Nicméně tento kombík mě neuráží, co se týče karoserie Callum to zvládl na jedničku a ačkoliv vůbec nejsem příznivcem kombíků, tenhle by mi nijak zvlášt nevadil. Ty tvary sou velmi pdovedené, s 3,0 V6 S/C to musí být velmi zajímavý vůz.
Jj, souhlas. A já si i uvědomuji že je to můj osobní "problém". U jiných značek mi přítomnost kombíku nevadí, spíše naopak, ale u mojí srdcovk - tedy Jaguaru - má stále s přijetím kombíku problém. Liftback by podle mého byl lepším řešením.
O čtyřválcovém dehtu se asi shodneme - to do tohoto aristokrata nepatří ;-)
Tak taky mam nejradši sedany a zadokolky, bohužel v dnešní době už jaguar neuživí no, díky pošahanému Bruselu a bláznivé módě tuhle kombinaci už skoro nikdo nekupuje.
A mimo evropu Jaguar nemá dostatečně hustou dealerskou sít a navíc pro takového průměrného amíka je příliš drahý. Takže bohužel auta tohohle typu potebuje, ale aspon by se měl sanžit o trochu důstojnější cestu no.
Osazení dehtovým 4válcem tou cestou bohužel není...
2,2D je pro XF ostuda, navíc jeho spojení s 8st ZF je ryze neštastné a toto jako celek výrazně degraduje jinak nádherný vůz.
Když už je někdo dehtomil, tak jednoznačně V6, ale víc zajímavá volba je 3,0 V6 kompresor navíc ted i s 4x4. Tajně doufám že právě 4kolka si své zákazníky najde.
Co by bylo velmi zajímavé by byla verze s motorem 5,0 V8 S/C, otázka je zda k tomu najde Jaguar odvahu. Byla by to ideální odpověd na superrychlé německé kombíky.
Mně se to nějak NE"zdá" - znám ten motor (kdysi dávno opakovaně Světový motor roku do 2,5 litru) ve spojení s 6ti stupňovým automatem Aisin (a trochu vyšším výkonem 150 kW/450 Nm z CITROËNu C5 2.2 HDi) a mám-li věřit popisu, v Jaguar ve spojení s NEJlepší současnou převodovkou je "až VÝRAZNĚ horší"??? :-|
Navíc jsem četla test(y) "nekombi" verze když byla tato kombina novinka (snad i zde?) a takovýto "ODSTŘEL" to rozhodně nebyl, dokonce "málem naopak"!
SOUHLASím že pro XF je optimum V6 (ať benzín či nafta), ale...
To ze to je stejny motor neznamena, ze bude stejne fungovat, kdyz se nacpe do jineho auta a jinak poladi. Treba 2.2HDI v Citroenu C5 fungovalo vyrazne lepe nez stejny motor ve Fordu Mondeu, tam jako 2.2TDCI.
..ano VÍM že ta "FORDí" verze vždy fungovala "nějak hůře", nicméně že je to v "prémiovém" JAGUARu (navíc s tak POVEDENOU převodovkou jako je ZF8HP) dle všeho "horší" než v "tuctovém" Citroën C5 - to bych NEčekala..
Myslím že "patří" - já osobně bych sice (jednoznačně) také volila V6 (starší naftové znám, nový benzín na mne působí až VELMI dobře), ale...
..konkureční 520 rsp. 525d se prodávají jak housky a jejich 135 rsp. 160kW "většině naprosto stačí", nemluvě o jejich nastupující verzi 140 a 170 kW. Podobně je na tom pokud vím i 250 CDi (tedy Blue Tec) - prý se dobře prodává dokonce i v ML.
Asi si budeme "muset zvyknout", ale v evropském voze vyšší střední bude brzy naftový R4 "normou" (a naopak V či R6 "raritou") - bohužel, ale JE to tak.. :-|
Proč jinak povedený motor 2.2 HDi 150 kW je ve spojení s VYNIKAJÍCÍ ZF8HP zde "problém" věru NEtuším..
Motor 2,2d se i ve Fordech projevuje hůř než 2,0d. U P508 jsem si ničeho takovýho nevšiml. Každopádně, převodovka není sladěná se čtyřválcem a ten si prostě brumlá víc, než je v týhle třídě nutný. Kultivovaností jsou 520d a A6 2,0tdi podstatně dál, v případě BMW navíc velmi dobře sladěno s 8st ZF. M-B 250CDI má zase díky biturbu příjemnější výkonovou křivku. Prostě, tady se nepovedlo. Líp je 2,2d sladěnej v Evoque se 6st ZF.
To si četla špatné testy, Kylie. Na utroevu sedan s tímhle motorem a převodovkou rozmetali na kusy a i další české testy, stejně jako západní hovoří o tom samém...
Motor je nekultivovaný, hlučný a nerozumí si s 8st automatem, resp. ta převodvka není k tomu motoru vhodná, řadí to sem tam.
NEchápu "co" s tím motorem u Jaguar udělali - když i v "běžných" vozech jako P508 nebo C5 je ve spojení s naprosto "obyčejnou" sice ne špatnou, ale objektivně HORŠÍ převodovkou Aisin 6 st. "naprosto v pohodě" (a ještě má VYŠŠí výkon!
PS: Jak jsem psala "vedle" webpaja(ovi) - uvidíme jaký bude tentýž motor ve spojení s novou 9ti stupňovou ZF (v Evoque)
Nedívej se na to jako na srdcovku, ale jako na velký kombik střední prémiové třídy. Je hezký, má 200koňový turbodiesel se slušnou spotřebou... S tímhle výkonem budeš patřit rozhodně k tomu rychlejšímu na našich silnicích, předjíždět s tim nebude problém. Za mě plně konkurenceschopné kombi německé D3. Kdo chce něco jiného, proč ne?
Mám v autě slabšího sourozence tohohle motoru od PSA a musím potvrdit stejnou věc a to úzké pásmo využitelných otáček. Na druhou stranu po chvíli si na to zvykneš a naučíš se s tím jezdit, takže ve výsledku je to jen o tom, co je lepší. Někomu vyhovuje lineární zátah, jinému kopanec do zadku :-)
Já se přiznám, že při výběru auta jsem nezjištoval kolik dostalo hvězd NCAP.. Respektive počítám že bezpečnost aut, které se u nás prodávají je na podobné vysoké úrovni. Někdo je na tom líp a někdo hůř..
On je na tom vzdycky nekdo lip a nekdo hure. Treba v jizdnich vlastnostech je na tom XFko lip, zatimco treba Dacia Logan hure. Ale oba jsou na "podobne vysoke urovni". >:D
Za 1 porovnáváme D3 s Jaguarem a za 2, ano i nový Logan bude určitě na slušné úrovni v rámci třídy, jinak by nemohl být homologován pro prodej, kdyby neprošel testy a když porovnáš nový logan s většinou aut z 90tych let, které po našich silnicích jezdí, tak je na vyší úrovni.... Automobilka by si přeci střílela do vlastních řad vypustit neodpovídající auto
V jízdních vlastnostech je svým nastavením společně s BMW5 z čistých zadokolek nejlíp a i s 20" koly komfortnější a přitom stejně jistý jako konkurence na o palec menších. Chceš se rozvyprávět o svých zkušenostech Atilo? :-)
Ja mluvil o jizdnich vlastnostech? Ja mluvim o bezpecnosti. A prskat na mne jedovate sliny muzete jak chcete, ale ja fakt nemuzu za to ze vami opevovany Jaguar XF predvedl pravdepodobne nejvetsi propadak v celych patnactiletych dejinach testovani EuroNCAP. Holt nekde udelali britsko-indicti inzenyri chybu.
čti po sobě...Treba v jizdnich vlastnostech je na tom XFko lip, zatimco treba Dacia Logan hure. Ale oba jsou na "podobne vysoke urovni".
Porovnával jsi někdy jízdní vlastnosti XF a další konkurence? Víš o tom podle mě naprostý kulový, ale permitem o tom plkat oplýváš. :-)
Ze nedokazes pochopit narocnejsi text pouzivajici slozitejsi techniky sdeleni typu analogie je ponekud smutne, ale chapu to. Netrap si hlavu, proste jsi to nepochopil, to se stava. :-!
Jediný co nedokážu pochopit, proč se tu musí někdo realizovat s vědomostma načtenejma z časopisů, ještě to velmi špatně napsat (pokud to nebyl úmysl) a ve finále tu ze sebe dělat navíc všeználka...a bohužel nepříliš přesvědčivě.
Mínil jsem s tebou diskutovat o technice a reálný jízdě...nemá to však hlubšího smyslu Atilo :-)
Vyšší střední A to může být srdcovka, proč by nemohla být.
Jediný důvod proč tenhle konkrétní kus nemůže být srdcovka je chcochtajcí dehtový zázrak pod kapotou.
Věc která degraduje a degradovala už spousty dalších dobrých aut.
S třídou jsem se sekl, jen nechápu proč degraduje? Kdo chce benzín koupí si ho, kdo chce jaguara a je zvykly na diesel, proč ne? Sportovní auto to neni, je to kombik a taková auta si lidé kupují převážně s dieslem, jelikož oproti benzínu diesel má určité plusy (stejně jako benzin oproti dieslu).
Jeden čas sem koukal po Xtype kombi v dieslu.. líbilo se mi to auto i když to mělo motor z Mondea :)
Degraduje proto, že když už dehet, tak aspon šetiválec který si už rozumí s převodovkou a nemá zvuk jako Transit.
u Volva S80 D5 mě právě štvalo, že sedím v káře skoro za mega, ale po sešlápntí plynu si připadám že šoféruju Transit. Tady s 2,2 D to bude něco velmi podobného a osobně prostě tohle NEEE.
Sedět v jaguar a připadat si že řídím Transit, to radši žádný Jaguar.
Transit je traktor >:D to je zas jiná liga >:D Hele já ti rozumím, jen jsem k tomuhle benevolentnější :-) Ale ve Ferrari bych diesel asi taky nezkousl :-)
je proste autom snov ;-) ... v kombiku sice nema tu charizmu sedanu ale chytilo to zase akusi inu auru... vyzera to cool a celkom zaujimavo a hlavne si to auto nepomylite s inym :yes:
Není ta kritika korunovaná třemi hvězdami příliš přísná? Za 1.3M to není žádná exklusivní záležitost a jediné objektivní připomínky v celém testu jsou kultivovanost motoru a váhavost převodovky...
A mimochodem... co znamená rozdíl mezi první cenou a základní cenou?
Ok, proč ne... mám pocit, že jsem tu četl v poslední době několik testů s přísnější kritikou a čtyřmi hvězdami, ale napříč třídami asi nemá smysl to srovnávat.
Jsem stejného názoru. 3 Hvězdy je málo, když vlastně za všechny problémy může jen motor. Zkuste otestovat verzi s motorem 3,0 V6 S/C a sem moc zvědav na hodnocení.
4 válcová nafta do takového auta skutečně nepatří, pro prémiovou vyšší střední je potřeba volit jednoznačně naftovou V6, což drtivá většina kupců tak jako tak stejně udělá, takže do testu byla vybrána dost okrajová a nevhodná motorizace. Chtělo by to nějakou porovnávačku 530d, A6 3.0 TDI a Jag 3.0 V6 D 202kW.
Urozený pán? Všechno je to pomalu pryč. Je to běžná, v dané motorizaci dokonce podměrečná prémie. Pravda, ze třídy tříd, avšak v komplexu je to na jaguara jaksi málo. Všechno by to někam výše samozřejmě vytáhla pořádná barva, ale v téhle panoptikální černé je to k uzoufání.
Člověk tomu chce všema (historickejma) deseti přiřknout alepoň gloriolu jakéhosi moderního shootinga, zde však nutno velmi zřetelně přitakat konkurenci v podobě CLS, tam ano, tam do duní opravdu všema nadstavbovejma deseti, to nahoře, to je sípot vyklepaného hráče golfu, co je rád, že udrží na terase v rukou alespoň dvojitou režnou, o nějakém solidním odpalu nemůže být ani řeči.
Tenhle model musí jen na sedanu, na té skvostné červené, a na broušeném hliníku uvnitř. Dřevo... to leda místo pravé nohy majitele.
V podstatě bouchačka. Co naplat, z termosky též těžko vyloudíš dokonalý zvuk ledových kostek, co brázdí svět v Moseru, skropeném do dvou palců nějakým tím singlmaltem...
No, dnes je to celé utopené v rozpacích. A pan testér to (opět) trefil :yes:
viděl jsem cls sb s motorem 250 cdi a bylo to taky skorem k pláči jako jaguar výše, řekl bych, že sedan jaguaru sluší víc, kombi naživo působí tak nijak.. nejlíp ze všech kombi vypadá asi a6, s těma ledkama to zabíjí, no ale že jich je tolik, volil bych éčko :yes:
Dřevo do Jaguaru patří, říkej si co chceš, ale jaguar bez dřeva je jako Sherlock Holmes bez dýmky a houslí - prostě už není ono. Na broušený hliník s**e pes, kup si Volvo, tam najdeš hrany a chladný hliník všude.
Je to studený jak psí čumák.
Do gentleman klubu k té sklence single malt patří právě dřevo, vonavá kůže a motor dopovaný kompresorem . To pak utvoří smyfonii jako ty ledové kosty ve sklenici 30ti leté Glendfiddich.
A nebude pak důvod na rozpaky, ale chce si to halt půjčit k testu trochu jinou motorizaci.
Testovaná verze ttiž není autem pro lorda, nýmbrž pro jeho účetního >:-[]
Přetoč si kalendář, přetoč si století. Dřevo možná patří do Rollse či do Bentleye, a když už, musí to sedět, právě jako v tom Volvu. Jinak s účetním souhlas.
Já si nic přetáčet nehodlám, tam kde bylo dřevo dobrý ještě před 10ti lety je dobrý stále. A rozhodně se radši dívám na dřevo před sebou než na kus stříbrnýho plechu na kterým je vidět každej škrábanec a ještě ve Volvu vypadá jak vymontovanej ze skříně z IKEY(která je mimochodem stejně hnusná) :no::no::no::no:
No musím souhlasit. Takhle ne. Ani 5er Touring není v černé zrovna otevírač čelistí, ale zde je to opravdu špatně. Ten hliník v interiéru, na mě je bohužel u XF
Docela by mě zajímalo kolik se takových aut prodá a pro koho je takové auto určeno. Osobně si myslím, že hlavní důvod k výrobě takového auta je potřeba pro Jaguar snížit průměrné emise na jednotlivé modely, tak jak to žádá EU. Smysl si takové auto koupit asi moc není, srovnám li-to s plně naloženým Superbem s podobným motorem, nákupní cenou, následným servisem a tržní cenou ojetého auta, tak je volba jasná a kdo už na to má, tak si asi nekoupí Jaguár 2.2 v naftě :-) Já sám mám 3,2 V6 benzín, ano žere to o dost víc než nafta, ale nemám žádný turbo, žádný filtr pevných části, předražený olej a další nákladný věci co se u nafty s*rou, zároveň mám ale krásný zvuk a vysoký výkon a díky tomu skvělé zážitky z jízdy a pokud bych měl mít stejně výkonou naftu, tak ten rozdíl v nákladech (brzdy, pneu atd.) bude co se týče paliva to poslední co mě bude zajímat a v ceně na 1/km to je zanedbatelnou položkou
Z druhé strany... domovem takového auta je nejčastěji dálnice... a tam se zvuk čtyřválce pracujícího kolem 2000 otáček ztratí v aerodynamickém svistotu, zároveň i čtyřválec zajistí únosnou dynamiku v rychlostech do 180, což je pro mnohé dostačující.
Takže nějaký slušně vydělávající obchoďák, který zároveň potřebuje vozit rodinu a učarovalo mu kouzlo Jaguaru... proč ne.
Srovnání se Superbem? To je to poslední co by mělo Jaguar trápit.
Obsah tzv. zavazadlového prostoru je u Jag podprůměrný, jen 550l, ptám se, kolik litrů by měl mít 1000? Paletu určitě převážet nebude a několik tašek s kreditkou se tam jistě vejde. Nesuďte podle VW Škody, tam je naprosto zbytečný. Já mám asi u svýho 460l?, nevím to a stačí bohatě. Nekupoval jsem auto jen podle počtu cihel co se do něj vejde. :-!
tyhle káry v kombi si kupujou bud manageři co vozí vzorky, případně ti, co potřebujou k životu nějakej vercajk a zároven reprezentovat, případně tatíci, aby tam občas naložili třeba kočár nebo co, obsah zav. prostoru vzhledem ke konkurenci bude asi malinko nižší, pro běžný potřeby dostatečný
Odpovím si sám...BMW 560 a A6 565..., chceš se bavit o využitelnosti? Má průměrný, ne podprůměrný kufr. A vzhledem k tomu, jak úzká je nabídka, bylo by slušný napsat srovnatelný s ostatními. Vyjma rakvoidního M-B E
Je absolutní škoda, že zastoupení Jagu nestaví testovací vozy na šestiválcích...o co lepší dojmy...
Ano, přes Kyliiny nářky je cítit, že i s částečnou modernizaci tenhle čtyřválec není rozhodně sameťák a vyrovná se jak, jsem už jednou psal nekultivovaností E250CDI. Opravdu žádná sláva, čtyři kruhy nebo mnichovští jsou jakoby o generaci dál. Převodovka by potřebovala líp sladit s motorem, myslím, že celkově lehčí převod by byl ku prospěchu a snížením nutnosti podřazení by ani nestoupla spotřeba.
Ostatní věci (až na zmíněný světlý dřevo...který mi tam nepasuje...Jag má podstatně hezčí dřevěný obklady) není potřeba schazovat. Obrazovka a info systém bude zřejmě lepší až u nový generace za 2 roky, místa pro posádku...A6 to není, ale žádnej problém. Kufr, a tady Aleš přehání, má zhruba stejnej objem jako A6 nebo BMW5...jedinej kdo vyčnívá je Ečko a to by ale zase mělo škemrat o trochu kočkoidní elegance a stylu. To mu chybí a z mýho pohledu díky tomu mezi praktičtější stylovky vyšší střední minimálně vizualitou nepatří.
Konfigurace???
Díky tomu, že Jag zatím pro kombi nenabízí nic jinýho než naftu, tak jednoznačně tu, co má o dva válce víc, nebát se sportpaketu ani velkých kol, sportovní sedačky s odvětráváním, koňakovou kůži a máš vystaráno.
2,2d přenech fleetům, v soukromý garáži nemá co dělat.
Brzo? :-) nejsem spavej typ. Můj první šéf po škole říkával: "když člověk spí, práce se mu hromadí". A nejen práce, kolik věcí by uteklo i ve volným čase, nedělá mi to problém ;-)
Ono jde hlavně o to, jak člověk spí. Tím myslím, jestli chodí spát v klidu atd. Já 6 hodin nemám rád, buď 5 nebo 7, po šesti se vždy budím rozladěný, má to zřejmě co dělat se spánkovým cyklem, který je myslím 1,5h, ale protože hned člověk neusne, tak to chce něco přidat.
Dnes máš i budíky, které sledují tvůj spánkový cyklus a vzbudí tě jen když spíš lehce. Cílem je dosáhnout toho probuzení, kdy se cítíš odpočatý a plný energie. Ne toho, kdy se nemůžeš dostat z postele a spal bys dál. Z vlastní zkušenosti vím, že po správně trefeném probuzení se i po kratším spánku cítím lépe.
No tak 5 je málo, o tom se nepřu. Já jen, že čistě z pocitu je nutné to správně trefit a i po kratším spánku se pak cítíš lépe vyspaný, než po delším se špatně trefeným vstáváním.
Nadherne rodinne auto mojich snov, jednoduche linie, elegancia...
Mne by motorizacia stacila uplne, nepotrebujem platit viac pri kupe a nakoniec aj zivit trojliter, ked na bezne jazdenie staci po nasich cestach s velkym prehladom aj toto.
Tahle motorizace je dostačující se vším co to slovo obsahuje. Motor dobrej, známka jako ve škole...nic víc. Za nějakou tu korunu navíc tu je vypiplanej V6, když nafta, nebo lahodnej kompresorovej benzín.
je to prave naopak - do XF sedana bych chtel benin sestivalec... ale tady mi ten "kratkej" diesel nevadi.
Je trochu slyset - ale ne moc. A ta prevodovka je v klidu... tohle neni auto na sportovani!
Koupita se "olejozrouta" v kombiku a pak cekat atomat s meziplynama je projev ... nesoustredeni? ;-)