25.8. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Kia Picanto 1.25 CVVT GT Line vs. Škoda Citigo 1.0 MPI Monte Carlo – Souboj generací!

 

Modernizovaná Škoda Citigo stejně jako nová Kia Picanto jsou nejmenšími modely svých značek. Jenže testované kousky měly navíc doplňkové označení Monte Carlo a GT Line. Jsou něčím více než jen lépe vybavenými verzemi?

Nejprve se na oba aktéry podívejme optikou historie. Pokud tak učiníme, zjistíme, že delší tradici nabízí korejský vůz. Současné už třetí vydání debutovalo letos na jaře, tudíž jde o zcela nového hráče segmentu nejmenších vozidel. Když se ohlédneme v čase, zjistíme, že malé picanto prodělalo velmi zajímavý vzestup. První generace z roku 2004 působila na Evropany možná až příliš asijsky, avšak už druhé vydání vzniklé pod taktovkou designéra Petera Schreyera se až nebezpečně blízko přiblížilo evropským mini automobilům. Ve výrobě si pobylo od roku 2011 až do letošního jara.

Shodou okolností ve stejném roce jako druhé picanto debutovala také Škoda Citigo, český zástupce trojlístku miniautomobilů skupiny VW. To mimo jiné znamená, že v porovnání s novým picantem je vlastně mladoboleslavský, pardon bratislavský vůz, o celou generaci starší. V letošním roce sice nejmenší škodovka prodělala modernizaci, avšak tu byste na první pohled možná ani neodhalili. V rámci srovnávacího testu jsme sáhli po velmi zajímavé verzi Monte Carlo, která má zájemce o citigo navnadit na sportovní notu. Žádné super výkony nad rámec segmentu ale nečekejte, neboť pod kapotou se nachází tříválec 1.0 MPI o výkonu 55 kW. Nutno dodat, že se jedná o jediný motor pro tuto verzi. Zvolit můžete buď pětistupňovou manuální převodovku MQ 100 nebo její automatizovanou verzi ASG.

obrázek [600 x 284]  

Picanto je proti Škodě zcela nové, a to včetně použité podlahové plošiny. Pokud postavíte poslední vydání vedle toho předchozího, první, co vás možná upoutá, je výrazné zkrácení předního převisu karoserie. Z předchůdce ale novinka převzala testovaný motor 1.25 CVVT z řady Kappa II, který je jako jediný v tomto nejmenším modelu korejské značky čtyřválcem. Alternativou k němu jsou litrové tříválce ze stejné řady motorů, a sice s atmosférickým plněním a dále s přeplňováním turbodmychadlem. Posledně jmenovaná jednotka dostala namísto vstřikování do sacího potrubí přímé GDI, avšak českým kupujícím je dovozcem odepřena. Ač sourozenec citigo Volkswagen Up! nabízí v současnosti také obdobně řešený motor, tedy přeplňovaný litrový tříválec TSI, nejmenší škodovka jej zatím pod kapotou nedostala.

Drahý a ještě dražší

Testované verze jsou současně těmi nejdražšími, které si může zájemce o obě auta u nás pořídit. Navíc, jak už je patrné z označení GT Line, respektive Monte Carlo, oba výrobci se snaží útočit na movitější zájemce o vozy této třídy sázkou na sport. Sportovat je dnes prostě „in“ na všech frontách.

Korejské vozy již tradičně nabízejí bohatou výbavu v sérii. Je to dobře i není. Pokud totiž zájemce některé její prvky nepotřebuje, musí si je chtě nechtě koupit. A prostor pro vlastní realizaci je v tomto případě dost omezený. U Škody může kupující popustit uzdu své fantazii v otázce specifikování výbavy více. Ale nechme obecných slov a pojďme se podívat na konkrétní testovaná vozidla.

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)


Picanto GT Line vyjde v základu na 294.980 korun. Na opačné straně cenové nabídky stojí verze Active s motorem 1.0 CVVT za 219.980 korun. Picanto je na rozdíl od citigo v nabídce pouze v pětidveřové verzi. Co je tedy za téměř tři sta tisíc korun na palubě? Nechybí například klimatizace, byť pouze manuální, samočinnou verzi kupodivu nelze mít ani za příplatek. A dále třeba šest airbagů či pokročilejší verze halogenových světlometů s projektorem.

Pořizovací nákladyKia PicantoŠkoda Citigo
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.25 CVVT GT Line - 294 980 1.0 MPI 55 kW Monte Carlo - 289.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Klimatizacemanuálnímanuální
Kola16palcová z lehké slitiny16palcová z lehké slitiny
Elektrické stahování zadních oken okenSS pouze vpředu, vzadu nelze
Šest airbagůS4, boční s funkcí hlavového
Rezervní kolodojezdovásada pro opravy/dojezdové 1200 Kč
Metalíza10.000 Kč8300 Kč
Přední mlhovkySS
Tempomatnelze6.100 Kč
Vyhřívání předních sedadelnelze4.800 Kč
Světlometyhalogenové s projektoremhalogenové s LED denním svícením
Centrální zamykáníSS
Elektricky ovládané střešní oknonelze15.200 Kč
Parkovací senzory vzadunelze6300 Kč
Slot na USBS1000 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]7939,28/4443,176.161,56/1.670,04
Přední/zadní nárazník [Kč]6920,66/6794,17 (bez laku)6.109,29/6.288,98 (bez laku)
Přední blatník [Kč]3919,42 (bez laku)3.416,68 (bez laku)
Čelní sklo [Kč]8035,403685,18
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2265,75 + 3301658,06 + 315
Kabinový filitr [Kč]705,65434,24
Spodní rameno přední nápravy [Kč]4382,082951,55
Hodinová sazba v servisu [Kč]659620
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]20.87122.621
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7 nebo 150 000 km/5 nebo 150 000 km/12 bez omez. Km2/3/12
Prodloužená zárukanení v nabídce5 let/nebo 100 000 km - 2.000 Kč/150 000 km - 6.800 Kč

V kolonce „čalounění sedadel“ najdete v ceníku kožené. Ve skutečnosti se však nejedná o přírodní kůži, ale o takzvanou „eko kůži“. Problém je, že pokud „kůži“ nechcete, máte v případě GT Line smůlu. Testovaná výbava nabízí také jako jediná elektrické ovládání oken zadních dveří. Nechybí kožený volant, stavitelný ovšem pouze výškově. Zvenku zase zaujmou 16palcová litá kola s pneumatikami 195/45. Jedinými příplatkovými položkami jsou metalický/perleťový lak za 10.000 korun, který měl i náš vůz, a dále paket ADAS zahrnující systém autonomního nouzového brzdění AEB a přístrojovou desku supervision. Ani jedno zkoušené picanto nemělo.

Citigo existuje v pětidveřové i třídveřové karoserii, cenový rozdíl mezi nimi činí 10.000 korun. Za testovaný vůz v základní výbavě tak musí zájemce odepsat z účtu 289.900 korun. O 13.000 korun dražší je verze s automatizovanou manuální převodovkou ASG. Samočinnou převodovku můžete mít také v picantu, ale pouze ve spojení s prostřední výbavou Comfort. V tomto případě se za ni ale připlácí 20.000 korun. Vyšší částku lze částečně připsat faktu, že v případě asijského vozu nejde o automatizovanou manuální skříň, ale o planetový automat s měničem momentu. A ten je i přes pouhé čtyři převody výrobně mnohem dražší než robotizované převodovky obecně.

Nová Kia Picanto má český ceník. Základ stojí 219.900 Kč, GT-Line téměř 300.000 Kč


Ač citigo nabízí větší míru individualizace, ani tady nepřijdete v otázce standardní výbavy zkrátka. V rámci verze Monte Carlo získáte standardně manuální klimatizaci, na rozdíl od picanta ale lze mít i samočinnou verzi Climatronic, která vyjde na 6.000 korun. Dvoustupňové vyhřívání předních sedadel stojí 4.800 korun a do třetice velké panoramatické otevírací střešní okno znamená připlatit si 15.200 korun. Všemi uvedenými prvky obdařila Škodovka také testovaný vůz a ani jeden z nich nelze mít u picanta bez ohledu na verzi ani za příplatek.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia PicantoŠkoda Citigo
Základní cena78
Standardní výbava a příplatky89
Servis89
Záruky97
Průměr8,008,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu Američané poslali bombardéry a bojové stíhačky ke KLDR, chtějí demonstrovat sílu

Mezinárodním vzdušným prostorem nad mořem u východního…

Netradiční závod. Automobiloví veteráni zdolali kopec pod Cukrákem, podívejte se Netradiční závod. Automobiloví veteráni zdolali kopec pod Cukrákem, podívejte se

Jízda o pohár Elišky Junkové Zbraslav-Jíloviště se…

Z KLDR je hlášeno slabé zemětřesení, Čína hovoří o možném výbuchu Z KLDR je hlášeno slabé zemětřesení, Čína hovoří o možném výbuchu

V Severní Koreji bylo zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4…

 
Technické údaje
Motor Kia Picanto 1.25 CVVTŠkoda Citigo 1.0 MPI 55 kW Monte Carlo
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1248999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 62 / 600055 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 122 / 400095 / 3000 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 1213.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 3.8 / 4.65.9 / 4 / 4.7
Emise CO2:106108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1010251 / 951
Objem nádrže (l):3535
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 976 / 424855 / 435
Rozměr pneu:195/45 R16185/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 35953563
b) šířka (mm): 15951641
c) výška (mm): 14951478
d) rozvor (mm): 24002420
e) rozchod vpředu (mm): 14201428
f) rozchod vzadu (mm): 14231424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150990 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 820560 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 985950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940920
k) šířka vpředu (mm): 13801450
l) šířka vzadu (mm): 13401410
délka sedáku vpředu (mm): 480505
délka sedáku vzadu (mm): 4450420
výška opěradla vpředu (mm): 640595
výška opěradla vzadu (mm): 630590
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Kia Picanto 1.25 CVVT GT Line vs. Škoda…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii Luxusní a ještě luxusnější. Audi Q8 a Lamborghini Urus přistiženy v Itálii

Trojici důkladně zamaskovaných prototypů, případně…

 



Euro NCAP 2017: Kia Picanto – Tři, nebo čtyři hvězdy? Euro NCAP 2017: Kia Picanto – Tři, nebo čtyři hvězdy?

Organizace Euro NCAP pro Kia Picanto zveřejnila dvě různá…

Nová Kia Picanto má český ceník. Základ stojí 219.900 Kč, GT-Line téměř 300.000 Kč Nová Kia Picanto má český ceník. Základ stojí 219.900 Kč, GT-Line téměř 300.000 Kč

S novou Kiou Picanto jsme již před časem jezdili v rámci…

 



 
Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy, ještě silnější Mustangy a speciální Focus RS

Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy a speciální Focus RS

Včera

Byl jsem si v Mostě zajezdit s hodně pestrou partičkou od Fordu. Zábava to byla velká!




Blesk.cz

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní Čína. Norové nesouhlasí

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní…

V Severní Koreji bylo v sobotu zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4 stupně, které mělo ohnisko nepříliš daleko od…

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR filmy, má to ale háček

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR…

Apple na zářijové konferenci kladl velký důraz na technologickou vlnu 4K a HDR, kterou začíná aktivně chytat a…

 

iSport.cz

Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly vlastní góly

Výhru Realu vystřelil Ceballos, Barceloně pomohly…

Ve šlágru šestého kola španělské ligy fotbalisté Atlética Madrid porazili 2:0 Sevillu a posunuli se na druhé…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New Yorku 80. let

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New…

V dnešní době navštíví nejproslulejší náměstí New Yorku přes 130 milionů turistů ročně. Stojí tu obří obchod s…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

„Marino, slyšíte mne? Přijedete pro nás?“ snažím se z Moskvy dovolat do kláštera na Solovecké ostrovy…