Měl jsem ho na víkend, ještě předfacelift, a při způsobu ježdění, u kterého si X5 35i řekne o 13 litrů chce FX 16. O.K. osmiválec, jenže té 35i neujede, začne mírně poodjíždět až kolem dvoustovky. Cayenne V8 a X5 50i jsou dynamikou jinde, ať má FX v kolonce zrychlení napsáno cokoliv. V kombinaci s nulovou praktičností co do prostoru, neevropskou ergonomií, tohle auto nelze brát jako alternativu k velkým SUV. Z mého pohledu čistá masírka, nebo řečeno s "individualisty", auto pro toho kdo nechce splynout se záplavou německé konkurence. ;-)
...je to druh jinakosti, kterej neumím osobně zkousnout. Připadá mi to stejně přirozený jako přifouklá dáma s o dvě čísla menší halenkou. Člověk se podívá, ale domů by to netahal... ;-)
O dynmice jsem nic nepsal, jen jsem chválil, že si nevymýšlí pohádky o spotřebě. A to, že ten, kdo by volil rozumem by si vybral jiné SUV nerozporuji vůbec, ale to, že na silnici je svou "jinakostí" nepřehlédnutelné je také pravda.
Mě to auto také nepřijde jako etalon krásy, spíše by jsem ho nazval zajímavým. Určitě by jsem neřekl, že je ošklivé, ale je prostě jiné. Docela rád se na něj podívám, když ho někde potkám.
Dinare, atmosférický šestiválec vs atmosférický osmiválec, točivý moment hraje pro osmiválec, u auta tohoto typu podle mně není vhodný motor, který je třeba točit do otáček, aby jel... nevěřím tomu, že osmiválec šestiválci neujede...
No, těch třináct je stejně nesmysl, jezdil jsem s ním přes měsíc (samo předfaceliftová verze) a průměrná spotřeba se mi pohybovala kolem 17-18, a to jsem mu ani moc na krk nešlapal ... 13 mám s CX7
Mimochodem, když už SUV v této velikostní třídě, Infinity bych se napodruhé s chutí vyhnul, v přímém porovnání s něměckou konkurencí ztrácí na všech frontách (krom designu, ten je silně subjektivní - mně se třeba FX líbí)
Nádherná alternatíva k ostatným konkurentom, kto nechce ísť (vždy) s prúdom...
Navyše teraz nedávno mi prišla ponuka od Infiniti Praha, že na FX30d (S Premium) majú akciu na skladové vozy 500 000Kč z 1 890 000 na 1 390 000 Kč, a to už je sakra výborná cena na takú výbavu :yes:;-) A hlavne na také auto :-!
Každopádne charakter V8 oproti motoru z 370Z je totálne iný, o ňom sme sa už dočítali aj v minulom teste, že V8 nie je na nejaké extra športovanie ale na nejaký lepší "power cruising".
No ale ten kurz jenu voči € a ostatným menám to všetko kazí...
čítaj pozorne, charakter (motora) V8 (v Inifiniti FX50) OPROTI motoru "Z" (vídíš ho aj v tom príspevku hore) 370Z...
Inifiniti ako luxury brand Nissanu, totiž používa motory naprieč rôznym spektrom svojich modelov, takže tento motor (kódové označenie VQ37VHR, predtým to bola v 350Z VQ35HR) sa používa v 370Z, Inifiniti G37 (celá modelová rada Coupe/Cabrio/Sedan) aj v M, EX aj FX používajú derivát tohto motora, konkrétne v modeli FX37 o ktorom som hovoril... :-)
Nabudúce radšej ešte raz prečítaj, porozmýšľaj a tak píš príspevky. ;-)
Mne len stále nejde do hlavy, ako si si mohol reálne myslieť, že by v 370Z bol V8... Logicky to nedáva žiadny zmysel, len si sa jednoducho trochu poponáhľal...
od te doby co jeden redaktor psal o motoru v Hyundai Genesis Coupe jako o osmivalci, tak uz neverim nicemu. jen mi nejde na rozum, proc nekdo srovnava charakter osmivalce z SUV/crossoveru se sestivalcem ze sportaku. asi sem unaveny, ale porad to nechapu
Ono v Genesise aj V8 je, lenže iba v úprave od Rhysa Millena...
Porovnanie V8 vs. V6 (tento V6 je motor z Nissanu 370Z dostupný v celom portfóliu Infiniti a najmä pod kapotou FX37, je to totiž ten istý /mierne modifikovaný/ motor...)
A tieto motory najmä porovnávajú testéri, kde chcú zdôrazniť športový/športovejší charakter menšieho motora v Infiniti FX37 (mierne modifikovaný motor z 370Z) oproti vrcholnému V8 v FX50 prítomnom v predmetnom teste...
Skoda ze autory testu nezvolili FX30dS, s ktorym mam niekolko mesacne skusenosti. Celkovo suhlasim s konstatovanim ze co do pohodlia, priestoru, ergomie a hlucnosti je FX vyborne. Casto tu diskutujuci porovnavaju FX s europskou konkurenciou. Otazka je ci ste pani skutocne jazdili s BMW X6 alebo Porsche Cayene, pretoze by ste potom museli pred FX "smeknout klobouk". S BMW X6 30D som jazdil jeden mesiac a stacilo. BMW X6 je asi pre sadomasochisticky zameranych chlapov, ktorym nevadi v tejto triede neprijemny hluk od radoveho dieseloveho sestvalca, podvozok tvrdy ako drevene poleno a velmi strohy interier bez emocii. Myslim ze cesky a slovensky zakaznik pri vybere vozidla bojuje s vlastnymi predsudkami a predsudkami okolia, inac si neviem predstavit preco niekto zaplati tak vela penazi za take auto ako je BMW X6 (moj nazor je ze si takyto ludia kupuju maximalne respekt okolia ktore nevie o autach nic). Druha vec je cesko-slovenska kufromania:) Prosim Vas myslite si ze majitelia takychto vozidiel cestuju k moru s varicom a pastikami. Mam dve deti a este som nevyuzil kapacitu kufra na 100%. Je super.
pravda pravda, Slovač a Čechúri stále bojujú s predsudkami a pritom je toľko iných možností (a koľkokrát lepších, že...) odhadol si to presne.
Osobne mi už tiež lezú všetky X5,X6, ML krkom, je ich totiž všade plno a sú všetky takmer na chlp stejné (základné 3,0d...) Preto :yes: za Infiniti, je to zjav na cestách a ukážka toho, že nie všetci kráčajú s prúdom a nejde im len o značku na kapote...
Inak to horné porovnávanie s 35i a 50i, tie takmer nejazdia, totiž vždy sú všetky X-ká základné 30d, prípadne niekedy sa pošťastí staršie 35d resp. teraz 40d...
Ďakujem za prívlastok, pobavil si ma. Som si vedomý, aké auto sa testovalo a čo je jeho konkurencia. Ty si mal skúsenosti s 35i tak si to porovnal s FX50S, oukej, nič popudivé ani hrozné som nenapísal. Tobôž som neútočil na tvoj príspevok s porovnaním, len som konštatoval, že v reále aj tak idú iba ..d-čka.
No a ten postovaný test som videl už minulý týždeň, najlepšie to zabijú na konci s cenou Cayennu s príplatkami... Ten rozdiel je ozaj neskutočný.
Inak ešte si všimni porovnanie priestoru pre nohy vzadu, ten "expert" nechal sedadlo odsunuté v najzadnejšej polohe, kedže pri vypnutí motora/otvorení dverí sa odsúva aby uľahčilo výstup/nástup... Potom keď sa posunul, tam už bolo miesta oveľa viac, sú to detaily, ale aj tie robia kvalitnú recenziu recenziou...
Test neřekne vše, dojem z těch aut je naprosto nesrovnatelný, motory mají na papíru prakticky shodné parametry, auta jsou stejně těžká, ale rozdíl v dynamice propastný. Cena je poplatná image té které značky, jde o to, že mám-li chápat FX jako sportovní masírku, pak ji cayenne i v tomto strčí do kapsy s velkým přehledem a ještě u toho zůstává o mnoho praktičtějším autem. Nejdu-li po image, pak na FX stačí i touareg se stejným motorem, vyjma plebejského znaku na kapotě je to lepší auto.
To, že tobě lezou krkem všechny ty x5,mlka atd. je tvůj boj, chceš-li být "individualistou", prosím, ovšem nediv se ostatním, kteří si o projevování individualismu skrze konfekční auto typu SUV myslí svoje, že pokud chtějí SUV, pak si pořídí lepší a praktičtější auto u konkurence.
Inak sa nedivím ostatným pri výbere auta, no a ja nechcem byť za každú cenu individualistom , (len mi niekedy nie je po chuti preferovaný prúd...)
Najmä nie prejavovaný voľbou auta, totiž nie vždy musí sedieť každému "to bežné" a nemusí byť automaticky označení individualistom, to však na druhej strane automaticky neznamená, že by som zhadzoval a považoval ostatné možnosti za zlé, len mne jednoducho nesedia (určitým spôsobom).
Takže áno súhlasím s tebou, že ak chce niekto praktickejšie auto, pochodí lepšie inde, tiež o pri športovosti má Cayenne navrch, no možno niekoho nezaujímajú tieto hodnoty ale je mu nedefinovateľne bližšie napr. Infiniti, trebárs môjmu otcovi a mne tiež (samozrejme, že rád by som sa vyhol skupine hrajúcej najmä na show-off efekt... ale upriamil sa na niekoho, kto chce niečo iné)