Test Auto.cz

Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor, jistá jízda. Tak co je špatně?

28.12. 2016
Verdikt
 

Kia je ve střední třídě konečně zastoupena pohledným kombíkem se silným benzinovým motorem pod kapotou. Nezklame?

Značky koncernu Hyundai-Kia se mohou zdát na první pohled jako podobně orientované, šéfdesignér automobilky Peter Schreyer ale tvrdí, že zatímco Hyundai je prémiovější, Kia je spíše sportovnější značka. U Kie to ale zatím bylo znát vlastně jen na stylu, ryze sportovní model nabízela v Evropě jen jediný – cee’d/pro_cee’d GT. Letos k němu přibyla ještě Optima GT, která je dostupná ve formě sedanu i kombi.

A právě v testovaném kombíku Optima Sportwagon GT se skloubí hned několik prvků, které podle mnohých názorů měl mít tento vůz už dávno, nakonec ale na ně došlo až letos. V první řadě, pod kapotou pracuje silný benzinový dvoulitr se 180 kW, který v post-dieselgatovské éře bude v Evropě stále důležitější. V druhé řadě, je to kombi, což je na starém kontinentu obzvlášť populární druh karoserie, a ten předchůdci chyběl. V třetí řadě jde pak o samotný sportovní charakter, který Kia dosud ve střední třídě nabízela leda tak designem. Testovaná kia tak vzbuzuje velká očekávání. Naplní je?

Hot-kombi

Přestože Kia už na designu svých aut pečlivě pracuje několik let, stále se nezbavuji vzpomínek na takové obludy jako Magentis a Opirus. Právě ve srovnání s nimi nová Optima Sportwagon GT ukazuje, jak dlouhou cestu korejský výrobce za poslední léta ušel. Jestliže Magentis ještě v roce 2010 patřil mezi to ošklivější ve střední třídě, Optima naopak patří mezi to nejhezčí.

To platí jak pro dříve testovaný sedan, tak pro dnes testovaný kombík, nabízený s přídomkem Sportwagon. Příď s nizoučkou, ale širokou maskou je dravá, což u vrcholné varianty GT podtrhuje výraznější nárazník. Optima je elegantní i zboku, a to díky postupně se zužujícímu bočnímu prosklení, zatímco záď u varianty GT zakončují oblé koncovky výfuku zakomponované do výrazného difusoru. Optima zkrátka ideálně kombinuje dravost s decentností, což bychom ještě na začátku tisíciletí o voze korejské značky rozhodně neprohlásili.

obrázek [600 x 286]

Poznámku k designu přesto máme. Optima GT se sice prezentuje jako vrcholný model, jenže její vnější vzhled je stejný jako u Optimy GT-Line, která nabízí jen sportovní vzhled, nikoliv silný motor. Nešlo by oba modely přece jen odlišit více a ne jen červeně lakovanými třmeny brzd a černými bočními prahy u GT? Takové R-Liny od konkurenčního Volkswagenu přece jen poznat lze...

Jestliže zvenku Optimu GT díky jiným nárazníkům za sportovně laděný model ještě možná označíte, uvnitř si jí klidně spletete s běžnými verzemi. Poznávacím znakem je totiž jen dole zploštělý volant s nápisem GT a sportovní sedadla, což opět nabízí také o stupeň níže postavený GT-Line.

Když ale minimální rozdíly proti obyčejnějším variantám hodíte za hlavu, zjistíte, že interiér Optimy je pohodovým místem k žití. Hlavice volicí páky je možná závanem devadesátých let a horizontálně orientovaná středová konzole připomíná vozy BMW, celek ale funguje. Navíc výběr materiálů a jejich zpracování je bez diskuze perfektní. Za tohle má Kia jasné plusové body. Stejně jako za přehledné rozmístění tlačítek, snad jen na volantu je jich možná trochu moc.

Horší je to však s výhledem, důvodem je kombinace výše usazených, elektricky ovládaných sedadel a poněkud nízké horní hrany čelního skla, což zároveň znamená poněkud stísněný pocit. Ono obecně nad hlavou místa moc není, což platí i pro zadní sedadla. Tam je jinak prostoru habaděj, před koleny je tolik prostoru, že se cestující cítí skoro jako v limuzíně.

Slušný je také zavazadelník. Objemově to možná není taková sláva, hodnota 552 litrů je ve srovnání s takovým VW Passat Variant asi o stovku nižší, jenže kombinace skvělé přístupnosti rozměrným víkem, sklápění zadních sedadel v poměru 40:20:40 a nízké nákladové hrany znamená pro Kiu plusové body. Potěší i háčky po stranách, kolejnicový systém s posuvnou přepážkou pro oddělení nákladu nebo praktická síť. Co nám však vadilo, byla tkaninová roleta kryjící zavazadelník, která z krajní polohy neustále vypadávala a navíjela se za jízdy zpět.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Optima SW 2.0 T-GDI

Cena v základní výbavě: 999 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 027 980 Kč

Základní výbava:Vnější zpětná zrcátka vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná, full-LED světlomety, podélné střešní ližiny, elektricky ovládané víko zavazadelníku, sada na opravu pneumatik, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, navigace s osmipalcovou obrazovkou, hudební systém Harman Kardon s osmi reproduktory, bezdrátová nabíječka telefonů, palubní počítač, adaptivní tempomat, dešťový senzor, elektricky ovládaná přední sedadla, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, hliníkové pedály, síť v zavazadlovém prostoru, kamerový systém sledující okolí vozidla, sledování mrtvého úhlu, automatický parkovací asistent, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, aktivní systém pro jízdu v pruzích, sedm airbagů, parkovací čidla vpředu a vzadu, asistent pro rozjezd do kopce, kolejnice v zavazadelníku, elektronicky nastavitelné odpružení

Výbava testovaného vozu:Výbava testovaného vozu Metalický lak (+18.000,-), sportovní sedadla s koženým čalouněním v červené barvě (+10,000,-).

O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima SW 2.0 T-GDI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 353 / 1350 - 400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 6.1 / 8.2
Emise CO2:191
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 552 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 510
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2805
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1608
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není

Nejdražší varianta Optimy Sportswagon zrychlí z 0-100…

Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně! Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně!

Kia Optima Sportwagon přináší několik zajímavých novinek.…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…