V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.
len pred par dnami v polsku pri Katowiciach som ho videl na dialnici ( prvykrat v zivote ) ... v krasnej svetlej modrej.. s vysunutym zadnym kridlom ( zrejme sa vysuva podla rychlosti ) ... len skoda ze siel prirychlo a detailnejsie sa ho nedalo poobzerat :*) ... inak pri takomto relativne malom kupatku by mi ani nevadilo ze to ma "len" oturbene 4 valce ( 300 koni by mi stacilo az az ) a nie 6 valec... predsa len to nie je S klada ani ghibli ale relativne nizke male auto ... je to taky akoby "lacnejsi" DB7 a la jaguar .... len samozrejme novsi a modernejsi ... :-)
Neviem ci videl test F-type 3.0 V6 S na topspeed.sk ale ten zvuk toho 6valca je neskutocny. Jednoducho mat na take auto tak neuvazujem nad inou motorizaciou ani sekundu!
Snad, termín není. V současnosti je ten 6 válec s kompresorem jejich nejcharakternější motor napříč vozy, do kterého ho dávají. Je to velká škoda.
Zkoušel jsem na víkend F-Type R AWD a není to ono...brutální to jo, ale moc těžký celkově i na předku. Je to o strach. Člověk by si na to musel dlouho zvykat, 6 válec je lepší volba.
Necítil jsem se ani po dvou dnech v zatáčkách dobře. To auto je těžší než můj Stang. Neměl jsem odvahu s tím jet sportovně a k tomu ten Jaguar primárně je. Je to nádherné auto, TOP asi musela být verze F 400.
Mám matný dojem, že se to tu už řešilo... ale každopádně mi 1600kg na striktně dvoumístné auto s čtyřválcem přijde hodně. Je to víc, než má šestiválcové Zetko v automatu... a to se Zetku nadváha docela vyčítala.
Základní motorizace. Zaplaťpánbůh, že nepodlehli pokušení dát tam diesel ve stylu Golfu GTD:)
1600 kg je vážně dost na tak malé auto. Podstatně větší trojka má s takovým motorem 1500 kg...
Základní motorizaci nerozporuju, kdyby k tomu byl manuál a ušetřilo se dalších 70t a 10kg (ok, to je zanedbatelný rozdíl MT vs. AT)... no, pořád jsme 1,5M+, ale svým způsobem mi to smysl dává.
Že je Zetko o generaci starší snad není pro Jaga handicap, ne? Vybral jsem si Zetko proto, že u něj se v JDM komunitě říkalo, jak je to fajn levný auto s V6, ale strašně těžký...
tak aj 350z sa vycitalo 1500 kg, zas na druhu stranu to na tu dobu bolo velmi tuhe auto co sa pri tych castych upravach a nasadeni zislo... i ked je fakt, ze mat to 1350-1400 tak je to este lepsie hlavne s tym poslednym 313 k VQ35
Objem ma sice rovnaky ako GTi ale dizajn je o riadny parnik napred! Tam nieje o com. Ale samozrejme suhlasim ze do tohoto auta V6 sadne ako * na serbel!
Jen koupí toho dvoulitrového turba ušetří 312000 a další tisíce na palivu. Někdo chce sporťák a přitom s ním sportovně jezdit nebude... A Golf GTI za mě "sporťák" moc není...
Ideální auto pro starší pár, pro manželku, víkendovka...
samozřejmě dalo a nebude o tolik pomalejší než V6, a možná i trochu mrštnější díky mínus 50 kilům na čumáku...
zlaté ostré endura. u KTM mezi motory 250-350-450-500 rozdíl 2 tisíce korun mezi každým. fakt je ten, že tady je vyšší výkon spíš prokletí...
protože přidat za dva válce navíc 300 tisíc... to je fakt masakr. nemluvě o brutálním zdanění ve "vyspělých civilizacích"...
Presne ako píšeš, ten dynamický rozdiel medzi R4 a slabším R6 nebude nijak vrazný, svoje spraví aj tá úspora hmotnosti. Dokonca na papieri má 2,0 A/T rovnaké zrýchlenie, ako 3,0 250 kW M/T: 5,7s (s automatom je to 5,3s). Samozrejme charakter, zvuk a pod. bude niekde inde, ale čisto dynamicky rozhodne netreba 2,0 odsudzovať.
Indiáne přestaň se přihlašovat ze dvou nicků. Je to trapný.
vidíš, já zrovna znám starší pár, který v convertible f-type jezdí... a nesmíš hledět optikou Ostravska, v Česku se jich prodalo pár, skoro je nepotkávám...
...vidím pouze argument nižší ceny a dejme tomu servisních nákladů. Moje soužití s kompresorovým V6 v XE S ukázalo tento motor v nejlepším světle.
Krásný zvuk, díky systému přeplňování až atmo charakter s dostatkem síly v celém spektru, avšak návykovou gradací výkonu. To vše se spotřebou 9,5l/100km v průběhu 50tkm.
Nový čtyřhrnek jsem ještě nejel, asi má smysl pro některé druhy zákazníků a hlavně země s citelně odslišeným daněním a pojištěním. Mě pasuje jako základ do sedanů, malých gazíků, tady v F-Type však příliš ne.
Sám bych si teď s vyjímkou F-Type 400 a SVR nevybral. Moje nejoblíbenější varianta RWD a 550HP podávaných "véosmičkou" skončila kvůli vyšší poptávce AWD varianty.
Té však chybí původní čistota řízení, jemnější usazení předku v zatáčkách a absence nedotáčivosti v první třetině vinglu.
Ako základ R4 beriem. Stále je to 300 koní, RWD a stovka pod 6 sekúnd. A hlavne nesmierne krásne auto. Niekto si to môže proste kúpiť len pre ten look, nepotrebuje alebo nechce brutalitu V8 (alebo sa jej proste bojí, čo po skúsenosti celkom chápem >:D ).
A stále to nebude nijaké orezávatko, viď druhá veta.
A najmä ako píšeš, krajiny ako Dánsko či Holandsko ocenia tento slabší základ z daňových dôvodov. Aj keď Slovensko sa k nim svojou registračnou daňou celkom blíži. 8-s
Inak samozrejme súhlasím s tým, že ako ideál by bol ten (silnejší) V6 a sám by som volil práve túto motorizáciu.
K Jaguaru by se mělo přistupovat s úctou k tradici, ale na 4 válci u něj nic tradičního není. Myslím, že do tohoto auta 4 válec skutečně nepatří, nehledě na to, že by tam vešel 2x.
Je to velká ztráta, právě jsme ve městě kousek jel za černým F-Type S cabrio a ten zvuk a design paráda, 6 válce tradičně k Jaguaru patří. 4 válec do hot hatche, ale ne tady. XE S muselo být parádní, před 2 lety jsem o něm uvažoval velmi vážně. Bohužel u nás je tak specifické prostředí, že co potkám XE, tak v dieselu. A to jich jezdí fakt málo...přitom je to parádní auto, vím o čem mluvím, má ho brácha.
Nevím jak u F-type, ale člověk z rodiny si koupil F-pace a dohodl si slevu přes 250 000 Kč bez větších potíží na autě za 1 700 000 Kč a to to loni byl zbrusu nový model. Takže slevit V6 na cenu R4 nebo se alespoň přiblížit určitě nebude větší problém :-)
Jsou skladovky za 1.4 nicméně trochu míň vybavené, což mě osobně vůbec nevadí, ale 700 tisíc se mi jeví jako sleva cca 30% a více... a to do ní musel dát úplně všechno...
za mě je důležitá hodnota výkonu a ne až tak moc, z jakého motoru ji dostanou... takže když jsem teď přešel z R4 na R6 jediné co mě potěšilo bylo o 80 koní víc...