Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Optima Plug-in Hybrid – Napravení reputace?

Hybridní varianta minulé generace Kia Optima to v našem testu dost „schytala“. Dokáže nový plug-in hybrid obhájit vysokou pořizovací cenu? A je slibovaná spotřeba 1,6 l/100 km v praxi vůbec dosažitelná?
Zpět na článek
14. 12. 2016 09:42
14. 12. 2016 10:46
14. 12. 2016 10:55
14. 12. 2016 11:00
14. 12. 2016 11:22
14. 12. 2016 11:25
14. 12. 2016 11:48
14. 12. 2016 12:05
14. 12. 2016 11:39
14. 12. 2016 11:47
14. 12. 2016 11:54
14. 12. 2016 12:15
14. 12. 2016 12:25
14. 12. 2016 11:02
14. 12. 2016 11:22
14. 12. 2016 10:55
14. 12. 2016 11:22
14. 12. 2016 10:15
14. 12. 2016 10:20
14. 12. 2016 10:21
14. 12. 2016 10:23
14. 12. 2016 10:48
14. 12. 2016 10:56
14. 12. 2016 10:57
14. 12. 2016 10:53
14. 12. 2016 10:52
14. 12. 2016 11:37
14. 12. 2016 11:48
14. 12. 2016 11:51
14. 12. 2016 12:13
14. 12. 2016 12:55
15. 12. 2016 00:22
15. 12. 2016 08:42
14. 12. 2016 12:32
15. 12. 2016 14:59
15. 12. 2016 16:10
15. 12. 2016 22:47
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 09:42
niro
tesil som sa na niro... popravde som ho tu cakal skor ako hybridnu optimu ktora nie je az taka "prelomova novinka" na rozdiel od nira.... tak nic ;-\ .. zrejme az po novom roku
Rozbalit vlákno
16
Avatar - removed
14. 12. 2016 10:46
Re: niro
... a že je NIRO v poměru užitná hodnota/cena velice zajímavý vůz... souhlasím s tím, že test KIA NIRO by byl fajn.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 10:55
Re: niro
NIRO vypadá zajímavě, ale já jsem rád za každý test Optimy, to auto se povedlo, stejně jako Ceed a Kia tím dává najevo, že se musí brát vážně i v takových zemí, kde již desítky let vládne VW :). Z toho auta jsem byl velmi mile překvapen.
Avatar - removed
14. 12. 2016 11:00
Re: niro
Zcela upřímně - pokud by standardní Optima měla použitelnější diesel (tisíckrát opakované, já vím) a trochu citlivější řízení, klidně bych do ní za rok, až mi skončí operák na Forďáka....klidně bych do ní šel.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 11:22
Re: niro
Já ti rozumím, i kombík je opravdu povedený, proti Fordímu kombiku má užší kufr, ale což, pro managera je to jedno.
Avatar - removed
14. 12. 2016 11:25
Re: niro
asi tak nějak... loďák sebou nikam netahám, notebook se mi vejde za přední sedačku a na to ostatní stačí kapsa na kreditku.
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 11:48
Re: niro
to jak moj kamarat ktory si na celodenny vylet na teryho chatu vezme jablko a dzus v krabicke ... ved pohoda klidek... ktory o takej bunde do dazda v zivote ani nepoul .. zatial co ja mam 5kg batoziny na chrbte .. ale ked mu potom nieco treba tak kazdych 10 minut ho cestou "zachranujem" .. ;-) to mas tak aj s autami... obcas sa praktickost zide ale je fakt ze z 90 percent proste nosime vzduch a to je podla mna problem sucasnej dopravy... cesty su preplnene pritom realne sa presuva po nich len "par" ludi .. a casom to urcite bude este vacsi problem ... kedze vacsich aut je stale viac a viac a paradoxne jazdia coraz pradnejsie a prazdnejsie ...
Avatar - removed
14. 12. 2016 12:05
Re: niro
Teď si úplně nevzpomenu, kde konkrétně v Evropě jsem to zažil, ale v jednom evropském městě mají pruhy pro vozidla, ve kterých jedou dva a více lidí... a jsou tací, kteří vozí takové ty plastové figuríny z výloh, aby to vypadalo, že mají obsazeno celé auto... a mohli v tom pruhu jet. >:D
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 11:39
Re: niro
ale litrovo ma optima kombik vacsi kufor ako sucasne mondeo kombi nie? mozno si zle pamatam neviem... ale tusim ze zrovna kufrom dnesne mondeo uz nedominuje
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 11:47
Re: niro
To nevím jak je to s litry, Mondeo V kombik má dost vysoko podlahu (aby byla vyrovnáva s nákladovou hranou), tudiž litrově je tam málo místa po roletku, méně než v MK IV. Ale auto je široké. Optima má dno níže, ale zase je hodně obestavěný z boku a přijde mi užší.
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 11:54
Re: niro
mondeo kombi ma papierovych 525 litrov ( ce je dokonca pod uroven i30/ceedu ) ... optima kombik ma papierovych 552 litrov... ale papier je papier takze v reale moze byt kombik od forda v tomto aj "vacsi" ziadny problem... ono obe vozy uz podla mna nehraju na maximalny kufor.. predosle mondeo este nahanalo litre ale to nove uz nie... optima to iste... jej kombik nema byt obytnym karavanom ale skor stylovka .. tak si to ziada trh .. ludia chcu styl a dizajn .. litre uz nedominuju
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 12:15
Re: niro
Předešlé Mondeo mělo méně, než třeba Octavia II a III, přesto jsem do kufru dal více věcí, hlavně objemějších, než do těchto aut. Litry v kufru jsou snad tou nejvíce manipulovávanou veličinou při tabulkovém srovnání auta. Důležitá je využitelnost a snadný přístup.
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 12:25
Re: niro
v tom suhlasim... prave preto ani netvrdim ze bude optima kombi kufrom priestrannejsia ako mondeo kombi navzdory vacsiemu papierovemu cislu

mne sa napriklad aj tych 280 litrov v susedovom pole zdalo akych si "biednych" zvlast voci tym 272 vo felde.. tak neviem... pride mi ze toto automobilky nemaju nejak jednoznacne zvladnute a... a zakaznik tym padom ma nejasno a doplaca na to .. a ma pocit ze kupil karavan ale v reale ma plytky kufor
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 11:02
Re: niro
ale zrovna tento hybridny kusok optimy zvlast vedla nira mi zmysel nedava... kedze niro je mozno aj priestrannejsie.. teda priestorom na hlavu aj kufrom urcite.... a zaroven je aj lacnejsie a sikovnejsie a s vacsou priechodnostou ... navyse niro ako cross ma smrc a styl .. kdezto tato "kompromisna optima" s bruchom na zemi, podivnymi kolami a minikufrom bude nadalej len okrajova zalezitost pre par vyvolenych... tu nejaky zvyseny zaujem nadalej necakam

PS: optima sa mi paci ale nie v tejto hybridnej verzi ... ked uz tak naslapana optima GT to uz bude ine kafe ;-) .. ta sa mi paci :yes:

ja uz ocakavam ze sucasna optima kedze uz prisiel kombik .... tak ze sa jej aj predaje v eu uz zvysia ... aj ked asi nadalej to chce viac motorov k uplnej spokojnosti
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 11:22
Re: niro
Ten hybrid smysl má, je to alternativa k naftě a Optima moc možností konfigurace nemá, tak díky bohu za každou.
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 10:55
Re: niro
mne niro fakticky pripomina dodge caliber... proste tym stylom kasne aj mierne zvysenou svetlostou .. vidim tu podobne "geny" len dodge caliber nebol hybrid ;-) ... ale skor len taky bezny "cross" aj ked v tych casoch ani neviem kam ho radili ci ku crossom ci hatchom ci kde....
Avatar - removed
14. 12. 2016 11:22
Re: niro
no, také tam vidím "americké geny"
14. 12. 2016 10:15
Tak
samozřejmě Kia a Volkswagen jsou v mainstreamu jediní kdo mají benzínové, dieselové a hybridní auto v jedné řadě. Třeba Ford Mondeo je něco úplně jiného. >:D
Rozbalit vlákno
15
14. 12. 2016 10:20
Re: Tak
Ford je přece luxusní značka, má Vignale >:D
14. 12. 2016 10:21
Re: Tak
Ten byl dobře. Tak to Škoda asi taky když má L&K. >:D
14. 12. 2016 10:23
Re: Tak
To je jenom výbava, ale Vignale je životní styl >:D
Avatar - removed
14. 12. 2016 10:48
Re: Tak
Tady máš něco k Vignale, ty životní style... ;-)
[odkaz]
14. 12. 2016 10:56
Re: Tak
Neber všechno tak vážně ;-)
Avatar - removed
14. 12. 2016 10:57
Re: Tak
vždyť s úsměvem... Ale přiznám se, že po Vignale trochu slintám... prostě se mi líbí
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 10:53
Re: Tak
Ne, Škoda, nepotřebuje LaK k tomu být prémií, Škoda tam je už od dob první Octavie TDI, zeptej se lidu ! >:D
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 10:52
Re: Tak
No, zkus si to ještě přečíst ;) Myslím, že na Ford nezapoměli :-)

"u jediného modelu nabídla zážehový, vznětový i hybridní pohon, na což v rámci mainstreamových značek dokázal odpovědět pouze Volkswagen a Ford."
Avatar - sybokcz
14. 12. 2016 11:37
Re: Tak
Nebylo to tam, četl jsem brzo ráno a byl zmíněn jen Volskwagen.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 11:48
Re: Tak
Tak to redakce v tichosti opravila >:-[]
14. 12. 2016 11:51
Re: Tak
To si piš jinak bych to zde nepsal. Číst umím a IQ pod osmdesát taky nemám.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2016 12:13
Re: Tak
Nemusíš se hned čertit ;)
14. 12. 2016 12:55
Re: Tak
Proč zrovna 80? >:-[]
15. 12. 2016 00:22
Re: Tak
A co treba Toyota s Aurisem?? Auris muzete koupit s benzinovou atmosferou, s turbem s dieselem nebo hybridem...
Avatar - Ozzman
15. 12. 2016 08:42
Re: Tak
Auris není střední třída, jinak máš ale samozřejmě pravdu :-)
14. 12. 2016 12:32
Zmysluplnost auta
Pri testoch alternativne pohananych druhov aut by nebolo odveci uvadzat aj aka je ekonomicka zmysluplnost kupy takehoto vozu. V cechach sice hladky dvojliter nemate, ale u nas je v rovnakej vybave o 12300 ecok lacnejsi ako hybrid. Z udajov teste moze hybrdid usetrit tak cca 5 eur na 100 kilometrov, co cenu vrati po 246 tisic kilometroch. To do toho neratam drahsi servis hybrdiu. Komu sa to ma oplatit?
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 12:38
Re: Zmysluplnost auta
benzin dvojliter ale predsa len bude pazravejsi ( bezne cez 8 litrov ) ... aj mne by sa to atmo 2.0gdi v praxi tiez pacilo v tomto aute ( zvlôast ked nenajazdim 30 tisic rocne ) ale napriek tomu 9 z 10 optim co zbadam v priebehu par mesiacov tak nesu oznacenie crdi ;-\ .. ale snad casom uvidim aj nejake to silne 2.0tgdi .. tu je este nadej :yes:
14. 12. 2016 12:45
Re: Zmysluplnost auta
Ratal som skor 9 litrov na sto pri benzine, vtedy to robi cca rozdiel 5 eur na sto pre hybrid. Komu sa to oplati ked auto stoji o 12300 viac?
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 12:51
Re: Zmysluplnost auta
sukromnikovi samozreme asi ziadnemu... ja nevidim zmysel hybridnej optimy napriklad vedla nira ... ktore fakticky stoji polovicu z tejto optimy ... a pritom ma vacsi kufor viac priestoru... v meste bude sikovnejsie.. zvladne dokonca aj nejaku tu polnacku k chate... a v neposlednom rade ma cross aj vacsi styl a smrnc ako tato nizko posadena optima s tymi podivnymi naraznikmi a kolami ktora je uz hodne o kompromisoch .... tadial bohuzial cesta nepojde .. to uz za podobne peniaze si radsej clovek kupi asi to silne tgdi 180kw a aspon si urobi radost... a uzije si trosku ;-)
14. 12. 2016 12:58
Re: Zmysluplnost auta
Aky je rozdiel v cene auta pre sukromnika a podnikatela? Ziadny, ci vyberam s dph alebo bez dph vzdy je to len kolko celkovo zaplatim. A tu ked sa ma nakup hybridu vratit po 10 - 15 rokoch, naco to kupovat. Toto je slepa ulicka.
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 13:14
Re: Zmysluplnost auta
ved ja sa nehadam ;-) ... za melon za mna radsej tgdi optimu .. a ked vyslovene setrit tak potom zobrat niro za polovicu ;-)
14. 12. 2016 14:56
Re: Zmysluplnost auta
Niro stoji tak 3/4 tohto, cize ked chce niekto vyslovene setrit, vezme nieco rovnako velke a vybavene za cenu o 10 tisic eur nizsiu ;)
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 22:38
Re: Zmysluplnost auta
zakladne niro stoji zhruba 23 tisic eur... a zakladna hybridna optima stoji zhruba 38 a pol tisic eur... takze stale je tam rozdiel nejakych 15 a pol tisic za ktore si vies k niru dokupit dalsie nove auto... povedzme ceed s gdi ...... ako niro je fakt podstatne lacnejsie a celkovo zmysluplnejsie a sikovnejsie ... uznavam ze nie az o polovicu ale 15 a pol tisic za porovnavane zaklady je masivny rozdiel .. tu hybridna optima mi nedava ziadny zmysel .. ako nic v zlom.. lebo klasicku optimu mam rad samozrejme a ta je ok :yes:
15. 12. 2016 08:20
Re: Zmysluplnost auta
Pri plne vybavenych autach o akom je clanok je ten pomer ceny 40 ku 30 a pochybujem ze nejaky technofil co zvoli hybrid kupi auto v zaklade. Ale nejde o porovnanie nira s optimou, to nie su konkurenti, ale ked porovnas niro s rovnako velkym benzinovym autom, je aj o 10 tisic drahsie, pritom je dost pomale. Sam pozeram podobne auto pre zenu a v porovnani s napriklad s-crossom nedava niro ziadny zmysel.
Avatar - 3_diamanty
15. 12. 2016 09:30
Re: Zmysluplnost auta
by si sa divil kolo ludi chce hybridne auto ale skratka nema az 30 tisic ..... ja som videl uz 2 krat niro na 16tkach... cize zaklad... a predpokladam ze prave zaklad bude predavanejsi ako top verzia... ktora je sice na tych 18tkach krasna ale vlastne sa mina ucinku lebo kto chce setrit tak si nekupi 18tky ktore opat len zvysuju spotrebu ....

mne niro zmysel dava... lebo sportage mas za nejakych 19-20 zaklad a zerie 7-8 litrov.. niro mas za 23 zaklad ale zerie mozno 5 a k tomu mas aj automat .. co zakladny benzin v sportage v cene 19 tisc nema ... a zaroven ma niro aj vacsi razvor a je kratsie cize pre mnohych v meste aj sikovnejsie ( pritom je kabinou priestrannejsie vzdusnejsie ) ako masivnejsi sportage ale s mensim razvorom ... takze ono sa niro predavat bude.. uz teraz citam pozitivne ohlasy ze do konca roka je v eu uz nejakych 15 tisic kusov objednanych odkedy prislo na trh.. samozrejme S cross je o inom... to auto nepojde za 5 litrov a nema ani v zaklade 6st automat ani 2,7m razvor a teda tak priestrannu kabinu ako niro... obe auta su inak orientovane ... S cross sa mi paci ale kto chce hybrid kupi hybrid ... a kto dostupnejsi S cross tak kupi S cross ( male turbo tiez kazdemu nemusi vyhovovat )... ako o niro by som sa nebal... to si svoju klientelu najde rovnako ako si ju nasiel aj prius za milion ;-)
14. 12. 2016 12:52
Re: Zmysluplnost auta
Já jsem za celý život snad ještě ani 10 Optim neviděl >:-[]
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2016 12:54
Re: Zmysluplnost auta
je mozne ze u nas ich je v prepocte na velkost trhu asi viac ... vazne ... teda zvacsa tych starsich stale este samozrejme... ale uz som par novych videl... zvacsa biele cierne a aj kombik uz ... ako je ich stale este malo ... obcas stretnem len 2-3 kusky mesacne ( mozno aj tie iste kusky >:D ) ale vidim ich uz... kombik uz teraz podla mna optime pomoze... ved aj i40 sa z 90 percent predava vsetko len v kombiku ... v PO som minule videl bordovu v GT line pakete ... je krasna
14. 12. 2016 20:39
Re: Zmysluplnost auta
To je škoda, je to docela pohledný vůz... :-!
15. 12. 2016 07:55
Re: Zmysluplnost auta
Uplne nerozeznam novou a starou generaci, ale netvrdim, ze je osklivy. Jen se proste u nas nekupuji. ;-)
Avatar - 3_diamanty
15. 12. 2016 12:49
Re: Zmysluplnost auta
ved ten rozdiel voci starej optime je viditelny na prvy pohlad ... ;-) ... zvlast zadne svetla su citelne odlisne pri pohlade z akehokolvek uhla.. to iste predny naraznik svetla aj maska... interier ani nevravim.. tu neostal kamen na kameni.... ;-)
15. 12. 2016 13:45
Re: Zmysluplnost auta
Zvenku do interiéru moc nevidím >:-[]
Avatar - JirkaVejrazka
14. 12. 2016 17:30
Re: Zmysluplnost auta
"To do toho neratam drahsi servis hybrdiu" - muzu poprosit o nejaka konkretni cisla? Jenom abych vedel, o kolik v servisu preplacim oproti jinym autum podobne velikosti/cenovky.
15. 12. 2016 08:23
Re: Zmysluplnost auta
Pozri si napriklad cenniky udrzby Toyota servisov, garancka na hybrid je o 50 - 100 eur drahsia v porovnani s benzinom. A to je len udrzba, kedze je auto tazsie a pretechnizovanejsie, isto sa v nom diely skor opotrebuju a bude ich potrebne skor menit, co su dalsie peniaze.
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2016 11:29
Re: Zmysluplnost auta
Nemíchej garančku a klasický servis. Víš, že zrovna hybridy jsou konstrukčně jednodušší a pravděpodobnost, že se u nich něco pokazí, je výrazně menší, než u klasiky? Asi ne, že? A že by se častěji měly měnit díly (asi myslíš podvozek) kvůli hmotnosti? A proč, když jsou na to dimenzovány?
Avatar - JirkaVejrazka
15. 12. 2016 13:36
Re: Zmysluplnost auta
Tak ti nejak nevim, vzal jsem cenik jednoho z nejvetsich dealeru v CR a zjistil jsem, ze se nejvetsi garancka (30000km) je cca o 600CZK drazsi nez stejna garancka na Corollu/Auris, ale cca o 200CZK levnejsi nez Avensis. Rozdil 50-100 EUR nejak nevidim.

"Pretechnizovany" hybrid ma min pohyblivych casti nez benzin nebo diesel a je uz celkem proslaveny svou spolehlivosti, takze se v nem isto diely skor neopotrebuju.

Abych byl konkretni - minuly tyden jsem byl s Priusem na garancce po 200 tisicich najetych km. Probehla bez problemu. Za dobu zivotnosti auta se kdome provoznich tekutin menily brzdove kotouce a desticky a jednou vodni pumpa (na doporuceni dvou ruznych servisu, porad fungovala). Nic z toho podle mne nesouvisi s hybridnim pohonem, ale muzu se mylit.
14. 12. 2016 15:59
Hybrid ano, Plug-in nie
1. Spotreba Plug-in je 2 l/100 km + 2x40 Kc (na 100 km) = 4.6 l/100 km (plus hladanie zasuviek). Spotreba hybridu (Toyota Prius) v meste pod 4.0 l/100 km.
2. Z baterie Plug-in sa da vyrobit 7 baterii pre Hybrid. Nezanedbatelne pre ekologiu, pretoze v EU mame 400 mil aut.
3. Hybrid si vyraba el. energiu sam pomocou brzdenia, je to "cista" energia bez emisii. Plug-in sa nabija zo siete, co pri nasej "spinavej" energii znamena emisie. Je vsak pravda, ze tieto emisie su mimo centra mesta.
4. EV rezim u Hybrida nie je 2-3 km, napr. u Toyoty Prius je to 60% vzdialenosti v meste a az 75% casu v meste.
3. Cena Hybrida je o 10.000-20.000 Eur nizsia.
Inymi slovami, obycajne HYBRIDY SI VIAC ZASLUZIA DOTACIE, su ekologickejsie.
Rozbalit vlákno
21
14. 12. 2016 21:07
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Tady mi něco nesedí. Hybrid ujede čistě elektricky snad jen pár kilometrů, ne? Aspoň to tvrdí recenzenti...
Já jsem si objednal 330e, což je plug in hybrid a jezdil jsem s ním čistě elektricky přes celé město a na výpadovce na Mladou Boleslav za Benzinou se mi připojil motor. Dal jsem režim "save energy" a cestou na Malou Skálu (cca 110 kilometrů od místa startu v Praze) jsem vygeneroval dalších 2 čistě elektrické kilometry, které jsem použil při průjezdu městečkem. Spotřeba byla 3,6 litru na sto kilometrů. Zpět jsem rekuperoval, každý plug in hybrid rekuperuje energii zpět do baterek při jízdě z kopce například nebo při použití brzd. Celkově se mi to auto svými vlastnostmi hodně líbilo. Hlavně při potřebě zrychlení to fakt jede (6.1 na stovku a cca 12,5 na 160).
A nabíječky neřeším nebo se připojím, když potřebuji...
14. 12. 2016 23:18
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Univerzita v Rime testovala novy Prius v meste, trasa bola 37 km cez Rim, vodicov bolo 20 (muzi/zeny, skuseny/neskuseny), celkovo 2200 km a zistili toto:
* 73.2% casu bol Prius v ZEV (nulove emisie, spalovaci motor vypnuty)
* 62.5% vzdialenosti / trasy bol Prius v ZEV (nulove emisie)
* z 37 km trasy bol motor vypnuty 23 km
* v priamom centre boli percenta vyssie (79.4% casu, 76.3% vzdialenosti)
* priemerna spotreba 3.8 l/100km
* jednu tretinu pohybovej energie ziskal brzdenim
Inymi slovami, EV 2-3 km v meste je mytus. [odkaz] [odkaz]
Je pravda, ze Prius 2016 je top hybrid zamerany na spotrebu, nie na vykon (0-100 km/h za 10.6s). Spotreba Priusu je nasledovna:
* spritmonitor -> 3.5-5.5 l (priemer 4.3 l) [odkaz]
* eko jazda mestom 3.0 l (podla autocentrum.pl) [odkaz]
* dynamicka jazda mestom 7.0 l
* pri 90 km/h spotreba 3.0 l
* pri 140 km/h spotreba 6.5 l

BMW 330e je zamerane na vykon, spotreba zavisi od sposobu pouzivania. Spritmonitor ukazuje velky rozptyl 3.2-9.4 l, priemer 6.3 l (plus cena nabijania) [odkaz]
Na velke vzdialenosti to bude 7 l a vyssie. Vyuzitie plug-inu treba mat dobre premyslene. Je to pomerne draha alternativa pre toho kto chce velky vykon a malu spotrebu do 50km.
Mimochodom, na BMW webe pisu "do 40 km ... bez jedinej kvapky paliva". Je to pravda (Optima ma 2l)? [odkaz]
14. 12. 2016 23:25
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Já jsem ujel přesně 33 a pak baterka odešla a nastartoval se čtyřválec. Obecně o dlouhé trasy nejde. Jde o to vzít dcerku z domova na tancování, potom ji hodit na hodinu houslí, vyřídit nějaké nákupy a dojet domů. Celkově ne více než 40km, normálně spíše 20. Moje situace je taková, že od května budeme mít nové rodinné auto s osmiválcem, pak mám auto s benzinovým šestiválcem, ale obě auta jsou pro poskakování po městě a řešení "hop on - hop off" záležitostí dost nevhodná.

Já jsem jen napsal, že těch 110 km z Prahy na Malou Skálu jsem využíval motor jen asi 70 km a spotřeba celková mi díky elektrickým 33 + 3 klesla na 3,6 litru. Na dálnici pak 330e při cca 120 km/h žere 6,2-6,4 l / 100 km.
15. 12. 2016 00:13
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Ak plug-in nezapne motor ani v zime, potom je to vyhoda voci hybridu, ten zapne motor vzdy, prve 3 km so spotrebou na urovni benzinoveho motora. Podla clanku u Optimy motor v zime bezal so spotrebou do 2 l.
15. 12. 2016 06:30
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Vzdy me rozseka, kdyz nekdo porovnava jakousi studii a realne postrehy konkretniho cloveka. Myslim, ze Stealth napsal naprosto relevantni informace zalozene na jasnem prikladu z bezneho provozu.
Budu si prebirat na testovani XC90 hybrid, asi ani nepujdu tak do hloubky jako sel on. Zajima me jedine, zda poridit tradicni sestivalec v nafte nebo to pujde bez odrikani i hybridne. Studie a postrehy testovacich tymu univerzit mi jsou naprosto ukradene. Naopak to co napsal Stealth dulezite ;-)
15. 12. 2016 07:27
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Teba zaujima 110 km od konkretneho cloveka, to je v poriadku.
Niekoho ineho zase zaujme 2200 km od 20 roznych vodicov s notebookom zapojenym do OBD, celkovo 60 jazd za jeden a pol mesiaca.
15. 12. 2016 07:54
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Znovu, pro me jsou relevantnejsi udaje od diskuzniho kolegy ziskane v ceskych podminkach, nez jakysi test ustavu.
Jestli jezdis na ustav, pak prosim. Me zajima realita beznych dni.
15. 12. 2016 07:57
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Problém je, že jsem testoval o několik týdnů později i BMW i8 a tam jsem měl na trase o délce asi 50 km a s počátečním stavem baterií cca 60% spotřebu 2,5l. Jel jsem teda super eko jízdu a i nadmořská výška klesala, ale zase jsem použil rychlostní komunikaci (cca 20km) a tam šla spotřeba zase nahoru. Celkově jsem byl prostě překvapen a nic jiného než plug in hybrid pro mě momentálně nepřipadá v úvahu.
15. 12. 2016 08:44
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Ok, pre teba je to najlepsie riesenie.
V tomto vlakne som len upozornil na fakt, ze ak sa zapocita aj cena nabitia baterie, tak medzi novym hybridom Priusom a pluginom nie je podstatny rozdiel v spotrebe. Navyse je to dostupne aj pre ludi z panelakov, bateria aj cena je podstatne mensia. Zial, je to bez dotacii.
Inac, v US sa zacal predavat novy plugin Prius Prime a vdaka dotaciam je financne velmi pristupny (az 50% ceny Optimy). [odkaz]
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2016 11:33
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Ta studie je moc hezká, akorát má jednu obrovskou vadu. Je pouze ve městě, zatímco tady v testu se jezdilo v kompletním provozu včetně dálnic. Stačí vyjet ven a Prius už tak zázračný není (nehledě už na to, že vůči Optimě je o třídu menší).
A hlavně, jaké byly podmínky při testu v Římě, kde nemrzne a nesněží, a jaké jsou podmínky u nás?
Porovnáváš neporovnatelné a velmi špatně.
15. 12. 2016 12:26
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Chces dialnicny privadzac? Pri ustalenej 90 km/h ma Prius realnu spotrebu 3.0 l (1.5 l na 50 km), co priblizne odpoveda cene nabijania baterie u pluginu.
Co sa tyka studie, trasa 37 km viedla krizom cez Rim, priame centrum tvorilo male percento z celej vzdialenosti.
Inac, nejde o Optima vs Prius, islo mi o to, aby sa nepodcenovali obycajne hybridy, ktore su napr. bez dotacii v SK.
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2016 13:33
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Panejo... stálá rychlost není totéž, co provoz... Ty fakt moc nevíš, o čem mluvíš, že?
15. 12. 2016 14:33
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
auto.cz: "okruh ... měřil celkem 176 kilometrů a hned v počátku (rozumějte se studeným motorem) se auto muselo srovnat s třicetikilometrovým dálničním úsekem povolenou rychlostí ... následné „okreskové“ tempo defenzivním stylem jízdy ... a dokonce ani třicetikilometrový návrat stejnou dálniční trasou nezpůsobil přehoupnutí přes čtyři litry. Do místa startu jsem dojížděl se spotřebou 3,8 l/100 km" [odkaz]
15. 12. 2016 09:19
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Máš tam nějaké nesrovnalosti.
3. Plug-in hybrid si tu energii vyrábí úplně stejně. Jedinou změnou je to, že můžeš nahradit benzin kromě rekuperované elektřiny také externí elektřinou ze zásuvky. Když plug-in nebudeš nabíjet ze zásuvky, bude jezdit úplně stejně hybridně jako klasický hybrid. Externí elektřina je navíc o něco čistší než spalování benzinu. Takže bod pro plug-in a ne naopak. Můžeš z toho mít totiž úplně stejný hybrid nebo ještě o něco čistější (i když ne úplně čistou) variantu, když to budeš nabíjet.
4. 1,3kWh baterie v Priusu by měla vydržet zhruba tak 8 km (spotřeba běžných aut na elektřinu je obvykle něco kolem 16 kWh na 100 km). Kdyby na tu baterku dokázal ujet 23 km, znamenalo by to, že takový Chevrolet Bolt s 60kWh baterií by ujel přes 1050 km na jedno nabití... což neujede.
15. 12. 2016 09:54
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
ad 3. Elektrina v Cesku nie je cistejsia ako Hybrid. Podla clanku [odkaz] je 1 kilometer na elektrinu 162 gramov CO2, u Hybridov je to cca 50%. V Norsku ano, je to ciste vdaka vodnym elektrarnam. Priemer v EU je z hladiska emisii CO2 elektromobilov (resp. pluginov zo siete) priblizne na urovni hybridov.
ad 4. Riesil som EV v meste kde dochadza k neustalej rekuperacii, samozrejme mimo mesta je EV len 2-3 km.
15. 12. 2016 10:59
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Ale k neustálé rekuperaci dochází u plug in hybridu také. Sundas nohu z plynu a okamžitě ti spotřeba začíná znaménkem minus (dobijis az 27kWh). Pokud das třeba v 330e režim "save battery", tak při používání benzinoveho motoru se ti dobíjí baterky az na 50% své kapacity a při režimu Sport je to az 80 procent.
Mne se tato idea líbí (zkoušel jsem to v i8). Město na elektřinu, pak krásné blbnutí na okreskách a za 25 minut jsou baterky zase nabité na cca 80%.
15. 12. 2016 12:27
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Také si myslím, že je to dobrý nápad. Zásadní omezení je, pokud člověk nemá garáž se zásuvkou. Já byl teda z nabíjení mimo dům (Egolf) dost otrávenej, respektive když jsem u stojanu zjistil, že to nejde zaplatit kartou, tak jsem mazal zase domů. Co se mi naopak moc líbilo byl lineární zátah napříč otáčkama.
Každopádně pro moje použití by byl PHEV ideální volbou. Autem jezdím cca 30-40% kilometrů ve městě a velmi blízkém okolí, cca 30% dálkovejma trasama přes Evropu a jenom zbytek je mimo město v ČR. Každý den vyjíždím několikrát z garáže, kde mám zásuvku 3x32A, takže bych možná i 1/3 kilometrů ujel na elektřinu. Takže i kdyby to auto jezdilo dálky za 12l (myslím, že i benzínový Cayenne hybrid (ne PHEV) uměl takováhle čísla), tak to po odečtení elektřiny bude jezdit i s ohledem na její cenu za 8-9l. A to mi reálně žere 2,0tdi. A to pořád počítám kombinaci benzínovýho V6 s elektřinou v těžkým SUV.
Na jaře má být nové CC a proslýchá se, že později bude i s VR6 a elektromotorama, jako měla studie. Docela se na to těším. Ze stávající nabídky je GLE500e a Cayenne SE hybrid pekelně drahej, XC90 není o moc lepší a hlavně má jako bonus 50l nádrž, což mi fakt vadí. No a Passat GTE není 4kolka a hlavně nestojím o kombinaci 1,4 motoru v docela těžkým autě. Já vidím výhodu PHEV v kombinaci s silným motorem, protože pak se má šanci projevit nějaká úspora a smysl. V malým autě je mi celkem jedno, jestli to jezdí město za 4 nebo za 6. To už je lepší elektřina. Ale velký SUV se 400koňma jezdilo ještě nedávno za 20l a s PHEV to bude umět za míň než polovinu. Jen škoda těch cen no, škoda, že není něco na cenové úrovni Touregu
15. 12. 2016 22:22
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Je zajímavé, jak se vždycky najde někdo, kdo argumentuje článkem, který popírá, to co tvrdí :-)

3. Není čistější. Nevím kdes na to dle toho článku přišel. Vždyť je tam speciálně kapitola o tom, jak to v Hong Kongu srovnávali s BMW 320 a teprve pak jim to vyšlo dobře pro benzin. Tedy vzali výrazně slabší auto, což je právě ten problém, na který ses také nachytal. Takže ano, Tesla způsobí emise 162 gramů a hybridy jako Prius jsou někde na 110 gramech. Jenže to je ten problém. Opravdu je tak překvapující, že auto situované minimálně o dvě třídy níž a s výkonem třetinovým až pětinovým má nižší spotřebu? Vždyť to je úplná pitomost. Máš to srovnat se srovnatelným autem.

Můžeš to srovnat třeba s Lexusem GS450h, což je jeden z nejbližších hybridů té Tesle se 162 gramy. Ten má jen kombinovaný výkon 254kW a zrychlení za 5,9, což je srovnatelné s těmi nejslabšími Teslami. A tam najdeme spotřebu cca 9,1 litru, což je přes 210 gramů CO2. Takže jak sám vidíš, elektro je čistší i v českých podmínkách. Musíš totiž srovnat srovnatelné auto a nedávat do srovnání něco, co je znatelně menší a má třetinový výkon.

Elektřina je i v českých podmínkách čistější než spalování benzinu. Ostatně ten článek, který jsi uvedl, to vypočítal a odporuje ti. Zatímco Tesla má emise srovnatelné s benzinovým autem se spotřebou 7 litrů na 100 km, srovnatelné benzinové auto má spotřebu cca 12-13,5 litru. Hybrid je poháněn benzinem + rekuperovanou elektřinou, plug-in hybrid je poháněn stejnou rekuperovanou elektřinou, ale menším množstvím benzinu, který je nahrazen nějakou elektřinou ze zásuvky. A jak ukázal právě ten článek, na který jsi dával odkaz, elektřina ze zásuvky je o trochu čistější než spálení toho benzinu. Takže odkazem na ten článek jsi potvrdil to, co říkám, plug-in hybrid je ve výsledku i v českých podmínkách čistější. Ne o moc, ale je.
Avatar - N6600
20. 12. 2016 10:07
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
K tomu Lexusu GS450h len jedna poznamka. Clovek, co jazdi na GS450h s "cca 9.1L" je, s prepacenim, uplne hovado. Trasu PHA-WAW som dal s 7.7L a to som nesiel uplne podla predpisov. Pri pouzivani tej hrci na krku sa bez problemov dostanes na uroven 6-7L. Aby som to dostal na 9.1L, tak to uz by som musel byt uplne vytrety. Ti na Spritmonitore su krasnym prikladom. Dat 170 km po dialnici so spotrebou 20L... Mozem len gratulovat.
20. 12. 2016 15:30
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Na věci to ale nic nemění. Srovnávaly se dvě hodnoty ze SM, takže kdyby se počítalo s úsporněji jedoucí Teslou, znovu by to bylo o něco nižší.

Jinak, s mým autem mám spotřebu také nižší zhruba o 20 % proti SM, a to jezdím především krátké trasy, z města do města a ne zrovna podle předpisů. Dále, nesrovnával bych spotřebu na dálkové trase s průměrem, který bývá často o trochu větší.
15. 12. 2016 12:16
Re: Hybrid ano, Plug-in nie
Máš pravdu, že v principu to jde a daní je jen případně vyšší hmotnost a cena. Problém je, že plug-in hybrid, alespoň v EU, nepotřebuje nutně ke skvělé normované spotřebě dobře vyřešenou rekuperaci, zatímco full na tom stojí a padá (je tam tedy větší motivace to udělat opravdu dobře). Tohle byla slabina například Voltu/ Ampery, kdy si k Priusu ani nečuchly.

U HSD se to spíš pohybuje kolem 2 km, ale to není moc relevantní (pokud si dobře vzpomínám, neměla by se využívat celá kapacita baterie, kvůli životnosti). Poslední Prius má myslím baterii zmenšenou a přitom ujede v průměru víc km na elektřinu v porovnání s jeho předchůdcem. Protože baterie dokáže pojmout větší výkon a tedy zachytit energii, kterou předchozí nedokázal.
Avatar - CommonUser
15. 12. 2016 12:19
Optima vs Avensis
Na dialnici mi tato Optima zrala skoro to iste co Avensis 1,8 manual benzin. Zrychlenie podobne (s podradovanim), cena skoro polovicna. Avensis nie je hybrid ( co je hanba hambovata ...), ale zasa tato Optima mi nejak nedava zmysel (urcenie triedy aj cenou).
Inak ale celkom prijemne cestovanie v Optime.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
15. 12. 2016 12:34
Re: Optima vs Avensis
ked clovek chce jazdit primerane a relativne usporne tak si kupi ten crdi dizel... ak sa chce kusok aj sviznejsie povozit tak zoberie tgdi verziu ... mne tu hybrid tiez v tejto konfiguracii nedava dovod preco prave on a nie povedzme ten crdi dizel... ktory je ozaj vcelku usporny a komfortny v spojeni s automatom dct a stoji nadalej podstatne menej ako hybridna verzia ... ktora navyse ma aj docela maly kufor... nic v zlom ale aj to sa rata... lebo k comu me***dan co jazdi na papieri "zadarmo" ked do neho nic nedas... lebo je kufrom mensi ako povedzme i20 alebo fabia a k tomu stoji vyse miliona ... kedy sa ti to vrati na uspore paliva ta vysoka cena takehoto vozu? asi nikdy v pripade realneho sukromnika

optima je urcite prijemne auto ale chce to klasicku verziu bud dizel alebo tgdi benzin.. u nas je dokonca aj 2.0 gdi benzin a ten povazujem za ideal ak zase clovek nenajazdi 30 tisc rocne a nema melon na tgdi... ale tych je malo a v cz ako vidime napriklad tento motor optima ani neponuka... aj ked ja by som chcel prave ten na take to bezne sukromne vozenie
15. 12. 2016 14:59
eko-nezmysel
Pytat za optimu miliondvesto to je fakt fanatizmus - ved v clanku uvedene plug-iny od premie stoja rovnako. Navyse elektricka energia zo zasuvky tiez nieco stoji a nie je ekologicka, vo vysledku stoji kilometer jazdy rovnako ako u najnovsieho priusa, ak nie viac a to neratam tu astronomicku cenu za kupu plug-inu.

Pre europske testy spotreby a premiove vozidla typu x5 moze byt plug-in fajn riesenie, ale stavim sa, ze nova toyota camry s 2.5-litrovym benzinom s ucinnostou 40-percent bude bez hybridu zrat 7 litrov a s hybridom 6 a pri porovnani cien to opat vyjde na 250000+ km, kym sa to oplati...
Rozbalit vlákno
3
15. 12. 2016 16:10
Re: eko-nezmysel
Nie zeby takato Optima nebola draha, ale skus si tu premiu nakonfigurovat a bude oproti Optime o +- 10k eur drahsia.
15. 12. 2016 21:26
Re: eko-nezmysel
Ale 10000 EUR priplatok za nakonfigurovanu premiu pri tej cene cca 43000 EUR za nepremiovu kiu nie je az tak vela...
Avatar - removed
15. 12. 2016 22:47
Re: eko-nezmysel
Zalezi, co ti firma dovoli... Kia je na vychode podobnej fleet, jako u nas Skoda. Porovnavat ji s premii je uplne mimo