Koukám, že parodie na klavírní lak začíná být známkou luxusu. Cena je také luxusní 470k korun za korejský vozík a Evropan nadšeně kupuje...zatímco za rohem bankrotuje Opel s evropským Fordem ;-\ Ujetá cenovka za Kia to je jenom důkaz toho, jak moc si necháme, jako Evropané, nadělat na hlavu... :no:
"Klavírní lak" má i nový Golf, takže to "muší bejt správně". Ano, dříve se to kritizovalo, ale časy se mění, teď už to bude standard ;-)
Jinak jaký je pro kupujícího rozdíl mezi "korejským vozíkem" a třebas Astrou? Chtěl bys nějakou kampaň v duchu S&M "nekupujte francouzská a korejská auta, kupte si Rapida, beztak je lepší"?
No nevidím důvod v tom kupovat korejská auta, když stojí stejně a nebo víc než evropská (japonská, americká), která... při vší úctě.. jsou evropskému naturelu blíž, jsou kvalitnější, hezčí, bezpěčnější a lepší... Ano otázka vzhledu uznávám je čistě subjektivní...
Když se podívám na cenu tohoto pastroje, pak vidím cenu v podstatě stejně vysokou jako je cena stejně (ne-li lépe) vybaveného Brava s 1,4 multiair..., což je při vší úctě motor úplně jiná liga (dosadí si každý soudruh podle svého gusta - Astra, 308, C4, Delta, Giluietta...).
Ano, tohle je kombi, má to o 100 l větší kufr..., ale furt je to laciný korejec. Jóó, kdyby tam byla cenová úspora, která by byla silným argumentem, tak to pochopím. Ale nákup korejského auta nad 250 tis. vč. DPH osobně nepochopím.
Jinak, to že je ten vozík korejský se dá samozřejmě doložit i čísly. Těm 99 kW nevěřím ani papírově a ani reálně.
Auto s téměř 100 kW by muselo mít lepší jízdní parametry než je zde uvedeno. Pokud vemu v potaz max. rychlost (která je mizerná), pak by mělo být alespoň odpovídající zrychlení, což také není.
Například T-Jet Bravo má papírově při 110 kW (10% víc) v max 212 ( 10% víc, ale berte v úvahu, že odpor vzduchu neroste s rychlostí lineárně!!!), zrychlení tuším 8,3 s (o 19% lepší). Ta disproporce je celkem značná.
Srovnáváš ale foukaný a atmo motor. Zanedbáme-li skladbu převodovky a stálý převod, můžeme porovnát velikost plochy pod křivkou výkonu při max. "otevřené škrtící klapce" (dnes tedy maximálně dlouho otevřevými sacími ventily) a zjistíš, proč je takový rozdíl ve zrychlení. Údaj 99 kW je, samozřejmě, úplně v pořádku.
Někde můžu mít za ty stejný peníze toto a jinde tohle. Ostatní je zbytečné psát. A že v max. někoho zajíma nebo někoho nezajímá..., pak se nemá vůbec smysl bavit o motorech... Jde mi o rezervu, co ten motor má. Nemusím lítat 210 km/h a nebo víc, jen vím, že za stejné peníze jinde dostanu motor, co KDYŽ BUDU CHTÍT, umí i ve 160 (což je při vší úctě u nás už mnohde cest. rychlost) i na kopcovité D 1 zrychlit a předjet..., než motor co má za chilku strop...
Není to tak dlouho, co si BMW u svých aut zakládalo, že i se základním motorem tu 200 dá.. a to byl motor co měl něco málo přes 100 poníků. A zrychlení zase o tolik horší neměl (nevím už, zda-li tam zase nebyla oklika v tom, že dal 100ku na dvojku).
Já prostě jen upozorňuji na fakt, že tihleti korejci se možná dotáhli na Evropu, ale už nejsou tak levní... A jako evropan nevidím důvod kupovat si produkt vzešlý z pro mě pochybné asijské kultury a mentality.
Já ti jenom popisuju, co srovnáváš :-) no ale jestli u nás považuješ 160 za cestovní rychlost, ze které ještě potřebuješ razantně zrychlit, tak se prober. Nebo spíš uber. Cestovní rychlost je pořád 130, jiné by to bylo třeba v německu, ale tady německo nemáme.
Jinak s posledním odstavcem téměř souhlas. Akorát se mě to mírně dotýka, protože jsem fanda do japonců a to jsou taky trochu asiati :-)
V tomhle musím dát Wolffovi za pravdu. Tohle auto znám osobně a motoricky je to tragédie, vůbec nerozumím, proč je ten motor v testu vyzdvihován. Je přece nesmysl říkat, že stačí, když auto pojede do 130km/h, pak už klidně může být mrtvé. Důležitá je rezerva a VÍC síly je VŽDYCKY LÉPE a tohle auto sílu prostě nemá. Realita je taková, že Golf 1.2 TSI se 63kw tomu ujíždí prakticky v jakékoliv rychlosti, což je smutné. Nemluvě o tom, že když z té Kie chceš něco dostat, musíš mít nohu tvrdě na podlaze, motor v otáčkách a pak se spotřeba pohybuje kolem 11-13 litrů. A i tak je to liné. O maximální rychlosti a tomu, že trvá týden, než se na ní Cee'd vyhrabe, ani nemluvě. Tenhle motor (vlastně i spolu s korejskou atmosférickou 1.4) je katastrofa, technický průser a následný omyl kupujícího, případně jen neznalost poměrů na trhu.
Ked sa chces dozvediet o vlastnostiach motora viac prestuduj si krivku krutiaceho momentu v zavislosti od otacok. Vykon je jedna, absolutne nic nehovoriaca velicia udavana vyrobcom pri spravidla maximalnych otackach. Nema ziadnu vypovednu hodnotu! Mna by ovela viac potesilo keby som videl od vyrobcov aut krivky a pribehy ako jedno nezmyselne cislo. Napr taka ucinnost v zavislosti od otacok pri roznych zatazeniach by bol celkom zaujimavy udaj. Lenze marketingova politika hovori nieco ine. Ide po velkych cislach... napokon ako kazda politika ;-)
Ty budeš znalec, kroutící moment je pouze výkon podělen úhlovou rychlostí klikové hřídele. A máš pravdu, marketing jde po větších číslech..to dnes každý mele o krouťáku bez ohledu na to, aby věděl, co to vlastně je. On motor má pouze jeden výstup, krouťák aji výkon jsou úzce (a přímo) propojené, co ale potřebuješ k jízdě vpřed, zrychlování, jsou koně, ne Nm.
Je to práve naopak, krútiaci moment je obvykle nameraná hodnota, výkon vypočítaná. ;-) Zrýchlenie je závislé od priebehu krútiaceho momentu vzhľadom na otáčky, sprevodovania, a čo-to do toho ešte povedia nejaké tie trecie odpory, a odpor vzduchu.
Marketing práve operuje s tými koníkmi. Akurát maximálny výkon ako číslo až toľko nepovie.
Na jazdu vpred potrebuješ vedieť zaradiť rýchlosť a pridať plyn... >:D
To samé můžeme říct o výkonu. On výkon aji krouťák jsou, dá se říct to samé, akorát v jiné souřadné soustavě. Apropos, máme motor tsi, v 1600 aji v 4000 budou mít pod plným plynem stejný krouťák, ale zrychlovat budeš líp v těch 4000, protože budeš mít mnohem vyšší výkon, a to navzdory tomu, že při jízdě na nezměněném kvaltu na těch vyšších otáčkách máš mnohem vyšší vnitřní odpor a odpor prostředí.
Ve 4000 bude zrychlovat hůř než v 1600.
O kolik hůř? O narostlé jízdní odpory (hlavně vzduchu).
Proč? Protože díky stejnému točáku (krouťáku) bude na obvodech kol STEJNÁ síla, ale jízdní odpory budou větší.
Větší výkon pouze dokáže "odevzdat" více práce za čas. Jinak řečeno bude pořád stejná síla na obvodu kola, ale při vyšší rychlosti.
Lepší zrychlení dostaneš jen tak, že zvýšíš sílu na obvodu kola - jen tak, že zvýšíš točivý moment. Výkon je pouze vypočítaná veličina = točák x otáčky.
Ale myslels to dobře ;-)
>:D Ahaaaaaa, takže až pojedu nějakých řekněme 80 km/h s TSI na pětce, točit budu 2000 a přede mnou kamion, který budu potřebovat opravdu rychle předjet, mám tam hodit šestku, abych točil cca těch 1700 pro pořádný odpich? Tak dík, žes mi objasnil, jak to s tím krouťákem je >:D Myslels to dobře, ale takový trapas sis dělat nemusel >:-[]
Jediný kdo si tady dělá trapas jsi ty ;-) .
Bavíme se o zrychlení na stejný převodový stupeň jak jsi ty sám uvedl - přečti si to po sobě. Pokud dáš jiný kvalt tak síla na kole buď naroste nebo klesne. Na šestku samozřejmě síla (a tím zrychlení) klesne.
Pokud se nad tím pokusíš zamyslet (aspoň to zkus :-) ) a něco tě napadne, tak tady napiš PROČ by mělo být zrychlení na stejný kvalt při 4000 lepší, když v 1600 nebo 2000 má motor stejný točivý moment a na obvodu kola tak působí naprosto stejná síla (za předpokladu, že točák motoru bude při těch otáčkách OPRAVDU stejný - nejen na papíře). A při vyšších otáčkách (a tedy vyšší rychlosti) na vůz působí větší odpor.
To si rád (a nejen já) přečtu.
Sorry, ale musim ta trosku poopravit. Nehovorim, ze rozumiem vsetkemu na 100% ale viem ze zrychlenie presne kopiruje krivku kr. momentu. Prevodove stupne potom akurat delia kr. moment pomerom prevodu. Ziadane je aby krivka kr. m. bola plocha a cim vyssia cez cele spektrum otacok, pri co najnizsom vykone (to kvoli uspore paliva a s tym spojenej ucinnosti - preto dnesne turba pri malych objemoch), lebo prave vtedy dosahujes najplynulejsie zrychlenie. Z fyziky N.m su jednotky sily a vzdialenosti tomu odpoveda praca A=F.s. Pre upresnenie kr. m. je vektorova velicina nie skalarna, ale aj tak velkost vektora kr. m. odpoveda celkovej praci ci energii v Jouloch. Cize krutiaci moment je mnozstvo prace ktore sa odovzda "na kolesa". Vykon je praca za cas P=A/t [W]. Vykon inak povedane mnozstvo prace (energie) vykonanej motorom za jednotku casu. Z toho si mozes akurat odvodit aktualnu spotrebu. A este si treba uvedomit, ze pri roznych otackach a roznom stupni zatazenia je ucinnost motora rozna (dost tazko sa to predstavuje). Este inak - pri tych 99kW pri 6000 ot. ide velmi vyznamna cast energie dodanej motoru z paliva do vyfuku ako teplo + tepelne a trecie straty v piestoch, prevodovke, klukovke... + ine... na kolesa ide len malicko. Preto hovorim, ze je to marketing.
Zaver:
kr. m. resp. jeho priebeh v zavislosti od otacok je to co mna pri motore zaujima najviac. Jedno cislo vykonu udavane vyrobcom je sice pravdive ale len malo vypoveda o vlastnostiach motora. Podla mna prakticky nevypoveda o nicom :-)
Jenže ať akcelerace,či jízda je vlastně práce,takže potřebuješ výkon.Když budeš chtít maximálně akcelerovat i sTSI tak se budeš pohybovat v horním spektru otáček,i když kroutící moment máš stejně velký podstatně níže.To znamená že akcelerace je závislá na výkonu.
Ćím většího k.m.chceš dosáhnout,tím více vzduchu a paliva musíš spálit,takže roste spotřeba.
Kroutící moment je pouze marketingový nástroj.protože u něj není uvedeno zpřevodování.Každá síla,se krátí,či násobí převody.
>:D Cože? Zrychlení kopíruje křivku krouťáku? To by znamenalo, že motory s plochou křivkou krouťáku při růstu otáček nezrychlují, nebo jaks to myslel? >:D prosím, rozveď to, začínám se bavit.
Kdyby byl ten nesmysl cos napsal v prvnim odstavci pravda, tak by to v Evrope vypadalo asi trochu jinak ne?
Problem je, ze lidi zjistili, ze se casy meni a ze co bylo pravdou pred 10ti lety neni pravdou dnes, byt se to vselijaci jelimani (minimalne tady na auto.cz) snazi slaboduchym povaham vnutit za kazdou cenu.
A proc srovnavas primovstrikovou atmosferu s foukanym benzinem?
Korejci si muzou dovolit zdrazovat a zlepsovat kvalitu, pze tvrde makali, kdezto Evropske znacky usnuly na vavrinech sve minule slavy... tedy vyjma VW, ktery v tom umi velmi dobre chodit. VW je posledni evropska basta... teda minimalne v ramci trid, ktere smrtelnika zajimaji.
Souhlasim. K poslednimu odstavci bych jeste pridal, ze Volkswagen ani na vavrinech usnout nemohl.....tvrde pracuje na tom, aby se mohl vyhlasit nejprodavanejsi znackou na svete. Bohuzel, ani zde nejde kvantita s kvalitou ruku v ruce.
Z ceho usuzujes ze se nepovedla? Diky nim se korejcum bezpochyby podarilo expandovat do Evropy, navic tech aut jezdi x desitek tisic a podle hodnoceni poruchovosti na tom nejsou rozhodne spatne, tak kde je problem?
Jediny problem ktery spatruji je ten, ze nekterym diskuterum proste uspech korejcu nevoni a tak hani a pomlouvaji, jak je koneckoncu v cechach zvykem :-)
Podle hodnocení poruchovosti jsou na posledních místech a první dlouhodobý test i30 ukazuje, že to tak bude i nadále. Zatím se H/K prodává díky nižší ceně. U nás už korejci našli svůj druhý domov, tak si mohou dovolit jít s cenou na úroveń VW.
1 Mercedes A-Klasse
2 Mercedes B-Klasse
3 BMW 1er
4 Audi A3
5 Nissan Qashqai
6 VW Golf/Bora
7 Renault Scénic
8 Toyota Auris
9 Renault Mégane
10 VW Touran
11 Seat Altea
12 Mazda 3
13 VW Caddy
14 Seat Leon/Toledo
15 Mazda 5
16 VW Eos
17 Peugeot 308
18 Toyota Verso
19 Opel Astra
20 Ford C-MAX
21 Ford Focus
22 Citroen Berlingo
23 Dacia Logan
24 Opel Zafira
25 KIA Ceed
26 Honda Civic
27 Renault Kangoo
28 Hyundai i30 :yes:
Nic horšího už nikdo neudělal. Ano i30 je poslední. :-) To třeba Getz je na tom líp. Ten je v subkompaktech předposlední. Poslední místo nechal pro změnu Hondě - Jazz. :'-(
Promiň, uprostřed není na konci. Podle autobildu je i30cw na 42. místě z celkem 81. Až za ním je Opel Astra, Golf V... Téměř všechny závady byly jen spálené žárovky. Údajně se nedají vyměnit samo domo a muselo se do servisu. Proto ty velké bodové srážky. Jinak nic. Zádný průšvih. Nejedno koncernové auto by mohlo tiše závidět.
odbočím ... kolik tedy asi stojí výměna žárovky u blbého auta ? Vím, že korejci nejsou jediní ...
je to docela trapné, že provoz si člověk nemůže řešit sám.
Nevím jak u jiných blbých aut. Na fóru tvrdí, že na žárovky samotné se sice vztahuje záruka, ale platí se práce. Výměna žárovky = 10 - 12 EUR. O výměně žárovek je zde dlouhá diskuse.
U takové A4 se vzadu musí sundat nárazník a stojí to víc. Mnohem mnohem víc.
Nesouhlasím s tvrzením, že žárovky nejdou vyměnit svépomocí. Nedávno mi praskla jedna, tak jsem pro jistotu vyměnil obě. Je sice potřeba vyndat celý světlomet, ale průměrně zručný člověk zvládne výměnu obou žárovek do 20 minut.
Jinak souhlasím s tím, že asi praskají víc než je zdrávo, ale to podle mě není vážná závada. Raději pojedu bez jednoho světla než na valníku ;-)
tyhle pořadí... renault vedle toyoty :-O ... mazda jako snad jediná made in japan pod meganem a alteou 8-s , civic skoro na chvostu.. se mi hroutěj ideály >:-[]
predpokladam ze to su uz par rokov stare testy ktore nevravia dnes uz nic :yes:
alebo uz stihli na poruchovost otestovat aj novy ceed v dlhodobom teste? asi nie
ja tu tiez nevytahujem poruchovost felicii spred 12 rokov..... casy sa menia , novy ceed aj i30 su uz na mile vzdialene im predchodcom.... kto to skor pochopi pre neho lepsie... :yes:
i30 v dlouhodobem testu skoncila hur jenom kvuli vypalenym zarovkam. Co si testeri o nem mysli hezky demonstruji posledni dve vety dlouhodobeho testu:
"Verlängert die Wartungsintervalle, die uns alle 20.000 Kilometer in die Werkstatt zwangen. Ein so sorgenfreier, zuverlässiger Typ darf ruhig an der längeren Leine fahren."
Jednoho Ceeda doma mame a zkusenosti korensponduji s dlouhodobym testem AutoBildu. Podobne je na tom drtiva vetsina majitelu, ktere znam. Ano to auto neni bez chyb, jako ostatne zadne, ale odkud cerpas tech 5 resp. 4- bych fakt rad vedel.
PS: doporucuji projit na foru majitelu vlakno "Koupili byste znovu svuj vuz?"
Kdo ji dela? Na zaklade jakych kriterii? - napis zdroj. Urcite nejsem sam, koho to zajima.
Nebo je to tvoje soukroma statistika, kterou si zbouchal za 5 minut v excelu? Ja ti udelam jinou, tera bude mit uplne jine poradi, klidne si rekni, jak to ma vypadat.
EDIT: Tak uz vim, odkud to poradi mas. Ted uz chapu, ze s tim delas takove tajnosti - za tohle by se ti tady totiz kazdy vysmal. Akorat me to u tebe docela prekvapuje. Ze tento rebricek ma se spolehlivosti pramalo spolecneho vi tady i male dite.
Lepší statistika spolehlivosti neexistuje a H/K by měl na elektroinstalaci trochu zapracovat, protože vybíjení baterií u nového auta je problém. Kámoš má ceeda a ten to u nového auta moc nechápal. Pak je tady třeba index závad ojetých aut DEKRA a tam to taky žádná sláva není. Ale statistiky na základě statisíců výjezdů nebo kontrol jsou asi k ničemu. ADAC uvádí na příkladu H/K, že snižování nákladů a šetření by se nemělo přehánět - "Wichtig ist, jetzt nicht am falschen Ende auf Kosten der Zuverlässigkeit zu sparen. Sonst läuft es wie bei Honda, Hyundai und Kia, die stark abgefallen sind. "
Lepší je, pořídit si auto, které v žádných statistikách nefiguruje a člověk má pokoj. Aspoň ho nehlodá červíček nejistoty, jestli je auto spolehlivé nebo není.
Já to vidím trochu jinak: v onom Autobildu ta i30 ano 43. místo... to ale přece není žádná tragédie... Známka 3 je dobrá; auto dobrých kvalit. Když vezmeme v úvahu, že např. Ford Mondeo kombi s Mercedesem C byli na 52. místě, Opel Astra 60. místo, Fabia 67., Renault Mégane 69., VW Passat 76., Peugeot 307 79. místo, pak je na tom i30 naopak opravdu hodně dobře a vede si dobře. V jistém testu kvality dostala i30 známku 2-. Přidám i vlastní zkušenost: mám i30 (2009) a nemám žádné problémy. Snad jsem měnil žárovky předních světlometů vícekrát... jinak nic. Nic se neloupe, žádná rez, ani porucha! Jinak obecně jsou kvality Hyundai uznávané - jako stále rostoucí... Toto ví i ti z VW: "... mají solidní design a zlepšují kvalitu,“ uvedl nedávno šéf prodeje největší evropské automobilky Volkswagen Christian Klingler... A dále pozor: automobilka Hyundai se už druhý rok po sobě umístila na 1. místě ve velkém reportu kvality německého magazínu AUTO BILD! Před Hondou, Mazdou, Toyotou, Škodou i BMW! ;-) Takže zase neblbněte... :-)
Nevím proč by měla být nepovedená. Po Mondeu, které bylo super, pohodlné a výkonné s výbornými jízdními vlastnostmi jezdím zrovna s i30cw. Ano, musel jsem se uskromnit. Zatáčky si neužívám, ba ani famózní zátah motoru (v Moneu byla silná nafta, v Hnujdaji mám 1,6 benoch). Ten výkon tam sice někde je, ale člověk si pro něj musí dojít. Ke změně mě donutila ekonomická situace, ale nelituji. V hlavě jsem si srovnal priority a jsem s autem v zásadě spokojený. Auto je celkem pohodlné, dobře vybavené a hlavně jezdí, na rozdíl od Mondea, u něhož servisní náklady vystoupaly nad úroveň mé sociální třídy.
V prvnim odstavci se mylis. Vic netreba rozebirat.
V druhem souhlasim, ze Bravo je s multiairem vybornym vozem.
Treti odstavec napovida, ze problem nebude v aute, ale v pristupu k nemu.
Ctvrty odstavec....vira je veci osobni....faktama nepodlozena.
Zbytek....max. rychlost je nedulezita, osobne me v teto tride vubec nezajima.
To, ze Ford a Opel bankrotuju asi o niecom hovori. Podla mna v dnesnej dobe su to len predsudky, ktore nam hovoria, ze co nie je "nemecke" nie je "kvalitne". Opak je vsak pravdou. Podla mna su korejci momentalne jedni z top, a su tam pravom.
Já absolutně nechápu co máš proti korejcům. Přece je na každém co si koupí. Ty by jsi si koupil třeba JAWU jenom proto, že je česká. Korejce znám a jsou to lidé s náturou velmi podobnou japoncům. Velmi přesní a pečliví. Nevidím tak jediný důvod proč by měli dělat špatná auta.
Jako člověk, který strávil nějaký čas v obou zemích, tě můžu ubezpečit, že mezi mentalitou Japonců a Korejců jsou velké rozdíly, které jsou tam taky zdrojem mnoha vtipů. Na základě povahy a hlavně konzistence bych vždy volil Japonce. Korejci mají z J velký komplex a vlastně celou dobu nic jiného nedělají, než že se snaží vyrovnat svému většímu a úspěšnějšímu bratrovi.
Na druhou stranu je musíš pochválit za to, že těch cca 20 let svobody a demokracie (jako my) dokázali pořádně využít. A další generace, která už vyroste ve svobodné společnosti už na tom bude třeba jinak.
jasně, ale ten smysl pro pečlivost je u korejců zakořeněný stejně. Příklad : Dělali jsme ve spolupráci s nima nějaké setkání nějakých lidí. Hodně firem tam mělo nějaké svoje produkty a každý dal nějaké materiály do balíčku pro každého účastníka. Jediní korejci zkontrolovali téměř polovinu balíčku, jestli je ve všech to co tam chtějí mít. Při následné konferenci byli velmi velmi kultivovaní a zdvořilí. S každým si ochotně pohovořili a se vším pomohli jak organizačně tak v budoucí spolupráci. Když jsem s nima pak řešil nějaké věci téměř okamžitě reagovali na email. Kdykoliv byl nějaký problém tak přijeli do druhého dne. Jako kulturní rozdíly tam budou (nikdy jsem tam nebyl), ale povahově jsou si podobní teda alespoň s těmi japonci s kterýma jsem jednal tady.
A to je v poradku... snazi se vyrovnat tem lepsim a delaji to i v autoprumyslu... to je ta houzevnatost a vytrvalost. A kazdy kdo neco o krejskych autech skutecne vi a neplka ptakoviny, ktere si nacetl od mistni propagandy, musi uznat, ze co generace to sedmimilovy krok kupredu...
Staci si porovnat CERATO - CEED1 - CEED2... tenhle pokrok by vnimal i bezruky slepec.
To je ale psycho nazor....nekupujeme auta podle toho odkud jsou,ale snad podle kvality a ceny ne????Navic Kia ma zavod v Ziline a zivi evropany ....ale to je asi pro chytraky jako ty novinka
Ta cena je hodně přemrštěná,stejně i Cruze kombi ten ale má 1.8 ... Každopádně bych radil s koupi v téhle třídě počkat! Než se rozjede Rapid,Toledo,Octavia3,Leon, a Golf kombi ... myslím že ty ceny budou uplně někde jinde ... Ideální příští rok na jaře :-) Jsem zvědavý jestli po zveřejnění cen Golf7 půjdou ceny i30 dolů ...
...má 1.8... ten motor je ale konstrukčně mnohem starší, má ještě vstřik do nasávání (což nevnímám jako nevýhodu), tohle disponuje přímým vstřikem paliva, modernější technologie jsou dražší.
Veřím že korejci ceny shodí, stále se zatím vezou na vlně nových modelů... konkurence bude obrovská a s těmito cenami nepřesvědčí... i když stavět proti Ceedu plastovou krabičku poskládanou z výběhového materiálu od VW jménem Rapid... to je k zamyšlení >:-[]
Protestuji proti evidentnímu jednostrannému nadržování Škodě Rapid redakcí Auto.cz! Vždyť ostatní značky nedostávají vůbec žádný prostor. Už jde o zdraví! Chercheur zahájil protestní hladovku, topper byl viděn, jak si kupuje v železářství v Humenném háčky na sebemrskání a jeden nejmenovaný člen fanklubu HK dokonce s kanystrem benzínu. Jak dlouho ještě toto Rapidní šílenství potrvá?
***
Tolik nadsázka, teď fakta. Podle tagů z Auto.cz vyšlo o Rapidu 49 článků, o i30 45 článků (se starou generací dohromady 107 článků) a o Kia Ceed 29 článků (93 článků i se starou generací). Teď bych prosil výše zmíněné a i ty ostatní, kteří se v tom jistě také najdou, o nějaká další fakta neustálého protěžování Rapidu tady na Auto.cz. Rád si je vyslechnu.
No popravdě neustálé omílání i30 jsme tu už taky kritizovali. Když ji představovali, tak tu byl jeden článek za druhým a redaktoři dávali online zpravodajství, jak už jsou s novou i30 u 9křížů. :-|
Tak o proti třeba Fiatu,Citroenu je to nářez.Apropo, Rapid ještě nejezdí a článků mrtě, takže vyčkej času a pak porovnej a klidně protestuj, můžeš držet i jedlovku, je to příjemnější protest. >:D;-)
Přečti si to. Pokus se nad tím objektivně, nezaujatě zamyslet. V diskuzi si přečti Ronaultův příspěvek "Perly".
Protěžování není jen o kvantitě.
A jen za mě - osobně mě množství článků o Rapidu přijde naprosto adekvání. V tomto směru mě až doteď ani nenapadlo, že by k nějakému protěžování docházelo.
Četl jsem to, ale měl jsem na mušce něco jiného než Ronault.
Já jsem chtěl poukázat na to, že pouhé nahlédnutí do čísel odhalí neuvěřitelnou hloupost některých jedinců zde, kteří mají za to, že si škodovka kupuje reklamní prostor ve formě článků o Rapidu na úkor druhých.
Pre redakciu : kedy urobíte dlhodobý test Rapidu? Už je predsa na čase. Najlepšie by bolo, keby ste urobili rovno dlhodobý test aspoň dvoch verzí >:-[] >:D >:D
Když už nadsázka, tak pro osvěžení paměti dodávám, že v článku pod "srovnávací" ódou na Rapida jsem zkritizoval i marketingové články o korejských produktech.
Co to meleš? Ten tvůj příspěvek je jasná ukázka neobjektivity
Ten Škodovácký skvost ještě, na rozdíl od korejců, není na showroomech a už má více článků a ty ještě "čistě objektivně" započítáš korejcům články od roku 2007... demagog a plkař.
To se chodíte někam s GTIm tahat za pinďoury ne?
Čistě objektivně jsem čísla rozdělil na obě generace. Toho sis mohl všimnout i po svém metanolovo-rumovém dýchánku. A Rapid, jak známo, je teprve 1. generací, tudíž u něj není co dělit. Čísla počtu článků Rapidu a i30 jsou naprosto vyrovnané. O novinkách se vždycky píše mnohem víc, než o 5ti letých autech. Showroom neshowroom.
Šermování pindíky si nech do své oblíbené rubriky On hledá jeho.
Nevím co tu všichni protěžujete. Začínám mít pocit, že Rapid je furt těžší a těžší, až bude nejtěžší na světě. Vykašlete se na cizí termity, když je nezvládáte. Vono se tomu normálně říká protežovat, což s tího nemá fakt nic společného. 8-s
Najkrajšie kombi nižšej strednej, to je fakt. Predtým som to hovoril o Focuse a Astre, ceed ich ale odsunul. :yes: Dokonca mi pripadá kombi ešte krajšie ako hatchback!
Neboj sa, tak to zas nieje >:D . Moja najoblúbenejšia automobilka je PSA a predsa ich nezklamem v týhto ťažkých časoch. To, že sa mi páči kórejské auto ešte neznamená, že mám v pláne si ho, na úkor mojej obľúbenej automobilky, kúpiť. ;-)
prakticky sportovy kombik s tym najpodarenejsim a najvhodnejsim motorom a este k tomu v nadhernej farbe ktora mu sekne ako plavky pamele v pobreznej hliadke :yes::yes::yes:
Jako že golf taky nemusím a radši bych si koupil toho ceeda, tak nevidím jedinej důvod proč na něj takhle útočit :no::no:
Design je dost subjektivní záležitost
Působivé a fešné! :-) ... je to prostě tak - tvář vozu "je jedním z nejhezčích designů mezi kompaktními vozy." :yes: A kdyby šlo jen o tvář! Je to taky auto, kterému není co moc vytknout! Hezky napsáno zde: "Bavilo mě s ním jezdit, nerad jsem se s ním loučil. Víte, večer předtím, než jsem ho vracel, seděl jsem dvacet minut v autě a přemýšlel, co se tomu autu dá vlastně vytknout." - [odkaz]
Vyskúšal som dosť porovnávané motory 1,2 TSI (77 kW) vo Fabii Combi a 1,6 CVVT v mojom päťročnom Ceede na úplne rovnakej trase rovnakým ekonomickým štýlom jazdy ....
Výsledok: Fábia vyhrala o cca 0,3 litra, čo je pri jej hmotnosti o cca 200 kg (Ceed bol naložený) v celku pochopiteľné ...
Ináč povedané, pri ekonomickej jazde, čo potrebujú rodinné vozy, majú tieto dva motory cca rovnakú spotrebu..... 1,6 GDI určite bude len lepší ...
Mimochodom som pri "eko" jazde dosiahol s Ceedom i spotrebu pod 4,5 litra, ale to boli ideálne podmienky a nebudem tu dokazovať, že je to bežná spotreba ....
Ináč priemer mám 7 litrov čo je spôsobené hlavne tým, že 90 % času idem buď mesto, alebo diaľnica (min. 130 km/h. zväčša viac) a tam mi dosť chýba 6.stupeň.
Pružnosť turbomotora je bez diskusie, ale pri spotrebe v bežnej prevádzke jednoducho turbo žiadne zázraky neurobí ... tie robí len vodič >:D
tady se mýlíš v několika ohledech - 1.2 TSI jezdí běžně za 6,5 bez omezování se. Při troše snahy jsi na 6 l a hlavně při tacho 140 se vlezeš do 7l, obvykle 6,8 l... Vše samozřejmě uvádím s klima. 1.6 od Kie opravdu jezdí kolem 7 l, rozhodně ale při této spotřebě nemá dynamiku TSI. A o tom to celé je.
A půl litru až litr na sto je dnes slušný rozdíl v nákadech...
Samozřejmě z druhé strany, když se začne tlačit na pilu v TSI, tak devítka je tam jak nic. Ježe v takovémto režimu by jezdil jedině *.
Možno to je o sprevodovaní, ale naša firemná Fabia pri 130 km/h už nemá žiadnu "dynamiku" .... je to už "mŕtvola" ... tu môj Ceed 1,6 Fabiu jasne deklasuje .... samozrejme pri nižších rýchlostiach turbo "šlape" a Fábia má pružnosťou navrch ...
Niekedy si musím vyskúšať i nejaký iný koncern s 1,2 TSI (77 kW), lebo myslím, že Ronault písal, že Golf je pružný i pri diaľničných rýchlostiach ....
Ono je na diskusi čo je to "obmedzovanie" .... napr. zrýchľujem vždy rýchlo, tu sa určite neobmedzujem ... skôr myslím, že ak napr. vidím, že idem do obce tak vyradím, prípadne dobrzdím motorm ..... a našlapem na brzdu ako blbec dva metre pred značkou obce ....
A hlavne ..... nemusím chodiť k ušnému, aby som rýchlo zistil, keď mi začne rachotiť motor >:D
nevím ale já ti vyvracel spíš spotřebu. Jinak je pravda, že silnější 1.2 77 kW TSI není nad 130 km/h nijak přesvědčivý. Hlavně ve srovnání s tím, co předvádí níž. Ale 130-160 není žádný problém. Samozřejmě člověk musí mít rozumná očekávání, tedy porovnávat s atmo 1.6.
viz
[odkaz]
Nojo, na 4.5 l/100 km jsem se kdysi dostal s 1.8 GDI. Jeli jsme dva a kufr byl plný skla a porcelánu, takže ta jízda nebyla takový opruz, musel jsem jet opatrně, tak jsem to spojil s pokusnou eko-jízdou. Přímé vstřikování dělá divy, jen je to dost náchylné na kvalitu benzínu (hlavně obsah síry). Já už bych to asi nechtěl, hlavně teď, když provozuju V6 3.5 l. Sežere jakýkoliv benzín. Asi by to jelo i na líh, ale nemám potřebu to zkoušet. Na druhou stranu je pravdou, že se se spotřebou nedostanu pod 9 litrů. Každé řešení má svoje výhody. Malé motůrky s vrtulkou mě zatím nepřesvědčily. Uvidíme za 10 let, co si přečteme ve fórech za hodnocení.
...jsem zapomněl.....ne že jen výkonostně....kde končí korejci začíná evropa (potažmo usa/eu ford) ale i co se týká technologii bezpečnosti....adaptivní tempomat, sledovýáná bdělosti, cito stop, line assistent....sledovani mrtveho uhlu.....a muzeme pokracovat dal....a cena?
...za Focus kombi s modernim motorem 1.0 Ecoboost 377 tis....klima , 7 bagu, atd atd
Focus je fajn s 1.6 Ecoboost a to už jsme mimo rozumný cenový strop v této třídě, dle mého soudu 450 000 s DPH. Nicméně Focus Titanium s designem Ceeda by pro mě osobně byl v zásadě ideál ;-)
nu 1,6 EB je ale taky vykonostne nekde uplne jinde,..pred par lety by to dle vykonu a kroutaku byl pomalu vrchol tridy >:D
Ale 1,0EB me prijde jako hodne pohodovy motor...kdyz chces tak to jede radne...kdyz ne tak to zas jede usporne...a pri predjizdeni nemusis radit jako blazen ahonit otacky :-) tedy mysleno jako echt solidni zaklad...ci mirny nadstandart....na tohle...zatim korejci odpoved nemaji....byt urcite brzo neco malo prijde
..a problemy se spolehlivosti maji a meli jak klasicke atmosfery..tak i turba....jen blahovci plkaj..jak jim atmosfera bez problemu natocila 300-500 tis >:D to jsou stejni....takovy co tvrdi jak za komunismu bylo lepe....holt pamet je kratka...a lepe se vzpomina na to "dobré"
to sice souhlasím, ale kdo to dnes ocení? Ok, ocení možná kdekdo, ale 99 procent zákazníků to nekoupí. Takže suma sumárum jediné pro mě zásadní negativum korejců je absence turbomotoru. Pro nenáročné použití, třeba jako rodinný vůz, to pro mnohé ovšem může být výhoda v podobě vyšší spolehlivosti, i když dnes kdo ví.
A při nájezdu do 15 tis. km za rok není rozdíl ve spotřebě nijak závratný ve srovnání s ostatními provozními náklady. i když z druhé strany právě proto je dnes každá koruna cítit.
1.4 CVVT se začíná proslýchat, že snad opět jako další v řadě trpí problémy s rozvody... Nevím, co je na tom pravdy. Faktem ale je, že to jak již jistě každý ví, není výsadou TSI :-!
S temi rozvody to tady napsal 1 (slovy jeden) anonymni diskuter, kdyz jsem po nem chtel zdroj, z ktereho to ma, odmlcel se. V TSB KIA by se podobny problem objevil, neni tam o tom ale ani zminka. Mezi uzivateli KIA fora take neni jediny clovek, ktery by mel problem s rozvody - a to jsou tam i vozy blizici se k 200tis. km. Patral jsem opravdu intenzivne, protoze by se to potencialne mohlo tykat i naseho vozu, ale nikde jsem nic nenasel.
Takze jsem k teto informaci pochopitelne dost skepticky...
1. myslím, že jsem jasně uvedl tuto informaci a její váhu
2. nevím, co je TSB KIA, jestli je to myšleno jako oficiální zdroj od Kie, tak jasně že se tím chlubit nebudou
3. jak víme od koncernu, tak to může být otázka jen některých výrobních sérií. Pokud opět zatlačili na dodavatele z důvodu ceny, tak klidně opět mohlajít kvalita dolů...
4. ono o THP taky dlouho nic a náhle je tu problém... i když tam se daly dohledat na fórech spousty stížností...
TSB (technical service bulletin) jsou interni technicke informace urcene pro servisy. V nich se prave podobne veci objevuji spolu s instrukcemi jak postupovat. Takze kdyby tento problem existoval, byl by v TSB. ;-)
V TSB vedeny neni, ale jedna reklamace tohoto typu s vyjadrenim KIA je na KIAFORU prave k ceedu pred FL s 1.4 motorem...
Zaver technika zni, ze dotycny majitel a mamlas v jedne osobe hrube podradil ve vysokych otackach a preskocil mu retez... hotovo, naklady na opravu nese majitel.
Tohle byl prvni a posledni problem s rozvody o kterem bylo mozne cosi zjistit v CR.
V rodine mame celkem 3 ceedy, z toho 2 s 1.4 (2007 a 2011, ten je navic v LPG) a ani jeden netrpi motoricky.
Cim ceedy trpi je vetsi mnozstvi malych zavad, ktere ovsem nikoho neomezuji v mobilite.
(mj. vselijake povrzavani palubni desky, odchlipujici se plast na pristrojove desce a z vyroby spatne osazene dvere - vse odstraneno v zaruce).
Docela bych chtel videt, jak napr. ve Skodovce zadarmo vymeni celou palubni desku (po ctyrech letech uzivani) vozu bez mrknuti oka...
Není problém dohledat výměnu zadního víka 5. dveří na Octavii Combi. Nebyl to první majitel, někdo mu poradil, že auto ještě nemělo 12 let a je tedy v záruce. Bylo to myslím po 10 letech. Majitel měl problémy myslím ještě s vyhříváním zadního okna. Přijel, bez keců dostal nové 5. dveře vč. nového skla, prostě fungl nové dveře... Po cca 10 letech. Bez keců. Takže asi tak. Všechno je to především o prodejci. A ti se chovají v takových mantinelech, jako jim nastaví importér nebo ofic. zastoupení.
Proto bych si zřejmě nikdy nekoupil Seat nebo Citroen. Podpora prodejců zoufalá.
Mám natočeno přes 300 litrů v kombinaci s automatem a nic nenasvědčuje tomu, že by motor nebo automat měl přestat sloužit. To se dřív rozpadne celé auto.
U velkeho mnozstva testov aut, nie len tu ale na vsetkych moznych nemenovanych servroch a motoristickych relaciach sa velmi casto stretavam s kritikou posilnovaca (preposilovane riadenie). Stale dookola sa uz niekolko da sa povedat rokov opakuje to iste. Myslim si, ze vyrobcovia vedia ako nastavit posilnovac aby co najviac vyhovoval poziadavkam zakaznika. Zda sa mi, ze novinari maju trosku iny pohlad na vec a ocakavaju od rodinnych kombi aby sa ovladali ako motokara (btw. po 15 min. svalovica :-) ). Musite tiez brat do uvahy, ze tieto auta casto riadia aj damy a tie vyssi ucinok posilnovaca urcite privitaju. Skuste si len zapominat ake bolo riadenie napr. Skody 120, alebo Wartburgu :-) alebo dokonca aj favorita alebo felicie. Urcite by ste uz nemenili. Hodnotit posilnovac ma podla mna zmysel u sportovych aut. U kombi, mestskych malych aut ale napokon aj luxusnych limuzin predsa nechceme tazkotonazne riadenie s ktorym by na parkovisku pohol snad iba Rambo. :-)
Nechápu proč sklopili na fotce pouze opěradlo zadního sedadla, když verze SW dokáže sklopit sedák i opěradlo - vznikne tak zcela rovná podlaha kufru. Za tento detail dávám korejcům palec nahoru, je vidět, že auto není odfláknuté, narozdíl od Rapida, který myslím sklápí jen opěradlo.
Ovšem ta cena je trochu přehnaná s přihlédnutím k jejich nízkým výrobním nákladům.
O ceny bych se nestrachoval, korejcum stejne nezbude, nez snizit cenu... s ohledem na konkurenci je to podle meho jedina moznost, jak udrzet prodeje, ktere maji doted...
mozno tu dokonalost od kie ktora srsi z kazdeho pohladu nechceli davat najavo aby rapid nevyzeral vedla nej ako chudak... , pravda je ale taka ze ceed vsetkych prekvapil a aj neprajnikov... kombik je proste uzasny a je to dokonale auto :yes::yes::yes:
pohlad na velkorysy kufor a rovnu podlahu po sklopeni sedadiel je tu:[odkaz]
ceed je nadherny prakticky kvalitny a posobi aj sportovo... s motorom GDI je to proste parada :yes:;-) a realita je taka ze to bude megauspesne auto a neprajnici sa mozu ist bodnut :)
Jel jsi s tou motorizací vůbec? Vždyť je ten motor líný a spotřeba je vyšší proti modernějším motorům.
Už si toho korejce konečně kup, ať vystřízlivýš, ale pak se nediv, až zjistíš, že tě předjede kdejaké TSI 1,2. ;-)
S motory je to vůbec tragické. Není to tak dávno, kdy se dal koupit v Kia i dvoulitr, který to auto trochu rozhýbal. Od té doby co do aut zapomínají dávat motory se můj desetiletý vrak opět nestává brzdou provozu.
Podívej, čínské nebo korejské to je jedno. Všechno jen okopírujou, nebýt evropy a japonska tak tam jezděj ještě na kole, protože veškeré draze vyvinuté technologie jsou okopírované. Korea vždy jen čeká s čím příjde evropa a japonsko aby to pak špatně okopírovali.
Nojo, před 40 lety podobní truhlíci tvrdili, že Japonci všechno okopírovali a nikdy by nic nevymysleli nebýt USA…
Mrkl bych se aspoň na hodnoty HDP Korejců (nemyslím těch co se s námi kdysi družili), třeba to něco málo napoví.
co má společného hdp korejců s kopírováním technologií. Kopírování je vidět hlavně v elekrtonice, kde většinu technologií jen okopčili a to samé platí pro autoprůmysl.
Tak ty jsi fakt ztraceny pripad, kapriku. Podivej se na pocet patentu registrovanych za posledni leta, ty kopirovaci. Pokud mas v te palici alespon neco, hodne ti to napovi...
Doporucuji vylet do Jizni Korei (oni jsou totiz dve, vime?).
A drz si oci aby ti nevypadli z dulku az budes koukat, jak rozvinuta zeme to je a jak je Evropa pozadu...
Podívej to že stát má hodně peněz a může se země rozvíjet nemá nic společného s kopírováním. Kde by Samsung-hlavní gigant koreje byl bez patentů SONY, Panasonic a ostatních výrobců a kde by byla KIA Hyundai bez Japonců a evropských automobilek že. Myslím že úplně někde jinde.
Kopírovať, kopírovať, kopírovať, to je príznačné pre kórejcov. Čo konkrétne kórejci vymysleli alebo niečo rozvinuli do takej podoby, že sú pred konkurenciou? Budeš dlho rozmýšľať, pretože len čakajú na ostatných, čo nového prinesú na trh aby to mohli hneď opajcovať.
Ten design věru nevypadá zle, ale nesnesu, když světlomety končí někdě v ose přední nápravy :'-( To už je rovnou mohli protáhnout až k A sloupku.... A tím asiatským výrazem těch světlometů mi připomíná Octavii II po faceliftu - Brrr. Pak se mi ještě zdají zadní lampy směrem k okraji vozu příliš vysoké. Tvar světlometů a zadních svítilen by ale nebyl problém doladit při faceliftu... - pak by to bylo perfektní. Jinak se mi ale to auto líbí, Interiér - ten je přímo parádní :yes: A motor 1.6 GDI bez turba a s přímým vstřikem + šestikvalt je taky velmi sympatická nabídka :-)
Nějak jsem se nevšiml, kde že pánové z Kie umístili ukazatel teploty motoru . No hlavně že tady máme asi 100 zbytečných tlačítek na volantu a další nesmysly, které po 14 dnech omrzí.... :-(
Je uzasne si tu pocist jak nekdo kdo znacku KIA nezna ihned hodnoti ze to je smej jen podle toho ze to je Korea. Poopravim, Cee´d neni Korea ale Slovensko, svoje vyvojove centrum ma v nemecku a dily vyrabene pro tento model se vyrabi v evrope. Tak kde je prosim ta Korea? ano Nazev, pravda. Stejne tak Skoda vyrabena v Cine a koupena u nas v salonech. Clovek ktery navrhl uz nekolik modelu teto znacky je nemec Peter Schreyer ktery navrhl Audi TT. To ze prodeje korejskych znacek leti nahoru o necem svedci to je proste fakt.