Test Auto.cz

Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor, jistá jízda. Tak co je špatně?

28.12. 2016
Verdikt
 

Kia je ve střední třídě konečně zastoupena pohledným kombíkem se silným benzinovým motorem pod kapotou. Nezklame?

Značky koncernu Hyundai-Kia se mohou zdát na první pohled jako podobně orientované, šéfdesignér automobilky Peter Schreyer ale tvrdí, že zatímco Hyundai je prémiovější, Kia je spíše sportovnější značka. U Kie to ale zatím bylo znát vlastně jen na stylu, ryze sportovní model nabízela v Evropě jen jediný – cee’d/pro_cee’d GT. Letos k němu přibyla ještě Optima GT, která je dostupná ve formě sedanu i kombi.

A právě v testovaném kombíku Optima Sportwagon GT se skloubí hned několik prvků, které podle mnohých názorů měl mít tento vůz už dávno, nakonec ale na ně došlo až letos. V první řadě, pod kapotou pracuje silný benzinový dvoulitr se 180 kW, který v post-dieselgatovské éře bude v Evropě stále důležitější. V druhé řadě, je to kombi, což je na starém kontinentu obzvlášť populární druh karoserie, a ten předchůdci chyběl. V třetí řadě jde pak o samotný sportovní charakter, který Kia dosud ve střední třídě nabízela leda tak designem. Testovaná kia tak vzbuzuje velká očekávání. Naplní je?

Hot-kombi

Přestože Kia už na designu svých aut pečlivě pracuje několik let, stále se nezbavuji vzpomínek na takové obludy jako Magentis a Opirus. Právě ve srovnání s nimi nová Optima Sportwagon GT ukazuje, jak dlouhou cestu korejský výrobce za poslední léta ušel. Jestliže Magentis ještě v roce 2010 patřil mezi to ošklivější ve střední třídě, Optima naopak patří mezi to nejhezčí.

To platí jak pro dříve testovaný sedan, tak pro dnes testovaný kombík, nabízený s přídomkem Sportwagon. Příď s nizoučkou, ale širokou maskou je dravá, což u vrcholné varianty GT podtrhuje výraznější nárazník. Optima je elegantní i zboku, a to díky postupně se zužujícímu bočnímu prosklení, zatímco záď u varianty GT zakončují oblé koncovky výfuku zakomponované do výrazného difusoru. Optima zkrátka ideálně kombinuje dravost s decentností, což bychom ještě na začátku tisíciletí o voze korejské značky rozhodně neprohlásili.

obrázek [600 x 286]

Poznámku k designu přesto máme. Optima GT se sice prezentuje jako vrcholný model, jenže její vnější vzhled je stejný jako u Optimy GT-Line, která nabízí jen sportovní vzhled, nikoliv silný motor. Nešlo by oba modely přece jen odlišit více a ne jen červeně lakovanými třmeny brzd a černými bočními prahy u GT? Takové R-Liny od konkurenčního Volkswagenu přece jen poznat lze...

Jestliže zvenku Optimu GT díky jiným nárazníkům za sportovně laděný model ještě možná označíte, uvnitř si jí klidně spletete s běžnými verzemi. Poznávacím znakem je totiž jen dole zploštělý volant s nápisem GT a sportovní sedadla, což opět nabízí také o stupeň níže postavený GT-Line.

Když ale minimální rozdíly proti obyčejnějším variantám hodíte za hlavu, zjistíte, že interiér Optimy je pohodovým místem k žití. Hlavice volicí páky je možná závanem devadesátých let a horizontálně orientovaná středová konzole připomíná vozy BMW, celek ale funguje. Navíc výběr materiálů a jejich zpracování je bez diskuze perfektní. Za tohle má Kia jasné plusové body. Stejně jako za přehledné rozmístění tlačítek, snad jen na volantu je jich možná trochu moc.

Horší je to však s výhledem, důvodem je kombinace výše usazených, elektricky ovládaných sedadel a poněkud nízké horní hrany čelního skla, což zároveň znamená poněkud stísněný pocit. Ono obecně nad hlavou místa moc není, což platí i pro zadní sedadla. Tam je jinak prostoru habaděj, před koleny je tolik prostoru, že se cestující cítí skoro jako v limuzíně.

Slušný je také zavazadelník. Objemově to možná není taková sláva, hodnota 552 litrů je ve srovnání s takovým VW Passat Variant asi o stovku nižší, jenže kombinace skvělé přístupnosti rozměrným víkem, sklápění zadních sedadel v poměru 40:20:40 a nízké nákladové hrany znamená pro Kiu plusové body. Potěší i háčky po stranách, kolejnicový systém s posuvnou přepážkou pro oddělení nákladu nebo praktická síť. Co nám však vadilo, byla tkaninová roleta kryjící zavazadelník, která z krajní polohy neustále vypadávala a navíjela se za jízdy zpět.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Optima SW 2.0 T-GDI

Cena v základní výbavě: 999 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 027 980 Kč

Základní výbava:Vnější zpětná zrcátka vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná, full-LED světlomety, podélné střešní ližiny, elektricky ovládané víko zavazadelníku, sada na opravu pneumatik, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, navigace s osmipalcovou obrazovkou, hudební systém Harman Kardon s osmi reproduktory, bezdrátová nabíječka telefonů, palubní počítač, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky ovládaná přední sedadla, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, hliníkové pedály, síť v zavazadlovém prostoru, kamerový systém sledující okolí vozidla, sledování mrtvého úhlu, automatický parkovací asistent, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, aktivní systém pro jízdu v pruzích, sedm airbagů, parkovací čidla vpředu a vzadu, asistent pro rozjezd do kopce, kolejnice v zavazadelníku, elektronicky nastavitelné odpružení

Výbava testovaného vozu:Výbava testovaného vozu Metalický lak (+18.000,-), sportovní sedadla s koženým čalouněním v červené barvě (+10,000,-).

Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 353 / 1350 - 400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 6.1 / 8.2
Emise CO2:191
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 552 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 510
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2805
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1608
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není

Nejdražší varianta Optimy Sportswagon zrychlí z 0-100…

Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně! Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně!

Kia Optima Sportwagon přináší několik zajímavých novinek.…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Včera

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

Další průšvih expřítele Gregorové: Koptík lhal o svém podnikání!

Další průšvih expřítele Gregorové: Koptík lhal o…

Nejenže se s ním rozešla partnerka a vyhodila ho z domu, teď mu hrozí i problémy kvůli podnikání. Zhrzený…

 

iSport.cz

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si nové angažmá

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si…

Nečekaná zpráva z KHL. Čerepovec se podle informací Sportu zbavuje centra Petra Holíka (25), který si hledá jiné…

MOL Cup: Spartě trefil postup Vatajelu, Slavia přejela Třinec 5:1

MOL Cup: Spartě trefil postup Vatajelu, Slavia…

Fotbalisté Sparty postoupili do osmifinále českého poháru, druholigové Znojmo ale na jeho hřišti porazili jen…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…