Hyundai i20 1.6 CRDi (94 kW) – Šikmooký pohodář

Hyundai i20 1.6 CRDi (94 kW) – Šikmooký pohodář

 
 

Hyundai i20 působí stejně jako sympatický Asiat z amerických akčních filmů, který se celou dobu tváří jako vetchý dobrosrdečný stařík, a pak se z něj vyklube mistr bojových umění, jenž padouchům řádně načechrá pěšinku.

Můžete malé auto od Hyundaie obcházet kolem dokola a hledat detaily, které připomínají to či ono auto od konkurence, nakonec ale musíte uznat, že designéři z Offenbachu nevytvořili kompilát, ale vcelku rozpoznatelné a svébytně tvarované auto, jehož charakteristickým rysem je výrazný boční prolis.

Korejské poměry

Jestli se dokážete sžít s kabinou i20 záleží v zásadě na jediné věci – jestli vám nevadí vysoký posaz za volantem. V tomto autě se totiž sedí docela vysoko, a přestože i tak zbývá nad hlavou dost místa, nebude to vyhovovat každému. Trend už ale je takový a Češi, kteří po stovkách každý měsíc usedají do nových Fabií a Fusionů, něco takového už asi očekávají.

Přestože byl vůz navrhován v Evropě pro potřeby místních zákazníků, v některých detailech vyhoví spíše menším Asiatům. Například rozsah dvouosého seřízení volantu je poměrně skromný a řidič sedí blízko palubní desky. Když ten, co řídí, měří kolem 180 cm, nevejde se za sebe na zadní sedadlo. Pro hlavu sice zbývá místa dost, ale kolena už bude mít v kontaktu s tvrdým plastem na zadní straně opěradla. To je ale úděl malých aut. Interiér Hyundaie i20 patří svým geometrickými rozměry k největším ve třídě, co do délky i šířky. Má-li být plnohodnotným rodinným autem, jsou prostorové kompromisy nutné. Podobně jako u Fabie nebo Fusionu.

Zajímavé bylo i zjištění, že má s prostorem problémy i dvouletý mrňous v autosedačce, jenž bude okopávat opěradlo, i když bude nebohý spolujezdec vpředu nalepen na palubní desce. Zadní sedadla tak nabídnou dostatek prostoru až takovým človíčkům, kterým už nohy visí z autosedačky dolů.

obrázek [555 x 314]
 

Situaci trochu zachraňuje kufr, jenž by měl, ačkoli se to na pohled nezdá, pojmout až 295 litrů zavazadel. V případě potřeby lze sklopit sedáky a opěradla do roviny se dnem kufru a ten takto zvětšit. Úctyhodná je vnitřní šířka mezi podběhy (1100 mm), která překonává i řadu aut o dvě třídy větších.

Pochvalu zaslouží tuhé čalounění předních i zadních sedadel i jejich příjemné boční vedení. Líbil se nám i styling palubní desky a tvar a velikost volantu.

Multitalent

Přeplňovaná vznětová šestnáctistovka bude přesně takovým motorem, jaký si budete přát. Její papírové hodnoty 94 kW a 260 Nm vypadají dobře, ale často se stává, že co vypadá dobře napsané, v reálu až tak neuchvátí. To ale není tento případ. Od malého hyundaie byste nečekali kdovíjakou dynamiku, a tak musela být spousta řidičů minimálně překvapená. Dát í-dvacítce nějaký ten spoiler, větší kola a tvrdší podvozek, mohla by se klidně jmenovat třeba … RS. Motor se sice vzpamatovává až kolem 1800 min-1 a prodleva mezi sešlápnutím plynu a reakcí motoru je hodně veliká, následná akcelerace je ale docela působivá.

Jenže to je jen jedna stránka charakteru céerdéíčka. Stejně dobře totiž zvládne i pohodovou jízdu s důrazem na spotřebu. Při ustálené stovce spálí 4,6 l nafty každých 100 km a točí jen 2100 otáček, při dálniční stotřicítce čekejte odběr 6,5 l/100 km. V průběhu celého testu jsme se pak dostali na 5,8 l/100 km, což je velmi dobrá, a rozhodně ne nejnižší možná hodnota.

obrázek [555 x 265]
 

Velmi dobrý dojem z motoru tak trošku kazí řazení šestistupňové převodovky. Má vůle v kulise, působí gumově a občas si neodpustí ani nějaké to křupnutí. Ale na druhou stranu – známe v této kategorii celou řadu horších manuálů

Důraz na komfort

Malá auta z Koreje měla vždycky problém s podvozky. Karoserie se nakláněly, jízdní vlastnosti za moc nestály a přitom pružiny a tlumiče nebyly schopné pohltit rázy. Hyundai i20 ale dává na to všechno zapomenout a poskytuje naopak velmi vyvážené vlastnosti. Ano, auto se v zatáčkách stále naklání, ale přitom velmi dobře drží zvolenou stopu – a to jsme měli v letních teplotách minulého týdne obuty zimní pneumatiky. V zatáčkách je záď vozu stabilní a tak jediné chování, které od i20 můžete čekat, je lehká nedotáčivost. Problémy má jen s prudkými vyhýbacími manévry, kdy se karoserie rozvlní a stejné chování je třeba čekat při prudkém brzdění. Na určitém typu nerovností v zatáčce má hyundai také tendenci odskakovat.

obrázek [555 x 261]
 

Nejlépe vůz tlumí rázy, když je obsazen pouze řidičem, se zvyšujícím se zatížením se schopnost je pohltit snižuje, ale i při plném obsazení patří v rámci třídy k těm lepším. Dobrý dojem v nás zanechalo i řízení, které nemá zbytečně účinný posilovač a přestože působí uměle a není moc citlivé kolem přímého směru, umožňuje příjemné ovládání vozu s pocitem dostatečné kontroly nad děním. Přitom je motor dobře odhlučněn a odtlumení kol a aerodynamického svistu odpovídá standardu třídy, takže nečiní problém absolvovat bez únavy s tímto autem i delší vzdálenosti.

Nebezpečný hráč

V poslední době zde bylo už několik testů nových korejských aut, v nichž se začínáme podezřele opakovat. Je tu další vůz, jenž nejen že nemá žádné zásadní slabiny, ale dokonce v některých oblastech aspiruje téměř na výbornou.

Paradoxně největší slabinou tohoto auta je, že jde o topmodel nabídky, který se dá pořídit nejlevněji za 384.900,- Kč, což už je, bez ohledu na bohatou výbavu a schopný motor, docela dost peněz.

obrázek [555 x 318]
 

První cena vozu229 900,- Kč (1.2 Classic, 57 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací384 900,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)
Základní cena testovaného vozu384 900,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků402 640,- Kč (1.6 CRDi Style, 94 kW)

Plusy

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Dobrý jízdní komfort
  • Velký kufr
  • Příjemná sedadla

Mínusy

  • Stísněnější interiér
  • Vyšší posaz
  • Méně přesné řazení
  • Výraznější náklony v zatáčkách
  • Neklidný podvozek při brzdění
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i20 1.6 CRDi

Cena v základní výbavě: 384 900 Kč Cena v testované výbavě: 402 640 Kč

Základní výbava:Pneumatiky 185/60 R15 s litými koly, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, EBD, ESP, TCS, 6x airbag, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka a boční okna, imobilizér, posilovač řízení, dvouose stavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, tónovaná skla, osvětlení přihrádky před spolujezdcem, palubní počítač, 6x repro, rádio s CD, MP3, AUX a USB, ovládání audia na volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání, alarm, automatická klimatizace, opěrka ruky na sedadle řidiče, dělaná a sklopná zadní sedadla.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívání předních sedadel (7450,-), komfortní blikání směrových světel (1290,-), metalický lak (9000,-)

Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, v metropoli se třásly domy Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, v metropoli se třásly domy

Jižní část Mexika dnes zasáhlo zemětřesení o síle 7,4…

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450 Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

První exempláře sportovní varianty modelu i30 již vyjely…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i20 1.6 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1582
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1900 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.9 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 295 / 1060
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1233 / 417
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3940
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1503
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai i20 1.6 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Už léta vypadá, jako by nějak zastavila čas. Teď herečka Jana Krausová (63) navíc přivedla do společnosti svoji…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Liberec-Boleslav 3:1. Rozhodly dvě přesilovky, Maxwell si namazal na gól

Liberec-Boleslav 3:1. Rozhodly dvě přesilovky,…

Vítězná šňůra Bílých Tygrů nad Mladou Boleslaví nadále pokračuje. Již dvanácté vítězství za sebou si připsali…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…