Kia Cee´d 1,4 CVVT - Gól v oslabení

Kia Cee´d 1,4 CVVT - Gól v oslabení

 
 

Nestává se moc často, aby automobil po faceliftu přišel o část svého výkonu, u základní benzinové jedna-čtyřky modelu Cee´d se tak ovšem stalo. Nebyl to krok vedle?

Ano, opravdu je to tak – zážehovému čtyřválci o objemu 1396 cm3 facelift odvál nezanedbatelných 14 kW. Zdá se to být paradox, vždyť jsme zvyklí slýchat z reklamních materiálů slova jako „silnější“, či „dynamičtější“, když je řeč o novinkách. Plánovači u Kie ale ví, že v zádech mají výborný benzin o objemu 1,6 l a výkonu 93 kW, takže si mohli dovolit trošičku základnímu motoru utáhnout otěže. Výsledek? Nebudeme vás dlouho napínat, pojďme rovnou k věci.

Šedivá teorie

Cee´d se starším naladěním agregátu 1,4 CVVT (80 kW) jsme měli možnost vyzkoušet v našem redakčním testu Kia Cee´d 1.4 CVVT – Cenový masakr. Tam jsme byli z jeho projevu nadšeni, protože razance, s jakou se malý agregát dral do otáček, spolu s velmi sympatickým přílivem síly, je opravdu na tak objemnou atmosféru špičková. Přesto jsme se nemohli zbavit pocitu, že z avizovaných 80 kW pod kapotou pár kilowattů chybí. Na papíře to ale bezesporu vypadalo výborně. Kia mohla mírně sarkasticky ptát své konkurence „Kdo z vás to má, pánové?“.

Zelený strom života

obrázek [300 x 312] S úbytkem špičkového výkonu ale přišla optimalizace průběhu momentové křivky, jakož i příznivější spotřeba paliva.

V praxi tak není méně koní pod kapotou cítit, ba naopak. Zdá se, jakoby se Cee´du chtělo v nejčastěji používané pásmu zrychlovat snad ještě o kousek víc, což podporuje více než slušné maximum točivého momentu (137 Nm) i krátké převodování prvních rychlostních stupňů.

Příjemnější dynamika nového naladění je samozřejmě pouze náš subjektivní pocit, takže nechme hovořit čísla: zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá nová verze za 13 s, zatímco silnější provedení před modernizací potřebovalo jen 11,6 sekundy. Maximální rychlost 180 km/h je kupodivu shodná v obou případech. I po downgradu zůstává Cee´d s motorem 1,4 CVVT jedním z nejlépe zrychlujících hatchbacků v rámci této kubatury. Rychleji zvládá sprint z klidu na 100 km/h jen Fiat Bravo, kterému vypomáhá šestistupňová převodovka.

obrázek [300 x 231] V kombinovaném cyklu je o tři desetiny úspornější nově naladěná slabší verze (5,8 l na 100 km, se systémem start-stop dokonce 5,5 l/100 km). A mohlo by to být i méně. Zásluhou pětistupňové převodovky s lehkým posledním převodem je reálné šetření na dálnici zhaceno. Při dálničním tempu 130 km/h totiž agregát točí zbytečně vysokých 4100 min-1 a při stovce stále ještě odečtete 3100 min-1. To se odrazilo nejen na spotřebě při těchto jízdních režimech (7,5 resp. 6,4 l / 100 km) ale i na sníženém hlukovém komfortu posádky, jehož zhoršení při vysokých rychlostech jsme kritizovali už ve zmiňovaném dřívějším testu.

Slabší ale hezčí

Jinak je ale na palubě korejského vozu velmi příjemně. Facelift lehce uhladil exteriér i interiér vozu podle současných módních trendů a nutno dodat, že Cee´d po faceliftu vypadá na živo v testovaném modrém kabátku opravdu pěkně. Podrobný popis změn, týkajících se faceliftu najdete ve článku Kia Cee’d SW 1.6 CVVT – Druhé přiblížení k etalonu, kde popisujeme vůz s výbavou Active Plus, tedy o stupínek nižší než dnes testovaný Comfort.

obrázek [555 x 364]
 

Přidáme proto jen několik postřehů. Kožený volant působí na omak spíše jako méně povedená plastová imitace pravé kůže, což celkový dojem z interiéru trochu zbytečně shazuje. Utlumení motoru je sice při dálničních rychlostech (při vyšších otáčkách) spíše slabší, jakmile ale zastavíte na semaforech, rázem přestanete agregát slyšet. Ne, nemůže za to vypínání motoru IGS, to prostě jen inženýři výborně naladili jeho uložení. Opravdu bychom museli hodně pátrat v paměti po nehybridním voze bez start-stop systému, který by byl na volnoběh tišší. Slyšeli jsme motory aut okolo, jen ten náš ne.

Omlazený Cee´d s tímto motorem je žolíkem nižší střední třídy – kvalitní, živý a poměrně levný vůz na sebe dokáže strhnout pozornost nejenom akcemi tipu „sedmiletá záruka“ ale hlavně svými kvalitami...a to rozhodně zákazník (i novinář) ocení.

V testované výbavě stojí nyní díky akční slevě vůz 329.980,- Kč, v základní výbavě dokonce pouze 264.980,- Kč. A to se prosím stále bavíme o velmi dobře hodnoceném vozu nižší střední třídy po faceliftu. Tedy žádné výprodeje.

obrázek [555 x 292]
 

Plusy

  • Výhodná cena
  • Bohatá základní výbava
  • Výkonný a dynamický motor
  • Prostorný interiér
  • Velkorysé záruční podmínky
  • Dobré jízdní vlastnosti

Mínusy

  • Absence ESP
  • Podivný kožený volant
  • Hluk při vyšších otáčkách
  • Krátké zpřevodování nejvyššího převodového stupně
První cena vozu264.980,-Kč (1.4 Active, 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací264.980,-Kč (1.4 Active, 66 kW)
Základní cena testovaného vozu329.980,-Kč (1.4 Comfort, 66 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků341.980,-Kč (1.4 Comfort, 66 kW)
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Cee´d 1,4 CVVT

Cena v základní výbavě: 329 980 Kč Cena v testované výbavě: 341 980 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, centrální zamykání, rádio s CD/MP3 přehrávačem, USB portem a ovládáním na volantu, dělená zadní sedadla, palubní počítač, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, šest airbagů, výškově nastavitelná obě přední sedadla, kliky dveří v barvě karoserie, klimatizace, dálkový ovladač centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s kryty v barvě karoserie, aktivní opěrky hlavy, bederní opěra na předních sedadlech, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo pod stěrači, přední mlhovky, elektrické stahování zadních oken, kůží potažený volantem a hlavice řadicí páky, komfortní funkce blikačů

Výbava testovaného vozu:Kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55 R16 (+12.000,-Kč)

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor Kia Cee´d 1,4 CVVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1396
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.1 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 340 / 1250
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1188 / 522
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4260
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 615
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Cee´d 1,4 CVVT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetá Kia Cee'd: S benzinem starosti nebudou Ojetá Kia Cee'd: S benzinem starosti nebudou

Automobilka Kia modelem Cee´d z roku 2006 ukázala, že umí…

Ojetá Kia Cee´d 1.4 CVVT: Vyhledávaný korejec Ojetá Kia Cee´d 1.4 CVVT: Vyhledávaný korejec

I mezi ojetinami Kia Cee´d první generace boduje. Dobře…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion. Kampaň zahájil i zpěvem

Drahoš dostal ze dvou účtů během týdne milion.…

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš zahájil kampaň, která ho má dostat na Pražský hrad. Turné po České…

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…