokojil s US verzí (tedy s globální strategií), jakou praktikují třeba u Civicu (s drobnými odlišnostmi).
      • 40 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 12.03.  16:31

        « Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

        Dědo, jako já jsem pro každou špatnost, 130 koní v (pří)městským prckovi se solidním vnitřním prostorem a kratší převodovkou by se mi líbilo....dálnici neřeším, pokud na ni s takový autem náhodou zabloudím, tak to přežiju a na okresce by trocha toho hluku mohla být i fajn. A čistě teoreticky bych třeba to nemálo peněz za takový auto dal.

        ALE....jakmile někdo začne s tím, že to (jakákoliv) masová automobilka nacenila takhle, aby se z auta nestala tuctovka, tak jdu do vrtule. Vážně si nedokážu představit, jak hluboké by muselo být rozčarování šéfů Hondy, kdyby se jim Jazz prodával i přes vyšší cenu dejme tomu jako Clio. >:D ;-)
        • 20 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 12.03.  16:45

          « Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

          No, věř nevěř, ale já si myslím, že to má Honda marketing spočítané dobře.... :-! A bacha! Honda nemá výrobní kapacitu Renaultu. Takže nemůže operovat s menšími maržemi při vyšších prodejích.... :-!
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 12.03.  16:48

            « Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

            Já spíš myslím, že mají tu Evropu tak trochu bokem. Kdyby se tu prodeje zázračně zvedly, tak super, ale asi nejsou ochotní do toho nějak moc investovat a třebas zkoumat, jak by měly být udělané ty výbavy a tak.

            Honda má globálně větší kapacity než Renault, ne?
            • 10 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 12.03.  17:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

              Renault/Nissan aliance měla vloni celosvětově dvakrát větší prodeje než Honda. V samotné Evropě Honda prodala cca 140k aut a Renault group 1.6mil aut. :-!
              • 02 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 12.03.  17:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                No počkej počkej, řeč byla o Renaultu, ne o nějaké alianci...
                • 20 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 12.03.  17:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                  I samotný Renault prodal v Evropě 1.1 mil aut. Takže není co řešit. Honda si proto musí udržet odstup od konkurenčních masových aut a tím ospravedlnit vyšší marže.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 12.03.  20:34

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                    Ale prodeje a výrobní kapacita jsou opět dvě různé věci... no nic, to je fuk.
                    • 10 Reagovat !

                      foto Mino-1

                      Mino 1 13.03.  18:17

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                      Debata ma zaujala, tak som trocha pogooglil. V roku 2017 Honda celosvetovo predala 5,14 mil. aut, co je narast o 7,8% oproti roku 2016. Dostala sa tak na 5. priecku celosvetovo. A myslim, ze je to tym padom aj najvacsia doposial nezavisla automobilka.
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 12.03.  18:04

            « Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

            Dobře,tak jinak. Nebudu do toho tahat Renault ani nikoho jiného. Vážně si ale myslíš, že by Honda strašně nerada prodávala Jazz v počtech, na kterých byla v Evropě někdy kolem 2005, tj. cca 2,5 násobek ? ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 12.03.  18:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

              To já nevím. To by ses musel zeptat Honda marketing. Já osobně si myslím přesně to, co jsem napsal nahoře. A není nakonec pro firmu lepší mít nižší obrat a vyšší zisk? Otázkou zůstává, jestli je firma, v tomto případě Honda, schopna tento marketingový model dlouhodobě ustát.... :-!
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 12.03.  23:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                Když nevíš, takntu nehrej blbého
                • 00 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 13.03.  00:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hodnocení 4,5 hvězdy?

                  Cooooooooooooo?
  • 05 Reagovat !

    foto Josef-1

    Josef 1 12.03.  14:35

    Malý rozvor

    ve srovnání s Polem a Ibizou.
    Pokud jsou rodiče normálního vzrůstu, at raději volí auto s větším rozvorem.
    • 40 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 12.03.  14:39

      « Re: Malý rozvor

      Pokud jsou rodiče normálního myšlení, tak neporovnávají MPV a malé auto podle rozvoru.
    • 30 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 12.03.  14:47

      « Re: Malý rozvor

      Jazz má na zadních sedačkách, dle testera, stejně místa, ba o pověstný chlup víc, než pětkové BMW. Bavím se o prostoru pro nohy. Neřešil bych papírové hodnoty a spoléhal na vlastní zkoušku a úsudek.

      [odkaz]
      Video od 01.25 sec.
      • 00 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 13.03.  22:02

        « Re: Re: Malý rozvor

        Tak to snad každé auto má na zadních sedackach více místa pro nohy, nej petkove BMW. ;-)
  • 40 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 12.03.  14:37

    čo ma zaujalo

    točí sa o cene a cenu modelu som v texte nenašiel. 4000 otáčok pri 6manuáli je veľa a hotovo. Jazz pre rodinku s 1 malým deckom? Kľudne aj s 2. Inak je dobre, že tu také auto je, je praktické a podobné už miznú. ale tá cena to fakt zabíja, nech hovoria čo chcú.
    • 20 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 12.03.  15:07

      « Re: čo ma zaujalo

      Tak tak. Sedět na 4k ot na dálnici delší dobu.....nevím nevím.... ;-\
      • 40 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 12.03.  15:42

        « Re: Re: čo ma zaujalo

        Odlehčím to, tak to neber doslova. Jestli točí motor na dálnici 4.000 ot, když má omezovač u 7.000 ot. (jako Jazz) , nebo točí 3.000 ot., pokud má omezovač u 6.000 ot., je zcela jedno. Auto umí jezdit úsporně i tak a je docela slušně odhlučněné. Na Honda plaza dělali test hlučnosti Dynamicu právě při dálničním tempu, a to ve 120, 140 km/h, i když s CVT a nebylo zapotřebí zvyšovat hlas.
        • 20 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 12.03.  15:58

          « Re: Re: Re: čo ma zaujalo

          Máme 1.3l Yarise s CVT a jeli jsme už párkrát dálnici. Při 130 je hlučnost tak akorát snesitelná. Zajímavé, že mě ještě nenapadlo zkontrolovat otáčky.......tož snad příště... >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Jopino

            Jopino 12.03.  16:07

            « Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

            Vim, vím (onehdá jsi kvitoval příchod Yarise 1.5). Tak, nekoukal jsi na RPM proto, že Tě to zřejmě uvnitř hlukově neiritovalo ;-)
            • 01 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 12.03.  16:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

              Asi ne. Ono je to hlučné i při 60tce.... ;-)
      • 11 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 12.03.  15:43

        « Re: Re: čo ma zaujalo

        ta 1,5 měla být bonus pro dálnici a příměsto, silnější a při jízdě vyššími rychlostmi tišší. Tedy delší převodovka. Tak 3500 ot při 130 by mohlo být OK. Takhle by to postavila evropská automobilka. Oni ale přemýšlejí japonsky a podle toho vypadá výsledek.
        • 50 Reagovat !

          foto Jopino

          Jopino 12.03.  15:53

          « Re: Re: Re: čo ma zaujalo

          Je to teoretizování, svez se ;-) Honda prezentuje Dynamic (a máš to i v textu) jako sportovni verzi, edici a nejsou to jen prázdná slova, klišé.. Adekvatní motor, zkrácené převody, optipaket. Dáš tam delší převody a budou Jazz kritizovat, že nejede, jak by měl. Podle mě je to tak správně, není zapotřebí eko převodů.
          • 20 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 12.03.  18:22

            « Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

            tak a hlavne jazzik skonci na dialnici raz za cas, tak si myslim ak to nehuci pri 4000ot tak pohoda...spotreba dobra, hluk v norme, tak preco riesit cislo na otackomeri ? extrem to este nie je... kamos ma accorda type-r 6gen 2,2vtec a ten ma tiez na dialnici 4100ot a pohoda... raz za cas to tam prezije bez ujmy... ma to i pozitiva, cloveka to tak prirodzene nastavi na rychlost cca 120 a obetuje tych 10-20min dlhsie
            • 20 Reagovat !

              foto Jopino

              Jopino 12.03.  19:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

              Taky v tom nevidím problém. Je to předsudek. Tak nebo tak, předchůdce - Jazz /Fit/ Sport se po celém světě prodával jako housky na krámě. Tady se to auto vnímá jako supermini, ve kterém je ideální tříválcová 0.9 a basta. Škoda.
              Když jsem tuhle generaci viděl poprvé, nechápal jsem, kde kontruktéři vydolovali tolik vnitřního prostoru. Narovinu bych s tím autem problém neměl a dokázal si Dynamic představit v garáži. Za pár let určitě. Teď potřebuji objemnější kufr.
          • 20 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 12.03.  19:40

            « Re: Re: Re: čo ma zaujalo

            Při 4 tisících na šestý stupeň si ale říkám, k čemu tam ta šestka vůbec je.
            • 10 Reagovat !

              foto Jopino

              Jopino 12.03.  20:02

              « Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

              Nevím, abys nemusel podřazovat pod každým kopečkem? Ber tak, i když 130PS s autem slušně hýbe, má jen 155 Nm/4.600 ot.
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 12.03.  20:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                Abys nemusel podřazovat... však nemusíš, v kopcovitém terénu můžeš klidně jezdit na pětku a byl bys tam co teď. Ok, Jazz neznám a třeba to zvuková izolace řeší... ale já si pamatuju, že přesně tohle je věc, která mě nejvíc irituje na nějakém starším autě s 5MT (např. Focus II). Pokud to bereš jako auto do města, tak proč ne, ale zase za ty prachy...
                • 10 Reagovat !

                  foto Jopino

                  Jopino 12.03.  21:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                  Tak zavzpomínej na testy a osobní zkušenost s menšími atmo motory. Jízda po rychlostní silnici a táhlý kopec před Tebou, sezazuješ o kvalt, v zatíženém autě i o dva dolů. Navíc, u auta, které automobilka řadí do škatulky "sportovno". S krátkým 1.-4. stupněm a dlouhým 5. a 6. stupněm... hm, no nevím. Navíc, jednotlivé stupně by u ideální atmosféry, podle mě, měly na sebe navazovat s rozdílem 500-600 ot. Ale třeba se pletu.
                  Koukni zde. Od 10:40 sec. řeší, resp. testuje vnitřní hluk na dálnici.

                  [odkaz]

                  Nějakou vypovídací hodnutu to má. Na mini MPV to je slušné.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 12.03.  21:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                    Na to není těžké vzpomínat, takových aut byly ještě před pár lety plné silnice... a pořád mám Swifta jako druhé auto v rodině. Fajn, Swift je odhlučněný mizerně. Na video mrknu.

                    Můj problém možná je, že MiniMPV Jazz do škatulky "sportovno" rozhodně neřadím.

                    500-600 otáček kdy, při řazení na redline?
                    • 10 Reagovat !

                      foto Jopino

                      Jopino 13.03.  05:51

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                      Sporťák to nikdy nebude, souhlas.
                      Ne, špatně jsem to napsal. Při řazení u hranice +- 2.500 ot./sec. U red line to je přece až 1.500 ot./sec. Jak jsem psal, třeba se pletu, převodové poměry jsem nikdy cíleně nesledoval.
                      • 00 Reagovat !

                        foto -MT-

                        _MT_ 14.03.  13:42

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                        :-) Asi jsi myslel minutu, ne sekundu.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Jopino

                          Jopino 14.03.  16:05

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                          Jo, máš recht :-) :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto Mino21

                    Mino21 13.03.  00:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                    Navazovat o 500-600 otáček? To jako myslíš jak? Víš jak funguje převodovka? Poměry jsou poměrné, ne rozdílové. Nemůžeš říci, že by rozestup měl být 600 otáček, to je blbost. Ze kterého stupně a při jakých otáčkách? Když budeš řadit z 2500 na 2000, bude to dle tebe OK? Pokud ano, pak ale při 5000 tatáž převodovka způsobí pád na 4000 a najednou tatáž převodovka na tomtéž stupni už OK nebude? Navíc při vyšších stupních jsou ty rozestupy mnohem menší. Se schválně podívej jak řadíš. Z 1 na 2 tam budeš mít pád klidně 1000-1500 otáček, zatímco u 5-6 to bude třeba jen 200-300 a přijde ti to normální.
                    • 10 Reagovat !

                      foto Jopino

                      Jopino 13.03.  05:59

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                      Bavíme se tu celou dobu o 5. a 6. PS. Nevím jak to přesně popsat, takže to asi zní kostrbatě (čemuž napovídá i Tvůj komentář). Vytočím 5. PS na 2.500-2.600 ot./sec. a přeřadím na 6. PS. Ideál je podle mě (opět píšu, že se můžu plést), že otáčky nespadnou po 2.000 ot./ min.
                      • 10 Reagovat !

                        foto Emel

                        Emel 13.03.  08:41

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                        Odřadit na 6 při 2500, to je ale hodně na pohodu... obzvlášť s atmosférou. U téhle Hondy bys třeba řadil 6 při 65km/h.
                        • 10 Reagovat !

                          foto woody-alien

                          woody-alien 13.03.  11:23

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                          Já tu debatu chápu. Mít šestku a točit při 130 km/h 4.000 otáček je i u atmosféry docela zvláštní. Uvedu to na příkladu Swiftu Sport. Swift Sport MZ (2005-2010) měl pětikvalt, 92 kW a při 130 točil něco málo přes 4.000. Když pak udělali NZ (2010-), výkon se trochu zvýšil o 8kw, ale při 130 šestka točila nějakých 3.500 otáček. A už se s tím dalo i na té dálnici jezdit.

                          Můj Swift má 69kW, při 130 tacho točí cca 3.300-3.400 otáček (automat má nejvyšší kvalt delší než 5-manuál) a pokud veze dva lidi, tak na dálnici při ustálené jízdě nepodřazuje ani do stoupání. Čili já si nemyslím, že by to Honda u té 1.5 nutně potřebovala hnát tolik do otáček na nejvyšší kvalt. Ale pokud to zvládnou lepší odhlučněním, asi to tolik nevadí.

                          Co se týká odřazování, 2.500 je na atmosféru opravdu hodně ležérní styl. Je to vidět i na tom automatu, kdy s polechtáním plynu otáčky vyskočí právě na těch 2.500 coby nutný základ a odřazuje podle důraznosti tlačení na pedál. Může to být 3.500 ale taky klidně 5.500 i výš.
                        • 10 Reagovat !

                          foto Jopino

                          Jopino 14.03.  05:35

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                          Takhle řadím u HR-V (v běžném provozu, ne při pospíchání), tj. 5.PS při cca 2.500-2.600 ot./sec., a na tachu je v tu dobu 80 km/hod. Odřadím na 6.PS a nám tak hodnotu mezi 2.000-2.100 ot./sec. a aniž by motor nějak protestoval jedu dál (od těch 2.000 ot. ta vyšší krabice i na svůj atmo handicap pozvolně i lineárně táhne /i na ten 6. PS/)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Mino21

                        Mino21 14.03.  11:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                        Jj, rozumím ti. Jde ale o to, že je to poměrové a ne rozdílové. Pokud ti vyhovuje řazení z 2500 na 2000 OK, ale není to obecně o 500 otáček, ale o 20 % otáček. Když totéž uděláš při 2000 otáčkách na té samé převodovce, už to nespadne o 500, ale o 400 otáček na 1600 (o 20 %). Když to uděláš u 4000 otáček, tak to opět nespadne o 500, ale o 800 otáček (o 20 %).

                        Tedy říct, že ideál je pro tebe spadnutí otáček o 500-600 při řazení z 5 na 6 nedává smysl. Musíš totiž doplnit, při kterých otáčkách (což jsi teď udělal a už je to v pořádku).
                        • 00 Reagovat !

                          foto Jopino

                          Jopino 14.03.  12:44

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                          O.k. Však jsem se "omluvil", že jsem to napsal zřejmě kostrbatě :yes: A dík za koment, alespoň vím, že se jedná o poměr, ne rozdíl. I když z literatury si pamatuji, že se všude píšou převodové POMĚRY, tak mi to mohlo docvaknout.
          • 00 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 12.03.  22:45

            « Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

            Jo svezu, pokud tu verzi budou v Plzni mít. Já jen dost silně pochybuji že si někdo Jazz koupí aby s ním sportoval. Sorry, mě to prostě smysl nedává. To vážně myslíš že typický uživatel tohoto auta důchodcovský pár, nebo mamča na mateřské s tím takto bude jezdit? Smysl mi dává pro uživatele který bude jezdit nejen po městě ale i dálnice při dojíždění do práce. A při 130 poslouchat řev motoru při 4000 ot. To už mám za sebou. takhle jezdily všechny atmo 1,4-1,6 před 10-20 lety. Ale mohu se mýlit, třeba to bude pecka pro zlatou mládež nebo se dočkáme se i závodů formule Jazz.
            • 20 Reagovat !

              foto Jopino

              Jopino 13.03.  06:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

              Nepopírám. Jazz není zařaditelný do žádné z běžných kategorií, takže nelze paušalizovat kdo je cílovou skupinou, zda mladí, či staří. Za sebe, já bych ho vzal. Jasně, měl jsem Civicia, Accorda, CR-V, teď HR-V, takže jsem svým způsobem"postižený" (ovlivněný) točivými atmosférami, proto nemám s Jazzem problém.
              • 11 Reagovat !

                foto Nonsens

                Nonsens 13.03.  11:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                Ja si viem predstaviť, že si to niekto kúpi, jazdí to výborne, dobrý motor, praktické aj pre mladých aj pre rodinku a zároveň si užiješ aj peknú dynamiku. Nič proti. Ale ak má niekto chuť športovať, tak to môže robiť na prvých 5 stupňoch. Na tej 5 to kľudne mohlo točiť 4000/130 aj viac. Ale keď už to má 6, tak tá mohla byť nastavená nižšie, ak by predsa niekto jazdil aj diaľnicu (prečo nie preboha?). Vzhľadom na to, že je ako šitá aj pre mlaďasov alebo mladé rodiny, bude na diaľnici častejšie ako sa zdá. Okrem toho dnes už je diaľnica za každým rohom (u nás je diaľnica do košíc už od roku 2010 >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto Jopino

                  Jopino 14.03.  05:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

                  Nevím, už jsem to psal výš, v převodových stupních nejsem odborník, ale myslím si, že pokud by byl odskok mezi 5. a 6. PS výrazný, mohlo by dojít za jistých okolností k propadu otáček do momentu, kde to ten motor nepobere. Ale třeba se mýlím.

                  Není to sice 6MT, ale určitou vypovídací hodnotu to má (test hlučnosti na dálnici při 90, 120 a 140 km/h) [odkaz]
            • 20 Reagovat !

              foto Mino-1

              Mino 1 13.03.  18:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: čo ma zaujalo

              Keby len 1.4 - 1.6. Moje stara Honda Civic 1.8 VTi tocila na 5-ke pri 130 km/h dokonca 4300 ot. Ale zase je fakt, ze to bola len tesne nad polovicou otackoveho spektra >:D .
              Raz som viezol jedneho znameho a ten jazdil len na diesloch. Vyvalil oci na otackomer a zmohol sa len na komentar "Bohatstvo ved to ma otacky jak Hayabusa" >:D .
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 12.03.  15:22

    pekne auto

    akurat trosku inak robene ako masova europska konkurencia od skody vw oplu a pod.... honda na to ide od zakladu inak... cena ale podla mna mohla byt nizsia ale ok... mne sa nepacia akurat tie male zapadnute kola... ale asi by to slo "spravit" aby to aj kusok "vyzeralo" .. nejake podlozky plus vacsie kola ... ale u nas je to proste o cene v tejto triede .... lebo v cene tohto jazzu mame vitaru ASX alebo golfa astru a tak je podla mna hned jasne preco u nas noveho jazzika nikde nevidno ;-\
  • 06 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 12.03.  15:23

    Ve skutečnosti má jen jednu chybu:

    je hnusná jako pr.del.
    (někomu se pr.dele líbí, já vím).
    • 40 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 12.03.  15:28

      « Re: Ve skutečnosti má jen jednu chybu:

      za mna nie je skareda.. len je proste ina... aj ked je fakt ze predosla generacia bola proste krajsia pohladnejsia a vyzerala viac ako hatch kdezto tato nova je akoby skor uz MPV..
  • 10 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 12.03.  16:25

    Ohraná písnička

    Nářky nad cenou jsou sice ohraná písnička, ale faktem je, že tahle malá MPV jsou vždycky především praktickou volbou rozumu, kde je poměr cena/prostor na prvním místě. Přidaná hodnota v podobě příjemné atmosféry a podvozku je sice fajn, ale tohle auto cenově míří do revíru kompaktních MPV a kombíků. A když zůstaneme v Japonsku, tak třeba do revíru Toyoty Verso.

    Jinak Jazz je dle mých zkušeností opravdu příjemné auto.
  • 01 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 12.03.  17:14

    Auto na dlhé trate

    Budem tu v menšine, ale tú 1,5 by som si do mesta nevybral. Ak má u niekoho Jazz plniť funkciu jediného auta v rodine, okej, beriem. Dolovať z toho výkon za revu motoru mi prišlo v meste otravné a mal som pocit, že to auto zbytočne trápim. Asi som si rýchlo zvykol na malé trojvalcové turbá.

    No a keď to porovnám so starým Jazzom v rodine, tak prvá generácia bola citeľne viac orientovaná na európsky trh. Teraz to už pre nich nemá význam, čomu rozumiem, ale teda ak by mi nešlo vyslovene o priestor, poobzerám sa určite inde.
  • 10 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 12.03.  20:38

    Zrovna

    včera jsem na ni koukal...
    Překvapuje mě ta vnitřní ložná délka, na tak maličké auto. Budu si to někam muset dojít trošku osahat.
  • 20 Reagovat !

    foto vsp

    vsp 12.03.  21:28

    pár zkušeností odjinud (NZ)

    Koukám z okna a Hond Jazz (tj. koupené zde jako nové) a hlavně Hond Fit (tj. dovezené z Japonska) tady vidím spoustu. A jednou japonskou už taky rok jezdím.

    Ano, to auto není zrovna na českou/evropskou dálnici. Kde jinde na světě se jezdí 130? Zvuková izolace taky nic moc, je to prostě velká krabice a hluk od kol (zvlášť na hlučném chip-seal asfaltu) je výrazný.

    Ale z užitného hlediska je to auto bez konkurence - je malé, ale co v něm člověk uveze, to je až k neuvěření. A místa na nohy je něm taky spousta. Sedí se v něm výš, než třeba v Civicu - takže je to možná volba třeba pro starší lidi, co kvůli nastupování uvažují o nějakém crossoveru.
    • 20 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 12.03.  22:19

      « Re: pár zkušeností odjinud (NZ)

      Dala by se změřit reálná ložná délka při sklopených sedačkách, od víka k opěradlům předních sedadel? Potřebuju auto, které uveze nerozebraný bajk a nechci kvůli tomu kupovat zbytečně velké monstrum.
  • 01 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 13.03.  07:48

    Proč

    Male, ale přitom "velke" auto, ktere by mohlo splňovat rodinnějši učely, ale bohužel jak je u asiatu zvykem, tak jsou vybavove stupně pevně dany a nemožnost mit v tehle konfiguraci autoklimu je velke minus. Co už vubec nepochopim, proč je tam ten 6 rychlostni stupeň, ktery neni určeny k okreskovym blbnutim, ale měl by sloužit jako "dalnični" rychlostni stupeň. A klidně s většim přeskokem mezi 5 a 6 jen aby plnil učel jaky ma, 4t/ot při 130km/h je prostě zbytečně moc.
  • 01 Reagovat !

    foto Morgan-Wheeler

    Morgan Wheeler 13.03.  12:23

    Test

    Vůbec se nedivím, že lidi kupují místo tohoto ix20, je větší a mnohem levnější.
    • 20 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 13.03.  14:57

      « Re: Test

      No, zřejmě jak kde. V Evropě se prodává víc Jazzů než ix20. Takže jedině, kdybys přihodil i sestřičku Vengu. ;-) A i tak by to jízdně na Jazz nestačilo. Neboť 0+0 je pořád nula. :-)
      • 01 Reagovat !

        foto Morgan-Wheeler

        Morgan Wheeler 13.03.  20:26

        « Re: Re: Test

        Myslel jsem u nás, u nás Jazz nikdo nekupuje, což chápu a taky chápu proč lidi volí třeba ix20, která je vetší, nabízí taky atmosféry. Samozřejmě je to hlavně kvůli ceně.
        • 10 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 13.03.  21:15

          « Re: Re: Re: Test

          Ty jsi porovnaval rozmery?

          O kolik je vetsi ix20? Nechce se mne to hledat.
    • 10 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 14.03.  05:48

      « Re: Test

      iX 20 není větší auto (uvnitř) >:D Nedej na mediální masáž Hyundaie :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Morgan-Wheeler

        Morgan Wheeler 14.03.  14:27

        « Re: Re: Test

        Uvnitř samozřejmě vetší je a o kufru ani nemluvě. Jazz má malé sedačky, které trochu prostor opticky zvětšují. Ale to je detail, hlavní rozdíl je v ceně a přidatná hodnota Jazzu mi nějak uniká.
        • 00 Reagovat !

          foto Jopino

          Jopino 14.03.  16:35

          « Re: Re: Re: Test

          V pohodě. Nechci se přít, kdo má menší to a větší zase ono, jeden jezdí tak, s druhým si okresky nevychutnáš. Budiž. Nakonfiguruj si Jazz i iX20 ve stejné vybavě a srovnej. Tedy pokud Ti iX20 dovolí nakonfigurovat třeba full LED, adaptivní tempomat apod. Srovnej také prodejní cenu u třeba tří, ctyř letých aut.
          Cena... Mám tu jeden přiklad, třeba... Jazz reaguje na požadavky trhu (EU) s povinnými bezpečnostními asistenty už nyní (s předstihem) a má je ve standardu. Schválně si počkejme, jak se projeví zástavba těchto povinných "pomocníků" v cenách těch Tvých levných aut.
          I kdybych si měl vybrat úplně základního Jazze s 1.3i-VTEC a 101HP za ceníkovou cenu 329.000 Kč (realně zpravidla nižší), bude mít vše, ale opravdu vše, ba i něco navíc, než je v tomto segmentu běžné.
          [odkaz]
          Jasně, iX20 je levnější, ale ne výrazně. Koukám na sbazar a tam startuje MY na 310.000 Kč s motorem o 90 HP. Asi se dá sehnat levněji, o.k. Ale i tak, tolik za výběhový model? Moc mi tedy smysl vybírat slabší, jízdně horší, míň vybavené a prostorově menší iX20, nedává.
          • 00 Reagovat !

            foto Morgan-Wheeler

            Morgan Wheeler 14.03.  18:03

            « Re: Re: Re: Re: Test

            Taky se snažím chápat co píšeš, ale přijde mi že nebereš moc realitu našeho trhu a tam je to jasné. Navíc říkaš že je dokonce Jazz větší, což samozřejmě není pravda. Jen se podívej na sedáky obou aut a pochopíš, proč to tady nikdo nekoupí. Nejsme japonci. O kufru už jsem psal tam není vůbec co srovnávat, ix20 má nejširší kufr ve třídě i kompakty se na něj nechytají. Proto si myslím, že to auto u nás uspělo a dále si dlouhé roky udržuje velkou prodejnost hodně auta za málo pěnez. Dále si myslím, že i třeba led světla a další spec prvky nejsou pro tyto auta vůbec důležité, jízdní vlastnosti si nevychutnáš ani v Jazzu, tolik k tomu.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 13.03.  15:35

    Dvojitý A-sloupek a výhled šikmo vpřed.

    Ten byl nejlépe vytvořený u druhé generace. Zde už je to opět návrat k první - slepý úhel je značný.
    Jinak je auto příkladně prostorné. I když za cenu toho, že je stejně vysoké, jako široké!
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 13.03.  15:43

    Ještě jedna možnost

    Poslední vzrušená debata ohledně otáček na jednotlivé rychlostní stupně, která se mi vryla do paměti, byla pod testem Astry ST 1.6 turbo. Jak se posléze ukázalo, autor testu popisoval otáčky na šestku, zatímco zařazenou měl pětku atp.

    Autorem zmíněného testu byl pan Tomáš Dusil. Tak že by přece jen nebo jak vlastně ? >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto TeeJay

    TeeJay 13.03.  19:30

    Jazz 1.5

    Hlučnost Jazzu je opravdu trošku větší, než by měla být, mám to vyzkoušené a píše se o tom mj i třeba tady [odkaz] , ale i tak je to auto naprosto skvělé. Přesně na tohle jsem už několik let čekal. Parádně zábavná záležitost. Jenže mám trošku problém, že žena, která původně Jazz chtěla (to jsem ho nechtěl já kvůli 1.3), se teď zamilovala do Civicu a asi jí úplně nepřesvědčím, na vymetání okresek moc zaměřená není... :'-(
  • 20 Reagovat !

    foto radek-holecek

    radek.holecek 13.03.  21:28

    Pár praktických zkušeností

    Koupil jsem si Jazz 2018 s 1,3 motorem. Do té doby jsme měli doma dva Jazze (2006 a 2009), takže jsem věděl, do čeho jdu.
    K tolik diskutované 6: Je udělaná tak, že se na ni jezdí ve městě konstantní rychlostí 50 km/h. Při této rychlosti je to auto extrémně úsporné a jede pod 4 litry na sto. Pokud chce člověk z této rychlosti zrychlit (třeba na konci obce), jde to pomalu a je lepší podřadit. Naopak při těch dálničních rychlostech se otáčky na tu samou šestku blíží maximu točivého momentu, tedy auto ochotně zrychluje, když je to potřeba.
    Jinak se ten Jazz chová stejně jako ty předchozí, tedy když chcete jet, nesmíte se na to bát šlápnout a motor vytočit. Pak je hlučnější. Ale po zkušenostech z předchozích aut to nevnímám negativně, i když to může někomu, kdo byl zvyklý jezdit s 2 litrovým motorem, vadit.
    Cena je dost vysoká, ale jen na první pohled. Když si u konkurence naklikáte podobnou výbavu, jste většinou ještě o dost výš.
    Jediné, co mě zatím naštvalo, je rychlostní index pneumatik. Ačkoliv to má maximálku 190 (a předpokládám, že to na ní má omezovač rychlosti stejně jako náš Jazz z roku 2009), tak to má předepsané gumy s rychlostním indexem H. A to pro mě znamenalo, že jsem si nemohl koupit GoodYear Ultra Grip, na kterých jsem na starém Jazzu odjezdil všechny zimy, protože GY v tomto rozměru s tímto rychlostním indexem ty gumy nevyrábí.
    Druhou věcí, na kterou jsem z těch starších Jazzů nebyl zvyklý, jsou různí asistenti, kteří mi pořád nadávají, jak blbě jezdím. Ale to není asi chyba auta, ale chyba moje.
  • 10 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 13.03.  21:44

    Spotreba

    Cetl jsem, ze za normalnich podminek se da jezdit pod normovanou spotrebou 5.9l.

    To je ojedinely a ve vysledku v realu uspornejsi nez tsi, ktere udavaji mnohem min ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 13.03.  22:22

      « Re: Spotreba

      1.5VTEC jsem našel na Spritmonitor jen jednu, s průměrem 6,44. 5.9l je celkový průměr Jazzu od roku 2015 (a jsou tam hlavně 1.3).
      [odkaz]

      To je vzhledem k výkonu sotva průměrný výsledek... odpovídající vysoké kastli a automatu.
      • 00 Reagovat !

        foto Jopino

        Jopino 14.03.  12:59

        « Re: Re: Spotreba

        Tak jsem se na to díval, a se tam konkrétně jedná ještě o starší typ motoru 1.5 i-VTEC (L15A7, SOHC) s 88 kW a 145 Nm. Tento motor se vyrábí už od roku 2009. No nový i-VTEC v Jazzu na spritmonitoru si ještě počkáme, pokud se dočkáme :-)
    • 10 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 14.03.  05:53

      « Re: Spotreba

      S HR-V, tedy s o stejném výkonu a točivém momentu (i když s jinými převodovými stupni) a 180 kg těžším autem, než je Jazz Dynamic, mám za 2 roky spotřebu 6.07 l/100 km.
      [odkaz]
      Jazzík nebude podle mě uchlastanější (pokud nejezdí jen pilu po dálnici) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto vasina

    vasina 26.04.  09:57

    Můžeme si za to sami

    To, že v Evropě japonské automobilky nenabízí fůru krásnejch aut je jen problém naší přiblblé Evropské legislativy. A pro automobilky jako je Honda Toyota, Nissan atd. jsme (myšleno Evropa) z hlediska jejich prodejů jen bezvýznamný trh, který ale nadutě dělá největší rozruch. Myslíme si, že jsme střed světa a že podle nás budou všichni skákat. Ale to je velký omyl – oni neskáčou a ani kákat nebudou. Stačí se podívat na jejich stránky v Japonsku, Austrálii nebo USA. Tam jsou modely, které vesele chrlí a prodávají po tisících na tyto trhy, kde jim nedělají legislativní pakárnu. A to samé je u motorek. V Evropě se naparujeme, že jak nemá motorka litr objem a všechny elektrické nesmysly tak je v podstatě méněcenná a neprodejná. Ale 90% produkce japonských výrobců se valí do Indonezie, jižní Ameriky a Afriky. A největší podíl jsou ty nejjednodušší motorky do 250ccm.
    A můžeme si za to sami - neb všechna idiotská rozhodnutí zvolených politiků jsou jen tak blbá jako voliči, co je do jejich funkcí zvolili. Tak asi tak ...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků sexy Dády, o kterou přišel!

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků…

Felix Slováček dnes slaví 75. narozeniny. Za tu dobu toho stihl hodně. V posledních 5 letech se mu ale zhroutilo…

 

iSport.cz

Odveta Kristýny Plíškové: Poškodila jsi sestru, u mých zápasů nebudeš!

Odveta Kristýny Plíškové: Poškodila jsi sestru, u…

Stačilo. Už dost! Kristýna Plíšková splnila to, o čem před pár dny psala na svém twitterovém účtu. Potom, co…

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým Sparta (ne)počítá

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým…

To číslo bere dech. 56! Tolik hráčů v dospělé kategorii má aktuálně pod smlouvou fotbalová Sparta. Kdyby nyní…

 

Reflex.cz

Spotřeba piva v Česku klesá. Méně jej pijeme kvůli zdraví, vyšší ceně i zákazu kouření

Spotřeba piva v Česku klesá. Méně jej pijeme kvůli…

V minulém měsíci se v tuzemských médiích objevily výsledky průzkumu Českého svazu pivovarů a sladoven ze kterých…

Češi v práci myslí na erotiku. Během pracovní doby sledují porno a nakupují erotické pomůcky

Češi v práci myslí na erotiku. Během pracovní doby…

Mimopracovními aktivitami na internetu si v roce 2017 čeští zaměstnanci ukrátili ze své pracovní doby průměrně…