Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT – Podruhé a lépe

Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT – Podruhé a lépe

 
 

Někdy stačí jen málo a auto, z něhož jsme měli dost rozpačité dojmy, se najednou ukáže v mnohem lepším světle. Jako třeba Veloster s menšími koly a dvouspojkovou převodovkou.

Na Hyundai Veloster jsme se v redakci všichni těšili jako na takové CRX druhé dekády 21. století – obratný a zábavný sporťák za pár korun. Jenže pak se ukázalo, že levný není a o tom sporťáku by se také dalo s úspěchem pochybovat. Zkrátka a jednoduše si to v našem prvním testu i přes pár pozitiv pěkně slíznul. Ale nevzdává to a vrací se vyzbrojen technikou, kterou v kompaktní třídě nemá ještě ani zdaleka každý, dvouspojkovou převodovkou. A dojmy zanechává o poznání lepší.

Magnet pro oči

Auto je opět jedovatě zelené a znovu ukazuje, jak silnou zbraní dokáže být design. Budí pozornost všude, kde se objeví, atrakcí jsme byli dokonce i v exkluzivními auty nacpané Vídni, kam v rámci testování také zavítali. Na rozdíl od předešlého modelu, obutého do letních 18“ kol, je ovšem tenhle na zimních 17" pneumatikách, což, jak se ukáže dále, dělá opravdu dost zásadní rozdíl.

obrázek [600 x 362]  

Interiér je nachlup stejný, což znamená vizuálně zajímavý, ale s mírně vyšším posazem a trošku úzkými sedadly. Jízda na delší vzdálenost pak prokázala, že zadní sedadla, ačkoli to na nich není s prostorností nijak zlé, nejsou pro dospělé na delší přesuny úplně vhodná, po pár desítkách kilometrů už člověk neví, jak by si sedl.

Povedené DCT

Jedinou novinkou v kabině je přítomnost voliče automatu šestistupňové dvouspojkové převodovky. Ta se ovládá klasicky pomocí pádélek pod volantem a byla důvodem, proč začít nahlížet na Veloster trošku jinak, než tomu bylo při prvním testu.

Korejská dvouspojka je opravdu výborná. Zvládá bez škubání popojíždění v hustém provozu a nemá hysterické reakce při změně D na R a naopak. Stále pracuje hladce a plynule. Jenže je naladěna spíše k použití v mainstreamové produkci, takže neřadí o nic rychleji než lehce nadprůměrný automat s hydrodynamickým měničem. Žádné bleskurychlé podřazení a se změnou kvaltu nahoru se u téhle DCT už vůbec nechvátá, nedochází dokonce ani ke strmému pádu otáček po přeřazení, jak tomu dnes u nejnovějších automatů bývá.

obrázek [600 x 372]  

Jen dobrý povrch, prosím

Výsledkem toho je, že řidič nemá takové ambice zarazit velosteru ostruhy tvrdě do slabin a jízda s ním má o poznání pohodovější charakter, jenž autu daleko více svědčí. Opět se ukázalo, že si kupátko velmi dobře vede na kvalitním povrchu. zatáčí s opravdu velkým nadšením, minimální nedotáčivostí a plynulejší nájezdy do zatáček také omezí zavlnění při zakleknutí.

Jenže pěkný povrch u nás nikdy netrvá věčně... V tuhle chvíli přichází čas menších, sedmnáctipalcových kol. Zatímco na osmnáctkách se posledně veloster na nerovnostech choval naprosto otřesně, 17“ kola s větším množstvím gumy mezi diskem a asfaltem dokázaly část rázů utlumit na snesitelnější míru.

Hyundai sice na nerovnostech stále předvádí psí kusy – poskakuje, odskakuje, mlátí, tluče, tancuje, zakopává, ale s řadou silničních pastí se vypořádává o poznání lépe než posledně. Snad si ho půjčíme ještě jednou na šestnáctkách, to by mohlo být zase o kousek lepší...

Benzinová první liga

Atmosférický přímovstřikový motor 1,6 l o výkonu parádních 103 kW při 6300 otáčkách a s neméně sympatickým točivým momentem 167 Nm při 4850/min sice nemá takovou špičku, jakou by 140koňová šestnáctistovka mohla mít, ale v kombinaci s automatem akcelerovala ve vysokých otáčkách nad očekávání dobře, i když její zvuk není příliš inspirativní. Slušná je však spotřeba přímovstřikového čtyřválce, svižným tempem do osmi litrů představuje velmi pěkný výkon. Motor 1.6 GDI je prostě jednou z nejlepších atmosfér ve své kubatuře.

Lepší, nikoli optimální

Je to zcela jasné - Hyundai s obutím velosteru na 18" kola těžce přestřelil. Za cenu menšího halóefektu se na 17" kolech choval o něco lépe a 16" ráfky by možná byly ještě vhodnějším obutím. Naladění podvozku sice zůstává na nekvalitním povrchu bídné, ale výsledný dojem už není tak tristní. Kupátku také prospělo zklidnění v podobě dvouspojkové převodovky. Třebaže šestistupňový manuál není špatný, není ani sportovní (ostatně jako celé auto) a pokud bych uvažoval o pořízení velosteru, rozhodl bych se bez většího přemýšlení právě pro verzi s dvouspojkovou převodovkou.

obrázek [600 x 370]  

První cena vozu479.990,- Kč (1,6 GDI Comfort)
První cena vozu s testovanou motorizací539.990,- Kč (1,6 GDI DCT Style)
Základní cena testovaného vozu539.990,- Kč (1,6 GDI DCT Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků624.940,- Kč (1,6 GDI DCT Style)

Plusy

  • Výrazný design
  • Výkonný motor, nízká spotřeba
  • Kultivovaná dvouspojková převodovka
  • Jízdní vlastnosti na kvalitním povrchu
  • Bohatá základní výbava

Minusy

  • Nekomfortní odpružení
  • Odskakující zadní náprava
  • Nelibozvučný projev motoru
  • Přeposilované, odtažité řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Veloster 1.6 GDI DCT

Cena v základní výbavě: 539 990 Kč Cena v testované výbavě: 624 940 Kč

Základní výbava:Přední mlhovky, LED světla pro denní svícení, ESP, šest airbagů, kůží potažený volant (nastavitelný ve dvou osách) a hlavice řadicí páky, palubní počítač, vyhřívání předních sedadel, tempomat, zadní parkovací senzory, 18palcová kola, chromované kliky dveří, bezklíčový vstup, automatická klimatizace, kombinované čalounění látka/kůže, autorádio s CD, MP3, světelný senzor, hliníkové pedály, výškově stavitelné sedadlo řidiče,

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (13.000,-), panoramatické střešní okno (25.000,-), paket Plus – zadní parkovací kamera, navigace, Bluetooth, Premium Sound se subwooferem, el. sedadlo řidiče, el. sklopná zrcátka (46.000,-), velurové koberce (950,-).

Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Veloster 1.6 GDI DCT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 167 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.3 / 6.4
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 320 / 1015
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1311 / 389
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4220
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1399
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1561
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1475
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Hyundai Veloster 1.6 GDI DCT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 4
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 5
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,76
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT – Podruhé a lépe







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Druhá generace modelu Hyundai Veloster nebude určena pro Evropu Druhá generace modelu Hyundai Veloster nebude určena pro Evropu

Čtyřdveřový korejský hatchback zaujal v Evropě jen…

Video: Hyundai Veloster umí jezdit po zdi. Nebo ne? Video: Hyundai Veloster umí jezdit po zdi. Nebo ne?

Nenajde se moc lidí, kteří by neznali legendární autíčka…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…