Test Auto.cz

Jaguar XF Sportbrake 25t – Je dobře, že praktická kočka setrvala!

26.3. 2018
Verdikt
 

Hovořilo se o tom, že skončí, Jaguar XF Sportbrake se však nakonec vrátil v druhé generaci. A po týdenním testu máme jasno, je to jen dobře!

Kombíky jsou čistě evropská záležitost, jejichž obliba navíc v době SUV přece jen klesá – mnozí zájemci o ně raději zvolí právě SUV. Není tak divu, že když si chcete koupit kombi vyšší střední třídy, máte poměrně omezený výběr – konkrétně Audi A6 Avant, BMW 5 Touring, Jaguar XF Sportbrake, Mercedes-Benz E kombi a Volvo V90. Přitom stačilo málo a Jaguar už tu nemusel být.

Před příchodem druhé generace XF se totiž hovořilo o tom, že už dorazí výhradně ve formě sedanu, spekulovalo se o tom, že místo kombíku dá Jaguar přednost SUV. Nakonec to ale dopadlo jinak a i XF Sportbrake se dočkalo nástupce. A jak jsme zjistili za volantem benzinové verze 25t, je to jedině dobře! Tenhle kombík totiž dokáže nadchnout.

Elegantní atlet

A nemluvíme tu jen o vzhledu, protože XF Sportbrake bezesporu patří mezi nejlépe a nejsportovněji vypadající kombíky na trhu. Dynamicky laděná příď s mohutnou tlamou chladiče a světlomety s grafikou denního svícení tvořící písmeno J je možná prakticky stejná jako u menšího sedanu XE a jen evoluce předchozí generace, při pohledu na auto vám to ale vlastně vůbec vadit nebude. Vypadá to fantasticky! Stále elegantní a přitom nabroušené jak nabušený sportovec.

Také záď se podařilo do celku pohledně zakomponovat, designéři v čele s Ianem Callumem nijak neexperimentovali a využili podobnou siluetu jako u předchůdce. To ve výsledku znamená zajímavý kompromis mezi dynamickým vzhledem a praktičností – XF Sportbrake nemá nehezký hrb na zádi a zároveň si uchovává slušný zavazadelník – objem 565 litrů je víceméně stejně jako u konkurence. Jen kvůli tomu nízkému zadnímu oknu počítejte s omezeným výhledem vzad a ta zadní světla bych já osobně změnil, stejně jako u sedanu. Jsou moc velká a v celku nepůsobí moc elegantně, u takového F-Pacu se povedly rozhodně lépe. Ty dva kulaté laufy ale za to stojí!

Srovnali jsme: Jaguar XF 20d vs. Škoda Superb 2.0 TDI – Srdce, nebo rozum?

V mezigeneračním srovnání pak zaujme informace, že s délkou 4.955 mm je aktuální kombík neobvykle kratší než předchůdce, a to o šest milimetrů. Rozvor náprav se však natáhl mimořádně, oproti minulé generaci o 51 mm na 2.960 mm, což je stejně jako u aktuálního sedanu. S výškou 1.496 mm je mimochodem o 39 mm vyšší než sedan, proti němuž se liší i standardně dodávaným pneumatickým odpružením zadní nápravy udržujícím světlou výšku bez ohledu na zatížení.

obrázek [600 x 265]  

Prostorný a luxusní

Právě díky nataženému rozvoru je uvnitř dostatek prostoru, na zadních sedadlech máte před koleny rozhodně větší rezervu než v takovém BMW 5 Touring. Dostatek místa je i nad hlavou, se svými 182 centimetry mám rezervu asi čtyř centimetrů, naopak ve výši loktů je Jaguar ve srovnání s BMW užší. Potěší i dostatečně dlouhé sedáky dobře podpírající stehna, hlavně při vystupování ale počítejte s vysokým prahem, který tento proces značně ztěžuje.

Sedačky potěší i vpředu, byť myslí spíše na komfort při dlouhých přesunech než na pevnou oporu v prudce projetém oblouku. Nechápeme však, proč jejich vyhřívání musí posádka pouštět přes obrazovku multimediálního systému a ne konvenčním tlačítkem jako jinde. Při čekání na start systému budete za prochladlých rán hodně nadávat. Pěkně se však drží volant, jehož věnec je potažený jemňounkou kůží. Právě materiály v XF stojí opravdu zato, jsou na vysoké úrovni a ne jako u XE či F-Pace, v nichž dokážou zklamat.

I zpracování kvitujeme, dojem tak jen trochu kazí příplatkový digitální přístrojový štít. Móda těchto displejů se rozmohla napříč automobilovým světem, přičemž v luxusních autech ve finále působí lacině, zvlášť když z přístrojového panelu divně civí obdélník 12,3“ TFT displeje jako v XF. To by ho nešlo nějak elegantně orámovat jako třeba u 5-Series? A ani to rozlišení není nijak zázračné... Kolem a kolem tak musím konstatovat, že výchozí analogové přístroje jsou rozhodně lepší, elegantnější volbou, a to přestože zobrazení mapy v přístrojovém štítě nebo zvýraznění aktuální rychlosti na rychloměru se může někdy hodit.

Já osobně bych si ještě odpustil tu barevnou kombinaci kabiny testovaného kousku. Tmavě dřevěná dýha, oranžovohnědé sedačky a hliníkový dekor na mě působily poněkud přeplácaně. To už je ale věc osobního vkusu, kterou lze navíc vyřešit jednoduše – objednáním jiné barevní specifikace.

Z hlediska ergonomie si pak budete zvykat na pro Jaguary dnes typický otočný volič automatické převodovky. Vypadá to dobře a vyjetí kolečka po nastartování je hodně efektní, v praxi se ale ukazují spíše nevýhody. Otáčet pořád sem a tam při parkování není moc přehledné, navíc i při nutnosti rychlé změny směru jízdy (při otáčení se) se musíte hodně soustředit a stejně budete řešit, zda jste si tam vlastně nenechali neutrál.

obrázek [600 x 403]  

Naopak rozměrná obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,2“ je pěkně po ruce, dnešní trend je ale mít ji výše, aby při jízdě byla lépe na očích. A navíc by systém mohl reagovat rychleji, v sofistikovanosti jsou němečtí soupeři rozhodně na vyšší úrovni.

Psali jsme: Jaguar XF Sportbrake oficiálně. Díváte se na nejkrásnější luxusní kombi!

Ocenit však musíme zavazadlový prostor. Již zmíněný objem 565 litrů možná mezi velkými kombíky nijak nevybočuje z řady, je to ale o 15 litrů více než u předchůdce. Velikost nahání hlavně délkou a výškou, mezi podběhy je naopak spíše užší. Dostanete však pravidelné tvary, rovnou ložnou plochu po sklopení zadních sedadel bez schodu nebo prostor pro příplatkové rezervní kolo pod podlahou. Potěší i síťky na drobnosti po stranách, háčky na nákupní tašky, ližiny na podlaze (ty za příplatek 4.432 korun) nebo zadní sedačky sklopné v poměru 40:20:40.

Jaguar XF Sportbrake – srovnání rozměrů kufru s konkurencí
ModelJaguar XF SportbrakeBMW 5 Touring
Objem min/max (l)565/1700570/1700
Délka (mm)10701050
Šířka mezi podběhy (mm)10501090
Výška po plato (mm)400390

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar XF Sportbrake 25t

Cena v základní výbavě: 1 584 495 Kč Cena v testované výbavě: 1 845 411 Kč

Základní výbava:18palcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládané víko kufru, tempomat, vzduchové odpružení zadní nápravy, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový senzor, bi-xenonové světlomety, elektricky nastavitelná přední sedadla, kožené čalounění sedadel, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, rádio s bluetooth a osmi reproduktory, multimediální systém s osmipalcovým displejem, ambientní osvětlení, šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní podvozek s konfigovatelným režimem Dynamic (+46.076,-), rezervní kolo (+6.638,-), metalický lak (+31.114,-), adaptivní diodové světlomety (+44.611,-), Touch Pro Pack – navigace, hudební systém Meridian o výkonu 380 W s 11 reproduktory, přístrojový štít s 12,3“ (+74.840,-), parkovací senzory vpředu (+11.533,-), parkovací senzory vzadu (+14.105,-), zadní parkovací kamera (+12.114,-), sledování mrtvého úhlu (+19.885,-), kolejnice v zavazadlovém prostoru (+4.342,-) atd.

Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021 Pompeo: USA chtějí dokončit denuklearizaci KLDR do ledna 2021

Jednání Spojených států se Severní Koreou, jehož cílem je…

Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent Počet teroristických útoků ve světě loni klesl o 23 procent

Počet teroristických útoků ve světě se v loňském roce…

OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model OBRAZEM: Aston Martin oživuje další legendární model

Britská automobilka Aston Martin pokračuje v oživování…

 
Technické údaje
Motor Jaguar XF Sportbrake 25t
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 365 / 1200 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 241
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.9 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / 1700
Objem nádrže (l):74
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1705 / 585
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4955
b) šířka (mm): 1808
c) výška (mm): 1496
d) rozvor (mm): 2960
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1607
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar XF Sportbrake 25t – Je dobře, že…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020 Návrat Mitsubishi Galant? Neoficiální studie ukazuje nový sedan pro rok 2020

V minulosti oblíbený sedan Galant od Mitsubishi se v…

 



Jízdní dojmy: Jaguary XF Sportbrake a XJR575. Rodina a luxusní sportování Jízdní dojmy: Jaguary XF Sportbrake a XJR575. Rodina a luxusní sportování

I s jaguárem na kapotě můžete uspokojit přepravní potřeby…

Jaguar XF Sportbrake poprvé naživo: Jakoby se na něj zapomnělo... Jaguar XF Sportbrake poprvé naživo: Jakoby se na něj zapomnělo...

Ještě před rokem se zdálo, že druhá generace velkého…

 



 
Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

Včera

Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh.




Blesk.cz

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se odborníka, co a pro koho se mění

Získat hypotéku bude opět těžší. Ptali jste se…

Od října čeká Čechy další změna na trhu s hypotékami. Česká národní banka rozšíří pravidla pro poskytování úvěrů…

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský prezident. Trump to přivítal

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un přislíbil trvale rozebrat zkušební středisko raketových motorů a odpalovací…

 

iSport.cz

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech. Slavii se mnou neřešili

Plašil: Škoda, že do Bordeaux nepřišel žádný Čech.…

Již ve čtvrtek vstoupí do základní skupiny Evropské ligy pražská Slavia. Jejím prvním soupeřem bude Bordeaux i s…

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala výhru v Lize mistrů

Plzeň - CSKA Moskva 2:2. Penalta na konci vzala…

Fotbalisté Plzně byli blízko výhře v Lize mistrů, jenže s CSKA Moskva jen remizovali 2:2, když soupeř vyrovnal…

 

Reflex.cz

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím opravdu nejde!

Kašpaři proti cirkusům: Drezírovat zvířata bitím…

V neděli proběhne další kolo kampaně proti cirkusu Jiřího Berouska. Ochranáři proti němu protestují proto, že…

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne Brusel s Klausem a Okamurou?

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne…

Evropská unie se rozhodla brutálně regulovat Internet; tentokrát jako pověstná hůl na psa posloužila autorská…