reklama


Hyundai i20 1.6 CRDi (94 kW) – Šikmooký pohodář

Hyundai i20 1.6 CRDi (94 kW) – Šikmooký pohodář

 
 

Hyundai i20 působí stejně jako sympatický Asiat z amerických akčních filmů, který se celou dobu tváří jako vetchý dobrosrdečný stařík, a pak se z něj vyklube mistr bojových umění, jenž padouchům řádně načechrá pěšinku.

Můžete malé auto od Hyundaie obcházet kolem dokola a hledat detaily, které připomínají to či ono auto od konkurence, nakonec ale musíte uznat, že designéři z Offenbachu nevytvořili kompilát, ale vcelku rozpoznatelné a svébytně tvarované auto, jehož charakteristickým rysem je výrazný boční prolis.

Korejské poměry

Jestli se dokážete sžít s kabinou i20 záleží v zásadě na jediné věci – jestli vám nevadí vysoký posaz za volantem. V tomto autě se totiž sedí docela vysoko, a přestože i tak zbývá nad hlavou dost místa, nebude to vyhovovat každému. Trend už ale je takový a Češi, kteří po stovkách každý měsíc usedají do nových Fabií a Fusionů, něco takového už asi očekávají.

Přestože byl vůz navrhován v Evropě pro potřeby místních zákazníků, v některých detailech vyhoví spíše menším Asiatům. Například rozsah dvouosého seřízení volantu je poměrně skromný a řidič sedí blízko palubní desky. Když ten, co řídí, měří kolem 180 cm, nevejde se za sebe na zadní sedadlo. Pro hlavu sice zbývá místa dost, ale kolena už bude mít v kontaktu s tvrdým plastem na zadní straně opěradla. To je ale úděl malých aut. Interiér Hyundaie i20 patří svým geometrickými rozměry k největším ve třídě, co do délky i šířky. Má-li být plnohodnotným rodinným autem, jsou prostorové kompromisy nutné. Podobně jako u Fabie nebo Fusionu.

Zajímavé bylo i zjištění, že má s prostorem problémy i dvouletý mrňous v autosedačce, jenž bude okopávat opěradlo, i když bude nebohý spolujezdec vpředu nalepen na palubní desce. Zadní sedadla tak nabídnou dostatek prostoru až takovým človíčkům, kterým už nohy visí z autosedačky dolů.

obrázek [555 x 314]
 

Situaci trochu zachraňuje kufr, jenž by měl, ačkoli se to na pohled nezdá, pojmout až 295 litrů zavazadel. V případě potřeby lze sklopit sedáky a opěradla do roviny se dnem kufru a ten takto zvětšit. Úctyhodná je vnitřní šířka mezi podběhy (1100 mm), která překonává i řadu aut o dvě třídy větších.

Pochvalu zaslouží tuhé čalounění předních i zadních sedadel i jejich příjemné boční vedení. Líbil se nám i styling palubní desky a tvar a velikost volantu.

Multitalent

Přeplňovaná vznětová šestnáctistovka bude přesně takovým motorem, jaký si budete přát. Její papírové hodnoty 94 kW a 260 Nm vypadají dobře, ale často se stává, že co vypadá dobře napsané, v reálu až tak neuchvátí. To ale není tento případ. Od malého hyundaie byste nečekali kdovíjakou dynamiku, a tak musela být spousta řidičů minimálně překvapená. Dát í-dvacítce nějaký ten spoiler, větší kola a tvrdší podvozek, mohla by se klidně jmenovat třeba … RS. Motor se sice vzpamatovává až kolem 1800 min-1 a prodleva mezi sešlápnutím plynu a reakcí motoru je hodně veliká, následná akcelerace je ale docela působivá.

Jenže to je jen jedna stránka charakteru céerdéíčka. Stejně dobře totiž zvládne i pohodovou jízdu s důrazem na spotřebu. Při ustálené stovce spálí 4,6 l nafty každých 100 km a točí jen 2100 otáček, při dálniční stotřicítce čekejte odběr 6,5 l/100 km. V průběhu celého testu jsme se pak dostali na 5,8 l/100 km, což je velmi dobrá, a rozhodně ne nejnižší možná hodnota.

obrázek [555 x 265]
 

Velmi dobrý dojem z motoru tak trošku kazí řazení šestistupňové převodovky. Má vůle v kulise, působí gumově a občas si neodpustí ani nějaké to křupnutí. Ale na druhou stranu – známe v této kategorii celou řadu horších manuálů

Důraz na komfort

Malá auta z Koreje měla vždycky problém s podvozky. Karoserie se nakláněly, jízdní vlastnosti za moc nestály a přitom pružiny a tlumiče nebyly schopné pohltit rázy. Hyundai i20 ale dává na to všechno zapomenout a poskytuje naopak velmi vyvážené vlastnosti. Ano, auto se v zatáčkách stále naklání, ale přitom velmi dobře drží zvolenou stopu – a to jsme měli v letních teplotách minulého týdne obuty zimní pneumatiky. V zatáčkách je záď vozu stabilní a tak jediné chování, které od i20 můžete čekat, je lehká nedotáčivost. Problémy má jen s prudkými vyhýbacími manévry, kdy se karoserie rozvlní a stejné chování je třeba čekat při prudkém brzdění. Na určitém typu nerovností v zatáčce má hyundai také tendenci odskakovat.

obrázek [555 x 261]
 

Nejlépe vůz tlumí rázy, když je obsazen pouze řidičem, se zvyšujícím se zatížením se schopnost je pohltit snižuje, ale i při plném obsazení patří v rámci třídy k těm lepším. Dobrý dojem v nás zanechalo i řízení, které nemá zbytečně účinný posilovač a přestože působí uměle a není moc citlivé kolem přímého směru, umožňuje příjemné ovládání vozu s pocitem dostatečné kontroly nad děním. Přitom je motor dobře odhlučněn a odtlumení kol a aerodynamického svistu odpovídá standardu třídy, takže nečiní problém absolvovat bez únavy s tímto autem i delší vzdálenosti.

Nebezpečný hráč

V poslední době zde bylo už několik testů nových korejských aut, v nichž se začínáme podezřele opakovat. Je tu další vůz, jenž nejen že nemá žádné zásadní slabiny, ale dokonce v některých oblastech aspiruje téměř na výbornou.

Paradoxně největší slabinou tohoto auta je, že jde o topmodel nabídky, který se dá pořídit nejlevněji za 384.900,- Kč, což už je, bez ohledu na bohatou výbavu a schopný motor, docela dost peněz.

obrázek [555 x 318]
 

První cena vozu229 900,- Kč (1.2 Classic, 57 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací384 900,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)
Základní cena testovaného vozu384 900,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků402 640,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)

Plusy

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Dobrý jízdní komfort
  • Velký kufr
  • Příjemná sedadla

Mínusy

  • Stísněnější interiér
  • Vyšší posaz
  • Méně přesné řazení
  • Výraznější náklony v zatáčkách
  • Neklidný podvozek při brzdění
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i20 1.6 CRDi

Cena v základní výbavě: 384 900 Kč Cena v testované výbavě: 402 640 Kč

Základní výbava:Pneumatiky 185/60 R15 s litými koly, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, EBD, ESP, TCS, 6x airbag, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka a boční okna, imobilizér, posilovač řízení, dvouose stavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, tónovaná skla, osvětlení přihrádky před spolujezdcem, palubní počítač, 6x repro, rádio s CD, MP3, AUX a USB, ovládání audia na volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání, alarm, automatická klimatizace, opěrka ruky na sedadle řidiče, dělaná a sklopná zadní sedadla.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívání předních sedadel (7450,-), komfortní blikání směrových světel (1290,-), metalický lak (9000,-)

Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno

Americký prezident je po letech opět spolutvůrcem měnové…

Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál

Soudce amerického oblastního soudu Charles Breyer…

Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů

Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald‘s…

Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky

Mexické úřady převázaly stužkou kdysi nejmocnějšího…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i20 1.6 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1582
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1900 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.9 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 295 / 1060
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1233 / 417
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3940
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1503
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai i20 1.6 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol nepatří, hřímá Valachová

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol…

Česko je národem ateistů. A ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) hlásá: Islám do českých škol nepatří,…

Lakomí boháči: Exmanžel Čejkové dluží 39 milionů! Kdo další neplatí?

Lakomí boháči: Exmanžel Čejkové dluží 39 milionů!…

Více než 13 miliard dluží v Česku rodiče na výživném. Problémy s vymáháním peněz pro své děti ale nemají jen…

 

iSport.cz

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i Hlaváčková jsou v semifinále

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i…

České tenistky Lucie Šafářová i Andrea Hlaváčková postoupily do semifinále čtyřhry na grandslamovém Australian…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu dezinformace, lidé se dostali blíže pravdě

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu…

Političtí stratégové, ale také nejrůznější dezinformátoři a konspirační teoretici, mají další „ověřené“ vodítko,…

 
 
reklama