reklama


Test Auto.cz

Infiniti Q50 2.2d – Tyč na druhé koleji

19.5. 2014
Verdikt
 

Infiniti Q50 nezpůsobuje revoluci pouze v rámci automobilky, ale také v řadách luxusních sedanů střední třídy. Vyzkoušeli jsme verzi Sport se základním vznětovým motorem.

Potkat na českých silnicích Infiniti střední třídy je vcelku nelehký úkol. Luxusní odnož Nissanu totiž na evropském trhu působí teprve krátce a jediný model, kterým dosud v tomto segmentu disponovala, byl sedan G37. Nic proti němu, vůz je sportovní a zároveň reprezentativní, jediný motor v podobě vidlicového šestiválce o objemu 3,5 litru však není pro našince ten správný šálek čaje.

S příchodem modelu Q50, který „staré“ G37 nahrazuje, však nastává malá revoluce. Pod kapotou se objevil vznětový motor, nechybí ani hybrid a především inovativní technická řešení. Testovaný sedan je také prvním novým modelem Infiniti, který sjel z výrobní linky s označením Q. Zbytek portfolia automobilka pouze přejmenovala.

Design á la formule

Už jenom letmý pohled na bezmála 4,8 metru dlouhý sedan nenechá nikoho na pochybách, že tohle auto nevzniklo v Evropě. Zatímco konkurenční Mercedes-Benz C nebo BMW 3 jsou laděny spíše na elegantní notu a rozeznat je od sesterských modelů mnohdy není snadné, Infiniti Q50 dává příslušnosti jasné mantinely. Především přední část testované linie Sport vzbuzuje dojem blízké spolupráce s některou ze stájí Formule 1, ačkoliv design masky chladiče míří spíše k automobilce Lexus. Boční linie jsou prosté jakýchkoliv zbytečností a vyzařují pocit robustnosti, což ostatně naplno podporuje záď s protaženými svítilnami a dvojicí koncovek výfuku. Vzadu má Infiniti Q50 diodové svítilny standardně u všech výbav, vpředu pouze u linií Sport a Hybrid.

obrázek [600 x 242]  

Ať žijí displeje

Ačkoliv jsme si v útrobách vozů Infiniti nikdy na nedostatek luxusu nestěžovali, vliv Nissanu byl v některých oblastech na první pohled znatelný. S příchodem sedanu Q50 však automobilka vsadila na moderní dotykové displeje a všechno je rázem jinak.

Horní obrazovka slouží pro zobrazení navigačního systému a výstupu čtveřice kamer. Ty dokážou spojit obrazy v jeden a ukázat automobil z ptačí perspektivy, pomoci při parkování k obrubníku, při pohybu v omezeném prostoru a samozřejmě i během couvání. Celý spodní displej je vyhrazen multimediálnímu systému Infiniti InTouch, který vedle obvyklých funkcí (autorádio, klimatizace a nastavení) dovoluje široké možnosti personalizace.

obrázek [600 x 383]  

Prostřednictvím automobilu si můžete číst maily, připojit se k sociálním sítím nebo nahrávat další užitečné aplikace. Systém navíc umožní uložení profilů čtyř řidičů (dva pro každý klíček) a po výběru jednoho z nich se vůz nastaví přesně podle osobních preferencí. Infiniti InTouch kompletně komunikuje v českém jazyce, což se bohužel nedá říci o palubním počítači. Ten dostal ovládání na volantu, tlačítka tedy nebudete složitě hledat na přístrojovém štítu.

Infiniti myslí na různě založené šoféry a dokázalo připravit perfektní prostředí. Na manuální nastavení sloupku volantu nebo bohatě dimenzovaných předních sedadel zapomeňte – všechno se děje elektricky, v případě změny sevření bočnic řidičova opěradla dokonce pneumaticky. Přístrojová deska a středový tunel vás doslova obklopí, nikoliv však na úkor stísněnosti. Dokonce i vzadu se jako ve správném luxusním sedanu sedí velmi příjemně, pouze nad hlavou bychom se za pár dalších centimetrů nezlobili. Co však vůz nedokázal nahnat v interiéru, doplňuje zavazadelníkem se základním objemem 500 litrů, uzamykatelným průvlakem na lyže a možností sklopení zadních opěradel. Tím se také testované Infiniti liší od hybridní verze, která manipulaci s opěradly neumožňuje.

Diesel ze střední

Ačkoliv není vznětový motor v nabídce Infiniti žádnou novinkou (modely Q70, QX50 a QX70 mají vidlicový šestiválec od Renaultu, objevil se však i v Nissanech Navara a Pathfinder), v sedanu střední třídy se zatím neobjevil. Ani v tomto případě však automobilka neinvestovala do vlastního vývoje a čtyřválcový motor získala v rámci partnerství s koncernem Daimler.

obrázek [600 x 357]  

To však není nic, za co by se mělo Infiniti Q50 stydět. Čtyřválec s objemem 2,2 litru totiž ve 3000 otáčkách za minutu disponuje výkonem 125 kW a točivý moment 400 N.m leží v rozmezí 1400 – 2800 min-1. Ačkoliv jsou hodnoty i jejich průběh naprosto totožné s motorem 220 CDI z Mercedes-Benzu C, agregát Infiniti prošel řadou změn – přeplňování má na starosti jediné turbodmychadlo (Mercedes má biturbo), dostal vlastní solenoidové vstřikovače nebo přepracované sání. Jeho běh je jemnější a pocitově vyrovnanější než u minulé generace stuttgartského sedanu.

Infiniti Q50 - Srovnání s konkurencí
ModelInfiniti Q50Mercedes-Benz CBMW 3Audi A4
Motor2.2d220 CDI Bluetec320d ED2.0 TDI
Převodovka7A7A8AMultitronic
Zdvihový objem [cm3]2143214319951968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3000125/3000120/4000130/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]400/1400-2800400/1400-2800380/1750-2750380/1750-2500
Max. rychlost [km/h]230233230222
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,57,88,07,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,84,44,14,8
Základní cena [Kč]915.9611.017.828974.200949.900

Jedno z úskalí vidíme v tom, že je motor ve srovnání se současným čtyřválcem 220 CDI trochu zastaralý. Vyhoví pouze emisní normě Euro 5, zatímco ve Stuttgartu si k vyššímu stupni dopomohli systémem Bluetec pro vstřikování močoviny do výfukového systému. Ani to mu ale nebrání v dosažení příjemné spotřeby, která se při běžném stylu jízdy stabilně pohybuje okolo 5 litrů na 100 kilometrů. Ani dálniční přesuny předepsanou rychlostí neznamenají z hlediska odběru 5,8 l žádný problém, pouhých 2000 otáček za minutu, kultivovaný běh a perfektní odhlučnění kabiny navíc na palubě zajišťují téměř dokonalou akustickou pohodu. Pouze ve vyšších otáčkách se karta obrací a hlučnost motoru je výrazně vyšší.

Základní motor pořídíte s manuální šestistupňovou převodovkou nebo jako v našem případě se sedmistupňovým měničovým automatem. Rozdíl v ceně činí akceptovatelných 54.801 korun, spíše než v roli sprintera se však Infiniti vzhlíží v pozici pohodlného běžce na dlouhé tratě. Rychlostí řazení v ostřejším tempu nepřekvapí, komfort je však navzdory dřívějšímu uzamykání měniče příkladný. Škoda jen, že hořčíkové páčky pro řazení pod volantem použijete pouze zřídka…

Klasice odzvonilo

Nejen vznětový motor a inteligentní multimediální systém jsou hlavními chloubami Infiniti Q50. Automobilka totiž vsadila na revoluční přímé adaptivní řízení DAS, které dostala linie Sport ve standardu.

V čem tkví unikátnost takového systému? Především v odbourání mechanické vazby mezi volantem a přední nápravou, automobil se obejde bez klasické tyče řízení. Pohybem volantu dáte pouze pokyn aktuátoru, který se postará o natočení předních kol. Jistě, už díky samotné podstatě fungování systému DAS se rozlučte s obvyklou zpětnou vazbou řízení, přivítejte však nastavitelnou strmost a účinek posilovače. Oboje se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu (Sport, Standard a Eco), ale také na individuálním přání řidiče. Navzdory více než čtyřem stům tisícům testovacích kilometrů se však Infiniti pojistky ve formě klasické tyče řízení nevzdalo. V případě selhání trojice samostatných řídicích jednotek se prostřednictvím vložené spojky automaticky připojí, aby zachránila situaci.

obrázek [600 x 350]  

Jízdně je Infiniti Q50 automobilem několika tváří, což je především zásluhou revolučního řízení. Ve standardním či eko režimu je jeho převod příjemně dlouhý, posilovač řízení klade přiměřený odpor a přestože je volant dokonale oproštěn od jakýchkoliv vibrací (a tím pádem i zpětné vazby), přední kola reagují rychle a přesně na jeho natočení. Jiné je to v režimu Sport, kdy řízení ztuhne, zkrátí se jeho převod a v zatáčkách si vystačíte s menším natočením volantu.

Dokonalé vyrušení zpětné vazby může z řízení udělat trochu nudnou záležitost, inženýrům Infiniti se však povedl husarský kousek v oblasti podvozku. Ten je u verze se vznětovým motorem zcela konvenční (hybrid má v základu dvoupístové tlumiče DPS), ani na 19“ kolech s pneumatikami run-flat však z posádky nevyklepe duši, v zatáčkách karoserii nedovolí velké náklony a zároveň dokáže odfiltrovat většinu nerovností. Ve skutečnosti se však jedná o kompromis mezi sportovností a komfortem, přičemž první část i navzdory turbodieselu a vlažnějším reakcím automatické převodovky decentně převládá. Stačí totiž vypnout stabilizační systém a Infiniti se nenechá dlouho přemlouvat k ostřejší jízdě na hraně adheze. Dokonalé kontra s minimálním natočením volantu připadá vzhledem k podobně střiženým sedanům docela neuvěřitelně.

Závěr

Infiniti zamířilo s novinkou Q50 hodně vysoko a podle cenového srovnání by se měli mít úhlavní konkurenti na pozoru. Pomineme-li méně prostoru vzadu ve svislém směru a vznětový motor, který sice umí jezdit za málo, ale emisní normou Euro 5 neohromí, vystupují do popředí především jízdní vlastnosti, inovativní systém řízení a chytrý multimediální systém. Už pro tyto přednosti se vyplatí o japonském sedanu vážně uvažovat.

Video

Nejlevnější verze modelu861.160 Kč (Q50 2.2d 6M 125 kW)
Základ s testovaným motorem861.160 Kč (Q50 2.2d 6M 125 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.167.981 Kč (Q50 Sport 2.2d 7A 125 kW)

Plusy

  • Dravý design karoserie
  • Přesné přímé adaptivní řízení
  • Úsporný vznětový motor
  • Jízdní vlastnosti
  • V souvislosti s výbavou přijatelná cena
  • Luxusní interiér

Minusy

  • Hlučnost motoru ve vyšších otáčkách
  • Pomalejší automatická převodovka
  • Místo nad hlavou na zadních sedadlech
  • Motor plní pouze Euro 5
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Infiniti Q50 2.2d

Cena v základní výbavě: 861 160 Kč Cena v testované výbavě: 1 167 981 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, aktivní potlačení hluku, bluetooth, asistent rozjezdu do kopce, dvouzónová klimatizace, hliníkové pedály, dva dotykové displeje, systémy Infiniti InTouch a Infiniti InTouition, přípojka USB, kožené čalounění sedadel a volantu, sportovní přední nárazník, 2x Isofix vzadu, systém Start/stop, tempomat, bezklíčové startování, vyhřívaná přední sedadla, zadní kamera, zadní diodové svítilny, výdechy klimatizace vzadu, lak odolný proti poškrábání a další.

Výbava testovaného vozu:Multimediální výbava: navigace, audio Bose se 14 reproduktory (+80.960 Kč), Prvky pro pohodlí: stírače s dešťovým čidlem, parkovací senzory vpředu a vzadu se zobrazováním, dvouzónová adaptivní klimatizace se samočinnou recirkulací a polyfenolovým filtrem (+15.180 Kč), Prvky viditelnosti: adaptivní světlomety, systém sledování okolí, Smart Beam (+32.890 Kč), metalíza (+20.670 Kč), alarm (+7.590 Kč), Balíček bezpečnostních prvků: adaptivní tempomat, kontrola jízdy v pruzích, nouzové brzdění, varování před čelní srážkou, prevence srážky při couvání (+65.780 Kč), střešní okno (+27.830 Kč), sklopné a dělené zadní opěradlo (+10.120 Kč).

Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně

Díky zavedení kontrolního hlášení se výběr daně z přidané…

Galerie: Women's March v New York City Galerie: Women's March v New York City

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

 
Technické údaje
Motor Infiniti Q50 2.2d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.1 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):74
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / -
Rozměr pneu:245/ R 19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4790
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 615 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 880
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Infiniti Q50 2.2d – Tyč na druhé koleji



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený? Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený?

Ten otazník v titulku je asi zbytečný. Samozřejmě že byl…

Infiniti zahajuje výrobu nového šestiválce bi-turbo pro Q50 a Q60 Infiniti zahajuje výrobu nového šestiválce bi-turbo pro Q50 a Q60

Luxusní značka Nissanu je uprostřed rozsáhlé modelové…

 



 
Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Dnes 16:18

Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu. Biatlon svolal kongres

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu.…

Mezinárodní biatlonová unie (IBU) se rozhodla kvůli ruské dopingové kauze svolat ještě před mistrovstvím světa v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

 
 
reklama