Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI – Slovenský športovec

Původní Kia Pro_Cee’d se uchytila, nyní přichází její nástupce. Je ještě stylovější, přitom lépe jezdí a je o dost levnější než třeba Volkswagen Scirocco nebo Opel Astra GTC.
Zpět na článek
10. 4. 2013 10:06
10. 4. 2013 10:20
10. 4. 2013 10:20
10. 4. 2013 10:24
10. 4. 2013 10:29
10. 4. 2013 10:48
11. 4. 2013 12:10
11. 4. 2013 21:56
12. 4. 2013 17:39
12. 4. 2013 22:08
13. 4. 2013 14:11
10. 4. 2013 10:20
10. 4. 2013 13:00
10. 4. 2013 10:20
10. 4. 2013 21:37
11. 4. 2013 15:30
10. 4. 2013 10:25
10. 4. 2013 10:57
10. 4. 2013 12:49
11. 4. 2013 07:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 4. 2013 14:44
10. 4. 2013 16:17
10. 4. 2013 17:35
11. 4. 2013 14:30
10. 4. 2013 18:38
10. 4. 2013 22:10
11. 4. 2013 12:51
10. 4. 2013 10:21
10. 4. 2013 10:28
10. 4. 2013 10:47
10. 4. 2013 12:00
10. 4. 2013 13:55
10. 4. 2013 16:32
11. 4. 2013 16:33
10. 4. 2013 16:25
10. 4. 2013 10:29
11. 4. 2013 15:41
10. 4. 2013 10:51
10. 4. 2013 11:11
10. 4. 2013 11:28
10. 4. 2013 12:03
10. 4. 2013 13:51
10. 4. 2013 15:02
11. 4. 2013 22:05
10. 4. 2013 12:03
10. 4. 2013 15:14
11. 4. 2013 09:22
10. 4. 2013 20:51
10. 4. 2013 10:29
10. 4. 2013 11:07
10. 4. 2013 11:16
10. 4. 2013 11:40
10. 4. 2013 12:26
10. 4. 2013 14:47
11. 4. 2013 09:15
11. 4. 2013 09:57
11. 4. 2013 11:02
10. 4. 2013 22:12
10. 4. 2013 23:23
11. 4. 2013 06:17
11. 4. 2013 06:18
11. 4. 2013 09:17
11. 4. 2013 09:19
11. 4. 2013 09:10
10. 4. 2013 10:55
11. 4. 2013 09:13
11. 4. 2013 19:26
11. 4. 2013 22:11
12. 4. 2013 09:08
10. 4. 2013 11:04
10. 4. 2013 10:06
130km/h
Tak ty otáčky ve 130 jsou na můj vkus docela vysoký, neumim si představit s tim jezdit furt vytočeným na skoro 4000ot při rychlejší jízdě. I když na to to auto asi neni primárně určený...
Rozbalit vlákno
26
Avatar - iudex
10. 4. 2013 10:20
Re: 130km/h
A s čím to porovnávaš? Dúfam, že nie s turbobenzínom. Ukáž mi inú podobnú atmosféru, ktorá točí pri 130ke menej. 3400 rpm pri 130ke je na vysokootáčkový atmosférický benzín relatívne nízka hodnota (max. výkon je pri 6300 rpm).
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 10:20
Re: 130km/h
:yes: :yes: :yes:

treba najst nejaku "chybu" ved o com by sme tu pisali kedze je ceed dokonale auto :yes:
10. 4. 2013 10:24
Re: 130km/h
toyta yaris ci auris toci na 6stke pri 130kmh menej ;) 3200
Avatar - iudex
10. 4. 2013 10:29
Re: 130km/h
OK, ale hovoriť o 3400 otáčkach pri Ceede ako o "vytočenom motore" mi prišlo trochu mimo. A ono tlačiť tam extrémne ťažké prevody má i negatíva, cit. z testu Aurisu: Zatímco sama o sobě by byla šestnáctistovka aurisu příjemným sportovním náčiním, zpřevodování ji sráží mezi línější auta, kterým v dálničních stoupáních dochází dech a nutí vás řadit.
Avatar - biscuit
10. 4. 2013 10:48
Re: 130km/h
no jo no, kdyz je redaktor zmatenej, napise pak takovouhle hovadinu. sestka u atmosferickyho benzinu nizsiho objemu, je hlavne kvuli ekonomice paliva ve vyssich rychlostech, a pomuze i zivotnosti motoru. je logicke, ze v kopcich se radi dolu, klidne i na 4, je-li treba a neni to rozhodne zadna ostuda, nebo projev linyho auta - jen nekoho, kdo by se mel obcas zamyslet nad vykonovou krivkou motoru.
11. 4. 2013 12:10
Re: 130km/h
Je to atmosféra. Radši budeš mít nižší otáčky na rovinkách a podřadíš si do stoupání, nebo dáš přednost neustále vyšším otáčkám?

Jinak 200 není takový rozdíl. Hodně bude záležet na hlučnosti motoru a odhlučnění vozu.
Avatar - trapid
11. 4. 2013 21:56
Re: 130km/h
Sice tohle auto není zrovna můj šálek čaje, já raději klasický Cee´d v turbochrochtu, ale naopak se mi zpřevodování líbí a k autu pasuje. Tohle třídvéřko není primárně určené pro německého důchodce, ale má být sportovnějším bráškou Cee´du.
No a sportovní verzi si nekoupím proto, abych jezdil soutěže spotřeby.
Pokud chceš mít nízké otáčky na dálnici, tak si nekupuj Pro_cee´d, ale Cee´d.
12. 4. 2013 17:39
Re: 130km/h
Takže třídveřové auto si kupuji, protože chci více hluku v kabině? 8-s Když jedu rychle, tak si vystačím tak s prvními čtyřmi stupni. Dlouhá šestka ničemu neublíží.
Avatar - trapid
12. 4. 2013 22:08
Re: 130km/h
Třídvéřko si kupuješ kvůli pohotové reakci na plyn na jakýkoliv převodový stupeň a ne jen na 1-4.
Doporučuji Ti vyzkoušet si nějaké sportovnější auto. Např legendu P205 1,9GTI.
Tam bys pochopil, že převodovka je určena pro jízdu celá.
Jednička jede skoro 70 (a dá se tak použít ve vracečkách) a pětku přetáčíš při 210.
V konvenčním autě máš jedničku pouze pro rozjezd, případně tahání vleku do kopce a pětku (šestku) jako rychloběh na úsporu, ale s nulovou jízdní dynamikou.
Vím, že Pro_Cee´d není žádná 911, ale to ani P205 GTI.
Jak říkám - pokud chceš jezdit na spotřebu (a mít ticho na dálnici) nekupuj si "sporťák". Ten k tomu opravdu není určen. Ten je určen k tomu, aby Ti na jakýkoliv převod poskytl co nejlepší dynamiku.
13. 4. 2013 14:11
Re: 130km/h
Sporťák. >:D Teď jsi to zabil. Jakých rychlostí dosahuješ na okreskách? Ne nadarmo Japonci nechávali na autech pro zábavu čtyřstupňové manuály. Prostě víc nepotřebovali. Reakce na plyn se ti těžším převodem nezpomalí. Co takhle vzít si k srdci vlastní radu? Znám majitele zmíněné 205 1,9 GTI (koupil ji jako novou a pořád ji má) a připadala mu líná. Takže nechal vyměnit stálý převod a prodloužit pětku, právě kvůli dálnici, aby mu auto neřvalo, motor se tolik netrápil a neměl úplně mizernou maximální rychlost.

Třídveřové auto si kupuji, protože se mi více líbí. Když chci sportovní auto, koupím si sportovní auto. Dveří může mít klidně deset, dveře (či jejich absence) to auto rychlejším, nebo záživnějším neudělají.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 10:20
Re: 130km/h
3400 otacok mi na dany motor a dany typ auta pride uplne v pohode .... bezne atmosfericke 1,4ky a 1,6tky tocia este viac... napr starsia octavia 1,6 75kw tocila pr 130 4000otacok... a tusim aj nas lancer toci okolo 3300-3400 pri 130 ... a uplne v pohode... nuz nie je o diesel to je pravda.... nemozeme cakat ze to bude tocit 2000 otacok
10. 4. 2013 13:00
Re: 130km/h
na atmosferu su to normalne otacky pri dialnicnej rychlosti, na 2500 otackach by motor nevladal ist takou rychlostou.
Toto auto je skor na okresne cesty, nie na dialnicu prave kvoli relativne vyssej spotrebe pri vysokych rychlostiach.
na dialnice dizel, mozno troska aj turbo benzin.

inac velmi pekne auto, aj interier aj exterier.
Avatar - Atomas
10. 4. 2013 10:20
Re: 130km/h
Ono napsat k 3400ot skoro 4000 není přesné. Přesnější by bylo že točí lehce nad 3000ot a nejpřesněji je to uvedeno v článku - 3400ot. O zkresleném údaji není nutné psát do diskuse...
10. 4. 2013 21:37
Re: 130km/h
napsal jsem při vyšší rychlosti, ne pořád jezdí člověk 130. A zvlášť u šestikvaltu, kterej by oproti pětikvaltu měl mít výhodu ne jen třeba menších přeskoků, ale i nižších otáček na nejvyšší stupeň (což tak vždycky není - o tom mluvím), bych si uměl představit o pár set míň a do kopce tam tu pětku klidně dát, když bude potřeba. Pokud bych tam chtěl co nejdřív loupnout šestku a jet kopec nekopec, tak si rovnou můžu koupit automat a neřadit vůbec. Takhle to víc řve a žere. Nemám sice zkušenost s odhlučněním tohoto modelu, ale většinou to tak je.
11. 4. 2013 15:30
Re: 130km/h
Spíš něco pod 3500. 400 mi také nepřijde jako lehce nad. :-) Rozhodně 4000 je dost vedle.
Avatar - KANKUNEN
10. 4. 2013 10:25
Re: 130km/h
Něco nastuduj a pak piš.
Avatar - idam.i
10. 4. 2013 10:57
Re: 130km/h
Potoocheck ,môžem ťa ubezpečiť ,že tých 3.400 otáčok je v pohode a vôbec,ale vôbec nerušia. >:D

[odkaz]
Avatar - Peto02
10. 4. 2013 12:49
Re: 130km/h
Heh, ja som na tom podobne so 4st automatom vo Forde Focus I 1.6 :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 4. 2013 07:18
Re: 130km/h
Asi tam mas Mazda MZR 1.6 a Aisin - to iste co ja v Mazde ;-) Tiez tocim 3400.
10. 4. 2013 14:44
Re: 130km/h
mel jsem takovy auto co při 130 tocilo 4tis otáček, resp ho ještě mam ted na popojizdeni po meste, a je to opravdu vopruz
vedle toho mam ted benzinaka, kterej ve 130 toci necelých 3tis otáček a to je uplne jina liga
Avatar - idam.i
10. 4. 2013 16:17
Re: 130km/h
Čo to máš ,pokial to nie je tajomstvo? Niečo preplńované?
10. 4. 2013 17:35
Re: 130km/h
1.8tsi, klidne by to mohlo mit na dalnici prevody i delší ..
Avatar - idam.i
11. 4. 2013 14:30
Re: 130km/h
Hm,tak to je jasné.Ty asi často netočíš do 6.000 ? ;-)
Avatar - tune.lar
10. 4. 2013 18:38
Re: 130km/h
no jo já rád točím atmosféry kolem 6 000, :-) ale pro každého to není :-)
10. 4. 2013 22:10
Re: 130km/h
to vydržíš chvíli, ale zkus tak jet někam dvě hodiny
Avatar - tune.lar
11. 4. 2013 12:51
Re: 130km/h
Ano s tím souhlasím, tedy pokud bych jel dvě hodiny rovno :-) Dvě hodiny v zatáčkách a červeném poli otáčkoměru mi zase tak moc nevadí:-)
Avatar - Bristol
10. 4. 2013 10:21
Pro_ceed
vypadá stylově, rozhodně lepé než Scirocco...ale zase mnohem hůř než Astra GTC :-)
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Dinar
10. 4. 2013 10:28
Re: Pro_ceed
Vypadá jako... cokoliv jiného, nulová invence, astra coupe, megane coupe, i30 coupe, základní linka vždy ve tvaru žehličky z profilu, dynamiku uděláme tím, že linky zepředu dozadu ženeme odzdola nahoru. Takže malá trojúhelníková okýnečka, stejné macaté zadky bez kouska designerské finesy. Scirocco je proti těmto autům designový majstrštyk.
Avatar - Bristol
10. 4. 2013 10:47
Re: Pro_ceed
na to má každý jiný názor... :-)
10. 4. 2013 13:55
Re: Pro_ceed
Opravdu nezaujatý názor, čekal někdo něco jiného? 8-s
Avatar - Dinar
10. 4. 2013 16:32
Re: Pro_ceed
Háre, háre... čímpak je můj názor zaujatý, resp. jak je třeba názor Bristola, na který reaguju, nezaujatý? >:D Já jen, že není nutné, abys nám tu ten brajgl, co máš v hlavě, předváděl s takovým zaujetím. ;-)
Avatar - white label
10. 4. 2013 23:34
Re: Pro_ceed
Neboj -nečekal, a to ani od Dinara, ani od tebe. Dinarův tradičně sofistikovaný příspěvek proložený věcnými a logickými argumenty. A u tebe tradičně přesný opak, tedy příspěvek prostý věcných argumentů, nebo logických protiargumentů. Ani tvůj sebekritický smajlík (v samotném závěru) to nemůže zachránit.
11. 4. 2013 16:33
Re: Pro_ceed
Věcné a logické? Možná proto, že ti sedí lépe negativní hodnocení čehokoliv korejského... koneckonců s "nezaujatostí a objektivitou" jsi na tom úplně stejně jako pán výše... :-!
10. 4. 2013 10:29
Re: Pro_ceed
Mně zase přijde Scirocco jako zdaleka nejhezčí...
Pak s hooodně velkým odstupem C30, Astra a až úplně vzadu Mégane a tahle Kia.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 10:37
Re: Pro_ceed
tak ono volvo C30 je uz momentalne len historia [odkaz] takze to by som ako konkurenta sem netahal....

konkurentom pro ceeda su bezne trojdveraky od hatchov ( golf astra megane i30 ) .... scirocco je uz trosku ina liga a je nefer ho sem tahat

konkurentom scirocca je skor veloster alebo peugeot RCZ alebo audi tt.....
11. 4. 2013 15:41
Re: Pro_ceed
Konkurentem Scirocca je spíš Mégane Coupé a jemu podobní. Golf má opravdu klasickou třídveřovou verzi, jako třeba BMW 1er. Třídveřový Mégane, nebo Astra mají karoserii citelně upravenou. Tedy, konkurují si všichni, ale mají podle mne blíž Sciroccu než Golfu.

Sám Hyundai stavěl Veloster například proti Mini.
Avatar - kari.laz
10. 4. 2013 11:11
Re: Pro_ceed
Vyloženě nádhera >:D

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - idam.i
10. 4. 2013 11:28
Re: Pro_ceed
Je fakt,že na P3008 to nemá. ;-)
Avatar - kari.laz
10. 4. 2013 12:03
Re: Pro_ceed
P3008 je stejná kategorie. Určitě si bude P3008 a Pro ceed konkurovat >:D
Avatar - idam.i
10. 4. 2013 13:51
Re: Pro_ceed
To určite nie ,ale nadchýńam sa Peugeot dizajnom.
Netuším,či má P308 3dverovú verziu,ale pokial je vydarená ako kombi,tak to bude tiež bomba!
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 13:59
Re: Pro_ceed
308 samozrejme trojdverak ma ale vedla pro_ceedu vyzera ako rozplacnuta zaba [odkaz] >:D :yes: a to ako fanda pezotu vravim uplne jasne... 308 je dizajnovo tragedia... kedze vychadza z este tragickejsej 307micky... tato stavka na vajcoidny dizajn pezotu nevysla... chvalabohu za 508micku a 208micku ... konecne sa to ubera uz spravnym smerom :yes:
Avatar - kari.laz
10. 4. 2013 15:02
Re: Pro_ceed
Ty jsi fanda Peugeotu jenom do té doby, než se objeví korejec.

PS: 3008 se mi taky nelíbí a stejně tak se mi nelíbí 208 a ani 308 nepovažuji za krasavce. Ale to někdo kdo se ke korejcům třikrát denně modlí, těžko pochopí.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 15:48
Re: Pro_ceed
vsimol som si tvoju reakciu na korejca... hned v prvom provokacnom prispevku.... s tymi troma vlozenymi fotkami nahore... tak mi to nedalo prepac... musel som trosku aj ja si stuchnut :yes:

pezoty mam rad , to ze ty si myslis opak nie je moj problem a ani ma to nezaujima co si myslis ;-)
Avatar - trapid
11. 4. 2013 22:05
Re: Pro_ceed
3008 se mi taky moc nelíbil. Pak si ho koupil kámoš a jak to auto často vídávám, tak se mi hodně zalíbilo. A po praktické stránce je to super. Prostorné a přitom kompaktní auto.
Jízdní vlastnosti a interiér - spíše kokpit, to je naprostá BOMBA :yes: . Nestačí vidět - nutno se v něm svézt.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 11:44
Re: Pro_ceed
suhlasim.. nadherne auticko :yes:

uz sa tesim na GT verziu :yes:
Avatar - kari.laz
10. 4. 2013 12:03
Re: Pro_ceed
Obzvláště ty dvě červený bradavice jsou úžasný >:D
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 12:18
Re: Pro_ceed
suhlasim ... zasne svetla su velmi pekne a jedinecne [odkaz]
Avatar - guze
10. 4. 2013 15:14
Re: Pro_ceed
A v příští generaci budou už obě na střeše >:-[]
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 15:49
Re: Pro_ceed
tak napr ako u focusu 2 by mohli byt... to sa mi pacilo [odkaz] ... samozrejme keby to takto mala kia tak by to bol dizajnovy grc... ale u forda je to nadhera ;-)
Avatar - white label
10. 4. 2013 23:37
Re: Pro_ceed
Na ty určitě koupili patent od Civicu 9G... ;-)
Avatar - kari.laz
11. 4. 2013 09:22
Re: Pro_ceed
Z určitého pohledu to vypadá stejně vystouple.
Tuhle módu co "nejhnusjnějších" světel nechápu. Už teď mě mrzí, že i nejspíše nový P308 naváže na P208 a ty jeho překombinovaná světla, která se mi opravdu nelíbí. Ale pořád lepší než než světla umístěná "mimo" kastli (Civic, Pro ceed)
Avatar - x.kiska
10. 4. 2013 20:51
Re: Pro_ceed
...to prodávaj už nabouraný? >:D
Avatar - RWD
10. 4. 2013 10:29
dotaz
Zajímalo by mě, zda v rámci 7 leté záruky lze garanční prohlídky s výměnou oleje plnit i v případě dodání vlastních olejů a filterů? Po kolika km je servis (15,20,30?) a Kolik takový servis stojí s/bez náplní?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 4. 2013 10:46
Re: dotaz
Interval výměny oleje v motoru GDI je za běžných provozních podmínek 12 měsíců nebo 30 tisíc km, ostatní otázky jsou spíš přímo pro prodejce nebo dovozce. Můžu vás odkázat jedině na základní popis záruky [odkaz] a dpolnit, že nyní Kia nabízí pro výbavu Exclusive pravidelnou údržbu, včetně výměny oleje, na 7 let zdarma [odkaz]
Avatar - RWD
10. 4. 2013 11:07
Re: dotaz
Aha, to tedy pak zase nerozumím tomu, na co se těch 7 let záruky vlastně vztahuje? Z toho co tam čtu a co jsem pochopil tak vůbec na nic?
10. 4. 2013 11:16
Re: dotaz
Co jsou Kie v rodině a okolí, tak záruka vždy kryla vše. A to i opravu motoru, když na první servisní prohlídku zapomněli a tak tam byl olej hodně přez 40tkm(interval byl 20tkm) a následně švagrová vytočením studenýho motoru skočila rozvody o zub 8-s . Když bude olej v zapečetěném obalu a bude splňovat specifikace výrobce, se zárukou není problém.
10. 4. 2013 11:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 4. 2013 12:26
Re: dotaz
Z okolí 1x výměna stabilizátorů, na další prohlídce došlo rovnou k celé výměně přední nápravy. A pak ta kde neměnily olej, po 4 letech diky prasárně skočený rozvody a opět komplet zdarma. Tak ti nevim, předpokládám, že základ je obrátit se na správné dealerství. Je to to samé jako cena servisek, někde stojí ranec, jinde pár Kč (třeba Rio v plný palbě za 2500,- , Sportage za 3000,-) S DPF tě předpokládám pošlou do háje všude a s těma brzdama těžko říct. Nejsem zastánce Kii, jen zmiňuji zkušenosti ;-)
10. 4. 2013 14:47
Re: dotaz
znamymu po 3 letech prestala u ceed fungovat klimatizace a prislo ho to na 2tis kc
tol'ko k tej zaruke bratia
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 09:15
Re: dotaz
Jedine, ze by nedodrzoval servisni intervaly a prisel tak o zaruku. Tos ale jaksi zapomnel zminit, vid? ;-)
11. 4. 2013 09:57
Re: dotaz
A i tak se někde nechá. Viz přeskočení rozvody vs první serviska a výměna oleje až po víc jak 45tkm ;-)
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 11:02
Re: dotaz
Jo, to uz je pak o individualnim pristupu toho ktereho servisu.
10. 4. 2013 22:12
Re: dotaz
Ja som neplatil nikdy nič .... všetko uznané ...rádio, tyčky stabilizátorov, tesnenie predných dverí, lak, stropný panel .....

Všetko také "blbosti" ... ale všetko zadarmo ....a poslednú vec som riešil tesne pred ubehnutím 5 rokov ... ja mám "len" takú záruku na celé auto ....

A nie len, že bolo všetko uznané, ale bez diskusie ....... žiadne trápne bláboly ......
Avatar - white label
10. 4. 2013 23:23
Re: dotaz
Jak vidím, docela slušný seznam, myslím těch "blbostí" u jinak jistě velmi nadprůměrně bezproblémových vozů... :-O :*) ;-)
11. 4. 2013 06:17
Re: dotaz
No radšej mať desať uznaných reklamácií u Kie, ako jeden "prúser" u Das Auto, kde sa človek musí doprosovať ..... a zväčša si za to i zaplatiť ....

Vec názoru ....

Okrem toho ja mám jeden z prvých Ceedov ....
11. 4. 2013 06:18
Re: dotaz
No radšej mať desať uznaných reklamácií u Kie, ako jeden "prúser" u Das Auto, kde sa človek musí doprosovať ..... a zväčša si za to i zaplatiť ....

Vec názoru ....

Okrem toho ja mám jeden z prvých Ceedov ....
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 09:17
Re: dotaz
Tesneni, tycky i radio jsou zname problemy uplne prvnich Ceedu. U vsech se to menilo v zaruce bez kecu. Pozdeji vyrobene kusy (od cca 2008) jiz temito neduhy netrpi.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 4. 2013 11:50
Re: dotaz
V zásadě všechno kromě spotřebních dílů (třeba filtry nebo brzdové destičky a kotouče), baterky a rádia - takže díly motoru, převodovky, podvozku, elektroinstalace atd.
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 09:19
Re: dotaz
Tak, jako u jinych vyrobcu, tam na spotrebak zaruka taky neplati.
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 09:10
Re: dotaz
Tak tos teda cetl hodne spatne...
Avatar - idam.i
10. 4. 2013 10:55
Re: dotaz
U Hyundai akceptuju donesený olej (aj keď nie sú happy) a filtre som neriešil.Tam sa mi zdá rozdiel celkom malý.Ten Exclusiv servis je bomba. :yes:
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 09:13
Re: dotaz
Vlastni olej a filtry nejsou problem, to same treba desticky. Servisni prohlidka se vsim od servisu cca 4500-5500 Kc, pokud si prineses vlastni, bude to min-nejvic se da usetrit na vlastnim oleji.
Avatar - petrumr
11. 4. 2013 19:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
12. 4. 2013 09:08
Re: dotaz
Precti si prosim dotaz, na ktery jsem reagoval... 8-s :no:
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 10:52
vratme sa k autu
z hladiska dizajnu 3dverovych hatchov tejto triedy to hodnotim asi takto:

1. astra GTC [odkaz]
2. pro_ceed [odkaz]
3. megane coupe [odkaz]
4. golf 3door [odkaz]

scirocco nie je priamym konkurentom tychto hatchov... scirocco je uplne jedinecny model ktory nema svojho 5 dveroveho braceka... je to nieco ako veloster alebo audi tt....
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Nerez
10. 4. 2013 11:07
Re: vratme sa k autu
Nemáš pravdu.
Golf jako jediný má stejný design kastle u 3dv. a 5dv. provedení.
Astra GTC, Megane coupé, Pro_Ceed, i30 3dv. i Scirocco mají pro 3dv. variantu úplně novou kastli. Takže Scirocco je konkurentem těhle aut...
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 11:11
Re: vratme sa k autu
teoreticky scirocco je ano ale prakticky to nie je az take jednoznacne .....

aj pri pohlade na realnost prepravy 4 ludi je na tom astra alebo pro ceed ovela lepsie ako scirocco a zober si napr tiez kufor.. astra GTC aj pro ceed ponukaju po 380 litrov zatial co scirocco len 312 litrov.... je jasne vidiet ze scirocco ma ine priority zatial co astra alebo ceed su skor vhodnejsie aj na bezne jazdenie... nastavenie podvozka v sciroccu bude asi tiez prisposobene inym potrebam a poziadavkam ako v pro ceede
Avatar - Nerez
10. 4. 2013 11:21
Re: vratme sa k autu
No ale málokdo si kupuje coupé/3dv. hatchback aby v něm přepravoval 4 lidi a větší množství nákladu. I těch 312 l objemu Scirocca mi na tento druh auta příjde naprosto v pohodě. Podle mě, je prostě Scirocco typově konkurent výše jmenovaných aut. Cenově jim už moc nekonkuruje, jeho cena a příplatky jsou úplně mimo
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 11:29
Re: vratme sa k autu
ano kufor nie je v tychto autach priorita a ani priestor na zadnych sedadlach to je pravda ja viem.... ale je jasne ze na bezne pouzivanie su 3dveraky vychadzajuce z klasickych hatchov ovela praktickejsie a aj podstatne lacnejsie ako napr scirocco alebo veloster....

a skus sa opytat sameho seba preco im cenou nekonkuruje.... lebo asi su konkurenti pre scirocco uplne inde ;-) a su nimi audi TT alebo veloster alebo pezot RCZ..... kde sa tiez priplaca za jedinecnost ;-)
Avatar - Nerez
10. 4. 2013 12:27
Re: vratme sa k autu
Ale typem auta jim i Rocco konkuruje. Cenově je to jinde. Máš to třeba jak BMW 1, M-B A karosářsky konkurují třeba Golfu, ale cenově jsou jinde.
No, TT bych ještě bral, že konkuruje Sciroccu, ale rozhodně si nemyslím, že někdo kdo přemýšlí o těhle autech by si koupil Velostera. Zde je to i o prestiži, kterou Veloster postrádá..., sorry.
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 12:44
Re: vratme sa k autu
ano svojim typom sportoveho auta scirocco hatchom konkuruje to mas pravdu .... ale kto pozera po trojdverakoch od beznych hatchov asi nepozera po sciroccu a TT-cku.... a cena je tiez dolezity faktor.... kedze auta nie su zadarmo.... v tomto su trojderaky inde.....

ale ok nema vyznam sa navzajom presviedcat o opaku... kazdy mame svoju pravdu ... ja s tebou zcasti suhlasim.... mas pravdu ;-)
11. 4. 2013 16:00
Re: vratme sa k autu
Mluv za sebe. Když hledáš levný kompakt, asi těžko budeš koukat po Sciroccu, 1er, nebo Mégane RS. Ale když chceš kompakt a máš na něj řekněme 800 tisíc? I ten Golf ve skutečnosti konkuruje Sciroccu.
11. 4. 2013 15:57
Re: vratme sa k autu
Že je dražší, vůbec nic nemění na tom, že si konkurují. VW má dva modely, které musí od sebe dostatečně oddělit. Stejně jako má Passat a CC. Nic to nemění na tom, že CC je střední třída a konkuruje mu například Mazda 6 sedan.
11. 4. 2013 15:52
Re: vratme sa k autu
Protože existuje třídveřový Golf, mohli si dovolit udělat Scirocco trochu vyhraněnější. Třídveřový Golf nabízí vzadu možná ještě o chlup více místa než pětidveřový, jen se dozadu hůř nastupuje. Scirocco naopak méně, což je daň za líbivější karoserii. Ale tím trpí i třídveřová Astra, Mégane a spol.
Avatar - twistedTSD
10. 4. 2013 17:15
Re: vratme sa k autu
Já bych tedy spíš chtěl vidět zákazníka, který by řešil obrovské dilema, zda si vybrat toto [odkaz] nebo toto [odkaz] ...Šíro (ač se to možná v příští generaci zase změní) je těmto hatchům podle mě mnohem blíž.
Avatar - Nerez
10. 4. 2013 11:04
Chaos designu
Základní design Pro_Ceedu se mi líbí, ale nemůžu se zbavit dojmu, že ho kazí některé dosti chaotické a laciné detaily.
Přední mlhovky jsou spojené s bůhvíčím do prapodivného tvaru, které nenajdeme nikde jinde na autě. Stejný dojem mám i při pohledu na zadní nárazník. Černý panel uprostřed nárazníku, na kterém se nachází zadní mlhovky a couvací světla vypadá dost divne. Kdyby byl nelakovaný plast posunut až dolů, jak to má většina aut tak bych to pochopil, takhle to je dost nevzhledné. Ani barva laku se mi osobně nelíbí. V bílé Ceed vypadá o dost lépe, ale samozřejmě věc názoru.
Designově musím Pro_Ceeda zařadit až ke konci těhle stylových třídvířek. V tomhle sektoru vládne Astra GTC spolu s VW Scirocco.
Interiér je vcelku pohledný, i když bych osobně uvítal ještě jednodušší tvary.
Co však bude zřejmě předmětem diskusí u sportovněji zaměřeného auta je elektronická parkovací brzda. I když tohle auto není za vykružování vracáků, osobně bych dal raději přednost klasické páce.
Uvidíme, jak se tomuto modelu bude dařit. Velkou budoucnost mu nedávám...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 11:25
Re: Chaos designu
elektronicka rucna brzda je za priplatok... uz sa to tu v i30 aj ceede riesilo velakrat.... kto chce rucnu klasicku paku ... ziaden problem ... na co o tom dookola pisat pod kazdym testom ?
Avatar - Nerez
10. 4. 2013 11:33
Re: Chaos designu
OK, to jsem nevěděl. Myslel jsem, že není volby...
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 11:40
Re: Chaos designu
este sa vratim k tvojmu prispevku..... suhlasim s tym ze tie spodne casti naraznika jak vpredu tak aj vzadu vyzeraju zvlastne a takisto ano... tato hrdzava farba ceedu nesedi... v bielej je rozhodne krajsi ;-) a v cervenej doslova nadherny :yes: komu sa nepacia tie cierne plastove somarinky v naraznikoch vpredu ci vzadu tak myslim ze to poriesi cierna farba [odkaz] ktora zakryva tie cierne linky v naraznikoch

zvlast GT verzia v bielej farbe nema chybu proste nadhera [odkaz] v GT verzii u mna dizajnova jednicka :yes:
Avatar - Nerez
10. 4. 2013 12:26
Re: Chaos designu
Rozhodně to vypadá lépe. Laciné detaily zaniknou :yes:
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 12:23
uz sa tesim na verziu GT
[odkaz]

vyzera ze dojmy z auta su pozitivne ;-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2013 14:42
slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9.9se
kdejakej tuctovej kombik s narvanym kufrem, pul-tuctem deti na zadnich sedačkách a rakvi na strese natrhne tomuhle "sportovnímu" autu zadel ...
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 14:54
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
na 1,6tku ti to pride ako pomale? mne nie..... ved pockaj pride pro ceed GT potom sa dosmejes ;-) :yes:
10. 4. 2013 15:07
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
hned v titulku pisou něco o sportofci - se zrychlenim za 9.9
k smichu !
obycejna O3 77kW to dela za 10.3 a uz ted jsou k dispozici další 3 motory, který jsou rychlejsi nez tenhle "sportovec"

a ani to GT nebude zadnej zazrak
204 koni se zrychlenim 7.7sec ...
O3 se 180 konmi to dela za 7.3 a nejrychlejsi O3 bude kolem 6.5sec
kdepak asi udelali soudruzi chybu??
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 15:29
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
chyba nie je nikde... DS4 200K ma zrychelnie 7,9s ... a nikto to neberie v zlom a 200K P308 GTi ma tiez zrychlenie 7,7s..... je to uplne v pohode... ja tam chybu nevidim ;-) .... to ze je octavia rychlejsia neznamena ze je inde chyba ;-)

u kie a PSA sa bavime o turbach objemu 1,6litra... octavka ma 1,8TSI... mozno aj to ma vplyv neviem ... rozhodne v ramci podobnych 1,6tiek ako ma pezot a citroen je na tom ceed podobne... nevidim tu chybu...

podstatnejsie su stejne ine veci a hlavne spolahlivost
Avatar - kari.laz
10. 4. 2013 22:56
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Neubírej tomu ceedu. Má to mít za 7,9
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2013 09:59
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
je to 7,7s ;-)

tu to mas v clanku:
[odkaz]

a tu opat:
[odkaz] - vyberam z clanku:
Obě karosářské varianty zrychlují z klidu na stovku za oficiálních 7,7 s.

skus si dostudovat oficialne udaje a potom sa so mnou natahovat ;-)

udaje zo zaciatku roka neboli oficialne a nevedeli sme ani maximalku... 7,7s je oficialny udaj podobne ako aj maximalka 230.... skus na nete si to overit aj na zahranicnych strankach uvidis ze je to tak ;-)
11. 4. 2013 16:13
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
To byl asi údaj pro pětidveřový, ne?
13. 4. 2013 13:56
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
No na stovku O3 možno zrýchli za 10,3 (samozrejme prázdna) ... ale potom už "dodýcha" ...

Pri 130 km už 1,2 TSI skončila ......

1,6 GDI ešte v pohode "ťahá" ďalej .....

1,2 TSI nie je pre 1,6 GDI konkurencia .....
10. 4. 2013 15:53
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Není to pomalé, je to v normě. Ale rozhodně to není sportovní motor ani auto.

To, jak jsou výkonově obdobné atmosféry "sportovní" tady mj. ukázal srovnávací test Aurisu 1.6 s Golfem s naprosto průměrnou a tuctovou motorizací 1.4TSi.
10. 4. 2013 21:29
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Sportovní v pravém smyslu jistě ne, nicméně taky záleží kdo a jak s tím jezdí, viz srovnavacka i30 a golfu na autoforu.
11. 4. 2013 00:58
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Myslíte srovnání OIII, G7 a i30?

Vskutku zábavný tendenční blábol.

Jako nevýhoda i30 je hned na začátku uvedeno to, že jako jediné je to auto zajeté. :-( Každý normální řidič ví, jaký vliv to má na výkon, spotřebu i chování motoru.

A asi nejlepší hláška: "Pokud ale překročíte hranici 3,5 tisíce ot., GDI ožije, rozdíly se téměř setřou a Korea zase panuje." Ten rozdíl se skutečně setře, když se bavíme o motoru se 165Nm vs. 250Nm. ;-\

I ohledně spotřeby jde o skutečné perly. Opravdu bych chtěl vidět, jak na srovnatelné trati obdobným stylem jednou někdo zajede s atmosférou průměr 148 (a to údajně na mimoměstkých silnicích a trase o délce 130km!!!!) se spotřebou 12 litrů, zatímco s turbem jen 124, ale za 15.

"při jízdě náročnější na výkon chce (1.4TSi) o 20 až 30 procent paliva více a nedá vám za ně vůbec nic navíc" - ano, sprint na 100 (8,4 vs. 9,9), nebo dle přiložených videí 0 - 140 (12 vs. 15) nebo 0 - 180 (20 vs. 27) je prašť jak uhoď, prostě stejné.

Zde pro srovnání realita z Auto.cz, i když se starším modelem Golfu:

www.auto.cz/…ai-i30-1-6-gdi-v… />
A údaje spotřeby ze Spritmonitor:
Golf 1.4 TSi 103kW - 7,71 (130 vozů)
i30 1.6 GDI 99kW - 7,28 (16 vozů)

Takže asi tak.
11. 4. 2013 09:08
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Asi nemá smysl tady detailně rozebírat test z jiného webu, dával jsem to jako ilustraci schopnosti 1.6, které jsou v tom testu vidět dobře. Srovnávat s testy zde nemá smysl, pan Janda testuje ta auta v oblastech, kam se většina jiných testerů ani nedostane.
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 09:24
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
:yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 4. 2013 08:34
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
- zajetost i30 je tam ovšem zmiňovaná v kontextu podvozku a interiéru, což skutečně nevýhoda je...
- obě auta mají podobný výkon ale rozdílný průběh točivého momentu - proč by se jejich projev nad 3500 ot. nemohl srovnat a rozdíly v dynamice setřít?
- že turbomotor žere při jízdě na krev mnohem více, než podobně výkonný motor atmosférický ví každý, kdo jej někdy na krev zkoušel ždímat. Údaje ze spritmonitoru s tím samozřejmě nemají nic společného.
13. 4. 2013 02:29
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Prosím o vysvětlení, jak se tedy najetých 25tkm projeví negativně na podvozku nebo interiéru běžně používaného auta (= služební nájezd do 1/2 roku, soukromé max. 2 roky)

3.500 ot. - 1.4 TSi - 250Nm vs. GDI 160 Nm(?). Max. výkon 103kW v 4.500 (- 6.000) vs. 99kW v 6.300 (!!!). Co se kde může setřít?

To, že turbo žere při jízdě na krev víc, než stejně výkonná atmosféra sice každý ví, ale také soudný člověk pozná, že turbo jede výrazně lépe (viz. křivka kroutícího momentu, resp. výkonové parametry - sprint, pružné zrychlení, které té křivce odpovídají).

To, že spousta lidí neumí s turbem jezdit a nevyužívá plynulý zátah někde od 1.800 ot. je bohužel smutný fakt. Protože pokud se s tímto typem motoru naučíte jezdit, tak atmosféra se při obdobném výkonu a srovnatelné jízdním projevu spotřebou nechytá.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 4. 2013 01:21
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Tak první odstavec snad ani nebudu komentovat. Jestli máš dojem, že vlastnosti podvozku a slícování plastů se s postupujícím opotřebením zlepšuje, je asi něco špatně.

Možná by stálo za to, shlédnout ty videa s akcelerací obou aut. Nemám z nich dojem, že by NA 1.6 za tou 1.4T nějak výrazně zaostávala. A opět navážu na předchozí - jestli nedokážeš pochopit, že progresivně stoupající křivka výkonu atmosférického motoru se ve vyšších otáčkách srovná (rozdíl 4 kw je skutečně malý) s plochou křivkou výkonu turbomotoru, je asi něco špatně.

A na poslední odstavec stačí pouze oponovat, že spousta lidí neumí jezdit s atmosférou a neumí využívat její výkonovou charakteristiku - je to pouze smutný fakt. Atmosféra se spotřebou nechytá ne turbo leda při defenzivní plynulé jízdě. Čím více se tlačí na pilu, tím více turbo ukazuje svůj obrovský rozptyl spotřeby závislý na poloze plynového pedálu.
Avatar - Charger
12. 4. 2013 09:49
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Proboha, jel jsi v tom někdy? 1.4 TSI žere opravdu dost. Při ždímání určitě méně, než GDI. A proč by ten rozdíl nemohl setřít, když ta auta mají jiné zpřevodování a křivky točivého momentu a výkonu?

To jsou zase bláboly od stolu...

Nehledě na to, že 1.4 TSI je nechutně bezcharakterní motor, který bych doporučil akorát neřidičům.
13. 4. 2013 02:06
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
Ano, jel. Sice ve starší, výrazně slabší a přidušenější verzi s 90kW. A opravdu bych chtěl vidět 1.6-ku, která by i tomu stíhala. U novější verze je to jasné a opět odkážu na srovnání Golfu a Aurisu.

A také bych chtěl vědět, jak se rozdíl setře jiným zpřevodováním a křivkou točivého momentu, když autor přímo uvádí "otáčky nad 3.500" ... TSi tam má 250Nm (ve. 4.500 ot. je to "jen" 218) a GDI možná nějakých 160Nm (a maximum má 165). To v reálu znamená skoro dvojnásobný rozdíl v pružnosti (nějaké ty Nm potřebuji na dopředný pohyb při výchozí rychlosti).

A sprint za 8,4 je na bezcharakterní a elektronicky těžce přidušený motor (max. výkon v pouhých 4.500 ot.) vcelku solidní výkon. To "charakterní" GDI to do dá za 9,9 a to je pro ty správné řidiče :-O
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 09:23
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
To si vyrikej s VWavwerkou. On ten clanek psal a tudiz zrejme vymyslel i ten nazev.
neregistrovaný "SR20"
13. 4. 2013 12:17
Re: slovenskokorejsky sportovec se zrychlenim na stofku za 9
To nie je problem Kie. To je problem vytvoreny EU. U nas sa 1,6i dava do nizsej strednej. V amerike to je v Riu. V podobne velkom aute tam maju dvojliter, pripadne 2,4i.
Ale obdobne je to aj napriklad u Golfa. U nas smiesna 1,2tsi, za velkou mlakou v zaklade petvalcovy 2,5i.
Jednoducho vyrobcovia sa prisposobili idiotskym podmienkam EU tak, ze predavaju auta s o cislo mensim(aj o dva) motorom.

Ja by som si v aute podobnych rozmerov a hmotnosti predstavoval ako ideal atmosfericky dvojliter.
10. 4. 2013 15:38
Divný design
Vypadá to prostě moc přeplácaně, hlavně teda při pohledu zezadu. Kdy už konečně i korejcům dojde, že jednoduchý design karoserie osloví více lidí a lépe odolává zubu času ??!! 8-s

[odkaz]
vs
[odkaz]

;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2013 15:43
Re: Divný design
scirocco je pekne ale mne sa ceed viac paci ;-) ... bez srandy teraz :yes:
Avatar - white label
10. 4. 2013 23:43
Re: Divný design
Cože, zrovna tobě že se (Pro) ceed "viac páči" ako Scirocco???
To je ale opravdu neuvěřitelné, tak to si zabil (šokem)... >:D ;-)
Avatar - twistedTSD
10. 4. 2013 17:22
Re: Divný design
Souhlasím. 5D Ceed se sice víceméně povedl, ale tohle mě moc nezaujalo. Zadek je divný, zejména nárazník to přímo zabíjí.
11. 4. 2013 08:29
Re: Divný design
at tak ci onak, Ceed je dost podobny Bravu...silueta hodne podobna, coz nicmene neni na skodu:-)
Avatar - white label
10. 4. 2013 23:40
Re: Divný design
Doufejme, že jim to úplně nedojde nikdy... >:-[]
Avatar - Katikakus
11. 4. 2013 09:30
Re: Divný design
Proc by meli delat neco, co uz dela nekdo jiny? H/K se snazi oslovit jinou skupinu zakazniku, kteri se dokazi vymanit z sediveho prumeru konzumentu konzervativniho designu. Narusty prodeju a vysledky ukazuji, ze tato skupina je docela velka a ze tato strategie jim vychazi.

Kdo chce konzervativni design, pujde do jine znacky, komu se libi neco modernejsiho, zvoli treba H/K. Nikdy nenavrhnes auto, ktere by se libilo uplne vsem. Proto je moznost volby tak skvela vec.
11. 4. 2013 08:27
ty parkovací senzory...
... jsou opravdu šeredný :-)

i když bych je na autě nechtěl asi ani v barvě karoserie, dokud mi někdo nezaručí, že nejdou ukrást. když po Praze každý den vidím spoustu aut, který je maj "vyndaný". mít Ečkovej mercedes, pětkový BMW aj. s vyloupanejma parkovacíma senzorama, to je opravdu neradostné. člověk si to nechá "opravit" za několik tisíc, zaparkuje mimo garáž a při nejlepším za měsíc to může opakovat. zlámat těm nenechavcům ruce je málo.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2013 10:08
Re: ty parkovací senzory...
parkovacie senzory je asi ta posledna vec co by mi na aute chybala a vadila... podobne ako vyhrievane sedacky a dalsie kraviny..... som rad ze nie som zhyckany luxusom ako poniektori dnesni soferi.... ktori bez navigacie ani na nakup ci do kostola netrafia....
Avatar - petrumr
11. 4. 2013 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Enthusiastic.driver
12. 4. 2013 08:35
Re: ty parkovací senzory...
Co máte všichni s těma sedačkama? Mi v zimě mrznou prsty, ale rozhodně ne *...
Avatar - Charger
12. 4. 2013 09:50
Re: ty parkovací senzory...
Pán je asi neřidič...
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2013 17:50
Re: ty parkovací senzory...
Pravda, v roce 2013 by mohly být lakované.