25.8. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Kia Picanto 1.25 CVVT GT Line vs. Škoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo – Souboj generací!

 

Modernizovaná Škoda Citigo stejně jako nová Kia Picanto jsou nejmenšími modely svých značek. Jenže testované kousky měly navíc doplňkové označení Monte Carlo a GT Line. Jsou něčím více než jen lépe vybavenými verzemi?

Nejprve se na oba aktéry podívejme optikou historie. Pokud tak učiníme, zjistíme, že delší tradici nabízí korejský vůz. Současné už třetí vydání debutovalo letos na jaře, tudíž jde o zcela nového hráče segmentu nejmenších vozidel. Když se ohlédneme v čase, zjistíme, že malé picanto prodělalo velmi zajímavý vzestup. První generace z roku 2004 působila na Evropany možná až příliš asijsky, avšak už druhé vydání vzniklé pod taktovkou designéra Petera Schreyera se až nebezpečně blízko přiblížilo evropským mini automobilům. Ve výrobě si pobylo od roku 2011 až do letošního jara.

Shodou okolností ve stejném roce jako druhé picanto debutovala také Škoda Citigo, český zástupce trojlístku miniautomobilů skupiny VW. To mimo jiné znamená, že v porovnání s novým picantem je vlastně mladoboleslavský, pardon bratislavský vůz, o celou generaci starší. V letošním roce sice nejmenší škodovka prodělala modernizaci, avšak tu byste na první pohled možná ani neodhalili. V rámci srovnávacího testu jsme sáhli po velmi zajímavé verzi Monte Carlo, která má zájemce o citigo navnadit na sportovní notu. Žádné super výkony nad rámec segmentu ale nečekejte, neboť pod kapotou se nachází tříválec 1.0 MPI o výkonu 55 kW. Nutno dodat, že se jedná o jediný motor pro tuto verzi. Zvolit můžete buď pětistupňovou manuální převodovku MQ 100 nebo její automatizovanou verzi ASG.

obrázek [600 x 284]  

Picanto je proti Škodě zcela nové, a to včetně použité podlahové plošiny. Pokud postavíte poslední vydání vedle toho předchozího, první, co vás možná upoutá, je výrazné zkrácení předního převisu karoserie. Z předchůdce ale novinka převzala testovaný motor 1.25 CVVT z řady Kappa II, který je jako jediný v tomto nejmenším modelu korejské značky čtyřválcem. Alternativou k němu jsou litrové tříválce ze stejné řady motorů, a sice s atmosférickým plněním a dále s přeplňováním turbodmychadlem. Posledně jmenovaná jednotka dostala namísto vstřikování do sacího potrubí přímé GDI, avšak českým kupujícím je dovozcem odepřena. Ač sourozenec citigo Volkswagen Up! nabízí v současnosti také obdobně řešený motor, tedy přeplňovaný litrový tříválec TSI, nejmenší škodovka jej zatím pod kapotou nedostala.

Drahý a ještě dražší

Testované verze jsou současně těmi nejdražšími, které si může zájemce o obě auta u nás pořídit. Navíc, jak už je patrné z označení GT Line, respektive Monte Carlo, oba výrobci se snaží útočit na movitější zájemce o vozy této třídy sázkou na sport. Sportovat je dnes prostě „in“ na všech frontách.

Korejské vozy již tradičně nabízejí bohatou výbavu v sérii. Je to dobře i není. Pokud totiž zájemce některé její prvky nepotřebuje, musí si je chtě nechtě koupit. A prostor pro vlastní realizaci je v tomto případě dost omezený. U Škody může kupující popustit uzdu své fantazii v otázce specifikování výbavy více. Ale nechme obecných slov a pojďme se podívat na konkrétní testovaná vozidla.

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)


Picanto GT Line vyjde v základu na 294.980 korun. Na opačné straně cenové nabídky stojí verze Active s motorem 1.0 CVVT za 219.980 korun. Picanto je na rozdíl od citigo v nabídce pouze v pětidveřové verzi. Co je tedy za téměř tři sta tisíc korun na palubě? Nechybí například klimatizace, byť pouze manuální, samočinnou verzi kupodivu nelze mít ani za příplatek. A dále třeba šest airbagů či pokročilejší verze halogenových světlometů s projektorem.

Pořizovací nákladyKia PicantoŠkoda Citigo
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.25 CVVT GT Line - 294 980 1.0 MPI 55 kW Monte Carlo - 289.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Klimatizacemanuálnímanuální
Kola16palcová z lehké slitiny16palcová z lehké slitiny
Elektrické stahování zadních oken okenSS pouze vpředu, vzadu nelze
Šest airbagůS4, boční s funkcí hlavového
Rezervní kolodojezdovásada pro opravy/dojezdové 1200 Kč
Metalíza10.000 Kč8300 Kč
Přední mlhovkySS
Tempomatnelze6.100 Kč
Vyhřívání předních sedadelnelze4.800 Kč
Světlometyhalogenové s projektoremhalogenové s LED denním svícením
Centrální zamykáníSS
Elektricky ovládané střešní oknonelze15.200 Kč
Parkovací senzory vzadunelze6300 Kč
Slot na USBS1000 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]7939,28/4443,176.161,56/1.670,04
Přední/zadní nárazník [Kč]6920,66/6794,17 (bez laku)6.109,29/6.288,98 (bez laku)
Přední blatník [Kč]3919,42 (bez laku)3.416,68 (bez laku)
Čelní sklo [Kč]8035,403685,18
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2265,75 + 3301658,06 + 315
Kabinový filitr [Kč]705,65434,24
Spodní rameno přední nápravy [Kč]4382,082951,55
Hodinová sazba v servisu [Kč]659620
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]20.87122.621
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7 nebo 150 000 km/5 nebo 150 000 km/12 bez omez. Km2/3/12
Prodloužená zárukanení v nabídce5 let/nebo 100 000 km - 2.000 Kč/150 000 km - 6.800 Kč

V kolonce „čalounění sedadel“ najdete v ceníku kožené. Ve skutečnosti se však nejedná o přírodní kůži, ale o takzvanou „eko kůži“. Problém je, že pokud „kůži“ nechcete, máte v případě GT Line smůlu. Testovaná výbava nabízí také jako jediná elektrické ovládání oken zadních dveří. Nechybí kožený volant, stavitelný ovšem pouze výškově. Zvenku zase zaujmou 16palcová litá kola s pneumatikami 195/45. Jedinými příplatkovými položkami jsou metalický/perleťový lak za 10.000 korun, který měl i náš vůz, a dále paket ADAS zahrnující systém autonomního nouzového brzdění AEB a přístrojovou desku supervision. Ani jedno zkoušené picanto nemělo.

Citigo existuje v pětidveřové i třídveřové karoserii, cenový rozdíl mezi nimi činí 10.000 korun. Za testovaný vůz v základní výbavě tak musí zájemce odepsat z účtu 289.900 korun. O 13.000 korun dražší je verze s automatizovanou manuální převodovkou ASG. Samočinnou převodovku můžete mít také v picantu, ale pouze ve spojení s prostřední výbavou Comfort. V tomto případě se za ni ale připlácí 20.000 korun. Vyšší částku lze částečně připsat faktu, že v případě asijského vozu nejde o automatizovanou manuální skříň, ale o planetový automat s měničem momentu. A ten je i přes pouhé čtyři převody výrobně mnohem dražší než robotizované převodovky obecně.

Nová Kia Picanto má český ceník. Základ stojí 219.900 Kč, GT-Line téměř 300.000 Kč


Ač citigo nabízí větší míru individualizace, ani tady nepřijdete v otázce standardní výbavy zkrátka. V rámci verze Monte Carlo získáte standardně manuální klimatizaci, na rozdíl od picanta ale lze mít i samočinnou verzi Climatronic, která vyjde na 6.000 korun. Dvoustupňové vyhřívání předních sedadel stojí 4.800 korun a do třetice velké panoramatické otevírací střešní okno znamená připlatit si 15.200 korun. Všemi uvedenými prvky obdařila Škodovka také testovaný vůz a ani jeden z nich nelze mít u picanta bez ohledu na verzi ani za příplatek.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia PicantoŠkoda Citigo
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky89
Servis89
Záruky97
Průměr8,008,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Picanto 1.25 CVVT

Cena v základní výbavě: 294 980 Kč Cena v testované výbavě: 304 980 Kč

Škoda Citigo 1.0 MPI 55 kW Monte Carlo

Cena v základní výbavě: 289 900 Kč Cena v testované výbavě: 345 400 Kč

Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou

Několik stovek lidí v úterý se zalepenou pusou…

Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 
Technické údaje
Motor Kia Picanto 1.25 CVVTŠkoda Citigo 1.0 MPI 55 kW Monte Carlo
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1248999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 62 / 600055 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 122 / 400095 / 3000 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 1213.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 3.8 / 4.65.9 / 4 / 4.7
Emise CO2:106108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1010251 / 951
Objem nádrže (l):3535
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 424855 / 435
Rozměr pneu:195/45 R16185/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 35953563
b) šířka (mm): 15951641
c) výška (mm): 14951478
d) rozvor (mm): 24002420
e) rozchod vpředu (mm): 14201428
f) rozchod vzadu (mm): 14231424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150990 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 820560 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 985950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940920
k) šířka vpředu (mm): 13801450
l) šířka vzadu (mm): 13401410
délka sedáku vpředu (mm): 480505
délka sedáku vzadu (mm): 4450420
výška opěradla vpředu (mm): 640595
výška opěradla vzadu (mm): 630590
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Kia Picanto 1.25 CVVT GT Line vs. Škoda…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Euro NCAP 2017: Kia Picanto – Tři, nebo čtyři hvězdy? Euro NCAP 2017: Kia Picanto – Tři, nebo čtyři hvězdy?

Organizace Euro NCAP pro Kia Picanto zveřejnila dvě různá…

Nová Kia Picanto má český ceník. Základ stojí 219.900 Kč, GT-Line téměř 300.000 Kč Nová Kia Picanto má český ceník. Základ stojí 219.900 Kč, GT-Line téměř 300.000 Kč

S novou Kiou Picanto jsme již před časem jezdili v rámci…

 



 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai jí utíká do Plzně

Slavia druhá také na přestupovém trhu. Třeba Ekpai…

Ubong Ekpai skončí v létě téměř na tuty ve Viktorii Plzeň, ne ve Slavii. Přitom „sešívaní“ ho chtěli první. To…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…