Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jaguar F-Type 2.0 Turbo – Žít, či nechat zemřít?

V době uvedení Jaguaru F-Type na trh jsme si jenom stěží dovedli představit, že by se automobilka jednou rozhodla pro něco menšího než šestiválce. Stalo se.
Zpět na článek
23. 4. 2018 15:57
23. 4. 2018 16:32
23. 4. 2018 19:44
23. 4. 2018 17:03
23. 4. 2018 20:56
24. 4. 2018 08:43
24. 4. 2018 08:56
24. 4. 2018 08:43
24. 4. 2018 08:51
24. 4. 2018 08:55
24. 4. 2018 09:02
24. 4. 2018 16:43
24. 4. 2018 20:49
23. 4. 2018 21:49
24. 4. 2018 06:32
24. 4. 2018 08:46
24. 4. 2018 09:11
24. 4. 2018 09:36
24. 4. 2018 09:11
24. 4. 2018 09:38
24. 4. 2018 16:09
25. 4. 2018 08:52
25. 4. 2018 11:41
24. 4. 2018 13:19
24. 4. 2018 14:51
24. 4. 2018 21:42
24. 4. 2018 08:36
24. 4. 2018 09:30
25. 4. 2018 00:09
25. 4. 2018 06:51
25. 4. 2018 07:46
25. 4. 2018 08:13
25. 4. 2018 08:48
25. 4. 2018 09:24
25. 4. 2018 11:03
26. 4. 2018 15:50
25. 4. 2018 07:45
25. 4. 2018 20:00
26. 4. 2018 20:11
Avatar - 3_diamanty
23. 4. 2018 15:57
krasne auto
len pred par dnami v polsku pri Katowiciach som ho videl na dialnici ( prvykrat v zivote ) ... v krasnej svetlej modrej.. s vysunutym zadnym kridlom ( zrejme sa vysuva podla rychlosti ) ... len skoda ze siel prirychlo a detailnejsie sa ho nedalo poobzerat :*) ... inak pri takomto relativne malom kupatku by mi ani nevadilo ze to ma "len" oturbene 4 valce ( 300 koni by mi stacilo az az ) a nie 6 valec... predsa len to nie je S klada ani ghibli ale relativne nizke male auto ... je to taky akoby "lacnejsi" DB7 a la jaguar .... len samozrejme novsi a modernejsi ... :-)
Rozbalit vlákno
8
23. 4. 2018 16:30
Re: krasne auto
Neviem ci videl test F-type 3.0 V6 S na topspeed.sk ale ten zvuk toho 6valca je neskutocny. Jednoducho mat na take auto tak neuvazujem nad inou motorizaciou ani sekundu!
Avatar - Emel
23. 4. 2018 16:32
Re: krasne auto
Možná V8 ;-)
23. 4. 2018 18:34
Re: krasne auto
Uplne by som si vystacil s mnou menovanou motorizaciou a myslim ze aj dalsich 90%ludi ;-)
Avatar - CHerokee
23. 4. 2018 17:42
Re: krasne auto
Akorát, že Jaguar s 6 válci končí v EU kvůli nové emisní normy. Je to smutné 8-s ...k Jaguaru historicky patří právě 6 a 12 válce.
23. 4. 2018 19:44
Re: krasne auto
Ale zase staví nový R 6. Takže šestiválec (sice už be kompresoru) nevyhyne.
Avatar - CHerokee
23. 4. 2018 21:09
Re: krasne auto
Snad, termín není. V současnosti je ten 6 válec s kompresorem jejich nejcharakternější motor napříč vozy, do kterého ho dávají. Je to velká škoda.

Zkoušel jsem na víkend F-Type R AWD a není to ono...brutální to jo, ale moc těžký celkově i na předku. Je to o strach. Člověk by si na to musel dlouho zvykat, 6 válec je lepší volba.
24. 4. 2018 08:38
Re: krasne auto
O strach? To zase rozhodně ne. Spousta lidí vymění lepší nájezd s RWD za lepší trakci AWD. Strach tam rozhodně není téma.
Avatar - CHerokee
24. 4. 2018 16:04
Re: krasne auto
Necítil jsem se ani po dvou dnech v zatáčkách dobře. To auto je těžší než můj Stang. Neměl jsem odvahu s tím jet sportovně a k tomu ten Jaguar primárně je. Je to nádherné auto, TOP asi musela být verze F 400.
Avatar - Emel
23. 4. 2018 17:03
Hmotnost
Mám matný dojem, že se to tu už řešilo... ale každopádně mi 1600kg na striktně dvoumístné auto s čtyřválcem přijde hodně. Je to víc, než má šestiválcové Zetko v automatu... a to se Zetku nadváha docela vyčítala.

Ale vypadá pořád famózně...
Rozbalit vlákno
9
23. 4. 2018 20:56
Re: Hmotnost
Základní motorizace. Zaplaťpánbůh, že nepodlehli pokušení dát tam diesel ve stylu Golfu GTD:)
1600 kg je vážně dost na tak malé auto. Podstatně větší trojka má s takovým motorem 1500 kg...
24. 4. 2018 08:43
Re: Hmotnost
Viz níže... Je potřeba se podívat na jednotlivé díly podvozku jak jsou dimenzované. ;-)
Avatar - Emel
24. 4. 2018 08:56
Re: Hmotnost
Základní motorizaci nerozporuju, kdyby k tomu byl manuál a ušetřilo se dalších 70t a 10kg (ok, to je zanedbatelný rozdíl MT vs. AT)... no, pořád jsme 1,5M+, ale svým způsobem mi to smysl dává.
24. 4. 2018 08:43
Re: Hmotnost
Hmotnost s motorem i4 je 1525kg, těsně pod 1600 má i nejvýkonnější V6 s automatem.
Avatar - Emel
24. 4. 2018 08:51
Re: Hmotnost
Jasně, 1600 je pohotovostní s 75kg řidičem, ale to s tím Zetkem platí... 370Z je 1483 s automatem.
24. 4. 2018 08:55
Re: Hmotnost
Ta hmotnost nízká není, ale o generaci starší Zetko bych do toho netahal ;-)
Avatar - Emel
24. 4. 2018 09:02
Re: Hmotnost
Že je Zetko o generaci starší snad není pro Jaga handicap, ne? Vybral jsem si Zetko proto, že u něj se v JDM komunitě říkalo, jak je to fajn levný auto s V6, ale strašně těžký...
Avatar - lamal
24. 4. 2018 16:43
Re: Hmotnost
tak aj 350z sa vycitalo 1500 kg, zas na druhu stranu to na tu dobu bolo velmi tuhe auto co sa pri tych castych upravach a nasadeni zislo... i ked je fakt, ze mat to 1350-1400 tak je to este lepsie hlavne s tym poslednym 313 k VQ35
Avatar - Emel
24. 4. 2018 20:49
Re: Hmotnost
350Z má 1545 bez řidiče, 1620 s řidičem... nebo máš jiná čísla?
Avatar - Uživatel_5340709
23. 4. 2018 21:17
Kterej
blázen si do tohodle auta koupí sterilní tiché dvoulitrové turbo? ........... Pokud ano, tak at se vykašle na jaga, a koupí golfa gti a ještě ušetří.
Rozbalit vlákno
13
23. 4. 2018 21:49
Re: Kterej
Objem ma sice rovnaky ako GTi ale dizajn je o riadny parnik napred! Tam nieje o com. Ale samozrejme suhlasim ze do tohoto auta V6 sadne ako * na serbel!
24. 4. 2018 06:32
Re: Kterej
Jen koupí toho dvoulitrového turba ušetří 312000 a další tisíce na palivu. Někdo chce sporťák a přitom s ním sportovně jezdit nebude... A Golf GTI za mě "sporťák" moc není...
Ideální auto pro starší pár, pro manželku, víkendovka...
Avatar - Emel
24. 4. 2018 08:46
Re: Kterej
Ne že by se s tím sportovně jezdit nedalo... furt to má kilo pod šest, náhon na zadek, nekompromisní brzdy a tak.
24. 4. 2018 09:11
Re: Kterej
samozřejmě dalo a nebude o tolik pomalejší než V6, a možná i trochu mrštnější díky mínus 50 kilům na čumáku...
zlaté ostré endura. u KTM mezi motory 250-350-450-500 rozdíl 2 tisíce korun mezi každým. fakt je ten, že tady je vyšší výkon spíš prokletí...
protože přidat za dva válce navíc 300 tisíc... to je fakt masakr. nemluvě o brutálním zdanění ve "vyspělých civilizacích"...
Avatar - iudex
24. 4. 2018 09:36
Re: Kterej
Presne ako píšeš, ten dynamický rozdiel medzi R4 a slabším R6 nebude nijak vrazný, svoje spraví aj tá úspora hmotnosti. Dokonca na papieri má 2,0 A/T rovnaké zrýchlenie, ako 3,0 250 kW M/T: 5,7s (s automatom je to 5,3s). Samozrejme charakter, zvuk a pod. bude niekde inde, ale čisto dynamicky rozhodne netreba 2,0 odsudzovať.
Avatar - Magister
24. 4. 2018 09:11
Re: Kterej
No ještě jsem neviděl takový pár, nebo starší ženu. To auto je pro trhy jako Holandsko, kde se za objem krvavě platí.
Avatar - iudex
24. 4. 2018 09:38
Re: Kterej
Už aj na Slovensku, bohužiaľ, ako som sa sám presvedčil (len u nás je to za výkon).
Avatar - fOE
24. 4. 2018 16:09
Re: Kterej
Ficova registracni dan "za luxus"? Ruky lamat malo 8-s
Avatar - Magister
25. 4. 2018 08:52
Re: Kterej
Koukám toho Fica vám byl čert dlužen.
Avatar - fOE
25. 4. 2018 11:41
Re: Kterej
Kazdy (demokraticky) stat a jeho obyvatele maji presne takovou vladu jakou si zaslouzi. Na Slovensku si holt zaslouzime Fica, ale snad uz to konci.
24. 4. 2018 13:19
Re: Kterej
Indiáne přestaň se přihlašovat ze dvou nicků. Je to trapný.
vidíš, já zrovna znám starší pár, který v convertible f-type jezdí... a nesmíš hledět optikou Ostravska, v Česku se jich prodalo pár, skoro je nepotkávám...
Avatar - iudex
24. 4. 2018 14:51
Re: Kterej
Mojito s Feferonkou už sú starší pár? Možno by sa trocha urazili. >:-[]
24. 4. 2018 21:42
Re: Kterej
Jestli bydlí v Blavě a mají firmu na obklady, tak nepochybně:)
24. 4. 2018 08:36
Reálně...
...vidím pouze argument nižší ceny a dejme tomu servisních nákladů. Moje soužití s kompresorovým V6 v XE S ukázalo tento motor v nejlepším světle.
Krásný zvuk, díky systému přeplňování až atmo charakter s dostatkem síly v celém spektru, avšak návykovou gradací výkonu. To vše se spotřebou 9,5l/100km v průběhu 50tkm.
Nový čtyřhrnek jsem ještě nejel, asi má smysl pro některé druhy zákazníků a hlavně země s citelně odslišeným daněním a pojištěním. Mě pasuje jako základ do sedanů, malých gazíků, tady v F-Type však příliš ne.
Sám bych si teď s vyjímkou F-Type 400 a SVR nevybral. Moje nejoblíbenější varianta RWD a 550HP podávaných "véosmičkou" skončila kvůli vyšší poptávce AWD varianty.
Té však chybí původní čistota řízení, jemnější usazení předku v zatáčkách a absence nedotáčivosti v první třetině vinglu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
24. 4. 2018 09:30
Re: Reálně...
Ako základ R4 beriem. Stále je to 300 koní, RWD a stovka pod 6 sekúnd. A hlavne nesmierne krásne auto. Niekto si to môže proste kúpiť len pre ten look, nepotrebuje alebo nechce brutalitu V8 (alebo sa jej proste bojí, čo po skúsenosti celkom chápem >:D ).
A stále to nebude nijaké orezávatko, viď druhá veta.
A najmä ako píšeš, krajiny ako Dánsko či Holandsko ocenia tento slabší základ z daňových dôvodov. Aj keď Slovensko sa k nim svojou registračnou daňou celkom blíži. 8-s
Inak samozrejme súhlasím s tým, že ako ideál by bol ten (silnejší) V6 a sám by som volil práve túto motorizáciu.
Avatar - CHerokee
24. 4. 2018 16:08
Re: Reálně...
K Jaguaru by se mělo přistupovat s úctou k tradici, ale na 4 válci u něj nic tradičního není. Myslím, že do tohoto auta 4 válec skutečně nepatří, nehledě na to, že by tam vešel 2x.
Avatar - CHerokee
24. 4. 2018 16:07
Re: Reálně...
Je to velká ztráta, právě jsme ve městě kousek jel za černým F-Type S cabrio a ten zvuk a design paráda, 6 válce tradičně k Jaguaru patří. 4 válec do hot hatche, ale ne tady. XE S muselo být parádní, před 2 lety jsem o něm uvažoval velmi vážně. Bohužel u nás je tak specifické prostředí, že co potkám XE, tak v dieselu. A to jich jezdí fakt málo...přitom je to parádní auto, vím o čem mluvím, má ho brácha.
Avatar - habanero1
25. 4. 2018 00:09
Slevy
Nevím jak u F-type, ale člověk z rodiny si koupil F-pace a dohodl si slevu přes 250 000 Kč bez větších potíží na autě za 1 700 000 Kč a to to loni byl zbrusu nový model. Takže slevit V6 na cenu R4 nebo se alespoň přiblížit určitě nebude větší problém :-)
Rozbalit vlákno
10
25. 4. 2018 06:51
Re: Slevy
Ano, ale stejně budeš postupovat u jakékoliv značky. Známý projektant si teď objednával 540i G30 a dostal slevu 700k.

Tedy, podobnou slevu dostaneš i u R4 a jsi opět u dilema.
25. 4. 2018 07:46
Re: Slevy
Jsou skladovky za 1.4 nicméně trochu míň vybavené, což mě osobně vůbec nevadí, ale 700 tisíc se mi jeví jako sleva cca 30% a více... a to do ní musel dát úplně všechno...
25. 4. 2018 08:13
Re: Slevy
JJ, včetně individuál lakování. Vyčerpal v zásadě extras. Mění to za M5 F10.
25. 4. 2018 08:48
Re: Slevy
Inu každému jeho nebe:)
Ale pořád sympatičtější přístup než naložit po strop 530d:( nacpat do auta úplně všechno a nechat tam naftu...
Avatar - feroj
25. 4. 2018 09:24
Re: Slevy
presne ak si chce niekto kúpiť športový sedan, lebo tradícia a potom to zabiť 2.0TDi :-O :no:
Avatar - Emel
25. 4. 2018 11:03
Re: Slevy
Nicméně 530d je šestiválec... který tomu autu sedne jak poklice na hrnec ;-)
Avatar - feroj
26. 4. 2018 15:50
Re: Slevy
Ak si to auto kupoval niekto, komu šlo len ten emblém na aute ... kúpi aj s trojválcom TDi, keby ho robili...

fajnšmeker menší ako šesťvalec nerieši... a už vôbec nie naftu...
25. 4. 2018 07:45
Re: Slevy
počujte vojin habanero, kontrolna otazka:
- a da sa tento postup aplikovať aj na R4? :-)
Avatar - habanero1
25. 4. 2018 20:00
Re: Slevy
Jasně máš pravdu, ale ty by ses na R4 ptal? >:D Já ne, i když věřím, že to je super povoz, tak ta V6 je geniální :yes:
26. 4. 2018 20:11
Re: Slevy
za mě je důležitá hodnota výkonu a ne až tak moc, z jakého motoru ji dostanou... takže když jsem teď přešel z R4 na R6 jediné co mě potěšilo bylo o 80 koní víc...