Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Rio 1.4 CVVT vs. Renault Clio 0.9 TCe – Atmosféra vs. turbo

Trend downsizingu je podle jedněch mrtvý, jiní na něj dále sázejí. Jaké jsou ve vzájemném porovnání Kia Rio s atmosférickým čtyřválcem a Renault Clio s turbotříválcem?
Zpět na článek
19. 5. 2017 13:43
19. 5. 2017 14:22
neregistrovaný "SR20"
19. 5. 2017 21:09
neregistrovaný "SR20"
19. 5. 2017 15:45
19. 5. 2017 16:43
19. 5. 2017 18:26
21. 5. 2017 21:11
20. 5. 2017 12:19
21. 5. 2017 19:14
Avatar - KANKUNEN
19. 5. 2017 12:59
Spotřeba údávaná, tohle hodnotit je debilita oslí
Ten kdo více lže, dostane více bodů. :no: :no: :no: :no: Ještě z čeho se ta spotřeba počítá? Z palubáku???
Rozbalit vlákno
1
Avatar - idam.i
19. 5. 2017 15:47
Re: Spotřeba údávaná, tohle hodnotit je debilita oslí
To ma naozaj celkom dostalo. >:D :no:
Avatar - 3_diamanty
19. 5. 2017 13:20
zaujimave porovnanie
a aj z hladiska motorizacii :yes:

zalezi hodne od preferencii a isteho subjektivneho dojmu ... ale tak je to vzdy... priznavam ze clio sa mi v sucasnej generacii paci.. ale na druhej strane mam kusok iny pohlad na niektore veci co sa tyka uz inych oblasti mimo dizajn... rio to iste... ani tu nevidim len same pozitiva... naopak pride mi zrazu akesi az moc decentne ( voci predchodcovi ) neviem... aj ta palubka je pod dotykacom akasi zrazu minimalisticka a chudobna .... rozhodne ale jeho sportovy look a istu vizualnu stihlost ocenujem :yes:

v pripade ria je fajn ze skutocne ponukne aj atmo aj turbo.. clio uz nejake to slusne atmo bohuzial nema aj ked za seba musim povedat ze momentalne co jazdim uz s malym turbom tak nemenil by som za atmo... mozno po 100 tisic poviem inak.. ja viem... ale trend je aky je... a asi ani nove rio s atmo si uz nikto nekupuje do konca zivota... zvlast v casoch ked uz viac ako na motor sa stejne kladie doraz na konektivitu a rozne ine digitalne srandy ktore su neraz pricinou toho ze clovek ma pocit ze aj jeho 5-6 rocne auto je zrazu "stare" ...

pekny test... chvalim vyber .... trosku zamrzi farba ria .. v cervenej je krajsie.. naopak takato stylova dvojfarebna kombinacia cliu ( spolu s tymi peknymi diskami ) hodne sekne :yes:
Rozbalit vlákno
2
20. 5. 2017 12:28
Re: zaujimave porovnanie
Ty fanusik korejcov by si uz nechcel atmo?:D To polo ta riadne spracovalo:D

Problem podla mna nie je s atmosferami ako takymi, ale skor s politokou vyrobcov - mazda s 1.5, 2.0 a 2.5, toyota s novym 1.5 a suzuki s 1.25 DualJet maju velmi slusne moderne atmosfery, ktore davaju velky zmysel.
Kia/Hyundai maju stare atmosfery, ktore su vsak spolahlive a s LPG superusporne a tiez davaju celkom zmysel.

Ak by som vsak mal kupovat male auto, napr. micru, jednoducho nie je co kupit:
- zakladna trojvalcova atmosfera je jednoducho slabucicka
- potom je uz iba litrovy turbomotor, ktory ma svoje snad az dieslove specifika ako boli popisovane v texte vyssie - najprv nic, potom silny zatah v spektre cca 1500 otacok a potom zase nic, to mi nepripada ako idealny prave motor do mesta...
Avatar - Jaros71
22. 5. 2017 11:39
Re: zaujimave porovnanie
Souhlas , slabá turba jsou na prd....životnost je mizerná.
ATMOSFERA JE JASNÁ VOLBA DO MĚSTA..
Pokud někdo jezdí často mimo město , motor s turbem je slušná možnost.
Připravit si musí peněženku na náročnější údržbu a servis.
Atmosfera je prakticky bezproblémová.
Avatar - Dzakobo
19. 5. 2017 13:21
Taky volím Rio
Fajn test, jaké osvěžení, když se netestuje nic od konc. VW. Dobře, že je popsána i charakteristika spojek.

Pro Clio moc argumentů nenacházím. Rio vypadá nápaditě a přitom dospěle, uvnitř trochu jak malé BMW. :yes:
Než motor reagující jako na pružině, tak radši klasický čtyřválec, navíc ve městě se hodí alespoň malý tah od nízkých otáček, jeho absence a nutnost stále podřazovat na 1. RS by mi vadila. Občasná jízda po dálnici s podřazováním se dá vydžet. Záruka taky lepší u Kie, dražší díly mě nezajímají, stejně se u malých aut skoro nic neporouchává, popř. to kryje pojištění. Podvozek je pro české cesty taky lépe naladěný v Riu. Zkrátka zajímavé auto.

Toppere jestlis neudělal chybu >:-[] až se ti to TSIčko zakarbonuje...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
19. 5. 2017 13:24
Re: Taky volím Rio
neblazni.. pri mojom najazde? ;-) ... mam 3500km za 4 mesiace ... neviem aka je zivotnost turba ale neplanujem s nim jazdit dalsich 10-15 rokov ;-)

ja to vidim tak ze isty cas mi bohate posluzi.. a potom to uz stejne bude chciet zmenu .. a nielen kvoli motoru... konektivita a dalsie ficury ( mozno sa komplet za par rokov uz prejde na hybridy ) nas zakaznikov zase donutia ku kupe noveho vozu...
Avatar - Dzakobo
19. 5. 2017 13:35
Re: Taky volím Rio
Takto jo, těch 70tkm by to mělo vydržet, ale před 100tkm bych to určitě poslal do světa, voňafku. :-)

Jestli jsi zaregistroval vyjádření pana Toyody, Toyota se zaměří na čisté elektromobily, za nedlouho bude vedle nich hybrid dražší, takže spíš časem přejdem rovnou na elektro bez hybridu.
Avatar - Barrichello
19. 5. 2017 14:10
Re: Taky volím Rio
RIO tady jasná volba :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
19. 5. 2017 22:47
Re: Taky volím Rio
70 tisic najazdim nie skor ako za 6 rokov ;-) ... momentalne mam najazd okolo 900km mesacne ;-) .. v lete samozrejme najazd stupne ale zase v zime klesne.. ratam s priemerom okolo 11-12 tisic rocne... na felde mi trvalo 10 rokov kym som na nej spravil 100 tisic km ... pricom braska na japoncovi to spravil za 5 rokov ;-) ...je mi jasne ze turbo nevydrzi tolko co atmo.. ale vzhladom na moj najazd ocakavam ze posluzi mi uplne ok ...

elektro mi zatial nevonia.. neviem.. ceny su extremne drahe.. dojazdy mizerne... dizajny futuristicke.. neviem.. nevonaju mi zatial... cas ukaze
20. 5. 2017 12:31
Re: Taky volím Rio
jazykove okienko: ceny nemozu byt drahe, jedine ak vysoke...:D:D:D

Tak a sem s minuskou:D
21. 5. 2017 19:44
Re: Taky volím Rio
Prečo mínusku, však máš pravdu. Ale tunajším redaktori také náročné pravidlá nezvládajú, drahá cena alebo nízka výška sú ich obľúbené zvraty.
21. 5. 2017 16:05
Re: Taky volím Rio
A na ti stačil tento výtvor zdejších pisálků? Ty si to auto ani zkoušet nemusíš. Většina reálných zákazníků to vidí jinak a Clio je proto evropskou jedničkou. Clio je oproti Riu mnohem dospělejší a uspokojí i náročné zákazníky. Rio míří jen na nižší patra v tomto segmentu. Nabídkou motorů a převodovek Rio na Clio zcela nestačí. Clio má 3 turbomotory 0.9 TCe, 1.2 TCe a 1.6 TCe, nabídku dvouspojek pro benzín a naftu.
Pokud jde o tento test. Tak Clio mělo být v testu s 1.2 TCe a šestikvaltem. Proti 0.9 TCe mělo být Rio s 1.25 CVVT s pětikvaltem. Tato motorizace je ke Clio 1.2 TCe mnohem blíž než 1.4 CVVT.
Avatar - Emel
22. 5. 2017 10:18
Re: Taky volím Rio
Já s tebou nesouhlasím. Clio má 1.2 55kW, 0.9T 66kW a 1.2T 87kW. Ekvivalenty od Kie jsou posazené kousek výš, 1.25 62kW, 1.4 74kW a 1.0TGDI 88kW.

Že by se 1.4i 74kW 133Nm mělo srovnávat s 1.2TCe 87kW 205Nm - to snad nemyslíš vážně. Tam je rozdíl 13kW budiž, ale hlavně 72Nm... to je víc než +50%. Přímý konkurent 1.2TCe je přece 1.0TGDI.
22. 5. 2017 12:07
Re: Taky volím Rio
Hele dle každého "vytvoru" pogo26 je Renault nejlepší.Není schopen a hlavně ochoten pochopit že konkurence umí už stejně, či podobně, s delší zárukou, v něčem i lépe, i hůře a levněji a to jak realně, tak v poměru cena výkon.Prostě je to realita.Není moc špatných automobilů a i ty co máme v podvědomí jako z nouze ctnost, jsou prostě pro většinovou populaci stejně dobré, jako ty "rádoby" špičkové.H/K by jinak v EU neměli tak dobrá čísla, pokud by to byl šmejd.A to narozdíl od socialistické Francie, potažmo EU nemohou využívat toliko fleet a statní zpravu, kde je nalajnováno, kdo co koupí.Dle mého názoru velký úspěch Korejců, ať se nám to líbí nebo ne.Nakonec sečtěte prodeje obou koncernů.
19. 5. 2017 13:24
A víme, kdy je lepší turbo a kdy atmosféra.
Takže na malé a vysoké rychlosti je lepší Turbo a na střední Atmosféra.

To aby si člověk pořídil ta auta obě. Každé auto do jiného provozu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
19. 5. 2017 13:30
OT - Debilní postup dopr. polišů
Jo, jel jsem úplně jak "pyrát" 60 na 50. Na chodníku v protisměru stála hezky ve stínu policejní octa II a zřejmě orgáni měřili (z dálky nebyli vidět), tak jsem koukal, kde mě teda zastaví. Možných míst bylo dost, ale nikde žádné švestky. "POHODA >:D " Po asi 15 km, kdy jsem jel 90 (více ne, to vím), jsem asi 0,5 km za mnou viděl modré majáky! Tak jsem odbočil, což oni neviděli a jel jsem jinou trasou.

Jen chci poukázat na ten nový a notně z*urvený postup PČR, kdy se za mnou žene možná 20 km (protože někde dál kluci s jejich „stíhačkou“ kasírovali někoho jiného) značně nadlimitními rychlostmi jejich auto a asi 100x víc ohrožuje ostatní řidiče, než moje jízda.
Navíc ten poděl – blikaj jak o život a najednou objekt zájmu nikde, no tak to potupně vypnou a nebo zastaví bezdůvodně někoho jiného, ať to nevypadá blbě, že. Kre*éni, co dodat :no:
Rozbalit vlákno
5
19. 5. 2017 13:40
Re: OT - Debilní postup dopr. polišů
Akorát jsem nepochopil jak jste přišel na to, že měřili vás a že jeli zrovna za vámi? :-)
Avatar - Dzakobo
19. 5. 2017 14:34
Re: OT - Debilní postup dopr. polišů
Protože provoz je na dané silnici malý, rozestup mezi auty zhruba 0,5 km. A v tom místě, kde mě změřili (město), jely přede mnou náklaďáky právě těch 50. Často koukám do zrcátek a bylo mi to divné, kde se vzalo za mnou jiné auto, než která jsem předjel - byla to trojková bílá octa, kterou jsem viděl nejmíň 5x na dané trase, jak někoho zastavila. Že by vyjeli z nějaké vedlejší silnice je nereálné, oni kasírují jen na té silnici - tam mají své výpalné "jisté".
Avatar - twistedTSD
19. 5. 2017 13:59
Re: OT - Debilní postup dopr. polišů
"Tak jsem odbočil, což oni neviděli a jel jsem jinou trasou." = video z 20kilometrového pronásledování Elantry zběsile ujíždějící rychlostí 170 km/h již brzy na týdenníkpolicie.cz? >:-[] >:D :-)
Avatar - Dzakobo
19. 5. 2017 14:27
Re: OT - Debilní postup dopr. polišů
V to doufám >:D Odbočil jsem za zatáčkou, což nemohli vidět, projel jsem tunýlkem pod viaduktem a nebylo po mě ani vidu ani slechu. Samozřejmě jsem na to šlápnul a určitě mě i při tom měřili, takže si mysleli, že jsem to rozjel a jsem někde před kamionem, který jsem ale vůbec nepředjel.
19. 5. 2017 22:48
Re: OT - Debilní postup dopr. polišů
takže až nastane ta varianta že ti to přijde poštou tak to přiznáš, necháš si dát body a zaplatíš.....?
19. 5. 2017 13:42
srovnání malých HB
rád bych vilděl srovnání malých hatchů- i20, Ria, Fabia, Corsa, Polo, Ibiza. Co vy na to?
Rozbalit vlákno
3
20. 5. 2017 15:03
Re: srovnání malých HB
Vítěz je F3... v závěsu Polo, Ibiza... následuje Rio a Corsa... a nakonec i20, protože Hyundai... tadá, omáčku znát nemusíš, takhle to prostě je ;-)
20. 5. 2017 18:15
Re: srovnání malých HB
Tak to je, protože to tak máš? Tak to pak jo. Jen ti tam pak chybí 208, Clio... A nic proti, ale zrovna tahle auta by s tím tvým žebříčkem slušně zahýbala... Hodně totiž záleží na tom, jakej si nasadíš do svýho žebříčku motor a výbavu... ;-)
21. 5. 2017 20:57
Re: srovnání malých HB
Myslim, ze si ten jeho tazky sarkazmus nepochopil :-)
19. 5. 2017 13:43
hlas za atmo
nebol iný dôvod na turbo daunsajzing, len nástenky a katalógy. V reále sú motory v spotrebe rovnnocenné. Je zarážajúce, že do porovnávačky sa zaradí aj udávaná klamlivá spotreba, keď sa robil reál test. To by autoserver pri teste nemal robiť, od toho sú práve testy, aby sa katalógové drísty overili. Za mňa je rio veľmi vydarené s výborným motorom a dal by som mu prednosť, ale clio si tiež zaslúži rešpekt a mne na ňom zásadne vadí len motor. A to, že atmo motor treba do prudkého kopca podradiť už považujem za folklór, lebo na okreske alebo diaľnici sa v porovnaní s mestom radí len sporadicky (pokiaľ sa nehrám na šumiho) a občasné podradenie nemôže vadiť.
Rozbalit vlákno
0
19. 5. 2017 13:52
Protimluv a opět ta převodovka
V jednom odstavci je psáno, že Kia je lepší na běžné ježdění, protože se s jejím motorem lépe pracuje a není dole úplně mrtvý, zatímco Renault má charakteristiku nic-hrk vsechno-nic. V dalším se dozvíme, že na běžné popojíždění je lepší Renault.
Kolik lidí psalo ten test? Tohle si přece odporuje.
Dále autor nevidí přínos v převodovce, kdy při stejné rychlosti na dálnici točí na nejvyšší převod stejně a jedna je 5MT a druhá 6MT. Já zde vidím přínos naprosto zásadní. Jedna převodovka zavání ekobruselským zpřevodováním a druhá kratším až normálním zpřevodováním tolik prospěšným charakteru klasické atmosféry.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dzakobo
19. 5. 2017 14:51
Re: Protimluv a opět ta převodovka
Mimo město (tzn. nad 80 km/h) to TCe je zrovna v ráži, takže lépe vyjede i nějaké to stoupání, rozhodně dynamičtěji než Rio. U Ria 6. stupeň je rychloběh, maximální rychlost dosáhne na 5, což může být bráno také za úlitbu Bruselu, ale spíš je to z důvodu nižšího hluku na dálnici. S 6° převodovkami párovanými s malými atmosférami začal Fiat v 90´ a má to smysl.
21. 5. 2017 09:43
Re: Protimluv a opět ta převodovka
Staci si dat tri cisla do kalkulacky, provest jedno deleni a nasobeni a zjistis, ze kdyby to melo byt ladene na maximalku na nejvyssi stupen, pri 130 by to tocili skoro 5000 otacek. Drtiva vetsina aut maximalni otacky na nejvyssi stupen nedotoci, ten je nastaven na prijemnejsi cestovani. Moje nekdejsi auto melo maximalku 205, coz nedotocilo ani na ctyrku, natoz na petku, kde bylo teoreticke maximum skoro 290. A to ta petka ani nebyla tak tezka.
Avatar - twistedTSD
19. 5. 2017 14:09
Těžká volba
Na Cliu se mi líbí zajímavý interiér, docela fajn ceny a konfigurovatelnost. Na druhou stranu dospělost Ria má něco do sebe a ocením přesné řazení. Motory bych si musel projet, nejvíce by se mi nejvíce líbilo 1.2 tCe v Cliu. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2017 18:32
Re: Těžká volba
Řazení v Cliu není ani zdaleka tak tragické, jak se snaží presstituti podsouvat.
neregistrovaný "SR20"
19. 5. 2017 14:22
Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Navyše do mesta je lepšia 1,4i, vyrovnanejšia charakteristika motora bez dier a vrcholov, citujem:

Ve výsledku se s Kiou snadněji pracuje, protože jí zkrátka stačí vytočit, zatímco v Renaultu si neustále musíte hlídat, v jakém spektru otáček se nacházíte, protože jeho síla rychle mizí.
Rozbalit vlákno
9
19. 5. 2017 14:40
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Což by chtělo podpořit nějakým měřením. Že případně vadne, neznamená, že si přeřazením pomůžeš. Auto nejezdí na pocity. V dané rychlosti bude větší výkon znamenat větší moment na kolech.
neregistrovaný "SR20"
19. 5. 2017 21:09
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Netreba, jazdil som po meste v aj v Dacii 0,9t aj 1,4i. Plusmínus to isté Fabia tsi vs 1,4mpi. Bavíme sa o meste, teda jednotka, dvojka, trojka, brzda, semafor, jednotka, dvojka, trojka, dvojka, križovatka ... Keď nedávaš pozor s tým malým turbom, môžeš nohu s plynom vraziť aj k prednému nárazníku a nič sa nedeje. Atmosféra si poberie aj otáčky okolo 1500. Malé turbomotory sú v meste bez automatu otrava.
Stále sa bavíme o jazdení v meste. Mimo centra mesta a okresky tam bude jednoduchšie jazdiť s tým turbom, tam hej.
19. 5. 2017 22:18
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Šlo mi o tu rychle mizející sílu. To jsem interpretoval jako záležitost vysokých otáček (= nesmíš to příliš vytočit, jinak to nepojede). To bych chtěl vidět podložené měřeními. Že podobné motory nemá smysl vytáčet, je nesmysl první třídy. Takže bych rád viděl nějaká data, abych to mohl vzít vážně. Maximálně můžeš přeřadit o něco dřív, protože jsou převody dostatečně blízko a z maxima - udávaného, realita bude kostrbatější - nevypadneš.
19. 5. 2017 22:56
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
tak nevím jak v dacii, ale u fabie je prostě 1.4 mpi tragická kort ve městě, tam se určitě daleko líp jezdí i s HTP a 1.2 tsi je úplně někde jinde
21. 5. 2017 09:51
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Jde o ty situace ve vyssich otackach. Clovek ma pocit, ze si musi furt hlidat stredni pasmo, protoze dole to nejede a nahore uz taky ne, jenze prerazenim nic moc neziskas. Sice se dostanes na vetsi moment, ale na tezsim prevodu. Tak jsi porad na tom samem. Tomuto kouzlu se rika plocha krivka vykonu. Razenim se vykon meni jen malo, ake meni se hluk. Hodne je to poznat na dalnici. Zatimco u atmosfery podrazeni pomuze, snizit prevod a motor jeste posles do oblastiv vyssiho momentu (vykon zvysujes dvema zpusoby naraz) u turba sice snizit prevod, ale vyssimi otackami i moment. Proto se pruznost tolik nemeni. Mi se to treba nelibi, nebot na sestku vidim, ze to moc nezrychluje a podrazeni na pet i na ctyri uz moc nepomuze.
21. 5. 2017 11:23
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Nooo... Pokud přeřadíš příliš brzy, tak naopak ztratíš. Pokud by někdo přeřadil na konci středního pásma, v řekněme 4500, kdy moment začíná vadnout, tak si naopak pohorší. Pro danou rychlost auta (tedy otáčky kola) je moment na kolech přímo úměrný výkonu motoru. Přeřazením na řekněme 3600 si stoprocentně pohorším (o nějakých 20 %) a pravděpodobně vůbec nedosáhnu maxima (typicky je mezi koncem maxima momentu a začátkem maxima výkonu nějaký odstup).

A naopak. Pokud na tu šestku motor točí řekněme 2700, tak si podřazením polepším. Na daný výkon ten rozdíl nebude tak velký jako u typického atmosférického motoru, protože mám v těchto otáčkách vyšší moment a tedy výkon, ale polepším. Pokud bych podřadil na oněch 4500, kde končí maximum momentu a pomalu bude začínat maximum výkonu, tak si polepším o nějakých 65 %. To není zrovna málo (u 110 kW motoru se můžeme bavit o cca. 40 kW, tedy 60 vs. 100; předpokládám tedy, že maximum výkonu nastoupí v cca. pěti tisících).
21. 5. 2017 15:56
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Samozřejmě záleží na konkrétním motoru a konkrétních táčkách. Proto jsem to také bral spíše obecně. Záleží hlavně na tom, jak je ten výkon plochý a čím plošší, tím méně člověk získá. Ostatně hovořil jsem o ploché křivce výkonu. Jestli se v ní člověk pohybuje, nemůže přeřadit hned tak, kde začíná, jinak by se z ní dostal pryč.Třeba u dieselů podřazování takřka vůbec nepomáhá, protože tam je ten výkon od středních otáček téměř plošina, jen tak mírně stoupající kopeček.
Avatar - Emel
21. 5. 2017 19:18
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Ale jo. Na druhou stranu, pokud vezmu klasických 130@3000 na šestku a "náhorní plošina" maximálního výkonu třeba 4500-6000o, tak na šestku jsi na maximálním výkonu při 195. Tj. při 195 už ti podřazení nepomůže... ale při 170 ještě jo.

Z pohledu běžně motorizovaných aut mi to nepřijde jako problém.
19. 5. 2017 23:11
Re: Rio (aj i20) jazdia ako o triedu väčšie autá.
Takze v renaultu je nutne porad udrzovat normalni otacky zato v kia je porad nutne udrzovat nenormalni otacky aby to jelo stejne...
Avatar - dr.biker
19. 5. 2017 15:15
Pár poznámek reálného uživatele Clia
Nechápu tvrzení, že s motorem Kie se lépe pracuje jak s Cliem, když se v textu píše, že se motor musí držet pod krkem, aby auto obstojně zrychlovalo. Dle mé osobní zkušenosti se s motorem 0,9 TCe pracuje snadno, stačí postupně odřazovat rychlosti až na pátý rychlostní stupeň (stačí přeřazovat při 2500 ot/min), který zvládá v pohodě rychlosti od 70 km/hod. Pokud přijde prudší kopec, stačí podřadit za čtyři a turbo pěkně motoru pomůže. Chci zkrátka říct, že u tohoto motoru není potřeba tak často řadit jako u klasického atmosférického motoru, jízda je tak dle mého názoru příjemnější.

Co se týče spotřeby, moje Clio má v TP psáno kombinovanou spotřebu 5 litrů, já dlouhodobě jezdím za 5,5 l/100 km. Denně jezdím se spolujezdcem 2x45 km v poměru dálnice/okresky/město 60/10/30.
Samozřejmě nejezdím brzda-plyn jako testovací řidič redakce, ale jezdím s rozumem a snažím se využívat setrvačnosti vozidla. Rozhodně nejsem brzda provozu. Spotřeba mi vždy vyšla do 6 litrů.

Se špatným odhlučněním víceméně souhlasím, ale stačí na dálnici zpomalit na moje obvyklé tempo 110-120 km/hod a hluk se sníží na přijatelné hodnoty, které mě vůbec neobtěžují. Jinak mě mile překvapil motor, který při této rychlosti je o dost tiší, jak klasický atmosférický motor.

K převodovce jen zmíním to, že s ní žádný problém nemám, při běžné jízdě tam vždy rychlost snadno zapadne, nestalo se mi, že bych hledal nějakou rychlost. Jen prvních pár stovek kilometrů byla převodovka ztuhlá, ale po zajetí naprosto v pořádku.

Stísněnou kabinu neřeším, je to daň za dle mého názoru nejhezčí auto ve své třídě.

Když to shrnu, také jsem byl odpůrce downsizingu, ale testovací jízda s Cliem mě přesvědčila a tak jsem přesedlal z 1,4 16v na 0,9 TCe a jsem spokojený.

Jinak za mě zajímavý typ, Clio má teď opravdu vybavené Clio Limited+ za dobrou cenu 310 tisíc. Za stejnou cenu je teď navíc automatická klima, hands-free karta, dešťový a světelný senzor nebo zadní parkovací senzory. To je opravdu bohatě vybavené Clio za super cenu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - idam.i
19. 5. 2017 15:54
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Neber to osobne.Proste tie atmosféry nie su až tak na odpis. ;-)
Avatar - Emel
19. 5. 2017 16:44
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Jasně že nejsou... pokud mají cca. 50-70% objemu navíc, typicky vyšší výkon kompenzuje menší krouťák, tak pak jde už spíš o to, komu se ten motor víc povedl.
Avatar - dr.biker
19. 5. 2017 20:37
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Atmosférické motory jsem neodepsal, akorát je jich čím dál tím méně v nabídce a většina je přiškrcena emisními limity, takže moc nejedou. Turbo motory mi nevadí, na jejich projev si řidič brzy zvykne a při rozumném zacházení poskytují slušnou spotřebu a snad i něco vydrží.
19. 5. 2017 23:14
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Já u atmosféry přeřazuju kolem 2000 otáček a při 50 km/h řadím nejvyšší převod. Pokud přijde prudší kopec, tak více sešlápnu plyn. Ten 0.9 TCe mi prostě přijde už za hranou, kdy se více projeví negativa než pozitiva downsizingu.
Avatar - Beefcake
20. 5. 2017 11:08
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
To mi nepride ako moc setrne k tomu motoru a ani na spotrebu. Hlavne ak pri tej 50km/h pride kopec...
20. 5. 2017 19:25
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Motor nepodtáčím pod 1400 otáček, tam už by to do prudkého kopce dunělo a to by asi opravdu nebylo pro motor dobré. Při 50 km/h točí 1450 otáček a do kopce běží klidně bez dunění.
Avatar - idam.i
20. 5. 2017 13:06
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Preraďovať pri 2.000 mi príde už dosť skoro.Možná ten 2,0i to ustojí,ale trochu vyššie by mu to určite neškodilo.V bežnom režime jazdy sa snažím pohybovať medzi 2 až 3 tisíc.Motor je prakticky nepočutelný a má už svoju žívosť.
21. 5. 2017 15:59
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
To mi taky přijde docela málo, já řadím tak, abych po přeřazení spadnul někam k 2200 :-) Když jedu hodně klidně, tak i na 1800, ale většinou moje výchozí otáčky po přeřazení začínají dvojkou. Taky dvoulitr.
21. 5. 2017 20:01
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Pri takých otáčkach radím s dieslom.
Avatar - idam.i
21. 5. 2017 21:16
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Pod 2.000 nezvyknem chodiť,no pri bežnom režime nie je potreba ísť výrazne cez 3.000.Jasné,že pokial predbieham a podobne,tak to ozaj ide zhruba od 4.000 vyššie.Pri ustálenej rýchlosti 100 podla PP (reál 90),to v pohode ide na 6.stupeň
21. 5. 2017 16:01
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Trochu si odporujes, pises " rozhodne nejsem brzda provozu " a " na dalnici spomalit na moje obvykle tempo 110-120 kmh " pravdepodobne podla tachometra... To sa ako da nebyt v tej rychlosti brzda na dialnici. Co hovoria o tej brzde ti, ktori idu 140 kmh na tachu, o 30 viac. To su pirati >:-[]
21. 5. 2017 20:03
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Čo máš za problém? Diaľnica je plná áut jazdiacich 90-100 km/h, tých 100-120 je úplne vpohode. Keď ponáhľaš a ideš 130 (prípadne si pirát a ideš viac), ráč hodiť ľavý blinker a preradiť sa do vedľajšieho pruhu, na to tam je.
Avatar - dr.biker
22. 5. 2017 10:53
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Nejsem brzda provozu, budeš se divit, ale kromě kamionů se na dálnici loudají další řidiči osobních vozidel, kteří jedou daleko pomaleji než já těch 110-120.
Jsem ohleduplný řidič, když vidím za sebou dálničního kovboje, tak mu do cesty nevjíždím, nechám ho jet, ať si bliká na jiná auta vpředu. Já pak v klidu provedu předjížděcí manévr a vrátím se do pravého pruhu. Tím chci říct, že i člověk jezdící pod dálničním limitem nemusí být brzda provozu.
22. 5. 2017 12:37
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Je to tak, navíc s dětma jedu i se silnějším autem kolem 120km/h, je to příjemnější pro všechny v autě a člověk stihne lépe reagovat třeba na neosvětlený stojící TIR na dálnici :-)
Avatar - Jaros71
22. 5. 2017 11:42
Re: Pár poznámek reálného uživatele Clia
Chápu volbu turba př užívání dálnice přes 60%..logické.
Pokud by to bylo 60-80% město je jasná volba atmosfera.
19. 5. 2017 15:45
No,
může autor vysvětlit toto?

Výhoda Ria je naopak na straně tlumení nerovností. Podvozky obou aut jsou sice agilnějšího ražení a v obou vozech uslyšíte práci pneumatik a zavěšení častěji než by se vám líbilo, Rio ale přece jen tlumí nerovnosti komfortněji.

RIO CLIO
Komfort odpružení 7 8

A navíc se od jeho zadní nápravy neozývají tupé rány, použití svisleji uložených tlumičů.Co se týče odhlučnění, tak už byla řeč o průměrném filtrování ruchů od podvozku. V Cliu k tomu přidejte i hlasitě šumící vzduch kolem karoserie při dálničním tempu, které je při delších cestách hodně nepříjemné. V tomto ohledu je Rio o hodně tišší a působí dospěleji, pro delší cestování se tak hodí rozhodně lépe.

RIO CLIO
Odhlučnění podvozku 7 8
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
19. 5. 2017 16:43
Re: No,
Renault mal nedavno platenu kampan - novy Koleos / Kadjar - toto je este v cene.
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2017 18:26
Zase
znovu, tudíž opakovaně bláboly o tempomatu? Jako fakt, i s tím hloupým zdůvodněním, vy tlupo tupců? Nejlepší řešení, které znám...
A ať koukám, jak koukám, v ceníku Renaultu marně hledám TCe 70 kW, tak to tak, prosím, neuvádějte. Ten motor má 66 kW a overboost skutečně není trvalým výkonovým řešením. A rozdíl více než 10% ve výkonu už je u tak malého objemu docela podstatný, přesto Clio dokáže držet krok...
Co se týká prosklení, taky nemáte pravdu. Co Clio ztrácí vzadu, nahání zase vpředu, kde má Kia výše položenou spodní hranu oken. Takže řidič má daleko lepší výhled z Clia!
Prostě opět novinářský hnůj...
Rozbalit vlákno
2
21. 5. 2017 20:05
Re: Zase
Úprimne - čakáš ešte niečo iné?
Avatar - Blue Sun
21. 5. 2017 21:11
Re: Zase
Myslíš něco jako "prozření"? Ne, už asi ne. Jen se mi nechce opustit diskusní komunitu, jinde podobná není.
Avatar - chetoos
19. 5. 2017 18:36
Jasná volba Rio
Konečně po dlouhé době supr článek bez automobilu z koncernu VW. Jasná volba a vítěz je pro mě RIO. Konečně skvěle vypadající s normální motorem a ne žádný ubzučený oturbený tříválec. Konečně skvělé auto. Moc se mi líbí desingově i cenově. Skvělé auto.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
19. 5. 2017 22:35
Re: Jasná volba Rio
rio je paradne... bez debaty... osobne by sa mi ale v nom pacil 4 valec 1,4tgdi :yes: tak snad neskor v nejakej GT verzii ho dostane ... osobne tym 3 valcom okolo litra neviem prist na chut... a 1,4 atmo so zrychlenim cez 12s by som dnes uz hadam ani nechcel to ako vazne ... uzivam si dynamiku 4 valcoveho turba ale je pravda ze zase nesekirujem auto po meste .. ale jazdim skor uz mimo centra ... lebo turbo do mesta ozaj nie je vhodne... tu by ho clovek rychlo "znicil" ...

zalezi hodne teda aj od toho kde zakaznik bude jazdit... ak sposobom praca a domov ( mimo mesto ) a cez vikendy nejake tie tripy do prirody zase mimo huste mesto tak clio s turbom posluzi lepsie ako atmo rio.... ak ale clovek planuje autom furikovat denno denne po meste a vozit deti do skolky a nahanat sa po nakupoch a vozit sa povedzme tak nejak kludnejsie a casto na kratke vzdialenosti tak tu zase atmo 1,4 bude lepsia volba... :yes:
20. 5. 2017 12:11
Bláboly Auto.cz
Redakce Auto.cz opět předvádí svou neznalost a velkou nenávist vůči čemukoli od Renaultu. Než začnete psát v článku bláboly, nastudujte si fakta. Motor má výkon 66kW, funkce overboost se používá velmi krátkodobě a to zejména pro lepší zrychlení při předjíždění. Zrychlení ve vámi testované verzi je 12.9s, 12.2s jak uvádíte v tabulce má verze Energy. Při podobném sprintu tedy rozhodně nemůžete počítat se 70kW jak uvádíte, bylo by dobré tedy tento článek upravit. Tedy tato dvě auta vůbec nemůžete porovnávat z hlediska výkonu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Loptos
20. 5. 2017 12:19
Technicky dotaz
Preco vsetci chcu v autach sediet nizko? Diky za odpoved
Rozbalit vlákno
1
20. 5. 2017 12:46
Re: Technicky dotaz
Nechcu, inak by tu neboli SUV a crossovery...

V mestkom aute je vyssie sedenie skor vyhoda, zalezi potom od auta, napr. v niektorych suzuki sa sedi vysoko a nizke sedenie si jednoducho nenastavis - co niekto moze uviest do zaporov.
Ja v mazde3 sedim v najnizsej moznej polohe, ono niekto chce sportovy nizky posed.

Ale podla mna ide aj o VYHLAD - vsimni si ako v niektorych autach z obycajneho prilepeneho spatneho zrkadla vznikla cela skrinka s kamerami a krytmi, ktora jednoducho zavadzia a z dolnej strany zase vytrca tablet, takze si sedadlo nastavis tak, aby si videl idealne cez ten priestor medzi nimi, co napr. v mazde6 znamena najnizsiu moznu polohu, pretoze inak napr. pri kazdej snahe o pohlad na semafor umiestneny hore musis robit krcnu gymnastiku... A potom su tu preferencie - ja napr. ked pozriem dopredu mierne vpravo, tak chcem vidiet dopredu mierne vzpravo a nie za seba cez spatne zrkadlo, jednoducho neznasam spatne zrkadlo priamo v zornom poli, pretoze potom zase musim robit "krcnu gymnastiku" a dopredu potrebujem pozerat castejsie ako dozadu...
21. 5. 2017 19:14
Souboj
Zajímavé srovnání, taky bych volil Rio, které je jednoznačně lepším vozem, jel jsem oběma vozy, i když je pravda, že Clio už před nějakou dobou. Rio boduje pocitem prostornosti vepředu, mělkými ale přesto dobře fungujícími sedačkami a celkově výborným nastavením sezení, které nemá konkurenci ani o třídu výše. Je vidět, že korejci na sobě nadále pracují, oproti předchozí generaci lepší řazení a souběh plynu a spojky. Bohužel má ale oproti předchozí generaci tvrdší podvozek, který sice docela dobře funguje, ale na horších cestách to není ono, auto sice neposkakuje, ale docela rázuje. Jezdil jsem s 1.2, která i když je atmosférická docela jede, řekl bych lépe než ta v předchozí generaci. Clio je dobré, ale celkově menší, horšími sedačkami a celkově sezením, jízdní vlastnosti jsou podobné, v řazení je velký rozdíl i v odhlučnění. Tříválec je docela fajn, nebál bych se toho. Design je furt dobrý, ale ještě víc se mi líbí Captur.
Rozbalit vlákno
0
22. 5. 2017 12:48
Pěkná recenze, dík za ní!
Konečně fajnový nápad porovnat dostupné auta pro nás, co nevlastníme Agrofert :-)
Řídil jsem i předešlou generaci Kia Rio 1.25 a musím jen konstatovat, že je to skvělý malý motor, točivý a jezdící kolem 6l. Proto mě překvapuje, že korejská 1.4 se zdá být ospalá, v Ceedu mě připadala velmi živá a nečekaně úsporná!
Pak bych rád dodal, že Clio jsem málem koupil, ale zjístil jsem, že vůči konkurenci nemá okenní airbagy vzadu, což má opravdu veškerá konkurence, včetně Ria. Občas vozím vzadu i dospělé a tak tohle neprošlo :-) Pak mi vadilo, že ovládání na volantu Clio nemá podsvícené, možná hloupost, ale v Rapidu jsem si na to zvykl vidět i ve tmě talčítka :-)
Clio boduje dizajnem i cenou a většině nenáročným řidičům stačí právě atmosférická 1.2, která je spolehlivá. Rio nabízí živější skvělou 1.25, jen koncern jaksik zabil vše jednou malou ranou 1.0 MPI, která se trápí už ve Fábii mimo město...
Rozbalit vlákno
0