Diskuse

Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky

1.4.2016

Terénně laděná auta jsou stále prodávanější, ovšem čím dál častěji s pohonem předních kol. Dává vám to nějaký smysl?

 

  • 104 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 01.04.2016  08:42

    Na předokolce není nic terénního

    zapřáhněte za to karavan a zkuste s ním vyjet do stráně po mokré trávě >:D >:D >:D
    • 127 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 01.04.2016  08:48

      « Re: Na předokolce není nic terénního

      Kto robí podobné veci,tak si nebude kupovať také auto.
    • 17 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.04.2016  09:31

      « Re: Na předokolce není nic terénního

      vyhodou je akurat vyssia svetlost.... prave tu vidim akysi rozhodujuci faktor a dovod preco dvojkolku SUV a nie nizky hatch ... a kto uz chce do skutocneho terenu ten samozrejme nesiahne po ziadnej dvojkolke a navyse ani po takychto podvozkom uz skor na kvalitnu cestu orientovanych hrkalkach
    • 41 Reagovat !

      foto majk162

      majk162 02.04.2016  00:45

      « Re: Na předokolce není nic terénního

      Pojímáš tu problematiku trochu jinak, ale jinak souhlas. Když už suv, tak jedině 4x4. Argument, že s tím stejně nikdo do terénu nepojede neberu. Já osobně suv nemusím, připadnou mi trošku zbytečná. Když už ale, tak jedině s pohonem všech kol. V předokolce mi to připadne jako chcát proti větru >:-[]
      • 40 Reagovat !

        foto vabis

        vabis 03.04.2016  22:46

        « Re: Re: Na předokolce není nic terénního

        Situace je jednoduchá, když se dva hádají, třetí se směje [odkaz] :-! a když už by to nešlo, tak raději Sunderland ;-) než ten hoeryong camp Žilinu 8-s
  • 1017 Reagovat !

    foto topten

    topten 01.04.2016  09:01

    k cemu takovy auto?

    je to liny, pomaly, tezky, mizerny jizdni vlastnosti, nebrzdi to, mimo silnici s tim stejne nemuzes a navíc dyzl.
    snad jedine az budu chodit o berlich, tak vyssi posez při nastupovani asi ocenim, jinak vidim jen samy minusy
    proc ale něco takového koupi normalni clovek?
    nebo takovej clovek není normalni?
    • 93 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 01.04.2016  09:54

      « Re: k cemu takovy auto?

      Same pekne otazky :-)
      Odpoved neni jednoducha. Nicmene cisla ukazuji, ze si takova auta zakaznici kupuji. Onehda tu byl clanek o tom, ze vyroba QQ se navysuje. Zcela jiste proto, aby se uspokojila popatvka.

      Dale se dostanu k tomu subjektivnimu hodnoceni:
      Co znamena liny?
      Co znamena pomaly?
      Co jsou mizerny jizdni vlastnosti?
      Kde je mimo silnici?
      • 80 Reagovat !

        foto Joab

        Joab 01.04.2016  10:00

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        Sakra to jsou sugestivní dotazy. Já se teda pokusím o exaktní vysvětlení, mám dnes nějakou edukativní:

        Líný znamená, že je to pomalý.
        Pomalý znamená, že je to líný.
        Mizerný jízdní vlastnosti znamenají, že to blbě jezdí.
        Mimo silnici je tam, kde neni silnice.

      • 59 Reagovat !

        foto topten

        topten 01.04.2016  10:12

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        co lidi vede k tomu, ze podobny auta kupujou, když odpovidajici klasickej sedan nebo kombik ma všechny parametry lepsi??
        je to jenom debilni moda, je to proto ze to ma soused, nebo proc???
        v době kdy podobny auta nebyly, nebyl problém kamkoliv dojet, v dnesni době, kdy jsou na jednu stranu lepsi cesty a na druhou stranu vic zakazu jet do přírody, ten problém je?
        k cemu takovy auto? do lesa s autem nemuzes (jestliže nejsi vlastnik lesa nebo od nej nemas povoleni), chalupu vysoko ve strani s vyjetejma kolejema taky kazdej nemá, tak jakou to ma logiku?

        to ze vysoky a tezky auto s vyssim tezistem je pomalejsi, linejsi a ma horsi jizdni vlastnosti vychazi z fyzikálních zakonu
        • 51 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 01.04.2016  10:23

          « Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

          klasický kombík nebo sedan má mnoho atributů, kvůli kterým radši volím SUV. Je nízký, je z něj horší výhled, hůře se do něj nasedá a vysedá, vadí ti kdejaká díra v asfaltu, retardéry bereš pomaličku, abys něco neutrhl, věčně drhneš spojlerem o obrubník, oplastované blatníky a prahy jsou velmi praktické zejména v zimním období. jestli auto je nebo není línější vychází z měrného výkonu, ne pouze z hmotnosti, to jaké má jízdní vlastnosti nevychází jen z výšky těžiště, ale i celkově pozici kol a hlavně naladění podvozku. Obecně na asfaltce jsou jízdní vlastnosti nepatrně horší, ale jestliže připustíš dodávky typu Tranzit, nevidím v SUV sebemenší potíž.
          • 12 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 01.04.2016  10:45

            « Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

            SUV su velmi flexibilne.... vdaka vyssej svetlosti maju radu nespochybnitelnych vyhod ktore rozhodne prevysuju nejake tie nevyhody akymi su napriklad (ne)mozna sportova jazda ktora je v dnesnej premavke stejne uz vcelku slusne eliminovana roznymi rychlostnymi limitmi .. el systemami samotneho auta alebo aj hustotou dopravy ... osobne by som dnes velmi rad na bezne jazdenie take ASX v dvojkolke.... kolkokrat by sa mi jeho vyssia svetlost zisla to uz ani nespocitam a o pohodlnom nastupovani ani nehovorim ..uspech SUV je nespochybnitelny
            • 10 Reagovat !

              foto kuny

              kuny 01.04.2016  11:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

              muj kamos si zrovna asx v predokolce kupuje. doted mel polo, chce neco vetsiho, v rodine jsou tri. zase nema kdovijaky rozpocet, takze tohle je pro nej maximum mozneho. je to rybar, zajizdi k ruznym lovistim u rek a potoku. vzdycky tam jezdil s polem, ocekava, ze vyuzije vetsi svetlou vysku auta.
              • 01 Reagovat !

                foto H-K-svwet

                H/K_svwet 01.04.2016  11:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                tak mu povedz ze mu to auticko mozem len dodorucit... ja som v nom siel... ma robustnu kontrukciu a svetlost okolo 18-19cm a to auto sa nezlakne ani mensieho terenu ... k tomu vsetkemu ma vzhladom ku kompaktnej dlzke velky razvor 2670mm co presne je tolko ako tento novy sportage alebo dokonca dlhsi outlander .... a defakto je tam kabina vacsia a vzdusnejsia ako v octavii lift ;-)

                samozrejme cena je u mnohych z nas rozhodujuca a ASX dnes tazi prave aj z dobrej ceny .... na druhej strane ale ono je to fakt paradne auto ... komfortne robustne .. rokmi preverene s japonskou kvalitou a nahodou stale velmi dobre vyzera... ( a na jesen/podzim uz bude jeho dalsi facelift s dynamickym stitom po vzore outlanderu ) ... uz sa ho neviem dockat
              • 00 Reagovat !

                foto majk162

                majk162 02.04.2016  01:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                To je právě ono! - " je to rybar, zajizdi k ruznym lovistim u rek a potoku. vzdycky tam jezdil s polem". Pravděpodobně se i vrátil, jinak by ti to nemohl povyprávět. To jako, že to co zvládlo to polo, tak najednou projede jedině s ASX? ;-) >:D
                • 10 Reagovat !

                  foto kuny

                  kuny 02.04.2016  13:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                  a myslis hlavou nebo kolenem? spoustu veci zvladlo polo, ale treba pri tom to polo dostava dost do tela. napadlo te, ze treba pochopil, ze by uzil vetsi svetlou vysku, aby mel vetsi jistotu na ceste, ze neco nekde neurve? a olemovany spodek karoserie je lepe ochranen pred ruznymi vetvemi a jinym bordelem?
                  • 20 Reagovat !

                    foto Ada-je-zase-tady

                    Ada je zase tady 02.04.2016  23:37

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                    Nepřipadá mi, že ASX má kdovíjak pěknou světlou výšku. Jo, spolehlivé to auto je. Prostě japonská kvalita. Těch 16cm by ale mělo mít každé osobní auto jako minimum. SUV nejméně 20 - 25. Jenže když se dnes začaly prodávat osobní vozy. které tahají břicho po zemi, nezbývá nic jiného, než koupit SUV aby majitel projel tam, kam dříve jezdil Favoritem. A to vede ke koupi těch dvoukolek, které jsou jinak prakticky nanic. Ten, kdo jednou koupil čtyřkolku si už dvoukolku nekoupí (není-li důvodem ke koupi dvoukolkové atrapy SUV blbá finanční situace kupujícího). Pokud by výrobci dělali auta jako XC70, či pokud by Octavia kombi měla světlou výšku 25cm, dvoukolkových atrap SUV by na trhu významně ubylo. [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 04.04.2016  22:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

              ASX je velmi povedené autíčko za skvělou cenu, ale jedna vlastnost mi na něm fakt hodně vadí - příšerné smradlavé plasty v interiéru. Toto bych nebyl schopen odpustit, tady jde totiž o zdraví, nato pak, když v tom někdo vozí své dítě!
              P.S. Moje čichové dojmy asi před 3 roky potvrdily i výsledky měření škodlivých výparů v kabinách asi stovky různých modelů aut na trhu USA - ASX tam bylo suverénně nejhorší... :'-(
      • 03 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 01.04.2016  17:21

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        je to tak.... SUV si dnes uz ludia kupuju prave aj ako rodinne vozy..... lebo dnesne SUV su uz stejne urcene viac na cesty ako do terenu a v praxi ocenis ich flexibilitu .. vyssiu svetlost a celkovu vsestrannost... jazdil som v ASX a to auto ma vynikajuce jazdne vlastnosti a zaroven je moc komfortne ... kto tvrdi ze dnesne SUV maju mizerne jazdne vlastnosti tak zjavne v ziadnom novsom z nich ( po roku 2005-2006 ) este nesiel ... koniec koncov predaje SUV vravia jasnou recou... tie auta su uz lepsie predajne ako kdejake radoby sportove nizke hatchbacky ... ktorym okem ineho dnes chyba aj akasi vzdusnost interieru
    • 42 Reagovat !

      foto kuny

      kuny 01.04.2016  10:16

      « Re: k cemu takovy auto?

      Kup si to, projeď to, pochopíš to. Když na to máš peníze, budeš s tím, jezdit místo ceedů, meganů nebo golfů... A rád.

      Tebou vyjmenované atributy - pomalý, líný, mizerní jízdní vlastnosti, nebrzdí to jsou úplně mimo.
      • 21 Reagovat !

        foto sniper1719

        sniper1719 01.04.2016  10:21

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        sorry mam jiny vkus co se tyka aut
        • 30 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 01.04.2016  10:23

          « Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

          A to je naprosto v pořádku.
      • 27 Reagovat !

        foto topten

        topten 01.04.2016  10:24

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        zrychleni na stofku skoro za 12 mi jako liny prijde a to hodne a to i v porovnani s odpovodajici klasikou se stejnym vykonem
        mizerny jizdni vlastnosti vychazej z logiky vysokého teziste
        brzdna draha 52 metru ze stofky zadna slava opravdu není, a vpodstate se da rict, ze tam kde by normalni auto mělo před vbehnuvsim chodcem davno stat, tohle auto ho srazi rychlosti 50-60km/h. samozrejme je otázka za jakých podminek to bylo
        • 20 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 01.04.2016  11:18

          « Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

          mohl bys popsat fyzikalni mechanismus, kvuli kteremu podle tebe ta suv hure brzdi?
          • 06 Reagovat !

            foto topten

            topten 01.04.2016  11:42

            « Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

            u auta s vysokym tezistem se při brzdeni vic nadlehcuje zadni naprava a vic musej pobrat predni brzdy a pneumatiky coz ve vysledku znamena min intenzivni brzdeni a delší brzdnou drahu (v pripade krizoveho brzdeni). a nadlehceni zadku ani z hlediska ovladatelnosti není to prave orechove ..
            • 10 Reagovat !

              foto kuny

              kuny 01.04.2016  11:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

              tak to spis souvisi s rozvorem naprav a s dimenzovanim brzd a ladenim podvozku, ne? manevrovani s plne brzdicim autem je vzdy komplikovane, suv urcite nebude lepsi. proc by mela byt brzdna draha suv horsi?

              edit: a propos, kdo z beznych ridicu kdy dokazal s autem zaslapnout brzdovy pedal naplno? to by mela byt zakladni dovednost umet se svym autem brzdit. na rovinu, s tiguanem se brzdilo stejne dobre jako s astrou. zadny problem.
              • 05 Reagovat !

                foto topten

                topten 01.04.2016  12:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                když to dovedu do extremu, tak když pri plnym zaslapnuti se veskera vaha presune na predni kola, brzdna draha bude urcite delší, nez když to bude v pomeru třeba 70:30.
                není to jen věc brzd, ale taky abs a zejména pneumatik, kdy při takhle intenzivnim brzdeni zacinaji "tect" a brzdny ucinek se vyrazne snizuje.
                samozrejme ze to souvisi s podvozkem, ale u SUV s vyssim tezistem je vic kompromisu, nez u klasiky.

                s dnesnima autama snad není problém "beztrestne" to zaslapnout, aniz by jsi skončil v prikope. ja myslim, ze tohle zazil kazdej kdo trochu jezdi, a mozna si při takovym zaslapnuti taky uvedomil, jak to auto vlastne vůbec nebrzi když to potrebuje ...
                • 10 Reagovat !

                  foto kuny

                  kuny 01.04.2016  12:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                  podivej, aby ti gumy tekly, tak musi byt dostatecne velke merne zatizeni. obvykle suv maji vyrazne sirsi behoun nez klasicka mala auta a merna zatez na gumu muze byt mensi i pri vetsim navaleni vahy na predek. vetsi navaleni vahy na predek casto neni vubec problem suv, ktera maji tezke i zadky, ale treba kdyz jsem jednou musel na dalnici prodce brzdit s pujcenou (z pujcovny) a3 sportback, 1,9 tdi, predokolka, tak zad zacla tancovat - musel jsem trochu povolit brzdu. to vse v primem smeru na dalnici v nemecku (kde mi nejaky sqele vychovany nemecky ridic bez blinkru vjel pred cumak). s mym tiguanem jsem takovyto problem pri plnem brzdeni nikdy nemel - sirsi gumy, lepsi rozlozeni hmotnosti.
                  • 04 Reagovat !

                    foto topten

                    topten 01.04.2016  12:42

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                    vidim sirka cca 220mm při hmotnosti 1.5tuny, coz je bezna sirka pneu prelomu nižší stredni a stredni tridy aut, který jsou o 100-200kg lehci.
                    vono zastavit ze 100km/h pri ty energii během necelých 3sec gumam zabrat da, hodne bude zalezet na abs, jestli budou na hranici smykani
                    • 10 Reagovat !

                      foto kuny

                      kuny 01.04.2016  13:33

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                      tak ja mel na tiguanu na leto 235tky. na tezsim sharanu jsou 225tky, na soucasnem passatu mam 215tky, na astre jsem mel 195tky. co mela ta a3ka uz dnes nevim. pocitam ze take 195tky - zakladni model v pujcovne... jo a jeste jsem paralelne s astrou vlastnil starsi passat b5.5 1,9tdi, 4motion. ten byl stejne tezky jako ten tiguan a mel pneumatiky sire 205 na leto a 195 na zimu. proste tiguan brzdil naprosto bez jakychkoliv problemu.
      • 51 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 01.04.2016  10:38

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        Zcela vážně, nenapadá mě důvod, proč bych s tím já jezdil místo třeba Mégane. Nastupování pro mě není argument, žádnou chalupu v horách mimo civilizaci nemám, prostornost u mě také na prvním místě není. Jedině snad, že takový QQ vypadá fakt hodně dobře...Ale já s autem v první řadě jezdím...a rád...
        • 26 Reagovat !

          foto topten

          topten 01.04.2016  11:06

          « Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

          me to prijde tak, ze clovek co si koupi jedno z tehle dvou konkretnich aut, chce vypadat ze na to ma, ale přitom na to nemá, protože snad az na duster to je nejlevnejsi volba.
          a tim ke vsem negativum ještě ziskava vyssi provozni naklady, tedy vyssi spotřebu a přinejmenším ještě dvojnasobnou cenu pneumatik oproti klasickymu autu.
          znamej ma pneuservis a ten tvrdi, ze k nemu jezdi kategorie lidi, co mají velky auto, ale na pneumatiky nemaj a setri na nich jak muzou a to vcetne toho, ze dam davaji pneu, který někdo jinej uz vyhodil.
          • 10 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 01.04.2016  11:37

            « Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

            hele, nasi sousedi maj zakladniho ix35. rodina, dve male deti - idealni auto na nakladani a vykladani deti, jezdi hlavne po meste a v blizkem okoli, jsou s tim moc spokojeni, pred tim jezdili napr. v peugeotu 308 combi.

            ano, napriklad pneu jsou drazsi, uprimne, stare slupky dojizdeji bezne i majitele mensich vozu. to uz ma zase neco spolecneho s individualnim pristupem, v blede modrem je to to same s trhem ojetin - tady si mnoho lidi koupi ojetou stocenou octavii v dieselu s dsg za 300000 a pak se divej, ze nemaj na vstriky, turbo a pripadne prevodovku. tihle by si radeji meli poridit treba prave noveho ceeda se sedmiletou zarukou. ale tohle si musi promyslet kazdy sam. pausalni odpor k suv je nesmyslny.
            • 16 Reagovat !

              foto topten

              topten 01.04.2016  12:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

              predpokladam v dyzlu
              idealni do města a na kratky projížďky ...
              vono to tak bejva, ze novy auto jezdi lip nez to stary
              • 00 Reagovat !

                foto kuny

                kuny 01.04.2016  12:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                jo, oni maji diesel. pro jejich pouziti by byla lepsi benzinova atmosfera, to je bez debat. blizke projizdky jsou kolem 50-ti km, to uz dieselu nevadi, jezdej take dvakrat do mesice za prarodici 120km daleko.
                • 05 Reagovat !

                  foto topten

                  topten 01.04.2016  12:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                  ja jsem na tom podobne i s téma detma, i s tem cestama, + cca 3x-4x rocne 1000-2000km dovolena. a to samy auto auto pouzim jako firemni na delší cesty, jinak s tim jezdi manželka a ja jezdim s druhym.
                  když sem se rozhodoval jestli dyzl nebo benzin, volil jsem benzin jednak kvůli emisim, vykonu a lepšímu projevu, ale taky proto to, ze mi bylo jasny ze auto se bude používat na rozvazeni do/ze skoly/skolky, tedy priskoky 2-5km tam a zpet. a to auto, který sice najede 30tis rocne, se skoro 10x denne startuje a přitom pravidelne denne najede jen do 20km + k tomu nepravidelne delší cesty. a nehlede na to, ze mam k naftakum averzi, bal jsem se, ze by tenhle rezim dyzl casem zabil.
                  suv bez ohledu na averzi zas nevolim proto, ze pri delších a rychlych přesunech to znamena vyssi spotřebu, coz me prijde uplne zbytecny a samozrejme nižší dynamiku, která se na okreskách opravdu hodi. alespoň v ty kategorii aut, kde se ja pohybuju.
                  • 20 Reagovat !

                    foto kuny

                    kuny 01.04.2016  13:25

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                    no vidis, tohle je samozrejme rozumny nazor ;-). ja mam ted sluzebniho passata, protoze suv jsem si vybrat nemohl. jinak bych zase zustal u tiguana, ktereho jsem pred tim vlastnil. toho passata jsem chtel na benzin, ale to neslo (firemni politika), tak mam diesel. s tiguanem jsem se neco najezdil a naucil jsem se parkovat kolem nadoraz k obrubniku (s passatem je to o naraznik), pochopil jsem, ze z parkoviste vedou i jine cesty nez jen pres (obcas zaseklou) zavoru a ze kdyz bylo firemni parkoviste plne, byla tam i mista na obrubniku. v meste ti nedelaly problemy zadne retardery a podobne srandicky, prehled o situaci dobry. samozrejme nastupovani a vystupovani z auta je balada (a pomaha to i mladym lidem, kdyz se dostanes do mista, kde si poradne nemuzes otevrit dvere). a o plastove lemy pahu se v zime krasne okopavaji zasnezene boty. horsi jizni vlastnosti ani dynamiku v provozu nepocitujes, 103 kw 2,0 tdi je v nasich koncinach nadprumerne vykonna motorizace, samozrejme mit tento motor napr. v octavii, budes na tom trochu lepe, to je jasne. s autem jsem jezdil prumerne za 7,5 (bylo to 4x4), ted s passatem 2,0tdi 140kW predokolka jezdim v prumeru za 6,2. to je to neco za neco.

                    jeste me napadaji dalsi dve vyhody dieselu: jednak maji oproti benzinakum obvykle delsi dojezd diky nizsi spotrebe (stejna nadrz) - to ocenuju ted na dlouhych trasach na svem passatu. s tou 65-ti litrovou nadrzi obvykle dam 1000 km a doliju 61 litru (a palubak hlasi spotrebu 6,2, takze to s tim lhanim u koncernu nebude tak horke, ze? ;-)). a jednak obecne naftaky vyrazne mene casteji pri pripadne nehode vzplanou - preci jen nafta moc dobre nehori. tohle jsou zase parametry na misku vah. proste neni to cernobile a i kdyz ty se tu bijes za benzin a mas v mnohych argumentech pravdu, neni to vsechno uplne jednoznacne.
                    • 15 Reagovat !

                      foto topten

                      topten 01.04.2016  14:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                      ja beru, ze ma nafta svoje vyhody, beru i to, ze byla doba, kdy napr. k 2.0tdi nebyla benziova alternativa.
                      co neberu je, ze je nafta danove zvyhodnovana. kdyby nafta mela spotrebni dan odpovídající benzinu podle energie nebo CO2, musela byla by spotrebni dan na naftu o 3kc vyssi, a na stojanu tedy o 3,50-4kc vic nez je ted. když si to das do souvislousti s dlouhodobe vyššími emisemi (saze a NOx), zvyhodnovani nafty věc, nad kterou kroutim hlavou.
                      v okamziku, kdy zdaneni benzinu a nafty bude podobny, nafta se do aut velikosti minimalne nižší stredni vpodstate nevyplati a ve stredni jen u většího najezdu.
                      ja nechapu ze do toho nikdo není ochotnej hrabnout, za to cistsi ovzdusi by se to urcite vyplatilo
                      • 03 Reagovat !

                        foto MBambus

                        MBambus 01.04.2016  14:16

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                        Vidím to naprosto stejně :yes:
                      • 10 Reagovat !

                        foto kuny

                        kuny 01.04.2016  14:20

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                        co se tyka tebou uvadeneho zdaneni, tak souhlasim. ale zase by to nebylo tak jednoduche - vzpomen, o kolik byla nafta levnejsi nez benzin v polovine devadesatych let. proste nafta a benzin jsou dve slozky z ropy a vyskytuji se v urcitem pomeru, poud budes globalne mit vice benzinaku nez naftaku, pujde cena nafty dolu a cena benzinu nahoru. takze zvyhodneni zrusit, ano, to ostatni zaridi trh. co se tyce dopadu na emise, tak je zase otazka, jak s naftou nejlepe nalozit (proste vylivyt ji nebudem), jestli je jeji pouziti v osobacich opravdu takove zlo oproti benzinu a jinym zlum (lokalni topeniste, kuraci si v klidu do sebe vdechujou sajrajt, atd.) a je potreba toto potlacit a nebo proste to tak hrozne neni. ta debata neni jednoducha, ale jak vidis, tak pseudo-eko-eu-lobby momentalne za midlu povazuje co2 a rozumu v te debate na narodni a nadnarodni urovni nenajdes ani co by se za nehet veslo.
                        • 04 Reagovat !

                          foto topten

                          topten 01.04.2016  14:33

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                          dnes to je tak, ze u nas je spotřeba benzinu cca 2-2.5mld litru, nafty 4.5-5mld litru rocne., dohromady kolem 7mld.
                          byly doby kdy to bylo cca pul na pul a fungovalo to. z nafty benzin udelas, z benzinu naftu ne.
                          s presunem k většímu podilu nafty maj problém evropske rafinerky, které mají prebytek benzinu, který se vozi přes more do USA a z USA se zase vozi jejich prebytky nafty. ja v tom moc velkou logiku nevidim.
                          každý znecisteni ma nejaky dopad, jestli kourim nebo ne, nebo chodim do hospod kde se kouri nebo ne, muzu ovlivnit, ale jestli prede mnou jede smrdici naftak, nebo ta pipina co do skolky privadi dite necha naftak blafat a zamorovat okoli jedy a rakovinou neovlivnim. vpodstate uz nepamatuju, kdy jsem byl v hospode, kde se kouřilo.
                          ano, CO2 je modla, u aut uplne nesmyslna, tedy v souvislosti, ze auta vyprodukuji jen cca 0.2% CO2 co se ve svete vyprodukuje (v prirode + vlivem člověka). a kvůli tyhle modle se v EU zapomina na zdravi skodlive latky, který vylozene vedou k rakovine a k dychacim obtizim.
                          a nekteri taky radi zapominaji na to, ze 1 litr nafty vyprodukuje o 10% vic CO2 nez 1 litr benzinu. takze tech tvých 6.2 naftových odpovida 7 litrum benzinovym v prepoctu na CO2. netvrdim, ze bys v tom pasatu jezdil s benzinovou alternativou za 7litru, ale v pripade podobne vykonnych 1.6tdi a 1.2tsi uz vpodstate plati, ze benzin a nafta jsou na tom s CO2 podobne.
                          nekde se uvadi, ze naftovy motor ma oproti benzinovymu 2-3 roky naskok, tak uvideme, s cim prijdou benziny během 3 let - napr. 1.5tsi
                          • 20 Reagovat !

                            foto kuny

                            kuny 02.04.2016  13:38

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                            sice tedy uplne nesouhlasim o tom naskoku naftaku oproti benzinaku, princip lepsi ucinnosti naftaku je dan principialne vyssim kompresnim pomerem a tedy efektivnejsim cyklem prace plynu. odtud by se dalo vytusit, ze krakovat naftu na benzin (nutno dodat energii) a pote ji palit v motorech misto nafty (mene efektivni proces premeny na praci) je energeticky vyrazne horsi nez tu naftu rovnou spalit v tech motorech, ale souhlasim, ze je tu rovnez kriterium te ekologicnosti (kdy pri paleni nafty vznikaji obvykle jedovatejsi emise). ale jinak v principu na tvem komentari nevidim vubec nic zavadneho na to, abys tady od mistnich mamlasu nafasovat minusy.

                            ja osobne pevne doufam, ze v blizke budoucnosti bude k dispozici zdroj elektricke energie, ktery bude mit cca o rad vyssi kapacitu (na kg) nez soucasne baterky a alespon polovicni cenu (na kg). pak by nic zasadniho nebranilo rozsireni elektromobilu, coz bych velmi uvital. elektrina je univerzalni zdroj energie, ktery bude mit vzdy sve misto.
        • 00 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 01.04.2016  11:27

          « Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

          jezdil jsi v tom nekdy? ono je to treba na cas vyzkouset, pak ti nektere souvislosti dojdou, ale vsechno je to o individualnich preferencich a kriteriich. nejmocejsi kriterium je asi cena. ale to je preci jedno, topten tady suvcka naprosto nelogicky ztrhal. hesla jako "debilni moda", "mizerne jizdni vlastnosti" nebo ze "... takovej clovek neni normalni", to je proste ulet. suv jako kazde auto ma pozitiva a negativa. vyber si to sve.

          jezdil jsem ruznymi auty, srovnani mam dobre, oboji ma svoje, mne osobne stredni suv maximalne vyhovuje do mesta.
          • 02 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 01.04.2016  12:30

            « Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

            ked uz jazdit s tymto v meste tak samozrejme benzin .... volil by som u sportage gdi a v pripade ASX mivec 1,6..... su to motorizacie ktore tie auta preziju a aj o 5-6 rokov budu aketo vozy velmi dobre predajne ak bude clovek chciet uz nieco novsie kupit

            osobne si u SUV najviac cenim pohodlne nastupovanie a vyssiu svetlost a akusi celkovu flexibilitu a vsestrannu pouzitelnost auta ... hlavne ta vyssia svetlost je obcas aj mimo mensieho terenu na nezaplatenie
            • 00 Reagovat !

              foto kuny

              kuny 01.04.2016  13:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

              kazdy ma soubor kriterii, podle kterych voli. suv ma samozrejme svoje misto na trhu. jeho obliba roste s cenovou dostupnosti, tedy logicky mi prijde, ze cim vetsi kupni sila obyvatelstva, tim vetsi oblibenist suv.
              • 00 Reagovat !

                foto H-K-svwet

                H/K_svwet 01.04.2016  13:36

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                urcite ano... bude to aj tym ze celkovo nam ceny aut klesli a aj SUV sa stavaju coraz dostupnejsimi ... ja si pamatam ( a nie je to tak davno ) co male polo s 1,4kou 44kw stalo u nas 400 tisic ( koniec 90 rokov ) ... a dnes? dnes mas za 600 tisic SUV sportage ... takze ano.... rozhodne SUV sa uz dnes stavaju dostupnejsie ako v minulosti ked ich bolo ovela menej a stali mnohe uz okolo miliona ... a ano... dozaista je este aj vacsia kupna sila ako v minulosti ... celkovo sa SUV teda dostavaju blizsie k zakaznikom a sam poznam par znamych ktori si dnes uz mohli kupit SUV ale pred 15 rokmi by za tieto svoje peniaze kupili sotva zakladneho golfa/astru
                • 00 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 01.04.2016  18:02

                  « Re: k cemu takovy auto?

                  A v tej dobe o ktorej pises snad boli nejake SUV? Bola RAV4 a ML. Takze ak to Polo porovnavas s Pajerom,Patrolom ci LandCruiserom tak to porovnanie je o dost mimo.
                  • 01 Reagovat !

                    foto H-K-svwet

                    H/K_svwet 01.04.2016  18:05

                    « Re: Re: k cemu takovy auto?

                    boli ano .. aj prva X5 uz prisla v 90tych rokoch aj CRVecko a dokonca tusim aj prve HRV prislo este tiez v 90 rokoch .. ale tu ide o to ze dnes uz dostanes viac auta za rovnake peniaze .... ;-) ... kedysi stali auta malej triedy tolko co dnes stoja auta o triedu vyssie ;-) .. skratka kedysi si dal bezne za male auto aj 400 tacov... a dnes mas za tu cenu uz auto o triedu vyssie nehovoriac o podstatne lepsej vybave motore bezpecnosti ... zarukach a tak dalej ... ale ved to sam dobre vies... ceny aut nam za poslednych 15 rokov chvalabohu uz hodne padli a to je pre zakaznika len a len dobre :yes:
                    • 00 Reagovat !

                      foto wakantanka

                      wakantanka 02.04.2016  06:49

                      « Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

                      Hm, no asi nejak rýchlo starnem a pamäť neslúži. >:D Každopádne ML či X5 boli sú a budú trošku iná liga. Honda s Toyotou boli cenovo tiež niekde inde. Aj to HRV bolo dlho len 3 dv. Netreba ale zabúdať, že 400 tis. bolo v tej dobe oveľa menej EUR ako dnes. Takže takéto porovnávanie je trošku mimo, nemyslíš?
      • 00 Reagovat !

        foto Petr07

        Petr07 03.04.2016  20:41

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        .... ten chlapec má pravdu.

        Pomalý to nejni (maximálka 250km/h)
        Zrychlení slušný (6,3s na 100km/h)
        4x4 pohon a nezávislé pětiprvkové zavěšení všech kol
        Pneumatiky: 255/60 R18

        Jen si nesmíte kupovat Kiju a nebo Nisana. >:D
    • 63 Reagovat !

      foto sysell

      sysell 01.04.2016  10:19

      « Re: k cemu takovy auto?

      1. Pomaly? hmm jazdim po cestach kde su vsetky auta pomale, kazdy sa sere kde je 50 45mkmh, mimo obce chodia ludia 80, na dialnici ide 130 malo kto. Ked je zakruta kazdi brzi. prostim ta ryuchle auto ti je nanic pri tom ako jazia cesky a slovensky vodici.
      2. Mizerne jazdne vlastnosti? Naco? aby som siel 50 po meste? kto sa tu rpeteka? vid rpedosly bod. Na normalen chodenie pre 95% ludi to to ok.
      3. Brzdi to ako kazde tazsei auto.
      4. Mimo silnici mozes ist vdaka vyssej vyske, nikto s tym nebude ale chodit cez lesy. Ide skor o vyssi posed, sedis v pohodlnejsej polohe ako v malom aute. Mam dodavky a ked idem neikolko sto km vystupim z nej relativne ok, Ked vystupim z octavie som dojebany ovela viac. Lepeie sa mi jazdi na ducate ako na octavii.
      5. Normalny clovek si to kupuje rpeto lebo sa mi to paci, ludai si kupuju veci lebo su pekne, to si eset nepochopil?
      Preto sa dobre predavali napr. peujgeot 206,307 a spol. a renaulty nie, lebo pozeoty boli pekne a renolty hnusne, teraz su krajsei renolty a pezoty hnusne preto sa karta obratila je to jednoduche...
      Skus sa povozit v neicom vacsom a uvidis, nechapem co ti vadi ze si ludia kupuju nieco ine ako chces ty.
      • 11 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 01.04.2016  10:29

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        ja by som ocenil u tychto aut vyssiu svetlost.... ;-) ... uz neraz ma nejden nizky hatch svojou svetlostou potrapil a to som ho ani netahal do ziadneho terenu....

        je jasne ze tieto vozy nie su na nejake pretekanie ale to ich majitel stejne ani nevyhladava... na pretekanie je predsa len lepsie nejake BMW M2 uznavam ... kazdopadne pri SUV ocenis aj pohodlnejsie nastupovanie a v neposlednom rade ti posluzi defakto akoby taky rodinny kombik.... cize suma sumarum mas tu sklbenie rodinneho akoby kombi vozu s vyssou svetlostou ktora vzdy pride vhod... a predaje vravia jasne.... ludom sa prave tato flexibilita SUV paci a aj vdaka nej su dnes SUV velmi uspesne
      • 20 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 01.04.2016  10:45

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        2. Třeba na to, abych si vychutnal svou oblíbenou okresku za městem? Myslím, že nás na ACZ pár 'nenormálních' bude. :-) a právě proto, abych se celou cestu netáhl za nějakým brzdičem, je dobré mít možnosf ho předjet, ne?
        • 00 Reagovat !

          foto sysell

          sysell 01.04.2016  10:58

          « Re: Re: Re: k cemu takovy auto?

          Ale ved ked sa cches bavit na okrsce za mestom tak si nekupuj crossover, vacsina, velka vacsina toto nerobi a nepotrebuje sa nahanat po okrskach, tak si kupia crosovwer, male suv, alebo v podstate nic ine ako trochu nafuknuty hatchback.
          Okrem toho na okrsce za mestom na slovesnku najdem akurat tak auta ktore ta brzdia, ludi co nemaju dlianicnu znamklu a chodia 70km a pod.
          Mne je jedno nech si kupi kazdy co chce, vobec mi tieto nafuknute male auta nevadia. Ked uz skor mozeme sa bavit a Q7, X5, GL a pod ktore do gterenu tiez nechodia, 90% su v meste. Male crosovery su voci nim uplne v pohode.
    • 13 Reagovat !

      foto 6B6

      6B6 01.04.2016  10:26

      « Re: k cemu takovy auto?

      Majitelé si myslí, že jsou IN
      • 30 Reagovat !

        foto MBambus

        MBambus 01.04.2016  10:35

        « Re: Re: k cemu takovy auto?

        To si myslí většina kupců vlastního vozu
    • 40 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 02.04.2016  18:46

      « Re: k cemu takovy auto?

      Pomalý - 50/90/130, takže pro zákonné rychlostní limity absolutně dostatečný potenciál
      Těžký - váha nikoho nezajímá, jen spotřeba (a ta je v pohodě)
      Mimo silnici - právě že můžeš (a vo tom to je)
      Dýzl - no právě (tohle lidi chtějí)

      K čemu to je? K tomu, že přesně takovýhle modely lidi vyhledávají >:-[] :-!
    • 20 Reagovat !

      foto Petr07

      Petr07 03.04.2016  20:37

      « Re: k cemu takovy auto?

      Normální člověk si to nekoupí. K čemu?
      "Normální" člověk si to koupí protože je to:
      - větší než sousedovo Rapid.
      - dobře se do toho nastupuje
      - protože to je velké, tak to bude asi těžké a tím pádem bezpečnější
      - protože to je velké, tak to bude mít velkej kufr
      - když v tom jede tak si připadá hustokrutopříně
      - dojede s tím na chatu
      - prostě je největší king v ulici

      >:D >:D >:D >:D >:D
  • 42 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 01.04.2016  09:02

    Nadpis

    "Terénně laděná auta jsou stále prodávanější, ovšem čím dál častěji s pohonem všech kol. Dává vám to nějaký smysl?"

    Kouzlo nechtěného? >:-[]
  • 57 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 01.04.2016  09:45

    dáva to zmysel

    hlavný dôvod, pre ktorý sa suv a krosy kupujú, je maskulatúrna impozantná ramenatá vonkajšia stavba, všetko ostatné je vedľajšie a preto je logické, že na veľkej krave stále častejšie nájdeme len predný pohon, smiešny 1 litrový model, malý kufor a pod., lebo to nie je pre gro cieľovky podstatné. Mám ramená? Mám. Ostatné je mi šumafuk.
    • 62 Reagovat !

      foto Balsam

      Balsam 01.04.2016  09:52

      « Re: dáva to zmysel

      Áno, obvykle platí ten najdebilnejší dôvod.
    • 48 Reagovat !

      foto MBambus

      MBambus 01.04.2016  09:53

      « dáva to zmysel

      Jsi naprosto mimo..většinou jde o pocit bezpečí a nadhledu ve vyšším a větším voze, lidé je kupují jako rodinné a ne aby na někoho dělali ramena, možná tak pár jedinců v X5, X6 případně Q7, ale takové najdeš i v "běžných" typech vozů.
      • 45 Reagovat !

        foto topten

        topten 01.04.2016  10:17

        « Re: dáva to zmysel

        jde opravdu jen o ten pocit
        lidi se radi nechavaj klamat
        • 05 Reagovat !

          foto MBambus

          MBambus 01.04.2016  10:28

          « Re: Re: dáva to zmysel

          Myslím že ve specifických situacích bezpečnější být opravdu může, ale ano i jen za pocit jsou lidi ochotní si připlatit
          • 26 Reagovat !

            foto topten

            topten 01.04.2016  10:40

            « Re: Re: Re: dáva to zmysel

            když budes vychazet z odpovídajících aut, tedy zejména vzhledem k hmotnosti, tak jedina vyhoda SUV bude mozna jen v pripade bocniho stretu do mista dveri.
            ve všech ostatních pripadech zadna vyhoda SUV oproti odpovídající klasice není.
            klasika ma naopak vyhodu v lepších jizdni vlastnostech, tedy když se dostanes do krizove situace, mas s klasikou vetsi sanci, ze to ještě zvladnes.
            ale samozrejme, pocit většího bezpeci bude v SUV

            nemuzes ale porovnávat Q7 s fabii jak mnozi argumentuji
            • 20 Reagovat !

              foto kuny

              kuny 01.04.2016  11:43

              « Re: Re: Re: dáva to zmysel

              az se celne potka tezsi tiguan s lehcim meganem, tak bude mit posadka tiguanu ve vyssi hmotnosti samozrejme vyraznou vyhodu.
              • 05 Reagovat !

                foto topten

                topten 01.04.2016  12:15

                « Re: Re: Re: Re: dáva to zmysel

                samozrejme, ale takhle nemuzes porovnávat lehky a tezky auto.
                podobne nemuzes porovnávat A8 s SUV z tohodle clanku, kdy by z celniho stretu nejspis vyrazne lepe vysla posadka z A8
                • 20 Reagovat !

                  foto kuny

                  kuny 01.04.2016  12:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: dáva to zmysel

                  a proc ne? vzdyt to je realita na silnicich. nehody jsou o pravdepodobnosti. kdyz budes mit nadprumerne tezke auto (hmotnost tu kritizujes), tak v pripade kolize s jinym autem pravdepodobneji budes ty sedet v tom tezsim a vyhoda je na tve strane. je to samozrejme jen statistika a ani v q7 nic nenadelas s tim, kdyz te v zatacce smete kamion.

                  suv treba maji obvykle bytelnejsi kastli, kdyz na tebe zuchne strom, mas zase vetsi sanci. uz jen proto, ze mas obvykle hlavu dale od stropu.

                  kdyz jedu v suv, obvykle vidim pres tri auta pred sebou, co tam ti umelci delaji. mam lepsi prehled o situaci a drive a spravneji dokazu reagovat, kdyz kouzelnik ob tri auta v predu vycaruje hnede kouzlo. to kdyz jedu v passatu, tak zdaleka tak dobre nevidim.

                  tech kriterii je proste nespocet, pausalne jednu konstrukci odepsat proste neni spravne. jezdil jsi nekdy delsi dobu v suv? zkus si to, uvidis, ze to neni cernobile, byt klidne muzes zustat u sveho nazoru, ze ti sedan/kombi celkove vyhovuje vice.
                  • 11 Reagovat !

                    foto H-K-svwet

                    H/K_svwet 01.04.2016  12:43

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: dáva to zmysel

                    nemam co dodat... je vidiet ze s SUV mas najadene hodne a vidis veci ako sa maju .... ono defakto vyhody SUV zistis az vtedy ked s nimi zacnes jazdit... tiez som im v minulosti nerozumel... ale akonahle som presadol z terenaka naspat do bezneho hatchu razom mi prisiel do nasej mestskej aj mimomstskej dzungle akoby "nevhodny" s nadhladom povedane ... je neskutocne ako ta vyssia svetlost dokaze pomoct a takisto celkova vyska vozu ... z pajera vidis ako z kamionu a velakrat uz skor vies to co sa deje pred tebou ako ten vodic ktory je s nizkym hatchom realne fyzicky pred tebou ... je to tak .. toto je vyborny postreh na ktory sa obecne akosi zabuda.... :yes:

                    PS: suhlasim s kazdym odstavcom ale asi nema to zmysel do podrobna vsetko rozpytvavat ... a zakazdym to vysvetlovat dookola pod kazdym testom SUVecka ... skratka suhlas so vsetkym ... rozumne napisane :yes:
    • 31 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 01.04.2016  09:54

      « Re: dáva to zmysel

      Přesně, mám "džípa", jezdím prakticky stejné auto jako ti zbohatlíci v cayenech, xpětkách, gleéčkách atd., a za půl mega, to jsem s tím vydr.bal. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto RADEK1

        RADEK1 01.04.2016  09:59

        « Re: Re: dáva to zmysel

        :-) dobrý
      • 60 Reagovat !

        foto Toky1

        Toky1 01.04.2016  10:20

        « Re: Re: dáva to zmysel

        Ja by som povedal, že výhodou oproti hatchbacku je vyšší podvozok, vyšší posed, lepšie nastupovanie, pocit vyššieho bezpečia, lepší výhľad. A určite u niekoho aj ten "ramenatý" výzor. Pozrite sa okolo seba komu dnes nutne treba štvorkolku. Parkovanie v meste na vyššom obrubníku zvládneš aj s dvojkolkou, no nie? Ale skôr s hatchbackom škrtneš na tom obrubníku nárazník. Na jazdenie po meste stačí, aj raz ročne do Tatier na lyže s tým dajako velezieš, aj do toho Chorvátska v lete dôjdeš. Niekto možno povie že na to je fajn aj MPV, keď len kvôli vyššej stavbe vozu má výhodu oproti hatchbacku. No ale ktoré MPV vyzerá tak dobre chlapácky ako Tucson, Kuskus či Sportage? A cenovo to až taký rozdiel ani nieje. Ako vraví Jeremy Clarkson - ten kto si kúpi MPV akoby chcel povedať že už nad životom zlámal palicu... Prečo nezainvestovať trochu do fičuriny?
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 01.04.2016  10:46

          « Re: Re: Re: dáva to zmysel

          Ale jo, nic proti tomu nemám, důvody popularity SUV chápu, psal jsem to tu už v dobách rozkvětu MPV, že se SUV jednou rozmnoží napříč třídami.
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.04.2016  14:33

          « Re: Re: Re: dáva to zmysel

          jednoznacne ano... vyssia svetlost je velke plus u SUV voci coraz ucupenejsim osobakom s megarazvormi a megaprevismi ktorych prejazdove a najazdove uhly su coraz mensie .... dnes by som si vedel predstavit vitaru ako auto na kazdy den alebo ASX a kludne aj v dvojkolke.... len nech to netaha brucho po zemi .... treba sa na veci pozerat z hladiska pouzitelnosti a v tomto su SUV velmi sikovne a flexibilne... rano v nich mozes ist na poradu a vecer kludne na ryby--- a cez vikend v nich prepravis aj nejaky ten nabytok k znamemu po nekvalitnej strkom zasypanej ceste na chatu ... za mna SUV su velmi sikovne ... navyse aj solidne a robustne vyzeraju ... :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 01.04.2016  16:34

          « Re: dáva to zmysel

          Akurat ze Jeremy to povedal v dobe ked tych SUV vela nebolo. Dnes by to mozno povedal inak. Mam druhe velke MPV a palicu nad svojim zivotom nelamem. Prave naopak. Mam daleko viac moznosti ako aktivne travit cas s rodinou. Typ auta o vodicovi nic nehovori.
          • 00 Reagovat !

            foto pavkin

            pavkin 01.04.2016  16:58

            « Re: Re: dáva to zmysel

            navíc většina těch MPV bude jezdit lépe než SUV. Já to beru je to móda a každý to chce, tak to automobilky vyrábějí. Na druhou stranu opravdu, snad kromě vyšího a za příplatek oplechovaného podvozku nevidím vůči ostatním autům jedinou výhodu.
          • 00 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 01.04.2016  16:59

            « Re: Re: dáva to zmysel

            presne tak.... :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto RADEK1

            RADEK1 01.04.2016  21:41

            « Re: Re: dáva to zmysel

            No já to vidím jinak. (nic proti tobě) :-) Řidič co sedlá dodávku tedy mpv v mých očích není řidič nadšenec. Je jen pasažér. Ve většině případů ho nezajímá jaké zavěšení má jeho auto.V neděli ráno určitě nevstane a nejede se jen tak projet. A pro mne jsou to pomalí (ne ve smyslu km/h ale v rychlosti reakcí např. reakce na světlech) a vlastně ne moc dobří řidiči. Úplně nejhorší je mpv od frantiku... Tím mě říkáš jsem zabrzdeny... 8-s
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 02.04.2016  06:57

              « Re: Re: Re: dáva to zmysel

              Hm, mám teraz Carnivala s 2,9 Crdi 136 kW, veľa ? málo? prádne to auto má 2,2 tony. Inak s tým jazdím, keď mám v ňom rodinu a inak keď si idem sám za obchodami. Jazdím s tým aj po rôznych cestách - necestách, ale keď sa dá vyberám si trasu tak aby som sa pobavil aj ja ako vodič. Aj vďaka viacprvkovej náprave vzadu a celkom tuho vyladenému podvozku a schopnému medzikusu medzi volantom a sedadlom si vychutnávam často borcov čo vedia ísť maximálne rovno. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto pavkin

              pavkin 02.04.2016  15:05

              « Re: Re: Re: dáva to zmysel

              Teď jsi to trefil, za to blondýna v SUV je minimálně Lauda >:-[]
      • 21 Reagovat !

        foto MariAchi

        MariAchi 01.04.2016  10:30

        « Re: Re: dáva to zmysel

        Ne dzipa, musis to nazvat jako Paja - mam gazika :-)
    • 10 Reagovat !

      foto bubulak

      bubulak 01.04.2016  14:54

      « dáva to zmysel

      Hlavně si za ni také pěkně připlatíte.
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 01.04.2016  09:51

    zrejme

    sa pozerame na najpredavanejsie motorove verzie oboch aut... lebo uprimne... tych 4x4 kaskajov a sportagov je tak mozno 1/3 z celkoveho poctu predanych kusov a aj to som asi optimista ... takze vdaka za zaujimavy test lebo prave toto co vidime v teste sa predava najlepsie
  • 33 Reagovat !

    foto dyna15

    dyna15 01.04.2016  09:52

    super test, ale...

    Super test, ale nechápem, prečo s archaickými a o pár rokov nepoužiteľnými dízlovými motormi.
  • 11 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 01.04.2016  09:52

    Sportage

    je docela velká a rozvor 2,8m u kompaktního SUV je teda mazec. :-O
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.04.2016  09:55

      « Re: Sportage

      razvor je 2670mm .. takze tych 2805mm v tabulke bude zrejme nejaky dalsi prvoaprilovy skriatok ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto fOE

    fOE 01.04.2016  09:53

    Nalepkovaci

    Perex pro nalepkovace jako stvoreny, ted uz jen pockat na tu zaplavu psychologickych analyz kupcu crossoveru / SUV s pohonem 4x2.

    EDIT: Aj, nez jsem to stihl dopsat, uz tu mame prvni kousky. >:-[]
  • 32 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 01.04.2016  09:57

    Sportage

    je lepší koupí, prostě víc auta za stejné peníze. V reálu navíc vypadá hodnotněji, nabízí automat, z mého pohledu lepší volba.
    • 32 Reagovat !

      foto zlysoused

      zlysoused 01.04.2016  10:04

      « Re: Sportage

      Tenhle segment prostě Korejci umí, navíc teď už i Tuscon na rozdíl od ix35 vypadá k světu.
      • 03 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 01.04.2016  10:12

        « Re: Re: Sportage

        obe su moc pekne... zrovna vcera som videl novy cierny sportage..... vyzera nazivo famozne :yes:

        je vidiet ze korejci tieto SUV vedia ;-)
    • 16 Reagovat !

      foto AUDIRS6

      AUDIRS6 01.04.2016  10:15

      « Re: Sportage

      :-! :yes:
    • 22 Reagovat !

      foto MariAchi

      MariAchi 01.04.2016  10:29

      « Re: Sportage

      Tak ja bych to asi rekl jinak - nevite-li, jestli vybrat Sportage, nebo Quashqai, kupte si Dustera >:D
      • 40 Reagovat !

        foto zlysoused

        zlysoused 01.04.2016  10:30

        « Re: Re: Sportage

        A ještě zbyde na Sandero.
      • 24 Reagovat !

        foto MBambus

        MBambus 01.04.2016  10:34

        « Re: Re: Sportage

        Já bych doporučil Ravku, cena není o mnoho vyšší než tahle Kia a Nissan
        • 33 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 01.04.2016  10:48

          « Re: Re: Re: Sportage

          Proč, co nabízí RAV lepšího?
          • 04 Reagovat !

            foto MBambus

            MBambus 01.04.2016  12:53

            « Re: Re: Re: Re: Sportage

            Tak už jen základní parametry:
            Prostor + kufr (délka 4,6m vs 4,4 a 4,3; 547l vs 503 a 439)
            Motor 2l (105kW vs 85 a 81, 320Nm vs 280 a 260, 0-100 za 9,6 vs 11,5 a 11,9)

            + osobní ukušenost a je toho mnohem více, ale nemám čas ti to vypisovat - jinak možnost hybridu a vůbec je to Toyota :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 01.04.2016  13:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

              Je to fakt za stejný peníz? Pokud ano, potom ok, už jen ten dvoulitr...
              • 00 Reagovat !

                foto MBambus

                MBambus 01.04.2016  13:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                S tím dieselovým 2l a s pohonem předních kol lze sehnat novou už za 591tis s dph a včetně metalízy a vůbec na ní Toyota dává docela slevy. Pokud chceš 4x4 je to samozřejmě dražší - buď 2l benzín (tu mám já model 2015) nebo hybrid a to je lehce nad 700tis. včetně dph.
              • 30 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 01.04.2016  14:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                No tak RAV4 4x2 2.0D4D je za 594 ve výbavě Live (plecháče, bez tempomatu, bez mlhovek, s manuální klimou)... proti QQ 1.5dCi za 474 je tam rozdíl 120t. Taková ta běžná výbava s tempomatem a koženým volantem je Active za 640.
                • 01 Reagovat !

                  foto MBambus

                  MBambus 01.04.2016  14:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                  Nechci tu dělat nějakou reklamu, ale podívej se na toyotaliberec (nabídka vozů, nové vozy), ravka 2l nafta fwd výbava active (litá kola a další co zmiňuješ) je za 595tis s dph (pro judry mudry, invalidy a členy čmmj nebo rybářského svazu dokonce 576tis) + 15tis metalíza a to je dost slušná nabídka navíc jak říkám, zrovna na tuhle motorizaci dává toyota celkem ochotně slevy.
                  • 20 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 01.04.2016  14:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                    Když se vrátíme na začátek: "cena není o mnoho vyšší než tahle Kia a Nissan".

                    Základní Nissan je za ceníkových 480, lépe vybavená Acenta za ceníkových 516... a v Liberci nabízí Toyota ve slevě Ravku za 590 - ani tak to není za stejnou cenu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto MBambus

                      MBambus 01.04.2016  15:10

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                      Můj komentář vlastně není jednoznačný, "tahle" jsem myslel vozy v testu:
                      Testovaný vůz Kia bez příplatků 589.980 Kč (1.7 CRDi/85 kW 4x2 Exclusive)
                      Testovaný vůz Nissan bez příplatků 583.400 Kč (1.5 dCi/81 kW N-Tec)

                      Samozřejmě pokud se budeme bavit o nejlevnější dostupné verzi, tak Ravka je prostě dražší, ale již za 600 ji v Liberci (určitě nejen tam) koupíš a v dostačující výbavě s výkonnějším motorem než tyto dva testované vozy za +-stejnou cenu
                      • 10 Reagovat !

                        foto Emel

                        Emel 01.04.2016  15:23

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                        Dobře, to pak beru... taky bych vzal radši dvoulitr a oželel čtení značek a protikolizní systém a parkovací senzory s kamerou a 18" kola a automatické přepínání světel a startování tlačítkem a zatmavená okna a navigaci... tedy, když to tak po sobě čtu, je toho docela dost co by se muselo oželet.
                        • 00 Reagovat !

                          foto MBambus

                          MBambus 01.04.2016  15:42

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                          A to je všechno za 585tis u těchto dvou? U Ravky je pro tuto motorizaci paket Style zdarma - 18 kola, zatmavená okna a elektrické 5té dveře, hold navigace je až výše, ale ta v Toyotě stejně za moc nestojí:) Jinak osobně bych pro 4x2 sáhl po hybridu ten se dá už za 666tis a vybaven je lépe, případně ty pakety navíc vyjdou levněji.

                          Já raději lepší motor a větší vůz než kupu asistentů, ale fakt to nikomu nenutím, mě přijde jen Ravka zbytečně opomíjená a přitom nabízí dobrý poměr cena/výkon na poli menších/středních suv.

                          • 21 Reagovat !

                            foto Emel

                            Emel 01.04.2016  15:56

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                            To je všechno v tom N-Tec u Nissanu.

                            Silnější motor bez asistentů můžeš mít od Nissanu taky, 1.6dCi 96kW 320Nm Acenta stojí 560.

                            Podle mě je problém RAV hlavně to, že neumí žádnou levnější verzi. Ne že by za těch 600 byla vyloženě drahá, vzhledem k motoru a tak, ale Qashqai začíná na 380 s použitelnou 1.2TCe a podobné verze podle mě dělají hodně prodejů. Pro soukromníky je 600 za nové auto prostě dost peněz a typický služebák ta RAV taky není.

                            Navíc se vždycky říkalo, že japonské auto radši v benzínu než v naftě... ale to je zase jiná diskuse.
                            • 00 Reagovat !

                              foto H-K-svwet

                              H/K_svwet 01.04.2016  16:04

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                              toyota ale nikdy neponukala siroke spektrum motorizacii pre jeden model .. a tak nejak ani nema za potrebu oslovit kazdeho ... aspon mne to tak nejak bolo povedane ... kazdopadne je to vec toyoty.. ak chcu oslovit len istu vyhradenu klientelu je to len a len ich vec... nemam proti tomu nic

                              inak pisal som to iste .... toyote chybaju dostupnejsie motorizacie ale tak odpoved som dostal aku som dostal... proste toyota nema drahe tie lepsie verzie ... len bohuzial tie zakladnejsie jej proste chybaju ktore kupuje prave drviva vacsina zakaznikov/sukromnikov ... ale je to vec toyoty ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto pogo26

                            pogo26 01.04.2016  18:28

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                            Opomíjená není. Pokud chceš srovnání tak třeba tady.
                            [odkaz]
            • 02 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 01.04.2016  13:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

              sportage tiez ponuka 2.0 dizel ;-) a dokonca aj v dvojkolke aj v stvorkolke .. naopak.. to toyota neponuka slabsie a objemovo nizsie posadene varianty ... v tomto ma RAVka co dohanat .. a korejci aj kaskaj ju na europskom trhu viditelne valcuju
              • 01 Reagovat !

                foto MBambus

                MBambus 01.04.2016  13:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                Prdlajs zase vaříš z vody, Toyota nikdy nenabízela 10 motorizací pro jeden model, máš na výběr buď benzín nebo naftu a nebo hybrid, to že vypadl diesel ve 4x4 je kvůli EU a vůbec podpoře hybridů ze strany automobilky. Někomu to vyhovuje a někomu ne, proto je možnost výběru, Toyota se nepotřebuje za každou cenu podbízet všem.
                • 00 Reagovat !

                  foto H-K-svwet

                  H/K_svwet 01.04.2016  13:45

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                  ono vacsinou voda sluzi na varenie a do nej uz len pridavas ingredience ;-)

                  ale ved v poriadku... ja nemam nic proti RAVke... ale mne osobne nepride v nicom lepsia od kaskaja a sportagu ... prave naopak ... marne v nej dnes uz hladam to caro starsich a v eu uspesnejsich generacii ...

                  PS: ta hybridna kombinacia v RAVke inak vyzera moc fajn... tadial pojde cesta ( limitujuca je zatial kusok vyssia cena ) ... kia nieco podobne hybridne ponukne v crossoveri Niro akurat ze ten bude len ako dvojkolka
        • 13 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.04.2016  11:02

          « Re: Re: Re: Sportage

          v com poraza ravka nissan alebo kiu? okrem toho uz ani nema ziadny dizel v kombinacii so 4x4.... osobne nevidim dovod uprednostnit RAVku pred kaskajom alebo sportagom a europske predaje len potvrdzuju ze dnesna RAVka je uz ponekud "mimo centrum pozornosti" zakaznikov o SUV v eu
          • 12 Reagovat !

            foto MBambus

            MBambus 01.04.2016  12:54

            « Re: Re: Re: Re: Sportage

            Poráží je snad ve všech parametrech, diesel ve 4x4 nahradil v současnosti hybrid a věř tomu, že podle dosavadních informací je o něj dost velký zájem.
            • 01 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 01.04.2016  13:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

              ides na to dost zosiroka... to iste mozeme povedat o tiguane ze poraza RAVKu snad vo vsetkom ( a preco aj nie ze? preco by nemohol ;-) ) ... ale takto to nefunguje ... realita hodnotenia a kriteria su kusok inak nastavene ... RAVKa este bude mat co robit aby v eu ziskala stratne pozicie .. obecne jej v tomto dnes uz nezavidim... kaskaj so sportagom ju v eu uplne zvalcovali ako malinu ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto MBambus

                MBambus 01.04.2016  13:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                Si přečti mou reakci o kousek výše, nebudu to tady zaplavovat stejnými komentáři. No hlavně v prostornosti viď? Kup si co chceš, ale podle tvých elaborátů u každého článku, tě vidím spíše jako mistra v teorii, ale bez praxe.
                • 00 Reagovat !

                  foto H-K-svwet

                  H/K_svwet 01.04.2016  13:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                  no co sa tyka razvoru tak napriklad v tomto RAVka na sportage papierovo straca 1cm .. sedel si v sportage a vies porovnat priestornost kabiny s RAVkou? ako to vyzera? vies porovnat ako to je v praxi? ak ano tak kludne daj vediet...

                  inak zakaznici v praxi sa pozeraju skor na motory a cenu... a tu vidim pre zakaznika u RAVky proste isty diskomfort pri vybere... snad som to napisal citlivo
                  • 12 Reagovat !

                    foto MBambus

                    MBambus 01.04.2016  14:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                    Diskomfort? Tyhle dva vozy poráží motorově o parník za +- stejnou cenu, ano můžeš si u nich lepší motory taky koupit, ale stojí to více, u Toyoty to máš hned v základu a pokud chceš top koupíš si hybrid - ten je mimochodem zatím nejdostupnějším na poli hybridních suv. Mě to přijde naopak elegantní a plně dostačující, možná mi u jiných modelů Toyoty chybí nějaký opravdu top výkonnější motor (bohužel to už člověk musí sáhnout po Lexusu), ale ne u Ravky.

                    Opakuji vyber si co chceš, já jen doporučil z vlastní zkušenosti Ravku a tys hned kontroval "drcením maliny"

                    Prostor uvnitř:
                    Šířka vpředu max./min.
                    Ravka 151 cm/135cm; Kia 153 cm/134cm; Nissan 148 cm/130cm

                    Šířka ve 2. řadě max./min.
                    Ravka 149 cm/133cm; Kia 151 cm/134cm; Nissan 148 cm/131cm
                    • 01 Reagovat !

                      foto H-K-svwet

                      H/K_svwet 01.04.2016  14:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

                      tak popravde je sportage papierovo v kabine kusok sirsi od RAVky..... co som trosku aj prekvapeny vzhladom k tomu ze novy sportage je na milimeter zhodny sirkou karoserie s tym predoslym este z roku 2010 .....

                      ono z pohladu predajov kaskaj a sportage v eu vazne dost RAVku zatlacili do uzadia.. ja si pritom pamatam casy ked RAVka v eu predala 100 000 aut za rok... dnes je to sotva polovica... ci to nie je prave aj tym chybajucim dizlom... mozeme len hadat kazdopadne ano.. cesta u SUV a krosoch je v hybridoch..... ukazuje to RAVka , outlander PHEV a snad sa k tomuto uspechu prida aj Niro ....

                      zakaznici si sami vyberu co chcu..... predaje vravia jasne... momentalne stale plati ze dizel je u SUV skratka v presile.... osobne by som ale tiez chcel SUV ktore by dizel nemalo.... bud hybrid alebo benzinove dvojkolky/stvorkolky ;-) ( asx 1,6, sportage/tucson gdi/tgdi, outlander PHEV alebo RAV 2.0 benzin/hybridna RAVka )
      • 06 Reagovat !

        foto topten

        topten 01.04.2016  10:47

        « Re: Re: Sportage

        nechybi nekomu plast ze zrcátka na dustera?

        ja se nedavno s jednim stretnul zrcatkama a když jsem to všechno posbiral, jeden plast kryjici zrcatko zepředu mi zbyl.
        musim priznat, ze zatímco me prasklo sklicko (zrejme proto, ze se zrcatko sklopilo a rozbilo se o bocni sklo) a ulit plast ze zrcátka aniz by prasknul, ten z dustera tvrdil, ze skodu nema zadnou. tak na to bud nekoukal zepředu, nebo to je ještě z jiného auta.

        co me ted vrta hlavou, jak to, ze jsme se zrcatkama stretli, když ja jel nizkym hatchem, zatímco on vysokym SUV
      • 00 Reagovat !

        foto Toky1

        Toky1 01.04.2016  10:52

        « Re: Re: Sportage

        Osobne proti Dusteru nič nemám ale oproti Sportage či Kuskusu je to taká tetuška za prepážkou na pošte oproti Scarlet Johanson. Obe urobia svoju robotu ale ruku na srdce - ktorú by si radšej mal na dvorku?
        • 01 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.04.2016  11:07

          « Re: Re: Re: Sportage

          tak on to myslel skor ironicky ;-) .. ved za cenu zakladneho sportage mas u nas dva kusy dustera ... duster je skor este lowendovo orientovany voz s dorazom na nizku cenu a celkovu konstrukcnu jednoduchost

          ale pokial ide o teren tak tam bude duster lepsi ako kaskaj alebo sportage .... v tomto ma navrch
          • 00 Reagovat !

            foto Toky1

            Toky1 01.04.2016  13:30

            « Re: Re: Re: Re: Sportage

            To áno, do terénu bude Duster lepší. Ale ako spomínam vyššie - kto dnes kupuje takéto SUV kvôli jazde v teréne? 5% užívateľov? 10%? Cez týždeň na presuny po meste, každý tretí víkend možno na chatu alebo návštevu k rodine, v zime dvakrát lyžovačka, v lete možno Chorvátsko. To postačí dvojkolka, neni treba extra priechodnosť zlým terénom. Ovela viac sa hodí vyšší posed a nastupovanie a tie autá vyzerajú rovnako skvele či to sú štvorkolky alebo dvojkolky. Duster nevyzerá nijako extra ani ako málokolka ani veľakolka, kvalita matroša tiež neohúri, image tiež nicmoc. Ja netvrdím že to je dobre, ja len konštatujem že to je tak, čo asi ľudí vedie k tomu že takéto SUV dvojkolky kupujú. Všetky tie autá si kupcov nájdu, nie že nie. Môj osobný názor je že aj ten Duster je veľmi zaujímavý počin, vyplnil istú medzeru na trhu. Ale osobne ja by som si ho nekúpil. To ale neznamená že neuznávam jeho osobitosť a význam.
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 01.04.2016  14:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sportage

              no ja to pisem uplne uplne nahore... ze tieto nacencane SUV uz dnes do terenu nie su ani nahodou ... a mnohe z nich sluzia uz len defakto ako zvysene rodinne kombiky ;-) .... osobne mi najviac vyhovuje zvysena svetlost... lebo 4kolku v praxi tiez nemam kde vyuzit... a v reale zakaznici prave zvysenu svetlost ocenia asi najviac a aj akusi vsestrannost SUV a tak uspech tychto SUV je podla mna dnes uz neprekvapujuci
    • 40 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 02.04.2016  23:18

      « Re: Sportage

      Dinare, jasně, ale ruku na srdce, Sportage se ti i líbí? Jestli minulá generace byla pěkná, tak tohle je fakt asi nejošklivější SUV na trhu 8-s
  • 10 Reagovat !

    foto habanero1

    habanero1 01.04.2016  10:44

    Hodnoceni

    Proč se do hodnocení započítává udávaná spotřeba, což je absolutně irelevantní údaj? :no:
    • 01 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 01.04.2016  11:26

      « Hodnoceni

      Z rovnakeho dovodu, pre ktory je tam aj "zakladna cena". Skratka nezmysly, ktorymi sa da trochu "upravit" skore vhodnym smerom...
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.04.2016  12:09

      « Re: Hodnoceni

      do hodnotenia sa takisto zapocitava aj hodnotenie dizajnu a to je tiez v podstate subjektivny faktor.. ale zase nemozeme vsetko takto brat vazne a doslovne lebo potom by sme ziadne "relevantne" hodnotenie nedosiahli.... to celkove hodnotenie je vzdy teda kusok "zdeformovane" istym subjektivnym nazorom a pohladom testera.... jedine co mozno zhodnotit objektivne je snad priestor v kabine ... dokonca ani kufor nemusi byt vzdy v praxi praktickejsi hoci je na litre na papieri vacsi ... kazdopadne ale s celkovym vysledkom testu sa stotoznujem... sportage je uz kusok od kaskaja novsi a podla mna uz kusok dalej ale je to uplne normalne.... tak tomu bolo aj v pripade porovnavania Sportage s CRV pred mesiacom ... kde asi tiez nikoho neprekvapi ak "vitazom" je uz o nejaky ten rok dva tri novsie auto
      • 00 Reagovat !

        foto pogo26

        pogo26 01.04.2016  18:37

        « Re: Re: Hodnoceni

        Já bych moc nevěřil ani tomu, co se zde měřilo. Podívej se třeba na britské testy Sportage, Tucsona 1.7 CRDI proti 1.5 dCi. Rozdíly v pružnosti tam jsou jiné. Taky zatím vždy odejdou poraženi.
        [odkaz]
        [odkaz]
        [odkaz]
        • 02 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.04.2016  18:47

          « Re: Re: Hodnoceni

          nema nahodou ten hyundai tucson automat? ( odkaz c.2 ) lebo s automatom by tie slabsie cisla davali zmysel....

          edit: no ja tam ozaj vidim automat u toho tucsona... zatial co ostatne dva vozy v porovnani maju manual .. ak sa mylim tak ma opravte ...

          inak s manualom nemam dovod neverit udajom v tomto dnesnom teste... urcite si ich testeri nevycucali z prsta ;-) ... ano uznavam ze to crdi rozhodne nie je dokonale ale podstatne je ze sa perfektne predava a tucsonu/sportagu robi na poli predajov velmi dobru sluzbu

          PS: vdaka za odkazy.... pekne testy :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto pogo26

            pogo26 01.04.2016  19:20

            « Re: Re: Re: Hodnoceni

            Tucson má v tom testu taky manuál.
            • 01 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 01.04.2016  19:24

              « Re: Re: Re: Re: Hodnoceni

              na fotke interieru sa mi to javi ako automat ( fotka c.20 ) aj ked porovnavana tabulka pise ze vsetky auta mali manual .. tak neviem...... ale takto nejako vyzera automat v tucsone

              chyba bude teda asi v tabulke ... a vzhladom na dynamicke parametre to aj dava logiku... kedze auto malo v reale skutocne zrejme automat
              • 00 Reagovat !

                foto pogo26

                pogo26 02.04.2016  15:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni

                Jakou logiku. V dalším testu Sportage a Tucson 1.7 CRDI jsou ty hodnoty ještě horší. A Sportage i Tucson je s manuálem (i na fotkách).
                [odkaz]
                [odkaz]
                • 00 Reagovat !

                  foto Morgan-Wheeler

                  Morgan Wheeler 04.04.2016  13:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnoceni

                  Já tam vidím pružnější 1.7 a to docela o dost, přibližně to odpovídá tomu, co se naměřilo v českém testu.
  • 13 Reagovat !

    foto Sky-for-everybody

    Sky for everybody 01.04.2016  14:47

    Kdybych si musel vybírat z testovaných...

    .. tak jdu do Hnissana, neboť nová Sportage se mi zkrátka ani trochu nelíbí. Blbej důvod, vím... ale v tomto případě ten zásadní
    • 11 Reagovat !

      foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

      Ada - stop rendlíkovskému odpadu 03.04.2016  10:29

      « Re: Kdybych si musel vybírat z testovaných...

      Ovšem pozor, Hnissan neni japonské auto. Je to jen japonská skořápka se shnilými rendlíkovskými střevy :no:
      • 00 Reagovat !

        foto Sky-for-everybody

        Sky for everybody 05.04.2016  13:06

        « Re: Re: Kdybych si musel vybírat z testovaných...

        řeším jen vzhled, nikoliv techniku. Já bych se v tom prostě styděl jezdit. Nic víc za mým komentářem nehledej. Kdybych si NEMUSEL vybírat, nevezmu ani jedno. V této kategorii je dostatečně spolehlivá a technicky vyspělá Mazda CX-5 a nabízí výjimečný 2.5i benzín a velmi sofistikovaný pohon všech kol, nehledě na dobře nastavený automat. Poměr design (konstrukce), výkon, cena - na to nemá ani KIA ani Nissan v plných palbách.
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 01.04.2016  18:30

    Mestske crossovery

    Skôr než tereniaky by som ich definoval ako mestské crossovery, pravda, až na ten dízel.
    Nie je to moja šálka kávy, ale musím uznať, že sa do toho dobre nastupuje a dobre čumí von. Kamoš chce nahradiť žene focusa práve dačím takým, na behanie do roboty, po deti, na nákupy atd.
    Stále je otvorená otázka motora, základné benzíny sú lenivé, aj ten 1,2t u QQ, je zabitý dlhými prevodmi, a dízle na 5-15 km po meste sa ani poriadne nezahrejú. Tu by som si predstavoval, že by bodol nejaký dobrý benzínový hybrid.
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.04.2016  18:34

      « Re: Mestske crossovery

      ASX v dvojkolke benzin ale napriklad vobec nie je lenive ;-) ... budes prevapeny .. a ja v nom vidim jazdit dnes uz aj mnoho zien... lebo je to hodne prakticke a komfortne auto a tak nejak pre zenu pekne robustne a pritom vcelku jednoduche ... a ten jeho benzinovy motor vydrzi aj kratke mestske trasy

      inak ak auto bude sluzit prioritne do mesta a na nakupy a rozvoz deti a podobne kratke trasy tak tu ti nejaky extra vykon a zrychlenie ozaj netreba ...

      PS: benzinovy hybridny kros ponukne uz na jesen kia niro ... a velkostne to bude asi nieco ako ASX ... necham sa prekvapit ako sa na trhu uchyti :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto SR20

        SR20 01.04.2016  18:58

        « Re: Mestske crossovery

        Skuma kamos, zatial mu najlepsie vychadza Vitara, tiez je ziva a kupodivu vraj aj dost priestranna. Comu sa divim, ale dobre, do mesta staci a na zvysok maju velky kombik. Asx asi neskumal. Pôvodne to všetko začalo Mokkou, ale tú tuším zavrhol.
        • 01 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.04.2016  19:05

          « Re: Re: Mestske crossovery

          vitara je moc sikovna ... a svojim sposobom dokonala ... tu sa tiez neda spravit chyba :yes:

          co sa tyka mokky ... osobne by som pockal na jej facelift ktory pride do predaja na jesen... ak si videl mokku po facelifte ( fotky zo zenevy ) tak mi das za pravdu ze razom je to uplne nove auto... a tych par mesiacov cakania sa uz urcite vyplati .. aj ked popravde dalsi facelift chysta na jesen aj ASX ;-) ... ale ano ... vitara je super ... to bez debaty :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Petr07

        Petr07 03.04.2016  20:44

        « Re: Re: Mestske crossovery

        ASX v benzínu (1,6l 86kw):
        Zrychlení z 0 na 100 km/h s 11,5
        Maximální rychlost km/h 183
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 01.04.2016  19:06

      « Re: Mestske crossovery

      Na ucel ktory popisujes by rozumny kupil zene 500 l, Merivu ci B-Max. A rozdiel v cene ma na reziu. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto SR20

        SR20 01.04.2016  19:13

        « Re: Mestske crossovery

        V tom sme zhruba zajedno. Resp.by jej stačil ten dvojkový focus po fl s jednašestkou, čo už má. Ale pani Chce také to vyššie :-) To nemá logické jadro, to je žena. Mojej som ledva QQ vyhovoril.
        • 01 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 01.04.2016  19:17

          « Re: Re: Mestske crossovery

          asi sa v tom podvedome damy citia bezpecnejsie ... a tak nejak maju okoliti soferi vacsi respekt k tymto vozom ... ale je to pochopitelne... kto dnes uz kupi babe do mesta miniauto do ktoreho je aspon u nas uz pomaly strach sadnut ked vidim ako sa u nas jazdi .. odporucam ASX/vitaru v benzine .. posluzia slusne v meste .... ale zaroven sa nezlaknu ani rodinnych povinnosti :yes:
  • 43 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 02.04.2016  18:59

    Qashqai definuje úspěch

    Kia Sportage v nové generaci s vyspěla v neskutečnou svůdnici, prvotřídní zpracování, citlivá volba materiálů, design s prémiovým nádechem, navíc typický pro právě tenhle model. Žádná Kia indiferentní SUV velikosti L, ale Sportage jak má být. Skvělé, jenže...

    Sportage to prostě sekne ve 4-kolce s dvoulitrem, teprve pak se z praktické drožky do města stává dravá šelma připravená prodrat se cestou necestou... Tady je to tak nějak, napůl...

    Naproti tomu Qashqai právě v téhle verzi dává dokonalý smysl. 180 mm už znamená solidní průchodnost, atraktivní cenovka a dobré provozní náklady budou znamenat pro každodenní silniční řeholi dobrý předpoklad. A připlácet do Qashqaie za AWD? Proč by to kdo dělal, když pro příměstský provoz vesměs znamená jen přítěž po 99% času a mimo zpevněné cesty se vydáte jen na výlety za hezkého počasí...

    Ano, v tomhle duelu v těchto konfiguracích u mě bere zlato Qashqai, jakkoliv uznale smekám před Sportage. Jedinou hrubku Qashqaie vidím ve vysoké nakládací hraně, Sportage tady zapracovala a jednu z výrazných slabin předchozí generace docela solidně napravila.
  • 52 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 03.04.2016  03:44

    Nissan vede

    Nepoučitelní, nevadí takže opět kolik kapitol, tolik kliků ke konkurenci, není problém ;-) Gratulace Nissanu k celkově lepšímu autu, závěr nezávěr ;-)
    • 14 Reagovat !

      foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

      Ada - stop rendlíkovskému odpadu 03.04.2016  10:30

      « Re: Hnissan vede

      pozor, Hnissan neni japonské auto. Je to jen japonská skořápka se shnilými rendlíkovskými střevy :no:
      • 42 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 03.04.2016  10:41

        « Re: Hnissan vede

        A co říkáš na to, že Renualt má jedny z vůbec nejspolehlivějších motorů (4. místo)??? [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[]
        • 11 Reagovat !

          foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

          Ada - stop rendlíkovskému odpadu 03.04.2016  20:28

          « Re: Re: Hnissan vede

          Já mám zkušenosti jiné. A v Evropě nejsem sám... :-!
          • 11 Reagovat !

            foto rohYpnol

            rohYpnol 04.04.2016  00:03

            « Re: Re: Re: Hnissan vede

            Jistě, a proto Renault patří mezi absolutně nejprodávanější značky v Evropě a jeho modely jdou v TOP 10, že >:D >:D >:D
        • 20 Reagovat !

          foto iggy11

          iggy11 03.04.2016  21:41

          « Re: Re: Hnissan vede

          neverim, mazda, mitsubishi,subaru...tak vzadu?...hm
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 06.04.2016  21:54

    Zadné smerovky - atavizmus ...

    prevzatý zo starých offroadov!
    Tá smerovka dole v nárazníku je blbosť ako poleno.
    Minule som skoro do neho narazil.
    Čakal som blinker hore a on skoro neviditeľne blikal dole cez zašpinené "sklo"!!!
    ;-\ ;-\ ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto Budulinek

    Budulinek 05.05.2016  19:24

    Kia Sportage

    Kupoval jsem Kia Sportage od dovozce zajetou a už bych do toho znovu nešel, neměl jsem k tomu autu vztah prostě a taky to bylo často v servisu, Korejce už nechci.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu  musel vytáhnout jeřáb s plachtou

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu…

Ve slovenském městě Poltár našli v pátek v podvečer mrtvého nejtěžšího Slováka, Pavla Zuberce, zvaného „Fečo“.…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…