Test Auto.cz

Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor, jistá jízda. Tak co je špatně?

28.12. 2016
Verdikt
 

Kia je ve střední třídě konečně zastoupena pohledným kombíkem se silným benzinovým motorem pod kapotou. Nezklame?

Značky koncernu Hyundai-Kia se mohou zdát na první pohled jako podobně orientované, šéfdesignér automobilky Peter Schreyer ale tvrdí, že zatímco Hyundai je prémiovější, Kia je spíše sportovnější značka. U Kie to ale zatím bylo znát vlastně jen na stylu, ryze sportovní model nabízela v Evropě jen jediný – cee’d/pro_cee’d GT. Letos k němu přibyla ještě Optima GT, která je dostupná ve formě sedanu i kombi.

A právě v testovaném kombíku Optima Sportwagon GT se skloubí hned několik prvků, které podle mnohých názorů měl mít tento vůz už dávno, nakonec ale na ně došlo až letos. V první řadě, pod kapotou pracuje silný benzinový dvoulitr se 180 kW, který v post-dieselgatovské éře bude v Evropě stále důležitější. V druhé řadě, je to kombi, což je na starém kontinentu obzvlášť populární druh karoserie, a ten předchůdci chyběl. V třetí řadě jde pak o samotný sportovní charakter, který Kia dosud ve střední třídě nabízela leda tak designem. Testovaná kia tak vzbuzuje velká očekávání. Naplní je?

Hot-kombi

Přestože Kia už na designu svých aut pečlivě pracuje několik let, stále se nezbavuji vzpomínek na takové obludy jako Magentis a Opirus. Právě ve srovnání s nimi nová Optima Sportwagon GT ukazuje, jak dlouhou cestu korejský výrobce za poslední léta ušel. Jestliže Magentis ještě v roce 2010 patřil mezi to ošklivější ve střední třídě, Optima naopak patří mezi to nejhezčí.

To platí jak pro dříve testovaný sedan, tak pro dnes testovaný kombík, nabízený s přídomkem Sportwagon. Příď s nizoučkou, ale širokou maskou je dravá, což u vrcholné varianty GT podtrhuje výraznější nárazník. Optima je elegantní i zboku, a to díky postupně se zužujícímu bočnímu prosklení, zatímco záď u varianty GT zakončují oblé koncovky výfuku zakomponované do výrazného difusoru. Optima zkrátka ideálně kombinuje dravost s decentností, což bychom ještě na začátku tisíciletí o voze korejské značky rozhodně neprohlásili.

obrázek [600 x 286]

Poznámku k designu přesto máme. Optima GT se sice prezentuje jako vrcholný model, jenže její vnější vzhled je stejný jako u Optimy GT-Line, která nabízí jen sportovní vzhled, nikoliv silný motor. Nešlo by oba modely přece jen odlišit více a ne jen červeně lakovanými třmeny brzd a černými bočními prahy u GT? Takové R-Liny od konkurenčního Volkswagenu přece jen poznat lze...

Jestliže zvenku Optimu GT díky jiným nárazníkům za sportovně laděný model ještě možná označíte, uvnitř si jí klidně spletete s běžnými verzemi. Poznávacím znakem je totiž jen dole zploštělý volant s nápisem GT a sportovní sedadla, což opět nabízí také o stupeň níže postavený GT-Line.

Když ale minimální rozdíly proti obyčejnějším variantám hodíte za hlavu, zjistíte, že interiér Optimy je pohodovým místem k žití. Hlavice volicí páky je možná závanem devadesátých let a horizontálně orientovaná středová konzole připomíná vozy BMW, celek ale funguje. Navíc výběr materiálů a jejich zpracování je bez diskuze perfektní. Za tohle má Kia jasné plusové body. Stejně jako za přehledné rozmístění tlačítek, snad jen na volantu je jich možná trochu moc.

Horší je to však s výhledem, důvodem je kombinace výše usazených, elektricky ovládaných sedadel a poněkud nízké horní hrany čelního skla, což zároveň znamená poněkud stísněný pocit. Ono obecně nad hlavou místa moc není, což platí i pro zadní sedadla. Tam je jinak prostoru habaděj, před koleny je tolik prostoru, že se cestující cítí skoro jako v limuzíně.

Slušný je také zavazadelník. Objemově to možná není taková sláva, hodnota 552 litrů je ve srovnání s takovým VW Passat Variant asi o stovku nižší, jenže kombinace skvělé přístupnosti rozměrným víkem, sklápění zadních sedadel v poměru 40:20:40 a nízké nákladové hrany znamená pro Kiu plusové body. Potěší i háčky po stranách, kolejnicový systém s posuvnou přepážkou pro oddělení nákladu nebo praktická síť. Co nám však vadilo, byla tkaninová roleta kryjící zavazadelník, která z krajní polohy neustále vypadávala a navíjela se za jízdy zpět.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Optima SW 2.0 T-GDI

Cena v základní výbavě: 999 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 027 980 Kč

Základní výbava:Vnější zpětná zrcátka vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná, full-LED světlomety, podélné střešní ližiny, elektricky ovládané víko zavazadelníku, sada na opravu pneumatik, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, navigace s osmipalcovou obrazovkou, hudební systém Harman Kardon s osmi reproduktory, bezdrátová nabíječka telefonů, palubní počítač, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky ovládaná přední sedadla, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, hliníkové pedály, síť v zavazadlovém prostoru, kamerový systém sledující okolí vozidla, sledování mrtvého úhlu, automatický parkovací asistent, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, aktivní systém pro jízdu v pruzích, sedm airbagů, parkovací čidla vpředu a vzadu, asistent pro rozjezd do kopce, kolejnice v zavazadelníku, elektronicky nastavitelné odpružení

Výbava testovaného vozu:Výbava testovaného vozu Metalický lak (+18.000,-), sportovní sedadla s koženým čalouněním v červené barvě (+10,000,-).

E15 pokřtil magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtil magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

Novým předsedou Starostů chce být Rakušan. Farský kandidovat odmítl Novým předsedou Starostů chce být Rakušan. Farský kandidovat odmítl

V příštím roce čeká pět sněmovních stran volební sjezd,…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 353 / 1350 - 400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 6.1 / 8.2
Emise CO2:191
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 552 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 510
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2805
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1608
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho

Je to opravdu náhodný záznam z čerpací stanice, nebo si…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 



Omlazená Kia Optima vstupuje na český trh. Se dvěma novými motory Omlazená Kia Optima vstupuje na český trh. Se dvěma novými motory

Kia Optima se v rámci modernizace dočkala nového…

Omlazená Kia Optima míří do Ženevy. I se dvěma novými motory Omlazená Kia Optima míří do Ženevy. I se dvěma novými motory

Kia Optima prošla faceliftem, což se kromě drobných změn…

 



 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Dnes 18:50

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I tohle štěně málem zabila překupnice Brixová

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I…

Pro svou maminku, které umřel zvířecí parťák, sháněla štěně Jana Šťastná (52) z Karlových Varů. Nakonec jej…

Potupa Kristelové při vstupu do USA: Úředníci se ptají na trestanost

Potupa Kristelové při vstupu do USA: Úředníci se…

Velkým snem Kateřiny Kristelové (39) je podívat se do USA. A sny jsou od toho, aby se plnily. S Tomášem Řepkou…

 

iSport.cz

Luxusní padák pro Mourinha od United! Drahý byl také jeho hotel

Luxusní padák pro Mourinha od United! Drahý byl také…

Čas vypršel. José Mourinho skončil na lavičce Manchesteru United, vaz mu srazily nepřesvědčivé podzimní výsledky…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…