Test Auto.cz

Jeep Compass 2.0 Mjt AWD 9AT – Blíže všem, ale stále svůj

6.12. 2017
Verdikt
 

Na bohatý seznam letošních novinek segmentu kompaktních SUV se řadí i Jeep Compass. Vyzkoušeli jsme jej ve vrcholné výbavě s nejsilnějším motorem.

Byť v posledních měsících píšeme hlavně o boomu malých SUV postavených na základech již existujících hatchbacků, kompaktním sportovně-užitkovým vozům se daří taktéž velmi dobře. Vzpomeňme čerstvé přírůstky v podobě Škody Karoq, Volva XC40, Opelu Grandland X, nové generace Dacie Duster či extravagantní novinky Mitsubishi Eclipse Cross.

Mezi ně se na českém trhu letos zařadila i druhá generace Jeepu Compass. Nejde o vyloženě horké zboží, vždyť automobilka kompaktní novinku prvně přivezla už na loňský autosalon v Los Angeles, jenž se konal na podzim. My se ale se zámořskou novinkou seznámili až v druhé polovině tohoto roku.

Asi nikdo neočekává, že by se u nás Compass stal prodejním hitem atakujícím nejžádanější kousky v podobě Karoqu, Dusteru nebo Qashqaie, potkat jej na českých okreskách bylo a stále bude spíše sváteční záležitostí. Na druhou stranu však Jeep zůstává věrný původním hodnotám segmentu SUV a nezalekne se ani náročnějšího terénu. A třeba právě to bude důvod, proč zákazníci překousnou i relativně vyšší cenovku.

TEST 2007: Jeep Compass – Směr neznámý

Hodně pestrá bude paleta pohonných jednotek. Jeep slíbil 17 motorů napříč celým světem, ale jak už to tak bývá, ne každý bude dostupný všude. Nám se v redakci na tradiční testovací týden usídlil Compass se vznětovým dvoulitrem o výkonu 125 kW a devítistupňovou samočinnou převodovkou. Tato konfigurace je aktuálně absolutní špičkou nabídky, ale v následujících měsících se ještě rozšíří. V příštím roce by měla dorazit terénnější varianta zvaná Trailhawk se zvýšenou světlou výškou a automatem s redukcí.

Konečně elegán

Pamatujete ještě na Compass první generace? Exteriér opláceného auta prazvláštních tvarů s roztomilými kulatými světlomety byl lidem spíše pro smích. Naštěstí si toho všimli i designéři Jeepu, tudíž vůz od základu předělali. Nejčerstvější provedení už se v evropské konkurenci nemá za co stydět, přesto nadále dává na obdiv americký původ, jenž je zakořeněn hodně hluboko.

Příď se zachmuřenými světlomety a ikonickou maskou se sedmi otvory navozuje naštvaný dojem, zbytek automobilu už se ale line v poklidnějším duchu. Xenonové HID svítilny vpředu jsou součástí paketu Visibility za příplatek 24.000 Kč, standardem jsou bi-halogeny. Vzadu pak nalezneme LED světlomety s jemně zakroucenou linkou. Boční silueta ukazuje, že střecha se v zadní části svažuje jen minimálně.

obrázek [600 x 367]  

Se základní výbavou Sport (dále Longitude a testovaná Limited) dostanete 16“ ocelová kola, za příplatek 13.300 Kč budou z lehkých slitin. Základem zkoušené výbavy je 18“ obutí, avšak kdyby zájemcům ani to nestačilo, mohou si připlatit 15.400 Kč za devatenáctky. U auta do terénu se více než kde jinde sluší poznamenat, že dostanete pouze opravnou sadu pneumatiky. Dojezdová rezerva je v ceníku za příplatek 5.400 Kč, plnohodnotná pak stojí o jedenáct stovek více. Kromě příplatku ale musíte počítat i s tím, že se vám zmenší už tak skromný zavazadelník.

Nový Jeep Compass: Prý nejschopnější kompaktní SUV na světě

Ten v základu pojme 438 litrů, více se vejde do konkurenčního Karoqu (521 l), Grandlandu X, Kadjaru (472 l), ale i Mini Countrymanu (450 l). Pokud je pro vás rezerva nezbytná, s dojezdovým kolem se objem kufru zmenší na 388 litrů, s plnohodnotným je to pak o dalších 20 l méně. A to už jsme na o třídu nižší hodnotách. Omluvou budiž alespoň takřka rovná ložná plocha po sklopení zadních sedaček v poměru 40/20/40, v nižších výbavách 60/40.

Vážně nejvyšší?

Zatímco exteriéru to v nejvyspělejší výbavě Limited sluší a na osmnáctipalcových kolech nemáte problém s tím poznat, že jde o absolutní vrchol nabídky, uvnitř už to taková sláva není. Na punc elegance či dokonce luxusu zapomeňte, uvnitř Compass vypadá jako regulérní pracant, tvrdé plasty nejsou výjimkou a některá tlačítka (stejně jako obrazovka infotainmentu zabudovaná mezi výdechy klimatizace) také modernou zrovna nehýří.

Po funkční stránce však interiéru není moc co vytknout. Volant je ve všech výbavách kožený a příjemně padne do rukou, se zimním paketem navíc může být (stejně jako přední sedačky) vyhřívaný, balíček přijde na 14.900 Kč. Na volantu nejsou žádné rušivé ovladače, ale pouze tlačítka rozmístěna tak, jak to známe třeba z Fiatu Tipo.

Nový Jeep Compass odhaluje české ceny. Zatím nabízí dva motory

Ovládání teploty sice zůstává věrné manuálním tlačítkům a ovladačům, ale je utopeno poměrně nízko, a zejména při prvních desítkách kilometrů se nastavování neobejde bez toho, aniž byste museli spustit oči z vozovky. Na středové konzole pak kromě voliče samočinné převodovky naleznete USB slot, elektrickou parkovací brzdu a hlavně volič jednoho ze čtyř jízdních režimů. Vedle varianty Auto můžete volit z nabídky pro sníh, písek a bláto.

obrázek [600 x 404]  

Se 176 centimetry jsem si za volantem našel ideální pozici a dozadu se pak poskládal s dostatečnou rezervou nad hlavou a decentní před koleny. Už tvar zadní lavice napoví, že vzadu se nejpohodlněji bude cestovat dvěma dospělým osobám. Před časem jsme se ve třech „tulili“ na zadních sedačkách Karoqu a zejména v oblasti ramen jsme si byli až nezdravě blízko. A teď považte, že v Compassu měřící technika prozradila šířku interiéru ještě o pár čísel skromnější.

Ještě se vraťme dopředu, kde se sedí pohodlně a lze se i relativně příjemně rozvalit, avšak hlavně u opěradla bych ocenil o něco výraznější boční vedení, jež by tělo lépe drželo v sedačce. A závěrečnou poznámkou k sezení je návrat k opěrkám hlavy. Ty se nám během úvodní prezentace při uvedení na český trh nedařilo sklopit do ideální polohy, ale jak ukázal redakční test, šlo jen o nešikovnost. V testovaném exempláři byla manipulace snadná, stačí za opěrku chytit a zatlačit ji směrem kupředu až do požadovaného sklonu. Pokud ji chcete vrátit zpět, musíte ji vpřed poslat „na doraz“ a ona se sama hezky vrátí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jeep Compass 2.0 Mjt AWD 9AT

Cena v základní výbavě: 982 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 043 890 Kč

Základní výbava:16“ ocelová kola, tempomat, asistent pro rozjezd do kopce, hlídání opuštění jízdního pruhu, elektrická parkovací brzda, kožený volant, manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 5“ dotyková obrazovka, USB port, šest reproduktorů, senzor denního/automatického svícení předních světel, LED koncová světla atd.

Výbava testovaného vozu:18“ kola z lehkých slitin, stěrače s deštivým senzorem, Bi-Halogenové přední světlomety, střešní ližiny s chromovanou lištou, vnější chromované doplňky, vnitřní LED osvětlení, sklopná zadní sedadla v poměru 40/20/40, dvouzónová automatická klimatizace s čidlem vlhkosti, paket Parking (zadní parkovací kamera, přední a zadní parkovací asistent ParkSense, monitoring mrtvého úhlu a detekce křížení dráhy za vozidlem, parkovací asistent pro podélné a kolmé parkování), paket Infotainment (prémiové audio Beats, 8,4“ infotainment s navigací) (+36.900 Kč), paket Visibility (xenonová světla HID, vnější zrcátka s osvětlením, automatická dálková světla) (+24.000 Kč)

Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 

Štítky SUV Jeep Testy

Technické údaje
Motor Jeep Compass 2.0 Mjt AWD 9AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.1 / 5.7
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 438 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 592
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4394
b) šířka (mm): 1819
c) výška (mm): 1644
d) rozvor (mm): 2636
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jeep Compass 2.0 Mjt AWD 9AT – Blíže všem,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Nový Jeep Compass: Poprvé za volantem amerického kompaktního SUV! Nový Jeep Compass: Poprvé za volantem amerického kompaktního SUV!

Nejnovější počin americké automobilky se v Česku prodává…

Euro NCAP 2017: Jeep Compass – O tři hvězdy více než předchozí generace Euro NCAP 2017: Jeep Compass – O tři hvězdy více než předchozí generace

Jeep Compass ve své nové podobě odjíždí z testů Euro NCAP…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…