Hyundai i20 1,4 CRDi (55kW) - Dobrá cena, nízká spotřeba

Hyundai i20 1,4 CRDi (55kW) - Dobrá cena, nízká spotřeba

 
 

Malé Hyundai i20 prošlo v minulosti naší redakcí již několikrát, dá se tedy říci, že jsme přesně věděli, co od vozu čekat. Jedinou neznámou do rovnice byl maloobjemový turbodiesel 1,4 CRDi, pyšnící se skvělou papírovou spotřebou. Obstojí?

Stejně jako benzinová jednačtyřka i 1,4 CRDi disponuje zdvihovým objemem 1396 cm3, oproti ní ovšem po výkonové stránce pokulhává. Jeho 55 kW opravdu není mnoho, při jízdě nám ovšem pocitově výkon příliš nechyběl.

Velkou zásluhu na tom má nízká pohotovostní hmotnost 1137 kilogramů i nejvyšší točivý moment 220 Nm dostupný mezi 1750 a 2350 min-1. Agregát nebyl přehnaně hlučný, i když při snaze o maximální jízdní výkony jeho ne zrovna libozvučný projev přeci jen do kabiny pronikal poměrně hodně. To mu ale musíme odpustit, ostatně pracuje v malém levném voze, a tak nákladné, pečlivé odhlučnění zde ani snad nemůžeme očekávat. Okolo dvou tisíc otáček si naštěstí jen mírně nakřápnutě vrní...a neruší.

obrázek [300 x 235] Díky točivému momentu nemá vůz problém se zdoláváním táhlých stoupání a to ani když je zaplněn zavazadlový prostor o objemu solidních 295 litrů. Více cestujících na palubě už logicky znamená častější podřazování, přeci jen jde o nejslabší ze tří vznětových agregátů (resp. jejich naladění) v nabídce automobilky Hyundai pro model i20.

Potěšila ochota motoru se vytáčet, co ale opravdu musíme vyzdvihnout je řízení. To totiž, na rozdíl od mnoha třídních konkurentů, bylo přesné (i okolo středové polohy) a hlavně nepřeposilované, takže vaše dlaně mají alespoň nějaký přehled o práci předních kol. Kdybychom na plastovém, nicméně dobře se držícím volantu nalezli ještě ovládání audiosoustavy, neměli bychom daleko k bouchání šampaňského.

To by ale bohužel v případě řazení zcela určitě zůstalo schované v lednici. Řadicí páka se sice v kulise pohybuje po relativně krátkých drahách, řazení nižších stupňů a zejména zpátečky bylo ovšem nepřesné a kostrbaté. Nu což, všechno se pokaždé nepovede.

obrázek [300 x 243] Celkový jízdní komfort je bohužel poplatný stavu našich silnic, takže spíše tužší podvozek ve spojení s tvrdšími sedadly výsledky práce zimních mrazů cestujícím příliš nezakrýval. Nezachrání to ani balónovité čtrnáctky.

Jezdíme za málo...za málo

Základní cena vozu s agregátem 1,4 CRDi je stanovena na 319.900,- Kč, což je v podstatě stejně jako si za Fabii 1,6 TDI o shodném výkonu nechá zaplatit mladoboleslavská Škoda. Tady půjde o desetinky spotřeby, protože zákazníci, kteří vyžadují diesel, tohle opravdu pečlivě sledují. Tak tedy – udávaná spotřeba ve městském cyklu je 5,5 litru nafty na 100 km. Jak známo, testování probíhá v laboratorních podmínkách danou certifikační metodikou a s reálným provozem toho příliš mnoho společného nemá. V tomto případě jsme se ale do hodnoty udávané výrobcem strefili na desetinku přesně. Hodně dobrý výsledek.

Při dálniční stotřicítce už je z i20 cítit jistá nervozita, stále ale není problém touto rychlostí cestovat. Otáčkoměr zde ukazuje na 2900 min-1 při pátém (nejvyšším) převodovém stupni a palivový odběr z nádrže se rovná 5,6 litrům na 100 km. Pokud ale zvolníme na 100 km/h, klesne spolu s otáčkami (2200) i spotřeba. Ta se po několika desítkách kilometrů touto rychlostí ustálila na čtyřech litrech nafty na sto kilometrů – a to nezapomínejme na to, že vůz měl obuty zimní pneumatiky.

Verdikt?

obrázek [300 x 313] Hyundai i20 je bezesporu povedené auto a pokud hledáte něco s malým a levným turbodieselem, bude dnes testovaná verze jedním z favoritů. Na straně kladů totiž stojí pětiletá záruka, pět hvězd od Euro NCAP, bohatá základní výbava zahrnující například klimatizaci, přední, boční (pro přední sedadla) a okenní airbagy, rádio s CD či aktivní opěrky hlavy.

Jistou nevýhodou oproti koncernovým vozům může být interiér s minimem měkčených částí (avšak standardně dobrou ergonomií) či větší ztráta hodnoty v čase. To je ale už věc každého zákazníka, čemu dává přednost. Pokud se rozhodnete pro i20 1,4 CRDi, chybu jistě neuděláte.

První cena vozu229 900,- Kč (1.2 Classic, 57 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací319 900,- Kč (1.4 CRDi Comfort, 55 kW)
Základní cena testovaného vozu319 900,- Kč (1.4 CRDi Comfort 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků332 900,- Kč (1.4 CRDi Comfort 55 kW)

Plusy

  • Živý úsporný motor
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Velký kufr
  • Příjemná sedadla

Mínusy

  • Stísněnější interiér
  • Vyšší posaz
  • Výraznější náklony v zatáčkách
  • Neklidný podvozek při brzdění
  • Méně přesné řazení
  • Na špatných silnicích horší komfort jízdy
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i20 1,4 CRDi

Cena v základní výbavě: 319 900 Kč Cena v testované výbavě: 332 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, airbag řidiče a (vypínatelný) airbag spolujezdce, přední boční airbagy, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, aktivní přední opěrky hlavy, výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy, tři zadní výškově stavitelné opěrky hlavy, tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix), imobilizér, automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrický posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, otáčkoměr, palubní počítač, rádio s CD přehrávačem a MP3+AUX, 6 reproduktorů, USB konektor, el. ovládání předních oken, elektrická vyhřívaná vnější zrcátka, osvětlení přihrádky před spolujezdcem, osvětlení zavazadlového prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené zadní opěradlo a sedák zadního sedadla, sklopná zadní sedadla, tónovaná skla, nárazníky v barvě vozu, vnější kliky dveří a zrcátka v barvě vozu, celoplošné kryty kol, ocelové disky kol s pneu 175/70 R14, Manuální klimatizace (vč. chlazení přihrádky spolujezdce)

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+9.000,-Kč), litá kola – pneu 175/70 R14 (+4.000,-Kč)

Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i20 1,4 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1396
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1750 - 2350
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 161
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.8 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 295 / 1060
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1127 / 508
Rozměr pneu:175/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3940
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1503
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai i20 1,4 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…