reklama


Infiniti M30d vs. Jaguar XF 3,0D – Ostrovní alternativy

Infiniti M30d vs. Jaguar XF 3,0D – Ostrovní alternativy

 
 

I mimo produkci zavedené trojice německých automobilek nalezneme ve vyšší střední třídě modely špičkové kvality.

Nejen menší šíře nabízených modelů a jednotlivých variant, ale také podstatně méně hustá síť prodejců a servisů znamená, že se vedle etablované trojice Audi, BMW a Mercedes-Benz konkurenční značky prosazují jen s obtížemi.

To ale neznamená, že bychom mimo produkci německých automobilek nenarazili na srovnatelně kvalitní konkurenty. Pro srovnávací test jsme vybrali dva z nich: Infiniti M a Jaguar XF.

Zajímavostí je, že ve Středních Čechách se obě značky prodávají doslova několik metrů od sebe – konkrétně v Průhonicích u D1.

Obě auta mají společné ale nejen to. Pohled do tabulek odhalí také téměř identické vnější rozměry a při dorovnání výbavy dokonce téměř stejnou ceníkovou cenu. A pak je tu ještě jakási historicko-kulturní spojitost.

Jak Jaguar, tak Infiniti si po většinu své existence (ano, byť v případě Infiniti jsou to pouhé dvě dekády) zakládaly na výkonných zážehových motorech. Ale evropský zákazník je nesmlouvavý a bude raději tankovat naftu, než aby živil zážehový motor, proto se turbodiesel stal i pro tyto značky nutností.

Design

Při prvním pohledu se dá jen těžko uvěřit, že obě auta dělí na délku jen necelé dva centimetry. Rozdíl v rozvoru je ještě menší, pouhých 9 mm. V přímém srovnání ale Infiniti vypadá, jako by bylo o třetinu větším autem.

Může za to větší maska chladiče, baculatější tvary boků, vysoká záď a také podstatně větší průměr kol u Infiniti. Jaguar se naopak i přes téměř pětimetrovou délku snaží působit dojmem útlé šelmy.

obrázek [600 x 272]  

Podobné pocity po chvilce seznamování zavládnou i uvnitř. Infiniti nejprve posádku obejme vysokou palubní deskou. První kontakt také ovlivňují masivní sloupky, celočerné čalounění a černý strop. Ve skutečnosti je ale na rozložitých křeslech se sportovním designem místa dostatek i pro urostlé řidiče.

Řada M navíc musí u Infiniti současně plnit roli vlajkové lodi, a proto nepřekvapí snaha nabídnout podobně štědrý prostor i v zadní řadě sedadel. Ani zde si nemůže dvojice dospělých pasažérů stěžovat.

Jaguar se napřed snaží získat přízeň na svou stranu prosvětleným béžovým interiérem. Sedí se nízko za subtilní palubní deskou, fakta jsou však jasná: interiér je o 7 cm užší, využitelnou šířku navíc dále zmenšuje tradičně masivní středový tunel.

Kontrast také zdůrazňují podstatně menší ukazatele na přístrojovém štítu nebo menší dotyková obrazovka multimediálního systému.

Na zadních sedadlech je rozdíl mezi poměry těchto konkurentů ještě větší. Jaguar jakoby naznačoval, že nabízí ještě větší model XJ. Zmenšený prostor v oblasti kolen i hlavy znamená, že se v XF s patřičným komfortem na dlouhé cesty usadí lidé nanejvýš průměrného vzrůstu.

obrázek [300 x 421] Ačkoliv ani jeden z této dvojice nemá plnit roli ryze praktického auta, zastavíme se i u zavazadelníku. Zde konečně Jaguar získává převahu: nabídne o 50 litrů větší základní objem (benzinové Infiniti má však díky akumulátoru v motorovém prostoru místo 450 také 500 l) a k tomu přidává možnost sklápět opěradla zadních sedadel.

Palubní elektronika

Vývoj v této oblasti směřuje rychle kupředu a Infiniti má proto výhodu podstatně nižšího konstrukčního věku. Slabinou Jaguaru je především příliš komplikované ovládání multimediálního systému, které se děje z podstatné části výhradně skrz dotykovou obrazovku. Vlastní tlačítko má jen několik nejzásadnějších funkcí.

Infiniti naopak nabízí promyšlený ovládací panel, kterému alternuje dotyková obrazovka. Je proto na každém uživateli, jaký způsob ovládání preferuje.

Japonský vůz navíc poráží Jaguar kvalitou navigačního systému – dokáže vhodněji přepočítávat trasu a práce s ním je uživatelsky přívětivější. To se však může při nadcházejícím faceliftu XF brzy změnit.

obrázek [600 x 346]  

U Infiniti hodně sází na pokročilé bezpečnostní systémy. Mnohé z nich ale ve skutečnosti nabídne i Jaguar, ať už jde o adaptivní tempomat nebo monitorování mrtvého úhlu. Infiniti však kontruje asistentem pro jízdu v pruzích (pro XF objednat nelze) a možností aktivně bránit opuštění jízdního pruhu.

Zajímavý je také rozdílný přístup ke světelné technice – Infiniti má natáčecí světlomety, zatímco Jaguar statické přisvěcení do zatáček pomocným světlem. Obě řešení nám ale v praxi přijdou rovnocenná.

Jízda

Nejprve usedáme do Jaguaru. Okamžitě po nastartování se projeví skutečnost, že se jedná o již druhou generaci šestiválcového turbodieselu – motor naskočí rychleji, má klidnější volnoběh a uvnitř i vně auta je tišší. Při rozjezdu navíc přijde vhod technicky unikátní dvoustupňové přeplňování. XF už od volnoběhu akceleruje naléhavěji a přitom kultivovaněji.

Díky tomu působí motor živějším dojmem, ačkoliv je o 20 kW a 100 Nm slabší než jednoturbový třílitr v Infiniti. A to přesto, že mu převodovka ordinuje extrémně dlouhé převody.

Rozdíl v síle motorů se odhalí až při plné akceleraci nebo velmi rychlé jízdě. V běžných rychlostech nejslabší XF na M30d stačí, nad 160 km/h mu ale začne chybět výkon. Pro ty, kdo žádají víc, má Jaguar samozřejmě řešení v podobě dvou dalších variant: 177 kW/500 Nm a 202 kW/600 Nm.

obrázek [600 x 390]  

V Infiniti je naopak turbodiesel 3,0 s výkonem 175 kW jedinou vznětovou motorizací. Agregát s netradičním úhlem sevření válců 65° má proti Jaguaru hrubší chod, konstruktéři jej ovšem v kabině zdárně potlačili s pomocí aktivního uložení agregátu v karoserii.

Převodovka Jatco řadí jemně, rychlostí změny převodu ani hbitostí reakcí na stisk pádla manuálního řazení se ale ústrojí ZF v Jaguaru nevyrovná. Přeskoky mezi jednotlivými převody mají navíc nepravidelnou velikost, motor proto zejména ve městě i při minimální zátěži drží zbytečně dlouho vysoké otáčky kolem 2000 min-1. Všechny tyto nedostatky ale vyniknou až v přímém srovnání, sám o sobě je automat v Infiniti kultivovanou a uživatelsky příjemnou převodovkou.

Odečtená spotřeba palivaInfinitiJaguar
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]5,85,8
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]7,27,3
Průměrná rychlost jízdy 160 km/h [l/100 km]8,89,2
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]17001500
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]20501950
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 160 km/h [min-1]26002400

Při zjišťování spotřeby paliva jsme odhalili překvapivou shodu. Ačkoliv Jaguar udává nižší hodnoty ve všech jízdních režimech, v praxi je mnohem složitější dostat se na deklarovaná čísla. Infiniti naopak bez zbytečného soustředění dokáže jezdi za stejně. A to znamená tak, jak se píše v technických údajích.

Ve standardních rychlostech 100 a 130 km/h jsou rozdíly ve spotřebě zcela zanedbatelné. Vyzkoušeli jsme proto i rychlost 160 km/h – to už Jaguar začal ztrácet krok. Zřejmě vinou výkonového deficitu a tedy i většího zatížení motoru.

obrázek [600 x 329]  

Na samotný konec si necháváme jízdní vlastnosti. Ovladatelností jsou si obě auta dost podobná – komfortní základ se přiklání k dynamičtější notě. Snaze o sportování ale vystaví stop výraznější boční náklony. Kdo se nenechá odradit a spolehne se na jistotu, s jakou každé z aut drží stopu, okusí v limitních situacích tendenci k nedotáčivosti (u Infiniti více potlačenou aktivním řízením zadních kol).

Rozdíl je ovšem v charakteru odpružení a tlumení nerovností. Jaguar je na běžné silnici jemnější, až se nabízí prohlásit, že našlapuje opatrně jako kočka. Neznejistí jej ani jednotlivé výtluky, ani větší terénní vlny. Když však dojde na opravdu rozbitou silnici, přestávají tlumiče a pružiny stíhat. Nejedná se o žádnou tragédii, jen si posádka uvědomí nekvalitu českých silnici.

Infiniti by na tom teoreticky mělo být hůř, protože obouvá nízkoprofilové 20palcové pneumatiky. V běžných podmínkách tomu tak i skutečně je, na výtlucích se projevují utlumené, ale stále slyšitelné tupé rány.

Japonští konstruktéři se totiž zaměřili jiným směrem, jako by se chtěli zavděčit českému zákazníkovi. Způsob, jakým se dokáže podvozek vyrovnat s nástrahami těch nejhorších českých silnic, je totiž nejen v rámci vyšší střední třídy nevídaný. Ani cestování v pravém pruhu D1 není z hlediska komfortu problém.

Ceny

Auta s nečekaně shodnými rozměry a nečekaně podobnou spotřebou paliva mají při detailnějším pohledu do ceníků i velmi podobnou cenovou politiku.

Jaguar je v základu výrazně levnější, spoléhá však na mnohem širší spektrum úrovní výbavy a možností individualizace. Po dovybavení Jaguaru na úroveň Infiniti ve verzi S Premium se proto rozdíl mezi oběma vozy smrskne na pouhých 20 tisíc korun, přičemž XF v ten okamžik nabídne výkonnější audio, ale bude postrádat řízení zadních kol a ionizátor vzduchu pro klimatizaci.

ModelInfiniti M30dJaguar XF 3,0D
První cena1.326.500,- (M37)1.149.600,-
Cena s třílitrovým turbodieselem1.351.500,-1.149.600,-
Základní cena testované verze1.647.800,-1.319.047,-
Aktivní řízení zadních kolS-
Asistent kontroly srážkyS(s adaptivním tempomatm)
Audiosystém prémiový, max. výkonS38.440,-
Audiosystém s USB konektoremS9.774,-
Automatická převodovka, řazení pod volantemSS
Bezklíčový vstup a startováníSS
Bluetooth hands-freeSS
Čalounění sedadel a palubní desky v kůžiSS
Dešťový senzor, el. sklopná zrcátkaSS
ESP, 6 airbagůSS
Klimatizace - dvouzónováSS
Klimatizace s ionizátorem vzduchuS-
Kola litá z lehkých slitinSS
Kola průměr 20 palcůS38.053,-
Kůží potažený volant a řadicí pákaSS
Lak metalický/perleťový23.000,-27.057,-
Lak odolný proti poškrábáníS-
Monitorování slepého úhluS13.529,-
Navigační systém HDD západní+východní EvropaS54.591,-
Okna s dvojitými sklyS-
Omezovač rychlostiSS
Palubní počítač, centrální dotykvoý displejSS
Parkovací kamera vzadu, senzory vpředuS20.531,-
Parkovací senzory vzaduSS
Přední mlhová světlaS-
Přední sedadla el. nastavitelnáSS
Přední sedadla odvětrávanáS(jen silnější motor)
Přední sedadla s vyhřívánímSS
Střešní oknoS32.808,-
Světlomety bi-xenonovéS35.550,-
Světlomety s funkcí natáčeníS-
Světlomety se statickým odbočovacím světlem-S
Tempomat s adaptivní funkcíS38.828,-
Upozornění na vyjetí z jídzního pruhuS-
Volant multifunkční, el. nastavitelnýSS
Volant vyhřívanýS9.506,-
Zadní sluneční clonaS11.532,-
Záruka3 roky/100.000 km3 roky bez omezení
Cena při shodné výbavě1.670.800,-1.649.246,-

Závěr

Zájemce o sedan vyšší střední třídy má před sebou zajímavé dilema. Dát přednost prostornějšímu Infiniti M s vyspělejším naladěním podvozku, nebo stísněnějšímu Jaguaru XF, který má ale kultivovanější motor a lépe naladěnou převodovku.

JAKE.AUTO.CZ: Infiniti M – všechny testy a další články

JAKE.AUTO.CZ: Jaguar XF – všechny testy a další články

 

Infiniti M30d
+Komfort odpružení a tlumení nerovností
Pohodlná sedadla
Prostor pro cestující vzadu
Odhlučnění interiéru
Skutečná spotřeba paliva odpovídá udávaným hodnotám
- Existence pouze několika standardizovaných konfigurací
Vyšší pozice za volantem
Nevyvážené odstupňování převodovky
Pomalé řazení v manuálním režimu
Ovládání palubního počítače
Jaguar XF 3,0D
+Příkladně zpracovaný interiér
Špičkové filtrování jednotlivých nerovností, komfortní podvozek
Výborně odhlučněný motor
Rychlé reakce motoru, okamžitě dostupný výkon
Převodovka řadí velmi rychle a jemně
- Ovládání palubních systémů
Prostor na zadních sedadlech
Nemá ukazatel okamžité spotřeby
Vlastnosti v rychlostech nad 200 km/h
Skutečná spotřeba paliva vyšší než udávaná
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor Infiniti M30dJaguar XF 3,0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29932993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 175 / 3750155 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1750450 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.98.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.3 / 5.9 / 7.59.5 / 5.5 / 6.8
Emise CO2:199179
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -500 / 923
Objem nádrže (l):8070
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 5501845 / 515
Rozměr pneu:245/40 R20245/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 49454961
b) šířka (mm): 18451877
c) výška (mm): 15001460
d) rozvor (mm): 29002909
e) rozchod vpředu (mm): 15751559
f) rozchod vzadu (mm): 15701605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 950610 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9701030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920880
k) šířka vpředu (mm): 15401470
l) šířka vzadu (mm): 15101470
délka sedáku vpředu (mm): 540520
délka sedáku vzadu (mm): 520530
výška opěradla vpředu (mm): 600600
výška opěradla vzadu (mm): 700670
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
Hodnocení Infiniti M30d Jaguar XF 3,0D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 7
Odkládací plochy: 8 7
Dojem z řízení: 9 9
Výhled vpřed: 7 9
Výhled vzad: 7 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9 10
Tah v nižších otáčkách: 8 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 6
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8 9
Spotřeba: 10 9
Odstupňování převodovky: 8 10
Snadnost řazení: 8 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10 10
Účinnost brzd: 9 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 5 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54 8,62
 

Přidat názorDiskuse: Infiniti M30d vs. Jaguar XF 3,0D –…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Infiniti ukázalo model Q70 Premium Select Edition pro Pebble Beach Infiniti ukázalo model Q70 Premium Select Edition pro Pebble Beach

Výstava automobilů v Pebble Beach poutá pozornost…

Infiniti Q70L Bespoke Edition: Kárové eso Infiniti Q70L Bespoke Edition: Kárové eso

Seznamte se s Infiniti Q70, které chce konkurovat těm…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama