Hyundai i20 1.6 CRDi (94 kW) – Šikmooký pohodář

Hyundai i20 1.6 CRDi (94 kW) – Šikmooký pohodář

 
 

Hyundai i20 působí stejně jako sympatický Asiat z amerických akčních filmů, který se celou dobu tváří jako vetchý dobrosrdečný stařík, a pak se z něj vyklube mistr bojových umění, jenž padouchům řádně načechrá pěšinku.

Můžete malé auto od Hyundaie obcházet kolem dokola a hledat detaily, které připomínají to či ono auto od konkurence, nakonec ale musíte uznat, že designéři z Offenbachu nevytvořili kompilát, ale vcelku rozpoznatelné a svébytně tvarované auto, jehož charakteristickým rysem je výrazný boční prolis.

Korejské poměry

Jestli se dokážete sžít s kabinou i20 záleží v zásadě na jediné věci – jestli vám nevadí vysoký posaz za volantem. V tomto autě se totiž sedí docela vysoko, a přestože i tak zbývá nad hlavou dost místa, nebude to vyhovovat každému. Trend už ale je takový a Češi, kteří po stovkách každý měsíc usedají do nových Fabií a Fusionů, něco takového už asi očekávají.

Přestože byl vůz navrhován v Evropě pro potřeby místních zákazníků, v některých detailech vyhoví spíše menším Asiatům. Například rozsah dvouosého seřízení volantu je poměrně skromný a řidič sedí blízko palubní desky. Když ten, co řídí, měří kolem 180 cm, nevejde se za sebe na zadní sedadlo. Pro hlavu sice zbývá místa dost, ale kolena už bude mít v kontaktu s tvrdým plastem na zadní straně opěradla. To je ale úděl malých aut. Interiér Hyundaie i20 patří svým geometrickými rozměry k největším ve třídě, co do délky i šířky. Má-li být plnohodnotným rodinným autem, jsou prostorové kompromisy nutné. Podobně jako u Fabie nebo Fusionu.

Zajímavé bylo i zjištění, že má s prostorem problémy i dvouletý mrňous v autosedačce, jenž bude okopávat opěradlo, i když bude nebohý spolujezdec vpředu nalepen na palubní desce. Zadní sedadla tak nabídnou dostatek prostoru až takovým človíčkům, kterým už nohy visí z autosedačky dolů.

obrázek [555 x 314]
 

Situaci trochu zachraňuje kufr, jenž by měl, ačkoli se to na pohled nezdá, pojmout až 295 litrů zavazadel. V případě potřeby lze sklopit sedáky a opěradla do roviny se dnem kufru a ten takto zvětšit. Úctyhodná je vnitřní šířka mezi podběhy (1100 mm), která překonává i řadu aut o dvě třídy větších.

Pochvalu zaslouží tuhé čalounění předních i zadních sedadel i jejich příjemné boční vedení. Líbil se nám i styling palubní desky a tvar a velikost volantu.

Multitalent

Přeplňovaná vznětová šestnáctistovka bude přesně takovým motorem, jaký si budete přát. Její papírové hodnoty 94 kW a 260 Nm vypadají dobře, ale často se stává, že co vypadá dobře napsané, v reálu až tak neuchvátí. To ale není tento případ. Od malého hyundaie byste nečekali kdovíjakou dynamiku, a tak musela být spousta řidičů minimálně překvapená. Dát í-dvacítce nějaký ten spoiler, větší kola a tvrdší podvozek, mohla by se klidně jmenovat třeba … RS. Motor se sice vzpamatovává až kolem 1800 min-1 a prodleva mezi sešlápnutím plynu a reakcí motoru je hodně veliká, následná akcelerace je ale docela působivá.

Jenže to je jen jedna stránka charakteru céerdéíčka. Stejně dobře totiž zvládne i pohodovou jízdu s důrazem na spotřebu. Při ustálené stovce spálí 4,6 l nafty každých 100 km a točí jen 2100 otáček, při dálniční stotřicítce čekejte odběr 6,5 l/100 km. V průběhu celého testu jsme se pak dostali na 5,8 l/100 km, což je velmi dobrá, a rozhodně ne nejnižší možná hodnota.

obrázek [555 x 265]
 

Velmi dobrý dojem z motoru tak trošku kazí řazení šestistupňové převodovky. Má vůle v kulise, působí gumově a občas si neodpustí ani nějaké to křupnutí. Ale na druhou stranu – známe v této kategorii celou řadu horších manuálů

Důraz na komfort

Malá auta z Koreje měla vždycky problém s podvozky. Karoserie se nakláněly, jízdní vlastnosti za moc nestály a přitom pružiny a tlumiče nebyly schopné pohltit rázy. Hyundai i20 ale dává na to všechno zapomenout a poskytuje naopak velmi vyvážené vlastnosti. Ano, auto se v zatáčkách stále naklání, ale přitom velmi dobře drží zvolenou stopu – a to jsme měli v letních teplotách minulého týdne obuty zimní pneumatiky. V zatáčkách je záď vozu stabilní a tak jediné chování, které od i20 můžete čekat, je lehká nedotáčivost. Problémy má jen s prudkými vyhýbacími manévry, kdy se karoserie rozvlní a stejné chování je třeba čekat při prudkém brzdění. Na určitém typu nerovností v zatáčce má hyundai také tendenci odskakovat.

obrázek [555 x 261]
 

Nejlépe vůz tlumí rázy, když je obsazen pouze řidičem, se zvyšujícím se zatížením se schopnost je pohltit snižuje, ale i při plném obsazení patří v rámci třídy k těm lepším. Dobrý dojem v nás zanechalo i řízení, které nemá zbytečně účinný posilovač a přestože působí uměle a není moc citlivé kolem přímého směru, umožňuje příjemné ovládání vozu s pocitem dostatečné kontroly nad děním. Přitom je motor dobře odhlučněn a odtlumení kol a aerodynamického svistu odpovídá standardu třídy, takže nečiní problém absolvovat bez únavy s tímto autem i delší vzdálenosti.

Nebezpečný hráč

V poslední době zde bylo už několik testů nových korejských aut, v nichž se začínáme podezřele opakovat. Je tu další vůz, jenž nejen že nemá žádné zásadní slabiny, ale dokonce v některých oblastech aspiruje téměř na výbornou.

Paradoxně největší slabinou tohoto auta je, že jde o topmodel nabídky, který se dá pořídit nejlevněji za 384.900,- Kč, což už je, bez ohledu na bohatou výbavu a schopný motor, docela dost peněz.

obrázek [555 x 318]
 

První cena vozu229 900,- Kč (1.2 Classic, 57 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací384 900,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)
Základní cena testovaného vozu384 900,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků402 640,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)

Plusy

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Dobrý jízdní komfort
  • Velký kufr
  • Příjemná sedadla

Mínusy

  • Stísněnější interiér
  • Vyšší posaz
  • Méně přesné řazení
  • Výraznější náklony v zatáčkách
  • Neklidný podvozek při brzdění
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i20 1.6 CRDi

Cena v základní výbavě: 384 900 Kč Cena v testované výbavě: 402 640 Kč

Základní výbava:Pneumatiky 185/60 R15 s litými koly, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, EBD, ESP, TCS, 6x airbag, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka a boční okna, imobilizér, posilovač řízení, dvouose stavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, tónovaná skla, osvětlení přihrádky před spolujezdcem, palubní počítač, 6x repro, rádio s CD, MP3, AUX a USB, ovládání audia na volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání, alarm, automatická klimatizace, opěrka ruky na sedadle řidiče, dělaná a sklopná zadní sedadla.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívání předních sedadel (7450,-), komfortní blikání směrových světel (1290,-), metalický lak (9000,-)

Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií

Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil…

Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019 Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna…

Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku

Paměť stárne extrémně rychle. Ta mediální dvojnásob.…

Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i20 1.6 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1582
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1900 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.9 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 295 / 1060
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1233 / 417
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3940
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1503
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai i20 1.6 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Dnes 08:00

Dvě SUV, jedno elegantnější než druhé. Obě sázejí na efekt a obě mají plnit roli sportovní alternativy v této dnes tolik oblíbené třídě. Co mají stejné a čím se naopak liší? A co se ukrývá pod číslem 2143?




Blesk.cz

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong do ní sbíral vzorky

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong…

Naoko nenápadná bílá taštička je ve skutečnosti jedinečným skvostem. Americký astronaut Neil Armstrong v ní…

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali hodiny. Chybí značení cest

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali…

Cyklista (65) utrpěl v úterý v brdských lesích vážná zranění. Jel po jedné z lesních cest, pravděpodobně přepadl…

 

iSport.cz

Poslední šance pro úniky. Tour před časovkou pokračuje rovinatější etapou

Poslední šance pro úniky. Tour před časovkou…

Tady se může pomalu rozhodovat o závěrečném žebříčku. Poslední závodní etapa letošního ročníku Tour de France…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington zemřel v pouhých 41 letech. V den narozenin svého kamaráda z kapely…

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu zachycená objektivem Martina Straky

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu…

Druhý den festivalu Colours of Ostrava byl plný zvučných jmen a desetitisíce lidí se i ve čtvrtek vlnily…