Test Auto.cz

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 S – Sportovec to není, ale jinak je skvělý

22.10. 2018
Verdikt
 

Nabídku Jeepu Grand Cherokee obohatila verze S. Slibuje sportovní styl, my jsme si ale všimli jiných výhod.

Jeep Grand Cherokee je už neochvějnou součástí nabídky amerického specialisty na terénní auta a SUV, ostatně jeho první generace debutovala už na začátku devadesátých let. Dnes se prodává jeho čtvrté provedení, které je na trhu už dlouhých sedm let. Nová generace je ale zatím v nedohlednu, a tak Jeep pořád láká ke stávajícímu provedení.

Na začátku roku se rozhodl oživit zájem o Grand Cherokee nově uvedenou verzí S, která chce sázet na sportovní styl. Zda jde jen o agresivnější vizáž, nebo i sportovní vlastnosti, jsme zjišťovali za volantem exempláře s turbodieselem 3.0 V6 o výkonu 184 kW.

Ten ve zkoušeném výbavovém stupni S pořídíte za 1.755.600 korun, což je možná na první pohled dost. Jenže konkurence v dané kategorii stojí obdobně, výbava Jeepu je navíc doslova vyčerpávající. Za tuto částku totiž dostanete navigaci, vyhřívání volantu i sedadel vpředu a vzadu nebo sedadla částečně čalouněná kůží. Není tedy divu, že je Grand Cherokee druhým nejprodávanějším Jeepem na českém trhu.

Drsný Američan

Na první pohled byste Grand Cherokeemu asi tolik let nehádali, respektive na jeho nadčasovém designu se těžko odhaduje, zda je to horká novinka, nebo dílo z devadesátých let. Jednoduchý design jen lehce uhlazené cihly, který na aerodynamiku věru moc nemyslí, se nám ale líbí. Tohle SUV je od pohlednu opravdový drsoň, který dává najevo, že se ničeho a nikoho nebojí. I jeho velikost je majestátní - s délkou 4.828 mm, šířkou 1.943 mm a výškou 1.802 mm rozhodně nezapadne.

Psali jsme: Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 má drtivých 718 koní

V případě testované verze S agresivní vizáž navíc dále zdůrazňují tmavé doplňky, ať už loga značky (která jsou jinak chromovaná), 20palcová kola nebo maska chladiče s charakteristickými sedmi otvory. V jinak nenápadné stříbrné barvě to Grand Cherokeemu o to víc sluší a je radost na něj pohledět. Tedy pokud vám tak drsná vizáž vyhovuje...

Naopak uvnitř je jeho stáří znát, respektive se jedná o typického zástupce americké provenience, který na hodnotné materiály nebo precizní dílenské zpracování tolik nemyslí. I barokně zpracovaná středová konzole s množstvím tlačítek (byť doplněných o dotykovou obrazovku) už není zrovna výdobytek moderní techniky.

obrázek [600 x 404]  

To se ukazuje i při jízdě. Podsvícení tlačítek dlouho trvá, než se sepne, a tak třeba v tunelu jedete dlouhý čas ve tmě. Parkovací kamera má pak nízké rozlišení, takže při couvání na 8,4palcovém displeji stejně nic moc nevidíte. A multimediální systém není lokalizován do češtiny, a tak si budete muset procvičit nějaký ten cizí jazyk. To nám ale spíše vadí jeho složité ovládání, což dokazuje třeba fakt, že sepnutí vyhřívání nebo ventilace sedadel nemá vlastní tlačítko, ale musíte jej zapnout přes multimediální systém. Při hledání stanic zase musíte neustále aktualizovat seznam dostupných rádií, místo aby byly hned k dispozici všechny jako v jiných autech.

Někdo ale nad tím mávne rukou, protože vzhledem k ceně se dají některé kompromisy očekávat. Navíc jinak není moc co autu uvnitř vytknout. Přední sedadla připomínají svou šíří spíše křesla, v tomto ohledu je americký původ opět jasně znát, ocení je totiž i štamgasti rychlého občerstvení. Sedí se pak opravdu vysoko, a to i na poměry SUV, což vyvolává majestátní pocity. Nastupování ale kvůli tomu připomíná malý horolezecký výšlap.

To platí i pro zadní sedadla, kam nástup usnadňují dveře otevírané prakticky do pravého úhlu. Dlouhý sedák dobře podpírá stehna cestujících, místo pro kolena pak zvětšuje vykrojení předních sedadel a navíc lze nastavit sklon opěradla.

Špatné to není ani v otázce zavazadelníku, u něhož Jeep udává objem 782 litrů. Srovnatelné s konkurencí ale toto číslo není, udávaná hodnota je objem až po střechu, nikoliv po roletku. Výhodou jsou každopádně pravidelné tvary, háčky na zavazadla nebo zcela rovná podlaha bez schodu po sklopení zadní lavice. Zadní sedačky totiž při sklápění posouvají níže i sedák, aby nevytvořily nepraktický schod. Pod podlahou navíc nechybí prostor pro rezervní kolo. Negativem je tak jen vyšší nakládací hrana nebo pomalé otevírání víka zavazadelníku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 S

Cena v základní výbavě: 1 755 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 782 600 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, zadní parkovací kamera, bi-xenonové světlomety, mlhovky, sledování mrtvého úhlu, perforované brzdy, 20palcová kola z lehkých slitin, adaptivní tempomat, asistent parkování, plnohodnotné rezervní kolo, kožený volant, panoramatické sklo, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, elektricky nastavitelný volant, elektricky ovládaná okna, elektricky nastavitelná přední sedadla, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, vyhřívaný volant, elektricky ovládané víko zavazadelníku, centrální zamykání, palubní počítač, rádio s šesti reproduktory, navigace.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+27.000,-)

Seehofer se rozloučil s vedením CSU, nahradí ho Markus Söder Seehofer se rozloučil s vedením CSU, nahradí ho Markus Söder

Potleskem ve stoje se dnes členové bavorské…

České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem České letouny L-410 se začínají montovat za Uralem

Ruský majitel kunovického výrobce letadel Aircraft…

Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie Banky HSBC a Barclays jsou vyšetřovány kvůli řetězci Patisserie

Britský úřad pro regulaci finančního trhu vyšetřuje…

 

Štítky SUV Jeep Testy

Technické údaje
Motor Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 S
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 570 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 6.5 / 7.5
Emise CO2:198
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 782 / 1554
Objem nádrže (l):94
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2403 / 447
Rozměr pneu:265/50 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4828
b) šířka (mm): 1943
c) výška (mm): 1802
d) rozvor (mm): 2915
e) rozchod vpředu (mm): 1628
f) rozchod vzadu (mm): 1634
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 S – Sportovec…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 má drtivých 718 koní Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2018 má drtivých 718 koní

Těsně před začátkem autosalonu v New Yorku Jeep…

Jeep Grand Cherokee Trailhawk: Nové informace a fotky Jeep Grand Cherokee Trailhawk: Nové informace a fotky

Jestli to takhle půjde dál, v New Yorku nebude čím…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Mourinhova budoucnost? Stále jsem mladý, půjdu do nejlepšího klubu, řekl

Mourinhova budoucnost? Stále jsem mladý, půjdu do…

V polovině prosince dostal padáka v Manchesteru United, kde se mu nedařilo dosáhnout požadovaných úspěchů. Od té…

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i brankář Manchesteru United

TOP 50 talentů: Vítěz z Atalanty, naděje Sparty i…

KOMPLETNÍ POŘADÍ OD 50. DO 1. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých…

 

Reflex.cz

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond aneb nejděsivější filmy historie

10 nejlepších hororů všech dob: Hororový zlatý fond…

Největší slávu zažila filmová hrůza v sedmdesátých a osmdesátých letech. Nejde zapomenout na klasiky, které…

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…