Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Niro vs Toyota Auris Hybrid – Elektřina do každé rodiny!

Toyota je na poli hybridů zkušeným hráčem, teď by ale japonské značce velmi ráda zatopila Kia s novinkou Niro.
Zpět na článek
16. 12. 2016 09:06
16. 12. 2016 08:37
16. 12. 2016 09:11
16. 12. 2016 09:29
16. 12. 2016 09:57
16. 12. 2016 10:14
16. 12. 2016 10:31
16. 12. 2016 11:49
16. 12. 2016 12:53
17. 12. 2016 00:31
16. 12. 2016 13:06
17. 12. 2016 00:34
16. 12. 2016 11:57
16. 12. 2016 13:00
17. 12. 2016 00:26
16. 12. 2016 09:30
16. 12. 2016 11:33
16. 12. 2016 12:16
16. 12. 2016 15:14
17. 12. 2016 12:03
20. 12. 2016 00:47
16. 12. 2016 22:19
19. 12. 2016 08:24
17. 12. 2016 09:46
19. 12. 2016 06:22
16. 12. 2016 08:50
16. 12. 2016 09:42
16. 12. 2016 11:50
16. 12. 2016 13:22
17. 12. 2016 00:36
17. 12. 2016 22:57
16. 12. 2016 09:17
16. 12. 2016 09:27
16. 12. 2016 09:35
16. 12. 2016 10:46
16. 12. 2016 11:09
16. 12. 2016 12:04
16. 12. 2016 09:30
16. 12. 2016 09:33
16. 12. 2016 09:45
16. 12. 2016 09:52
16. 12. 2016 10:04
16. 12. 2016 11:53
16. 12. 2016 13:11
16. 12. 2016 13:52
17. 12. 2016 00:39
17. 12. 2016 21:18
16. 12. 2016 10:56
16. 12. 2016 11:14
16. 12. 2016 12:00
16. 12. 2016 12:44
16. 12. 2016 13:01
16. 12. 2016 10:52
16. 12. 2016 10:58
16. 12. 2016 11:40
16. 12. 2016 12:14
16. 12. 2016 11:26
16. 12. 2016 11:37
16. 12. 2016 11:51
16. 12. 2016 12:05
16. 12. 2016 12:16
16. 12. 2016 12:28
16. 12. 2016 12:33
16. 12. 2016 12:37
16. 12. 2016 13:02
16. 12. 2016 21:19
19. 12. 2016 10:04
20. 12. 2016 00:49
17. 12. 2016 09:48
16. 12. 2016 10:27
16. 12. 2016 19:34
16. 12. 2016 22:30
16. 12. 2016 22:34
16. 12. 2016 08:32
Opravdu ma Toyota...
...pneumatiky 255/40 R20?
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Emel
16. 12. 2016 08:40
Re: Opravdu ma Toyota...
Taky jsem na to koukal :-)

A jen tak mimochodem, když už jsme u té tabulky - odchylka od reálné rychlosti 43/83/121 je taky jedna z těch větších, až se zase bude diskutovat o prolhaných tachometrech a tak... pokud to tedy redakce zase neopsala z nějakého minulého testu a nezapomněla to změnit.
16. 12. 2016 10:24
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
jj
SOUDRUZI, PŘED CHVÍLI TA SRAČKA REJDIJOŽURNL POUDALA ŽE :
1) BENZIN KLESAL -1% ROČNĚ
2) DÍZL [odkaz] SRAČKA STOUPAL +10% ROČNĚ panečku to bude raka [odkaz]
3) k tomu pindy REKLAMA na státem dotovaný ZEMÁK CNG = bezvýznamný
4) ZAPOMĚLI DODAT že lidový LPG +1000% za posledních 10 LET
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: nejlepší je stejnak lehce jetý ELEKTROMOBIL z dovozu kdy za vás přepal nákupku zacáluje GERMÁN z MOBILE.DE/cz [odkaz] [odkaz] >:D
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 10:50
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Ano, proměřoval opravdu dost
16. 12. 2016 11:03
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Pneumatiky jsou 225/45 R17.
To proměřování sedí, vážně je to o dost. Ale oni japonci obecně proměřují víc.
Blbý je to jen když si zvykneš jezdit 60/100-105/140-145 a pak sednes do nečeho co neproměřuje. Zvyk je totiž železná košile a máš pak tendenci jezdit stejně i kolem radarů.
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2016 10:39
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Pak dole v tabulce je uveden správný rozměr 225 mm a R17, nicméně do očí praští i takové věci jako Optima a niro... Je škoda, že nejčtenější web o autech v ČR (možná i SR >:D ) není schopný zajistit korekturu pro 3 testy týdně! Přimlouvám se alespoň za ty testy, které by měly být výkladní skříní.
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 10:53
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Asi vás nepotěším, ale obojí je v pořádku. Mrkněte do pravidel. ;-)
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2016 11:22
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Pokud myslíte "Optima vs. niro", stylistika v pořádku není. Říká Vám něco kontinuita vyjadřování? Asi ne, když i oslovování píšete malým písmenem...

Zbytečně si nabíháte na vidle. Přitom za faktický obsah testu nemůžu než pochválit.
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 12:21
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Nejste ten samý člověk, co se nedávno rozčiloval, když jsem psal (správně) formule 1 s malým? Zde je to obdobné. Jaká kontinuita vyjadřování? Název auta se píše velkými písmeny, pokud jde o celé, oficiální označení, tedy Kia Optima nebo v případě, kdy píšeme např. model Optima, typ Optima, sedan Optima. Ve všech ostatních případech, tedy kdy je jméno nekompletní, píšeme "optima", popřípadě "kia". Naproti tomu Kia píšeme pouze tehdy, pokud máme na mysli automobilku, nikoli konkrétní model. Analogicky píšeme "formule 1", protože nejde o oficiální označení šampionátu, stejně jako nepíšeme uprostřed věty "Vytrvalostní závody".

Uznávám opodstatněné výtky, každý děláme chyby, i po několikanásobné kontrole jich po sobě najdu několik, bohužel testy nelze upravovat přes klasický redakční admin, ale proti bezdůvodným bych se s dovolením ohradil. :-)
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2016 13:07
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Tady už můžu jen doplnit, že "formule 1" jde mimo mě, z mého pohledu se jedná o velice nezáživnou soutěž. Takže si mě s někým pletete. ;-)

Nechci bazírovat na hloupostech, ale zkuste si upřímně odpovědět, zda byste za Optimu/niro nedostal ve slohové práci červené podtržení.
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 14:26
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Je to možné.

Aha, chápu. Ztráta času... :-O
16. 12. 2016 22:24
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Skôr strata času s Vami. Fakt má človek niekedy pocit, akoby nečítal text z pera odborníka, ale zo školského zošitu nejakého piataka. A ešte si takú hlúpu chybu idete obhajovať.

Octavia bude vždy Octavia a nie octavia, Optima má byť Optima a nie optima.

Čo píšete vyššie - "Název auta se píše velkými písmeny, pokud jde o celé, oficiální označení, tedy Kia Optima nebo v případě, kdy píšeme např. model Optima, typ Optima, sedan Optima. Ve všech ostatních případech, tedy kdy je jméno nekompletní, píšeme "optima", popřípadě "kia". Naproti tomu Kia píšeme pouze tehdy, pokud máme na mysli automobilku, nikoli konkrétní model." - je úplný "blábol" a dokazuje jedine Vašu neprofesionalitu a snahu za každú cenu sa zo všetkého vykrútiť.

Žiaľ, Vaše články sú stále plné chýb, omylov, nepresností a opísaných poloprávd vytrhnutých z kontextu, čo Vám niektorí čitatelia často vyčítajú, opravujú a vyvracajú. Vaše reakcie tohto typu preto znejú smiešne a vyznejú, ako keď sa amatér chce silou-mocou tváriť ako odborník. Tak sa nečudujte, že ľudia na Vaše preklepy reagujú tak ako reagujú, svojim prístupom si to zapríčiňujete sám.
16. 12. 2016 22:39
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Podané vysvětlení není podle mne úplně v pořádku. Je však pravda, že u celého jména lze argumentovat, že je zřejmé, že jde o jméno modelu. Takže by sis mohl Renault Laguna obhájit, zatímco Lagunu těžko, tam máš mít lagunu.
17. 12. 2016 10:10
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Pokiaľ je to stále o modeli auta s menom Laguna, bude tam veľké písmeno. Ak ide o iný význam slova, malé je na mieste. Ale meno ostane menom. Josef Vyskočil bude vždy s veľkými písmenami, nepíšeš ani jedno z mien s malým písmenom, v žiadnom prípade.
Nejde teraz ani tak o gramatickú správnosť-nesprávnosť výrazu (možno sa nakoniec mýlim a v češtine je to ako píšeš), ide o postoj redaktora, ktorý nemožno nazvať sympatickým, ale práve naopak. Stavia sa zásadne "do opozície" a drží si odstup. Pritom by mal byť nad vecou a vedieť takúto kritiku prejsť s úsmevom a pozitívnym prístupom ako správny profesionál.
17. 12. 2016 10:54
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Někdo tu psal (protože se to tu řeší už poněkolikáté), že je to ve slovenštině stejné. Tam nemohu sloužit. Pokud do práce přijedeš lagunou, tak je tam skutečně správně malé písmeno, protože je ve funkci jména obecného, ne vlastního. A velké se píše u jmen vlastních, ne obecných. Sám to nedodržuji, ale tak to je. Pokud by tu člověk chtěl argumentovat pro velké písmeno, musel by na to podle mne jít z toho úhlu, že je to server specializovaný na auta. Je tedy zřejmé, že jde o jméno vlastní.

On to přešel krátkou poznámkou. Pak se to snažil vysvětlit. A tohle se tu opravdu řešilo opakovaně. Nejlepší je, když k tomu někdo přidá konspirační nádech a dělá z toho kovbojku - že se redakce snaží ponížit či snad zesměšnit konkurenci Škody. I to tu bylo, ne jednou.
17. 12. 2016 18:44
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Myslím, že nemáš pravdu, Laguna je označenie, meno auta, akým spôsobom zrazu zovšeobecnelo teda neviem. Ale nejdem sa o tom hádať.
Redaktor to neprešiel krátkou poznámkou. Naopak práve on vzťahovačnou poznámkou podpichol. ("Nejste ten samý člověk, co se nedávno rozčiloval, když jsem psal (správně) formule 1 s malým?"). To je proste ten spôsob, ktorý mi nereže. A nie je to len o malova veľkom písmene. Chybičiek krásy je viac ako je zdravé a sú tu permanentne, bez nýznaku a ochoty na nejakú zmenu k lepšiemu.
18. 12. 2016 08:59
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Myslet si to můžeš, ale je to postoj Ústavu pro jazyk český. Když napíšeš, že jsi přijel lagunou, je to jako bys napsal, že jsi přijel autem. Laguna má v té větě stejnou funkci jako auto, je tedy ve funkci jména obecného a píše se s malým. Musel bys napsat, že jsi přijel automobilem Laguna, nebo třeba automobilem značky Renault. Na dnešní dobu je to nezvykle zdlouhavé, nikdo tak nemluví, ale pokud chceš psát velká písmena, tak by to tak mělo být. Určitě toho budou mít na webu víc, tady máš alespoň starý článek z Naší řeči. [odkaz]

Jeho první reakce byla:
Asi vás nepotěším, ale obojí je v pořádku. Mrkněte do pravidel. ;-)

To byla ta krátká poznámka, kterou jsem měl na mysli.
Avatar - Plautus
18. 12. 2016 18:30
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
A potom pôjdete tou lagunou s foktom na pivo, že áno? 8-s
Ak je to v češtine tak ako píšeš, tak to máte už pekne zhúlené pravidlá pravopisu. U nás sa názvy/pomenovania píšu veľkými písmenami bez ohľadu na opisnosť. Stále je to názov konkrétneho modelu. Nie je to laguna ako typ (napr. coupé), ktorý si kúpiš u Renaultu i Mercedesu. I keď pri ich spolupráci sa to časom už nedá vylúčiť >:-[]
19. 12. 2016 13:19
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Mně se to pravidlo také nelíbí a nedodržuji ho. Ale také nejsem novinář. Kdyby na to přišlo, tak bych argumentoval právě kontextem, kdy se tu bavíme v první řadě o autech. Když tu napíši Laguna, tak snad každý ví, že je to jméno modelu automobilu. Tohle by však v beletrii neuspělo. V praxi to moc lidí nebude dodržovat. Takže to člověku přijde zvláštní a tahá to za oči. ACZ se celkem jistě nakazilo od SM. Poprvé jsem to tu viděl právě v článcích SM.
16. 12. 2016 22:28
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Gramaticky to však správně je. Asi takhle. Přijel jsem lagunou. Lagunu jsem prodal. Proč je v druhém případě velké? Prostě proto, že je to začátek věty. V obou případech má laguna funkci jména obecného, takže se píše normálně s malým. Jo, automobil Laguna je něco jiného, tam je tím obecným jménem automobil. Mně se to také zrovna nelíbí, říkají to však pravidla pravopisu.
16. 12. 2016 22:29
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 10:49
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Ty dvacítky jsou z Tiguanu, pardon. :-(
16. 12. 2016 15:47
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Toyota na dvacitkach z Tiguanu?
Kdo tohle kdy videl? ;-) >:D
Avatar - _Karel_
16. 12. 2016 18:46
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
>:-[]
16. 12. 2016 22:29
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
>:D
15. 5. 2017 14:09
Re: SPOTŘEBA DÍZL ČR 2005 až 2015 = +100%
Preslo 5 mesiacov a stale to tam je zle. Nemate cas to opravit? Ci vam len vasi citatelia za to nestoja? :no:
16. 12. 2016 08:36
Dobré vozy
Kia Niro i Toyota Auris Hybrid jsou auta, která už lze koupit za dobrý peníz a dostanete i schopné auto. S malými dotacemi se dotáhnou na konkurenty s klasickým pohonem. Proto bych malé dotace od státu uvítal a nevadily by mi. Kia je velmi pěkné auta a na rozdíl od Toyoty má karoserii, která teď frčí. Myslím, že bude hitem v Evropě a možná jedním z nejprodávanějších hybridních aut. :-)
Rozbalit vlákno
1
16. 12. 2016 09:06
Re: Dobré vozy
Na dotace "normálních" hybridů to nevypadá. V rámci současné podpory obcí, krajů a jimi řízených organizací jsou dotovány jen elektromobily, plug-in hybridy a vozy na CNG .
16. 12. 2016 08:37
pochvala :)
pane Fokt, velmi dobrý test a dokonce i video!

za mě:

niro: + převodovka, Li-Pol, velikost interieru, záruka
- cena, cena, cena, spotřeba na dálnici

auris: + LED, cena
- prostor na zadních sedačkách, variator

myslím že se opravdu blíží doba kdy bude levnější hybrid, než turbodiesel

vítez: příští generace aurisu :-)
Rozbalit vlákno
33
16. 12. 2016 08:51
Re: pochvala :)
Niro nestojí zas tak moc, když člověk uváží, že se jedná o hybrid kategorie crossover. Design je dobrý a největší plus bych viděl v interiéru, Kia vypadá o hodně lépe než Toyota, laciný středový panel.
16. 12. 2016 09:11
Re: pochvala :)
Máš tam chybu, Auris žádný variátor nemá, bo nemá ani převodovku.
A to je jeho hlavní výhoda, žádná převodovka, startér apod. navíc je ten pohon po letech vylešování naprosto neprůstřelný dle spolehlivosti, nic spolehlivějšího dnes neseženeš.
Každopádně páni redaktoři s hybridem moc neumí, i když v zimě je ta spotřeba větší, teda u Toyoty, u Nira netušim.
Tady jsou spotřeby dle Spritmonitoru, u Nira tam jsou ale zatím pochopitelně malé nájezdy:
[odkaz]
[odkaz]
Taky by mě zajímalo, jak tu spotřebu redaktoři měřili, protože jestli podle palubáku, tak to může dost zkreslovat. Auris hybrid je snad jediné auto, které ukazuje nepatrně víc než kolik skutečně žere.
16. 12. 2016 09:22
Re: pochvala :)
ahoj, aha díky za upozornění, žil jsem v bludu :-) já jsem četl v článku "efekt" variatoru, no a ona je to e-CVT!
moje hranice na koupi hybridu je cca 500 až 550.000, ale potřebuju se do auta vejít i s rodinou, takže yaris je nedostačující, proto se mi zdá i cena Nira vysoká
16. 12. 2016 09:29
Re: pochvala :)
E-CVT je jen jeden jednoduchý planetový převod, ve kterém se kombinuje výkon od dvou elektromotorů a jednoho spalováku. To auto vlastně nemá ani zpátečku, ta funguje jen na elektromotor a zpětný chod je řešený v rámci toho planetového převodu.

Tipuju, že Auris bude úspornější ve městě, ta koncepce ho k tomu předurčuje a dají se z něj vymáčknout i 2km na elektriku. Tuší někdo kolik se tak dá ujet s Nirem?
16. 12. 2016 18:01
Re: pochvala :)
Odpověď je v tomto testu

[odkaz]
16. 12. 2016 09:57
Re: pochvala :)
Do konce roku v rámci akce Toyota Výhodně můžeš mít Auris kombi Hybrid ve velmi bohaté výbavě Active Trend+ za 505 900, kde již vážně nic nechybí. A nebo ve stejné akci již opravdu luxusní Executive se 17" koly, full LED světly, polokoženým inerierem, bezklíčkovým vstupem a s paketem Safety (aut. dálková světla, předkolizní systém, rozpoznání značek, upozornění na opuštění jízdního pruhu), za podle mě fantastických 544 900. Když vezmu v potaz, že na trhu ojetin je Auris Hybrid ohodnocen velmi vysoko a cena klesá opravdu pomalu + neoddiskutovatelná spolehlivost hybridního systému a nízké servisní náklady, není podle mě co řešit ;-)
16. 12. 2016 10:01
Re: pochvala :)
děkuju :-) jdu kouknout na stránky
16. 12. 2016 10:14
Re: pochvala :)
Pak mají ještě fleetové slevy pro doktory, právníky a jěště nějaké povolání, co si nevybavím. Takže pokud máš někoho takového v rodině, může to být dalších 30k dolů.
16. 12. 2016 10:31
Re: pochvala :)
Fleetové slevy ale neplatí pro podobné akce jako Toyota Výhodně, Limited atp. Máš to buď a nebo. Pokud máš IČ nebo firmu, mají do konce roku souběžnou akci, že i na 1 auto dostaneš fleetové podmínky pro velkoodběratele, konkrétně na Auris Hybrid je to 13,5%. Celková cena tedy může být u Active Trend+ ještě o pár tisíc nižší, v případě Executive skoro o 15 ;-) Hatchback Trend+ v bílé (sluší mu) za bratru 479 na IČ s daní? To žádná jiná značka v kompaktu nenabízí ani zdaleka :yes:
16. 12. 2016 11:22
Re: pochvala :)
s tím IČ to je nádhera!
Avatar - Jaros71
16. 12. 2016 11:49
Re: pochvala :)
Cena je na ičo fajn..jenže Toyota MÁ úděsný design !! :no:
KIA vypadá o 100% lépe..německý evropský design je tam znát! :yes:
Kvalita zase hovoří pro japonce..
Ale ceny pořád dost vysoké..nedivím se malým prodejům.
Navíc v ČR není žádná eko podpora elektromobilům či hybridům od státu.
Bez dotace , se auta na baterky prodávat nebudou.
Životnost cca 5-7 let..jako ojetina drahý neprodejný špás.
16. 12. 2016 12:53
Re: pochvala :)
No mám takový pocit, že klientela pro hybridy už se začíná objevovat, před pár lety byly ojeté Priusy za hubičku a dnes už jsou o dost dražší. Asi přibývá těch, co si uvědomují, že hybridy od toyoty jsou nejspolehlivější ojetina s nejlevnější údržbou a navíc velmi nízkou spotřebou. Baterie vydží přes půl milionu bez ztráty kytičky. Diesel v kategorii 5-7 je proti tomu sebevražda. U hybridu nemusíš řešit vstřiky, dvouhmoťák, DPF, který u takhle starých ojetin hrozí.
A odteď za 5let bude těch co prozří z poblouznění, které v ČR vzniklo trvanlivou Octavii I 1,9TDI, mnohem víc.
A když vezmu poměr cena/výkon, co teď nabízí auris Hybrid TSv rámci "Toyota výhodně", tak ve své třídě nemá moc konkrurenci a to bez ohledu na palivo.
Avatar - Sumi2000
17. 12. 2016 00:31
Re: pochvala :)
Diesel je za ty roky vychytaný..proto se tolik prodává.
Lidi ví co dostanou a s jakými náklady budou jezdit..a většinou nízkými.
Několik exhibičních vypravěčů na auto.cz to nezmění.
Hybridy a elektromobily? S problematickou životností baterií? VYŠŠÍ CENOU?
Možná za 10-20 let...pokud se nebude jezdit na mnohem lepší palivo VODÍK.
Jenže ten zatím stojí mnoho a lobby těžařů nafty ho jen tak do aut nepustí.
Avatar - flepper
16. 12. 2016 13:06
Re: pochvala :)
presne ako pise xpaja ....baterky zivotnost az 500 000km a navyse nova bateria stoji cca 1200€ ......to je pri nabehu 500 000km zanedbatelna ciastka :-) Na Slovensku este v ziadnej Toyote nemenili bateriu v hybridnom systeme :-) Tolko k tym baterkam. Dizajn je velmi subjektivny ....Mne sa velmi paci Toyota s vynovenym dizajnom.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 13:32
Re: pochvala :)
za mna aj nova toyota CH-R v hybridnej verziibude v eu asi tiez velmi oblubena... aj ked u nej predsa len to benzinove dostupnejsie 1,2 urbo bude asi najpredavanejsie
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 13:32
Re: pochvala :)
za mna aj nova toyota CH-R v hybridnej verzii bude v eu asi tiez velmi oblubena... aj ked u nej predsa len to benzinove dostupnejsie 1,2 urbo bude asi najpredavanejsie
Avatar - Sumi2000
17. 12. 2016 00:34
Re: pochvala :)
Kecy...ale když pohádkám věříš.. >:D
Když jsem min.měsíc byl v Nissanu , u modelu Nissan Leaf mi PRODEJCE TVRDIL , ŽE UŽ MAJÍ SUPER VYCHYTANÉ BATERIE..VYDRŽÍ JIM SKORO 7 LET!
Hmm a co pak , byla moje otázka?
To neřešte , auto za 5 let prodáte! Už ho stejně mít nebudete , ne?
Prima odpověd'... >:-[]
16. 12. 2016 18:06
Re: pochvala :)
Kvalita bych řekl hovoří pro korejce viz. testy autobuildu na 100 000.Zatímco H/K na na špičče i v antikorozní ochraně. Toyota i Lexus korodovali.
16. 12. 2016 11:30
Re: pochvala :)
Ještě mě napadla otázka. Má trochu problém s designem. Furt ve mě hlodá červík abych počkal na novou generaci, doufám že by se mohla podobat na Priuse. Bohužel Prius už je moc peněz. Máš představu, kdy by tak mohl nový model být a hlavně jaké je zpoždění v uvedení na trh v ČR?
Avatar - Emel
16. 12. 2016 11:57
Re: pochvala :)
Pokud bych čekal na novou generaci, tak to hlavní v co bych doufal je, že se nebude "podobat na Priuse" ;-)
16. 12. 2016 13:00
Re: pochvala :)
Podle délky výrobních cyklů u Toyoty bych to tipoval tak za 2-3 roky.
16. 12. 2016 13:56
Re: pochvala :)
ufff, no tak to asi nevydržím, mému autu už bude na jaře 5 let, uvidíme co na to manželka, její názor má velmi podstatnou váhu :-)
Avatar - Jaros71
17. 12. 2016 00:26
Re: pochvala :)
Manželka at'si koupí co chce , třeba Yarise..
Tobě se bud' Toyota líbí nebo ne.. ;-)
16. 12. 2016 09:30
Re: pochvala :)
Hybrid od Toyoty je stávka na istotu. Len sa čudujem, že za tie roky nedoladili dva pre mňa dosť podstatne problémy.
1) Keď na tempomate navolím poslednú nastavenú rýchlosť a rozdiel je väčší ako nejakých 5 km, tak zbytočne vyletia otáčky a snaží sa to dohnať plnou akceleráciou. Ale to by sa dalo fixnúť cez software.
2) No čo ich vážne mohlo napadnúť je, že klíma beží bez motora, ale kúrenie nie. Pritom stačilo dohodiť malú špirálu a nebolo by v zime nutné každých pár minút štartovať motor kôli kúreniu. Mám to vyskúšané, keď vypnem ventiláciu systém sa správa ako v teplých dňoch a intenzívne využíva EV hlavne pri poťahovaní v meste(až do vybitia). Keď je zima a kúrim, tak spalovák sa vypiná len na krátko a využívanie batérie je oveľa nižšie čo sa na reálnej spotrebe prejaví tak 0,7 litrami.
16. 12. 2016 11:33
Re: pochvala :)
Ještě bych přidal tažné zařízení. Chápu, že kvůli bateriím nechtějí ten zadek zatěžovat, ale předfacelit měl aspoň možnost tažného zařízení do 400kg, které se dalo použít třeba pro nosič na kola. Nabízeli to jako příslušenství v reichu a německá homologace samozřejmě platí v celé EU, takže to nebyl problém.
Jenže pofacelift už tu homologaci nemá, přitom k tomu není žádný objektivní důvod. Teda asi krom toho, že jí nechtěli obnovovat, protože by to bylo drahé a neprodají jich tolik, aby se to vyplatilo.
16. 12. 2016 12:16
Re: pochvala :)
Na to ťažne som zabudol. To je presne dovôd prečo mám hybrid ako poskakovadlo, ale ako dovolenkové auto bude niečo kde viem hodiť ťažne práve kôli nosiču na bicykle. Inak ten nosič hendikepuje aj kombíky, lebo pri veľkom previse potom človek ťahá zadok auta po zemi.
16. 12. 2016 15:14
Re: pochvala :)
Auris Hybrid TS nejde koupit s tažným zařízením? To je pro mě docela deal-braker. Ani dodatečně dodělat? Díky předem za info.
17. 12. 2016 12:03
Re: pochvala :)
nejde...protože jezdím hodně na kole byl to pro mě taky zlom.
20. 12. 2016 00:47
Re: pochvala :)
V ceníku má Auris zadní nosič kol, takže kola vozit můžeš. Toyota.cz. :yes:
Avatar - lamal
16. 12. 2016 22:19
Re: pochvala :)
mas bicykle z olova ? nezavidenia hodna turistika >:D
19. 12. 2016 08:24
Re: pochvala :)
Možno má e-Bike. Ale aj keby mal 7 kilový cesťak, tak ja nerád vozím bike na streche horšia manipulácia a keď s nimi jazdíš často, tak aj ťa bude trápiť aj spotreba.
17. 12. 2016 09:46
Re: pochvala :)
Neviem co mas ty ale moj auris hsd ako aj ostatne maju elektricky ohrievac pred vymenikom...kuri aj bez motora...
19. 12. 2016 06:22
Re: pochvala :)
Ja mam Yarisa a keď je toto v Aurise doriešené, tak je jasne, že to nie je chyba inžinierov, ale kravaťakov a o to je to smutnejšie. Ale aj tak vďaka za info skúsim si preveriť ako to je v Yarise, možno ide o technickú chybu. Aj keď si to moc nemyslím, lebo ovládačom kúrenia viem štartovať a zhasínať spalovák.
Avatar - Emel
16. 12. 2016 08:50
Auris
Je škoda, že se v rámci faceliftu nezaměřila Toyota spíš na zadní část kombíku než na tu přední, přece jen ty tlusté boky a hluboko zapuštěné víko... zajímalo by mě, jestli to má nějaký konstrukční smysl (jako třeba menší špinění víka apod.).

Ale i tak se mi Auris líbí a z těhle dvou by to byla jasná volba.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2016 09:42
Re: Auris
Když se dívám na tvarování těch nárazníků, řekl bych, že hlavní myšlenkou je aerodynamika, zlepšení obtékání.
Avatar - Jaros71
16. 12. 2016 11:50
Re: Auris
Designem je jasný vítěz KIA.
Auris ani po 5 pivech..podobný děs jako facelift Octavie.. 8-s
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 13:22
Re: Auris
dizajn je subjektivny ale nazivo je niro z mojho pohladu celkom pekne auto.. a mozno az prilis nehybridne posobi ale to sa mi prave na nom paci ... dokaze uputat ale zaroven nevytrca az moc... a z niektoreho uhla je vlastne aj celkom " stereotypne" takze vacsinu asi ani neurazi.... aj interier posobi tak nejak "klasicky" ale to je tiez podla mna viac pozitivne ako negativne... lebo zakaznik nira chce zrejme v prvom rade prakticke auto a nie zase nejaku scifi lod za kazdu cenu...

auris sa mi paci viac v hatchi ako v kombiku ale podla ani v kombiku nevyzera zle... je to proste toyota no... ktora asi nikdy nepojde konzervativnou cestou octavie alebo golfu ...
Avatar - Sumi2000
17. 12. 2016 00:36
Re: Auris
A proto v EU Toyota moc neprodává..
I když třeba nový Yaris se konečně designem povedl.
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2016 22:57
Re: Auris
yaris sa mi paci... a predava sa aj v eu velmi dobre... u mna je to tiez jeden z horucich favoritov na nove auto ... tak uvidime... 1,33litra 4 valce 73kw 6st prevodovka ziadny start stop system.... zrychlenie 11,7s ... k tomu podvozok snad najlepsi v triede ... dokonala motokara... :yes:
16. 12. 2016 08:54
A jsou tam vůbec ty elektromotory ?
O elektřině se mluví už v nadpisu, celé téma je o spojení spalovacích a elektrických motorů, ale v závěrečné tabulce technických údajů už není o přítomnosti elektromotorů ani zmínka. ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 11:04
Re: A jsou tam vůbec ty elektromotory ?
V tabulce jsem vše rozepsal, netuším, kam to při přípravě zmizelo. :-(
Avatar - _Karel_
16. 12. 2016 18:56
Re: A jsou tam vůbec ty elektromotory ?
Něco zmizelo, něco přibylo- např. v každé kapitole máte stať o Samsungu a kapitolu "hybridy pod 600". :-)
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 12:08
Re: A jsou tam vůbec ty elektromotory ?
Zjistil jsem, že na elektromotory nemá grafik v tabulce příslušné kolonky. Bude to řešit programátor.
16. 12. 2016 13:11
Re: A jsou tam vůbec ty elektromotory ?
Tak to programátor trochu zaspal dobu :-)
Avatar - Floyd
16. 12. 2016 16:49
Re: A jsou tam vůbec ty elektromotory ?
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2016 09:17
No,
celkový dojem na mne je asi takový:
Kia i přes velkorysé vnější rozměry a rozvor zase ty hodnoty nepřetavila do velkého náskoku ve vnitřním prostoru. Krátké zadní sedáky taky asi nepotěší. Jenže zrovna třeba na výšku ten prostor chybí.
K charakteru spojení elektromotor-spalovací motor mi dvouspojka stále neladí. Přeci jen, omezuje možnosti využití ideálních otáček motorů. A je to další věc, která se může zbytečně kazit, v tom je systém Toyoty geniální a jednoduchý.
No a ten hlavní bonus je samozřejmě cena... Kia je příliš drahá na to, co poskytuje.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
16. 12. 2016 09:27
Re: No,
Jen na okraj poznamenám, že je Niro o více než 20cm kratší než Auris... při rozvoru delším o 10cm. Málo prostoru pro posádku Aurisu je daň za kompaktní rozvor.
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2016 09:35
Re: No,
Na Aurisu je konstrukčně poznat, že je to starší vůz. Přesto dokáže v mnohém Niru utéci a hlavně (podle mého) jen potvrzuje zbytečnost myšlenky "rodinného SUV". Auris ztrácí své centimetry v divoce tvarovaných náraznících, naopak vytěžil délkou a objemem kufru (a neztratil tolik šířkou).
Avatar - Emel
16. 12. 2016 10:46
Re: No,
Problém je ten rozvor. 2600 je kompakt v pravém slova smyslu, ale pro kombík s délkou přes 4,5m je to málo. Tady se hodí přístup Francouzů, kteří mají u kombíků rozvor delší.

Já fandím taky klasice a Aurisu, nicméně... větší prostornost Nira při výrazně kratším autě není pro městsko-rodinné SUV špatné vysvědčení.
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2016 11:09
Re: No,
Jak říkám, to stáří je na Aurisu znát. Francouzské kombíky, to je extratřída.
Mně by asi vadila malá vnitřní výška Nira... na to jsem háklivý, nízká auta mi vadí.
Avatar - Emel
16. 12. 2016 12:04
Re: No,
No nevím, pro mě francouzské kombíky žádná extratřída nejsou, hlavně 308 je protažená dost na sílu a jak se mi to na začátku zdálo zajímavé, tak časem docházím k tomu, že se mi SW nelíbí.

Megane je lepší, ale zase to není nic, co by ostatní evropské značky nedělaly stejně dobře.
Avatar - removed
16. 12. 2016 09:30
NIRO
Korejci jsou opravdu velmi sebevědomí...
Byl jsem si "zašmírovat" u prodejce KIA... no, byl jsem překvapen. A musím říct, že příjemně. Pokud bych cítil potřebu hybridu, v těchto cenových a třídních kategoriích by KIA pravděpodobně zvítězila. Prostorem, výhledem (nejen) z místa řidiče, a poměrem užitná hodnota vs cena. Samozřejmě není dokonalá
Toyota, ač zcela jistě kvalitní a výborně technicky zpracovaný stroj, to u mě prohrává tvary karoserie a především šedivě depresívním interiérem - kterému neprospěje ani příliš modré podsvícení.
No, uvidíme, co nám Korejci ještě předvedou... ale z hlediska "historie" automobilismu považuji kreativitu H/K za malou revoluci
PS - dobrý test.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Emel
16. 12. 2016 09:33
Re: NIRO
Hm... mně z toho tedy vychází Auris jako po všech důležitých stránkách lepší auto, navíc levnější... a není to jen moje přirozená averze ke krosouvrům.

Jen tak mimochodem - co říkáš na maximálku 162km/h? Vím že nemusí každý závodit, ale přece jen...
16. 12. 2016 09:45
Re: NIRO
K té maximálce bych měl rovněž výhrady, nejde o to jezdit rychle ale vědět že to tam je, kdyby něco. Auris rozhodně to co je psáno dokáže, mě osobně se líbí i pružné zrychlení od 140 nahoru. Spotřeba běžně i v zimě kolem 5l, dlouhodobá 6 je nesmysl
Avatar - removed
16. 12. 2016 09:52
Re: NIRO
Ta maximálka... já už mám hovězí léta za sebou. Rád si občas přišlápnu plyn, ale už ne tak často. Je třeba dodat, že považuji hybrid za ideální auto do velkého města nebo na krátké přejezdy mezi městy, na (rychlé) dálky jsou pořád nejlepší klasické středotřídní či prémiové limuzíny. Hybrid je spíše synonymem klidné jízdy.
Cena mi zase nepřijde tak šílená... a taky mi prodejce dal mrknutím oka najevo, že cena může být výrazně příznivější, než ta ceníková (jak už to u Korejců bývá)
Toyotu nepodceňuji, respektuji její dlouhou zkušenost a její filozofii. Ale auto se musí líbit. A v těchto dvou případech mi Kia prostě přijde pohodlnější, prostornější a hezčí...
Pokud hybridní Toyotu, tak RAV4. Ta mi dává veliký smysl, a to ve všech ohledech (až na ta nešťastně umístěná tlačítka ovládání oken - ale to je detail).
16. 12. 2016 10:04
Re: NIRO
Pravda, RAV4 Hybrid je fantastické auto, klidně i jako předokolka. Je až neuvěřitelně prostorná a kvalitní, zvenku zároveň stále příjemné, uměle nenafouknuté rozměry. A 2,5 Hybrid vážně jede jak z praku, cena je navíc snad až dumping mi přijde, za to, jakou nabízí techniku, cena naprosto srovnatelná či nižší s méně výkonnými 2,0 diesely konkurence.
Avatar - Jaros71
16. 12. 2016 11:53
Re: NIRO
Jenže když RAV4 zrušili diesel , tak už nemají 4*4...u SUV velký problém.
PROTO NÍZKÁ CENA.
Avatar - flepper
16. 12. 2016 13:11
Re: NIRO
maju predsa 2,5 Hybrid 4x4 v Rav 4 .......
16. 12. 2016 13:52
Re: NIRO
A taky 2,0 benzin 112 kW 4x4 automat ;-)
Avatar - Sumi2000
17. 12. 2016 00:39
Re: NIRO
Když někdo chce SUV v 4*4 bere diesel..vyšší krout'ák , meně to žere v terénu..
Navíc má RAV4 Hybrid směšně nízký podvozek...to už není SUV.
17. 12. 2016 21:18
Re: NIRO
SUV v terene? Asi žijem v inom svete... do terenu tak Patrol či Defender... nie RAV4...
Avatar - Emel
16. 12. 2016 10:56
Re: NIRO
U Kie jsem nikdy žádné super slevy nedostal (teda já auto nekupoval, jen poptával).

Podle testu je pohodlnější (podvozkově) Auris, pro mě je i hezčí.
Avatar - removed
16. 12. 2016 11:14
Re: NIRO
Vždyť víš, že tohle je vždy "člověk od člověka"...
Avatar - Emel
16. 12. 2016 12:00
Re: NIRO
Nevím, nemám ten pocit... spíš záleží na době, jestli mají nějaké akce zrovna, jestli je model nový nebo výběhový apod.

Respektive takhle - Kia má akční ceník a ty slevy tam jsou třeba 60.000, to samozřejmě jo. Oni už všichni mezitím zapomněli, že je taky nějaký neakční. Takže sleva proti běžné ceně je super, ale z toho akčního ceníku už pak spíš kosmetická - to je aspoň moje zkušenost se Ceeem.
16. 12. 2016 12:44
Re: NIRO
Zlavy su asi len pre tych, co na nich predajcovia mrkaju ockom ;)
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2016 10:52
Re: NIRO
Zde M. Foft předvedl solidní práci, v zásadě se vším souhlasím (i když jsem auty nejel). :yes:

Závěr vidím takový, že kdo skutečně potřebuje velký kufr, tedy rodiny s kočárkem apod., volbu vyhrává Auris. Já bych vybral Niro, hlavně kvůli modernosti, klasickým ovladačům ventilace, sezení za volantem, přesvědčivější dynamice a projevu převodovky (radši občas cuknutí, než vytí motoru). Tažné zařízení se taky hodí, už jen pro nosič kol. Kdo jezdí rád na hory, lyže a kola, ten spíš upřednostní Niro.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 10:58
Re: NIRO
aj mne sa viac paci niro...a mrkni si ako vcelku pekne uz vyzera aj biely zaklad na 16tkach... tu nic viac netreba... a ten uz bude spotrebou prijemnejsi ako na 18tkach ... inak aj ten kufor je vcelku fajn.. kolko podobne dlhych crossov aj nehybridnych ho nema o moc litrov vacsi... koniec koncov aj taky rapid spaceback ma mensi kufor hoci je podobne dlhy .. a mnoho rodin ho bezne kupuje ;-) aj ako auto na rodinne ucely ... teda neraz ako jedno jedine auto na vsetko

niro ma tu vyhodu ze je cross... zvysena svetlost sa ti dnes paradoxne uz zide aj v meste... lebo kdejakych retarderov a vysokych obrubnikov kvoli ktorym sa aj zle parkuje mame viac ako pred xy rokmi... aj vyssi posed sa tiez rata ... nie kazdy ma rad ked sa musi do auta skladat ako sardinka.. zvlast vyssi ludia alebo starsi ti ocenia vyssi posed
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2016 11:40
Re: NIRO
A to je Niro jen o 6 cm vyšší, a jak mu to pomohlo. Hlavně v interiéru, samozřejmě část z těch 6 cm padlo na světlost podvozku, která se taky hodí i ve městě, kam toto auto pasuje jak pr... na nočník.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 12:14
Re: NIRO
velakrat sa mi stalo ze som ani so sportbackom nemohol v klude zacuvat nadoraz kolesom kedze ma priecne ulozeny a dost nizko polozeny vyfuk... a este ked vzadu mas dve osoby tak auto este viac klesne... a aj s feldou neraz sucham zasterky take tu u nas mame miestami "hradby" na parkoviskach... neviem co to za modu..... ale hodne zneprijemnuju parkovanie ... pritom take niro ale aj iny bezny cross tento problem poriesi hravo takze ano.. aj v meste ( alebo niekto prave hlavne v meste ) vyssiu svetlost velmi oceni :yes:

mne sa paci to nove sandero stepway... len skoda tych motorov ... keby to malo 1,6 z dustera tak ho uz hadam mam aj doma .. tu to neskutocne prekaucovali motoricky .. inak super auto
Avatar - removed
16. 12. 2016 11:26
Re: NIRO
ano, ty klasické ovladače palubních systémů bylo úplně to první, co mě při posazení no nira naplnilo radostí... obrovské plus.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 11:37
Re: NIRO
niro vali ;-) :yes:

paci sa mi cim dalej tym viac... mal som moznost ho vidiet zblizka detailne na jednej promo akcii a pohladom nakuknut do neho.... posobi moc kvalitne a hodnotne... povedal by som ze uz nieco ako vacsia optima alebo sportage ... a niro mi prislo vlastne aj vacsie ako sportage svojou kabinou... takze kto nepotrebuje 4x4 a chce rodinnu ale zaroven aj stylovu a vyssie posadenu kiu ten uz nemusi volit len dizlovy sportage... ale za jeho cenu si moze kupit niro s automatom ;-) ktore je podla mna zmysluplnejsie ako 2kokovy sportage s crdi za podobnu cenu ... tu niro boduje... v tomto poraza uz nejden podobne velky dizlovy SUV voz ktory uz nebude vedla nira ani lacnejsi ani usporneji ... a asi ani priestrannejsi .. ja niro vidim ako velmi dobre posadene auto... a pockajme rok dva a uvidis ze taketo niec uz bude mat takmer kazdy .. a uz len cakam kto niro zacne ako prvy v tomto hybridnom cross segmente nahanat ( asi C-HR ) ;-)
Avatar - removed
16. 12. 2016 11:51
Re: NIRO
CH-R asi ne. Vzadu tak trochu klaustrofobie. Výborné auto (a překrásné), ale spíše pro mladé páry se smyslem pro designový humor. Niro na mě naopak působí jako normální auto s vysokou užitnou hodnotou. Korejci jdou hodně kupředu, konec konců, nejzajímavější trh pro hybridy mají za humny - Čínu. A Čína má sakra zapotřebí začít ve svých obrovských městech řešit emise... a dělá to.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 12:05
Re: NIRO
blizka budnost je aj v eu asi prave o hybridoch.... ci uz yaris auris niro alebo ioniq... proste taketo nieco vidim ako trend najblizsich 10-15 rokov .... staci si len vyguglit a behom par minut zistime ze hybridy uz chysta takmer kazda znacka... od lacnej cez sportovu.. aj cez SUV az po luxusnu .. tu cena a segment uz nehra rolu... hybrid chce mat dnes uz kazdy a kazdy ho aj potrebuje... a zamrzi fakt ze aj taka krasna nova C3 este stale neponuka hybrid podobny yarisu .. alebo aj nova micra ktora hra hodne na modernu ale miesto toho tam stale cpe tazky dizel... rovnako aj nove rio uz mohlo mat hybrid alebo aj nova i30 velka skoda.. tu toyota nadalej dominuje a udava tempo ... mna tesi ze kia ho ma aspon vo forme nira ( ak neratam optimu ) .... ktore je ozaj vcelku sikovne a na pomery hybridov stale este celkom dostupne a zmysluplne... mazda ma svoje skyactive technologie napriek tomu si myslim ze by novej CX-5 nejaky ten paradny hybrid po vzore RAVky slusal.. co uz.. inak aj nove ASX ( raz sa ho urcite dockame ) je dost mozne ze uz prejde na hybrid a vynecha dizel... fak tu vidim cestu.... lebo zaplava dizlovych SUV poskakujuce po meste to je zly sen... s tym proste bude treba nieco urobit aj ked sa to mnohym nebude pacit ;-\
Avatar - removed
16. 12. 2016 12:16
Re: NIRO
Mazdě chybí v portfoliu hybrid jako čert. To je absolutní pravda a dobrá poznámka.
Když ohlásila Mazda spolupráci s Toyotou, myslel jsem si (přál jsem si), že by ta spolupráce spočívala v oblasti hybridních technologií. Vlastně ani nevím, čeho se ta spolupráce týkala. Jen matně vzpomínám, že udělali nějakou malou Toyotu na platformě Mazdy 2.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 12:28
Re: NIRO
tie skyactive miestami dokazu mozno nahradit aj dizel ... povedzme z hladiska nakladov a celkovej pouiztelnosti su ozaj velmi dobrym kompromisom neraz aj k dizlom ale hybrid mazdu v blizkej buducnosti urcite neminie... to nejde osalit... hlavne ked vidime aku silu hybridy maju a aky hybridny zatah od konkurencie sa chysta .. tu mazda nesmie zaspat... bola by to len jej skoda... na druhej strane ale treba povedat ze ak este skyactive nadalej kusok zlepsia tak isty cas im ten hybrid mozno az tak citelne chybat nebude aj ked ... hm... ten masivny hybridny trend je zda sa neodvratitelny a mazda sa mu nevyhne
Avatar - removed
16. 12. 2016 12:33
Re: NIRO
No, tady jsem něco našel (viz odkaz)...nicméně... zatím kde nic tu nic
[odkaz]
Hybrid-trend je neodvratitelný, v tom máš absolutní pravdu.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 12:37
Re: NIRO
zaujimave ;-) .. a ja som si takmer isty ze aj misaka nissan zobral prave aj kvoli tym jeho uz dost dobre zmaknutym hybridnym technologiam ... lebo tie renault - nissan do buduca asi rad vyuzije ;-)
Avatar - removed
16. 12. 2016 13:02
Re: NIRO
u mišáka a nissanu bych to viděl jen na klasický tvrdý obchod... vzpomeň si, co tomu předcházelo
16. 12. 2016 21:19
Re: NIRO
Skyactiv maju kamen urazu v meste. Na mojej trojke dvojlitri v pohode chodim na dialnici pod 6,5 a po okreskach okolo 5, ale v meste to zerie - sice rozhodne nie dvojmiestne nad 10 ako vedia ine auta, ale pokazi to priemernu spotrebu o pol litra aj liter...

Na popochadzanie v meste je spalovaci motor kratky - benzin tu zerie viac a diesel vyraba jedy a kazi sa, plyn sa zase dlho zapina... Kedze trend je jasny - vacsina populacie bude zit v mestach a okoli, hybrid aspon v mild forme bude aj podla mna neodvratitelna nevyhnutnost...
Avatar - removed
19. 12. 2016 10:04
Re: NIRO
na atmosférický dvoulitr je to spotřeba fakt v pohodě... vlastně malej zázrak.
20. 12. 2016 00:49
Re: NIRO
Na Auris existuje zadní nosič kol.
17. 12. 2016 09:48
Re: NIRO
Cely problem vidim v tom ze zvolili komponenty ktore nebudu dlhodobo spolahlive... Priamy vstrek motor...dvojspojkovu prevodovku...toyota je jednoducha a preto dlhodobo spolahliva .... Tu kia nema sancu.
16. 12. 2016 10:02
Spotreba jako uplne normalni Golf
Golf s 1.0 tsi nebo 1.2 tsi ma stejnou, mozna nizsi spotrebu.
Golf 1.4tsi ma spotrebu zhruba o 0.5l vyssi.
Jakykoliv diesel v Golfu ma o litr az dva nizsi spotrebu nez tyto dva hybridy.

Takze v cem je problem?
V tom, ze soucasny Prius ma spotrebu nekde o 1-2 litry nizsi nez tyto dva vozy.

Takze suma sumarum jsou tohle dost nepovedene hybridy, ovsem to neznamena, ze jsou hybridy k nicemu (Prius je dobra vec a jezdil jsem v Mondeu a taky v pohode s prekvapivou spotrebou).

No a bez nejaky statni dotace / ulevy na dani atd. je koupe techto dvou blbost (nebo jen pro pocit "ted jsem zeleny)..
Navic koupi techto dvou hybridu znecistite planetu vic, nez tim (i dieselovym) Golfem - vyroba baterii je totiz dost prasacka zalezitost.

Napada me "nechci slevu zadarmo" ... :-)
Rozbalit vlákno
17
16. 12. 2016 10:08
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
jasně, chci vidět golfa s běžnou spotřebou 3,3l. Podívej se na ten spritmonitor a věř mi, že v německu se jezdí rychleji i s těmi hybridy, 5,3 průměr na spritu mi přijde skvělý na 1,8 benzin hybrid a opravdu hustou dálniční síť. Jakékoli 1,2 TSI v takhle velkém autě nemá dlouhodobě šanci jezdit za méně než +1 litr, 1,6 TDI přinejlepším s podobnou spotřebou. Reálný život Praha a okolí - Hybrid jednoznačně úspornější než jakákoli nafta, benzin ani neuvažuju
16. 12. 2016 23:11
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
On však parametry 1,8 nemá, protože to efektivně ani 1,8 není. Tak proč ho porovnávat s 1,8?
16. 12. 2016 10:21
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Tá spotreba u novinára je proste taká. Ak by si on platil auto a benzín sám, v meste by na aurise hybride jazdil časom za 4,5 a na dialnici aj pri max povolenej rýchlosti za 6. Mne na dialnici corolla s 1,6 zežere 6,5 a to je full benzín.
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 11:01
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Nejde o "spotrebu u novinára", v rámci testu musíme absolvovat měření na letišti i dynamické zkoušky jízdních vlastností, režim aut je jiný, než u majitelů. Navíc jsem s oběma vozy jezdil tak, jak by to hybridy nebyly, neočekávám, že by majitel rodinného kombi jezdil stejným stylem jako majitel priusu.
16. 12. 2016 10:35
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Tak to bych chtěl vidět:
Tady máš reálné spotřeby, ať vidíš jaká je skutečnost:
Auris:
[odkaz]
Golf TSI:
[odkaz]
Golf 1,6TDI:
[odkaz]
Golf 2,0 TDI:
[odkaz]
Golf 2,0 TDI automat:
[odkaz]

Auris je úspornější i proti 1,6TDI a to nemluvím o spolehlivosti (resp. servisních nákladech), která je Aurisu hybrid výrazně vyšší než u Golfu. Zvlášť to vynikne proti dieselu. A to je Auris výkonnější a v automatu. Navíc v reálném světě a v rodinném využítí, se jezdí hlavně město a okolí a tam vážně golf do 4l jezdit nebude.
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2016 11:34
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Když jsme u té techniky, tak je škoda, že v testu nezaznělo, že Auris používá 2 elektromotory, a to o pár % zvyšuje spotřebu, protože 1. el. m. vyrábí energii a 2. el. m. spotřebovává, oba samozřejmě s určitou účinností (např. 96%, tzn. 0,96*0,96=92%).

U Nira mi nesedí 77 kW a 147 Nm, když klasické GDI dává 99 - 103 kW a 165 Nm. Domnívám se tedy, že i Niro využívá Atkinsonův cyklus, čemuž by ty hodnoty odpovídaly.
16. 12. 2016 13:11
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Bohužel se ten technický popis z článku nějak celkově vytratil.

Sice jeden energii vyrábí a druhý spotřebovavá, ale ten vliv na účinnost nebude v celkové bilanci tak striktní, protože s rostoucí rychlostí je ten elektromotor na planetě víc a víc "mimo hru". A tomu elektromotoru na výstupním hřídeli navíc může pomoct energie z akumulátoru. A při EV módu a při dobíjení brzděním to je to samý jak Niro. A Niro má zase větší ztráty v převodovce.
U Nira jsou výhodou ty Li-Pol akumulátory. Jestli využívá Atkinsona netuším, ale mohlo by být.

Mě tam hlavně chybí kolik se dá ujet jen na elektriku.
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2016 13:45
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Ztráty v převodovce dělají kolik %? Účinnost soukolí s šikmým ozubením bude někde kolem 95%. V testu jsem nenašel, zda jde o suché nebo mokré spojky, ale pravděpodobně jsou použity suché, takže účinnost spojek téměř 100%.

Pohonné ústrojí je rozhodně modernější v Niru, vyšší spotřeba jde na vrub větší výšce a hmotnosti a možná chybějícímu Atkinsonovu cyklu.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 22:36
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
navyse ak by to malo zakladne 16tky tak spotreba este o nejakych par deci poklesne ( lebo aj papier na 16tkach fakt udava mensiu spotrebu ako na 18tkach ) co je podla mna uz slusna hodnota na taketo crossoverove auto ... na druhej strane zase nemozeme mat rodinny cross a chciet aby to slo zadarmo ze? ... to potom mozeme jazdit bicyklom alebo kolobezkou ak chceme byt v tomto setreni maximalisti
16. 12. 2016 23:21
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
To nebude tak úplně pravda, protože výkonnější HSD mají druhý planetový převod právě proto, aby ve vyšších rychlostech šel menší podíl výkonu elektrickou cestou, která je ztrátovější. S tím se samozřejmě pojí spojky (respektive brzdy). Těžko by to dělali z plezíru.
Avatar - Jaros71
16. 12. 2016 11:56
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Na papíře dobrý.. :yes:
Jenže tvrdý dopad je neprodejnost auta jako ojetiny..
Životnost baterií si každý spočítá..a ojeté to nekoupí...nebo za babku.
U dieslu se ojeté auto prodává samo.
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2016 12:54
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Tyhle pohádky platí akorát u hloupých čecháčků. Moudří lidé už dávno vědí, že životnost baterií není vůbec problém. Nakonec, spousta Priusů starších generací to jen a jen dokazuje.
16. 12. 2016 13:02
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Jak jsem psal o kus výš:
No mám takový pocit, že klientela pro hybridy už se začíná objevovat, před pár lety byly ojeté Priusy za hubičku a dnes už jsou o dost dražší. Asi přibývá těch, co si uvědomují, že hybridy od toyoty jsou nejspolehlivější ojetina s nejlevnější údržbou a navíc velmi nízkou spotřebou. Baterie vydží přes půl milionu bez ztráty kytičky. Diesel v kategorii 5-7 let je proti tomu finanční sebevražda. U hybridu nemusíš řešit vstřiky, dvouhmoťák, DPF, který u takhle starých ojetin hrozí.
A odteď za 5 let bude těch co prozří z poblouznění, které v ČR vzniklo trvanlivou a úspornou Octavii I 1,9TDI, mnohem víc.
A když vezmu poměr cena/výkon, co teď nabízí auris Hybrid TS v rámci "Toyota výhodně", tak ve své třídě nemá moc konkrurenci a to bez ohledu na palivo.
Avatar - Sumi2000
17. 12. 2016 00:46
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Pár fanatiků...či spíše fandů?hybridů či elektromobilů na auto.cz , to je fakt kupní síla.. >:D
Tisíce prodaných Priusů a miliony dieslů..lidi mají jiné priority.
Můžete si tady psát co chcete..v autosalonech se pak prodá diesel.
A já vím , lidi jsou to hloupé stádo..blablabla...
Jenže to stádo kupuje to o co má zájem.
17. 12. 2016 01:19
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Za rok, za dva, sa zacnu merat realne emisie z prevadzky ... a stado zacne kupovat hybridy ... pretoze dostane nove nariadenie v podobe prisnejsich noriem. :-)
Ak niekto dnes kupi diesla vs hybrida, za kolko ho preda o 5-10 rokov, ked budu platit prisne normy? Kto kupi diesla a kto hybrida?
16. 12. 2016 23:28
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
Baterie budou zajímavé u elektromobilů a plug-in hybridů, protože u nich má člověk nad dobíjením kontrolu a oddělá si je sám. U dobře udělaného full hybridu, a že ty od Toyoty jsou, to není problém, člověk do toho počítači moc kecat nemůže. A výměna je dnes celkem levná. Nemluvě o tom, že není problém posoudit stav baterie.
16. 12. 2016 23:15
Re: Spotreba jako uplne normalni Golf
S čím to porovnáváš? Nemá smysl porovnávat spotřebu v testu se svou nebo snad se spritmonitorem.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 10:20
zaujimavy test
dvoch vkusku netuctovych aut... tak tu niro konecne mam ( inak vdaka Honzo za avizo ... vidis.... mlcal som ako ryba :-) ) ... ale priznavam ze necakal som ze tu niro bude porovnavane hned aj s Aurisom .. aj ked piatky su povacsinou take ze testujete dva vozy navzajom ... takze este raz vdaka .... takze na novy rok dame optimu GT? .. srandujem :-) ... predpokladam ze kia ma uz vystarane ;-) ... teraz pride na rad C-HR od toyoty dufam.. dalsi podla mna zaujimavy hybrid ... aj ked tam ta zakladna 1,2 turbobenzin z aurisu bude asi najziadanejsia verzia ... ;-)

z tejto dvojice by som si vybral niro.. ale na 16tkach... vdaka comu bude uspornejsie a podla mna vyzera na nich tiez uz tiez velmi dobre a mozno este viac "pouzitelne" ako na tychto sice peknych ale az moc nizkoprofilovych 18tkach na ktorych uz cesta k chate alebo kdesi mimo asfalt moze byt utrpenim..
Rozbalit vlákno
8
16. 12. 2016 10:27
Re: zaujimavy test
CH-R som si bol pozrieť a keď Ti mám pravdu povedať, tak je to imidžovka ale nie pre mňa. Zabíja to sedením vzadu. Kľučka na dverách pre decká vysoko, pre dospelých málo miesta a pre všetkých vysoká spodná hrana okna. Ale akože pre oslovenie rovnakej skupiny ľudí ktorých ohuroval Juke, to asi áno. Len si niesom istý tou cenou, predsa len Juke bol (je) lacnejší a to o dosť. A na rozdiel od Juke je CH-R fakt pekné auto.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 10:32
Re: zaujimavy test
je mi jasne ze C-HR mieri inde ako niro.... C-HR vidim kdesi na pozicii nissanu juke.. alebo mazdy CX-3 ... cize takej skor stylovky .... teda na mieste kde budu vpredu sediet dvaja dospeli a vzadu maximalne len dve deti... ako rodinne auto to teda nebude to je jasne... lebo niro uz v pohode odvezie aj 4 dospelych a vnutornym priestorom je rodinnejsie zalozene... tazko povedat co ma k niru momentalne najblizsie ... mozno aj novy crossoverovity scenic ma dnes k nemu uz dost blizko svojim ponatim a zameranim aj rozmermi ... samozrejme hybridne technologie dajme teraz bokom .. hladam auto s podobnym zameranim a kasnou ako niro... kedysi by to bol dodge caliber... ale dnes ho uz tu nemame

C-HR som spociatku tvrdil ze sa mi moc nepaci.... za tymi prednymi kukadlami si stojim.. mali byt proste uz mensie ... ale ok... na druhy alebo treti pohlad mozem povedat ze C-HR sa mi uz pozdava viac teda hlavne ako celok.... lebo napriklad tie zadne klucky tiez nemusim .... kazdopadne o uspechu C-HR asi nik nepochybuje... ludia dnes uz chcu prave taketo vozy... a mna by neprekvapilo keby C-HR bola v eu megatrhakom ako povedzme juke alebo CX-3 :yes:
16. 12. 2016 10:49
Re: zaujimavy test
C-HR je naprosto jiná kategorie nez Juke. Jde v lepsím pripade proti CX-3 (ta je výrazně menší a postavená na základě "2"), HR-V a zejména proti Qashqai. Kvalita zpracování a celkový pocit z kvalitního auta je u C-HR o světelné roky dál, v této kategorii má až prémiový interiér a kvalita jízdy a podvozku obecně je úplně někde jinde.. Běžte se s C-HR svézt. Zvenčí možná je kompaktní, ale uvnitř až překvapivě prostorný interier a nový hybridní pohon 4.generace a platforma TNGA (shodná s posledním Priusem) je na absolutním vrcholu třídy. Cena je naprosto opodstatněná a již v základu je C-HR vybaven mnohem lépe než konkurence. Nehledě na to, že je to "stylovka" ;)
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 10:55
Re: zaujimavy test
HR-V sa mi zda praktickejsie ako C-HR z pohladu zadnych sedaciek ... povedal by som ze HR-V je tiez uz skor rodinnejsie auto oproti skor stylovej C-HR alebo C-X3 ale ok nesedel som v nom .. konstatujem len na zaklade nejakych tych testov a foto ktore som uz omrkol... inak C-HR sa mi zda zase ako celok zmysluplnejsie ako CX-3 ktora mi pride zase uz fakt moc mala... tam je to ozaj len pre dvoch pomaly uz... mame jednu na ulici tmavu a vzadu je to ozaj uz len pre deti.. skoda... to auto je hodne nizke a male.. z fotiek sa mi zdalo vacsie... ale v reale je ozaj malicke .... povedzme juke uz posobi SUVeckovitejsie alebo aj HR-V...
16. 12. 2016 11:02
Re: zaujimavy test
C-HR opravdu mate tělem. Mám 190 a v málokterém autě si sednu podohlně "za sebe". Ok, výhled ze zadních sedaček není kdovíjaký, ale je to přeci "coupé high rider" ;) Pozice za volantem opravdu skvělá, sedadla perfektní, velká, pohodlná a zároveň s výrazným bočním vedením. To auto je zajímavé i řidičsky, má velmi přesné řízení ze strmým převodem. Uvnitř pocit jak z o kategorii většího auta, ne nepodobný např. Lexusu NX. Resp. kdyby měl Lexus menší SUV velikosti C-HR, stačilo by přelepit znak a nad kvalitou interieru a celého vozu by nikdo neohrnul nos ani v prémiovém segmentu.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 11:12
Re: zaujimavy test
verim ze toyota je super... spracovanim aj kvalitou nepochybujem ze patri k tym najlepsim v segmente .... ak je priestranna aj vzadu tak fajn... asi fakt klame telom ... ved o C-HR sme nejaky ten testik este ani nemali takze tu sa nejako nehadam ... ale CX-3 je vzadu fakt mala .. to potvrdi aj nejeden test od testerov ktori to sa autami vedia... na CH-R sa mi najviac priznavam paci prave to ze na rozdiel od nira ponuka aj klasicky motor.. sice turbo ale solidny 4valec 85kw ktory bude cenou aj vykonom asi ideal... skoda ze niro nema aj nejaku klasiku ( povedzme 1,6gdi alebo to nove 1,4 turbo z i30 .. slusalo by mu to ) ale chapem genetiku nira a asi to tak ma byt.... paci sa mi ze ozaj vie jazdit celkom usporne a zaroven nerobi nejake velke kompromisy ako hybridna optima.. proste vyzera uplne "nehybridne" a to sa mi paci... ja ked som niro videl stat na parkovisku tak verim ze 9 ludi z 10 ktori by povedali ze ide o klasicke SUV... proste ziaden hybrid... kdezto napriklad prius posobi az moc "scifi" a to sa mi zase uz nepaci... ale zase niekto takuto originalitu vyhladava .. ok
16. 12. 2016 11:32
Re: zaujimavy test
S Nirem jsem měl šanci jet a jízdní vlastnosti mě naopak naprosto nepřesvědčily. Nejsou ani průměrné z mého pohledu. Přišlo mi to hodně "americké", jakákoli chuť na byť jen svižnější jízdu mě velmi rychle přešla :no: Sice "rodinný" vůz, ok, ale jízdní vlastnosti jsou i o bezpečnosti a já se bezpečně a jistě tedy rozhodně necítil.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 11:55
Re: zaujimavy test
chapem.... no mne by svojimi parametrami urcite stacilo... zvlast ked zvazim orientaciu auta... ako ano... pacilo by sa mi keby to malo aj nejake silnejsie tgdi povedzme zo sportage ;-) ale co uz... niro bude skor klido pido auto... ktore sa bude prepletat mestskymi ulickami a cez vikend ho majitel zoberie kdesi do prirody na zahradu ... mozno aj ta suhra s hybridom je len o zvyku a casom sofer z neho dostane viac dynamiky ako na prvykrat ked sa mu moze zdat komotne a nemotorne...
16. 12. 2016 11:02
kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
neujizdi nam tak trochu vlak?

nebylo by lepsi se konecne vybodnout na polepsovani nepolepsitelnejch dyzlu a tyhle sily vrhnout do hybridu??

jinak, na horach je krasne sjezdovky perfektni, vzdousek cistej, jen ta cesta za smradlavejma dyzlama to kazi...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 11:20
Re: kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
suhlas.... ale zober si ze len v priebehu par mesiacov uz prislo niro ioniq C-HR a chysta sa mnoho dalsich hybridov.. zlepsuje sa to... chysta sa uz aj hybridny mini countryman... a par dalsich ... ja len nechapem na co niektori stale este cakaju a pozeraju ako im konkurencia ukusuje z kolaca .. zvlast PSA ktore pritom uz v minulosti nejaky ten zaujimavy hybrid podobny niru predsa malo ( 3008 a dokonca v 4x4 ) ....

je len otazka casu kedy budeme len s problemami hladat znacky ktore hybrid este nemaju
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2016 11:25
Re: kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
Renault jede spíš čistou elektřinu, stejně jako BMW. VW ukázal, že smysl elektromobility zatím moc nepochopil.
Peugeot a Citroën už hybridy měli, ale nepochopitelně spojené s dieselem...
16. 12. 2016 12:08
Re: kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
Co e-Golf, GTE Golf a Passat?
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2016 12:54
Re: kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
Ty GTE jsou právě projev toho nepochopení. eGolf taky nijak neexceluje.
16. 12. 2016 13:31
Re: kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
Co je na tom k nepochopení?

[odkaz]

nebo na tomto?

[odkaz]

Zdá se ti to neekonomické?
16. 12. 2016 15:35
Re: kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
BMW hybridy:

i8
330xe
225xe
740e
X5 xDrive40e
...a rada 5 bude jiste brzy hybridem doplnena, mela ho i ta minula.

Cistou elektrinu umi jen jedno BMW - i3. A i to se dela s range extenderem - tedy se spalovakem.

VW hybridy:
Passat GTE
Golf GTE

VW elektromobily:

e-Up!
e-Golf

Tedy nejprodavanejsi auta nabizi prakticky ve vsech variantach, to je v soucasne produkci unikum.
16. 12. 2016 18:42
Re: kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
Porovnaj si ceny Toyoty a D3. :-)
18. 12. 2016 15:31
Re: kde je vw, renault, bmw, mb a ostatni eu vyrobci???
Co to ma spolecneho s tim, o cem se bavime?
16. 12. 2016 11:05
mohl by mi ctěný autor osvětlit
co je na designu KIA NIRO tak trošku mimo ? >:D :no:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Jaros71
16. 12. 2016 11:57
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
Taky se mi to nezdá..asijský nepěkný design má tato Toyota.
16. 12. 2016 12:18
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
Souhlas, není to nic extra noblesního, ale nijak ošklivé auto. Oproti Aurisu v kombíku přímo krasavec.
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 12:30
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
My ale neřešíme "líbivost". Mně se niro také líbí. Ale vypadá prostě ...neaktuálně ;-)
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 12:33
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
vyzera skor americky uznavam... mne pripomina dodge caliber ... ale neaktulne? podla mna je praveze az moc aktualne... ale je to aj vec pohladu ok.. ;-) .. nazivo sa mi ale paci... je hodne mohutne siroke... pritom take vcelku kompaktne.. no proste taka zvlastna kasna voci kusok uz vajcoidnejsej konkurencii ... ale o to zaujimavejsia a nezamenitelna
Avatar - Emel
16. 12. 2016 13:06
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
Když si odmyslíš ten zadní nárazník, tak je Auris docela fajn, ne?
Avatar - Michal Fokt
16. 12. 2016 12:28
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
Design. Není v souladu se současnými trendy. Není ani fluidní, ani hranatý, je oblý a nevýrazný jako auta před 10 lety.
16. 12. 2016 13:29
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
Už při představení jsem se netajil tím, že na mě design působí sice relativně uhlazeně, ale dost unyle. S tím souhlasím, ne však nemoderně.
16. 12. 2016 15:51
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
Je to nemoderni, tim stylem mi to pripomina druhou generaci Scorpia. Ale nebavi me slovickarit :-)
Avatar - Sumi2000
17. 12. 2016 00:50
Re: mohl by mi ctěný autor osvětlit
Zato ta Toyota vypadá jako kosmická žehlička.. >:-[]
Jako sci-fi dobrý , doma bych ji nechtěl , leda na Marsu..
16. 12. 2016 17:59
GDi pracuje rovněž v Atkinsonově cyklu
Proč si než něco napíšete neověříte údaje? Niro používá 1.6 GDi v Atkins cyklu s učinností 40 procent čili uplně stejně jako Auris. Opravdu diletanství.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
16. 12. 2016 19:34
Autorovi
:yes: za to, že už jako asi poslední z redakce reaguje v diskuzi.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2016 22:30
Re: Autorovi
aj Honza zvykne debatit a odpisovat ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
16. 12. 2016 21:16
Nějak jsem nepochopil
jednu věc, Toyota je především úsporné auto s výkonem do 100 Kw, tak proč je sakra na pneu 255/40 R 20??? A nebo je to chyba redakce?
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2016 15:33
Re: Nějak jsem nepochopil
Tobe rikaj "rychlik", ze jo? >:D >:D >:D