Test Auto.cz

Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor, jistá jízda. Tak co je špatně?

28.12. 2016
Verdikt
 

Kia je ve střední třídě konečně zastoupena pohledným kombíkem se silným benzinovým motorem pod kapotou. Nezklame?

Značky koncernu Hyundai-Kia se mohou zdát na první pohled jako podobně orientované, šéfdesignér automobilky Peter Schreyer ale tvrdí, že zatímco Hyundai je prémiovější, Kia je spíše sportovnější značka. U Kie to ale zatím bylo znát vlastně jen na stylu, ryze sportovní model nabízela v Evropě jen jediný – cee’d/pro_cee’d GT. Letos k němu přibyla ještě Optima GT, která je dostupná ve formě sedanu i kombi.

A právě v testovaném kombíku Optima Sportwagon GT se skloubí hned několik prvků, které podle mnohých názorů měl mít tento vůz už dávno, nakonec ale na ně došlo až letos. V první řadě, pod kapotou pracuje silný benzinový dvoulitr se 180 kW, který v post-dieselgatovské éře bude v Evropě stále důležitější. V druhé řadě, je to kombi, což je na starém kontinentu obzvlášť populární druh karoserie, a ten předchůdci chyběl. V třetí řadě jde pak o samotný sportovní charakter, který Kia dosud ve střední třídě nabízela leda tak designem. Testovaná kia tak vzbuzuje velká očekávání. Naplní je?

Hot-kombi

Přestože Kia už na designu svých aut pečlivě pracuje několik let, stále se nezbavuji vzpomínek na takové obludy jako Magentis a Opirus. Právě ve srovnání s nimi nová Optima Sportwagon GT ukazuje, jak dlouhou cestu korejský výrobce za poslední léta ušel. Jestliže Magentis ještě v roce 2010 patřil mezi to ošklivější ve střední třídě, Optima naopak patří mezi to nejhezčí.

To platí jak pro dříve testovaný sedan, tak pro dnes testovaný kombík, nabízený s přídomkem Sportwagon. Příď s nizoučkou, ale širokou maskou je dravá, což u vrcholné varianty GT podtrhuje výraznější nárazník. Optima je elegantní i zboku, a to díky postupně se zužujícímu bočnímu prosklení, zatímco záď u varianty GT zakončují oblé koncovky výfuku zakomponované do výrazného difusoru. Optima zkrátka ideálně kombinuje dravost s decentností, což bychom ještě na začátku tisíciletí o voze korejské značky rozhodně neprohlásili.

obrázek [600 x 286]

Poznámku k designu přesto máme. Optima GT se sice prezentuje jako vrcholný model, jenže její vnější vzhled je stejný jako u Optimy GT-Line, která nabízí jen sportovní vzhled, nikoliv silný motor. Nešlo by oba modely přece jen odlišit více a ne jen červeně lakovanými třmeny brzd a černými bočními prahy u GT? Takové R-Liny od konkurenčního Volkswagenu přece jen poznat lze...

Jestliže zvenku Optimu GT díky jiným nárazníkům za sportovně laděný model ještě možná označíte, uvnitř si jí klidně spletete s běžnými verzemi. Poznávacím znakem je totiž jen dole zploštělý volant s nápisem GT a sportovní sedadla, což opět nabízí také o stupeň níže postavený GT-Line.

Když ale minimální rozdíly proti obyčejnějším variantám hodíte za hlavu, zjistíte, že interiér Optimy je pohodovým místem k žití. Hlavice volicí páky je možná závanem devadesátých let a horizontálně orientovaná středová konzole připomíná vozy BMW, celek ale funguje. Navíc výběr materiálů a jejich zpracování je bez diskuze perfektní. Za tohle má Kia jasné plusové body. Stejně jako za přehledné rozmístění tlačítek, snad jen na volantu je jich možná trochu moc.

Horší je to však s výhledem, důvodem je kombinace výše usazených, elektricky ovládaných sedadel a poněkud nízké horní hrany čelního skla, což zároveň znamená poněkud stísněný pocit. Ono obecně nad hlavou místa moc není, což platí i pro zadní sedadla. Tam je jinak prostoru habaděj, před koleny je tolik prostoru, že se cestující cítí skoro jako v limuzíně.

Slušný je také zavazadelník. Objemově to možná není taková sláva, hodnota 552 litrů je ve srovnání s takovým VW Passat Variant asi o stovku nižší, jenže kombinace skvělé přístupnosti rozměrným víkem, sklápění zadních sedadel v poměru 40:20:40 a nízké nákladové hrany znamená pro Kiu plusové body. Potěší i háčky po stranách, kolejnicový systém s posuvnou přepážkou pro oddělení nákladu nebo praktická síť. Co nám však vadilo, byla tkaninová roleta kryjící zavazadelník, která z krajní polohy neustále vypadávala a navíjela se za jízdy zpět.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Optima SW 2.0 T-GDI

Cena v základní výbavě: 999 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 027 980 Kč

Základní výbava:Vnější zpětná zrcátka vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná, full-LED světlomety, podélné střešní ližiny, elektricky ovládané víko zavazadelníku, sada na opravu pneumatik, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, navigace s osmipalcovou obrazovkou, hudební systém Harman Kardon s osmi reproduktory, bezdrátová nabíječka telefonů, palubní počítač, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky ovládaná přední sedadla, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, hliníkové pedály, síť v zavazadlovém prostoru, kamerový systém sledující okolí vozidla, sledování mrtvého úhlu, automatický parkovací asistent, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, aktivní systém pro jízdu v pruzích, sedm airbagů, parkovací čidla vpředu a vzadu, asistent pro rozjezd do kopce, kolejnice v zavazadelníku, elektronicky nastavitelné odpružení

Výbava testovaného vozu:Výbava testovaného vozu Metalický lak (+18.000,-), sportovní sedadla s koženým čalouněním v červené barvě (+10,000,-).

Ani Popular, ani Felicia. Škoda Auto odkryla jméno nástupce Rapidu Ani Popular, ani Felicia. Škoda Auto odkryla jméno nástupce Rapidu

Nový nástupce kompaktní třídy Škoda Auto už neponese…

Silné deště na jihu Francie si vyžádaly nejméně 13 mrtvých Silné deště na jihu Francie si vyžádaly nejméně 13 mrtvých

Záplavy vyvolané prudkými srážkami, které v noci na…

V kancelářích Opelu byla policie. Automobilku podezírá z podvodů s emisemi V kancelářích Opelu byla policie. Automobilku podezírá z podvodů s emisemi

Německá policie prohledala kanceláře automobilky Opel…

ANO ovládne Karlovy Vary. Do koalice jde s ODS a místními Karlovaráky ANO ovládne Karlovy Vary. Do koalice jde s ODS a místními Karlovaráky

V Karlových Varech vznikla koalice vítězné ANO s…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 353 / 1350 - 400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 6.1 / 8.2
Emise CO2:191
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 552 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 510
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2805
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1608
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší

Zástupci BMW hovoří o nové řadě 3 jako o vozu s…

 



Omlazená Kia Optima míří do Ženevy. I se dvěma novými motory Omlazená Kia Optima míří do Ženevy. I se dvěma novými motory

Kia Optima prošla faceliftem, což se kromě drobných změn…

Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není

Nejdražší varianta Optimy Sportswagon zrychlí z 0-100…

 



 
Nástupce Škody Rapid zná své jméno! Není to Popular, ani Felicia...

Nástupce Škody Rapid zná své jméno! Není to Popular, ani Felicia...

Dnes 13:42

Škoda už dopředu dala najevo, že nový zástupce kompaktní třídy neponese jméno Rapid. Finální jméno překvapilo.




Blesk.cz

Bačo, rozhodni! Kapustnica, nebo kyselica? 2 recepty na polévky ze zelí

Bačo, rozhodni! Kapustnica, nebo kyselica? 2 recepty…

Co vás ve stále chladnějším podzimním počasí spolehlivě zahřeje? Kromě šály, svetru a zapnutého topení také…

Odborníci na telefonu Blesku: Velký přehled témat z úřadu práce! Jaké jsou změny v »rodičáku«, příspěvku na péči či podpoře v nezaměstnanosti?

Odborníci na telefonu Blesku: Velký přehled témat z…

Jste v nouzi a nevíte si rady? Hrozí vám ztráta práce a toužíte po rekvalifi kaci? Netušíte, jak se změnila výše…

 

iSport.cz

Kozákův konec? Spory v týmu za ním prý nejsou. Nahradit ho může Hapal

Kozákův konec? Spory v týmu za ním prý nejsou.…

Prezident slovenského fotbalového svazu Ján Kováčik odmítl, že by za nečekaným nedělním koncem trenéra Jána…

Rittich baví NHL nezvyklou oslavou. Měl jsem pravdu, smál se po zápase

Rittich baví NHL nezvyklou oslavou. Měl jsem pravdu,…

Když se k tomuhle gestu odhodlal, asi ho nenapadlo, jaký bude mít ohlas. Jenže kamery v NHL zachytí vše a viděly…

 

Reflex.cz

Generál Pavel: Nenormálně chráníme muslimy a vánoční stromky už mizí, nevidíme skutečnou hrozbu

Generál Pavel: Nenormálně chráníme muslimy a vánoční…

Generál Petr Pavel, bývalý šéf Vojenského výboru NATO, potřebuje svobodu a volnost. Má toho hodně na srdci a…

Silné deště a záplavy na jihu Francie si vyžádaly nejméně třináct mrtvých, do mnoha obcí se nedá dostat

Silné deště a záplavy na jihu Francie si vyžádaly…

Jih Francie v noci na dnešek zasáhly prudké deště a záplavy, které si vyžádaly nejméně třináct mrtvých a několik…