Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Infiniti M30d vs. Jaguar XF 3,0D – Ostrovní alternativy

Diskuze (49)
I mimo produkci zavedené trojice německých automobilek nalezneme ve vyšší střední třídě modely špičkové kvality.

Nejen menší šíře nabízených modelů a jednotlivých variant, ale také podstatně méně hustá síť prodejců a servisů znamená, že se vedle etablované trojice Audi, BMW a Mercedes-Benz konkurenční značky prosazují jen s obtížemi.

To ale neznamená, že bychom mimo produkci německých automobilek nenarazili na srovnatelně kvalitní konkurenty. Pro srovnávací test jsme vybrali dva z nich: Infiniti M a Jaguar XF.

Zajímavostí je, že ve Středních Čechách se obě značky prodávají doslova několik metrů od sebe – konkrétně v Průhonicích u D1.

Obě auta mají společné ale nejen to. Pohled do tabulek odhalí také téměř identické vnější rozměry a při dorovnání výbavy dokonce téměř stejnou ceníkovou cenu. A pak je tu ještě jakási historicko-kulturní spojitost.

Jak Jaguar, tak Infiniti si po většinu své existence (ano, byť v případě Infiniti jsou to pouhé dvě dekády) zakládaly na výkonných zážehových motorech. Ale evropský zákazník je nesmlouvavý a bude raději tankovat naftu, než aby živil zážehový motor, proto se turbodiesel stal i pro tyto značky nutností.

Design

Při prvním pohledu se dá jen těžko uvěřit, že obě auta dělí na délku jen necelé dva centimetry. Rozdíl v rozvoru je ještě menší, pouhých 9 mm. V přímém srovnání ale Infiniti vypadá, jako by bylo o třetinu větším autem.

Může za to větší maska chladiče, baculatější tvary boků, vysoká záď a také podstatně větší průměr kol u Infiniti. Jaguar se naopak i přes téměř pětimetrovou délku snaží působit dojmem útlé šelmy.

infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty  

Podobné pocity po chvilce seznamování zavládnou i uvnitř. Infiniti nejprve posádku obejme vysokou palubní deskou. První kontakt také ovlivňují masivní sloupky, celočerné čalounění a černý strop. Ve skutečnosti je ale na rozložitých křeslech se sportovním designem místa dostatek i pro urostlé řidiče.

Řada M navíc musí u Infiniti současně plnit roli vlajkové lodi, a proto nepřekvapí snaha nabídnout podobně štědrý prostor i v zadní řadě sedadel. Ani zde si nemůže dvojice dospělých pasažérů stěžovat.

Jaguar se napřed snaží získat přízeň na svou stranu prosvětleným béžovým interiérem. Sedí se nízko za subtilní palubní deskou, fakta jsou však jasná: interiér je o 7 cm užší, využitelnou šířku navíc dále zmenšuje tradičně masivní středový tunel.

Kontrast také zdůrazňují podstatně menší ukazatele na přístrojovém štítu nebo menší dotyková obrazovka multimediálního systému.

Na zadních sedadlech je rozdíl mezi poměry těchto konkurentů ještě větší. Jaguar jakoby naznačoval, že nabízí ještě větší model XJ. Zmenšený prostor v oblasti kolen i hlavy znamená, že se v XF s patřičným komfortem na dlouhé cesty usadí lidé nanejvýš průměrného vzrůstu.

infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty Ačkoliv ani jeden z této dvojice nemá plnit roli ryze praktického auta, zastavíme se i u zavazadelníku. Zde konečně Jaguar získává převahu: nabídne o 50 litrů větší základní objem (benzinové Infiniti má však díky akumulátoru v motorovém prostoru místo 450 také 500 l) a k tomu přidává možnost sklápět opěradla zadních sedadel.

Palubní elektronika

Vývoj v této oblasti směřuje rychle kupředu a Infiniti má proto výhodu podstatně nižšího konstrukčního věku. Slabinou Jaguaru je především příliš komplikované ovládání multimediálního systému, které se děje z podstatné části výhradně skrz dotykovou obrazovku. Vlastní tlačítko má jen několik nejzásadnějších funkcí.

Infiniti naopak nabízí promyšlený ovládací panel, kterému alternuje dotyková obrazovka. Je proto na každém uživateli, jaký způsob ovládání preferuje.

Japonský vůz navíc poráží Jaguar kvalitou navigačního systému – dokáže vhodněji přepočítávat trasu a práce s ním je uživatelsky přívětivější. To se však může při nadcházejícím faceliftu XF brzy změnit.

infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty  

U Infiniti hodně sází na pokročilé bezpečnostní systémy. Mnohé z nich ale ve skutečnosti nabídne i Jaguar, ať už jde o adaptivní tempomat nebo monitorování mrtvého úhlu. Infiniti však kontruje asistentem pro jízdu v pruzích (pro XF objednat nelze) a možností aktivně bránit opuštění jízdního pruhu.

Zajímavý je také rozdílný přístup ke světelné technice – Infiniti má natáčecí světlomety, zatímco Jaguar statické přisvěcení do zatáček pomocným světlem. Obě řešení nám ale v praxi přijdou rovnocenná.

Jízda

Nejprve usedáme do Jaguaru. Okamžitě po nastartování se projeví skutečnost, že se jedná o již druhou generaci šestiválcového turbodieselu – motor naskočí rychleji, má klidnější volnoběh a uvnitř i vně auta je tišší. Při rozjezdu navíc přijde vhod technicky unikátní dvoustupňové přeplňování. XF už od volnoběhu akceleruje naléhavěji a přitom kultivovaněji.

Díky tomu působí motor živějším dojmem, ačkoliv je o 20 kW a 100 Nm slabší než jednoturbový třílitr v Infiniti. A to přesto, že mu převodovka ordinuje extrémně dlouhé převody.

Rozdíl v síle motorů se odhalí až při plné akceleraci nebo velmi rychlé jízdě. V běžných rychlostech nejslabší XF na M30d stačí, nad 160 km/h mu ale začne chybět výkon. Pro ty, kdo žádají víc, má Jaguar samozřejmě řešení v podobě dvou dalších variant: 177 kW/500 Nm a 202 kW/600 Nm.

infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty  

V Infiniti je naopak turbodiesel 3,0 s výkonem 175 kW jedinou vznětovou motorizací. Agregát s netradičním úhlem sevření válců 65° má proti Jaguaru hrubší chod, konstruktéři jej ovšem v kabině zdárně potlačili s pomocí aktivního uložení agregátu v karoserii.

Převodovka Jatco řadí jemně, rychlostí změny převodu ani hbitostí reakcí na stisk pádla manuálního řazení se ale ústrojí ZF v Jaguaru nevyrovná. Přeskoky mezi jednotlivými převody mají navíc nepravidelnou velikost, motor proto zejména ve městě i při minimální zátěži drží zbytečně dlouho vysoké otáčky kolem 2000 min-1. Všechny tyto nedostatky ale vyniknou až v přímém srovnání, sám o sobě je automat v Infiniti kultivovanou a uživatelsky příjemnou převodovkou.

Odečtená spotřeba paliva Infiniti Jaguar
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km] 5,8 5,8
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] 7,2 7,3
Průměrná rychlost jízdy 160 km/h [l/100 km] 8,8 9,2
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1] 1700 1500
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 2050 1950
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 160 km/h [min-1] 2600 2400

Při zjišťování spotřeby paliva jsme odhalili překvapivou shodu. Ačkoliv Jaguar udává nižší hodnoty ve všech jízdních režimech, v praxi je mnohem složitější dostat se na deklarovaná čísla. Infiniti naopak bez zbytečného soustředění dokáže jezdi za stejně. A to znamená tak, jak se píše v technických údajích.

Ve standardních rychlostech 100 a 130 km/h jsou rozdíly ve spotřebě zcela zanedbatelné. Vyzkoušeli jsme proto i rychlost 160 km/h – to už Jaguar začal ztrácet krok. Zřejmě vinou výkonového deficitu a tedy i většího zatížení motoru.

infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty infiniti jaguar testy vyssistredni srovnavacitesty  

Na samotný konec si necháváme jízdní vlastnosti. Ovladatelností jsou si obě auta dost podobná – komfortní základ se přiklání k dynamičtější notě. Snaze o sportování ale vystaví stop výraznější boční náklony. Kdo se nenechá odradit a spolehne se na jistotu, s jakou každé z aut drží stopu, okusí v limitních situacích tendenci k nedotáčivosti (u Infiniti více potlačenou aktivním řízením zadních kol).

Rozdíl je ovšem v charakteru odpružení a tlumení nerovností. Jaguar je na běžné silnici jemnější, až se nabízí prohlásit, že našlapuje opatrně jako kočka. Neznejistí jej ani jednotlivé výtluky, ani větší terénní vlny. Když však dojde na opravdu rozbitou silnici, přestávají tlumiče a pružiny stíhat. Nejedná se o žádnou tragédii, jen si posádka uvědomí nekvalitu českých silnici.

Infiniti by na tom teoreticky mělo být hůř, protože obouvá nízkoprofilové 20palcové pneumatiky. V běžných podmínkách tomu tak i skutečně je, na výtlucích se projevují utlumené, ale stále slyšitelné tupé rány.

Japonští konstruktéři se totiž zaměřili jiným směrem, jako by se chtěli zavděčit českému zákazníkovi. Způsob, jakým se dokáže podvozek vyrovnat s nástrahami těch nejhorších českých silnic, je totiž nejen v rámci vyšší střední třídy nevídaný. Ani cestování v pravém pruhu D1 není z hlediska komfortu problém.

Ceny

Auta s nečekaně shodnými rozměry a nečekaně podobnou spotřebou paliva mají při detailnějším pohledu do ceníků i velmi podobnou cenovou politiku.

Jaguar je v základu výrazně levnější, spoléhá však na mnohem širší spektrum úrovní výbavy a možností individualizace. Po dovybavení Jaguaru na úroveň Infiniti ve verzi S Premium se proto rozdíl mezi oběma vozy smrskne na pouhých 20 tisíc korun, přičemž XF v ten okamžik nabídne výkonnější audio, ale bude postrádat řízení zadních kol a ionizátor vzduchu pro klimatizaci.

Model Infiniti M30d Jaguar XF 3,0D
První cena 1.326.500,- (M37) 1.149.600,-
Cena s třílitrovým turbodieselem 1.351.500,- 1.149.600,-
Základní cena testované verze 1.647.800,- 1.319.047,-
Aktivní řízení zadních kol S -
Asistent kontroly srážky S (s adaptivním tempomatm)
Audiosystém prémiový, max. výkon S 38.440,-
Audiosystém s USB konektorem S 9.774,-
Automatická převodovka, řazení pod volantem S S
Bezklíčový vstup a startování S S
Bluetooth hands-free S S
Čalounění sedadel a palubní desky v kůži S S
Dešťový senzor, el. sklopná zrcátka S S
ESP, 6 airbagů S S
Klimatizace - dvouzónová S S
Klimatizace s ionizátorem vzduchu S -
Kola litá z lehkých slitin S S
Kola průměr 20 palců S 38.053,-
Kůží potažený volant a řadicí páka S S
Lak metalický/perleťový 23.000,- 27.057,-
Lak odolný proti poškrábání S -
Monitorování slepého úhlu S 13.529,-
Navigační systém HDD západní+východní Evropa S 54.591,-
Okna s dvojitými skly S -
Omezovač rychlosti S S
Palubní počítač, centrální dotykvoý displej S S
Parkovací kamera vzadu, senzory vpředu S 20.531,-
Parkovací senzory vzadu S S
Přední mlhová světla S -
Přední sedadla el. nastavitelná S S
Přední sedadla odvětrávaná S (jen silnější motor)
Přední sedadla s vyhříváním S S
Střešní okno S 32.808,-
Světlomety bi-xenonové S 35.550,-
Světlomety s funkcí natáčení S -
Světlomety se statickým odbočovacím světlem - S
Tempomat s adaptivní funkcí S 38.828,-
Upozornění na vyjetí z jídzního pruhu S -
Volant multifunkční, el. nastavitelný S S
Volant vyhřívaný S 9.506,-
Zadní sluneční clona S 11.532,-
Záruka 3 roky/100.000 km 3 roky bez omezení
Cena při shodné výbavě 1.670.800,- 1.649.246,-

Závěr

Zájemce o sedan vyšší střední třídy má před sebou zajímavé dilema. Dát přednost prostornějšímu Infiniti M s vyspělejším naladěním podvozku, nebo stísněnějšímu Jaguaru XF, který má ale kultivovanější motor a lépe naladěnou převodovku.

JAKE.AUTO.CZ: Infiniti M – všechny testy a další články

JAKE.AUTO.CZ: Jaguar XF – všechny testy a další články

Infiniti M30d
+ Komfort odpružení a tlumení nerovností

Pohodlná sedadla

Prostor pro cestující vzadu

Odhlučnění interiéru

Skutečná spotřeba paliva odpovídá udávaným hodnotám

- Existence pouze několika standardizovaných konfigurací

Vyšší pozice za volantem

Nevyvážené odstupňování převodovky

Pomalé řazení v manuálním režimu

Ovládání palubního počítače

Jaguar XF 3,0D
+ Příkladně zpracovaný interiér

Špičkové filtrování jednotlivých nerovností, komfortní podvozek

Výborně odhlučněný motor

Rychlé reakce motoru, okamžitě dostupný výkon

Převodovka řadí velmi rychle a jemně

- Ovládání palubních systémů

Prostor na zadních sedadlech

Nemá ukazatel okamžité spotřeby

Vlastnosti v rychlostech nad 200 km/h

Skutečná spotřeba paliva vyšší než udávaná

Diskuze (49)
Model Infiniti M30d Jaguar XF 3,0D
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 175 / 3750 155 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1750 450 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.3 / 5.9 / 7.5 9.5 / 5.5 / 6.8
Emise CO2: 199 179
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 0 500 / 923
Objem nádrže (l): 80 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 550 1845 / 515
Rozměr pneu: 245/40 R20 245/45 R18
Infiniti M30d
Jaguar XF 3,0D
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4945 4961
b) šířka (mm): 1845 1877
c) výška (mm): 1500 1460
d) rozvor (mm): 2900 2909
e) rozchod vpředu (mm): 1575 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1570 1605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 950 610 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920 880
k) šířka vpředu (mm): 1540 1470
l) šířka vzadu (mm): 1510 1470
délka sedáku vpředu (mm): 540 520
délka sedáku vzadu (mm): 520 530
výška opěradla vpředu (mm): 600 600
výška opěradla vzadu (mm): 700 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - pelikoš
29. 6. 2011 21:18
Re: .
masaka ve tvaru "svírajících se půlek".mno a kde je vidíš.teda na tobě by se ale dr.chocholoušek vyřádil... >:D
Avatar - CIZEK
29. 6. 2011 14:01
Re: .
souhlas ta maska je strašná, Jaguar je Jaguar jakýpak Infiniti
29. 6. 2011 06:50
Re: .
Mě nesedí třeba ta přední maska ve tvaru svírajících se půlek...to je to co mě vždy při pohledu na Infi napadne ;-)
Avatar - pelikoš
28. 6. 2011 20:09
Re: .
protože na infiniti se můžeš (nejen)dívat stále :yes: :-!
28. 6. 2011 12:56
Re: Technické údaje
Souhlas, tady je BMW nejdál, částečně s M-B a uklizeným Jagem. Audi pouze z větší části přemístilo tlačítka na středový tunel.