Hyundai ix55 - Sedm pohodlných

Hyundai ix55 - Sedm pohodlných

 
 

Když se pro Evropu modifikuje „americké“ auto, obvykle žere i stromy u cesty, má laciné plasty a neumí zatáčet. Hyundai ix55 tyhle zvyky popírá, a kupodivu i úspěšně.

Poněkud strohé označení ix55 je totiž jen krycím jménem pro evropský klon sedmimístného SUV, který v USA znají pod jménem Veracruz. 4,8 m dlouhý model nahrazuje v nabídce předchozí Terracan a má za úkol oslovit všechny, kteří nemohou usnout bez možnosti převézt sedm lidí z dálnice přes polní cestu do horského hotelu.

Zvenku je požadavek na ve třídě kýženou mohutnost splněn téměř dokonale. Svalnatý vzhled šetří asijskými oblinami a vyjma až provokativně nevýrazné čelní masky jej lze dokonce označit za nadčasový. Vzadu chválíme sdružené svítilny sestavené ze světelných diod a střízlivě tvarované koncovky výfuku. Lemování spodních partií karoserie šedými plasty, dvaceticentimetrová světlá výška a osmnáctipalcová kola z lehkých slitin pak dílo image dokonávají: tady se prostorem nešetří.

obrázek [555 x 373]  

Rozmáchlost designérova má ovšem i pozitiva – ruce bychom mu měli pozlatit za opravdu rozměrná a přitom hlukem nesvištící vnější zpětná zrcátka. V jest zříti nejen hrozícího souseda, ale i menší vozy i v úhlech, které jsou ve zbytku automobilové produkce označovány za mrtvé.

Také po nastoupení do jakýchkoli dveří je znát, že testovacími figurínami byli pravděpodobně kanadští dřevorubci: místa je v první i druhé řadě na délku i výšku víc než u leckteré prémiové konkurence a kvalita použitých plastů i kožených potahů snese srovnání s jachtami.

No ano, chválit korejské SUV, notabene určené pro poněkud spotřebnější americký trh právě za kvalitu interiéru vypadá možná divně, ale jen si vlezte dovnitř: Plasty voní, sedadla mají vysoká opěradla, modře podsvícené přístroje nepůsobí lacině a vše je sympaticky střízlivé, nenačančané a funkční.

obrázek [300 x 437] Do dvojice sedadel ve třetí řadě se v rozporu s očekáváním lze usadit i ve vyšším než batolecím věku bez rizika vyražení zubů vlastními koleny a čištění lebky čalouněním stropu. Samozřejmě, vzadu je to jako obvykle pro děti, ale na rozdíl od mnohých takésedmimístných vozů se zde nebudou cítit jako v exilu. Až na jejich úroveň také sahají hlavové airbagy a držáky nápojů jsou také samozřejmost.

Víku zavazadlového prostoru se musí do nejvyšší polohy poněkud pomáhat, po odklopení ale nabídne v pětimístné konfiguraci prostor až pro 598 litrů čehokoli, případně ve dvoumístné konfiguraci až po 1746 litrů něčeho jiného. Ono cokoli a tím spíše něco jiného by ale mělo být velmi lehké, protože užitečná hmotnost je neměnných 635 kg…

Vidlicový třílitrový šestiválec pohání pochopitelně nafta, při jízdě to ale téměř není znát. Vysokotlaké vstřikování common-rail spolu s variabilním natáčením lopatek turbodmychadla odvádí skvělou práci a spolu s velmi dobrým utlumením lze 95% přihlížejících tvrdit, že jezdíte na benzín. Tedy, pokud by je to zajímalo.

Šestistupňová automatická převodovka umožňuje sekvenční volbu rychlostních stupňů a v obou režimech řadí rychle, bez rázů a světe zboř se, nenutí majitele ke koupi akcií rafinérie. Během 800 kilometrů s polovičním podílem města a dálnice si vůz řekl o 9,2 l/100 km, což by sice u benzínu bylo na Nobelovu cenu za popření zákona zachování energie, u dieselového motoru jde „jen“ o příjemný nadstandard.

obrázek [555 x 308]  

Ale skončeme s chválou, to by nebylo k vydržení. Absenci vestavěné navigace ani v nejvyšších verzích bychom ještě oželeli, obvykle jde totiž stejně o položku s dech beroucím nepoměrem kvality a ceny. Přimlouvali bychom se ale za ještě citelnější odstavení posilovače řízení od dobytých pozic. Zatímco ve městě se „malíčkový“ volant dá snést, na dálnici už jeho citlivost trochu obtěžuje. Dvě a čtvrt tuny vážící vůz je totiž překvapivě agilní, problémem pro něj není ani maximální dvousetkilometrová rychlost, ani nájezdy do zatáček. V rámci třídy se může s konkurencí měřit naprosto směle, pokud tato neuteče s křikem už při cenovém srovnání…

Jízdu charakterizuje plavnost a ticho, boční náklony nejsou nepříjemné a nedotáčivost koriguje velmi aktivní ESP. Možnost pohonu všech kol včetně uzamčení přenosu točivého momentu na přední a zadní nápravu v poměru 50:50 je příjemným bonusem, v praxi jsme jej úspěšně využili při stoupání zasněženou cestou k horské chatě.

Připočteme-li solidní výhled z místa řidiče, neurážející seznam základní výbavy a oproti konkurenci opravdu velmi mírumilovný ceník, nelze prozatím největší čtyřkolku od Hyundai nedoporučit.

obrázek [555 x 324]  
První cena vozu949.900,- Kč (3.0 CRDi 176 kW, Comfort)
První cena vozu s testovanou motorizací949.900,- Kč (3.0 CRDi 176 kW, Comfort)
Základní cena testovaného vozu999.900,- Kč (3.0 CRDi 176 kW, Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.014.900,- Kč (3.0 CRDi 176 kW, Style)

Plusy

  • komfortní a prostorný interiér
  • cena a výbava
  • tichý a úsporný motor
  • hladce řadící automat
  • jízdní komfort

Minusy

  • přeposilované řízení
  • méně výrazný design přídě
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai ix55

Cena v základní výbavě: 999 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 014 900 Kč

Základní výbava:Pohon 4x4 s aktivním přenosem toč. momentu, kola z lehkých slitin, pneumatiky 245/60 R18, plnohodnotné náhradní kolo, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka v barvě vozu se směrovkami a přístupovými světly, zadní spojler, střešní ližiny, přední i zadní zástěrky, prosvětlené prahy, ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly, brzdový asistent, elektronický stabilizační systém, protiprokluzový systém, airbag řidiče a spolujezdce, boční aribagy, okenní airbagy pro všechny řady sedadel, aktivní přední opěrky hlavy, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix), kožené čalounění sedadel vč. vyhřívání, el. nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelné sedadlo spolujezdce, manuálně výškově a podélně nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, el. ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko, výklopné konverzační zrcátko, el. ovládaní oken, dálkově ovládané centrální zamykaní a alarm systém, funkce komfortního blikání – trojblik, dvouzónová automatická klimatizace s kontrolou kvality ovzduší, zadní manuální klimatizace, palubní počítač a ukazatel venkovní teploty, tempomat, zadní parkovací čidla, vyhřívání předního skla pod stěrači, tmavá zadní skla, chladicí box v opěrce rukou mezi předními sedadly, samočinné nastavení výšky vozidla, xenonové světlomety s ostřikovači, ovládání audiosystému tlačítky na volantu, 6 reproduktorů, integrované rádio, CD+MP3 přehrávač, vstupy USB+AUX.

Výbava testovaného vozu:metalický lak (15.000,-)

Zaorálek: V Babišově situaci by nejspíš nekandidoval ani Putin Zaorálek: V Babišově situaci by nejspíš nekandidoval ani Putin

Snad ani v Rusku by Vladimir Putin nekandidoval…

Čínské společnosti PetroChina a Sinopec chtějí podíl v ropném gigantu Aramco Čínské společnosti PetroChina a Sinopec chtějí podíl v ropném gigantu Aramco

Čína má zájem o koupi pětiprocentního podílu v…

Soud zakázal vnučce Zdeňka Milera dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem Soud zakázal vnučce Zdeňka Milera dál poskytovat licence k výrobě předmětů s Krtečkem

Vnučka výtvarníka Zdeňka Milera nesmí dál poskytovat…

 
Technické údaje
Motor Hyundai ix55
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2959
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 451 / 1750 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.4 / 7.6 / 9.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 148 / 598
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2145 / 635
Rozměr pneu:245/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4840
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1725
d) rozvor (mm): 2280
e) rozchod vpředu (mm): 1668
f) rozchod vzadu (mm): 1671
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1260
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Hyundai ix55
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,58
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Hyundai ix55: Více síly pro šestiválec 3,0 CRDi (184 kW) Hyundai ix55: Více síly pro šestiválec 3,0 CRDi (184 kW)

Nový vznětový motor pro ix55 je o 4 kW silnější než 3,0…

Český trh velkých SUV v roce 2009: Hyundai ix55 je zdatným soupeřem velkých BMW a Mercedesů Český trh velkých SUV v roce 2009: Hyundai ix55 je zdatným soupeřem velkých BMW a Mercedesů

Na českém trhu existuje jediná kategorie, kde úspěšně…

 



 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

TSK v zimě uklidí víc chodníků. Přednost budou mít cesty na úřad, do škol a nemocnic

TSK v zimě uklidí víc chodníků. Přednost budou mít…

Rada hlavního města Prahy schválila nový plán údržby. Na jeho základě Technická správa komunikací (TSK)…

Hasiči pomáhají útulkům: Unikátní kalendář se sexy požárníky podpoří pejsky v nouzi

Hasiči pomáhají útulkům: Unikátní kalendář se sexy…

Sháníte už kalendář na příští rok a ty s recepty nebo nahotinkami se vám už omrzely? Díky unikátnímu projektu 1.…

 

iSport.cz

Horký trůn: Které tenistky už vládly světu a jak si vedou dnes?

Horký trůn: Které tenistky už vládly světu a jak si…

Od pondělí 9. října najdete na místě nejlepší tenistky světa Simone Halepovou. Jen v letošním roce se jedná už o…

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

 

Reflex.cz

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…

Babiš bude po volbách ovládat i prezidenta. Je nebezpečnější než Zeman, říká Doležal

Babiš bude po volbách ovládat i prezidenta. Je…

Charizmatické politické osobnosti, ovšem bez reálné politické síly. Právě to podle komentátora Bohumila Doležala…