na orgie miestneho americkeho klubu a vysvetlovanie z nafta je totalna blbost >:-[]
Trojliter naftovy - zrychlenie 0-100km/h : 8,8 s
5 cela nieco liter benzinovy 0-100km/h: 8,7 s
papierova spotreba hemi v meste : trochu viac ako dvojnasobna
5,7 HEMi má zrychlení 6,9 s - viz [odkaz]
Tady test sesterského Duranga - 7,3 s se stejným motorem
[odkaz]
A pecka na závěr - to zrychlení které si použil a které si místní redakce někde vesele opsala platí pro 3,6 V6 Pentastar.
Ten to dělá za 8,7s - viz [odkaz]
Problém je, že pres šedý dvoz stojí 900 tis kč a že jezdí na E85 za 24,90 litr msíto na naftu za 33,- Kč
Takže asi takhle...
Nové HEMI - [odkaz]
A ted si srovnej s cenovkou nějaké skladovky 3,0 CRD, hahaha
A když si to HEMI dáš do plynu, budeš jezdit i s HEMI za méně než s VM Motori turbochrochtadlem.
A pozor, můžeš už do podzemní garáže, tak ted se zvědav kde sou argumetny pro naftu
1) nafta stojí na 1 km provozu více
protože jezdí na dražší palivo
protože opravy u CRD jsou dražší jak u HEMi
protože nafta méně vydrží
2)nafta má horší zrychlení
3) nafta má trakotoroidní zvuk
4) do Jeepu patří benzín
Chce to uvažovat trochu logicky - stará generace, tj 2009 Jeep GrandCherokee 5,7 V8 - stejný motor a převodovka to dělala za 7,1 s a nová to bude dělat za 8,7.
To by bylo teda zlepšení, že.
Kde by chudák Jeep přišel k těm 1,6 s navíc u nové generace?
Můžeš mi to osvětlit? To by musel být o půl tuny těžší!!!!
Vygoogli si testy v usa s 3,6 V6 - všude je hodnota 8,7s.
Narozdíl od auto.cz si magazíny typu Motortrend + další to zrychlení sami měří a certifikovanými časomírami.
Takže von bude mít 290 HP V6 stejný zrychlení jak 360 HP V8 který má větší i krouták(347 vs 520 Nm).
Tomu se říká logika. Rozdíl v hmotnosti V6 Overland a V8 Overland není půl tuny.
Poh. hm 3,6 V6 je 2266 Kg a 5,7V8 je 2382 - rozdíl 116 kg je směšných.
Jde mi o relevantní evrospský zdroj, nejlépe přímo od Jeepu. Mimochodem, specifikace pro rok 2009 dle katalogu: V6 10,7 ; V8 5,7 má 7,6 ; 3,0 CRD 9,7. Až na ten HEMI (u kterého bude zřejmě udávaná hodbnota špatně, bohužel české zastoupení jeepu na volaný ani mailovaný dotaz nenašlo odpověď) si myslím že naše údaje jsou správné. Ale aby bylo jasno, znovu zvedám telefon a volám do Jeepu ;-)
Problém je, že Jeep oficilní hodnoty za dob Chrysler Corp, DaimlerChrysler AG a Chrysler LLC (Cerberus) nikdy neuváděl.
Nevím jak je to pod soudruhy z turína.
Já mam v katalogu 2007 nebo 2009 hodnotu 7,1 s pro HEMI. Mohu oskenovat.
Jo cinkněte do Fiatu, že je zdraví nějakej Barrichello a že proč má 50 americkejch motororistickej serverů hodnotu 8,7s u 3,6 V6 a někteří vč videa na závodním okruhu kde to měřili (tam jistě mají špatnou časomíru, že).
Takže by milého kolegu Barrichella zajímalo, kde přišel k 8,7s 5,7 V8.
Źe to byla zas nějaká evropská specilita ve stylu že americké 3,6 V6 je Flexfuel a evropské ne?
To by se pak nákup u fiatu fakt vyplatil, to jim vyřid že je moc zdravím, ale že si to HEMI za 1 590 000 Kč můžou narvat do zadnice, že jinde ho maj o půl míče levnější >:D
Já ti nevím. Jeep GC Overland Summit 4x4 5.7 HEMI (s nějakou drobností za příplatek) má MSRP přes 50 tisíc dolarů. To je po dopočítání všech poplatků (dph, cla, homologace atd.) nějakých 1.4 milionu korun. Nejdražší 5.7 HEMI v Německu vyjde na 1.6 s plnohodnotnou zárukou. Rozdíl tam je, ale půl milionu těžko. 3.6 je FlexFuel, alespoň v Německu.
Reálná nákupní cena je někde jinde, homologaci bude těžko platit neofiko dovozce, když auto je pro čr homologované, doprava stojí kor když sem vezou víc ks což vždy vezou asi 65 tis, zbývá DPH a clo.
Když to Auto Outlet může dát za 1 090 000,- kč, jako funglovku, tak na tom jistě neprodělává. A i u ostatních stojí max 1 250 000 Kč.
Hmm, tak maj bud evropský modely jiný parametry (což mi je fuk, kdo by si koupil auto o půl míče dražší nebo nejezdící na E85, když motor je z továrny FF) anebo to maj soudruzi z turína volaké zmetené.
Levá noha neví co dělá pravá, jako to bylo za Mercedesu - když maj dvoje údaje.
Pro mě sou podstatné americké údaje a ty maj poněkud jiné hodnoty.
A sou podložené xy testy v celé plejádě renomovaných motoristických serverů a časopisů.
Pro mě nadále platí:
3,6 V6 - 8,7 s
5,7 V8 - 6,9 s
Nechápu, proč se snažíš obhajovat nějaké čísla o zrychlení, které ani neudávají oficiální stránky Jeepu. Snad nejsou tak hloupí, aby si zbytečně dávali na své vozy horší údaje o zrychlení, než by mohli?
Na tu skutečnost se zrychlením jsem upozorňoval už při testu verze Hemi. Taky mi to nějak nesedí. Nový Hemi je podstatně pomalejší než ten předchozí. Je to divný.
a preco ten nepriatelsky ton? Za to ze ma niekto iny nazor ako ty a chvali to co sa mu paci? Orgie tu prezivaju takisto aj priaznivci nafty, priaznivci korei, priaznivci nemcov, priaznivci koncernu a priaznivci antikoncernu. ;-)
Jenže on vlastně nikdo neví jaký zrychlení to má.
Evidentně to neví sámotný prodejce, redakce to není schopná změřit a údaje pro EU a US verze se velmi rádikálně rozchází.....
A jelikož za fundovanější se v případě amerik daly považovat vždy inforamce přímo od výrobce z USA popř. od amerických serverů, tak já spíš věřím těm z USA. Evropské návody, manuály a katalogy totiž uváděly většinou děsný bláboly.
A 6,9 opravdu není nic tragického, pokud tam daj 8st. ZF, tak to číslo může být klidně někde na 6,5 s.
Komu to nestačí, je tu verze SRT8 co to dělá za 4,7 s popřípadě jde jít tunerskou cestou a z toho HEMi vyždímat místo 360 třeba 450 HP. Vůbec to není problém.
Za prvních 7 měsíců roku narostly prodeje Jeepu v Evropě oproti loňsku o moc pěkných 39,5% (EU + EFTA)
Viz:
[odkaz]
Asi hraje roli nový Grand (ostatně moc fajn svezení) a taky spojování showroomů s Fiatem.
ten diesel se prodává teprv chvilku, ne? Ty čísla co dáváš jsou ještě před jeho uvedením....
Za srpen se v Evropě prodalo 1600 Jeepů, vloni ve stejném měsíci to bylo 700.... Zatím je za rok 2011 JEEP v plusu o 46% a teď s uvedením dieselu pro GC to určitě ještě půjde nahoru....
Mimochodem z těch 1600 prodaných JEEPů bylo skoro 400 v Itálii (čili 25%).... Holt taliáni to auto berou za své, podobně jako zatím Freemont.... (italské prodeje Jeepu jsou letos dvojnásobné jak vloni a to se teprv teď projeví příchod dieselového GC....)
Takže JEEP jede.... škoda, že o ostatních koncernových značkách se to říct nedá....
No co už, uvidíme....
Jo sem, podívej se na údaje SDA - kdy je tam u Grandcherokee poprvé diesel. A starý model to není, ty už se doporodaly loni.
Navíc to dobou už dávno byly v inzercích.
Ofiko materiály hovořily o květnu, ale na většině trzích už byl mání v březnu/dubnu.
I kdyby diesel už byl v nabídce dřív (nevím odkdy), tak se asi zatím moc neprojevil.
Kromě Jeepu se daří i Alfě.
Lancia čekala na novou Ypsilonku, částečně i na Themu a Voyagera. No a sám Fiat čeká na Pandu - a taky na nové Punto, už aby bylo.
Ales pise sakra dobre recenzia :-) V8 je V8, mohol este dodat ze za oceanom sa to da kupit za par supiek a diely na Hemi su urcite lacnejsie nez na dyzl, ktomu je Hemi jeden z naj motorov dnesnej doby.
A jak uz bolo napisane:
opravdový Grand Cherokee však spaluje ve svých osmi objemných válcích benzin – s tím se zkrátka nedá nic dělat.
:yes::yes::yes::yes: velmi dobra recenzia! :yes::yes::yes::yes::yes:
aneb staré známé a poněkud nechvalně profláklé VM Motori pod kapotou se spotřebou o cca 2 litry menší než má Pentastar.
A to se vyplatí soudruzi.
Nyní už se dá směle říci, že 3,6 V6 FlexFuel, tedy ovšem verze dotažená z USA/Can, nikoliv ofiko která má toto potlačené jezdí za stejné prachy nebo i za méně než toto slavné CRD s traktoroidním zvukem, náchylé na kvalitu paliva a jehož případná oprava vyjde na 4x tolik co u benzínu.
Problém je, že VM Motori má s výrobou V6 CRD pro řekněne luxusnějí auta, bo třeba Thema(300C) je vyšší střední zkušenosti tak velké, jako Hindustan s motory 2,0 biturbo >:D >:D
A Fiat jakbysmet.
A vzhledem právě k minulosti bych se docela bál >:D
Znam dost mechaniků, kteří se při vyslovení 2,5 TD VM Motori křižují ještě dnes a prchají v dál se zběsilým výrazem v očích >:D:-) >:D
2,8 CRD má aspon hlavy od Mercedesu, to tady ovšem nehrozí bych řekl.
Protože ten motor(2,5 TD), to byl etalon kvality a špičková ukázka italské práce - vždycky když kolegové natočili voyagera s tímhle motoru a bylo ráno zima, přemítal sem zda natočili vojdu nebo to 4tunové Iveco co stálo vedle, vydávalo to kouř jako Mercedes, bohužel ovšem jako Mercedes řady W123 300D z roku 1978 :o) no a celkově to bylo úžasné dílo, hlavně ty hlavy válců.
To bylo pošušnáníčko.
Cena opravy v ofiko servisu v roce 1999: prasklé hlavy, materiál, práce, výměna oleje, výměna nemrzky - 121 500 Kč
dodnes mam tu fakturu od kamaráda schovanou. Na potkání ukazuju všem zájemcům o diesel :o)
Tak za to bych já osobně jezdil 3-4 roky Jeepem 4,0 R6 benzín naprosto zadarmo. roční provoz: 0,- Kč :-)
To se vyplatí, že :yes:
Ale vážne, ani starý 2.5 TD nebol taká katastrofa, akoby si tu viacerí priali. V starom cherokee mal ten motor napriek papierovo slabým parametrom prekvapivo dobrú dynamiku, veľmi múdro vyriešené rozvody a spotrebu ako jediná z motorizácií na úrovni európskych očakávaní.
A že tomu praskali hlavy? No nepriamovstrekovým dieslom sa to občas pri častom točení za studena stáva.
A nový trojliter je vlastne to isté ako všetky CR diesle- lineárny ťah za cenu slabšieho kopanca v nízkych otáčkach a tie vstrekovače vám do 200 000 zomrú aj mercedese, tak čo riešiť >:D
Tak neviem, 4.0 som v cherokee nezažil ale čítal som že to príliš sláva vzhľadom k spotrebe nie je. To už skôr 5.2 V8, tam to aspoň brumlá keď už to žerie.
K 2.5 TD- nepíšem že to bol etalón spoľahlivosti. Ten motor mal svoje notoricky známe muchy. Ale vymeniť tesnenie a jednu hlavu, to dnes zvládne aj garážmajster a stojí to pár šušňov. A rozdiel spotreby v ťažkom teréne alebo pri ťahaní prívesu oproti 4.0 benzín bude dostatočne priepastný aby to zaplatil. Každopádne sa v 90. rokoch používali aj omnoho horšie naftiaky.
Bosch má už dávno na CR exchange systém. Kto chce opicu, musí mať na banány.
nevíš jak to bude v případě E85 pro EU verze? píšeš (a je to i logické) že motory jsou z jedné linky. Nevidím smysl v úpravě řídící jednotky pro EU aby nefungovala taky na E85, takže bych to viděl spíš v čistě administrativním omezení ze strany výrobce. Samozřejmě na to může navázat záruky a pak se z něčoho vyvléct....
Pekny a objektivni test.
Jinak nevim kde to Barrichello vzal ale na E 85 jezdi pouze 3,6 motor .
5.7 ma svuj matersky puvod z dodge ram a ten proste na E 85 nejezdi a u JEEPU je to stejne mensi motor 4.7 ten uz jde na toto palivo ale ten se u jeepu nenabizi.
Jinak jizda na E 85 neni o nic usporna pri vasich cennach 1/liter /24 kc.
Motor pri natankovani tohoto paliva si spotrebuje o 35 % vic na 100km.
Takze uspora je u vas prach spatna.
Jinak naftove motory patri do nakladaku a jestli se nekdo na 13-14 litru benzinu neciti tak at si koupi radsi kiu a nedela jeepu ostudu.
Na německých stránkách píšou že 3,6 je FF což je a že spaluje E85, at lidi počíta s o 30% větší spotřebou.
na čeksých enní nic a prodejce tvrdí že to E85 nespaluje.
Nevím, neřeším - při cenách ofiko dovozu to nemá smysl řešit, z USA to na E85 jezdí. Motor je z fabriky FF a to ve všech autech kam se ten Pentastar montuje.
když se objeví nějaké klišé o amerikách, tak skáčeš jak čert z krabičky.... A na druhou stranu sám šíříš klišé o jiných (tentokrát o VM....). Bravo :yes:
Když mi v roce 2000 reznul 5 let starý Opel, mám to taky připomínat v každé diskusi?
Jo to víš.
Když ta klišé šíří jiní, tak je šířím taky.
Narozdíl od jiných je mam podložené fakty a osobní zkušeností.
S 2,5 TD VM Motori sem v Jeepu měl tu čest.
NO MORE!
To víš, každý si hájí svoje.
Když se řekně slovo křivě o italech, tak se ti to nelíbí že.
A mě se divíš že se mi nelíbí kritika amerik.
Ono nejen amerik.
Mě se tu nelíbí hlavně kritika všecho krom němců. Pak už ste tu jen vy skupinak italian fans.
A takový to hezký škatulkování, prémie je tohle, ale opravdová prémie je přeci jen německá.
Takový jaguar či lexus sou prémie, ale Bková prémie.
Já když to čtu, tak je mi z těhle cintů vždy na *.
Přitom ten jaguar má z historickýho hlediska asi 1111111111111111111111111111111111111111… lepší tradici, renomé, značku a charakter než šedá myš z Neckarsulmu, zdejší modla.
Ti už byli legendou v době, kdy koncern neměl ještě ani hitlermobil.
A obdivovat že ne někdo dobrej v marketingu?
Na automobilových foru?
Aha, takže když něco bylo/je X let v nějaké škatulce, tak ať dělá co dělá automaticky tam zůstane, ale ta škatulka je automaticky zavřená a ať kdokoliv dělá co dělá, tak se tam nemá šanci dostat ?
Mě je to uplně jedno. Když někdo není ochoten otevřít oči... Kdo nebyl v klubu luxusních značek před 50ti lety, nemá šanci. OK. Lexus ti jako "umělá" značka nevadí. Zajímavé.
Píši ti to již po několikáté. Názor, že ameriky nebrzdí, nezatáčí a žerou sem zatahuješ především ty, společně s nutností tuto hloupost vyvracet. Když se podíváš na množství příspěvků, tak tento názor najdeš tak maximálně u 1% hlupáků.
Vlastně mě se to líbí. Vesele pokračuj.
No jen sem ti chtěl ukázat styl přemýšlení a palikoval sem ho na prémii.
Tady pořád nejsou lidi schopni přijmout fakt, že se amerika změnila a hodně. A žijou v demagogii a polopravdě co paltila před 50ti lety.
Takže sem poukázal na to, že když stejný způsob uvažování aplikuju na prémii, tak mi vyjde že Audi žádná prémie není a VW vyrábí levná srandovní autíčka pro masy.....
Tak si to v halvě přeber sám a zamysli se nad tím, třeba ti dojde absurdita.
Podobne ako nestarnúce filmy s terencom hilom a budom spencerom, nový GC je mi sympatický. Dobrá ponuka motorov- kto chce bublať s osemvalcom, môže. Kto chce cez čínsku kontajnerovú loď z kanady voziť šesťvalec za cenu fábie classic, môže. Ani manažéri čakajúci na "tah vodspodu" neprídu skrátka.
No a dizajn to je kapitolka sama o sebe. Len ten interiér na mňa pôsobí vzhľadom k cenovke príliš stroho.
Nesouhlasím, že GC nemá přímého konkurenta. Je tu Přeci LR Discovery. Podobná cena, rozměry, váha, spotřeba, vzduchový podvozek, důraz na terénní vlastnosti a rustikální krabicoidnost. Prostě stejně chlapácké auto.
Podle testu GC i podobné jízdní vlastnosti včetně charakteru podvozku. Akorát v LR je v naftě 6 hrnků a 6 kvaltů.
Velky skok oproti predchozi generaci, no ale ten interier... mohu potvrdit, ze na zivo jeste horsi, nez na fotkach. Od auta v teto cenove kategorii cekam vic.
Suhlasim, ze interier GC sa mi zda v poriadku, ale BMW mi nepripada o nic nudnejsie.
Na druhej strane, interier Touarega ma sklamal, hlavne mnohymi tak adorovane packy a tlacitka. Ked clovek presadne v kratkom slede z Up!-u do noveho chrobaka a potom do Touarega a vsade vidi rovnake packy za 5 korun, nezanecha to dobry dojem.
Korejci a američani sou úplný nuly, to sou nýmandi co neuměj udělat trakař.
BMW, Audi a Mercedes a pak milion let nikdo další.
Tak to známe nazpamět.
CO TAM MÁŠ DÁL???????????????
Tohle už je ponkud nudná, obehraná písnička - chtělo by to něco jinýho. Sice už soudruh Gébls říkal, že milionkrát opakovaná lež tlačená do tupého národa ovcí se stává realitou a na tom postavil základy propagandy, ale on už není rok 1940, chtělo by to postoupit někam dál v propagandistických metodách.
Aha. Takže paušalizujeme a nejde o konkrétní příspěvky.
Jen připomínám, že se jedná o uplně stejnou (ne)logiku proti které bojuješ a tím jsou léta zažitá klišé o US produkci.
Píšu co píše většina z účastníků zdejších diskuzí, shrnul sem do jednoho odstavce jimi zde prezentované názory. Za 12 let.
Je to jako kafemlejnek dokola. Zžitá dogmata se stále opakují, mocná propaganda chrlí zprávy o tom jak úžasné je produkce z NSR a jak ostatní jsou stále podřadnými členy a dav přislohuvačů, kejvačů hlav bez vlastního úsudky, logiky a názoru na svět přikyvuje neb se bojí stát proti stádu ovcí.
Nejnebezpečnější zbraní na světě je stádo tupých, přikyvujícíh ovcí.
Víš kdo řekl tenhle citát? No pochybuji ale jeden velmi moudrý člověk.
Je to strašně jednoduché, průhledné.
Sou tu jistí nejmenovaní jedinci snažící se maskovat to že "že*ou" jen neměcké produkty, ale moc jim to nejde, neb je do nich vidět jako do hubený kozy před pastvou.
A co se takhle trochu zklidnit? Já nikdy nikde netvrdil, že jedině německé vozy jsou prémie. GC je pěkné auto, jak z exteriéru i interiéru, ale interiéry a jejich provedení u bmw, audi či mercedesu je prostě někde jinde, ale taky tomu odpovídá cena. To je prostě fakt, se kterým nic neuděláš. Nauč se věci brát tak jak jsou.
BTW: Nikdo zde netvrdil, že Grand Cherokee je špatné auto
Vidím to, co ostatní nechtějí vidět, resp. si to připustit.
A když to tu napíšu, hrozně se jim to nelíbí, skáčou jak papíroví čertíci z krabičky a protože nemaj žádný pádný protiargument - taky čím argumenovat proti pravdě - tak dělají z člověka šílence.
Stará známá strategie, když někdo říká něco se se většině nehodí, je potřeba ho zdiskreditovat, znevěrohodnit a označit z blázna a zbavit se ho.
To známe, strategie hezká, ale to už umělo KGB a CIA v 50.letech.
Pořád si těžce zaspal dobu no. Ale co se dá dělat.
Ono už Jana Husa pro pravdu zlikvidovali. Takže počátky diskreditace protivníků jsou mnohem, mnohem starší.
Pro pravdu se každý zlobí je starým známý heslem.
Ale já se divím - být hrdým zastáncem vyznavačů ohně bývala přeci čest, tak proč se stydět >:D >:D >:D
No promiň, ale co si tak čtu tuto diskuzi, tak jediný, kdo skáče jako čertík jsi ty. Snažíš se neustále tvrdit, že GC 5,7 V8 zrychlí za 6,7s, když technické tabulky od samotného dealera udávají zrychlení za cca8,5s...a když se tě někdo slušně snaží přesvědčit o tom, že se mílíš v technických parametrech, tak se hned začneš rozčilovat nad tím, jací jsou všichni tady germanisti.
Vycházím z amerikcých údajů. Ty servery si to vycucali z prstu asi....
Bohužel vycházet z evropských se nedá, neb takový bájným manuál ofiko prodejce Sonatuo pro 1995 Stratus předepisoval olej 15W40 a do automatu Dexron III a ono tam patřilo 10W30 a Mopar 7176/ATF+3 do převodovky.
Od té doby jaksi evropským údajům silně nevěřím.
Pár lidí uvěřilo a těžce se jim to nevyplatilo, zejména se slavným Dexronem :o)
Mám stejný názor. Co se týká kvality zpracování, nemá si SOUČASNÉ XF nebo XJ s Lexusem nebo BMW co vyčítat, dokonce se německé konkurenci Tebou zmiňovaní konkurenti rovnají. To, že někdo vnímá Jaguar nebo Lexus jako horší volbu než BMW 7 nebo A8 je jeho problém. Je to jak říkáš, Panamera je lepší, ale za podstatně jinou cenu, to si zde někteří jedinci neustále odmítají přiznat. Neustále "přežvykují" pravdy o kvalitě německých interiérů, říkajíc cosi o jejich "nadřazenosti" nad konkurencí. Nemám problém s tím přiznat, že opravdu nejdotaženější interiéry dělají Němci, ale taky nemám problém s tím, že někdo preferuje schopnosti auta nad kvalitou interiéru. Proto jsou lidé, kteří si koupí Yeti, ale taky jsou ti, kteří zvolí Forester či RAV 4. Prostě tam kde jeden ztrácí, druhý získává a naopak. Mít prostředky, tak jednoznačně volím XF a mohl by mně kdo chtěl přesvědčovat, že BMW, Mercedes nebo Audi jsou lepší volbou. Pro mně by nebyla, ale nemám problém s tím, zvolí-li někdo BMW 7, A8, nebo S-Klasse. To že s tím někdo problém má, je jen a jen jeho problém.
1) interiér nemá na prémii
2) podovozek nestíhá
2) výkon je mizerný
3) nebrzdí to a nezatáčí
4) spotřeba je šílená
A celé je to průrměrné. Za 1,5 mega teda šrot, takže proč to kupovat.
Já nechápu proč si ta auta vůbec půjčovat k předváděčce.
Stačí opsat tyhle body v rezenci, doplnit nezbytnou novinářskou omáčkou, opsat informace z katalogu a je přeci hotovo.
Test je naprosto zbytečný.
Příznivci uberwagenů se poplácaj po ramenou, přituknou ležákem z Lidlu a konstatují že jen Germánie jsou borci, ostatní zaplesají že to co říkal jejich dědeček o amerikách v roce 1965 je pravda a jak je evropa kupředu a všichni se štastně rozejdou do sluncem zalitého dne.
Nastartují dehtový VW Passat nebo Fabii HTP a rozjedou se za svým jobem.
Na postelí jim stále visí plakát Porsche 911ky a v diskuzi zaplesají na technologickými novinkami a brilatní, pokrokovým a nápaditým designem koncernu a prémie.
Ocení konfigurovatelnost a 1899999 příplatkových položek, kdy se základní ceny 450 000 dostanete úžasný stroj v ceně 1250 000 Kč, když si je tam nacvakáte a bude vše jako dřív.
Není to nádherný svět?
Svět prémiových ovcí >:D
Pojd bratře a stan se naším členem. Jen člen prémiového germánského klubu je lepším člověka. Stává se elitou.
Ani ne tak tragédie jako škoda. Barik má totiž v otázce US produkce velmi, ale opravdu velmi dobré znalosti a diskuze by obohatit nesporně mohl. Bohužel, tímto způsobem spíše ochotu k jakékoliv diskuzi zlikviduje.
Do té doby než budou disktující a rencenzenti psát to co píšou - totiž je je to podprůměr a zapomínat na to, že ten Jeep jde koupit za poloviny ceny - protože 1,5 mega je hezká cena, ovšem za tu si to koupí s prominutím idi*t - když on jde koupit za 1,1!!!! což je přesně půlka co stojí V8 prémie - tak se prosím nemá vůbec smysl o tom bavit a nějaké ameriky testovat.
Je to zbytečnost, ztráta času a neustále omílaní dogmat, lží poloprav a nesmyslů.
Co pořád máte proti té mé recenzi? Co se vám konkrétně nezdá? Jestli máte chuť si o tom promluvit tak mi to napište, jestli nechcete sem tak klidně na mail ales.jungmann@auto.cz, děkuji.
My tady rešíme nějak celou dobu recenzi na GCH, ovšem 5,7 V8.
A tu jste myslím nepsal. Ale pokud náhodou jo - je třeba si srovnat cenovky.
Auto za 1,1 mega (a zůstane čistě jen u železa bez nějakých služeb a cingrlátek) asi těžko bude 100% srovnatelné s autem za 1,8 mega.
V něčem musí být rozdíl, je potřeba se ptát, zda ten rozdíl je natolik zásadní že to auto je s přihlédnutím k ceně výrazně horší.
Dám vám přípklad - Logan za 160 tis versus Fabie combi za 300 000.
Tak takhle srovnáváte jeep a německou prémie - stejným způsobem.
Čeká někdo U loganu že za 160 bude mít naprosto shodné kvality jako Fabia za 300?
Pokud čeká, tak si o něm myslím svoje, prominte.
Nikdo to nečeká, naopak, v obou testech (oba jsem psal já) je vyzdvihován výborný poměr cena/výbava modelu Grand Cherokee, a to i za evropskou (českou) cenu. A také to, že interiér sice není tak moderní/vypiplaný jako v německé prémii, ale že je kvalitně udělaný a funkční. Čtenář nechť se rozhodne sám, co od svého vozu očekává a co požaduje.
Ono mimochodem podobně by se mohli čílit fandové BMW X5, v USA přece začíná 35i na cenovce pod 900 tisíc Kč...
Ted budu napaden že srovnávám šedý dovoz, ale prosím, srovnejte si cenu šedého dovozu Jeepu a šedého dovozu prémie, at je to férovka. rozdíl je pořád zásadní.
Gro je v tom, že Jeep za svojí cenu žádnou konkurenci nemá - je to jako s Mustangem a Camarem - za tuto cenu nejde v EU koupit žádný vůz této kategorie s podobným motrem, výkony a jídzními parametry.
Smiřte se s tím že tyhle vozy sou stát ve státě, tedy kategorie zcela mimo konvence. Podívejte se na cenu a co vůz za tu cenu zakzníkovi nabídne, pak porovnávejte. Ale bohužel není s čím. Za tu cenu nic jiného není.
Ale místní diskutující tu napíšou u článku o SRT8 že Caynne Trubo zrychluje za 0,8 s lépe a že je lepší. ano Porsche je lepší, ale má problém že stojí přesně jednou tolik. A má turbo.
Takže nějakých 0,8 s.....je naprosto směšných, to by ten rozdíl musel být za tu cenu ty sekundy 4.
A vyzdvihování prémie v každém článku je super, když ale ona Panamera V8 s manuálem žere víc jak 300C HEMI automat, je asi něco trošku špatně....
U prémiového vozu špičkové zančky, který stojí 1,5x tolik má hypermoderní techniku a dkonce váží méně kg a má dle tvarů karoesrii s lepší aerodynmikou.
A on ho porazí OHV s 5st. HDM převodovkou, vyšší poh. hmotností s aerodynamikou cihly.
Tohle je ten druhý konec reality o kterém se nemluví.
Já teď tak nějak nechápu co jsem tedy napsal špatně, nebo v čem je v mých testech problém (cituji: "Jeep Grand Cherokee si na našem trhu vytvořil třídu tak trochu sám pro sebe, kromě skalních fandů značky se mu však čím dál tím víc daří i infiltrace do řad konkurence."). Diskuze pod testy je pak tak trochu bitva na jiném poli, sto lidí, sto chutí, to je ale myslím normální.
Mimochodem, snad vás potěším tím, že Jeep byl poměrně nakloněn našemu přání otestovat i SRT8, takže to vypadá nadějně ;-)
Ja ho mam a podla mna je to super auto.Mal som 70 aut vsetkych znaciek a najlepsie bolo Mercedes C 220 cdi 2009 a Jeep Grand Cherokee 3.0 crd 2011.Spotreba ? okolo 9,0 litrov.Myslim si ze na take auto je to priatelna hodnota.Napr.take hnusne skarede a nespolahlive X5 zere 10 litrov a stoji o 413 000 Czk viacm ako Jeep.A urcite konci X5 tam kde jeep zacina :-!A ano suhlasim Boston acoustics hra velmi dobre :yes:
Že by byla X5 vyloženě ohavná bych neřekl, pořád je "stravitelnější" než X6. Čeho bych se spíš bál je právě diesel od VM Motori, firmy, která dělala diesely pro zemědělské stroje. To už raději 3.6 V6 s úpravou na LPG. S tou spotřebou to taky nebude tak hrozné, nevím, jestli to má i verze 3.6, ale 5.2 V8 má režim ECO, kdy po stisknutí tlačítka jede motor na 4 válce, což si myslím, že do města stačí, chceme-li jezdit na spotřebu. Navíc, váš Grand Cherokee bude mít v terénu velmi slušné schopnosti, o těch si X5 může nechat "zdát."
A ja se treba toho motoru nebojim. VM Motori ho postavilo ve spolupraci s Fiatem, je osazenej tim nejmodernejsim, co se necha dneska sehnat. Vstrikovani MultiJet II, turbo Garrett s VGT a pokud to bude fungovat i po case tak, jako to funguje ted, budu absolutne spokojenej ... :-) Pokud ne, tak je auto v zaruce a co bude po 6 letech me az tak nezajima, protoze tou dobou uz budu mit na 95% neco uplne jinyho. :-)
Dobrý den rád bych se zeptal jak je to se zadními opěrkami hlavy jeden z Jeepu Grand Cherokee jsem testoval a nešli nastavit ? Nedá se tato chyba odstranit ani za příplatek ? Nebo jsem jen nevěděl kam sahat ?
"....Prémiová kvalita materiálů a tlačítek sice vypadá jinak....." opravdu nechápu, proč je každé americké mainstreamové auto, které stojí o statisíce méně než srovnatelné evropské mainstreamové auto, vytvale srovnáváno ve všech českých testech s prémiovou evropskou produkcí :-O:-O:-O Napadají mně jen tři vysvětlení 1) strach z toho, že by test amerického auta dopadl dobře, si vynucuje nefér srovnávání s dvojnásobně dražšími modely konkurence 2) prostá neznalost automobilového trhu uvolňuje místo domněnce, že všechna americká auta jsou luxusní 3) Typicky americké - silné motorizace zavdávají příčinu domněnce viz 2). (EDIT)PS: teď, po přečtení celé diskuse, koukám, že to už napsal Barrichello v "Proč testovat ameriky - zbytečná námaha" jako bod 1.