Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic – Ve skutečnosti má jen jednu chybu!

Současná třetí generace jazzu je ve výrobě od roku 2014. V rámci nedávné modernizace výrobce rozšířil na starém kontinentně nabídku o větší motor 1.5 i-VTEC. Vyzkoušeli jsme jej ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou.
Zpět na článek
12. 3. 2018 13:30
12. 3. 2018 13:40
12. 3. 2018 13:32
12. 3. 2018 14:35
12. 3. 2018 14:37
12. 3. 2018 15:22
12. 3. 2018 20:38
13. 3. 2018 07:48
13. 3. 2018 12:23
13. 3. 2018 14:57
13. 3. 2018 21:15
14. 3. 2018 05:48
14. 3. 2018 16:35
13. 3. 2018 19:30
13. 3. 2018 21:44
13. 3. 2018 22:22
14. 3. 2018 12:59
14. 3. 2018 05:53
12. 3. 2018 13:25
Klasicka japonska demence
Chci do Jazzu solidni motor, takze si musim koupit nejvyssi vybavu dynamic. No dobra. No a dostanu k tomu za pul milionu aspon autoklimu? Ne, ta je jen pro vybavu Elegance, ke kterej ale nejde motor 1,5. To jsou opravdu idioti, ze to snad ani neni pravda. A to jeste pomijim samotnou cenu, ktera jen stezi bude omluvitelna vybavou (B segment za pul milose se 130 atmo konma). To by mi to muselo varit samo kafe.
Skoda (ne ta, co myslite >:D ), protoze jinak tomu autu fandim, ale vocad pocad.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 14:08
Re: Klasicka japonska demence
To auto je zdařilé, motor 1,5 na toto auto skvěle padnoucí, ale to křižování výbav je maras. 4t ot při 130 nevadí, je to auto primárně do města.
Avatar - Verny_2013
12. 3. 2018 15:37
Re: Klasicka japonska demence
To pak ale postrádá smysl, do města přeci musí stačit základní 1,3. ta 1,5 by měl být bonus pro toho kdo jezdí příměsto i dálnici. Pak nechápu ty kratší převody u silnějšího motoru. Celé je to prostě postaveno na hlavu a nedává to příliš smysl. Ach ti japonci.
Avatar - michal.t
12. 3. 2018 16:33
Re: Klasicka japonska demence
Nemá to třeba Mazda 3 podobně? U 88 kW delší převody a u silnější 121 kW kratší? Mě by taky štvalo, koupit si silnější motorizaci a pak ji muset trápit dlouhými převody s velkými přeskoky, které část dynamiky zkrátka pohřbí.

Právě pro jízdy na dálnici bych osobně uvažoval spíš o té hondí 1.3 – ani ne tak z důvodu, že točí míň otáček, ale spíš z důvodu, že dálnice je pro mě tak jako tak nuda a nic na tom nezmění ani schopnost auta rázněji akcelerovat při dálničních rychlostech. Konec konců, dálnice jsou tu ze své podstaty zejména pro umožnění co nejustálenější jízdy, ochota zrychlovat se využije spíš na jiných druzích komunikací (ke kterým mi i ten Jazz 1.5 sedí mnohem líp, než k bloumání dálnici).
Avatar - Verny_2013
12. 3. 2018 17:55
Re: Klasicka japonska demence
Tak s tou mazdou 3 máš pravdu, má to podobně nesmyslně. tam mi to ještě nějaký smysl dává, protože motory se liší jen výkonovou špičkou, krouťák je stejný. A hlavně auto aspoň trošku sportovně vypadá. Tahle krabice pro důchodce sportovně nevypadá ani náhodou. Ale třeba v japonsku to je to pravé ořechové pro teenagery a tak Honda nabízí firemní "tuning". Holt jiný kraj jiný mrav.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2018 23:54
Re: Klasicka japonska demence
Mělo to tak více aut, včetně koncernu, tam je to docela běžné. I v minulé generaci Superbu měla slabší 2.0TDI 103 kw delší převody než silnější 125 kw. Vysvětlení je jednoduché, počítá se, že zájemce o silnější motor chce dynamičtější jízdu a dlouhé převody by eliminovaly výhodu silnějšího motoru (viz Cruze 2.0 cdti 125 kw zdaleka nejede tak dobře jako Octavia 2 RS TDI, ale zase ve 130 točí jenom 2100 ot.), zatímco kupce slabšího motoru zajímá spotřeba a tedy delší převody....a ono ta 1.3 přece s přehledem udělá 160, natož 130...

Samozřejmě to ale není pravidlem (viz Cruze)
14. 3. 2018 11:04
Re: Klasicka japonska demence
To není tak úplně pravda. Je to hlavně o dojmu. Dám tam trojku, šlápnu na to. S kratšími převody bude auto zrychlovat lépe. Ale jen díky tomu, že při stejných startovních otáčkách pojede auto s lehčími převody pomaleji (mám tedy na kolech k dispozici větší moment). Respektive při dané startovní rychlosti bude mít vyšší otáčky (tedy opět větší moment na kolech). To je celý trik. Když v jednom autě budu mít na trojku převod jako v druhém na čtyřku, tak ta auta budou zrychlovat úplně stejně, jen jedno bude muset jet na trojku a druhé na čtyřku.

Dělá se to jen z marketingových důvodů kvůli tomu dojmu. Ve skutečnosti ti v tomhle dají kratší převody prd. Můžeš získat jen na jedničku, maximálně na dvojku (velký přeskok mezi jedničkou a dvojkou však stálý převod neřeší). Těžká 1/2 může být otravná, hlavně při něčem jako odbočování do kopce. Na vyšších stupních to vyřeší podřazení. Mně je třeba úplně jedno, jestli ve městě jezdím na trojku. Nefňukám, že nemohu jezdit 50 na pětku.

Dělá se to hlavně u motorů se stejným objemem, obzvláště atmosférických. Zvětšují tak vnímaný rozdíl v nižších otáčkách, protože momenty se tolik neliší, nebo jsou úplně stejné (případ 1,0 MPI, 2,0 Sky atd.). Jinak by se jim na ten příplatek také mohli vyprdnout.
13. 3. 2018 00:17
Re: Klasicka japonska demence
Kratší převody u silnějšího motoru jsou docela běžným jevem např. proto, aby se ten silnější motor jevil dynamičtějším (protože do uříznuté špičky by jinak nebyl žádný rozdíl dynamiky, navíc slabší verze tak budou mít nižší spotřebu). Není to žádná japonská demence. Měla to tak např. i Felicie 40kW proti 50kW nebo Citigo.
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2018 22:10
Re: Klasicka japonska demence
Nebo 74kW Fabia 1.4.
Avatar - pumpkin
12. 3. 2018 17:03
Re: Klasicka japonska demence
Ten Jazz má také výborné mechanické uzatváranie vetrania. Zatvára sa takou 90s páčkou čo je na aute za pol mega celkom sranda.
26. 8. 2019 21:20
Re: Klasicka japonska demence
Koupil jsem jej a naprostá spokojenost. Každý nákup je nějaký kompromis. to, že nemá autoklimu naprosto vynahradí skvělé jízdní vlasnosti. S manuální klimou jsme se naučili a není problém. Kdo upřednostňuje před jízdními vlastnostmi podružné pitomosti nechť volí Peugeot nebo Renault. Jazz Dynamic je neskutečně zábavné řízení. Také neplatí, že je jen pro mladou rodinu s 1 dítětem. Jsme 4-členná rodina(malého vzrůstu), byli jsme na 14 denní dovolené(Slovinsko pod stan pak Chorvatsko), se stanem, stolem, 4-mi skládacími křesly se 4 spacáky, pití a další. Naprostá spokojenost, super jízda - plně naložení a vinikající dynamika, spotřeba 5,6l, Slovinské Alpy nahoru dolů, dálnice i s kolonami na 1-2 -ku. Asi největší neduh jsou odlesky ve skle při nízkém slunci, ale to je daň za nízkou spotřebu - aerodynamický tvar -přední sklo je skoro se stejným úhlem jako kapota. Počítám s tím a tento neduh naprosto převáží pozitiva, kromě dynamické jízdy také skvělá automatickí LED světla. Doporučuji koupit, ale asi je poslední šance, příští rok u nás dle ceníku bude asi jen 1,3 -ka.
12. 3. 2018 13:30
Cena :(
Ta cena je fakt smrtící, u Hondy to vlastně aní nepřekvapí, ale kdo ty prachy má, tak za to pořídí auto z nižší střední uplně v pohodě...a možná bude jezdit i líp.
Takže cílovka je: člověk ve vatě co shání strašně malé auto zvenku, strašně velké zevnitř, které skvěle jezdí na okreskách a přitom vypádá podobně jako "Getz" pro důchodce.
Kolik se takových lidí najde ukážou až prodeje, ale v ČR jich bude minimum to je jiste....jako bazarovka za několik let to bude bomba.
Je fajn,že Honda hledá cesty i jinde než je mainstream...a člověku je až líto, že se to nikdy nepromění ve finanční sukces a obrovsky objem prodejů a opět to bude slepá uličká (případně předběhnutí doby o 10+ let) jako u CRZ, Civicu tourer, puvodni HRV, FRV, Insight atd. Naposledy se Honda trefila do vkusu kupujících s CRV a z toho žije dodnes...fakt bych jí přál aby to opět vyšlo..tak snad to vyjde s autem ala Honda Urban EV Concept.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
12. 3. 2018 13:40
Re: Cena :(
Hledání cesty jinde... to je asi případ od případu. Civic Tourer byl třeba pokus o klasicky evropskou mainstreamovou cestu - kompaktní kombík, s torzkou vzadu, zaměřený na prostornost, s 1.6 naftou.

CRZ - tam asi jo, takové auto bude dávat smysl třeba za pár let. V době uvedení to bylo buď drahé, nebo slabé.
Avatar - Emel
12. 3. 2018 13:32
Jazz
Nebudu komentovat cenu, to je takový Jazz-evergreen.

Jinak to vypadá dobře, 0-100 pod 9s a >100Nm na litr, to jsou solidní hodnoty. Prostě... atmosféra s adekvátním objemem a technikou má pořád co říct, jen holt takových moc není (a ty co jsou si nechají zaplatit). Snad jen těch 4000/130km/h mi přijde hodně, i přesto, že to snad je dobře odhlučněné... na tohle jsem docela alergický.

Musím trošku zkritizovat design... a dát za pravdu diskusnímu kolegovi se zapadlými koly (s tou výhradou, že to není čistě vina ET ;-) ) - černé disky obecně nejsou dobrý nápad a tady jsou ještě k tomu utopené a v designu, který nutí přemýšlet, jestli to nejsou poklice. To auto by i mohlo vypadat dynamicky, ale tohle to trošku sráží (a vůbec je ten zadek slabší částí auta):
[odkaz]

PS: ta řadička ale vypadá skvěle... házím vyčítavý pohled na Opel (i další) s jeho stříbrnými rámečky...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 13:43
hodnocení 4,5 hvězdy?
"Podezřele málo kritiky, řeknete si. A je tomu skutečně tak. Prostě jazz s motorem 1.5 i-VTEC v mnohém překonal moje očekávání"

Tak já snad ani nejsem na auto.cz. Honda a takovéto hodnocení? Výborně. Dokonce se podivuji nad tím, že auto označili za "přiměřeně tiché", pisálkové z německých periodik brali, krom ceny, hluk od motoru jako podstatné mínus. Nemyslím si však, že mini warm hatch by měl mít sterilní zvuk. Takže druhé překvapení :yes:
Taky nechápu politiku Hondy. Automatickou klimatizaci bych do verze Dynamic dával standardně, alespoň jednozónovou, tak, jak je v základním HR-V (Comfort).
Verze Dynamic v ČR zřejmě zásadně nezvedne celkové prodeje Jazzu, těch se prodalo v naší zemi v lednu tuším jen 13. Nicméně celosvětově to určitě do prodejů zasáhne. Jazz potřeboval 130 PS motor jako sůl. 1.3 i-VTEC je vynikající, ale potěší spíše spotřebou PHM, než dynamikou.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 14:14
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Holt nedá se zavděčit každému. Mě se zase nelíbí ten horizontální prolis v dolní části dveří. Ale jinak dobrý. Je také dobře, že Honda je dražší a právě proto z ní nebude další běžné malé auto. Honda ví co dělá...... :-!
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 14:30
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Přesně. Globální model, víc, než 300 trhů, najít uni designpro každého v tomto světě... Nemožné. Já bych design snesl, líbí se mi kupodivu v bílé, tu nemusím. Ale tady o.k.

[odkaz]

Ano, Honda je drahá. Ale je škoda, že na rozdíl třeba od Suzuki, nenabízí i model "pro masy", dejme to s cenovkou od 249.999 Kč. A jinde má modelů v této třídě požehnaně. Holt, Evropa.
Avatar - Emel
12. 3. 2018 14:34
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Až na ta černá kola. Nechal bych je nalakovat na bílou, to je s pár červenými detaily taková JDM klasika...

BTW... co je pro tebe "trh"? 300 trhů? Já žil v tom, že na světě jsou necelé dvě stovky států...
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 14:49
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Budiž. Ale na zimu by byla i ta černá kola o.k., no ne?
Avatar - Emel
12. 3. 2018 15:01
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Ale tak asi jo... jen prostě černá kola vždycky vypadají menší než reálně jsou... a celkem nevidím důvod, proč je neudělat třeba tmavě šedé...

Pro pradědu... jestli by byla bílá dobrá nedokážu takhle říct... možná by to u MPV taky nefungovalo. Ale právě na Integru jsem si vzpomněl... a viděl jsem v té kombinaci i jiné sporťáky a vždycky to bylo fajn.
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 14:55
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Měl sem svého času ITR DC 2 Championship white s bílími koly....paráda. Ale tento styl kol co vidím na Jazzu a na poměrně vysokém bílém autě v bílé barvě ....???? Nevím, nevím..... :-!

[odkaz]
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 15:15
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Oooops. Píšu z mobilu, ano, zemí je cca 190. Takže téměř 200 (potencionálních) trhů. Detailně jsem to zkoumal na studnici "moudra" (wiki) nedávno, ale přesné číslo z paměti už nevylovím.
Avatar - Emel
12. 3. 2018 16:41
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Aha, i to slovíčko potencionálních je důležité :-) (možná spíš potenciálních). V té tvé větě jsem to chápal tak, že se Jazz na 300 trzích nabízí... a tam bude reálné určitě mnohem nižší číslo i než ty 200, docela by mě zajímalo jaké... 60, 70? Dejme tomu celá EU+těch pár dalších tady cca. 35, USA + Mexiko + Kanada, nějakých cca. 5 v Jižní Americe, 10-15 v Asii, možná nějaký Egypt apod? No, to je hodně od boku střelené.
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 19:24
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Číslo jsem nedávno našel a docela mě překvapilo. Za Boha ho ale nemůžu dohledat, a to jsem ho psal i na HC (po 20 minutách to vzdávám). A teď myslím konkretně Jazze /Fit/. Jediné, co mi utkvělo v hlavě je 7.000.000 těchto prodaných prcků.
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 14:46
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
To víš, Honda nenabízí na export model pro masy, protože si chce uchovat punc japonské prémie... ;-)
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 14:53
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Teď nevim, jak to pobrat. Ironie? ;-)
V Indii, Jižní Americe, nebo třeba v Malajsii Honda prodává víc modelů, než v naší "skvělé" unii. Upravím Brio a je to :-)
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 14:59
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
No jo....třetí svět je třetí svět............ ;-)

[odkaz]
Avatar - JuckiCZ
12. 3. 2018 14:52
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Přesně, docela mi chybí Civic - auto znatelně pod 4 metry délky, lehké, hravé, s točivou atmosférou, spolehlivé, zábavné, levné.
Klidně tam ta 1,3ka mohla kralovat a nemuselo se nic extra speciálního vyvíjet.
Škoda
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 14:59
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Ctyřmetrový hatch? To se nevrátí, žel Bohu. A pokud ano, tak to bude IMA hybrid, nebo něco podobného. Viz reirkarnace Civicu MKI. Doby EJ9 jsou nenávratně pryč. Diky Bohu alespoň ta tento atmo Jazz. V příští generaci tam bude beztak uz jen tříválcový litr.
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 15:01
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
jo, kdyby jen třívál.............spíš to vidím na zkratomobil....... ;-)
Avatar - JuckiCZ
12. 3. 2018 16:30
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Proč by se takové auto nemohlo vrátit?
Suzuki ho má, VW taky, Mazda to jen trochu překračuje, opravdu nevím, proč by Honda nemohla přinést něco podobně malého, hmotnost pod tunu, atmosféra pod kapotou.
Ať už se to jmenuje jakkoliv.
Velká auta Honda přestala prodávat, neb tady nikdy neprodávala a ta malá neustále rostou, aniž by jejich místo nahradilo něco nového.
Mě se i hrozně moc líbilo CR-Z, když vyšlo a narvat do takového auta tu tehdy již dostupnou 1,5ku bez baterek a se 130 koňma, mohlo to být výrazně levnější a mnohem úspěšnější. Pak by se do toho nacpalo dnešní turbo a zase to mohlo dlouho žít, ale jak jsem psal, nic malého a jednoduchého dnes stejně není v nabídce...
Avatar - Emel
12. 3. 2018 16:46
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Které Suzuki myslíš? Swift je docela výrazně pod 4m...

CR-Z jojo, to auto bylo i hezké, jen prostě... za ty peníze to moc nejelo (i kvůli váze). Klidně bych si ho koupil jako auto do města, ale na to je ho zase trošku škoda.
Avatar - JuckiCZ
12. 3. 2018 17:01
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Swift myslím, Civic měl taky výrazně pod 4 metry ;-).
CR-Z... Dát tam tu atmosféru, trefa do černého a mnohem levnější vývoj, ale asi chtěli dosáhnout něčeho jiného, než prodejů, třeba si jen stavěli brand...
Ono by mohlo být i zajímavé, kdyby sem nějakej odvážlivec dotáhl něco ve stylu kei cars, třeba by se to i chytilo, ale to už odbíháme hodně od tématu.
Avatar - Emel
12. 3. 2018 17:11
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Aha, dobře... to jsi ale hodně zpátky, Civic byl pod 4m už hodně dávno, ta EJ9 co zmiňuje Jopino už určitě pod 4m není... teda... určitě ne výrazně.

Malá auta tu jsou, kolínská trojčata jsou dokonce pod 3,5m...
Avatar - JuckiCZ
12. 3. 2018 17:21
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Však jo, já jen reaguju na Jopita:
"Ano, Honda je drahá. Ale je škoda, že na rozdíl třeba od Suzuki, nenabízí i model "pro masy", dejme to s cenovkou od 249.999 Kč. A jinde má modelů v této třídě požehnaně. Holt, Evropa."
A to právě tím, že nic tak malého, jednoduchého, lehkého a levného, jako byl původně Civic, nenabízí. Ne všechny automobilky na to zanevřely (viz. Citigo/Up, Swift, Picanto/Rio, F500 apod.).
A proto i ty Kei-cars ;-).
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 19:46
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Honda má taková auta, ne tady. Mě by se líbila třeba S660. Ale ač jsem fanda značky, musím uznat, že Hondu prodeje v Evropě zřejmě až tak netíží. Jinak by tu už by něco takového bylo. Vem si, kde je S2000? Evropský Legend, Accord? Hm, v propadlišti dějin. Hlavně, že se v Japonsku, Číně a USA prodávají jak diví. Accord tu zřejmě pošlou 2019/2020. Ale příchod malého, zábavného atmo hatche... To už tězko.
14. 3. 2018 12:00
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Accord bude opět Acura?
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 12:32
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Co mi říkal náš dealer (nějak participuje na německé Hondě), tak zatím se ví pouze to, že evropský Accord bude na pomezí 2019/2020. Dál jsem se po tom nepídil. Klidně bych se spokojil s US verzí (tedy s globální strategií), jakou praktikují třeba u Civicu (s drobnými odlišnostmi).
Avatar - woody-alien
12. 3. 2018 16:31
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Dědo, jako já jsem pro každou špatnost, 130 koní v (pří)městským prckovi se solidním vnitřním prostorem a kratší převodovkou by se mi líbilo....dálnici neřeším, pokud na ni s takový autem náhodou zabloudím, tak to přežiju a na okresce by trocha toho hluku mohla být i fajn. A čistě teoreticky bych třeba to nemálo peněz za takový auto dal.

ALE....jakmile někdo začne s tím, že to (jakákoliv) masová automobilka nacenila takhle, aby se z auta nestala tuctovka, tak jdu do vrtule. Vážně si nedokážu představit, jak hluboké by muselo být rozčarování šéfů Hondy, kdyby se jim Jazz prodával i přes vyšší cenu dejme tomu jako Clio. >:D ;-)
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 16:45
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
No, věř nevěř, ale já si myslím, že to má Honda marketing spočítané dobře.... :-! A bacha! Honda nemá výrobní kapacitu Renaultu. Takže nemůže operovat s menšími maržemi při vyšších prodejích.... :-!
Avatar - Emel
12. 3. 2018 16:48
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Já spíš myslím, že mají tu Evropu tak trochu bokem. Kdyby se tu prodeje zázračně zvedly, tak super, ale asi nejsou ochotní do toho nějak moc investovat a třebas zkoumat, jak by měly být udělané ty výbavy a tak.

Honda má globálně větší kapacity než Renault, ne?
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 17:02
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Renault/Nissan aliance měla vloni celosvětově dvakrát větší prodeje než Honda. V samotné Evropě Honda prodala cca 140k aut a Renault group 1.6mil aut. :-!
Avatar - Emel
12. 3. 2018 17:07
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
No počkej počkej, řeč byla o Renaultu, ne o nějaké alianci...
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 17:48
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
I samotný Renault prodal v Evropě 1.1 mil aut. Takže není co řešit. Honda si proto musí udržet odstup od konkurenčních masových aut a tím ospravedlnit vyšší marže.
Avatar - Emel
12. 3. 2018 20:34
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Ale prodeje a výrobní kapacita jsou opět dvě různé věci... no nic, to je fuk.
13. 3. 2018 18:17
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Debata ma zaujala, tak som trocha pogooglil. V roku 2017 Honda celosvetovo predala 5,14 mil. aut, co je narast o 7,8% oproti roku 2016. Dostala sa tak na 5. priecku celosvetovo. A myslim, ze je to tym padom aj najvacsia doposial nezavisla automobilka.
Avatar - woody-alien
12. 3. 2018 18:04
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Dobře,tak jinak. Nebudu do toho tahat Renault ani nikoho jiného. Vážně si ale myslíš, že by Honda strašně nerada prodávala Jazz v počtech, na kterých byla v Evropě někdy kolem 2005, tj. cca 2,5 násobek ? ;-)
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 18:24
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
To já nevím. To by ses musel zeptat Honda marketing. Já osobně si myslím přesně to, co jsem napsal nahoře. A není nakonec pro firmu lepší mít nižší obrat a vyšší zisk? Otázkou zůstává, jestli je firma, v tomto případě Honda, schopna tento marketingový model dlouhodobě ustát.... :-!
Avatar - Ronault.
12. 3. 2018 23:57
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Když nevíš, takntu nehrej blbého
Avatar - praděda7
13. 3. 2018 00:20
Re: hodnocení 4,5 hvězdy?
Cooooooooooooo?
12. 3. 2018 14:35
Malý rozvor
ve srovnání s Polem a Ibizou.
Pokud jsou rodiče normálního vzrůstu, at raději volí auto s větším rozvorem.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2018 14:39
Re: Malý rozvor
Pokud jsou rodiče normálního myšlení, tak neporovnávají MPV a malé auto podle rozvoru.
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 14:47
Re: Malý rozvor
Jazz má na zadních sedačkách, dle testera, stejně místa, ba o pověstný chlup víc, než pětkové BMW. Bavím se o prostoru pro nohy. Neřešil bych papírové hodnoty a spoléhal na vlastní zkoušku a úsudek.

[odkaz]
Video od 01.25 sec.
13. 3. 2018 22:02
Re: Malý rozvor
Tak to snad každé auto má na zadních sedackach více místa pro nohy, nej petkove BMW. ;-)
12. 3. 2018 14:37
čo ma zaujalo
točí sa o cene a cenu modelu som v texte nenašiel. 4000 otáčok pri 6manuáli je veľa a hotovo. Jazz pre rodinku s 1 malým deckom? Kľudne aj s 2. Inak je dobre, že tu také auto je, je praktické a podobné už miznú. ale tá cena to fakt zabíja, nech hovoria čo chcú.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 15:07
Re: čo ma zaujalo
Tak tak. Sedět na 4k ot na dálnici delší dobu.....nevím nevím.... ;-\
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 15:42
Re: čo ma zaujalo
Odlehčím to, tak to neber doslova. Jestli točí motor na dálnici 4.000 ot, když má omezovač u 7.000 ot. (jako Jazz) , nebo točí 3.000 ot., pokud má omezovač u 6.000 ot., je zcela jedno. Auto umí jezdit úsporně i tak a je docela slušně odhlučněné. Na Honda plaza dělali test hlučnosti Dynamicu právě při dálničním tempu, a to ve 120, 140 km/h, i když s CVT a nebylo zapotřebí zvyšovat hlas.
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 15:58
Re: čo ma zaujalo
Máme 1.3l Yarise s CVT a jeli jsme už párkrát dálnici. Při 130 je hlučnost tak akorát snesitelná. Zajímavé, že mě ještě nenapadlo zkontrolovat otáčky.......tož snad příště... >:D
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 16:07
Re: čo ma zaujalo
Vim, vím (onehdá jsi kvitoval příchod Yarise 1.5). Tak, nekoukal jsi na RPM proto, že Tě to zřejmě uvnitř hlukově neiritovalo ;-)
Avatar - praděda7
12. 3. 2018 16:19
Re: čo ma zaujalo
Asi ne. Ono je to hlučné i při 60tce.... ;-)
Avatar - Verny_2013
12. 3. 2018 15:43
Re: čo ma zaujalo
ta 1,5 měla být bonus pro dálnici a příměsto, silnější a při jízdě vyššími rychlostmi tišší. Tedy delší převodovka. Tak 3500 ot při 130 by mohlo být OK. Takhle by to postavila evropská automobilka. Oni ale přemýšlejí japonsky a podle toho vypadá výsledek.
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 15:53
Re: čo ma zaujalo
Je to teoretizování, svez se ;-) Honda prezentuje Dynamic (a máš to i v textu) jako sportovni verzi, edici a nejsou to jen prázdná slova, klišé.. Adekvatní motor, zkrácené převody, optipaket. Dáš tam delší převody a budou Jazz kritizovat, že nejede, jak by měl. Podle mě je to tak správně, není zapotřebí eko převodů.
Avatar - lamal
12. 3. 2018 18:22
Re: čo ma zaujalo
tak a hlavne jazzik skonci na dialnici raz za cas, tak si myslim ak to nehuci pri 4000ot tak pohoda...spotreba dobra, hluk v norme, tak preco riesit cislo na otackomeri ? extrem to este nie je... kamos ma accorda type-r 6gen 2,2vtec a ten ma tiez na dialnici 4100ot a pohoda... raz za cas to tam prezije bez ujmy... ma to i pozitiva, cloveka to tak prirodzene nastavi na rychlost cca 120 a obetuje tych 10-20min dlhsie
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 19:38
Re: čo ma zaujalo
Taky v tom nevidím problém. Je to předsudek. Tak nebo tak, předchůdce - Jazz /Fit/ Sport se po celém světě prodával jako housky na krámě. Tady se to auto vnímá jako supermini, ve kterém je ideální tříválcová 0.9 a basta. Škoda.
Když jsem tuhle generaci viděl poprvé, nechápal jsem, kde kontruktéři vydolovali tolik vnitřního prostoru. Narovinu bych s tím autem problém neměl a dokázal si Dynamic představit v garáži. Za pár let určitě. Teď potřebuji objemnější kufr.
Avatar - twistedTSD
12. 3. 2018 19:40
Re: čo ma zaujalo
Při 4 tisících na šestý stupeň si ale říkám, k čemu tam ta šestka vůbec je.
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 20:02
Re: čo ma zaujalo
Nevím, abys nemusel podřazovat pod každým kopečkem? Ber tak, i když 130PS s autem slušně hýbe, má jen 155 Nm/4.600 ot.
Avatar - Emel
12. 3. 2018 20:56
Re: čo ma zaujalo
Abys nemusel podřazovat... však nemusíš, v kopcovitém terénu můžeš klidně jezdit na pětku a byl bys tam co teď. Ok, Jazz neznám a třeba to zvuková izolace řeší... ale já si pamatuju, že přesně tohle je věc, která mě nejvíc irituje na nějakém starším autě s 5MT (např. Focus II). Pokud to bereš jako auto do města, tak proč ne, ale zase za ty prachy...
Avatar - Jopino
12. 3. 2018 21:17
Re: čo ma zaujalo
Tak zavzpomínej na testy a osobní zkušenost s menšími atmo motory. Jízda po rychlostní silnici a táhlý kopec před Tebou, sezazuješ o kvalt, v zatíženém autě i o dva dolů. Navíc, u auta, které automobilka řadí do škatulky "sportovno". S krátkým 1.-4. stupněm a dlouhým 5. a 6. stupněm... hm, no nevím. Navíc, jednotlivé stupně by u ideální atmosféry, podle mě, měly na sebe navazovat s rozdílem 500-600 ot. Ale třeba se pletu.
Koukni zde. Od 10:40 sec. řeší, resp. testuje vnitřní hluk na dálnici.

[odkaz]

Nějakou vypovídací hodnutu to má. Na mini MPV to je slušné.
Avatar - Emel
12. 3. 2018 21:32
Re: čo ma zaujalo
Na to není těžké vzpomínat, takových aut byly ještě před pár lety plné silnice... a pořád mám Swifta jako druhé auto v rodině. Fajn, Swift je odhlučněný mizerně. Na video mrknu.

Můj problém možná je, že MiniMPV Jazz do škatulky "sportovno" rozhodně neřadím.

500-600 otáček kdy, při řazení na redline?
Avatar - Jopino
13. 3. 2018 05:51
Re: čo ma zaujalo
Sporťák to nikdy nebude, souhlas.
Ne, špatně jsem to napsal. Při řazení u hranice +- 2.500 ot./sec. U red line to je přece až 1.500 ot./sec. Jak jsem psal, třeba se pletu, převodové poměry jsem nikdy cíleně nesledoval.
14. 3. 2018 13:42
Re: čo ma zaujalo
:-) Asi jsi myslel minutu, ne sekundu.
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 16:05
Re: čo ma zaujalo
Jo, máš recht :-) :yes:
13. 3. 2018 00:23
Re: čo ma zaujalo
Navazovat o 500-600 otáček? To jako myslíš jak? Víš jak funguje převodovka? Poměry jsou poměrné, ne rozdílové. Nemůžeš říci, že by rozestup měl být 600 otáček, to je blbost. Ze kterého stupně a při jakých otáčkách? Když budeš řadit z 2500 na 2000, bude to dle tebe OK? Pokud ano, pak ale při 5000 tatáž převodovka způsobí pád na 4000 a najednou tatáž převodovka na tomtéž stupni už OK nebude? Navíc při vyšších stupních jsou ty rozestupy mnohem menší. Se schválně podívej jak řadíš. Z 1 na 2 tam budeš mít pád klidně 1000-1500 otáček, zatímco u 5-6 to bude třeba jen 200-300 a přijde ti to normální.
Avatar - Jopino
13. 3. 2018 05:59
Re: čo ma zaujalo
Bavíme se tu celou dobu o 5. a 6. PS. Nevím jak to přesně popsat, takže to asi zní kostrbatě (čemuž napovídá i Tvůj komentář). Vytočím 5. PS na 2.500-2.600 ot./sec. a přeřadím na 6. PS. Ideál je podle mě (opět píšu, že se můžu plést), že otáčky nespadnou po 2.000 ot./ min.
Avatar - Emel
13. 3. 2018 08:41
Re: čo ma zaujalo
Odřadit na 6 při 2500, to je ale hodně na pohodu... obzvlášť s atmosférou. U téhle Hondy bys třeba řadil 6 při 65km/h.
Avatar - woody-alien
13. 3. 2018 11:23
Re: čo ma zaujalo
Já tu debatu chápu. Mít šestku a točit při 130 km/h 4.000 otáček je i u atmosféry docela zvláštní. Uvedu to na příkladu Swiftu Sport. Swift Sport MZ (2005-2010) měl pětikvalt, 92 kW a při 130 točil něco málo přes 4.000. Když pak udělali NZ (2010-), výkon se trochu zvýšil o 8kw, ale při 130 šestka točila nějakých 3.500 otáček. A už se s tím dalo i na té dálnici jezdit.

Můj Swift má 69kW, při 130 tacho točí cca 3.300-3.400 otáček (automat má nejvyšší kvalt delší než 5-manuál) a pokud veze dva lidi, tak na dálnici při ustálené jízdě nepodřazuje ani do stoupání. Čili já si nemyslím, že by to Honda u té 1.5 nutně potřebovala hnát tolik do otáček na nejvyšší kvalt. Ale pokud to zvládnou lepší odhlučněním, asi to tolik nevadí.

Co se týká odřazování, 2.500 je na atmosféru opravdu hodně ležérní styl. Je to vidět i na tom automatu, kdy s polechtáním plynu otáčky vyskočí právě na těch 2.500 coby nutný základ a odřazuje podle důraznosti tlačení na pedál. Může to být 3.500 ale taky klidně 5.500 i výš.
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 05:35
Re: čo ma zaujalo
Takhle řadím u HR-V (v běžném provozu, ne při pospíchání), tj. 5.PS při cca 2.500-2.600 ot./sec., a na tachu je v tu dobu 80 km/hod. Odřadím na 6.PS a nám tak hodnotu mezi 2.000-2.100 ot./sec. a aniž by motor nějak protestoval jedu dál (od těch 2.000 ot. ta vyšší krabice i na svůj atmo handicap pozvolně i lineárně táhne /i na ten 6. PS/)
14. 3. 2018 11:34
Re: čo ma zaujalo
Jj, rozumím ti. Jde ale o to, že je to poměrové a ne rozdílové. Pokud ti vyhovuje řazení z 2500 na 2000 OK, ale není to obecně o 500 otáček, ale o 20 % otáček. Když totéž uděláš při 2000 otáčkách na té samé převodovce, už to nespadne o 500, ale o 400 otáček na 1600 (o 20 %). Když to uděláš u 4000 otáček, tak to opět nespadne o 500, ale o 800 otáček (o 20 %).

Tedy říct, že ideál je pro tebe spadnutí otáček o 500-600 při řazení z 5 na 6 nedává smysl. Musíš totiž doplnit, při kterých otáčkách (což jsi teď udělal a už je to v pořádku).
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 12:44
Re: čo ma zaujalo
O.k. Však jsem se "omluvil", že jsem to napsal zřejmě kostrbatě :yes: A dík za koment, alespoň vím, že se jedná o poměr, ne rozdíl. I když z literatury si pamatuji, že se všude píšou převodové POMĚRY, tak mi to mohlo docvaknout.
Avatar - Verny_2013
12. 3. 2018 22:45
Re: čo ma zaujalo
Jo svezu, pokud tu verzi budou v Plzni mít. Já jen dost silně pochybuji že si někdo Jazz koupí aby s ním sportoval. Sorry, mě to prostě smysl nedává. To vážně myslíš že typický uživatel tohoto auta důchodcovský pár, nebo mamča na mateřské s tím takto bude jezdit? Smysl mi dává pro uživatele který bude jezdit nejen po městě ale i dálnice při dojíždění do práce. A při 130 poslouchat řev motoru při 4000 ot. To už mám za sebou. takhle jezdily všechny atmo 1,4-1,6 před 10-20 lety. Ale mohu se mýlit, třeba to bude pecka pro zlatou mládež nebo se dočkáme se i závodů formule Jazz.
Avatar - Jopino
13. 3. 2018 06:15
Re: čo ma zaujalo
Nepopírám. Jazz není zařaditelný do žádné z běžných kategorií, takže nelze paušalizovat kdo je cílovou skupinou, zda mladí, či staří. Za sebe, já bych ho vzal. Jasně, měl jsem Civicia, Accorda, CR-V, teď HR-V, takže jsem svým způsobem"postižený" (ovlivněný) točivými atmosférami, proto nemám s Jazzem problém.
13. 3. 2018 11:51
Re: čo ma zaujalo
Ja si viem predstaviť, že si to niekto kúpi, jazdí to výborne, dobrý motor, praktické aj pre mladých aj pre rodinku a zároveň si užiješ aj peknú dynamiku. Nič proti. Ale ak má niekto chuť športovať, tak to môže robiť na prvých 5 stupňoch. Na tej 5 to kľudne mohlo točiť 4000/130 aj viac. Ale keď už to má 6, tak tá mohla byť nastavená nižšie, ak by predsa niekto jazdil aj diaľnicu (prečo nie preboha?). Vzhľadom na to, že je ako šitá aj pre mlaďasov alebo mladé rodiny, bude na diaľnici častejšie ako sa zdá. Okrem toho dnes už je diaľnica za každým rohom (u nás je diaľnica do košíc už od roku 2010 >:D
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 05:46
Re: čo ma zaujalo
Nevím, už jsem to psal výš, v převodových stupních nejsem odborník, ale myslím si, že pokud by byl odskok mezi 5. a 6. PS výrazný, mohlo by dojít za jistých okolností k propadu otáček do momentu, kde to ten motor nepobere. Ale třeba se mýlím.

Není to sice 6MT, ale určitou vypovídací hodnotu to má (test hlučnosti na dálnici při 90, 120 a 140 km/h) [odkaz]
13. 3. 2018 18:24
Re: čo ma zaujalo
Keby len 1.4 - 1.6. Moje stara Honda Civic 1.8 VTi tocila na 5-ke pri 130 km/h dokonca 4300 ot. Ale zase je fakt, ze to bola len tesne nad polovicou otackoveho spektra >:D .
Raz som viezol jedneho znameho a ten jazdil len na diesloch. Vyvalil oci na otackomer a zmohol sa len na komentar "Bohatstvo ved to ma otacky jak Hayabusa" >:D .
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2018 15:22
pekne auto
akurat trosku inak robene ako masova europska konkurencia od skody vw oplu a pod.... honda na to ide od zakladu inak... cena ale podla mna mohla byt nizsia ale ok... mne sa nepacia akurat tie male zapadnute kola... ale asi by to slo "spravit" aby to aj kusok "vyzeralo" .. nejake podlozky plus vacsie kola ... ale u nas je to proste o cene v tejto triede .... lebo v cene tohto jazzu mame vitaru ASX alebo golfa astru a tak je podla mna hned jasne preco u nas noveho jazzika nikde nevidno ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
12. 3. 2018 15:23
Ve skutečnosti má jen jednu chybu:
je hnusná jako pr.del.
(někomu se *** líbí, já vím).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2018 15:28
Re: Ve skutečnosti má jen jednu chybu:
za mna nie je skareda.. len je proste ina... aj ked je fakt ze predosla generacia bola proste krajsia pohladnejsia a vyzerala viac ako hatch kdezto tato nova je akoby skor uz MPV..
12. 3. 2018 16:25
Ohraná písnička
Nářky nad cenou jsou sice ohraná písnička, ale faktem je, že tahle malá MPV jsou vždycky především praktickou volbou rozumu, kde je poměr cena/prostor na prvním místě. Přidaná hodnota v podobě příjemné atmosféry a podvozku je sice fajn, ale tohle auto cenově míří do revíru kompaktních MPV a kombíků. A když zůstaneme v Japonsku, tak třeba do revíru Toyoty Verso.

Jinak Jazz je dle mých zkušeností opravdu příjemné auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
12. 3. 2018 17:14
Auto na dlhé trate
Budem tu v menšine, ale tú 1,5 by som si do mesta nevybral. Ak má u niekoho Jazz plniť funkciu jediného auta v rodine, okej, beriem. Dolovať z toho výkon za revu motoru mi prišlo v meste otravné a mal som pocit, že to auto zbytočne trápim. Asi som si rýchlo zvykol na malé trojvalcové turbá.

No a keď to porovnám so starým Jazzom v rodine, tak prvá generácia bola citeľne viac orientovaná na európsky trh. Teraz to už pre nich nemá význam, čomu rozumiem, ale teda ak by mi nešlo vyslovene o priestor, poobzerám sa určite inde.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 20:38
Zrovna
včera jsem na ni koukal...
Překvapuje mě ta vnitřní ložná délka, na tak maličké auto. Budu si to někam muset dojít trošku osahat.
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2018 21:28
pár zkušeností odjinud (NZ)
Koukám z okna a Hond Jazz (tj. koupené zde jako nové) a hlavně Hond Fit (tj. dovezené z Japonska) tady vidím spoustu. A jednou japonskou už taky rok jezdím.

Ano, to auto není zrovna na českou/evropskou dálnici. Kde jinde na světě se jezdí 130? Zvuková izolace taky nic moc, je to prostě velká krabice a hluk od kol (zvlášť na hlučném chip-seal asfaltu) je výrazný.

Ale z užitného hlediska je to auto bez konkurence - je malé, ale co v něm člověk uveze, to je až k neuvěření. A místa na nohy je něm taky spousta. Sedí se v něm výš, než třeba v Civicu - takže je to možná volba třeba pro starší lidi, co kvůli nastupování uvažují o nějakém crossoveru.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 22:19
Re: pár zkušeností odjinud (NZ)
Dala by se změřit reálná ložná délka při sklopených sedačkách, od víka k opěradlům předních sedadel? Potřebuju auto, které uveze nerozebraný bajk a nechci kvůli tomu kupovat zbytečně velké monstrum.
13. 3. 2018 00:28
Re: pár zkušeností odjinud (NZ)
Možná by pro základní představu mohlo pomoct tohle [odkaz]
13. 3. 2018 21:10
Re: pár zkušeností odjinud (NZ)
Podle Autobildu je to 1,51m.

[odkaz]
Avatar - miromen
13. 3. 2018 07:48
Proč
Male, ale přitom "velke" auto, ktere by mohlo splňovat rodinnějši učely, ale bohužel jak je u asiatu zvykem, tak jsou vybavove stupně pevně dany a nemožnost mit v tehle konfiguraci autoklimu je velke minus. Co už vubec nepochopim, proč je tam ten 6 rychlostni stupeň, ktery neni určeny k okreskovym blbnutim, ale měl by sloužit jako "dalnični" rychlostni stupeň. A klidně s většim přeskokem mezi 5 a 6 jen aby plnil učel jaky ma, 4t/ot při 130km/h je prostě zbytečně moc.
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2018 12:23
Test
Vůbec se nedivím, že lidi kupují místo tohoto ix20, je větší a mnohem levnější.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - woody-alien
13. 3. 2018 14:57
Re: Test
No, zřejmě jak kde. V Evropě se prodává víc Jazzů než ix20. Takže jedině, kdybys přihodil i sestřičku Vengu. ;-) A i tak by to jízdně na Jazz nestačilo. Neboť 0+0 je pořád nula. :-)
13. 3. 2018 20:26
Re: Test
Myslel jsem u nás, u nás Jazz nikdo nekupuje, což chápu a taky chápu proč lidi volí třeba ix20, která je vetší, nabízí taky atmosféry. Samozřejmě je to hlavně kvůli ceně.
13. 3. 2018 21:15
Re: Test
Ty jsi porovnaval rozmery?

O kolik je vetsi ix20? Nechce se mne to hledat.
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 05:48
Re: Test
iX 20 není větší auto (uvnitř) >:D Nedej na mediální masáž Hyundaie :-!
14. 3. 2018 14:27
Re: Test
Uvnitř samozřejmě vetší je a o kufru ani nemluvě. Jazz má malé sedačky, které trochu prostor opticky zvětšují. Ale to je detail, hlavní rozdíl je v ceně a přidatná hodnota Jazzu mi nějak uniká.
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 16:35
Re: Test
V pohodě. Nechci se přít, kdo má menší to a větší zase ono, jeden jezdí tak, s druhým si okresky nevychutnáš. Budiž. Nakonfiguruj si Jazz i iX20 ve stejné vybavě a srovnej. Tedy pokud Ti iX20 dovolí nakonfigurovat třeba full LED, adaptivní tempomat apod. Srovnej také prodejní cenu u třeba tří, ctyř letých aut.
Cena... Mám tu jeden přiklad, třeba... Jazz reaguje na požadavky trhu (EU) s povinnými bezpečnostními asistenty už nyní (s předstihem) a má je ve standardu. Schválně si počkejme, jak se projeví zástavba těchto povinných "pomocníků" v cenách těch Tvých levných aut.
I kdybych si měl vybrat úplně základního Jazze s 1.3i-VTEC a 101HP za ceníkovou cenu 329.000 Kč (realně zpravidla nižší), bude mít vše, ale opravdu vše, ba i něco navíc, než je v tomto segmentu běžné.
[odkaz]
Jasně, iX20 je levnější, ale ne výrazně. Koukám na sbazar a tam startuje MY na 310.000 Kč s motorem o 90 HP. Asi se dá sehnat levněji, o.k. Ale i tak, tolik za výběhový model? Moc mi tedy smysl vybírat slabší, jízdně horší, míň vybavené a prostorově menší iX20, nedává.
14. 3. 2018 18:03
Re: Test
Taky se snažím chápat co píšeš, ale přijde mi že nebereš moc realitu našeho trhu a tam je to jasné. Navíc říkaš že je dokonce Jazz větší, což samozřejmě není pravda. Jen se podívej na sedáky obou aut a pochopíš, proč to tady nikdo nekoupí. Nejsme japonci. O kufru už jsem psal tam není vůbec co srovnávat, ix20 má nejširší kufr ve třídě i kompakty se na něj nechytají. Proto si myslím, že to auto u nás uspělo a dále si dlouhé roky udržuje velkou prodejnost hodně auta za málo pěnez. Dále si myslím, že i třeba led světla a další spec prvky nejsou pro tyto auta vůbec důležité, jízdní vlastnosti si nevychutnáš ani v Jazzu, tolik k tomu.
13. 3. 2018 15:35
Dvojitý A-sloupek a výhled šikmo vpřed.
Ten byl nejlépe vytvořený u druhé generace. Zde už je to opět návrat k první - slepý úhel je značný.
Jinak je auto příkladně prostorné. I když za cenu toho, že je stejně vysoké, jako široké!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - woody-alien
13. 3. 2018 15:43
Ještě jedna možnost
Poslední vzrušená debata ohledně otáček na jednotlivé rychlostní stupně, která se mi vryla do paměti, byla pod testem Astry ST 1.6 turbo. Jak se posléze ukázalo, autor testu popisoval otáčky na šestku, zatímco zařazenou měl pětku atp.

Autorem zmíněného testu byl pan Tomáš Dusil. Tak že by přece jen nebo jak vlastně ? >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - TeeJay
13. 3. 2018 19:30
Jazz 1.5
Hlučnost Jazzu je opravdu trošku větší, než by měla být, mám to vyzkoušené a píše se o tom mj i třeba tady [odkaz] , ale i tak je to auto naprosto skvělé. Přesně na tohle jsem už několik let čekal. Parádně zábavná záležitost. Jenže mám trošku problém, že žena, která původně Jazz chtěla (to jsem ho nechtěl já kvůli 1.3), se teď zamilovala do Civicu a asi jí úplně nepřesvědčím, na vymetání okresek moc zaměřená není... :'-(
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2018 21:28
Pár praktických zkušeností
Koupil jsem si Jazz 2018 s 1,3 motorem. Do té doby jsme měli doma dva Jazze (2006 a 2009), takže jsem věděl, do čeho jdu.
K tolik diskutované 6: Je udělaná tak, že se na ni jezdí ve městě konstantní rychlostí 50 km/h. Při této rychlosti je to auto extrémně úsporné a jede pod 4 litry na sto. Pokud chce člověk z této rychlosti zrychlit (třeba na konci obce), jde to pomalu a je lepší podřadit. Naopak při těch dálničních rychlostech se otáčky na tu samou šestku blíží maximu točivého momentu, tedy auto ochotně zrychluje, když je to potřeba.
Jinak se ten Jazz chová stejně jako ty předchozí, tedy když chcete jet, nesmíte se na to bát šlápnout a motor vytočit. Pak je hlučnější. Ale po zkušenostech z předchozích aut to nevnímám negativně, i když to může někomu, kdo byl zvyklý jezdit s 2 litrovým motorem, vadit.
Cena je dost vysoká, ale jen na první pohled. Když si u konkurence naklikáte podobnou výbavu, jste většinou ještě o dost výš.
Jediné, co mě zatím naštvalo, je rychlostní index pneumatik. Ačkoliv to má maximálku 190 (a předpokládám, že to na ní má omezovač rychlosti stejně jako náš Jazz z roku 2009), tak to má předepsané gumy s rychlostním indexem H. A to pro mě znamenalo, že jsem si nemohl koupit GoodYear Ultra Grip, na kterých jsem na starém Jazzu odjezdil všechny zimy, protože GY v tomto rozměru s tímto rychlostním indexem ty gumy nevyrábí.
Druhou věcí, na kterou jsem z těch starších Jazzů nebyl zvyklý, jsou různí asistenti, kteří mi pořád nadávají, jak blbě jezdím. Ale to není asi chyba auta, ale chyba moje.
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2018 21:44
Spotreba
Cetl jsem, ze za normalnich podminek se da jezdit pod normovanou spotrebou 5.9l.

To je ojedinely a ve vysledku v realu uspornejsi nez tsi, ktere udavaji mnohem min ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
13. 3. 2018 22:22
Re: Spotreba
1.5VTEC jsem našel na Spritmonitor jen jednu, s průměrem 6,44. 5.9l je celkový průměr Jazzu od roku 2015 (a jsou tam hlavně 1.3).
[odkaz]

To je vzhledem k výkonu sotva průměrný výsledek... odpovídající vysoké kastli a automatu.
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 12:59
Re: Spotreba
Tak jsem se na to díval, a se tam konkrétně jedná ještě o starší typ motoru 1.5 i-VTEC (L15A7, SOHC) s 88 kW a 145 Nm. Tento motor se vyrábí už od roku 2009. No nový i-VTEC v Jazzu na spritmonitoru si ještě počkáme, pokud se dočkáme :-)
Avatar - Jopino
14. 3. 2018 05:53
Re: Spotreba
S HR-V, tedy s o stejném výkonu a točivém momentu (i když s jinými převodovými stupni) a 180 kg těžším autem, než je Jazz Dynamic, mám za 2 roky spotřebu 6.07 l/100 km.
[odkaz]
Jazzík nebude podle mě uchlastanější (pokud nejezdí jen pilu po dálnici) :-)
26. 4. 2018 09:57
Můžeme si za to sami
To, že v Evropě japonské automobilky nenabízí fůru krásnejch aut je jen problém naší přiblblé Evropské legislativy. A pro automobilky jako je Honda Toyota, Nissan atd. jsme (myšleno Evropa) z hlediska jejich prodejů jen bezvýznamný trh, který ale nadutě dělá největší rozruch. Myslíme si, že jsme střed světa a že podle nás budou všichni skákat. Ale to je velký omyl – oni neskáčou a ani kákat nebudou. Stačí se podívat na jejich stránky v Japonsku, Austrálii nebo USA. Tam jsou modely, které vesele chrlí a prodávají po tisících na tyto trhy, kde jim nedělají legislativní pakárnu. A to samé je u motorek. V Evropě se naparujeme, že jak nemá motorka litr objem a všechny elektrické nesmysly tak je v podstatě méněcenná a neprodejná. Ale 90% produkce japonských výrobců se valí do Indonezie, jižní Ameriky a Afriky. A největší podíl jsou ty nejjednodušší motorky do 250ccm.
A můžeme si za to sami - neb všechna idiotská rozhodnutí zvolených politiků jsou jen tak blbá jako voliči, co je do jejich funkcí zvolili. Tak asi tak ...
Rozbalit vlákno
0