Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce

Pozornost se sice upírá na vrcholný šestiválec, ale Kia nabízí ještě dvě motorizace. Pokud zrovna netoužíte po stádu čítajícím skoro čtyři sta koní, neměly by vám uniknout.
Zpět na článek
13. 12. 2017 13:24
13. 12. 2017 13:31
13. 12. 2017 13:42
14. 12. 2017 08:05
13. 12. 2017 13:37
13. 12. 2017 13:40
14. 12. 2017 23:06
13. 12. 2017 13:49
13. 12. 2017 14:27
13. 12. 2017 17:52
14. 12. 2017 09:18
14. 12. 2017 16:51
13. 12. 2017 13:30
13. 12. 2017 13:46
13. 12. 2017 13:52
13. 12. 2017 13:58
13. 12. 2017 14:07
13. 12. 2017 14:11
13. 12. 2017 14:21
13. 12. 2017 15:05
13. 12. 2017 16:14
13. 12. 2017 14:13
13. 12. 2017 13:57
13. 12. 2017 14:46
17. 12. 2017 13:05
18. 12. 2017 07:21
13. 12. 2017 15:10
13. 12. 2017 17:57
13. 12. 2017 21:57
14. 12. 2017 08:40
14. 12. 2017 11:14
14. 12. 2017 09:00
14. 12. 2017 11:18
14. 12. 2017 13:46
14. 12. 2017 15:33
15. 12. 2017 14:30
13. 12. 2017 22:06
14. 12. 2017 08:48
14. 12. 2017 14:04
14. 12. 2017 08:44
14. 12. 2017 14:07
15. 12. 2017 14:17
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 13:24
zlta
teda ta zlta doslova svieti... nazivo to asi bude hodne drze a sebavedome auto ;-) :yes: ale inak oba dva kusky su krasne stavnate stejky .. uz len sa zahryznut... ale tak azijska kuchyna bola vzdy top :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Loptos
13. 12. 2017 13:31
Re: zlta
Stavnaty steak mi k aziskej kuchyni ale vemli nesedi :-! (akoze for)
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 13:42
Re: zlta
ber to obrazne .. ja viem :yes: ;-)
14. 12. 2017 08:05
Re: zlta
wagyu - vyzkoušej někdy:)
Avatar - speedfred
13. 12. 2017 13:37
Re: zlta
ty to vieš dobre domixovať - autá alebo kuchyňu to je jedno.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 13:40
Re: zlta
jasne .. ved ja zjem vsetko.. nie som narocny.. a prave som mal cinu ( maso kusky a ryzu ) .. a tu slovensku hrachovu polievku ktoru moc nemusim mam az na neskor... >:D :yes:
14. 12. 2017 23:06
Re: zlta
Podľa toho vyzerajú aj tvoje príspevky. Všetko na jednej kope bez ladu a skladu.
Avatar - SCHROJF
13. 12. 2017 13:49
Re: zlta
Až na to,že na tej žltej sú vidieť ešte viac všetky tie fejkové cirkusové výduchy a chladiace mriežky...ako na inej farbe...nechápem načo to tam dali, veď to celé, ináč fakt pekné auto úplne zosmiešňuje... >:D
Avatar - lamal
13. 12. 2017 14:27
Re: zlta
a z predu to doklepne este tigernose... konecna... skoda tychto kolotočín mohlo to byt velmi decentne a proporcne vyvazene auto, takto to nezaprie korejsky dizajn v tom horsom zmysle
13. 12. 2017 17:52
Re: zlta
A byl jsi nekdy v Asii a zkousel jsi jist pravou asijskou stravu aspon par tydnu v kuse? Dal bych ruku do ohne za to, ze po tydnu by jsi pro ten stavnaty steak zabijel :-! Nejlepsi kuchyne, kdyz uz jsme u toho, je italska ;-)
14. 12. 2017 09:18
Re: zlta
Akorát v ČR mají v konfigurátoru zatím jen 3 barvy - samá šeď a nuda. Až bude někde v mé blízkosti předváděčka, rád se svezu. Ale zatím je v ČR jen jedna s 3.3 T-GDI.
Avatar - pumpkin
14. 12. 2017 16:51
Re: zlta
Tá žltá bude vzácna. Slovenské zastúpenie si ani netrúflo ju objednať. Riziko, že sa to nepredá je vraj vysoké...
Avatar - Loptos
13. 12. 2017 13:30
Format
Ako to ze je zrazu test na jednej stranke? Nove reklamy v diskusii zarobia dostatocne? >:-[]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 13:46
Re: Format
ale aspon je to prehladnejsie ako sa preklikavat ... mne to tak vyhovuje ... zroujem si myskou behom sekundy tam kde chcem byt a co hladam... aj celkovo sa lepsie orientuje v texte ked to mas vsetko pod sebou akoby v jednom liste ... je koniec roka mozno zase skusaju nejake zmeny formatov ktore zavedu od dalsieho roka neviem uvidime ... ja som posledny rok stejne kukal len na tabulky... inak radsej kuknem videa od Chvalu
Avatar - Loptos
13. 12. 2017 13:52
Re: Format
Tak Rasto je ina liga. Zvuk, strih, komentare - maju svetovy format. A hlavne "predavaju" cely (krasny) stredoslovensky kraj, nielen testuju auta.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 13:58
Re: Format
ale obcas ma to kusok aj stve preco nepride aj na vychod ale toci len okolo bydliska ... lebo mame tu este krajsie zakutia a kdejake horske cesty ake on jazdi ( no a konecne je od tohto vikendu uz opraveny a sprejazdneny ruzinsky most na jahodnu ktory bol takmer rok zatvoreny ) .. nech pride rasto na Uhornu.. tam najde take serpentiny ako nikde alebo nech zoberie Stinger a nalozi mu priamo cez Jasov Medzev Smolnik Uhorna... to by bolo take video ako nikdy .. alebo cesta cez Herlianske sedlo... to by mal take male monte carlo.... aj ked neviem ci cez zimu nie je zatvorene... ma to daleko chapem... ale stve ma to >:D

PS: tu som ho sice nasiel ale neslo o klasicky test: [odkaz]

ja som tam siel par tydnov dozadu... sotva tak 60 tkou >:D
Avatar - fOE
13. 12. 2017 14:07
Re: Format
Ma auto pujcene na nejaky pocet kilometru, benzin si plati jiste sam, kamera, jeho cas, cas lidi kolem, to vse neco stoji... a ty chces aby se trmacel par stovek kilometru nekam, par stovek kilometru zpet a to vse jen proto aby natocil i kousek vychodniho slovenska (jakoby na ty videa nekdo koukal kvuli krajine)?
Kazda sranda neco stoji a tohle neni top gear co si kvuli 5 minutovemu shotu klidne zajede prez pul zemekoule, v 40 lidech. Trosku pochopeni v tomhle. ;-)
13. 12. 2017 14:11
Re: Format
Tak nějak. K tomu si připočti náklady na ubytování a stravu, protože to na jeden zátah dělat nebudou. A fakt, že bude (budou) od rodiny. Pro běžné testy to není dobrý formát.
Avatar - fOE
13. 12. 2017 14:21
Re: Format
Ano, nakladove by to bylo uplne jinde, coz spolu s tim na jakem malem/financne slabem trhu Rasto pusobi je nerealne (vubec zazrak ze tu neco takove vznika, myslim, ze uz tak to bude ze strany involvovanych o entuziasmu a o konicku spis nez o komercnim uspechu).
Ale ja chtel extra poukazat na tu zbytecnost. Slovenskou prirodu mam rad, od zapadu na vychod, ale tady je to pro me stejne nedulezita vec jako treba jakou znacku polokosile ma Rasto na sobe... Kvalita / nekvalita jeho videii na tom rozmazanem za oknem vazne nestoji.

PS: Top gear, to jak krasne bylo videt jak se s kamerou behem serii uci novym a novym kouskum, to bylo na vyvoji te show snad nejhezci (a zaroven toho jsem se bal nejvic kdyz odeslo stare trio, ze se na toto sahne). Nektere zabery z pozdejsich serii, treba F-Type cabrio tipuju ze Skotska, na me pusobili az umelecky. Rozhodne se neda rict ze by to byla jen pritroubla show o 3 prerostlych detech nicicich auta, ta vizualni kvalita tam s postupem casu byla prvotridni. :yes: Holt ukazka co se da, kdyz jsou korunky. :-)
Avatar - iudex
13. 12. 2017 15:05
Re: Format
Jj, človek sa skôr čuduje, že Rasťo dokáže tak kvalitné videá a že sa mu to oplatí. Predsalen to je veľa práce a peňazí, treba mať viac kamier, dron, k tomu ľudí, čo to obsluhujú, následne zostrihajú video, hudbu, to sú hodiny a hodiny práce, to nemôže človek robiť sám a hoci to Rasťo robí štýlom rodinného podniku a minimalizuje náklady, aj tak uživiť tým seba a spolupracujúci tím (nie je v TV ako Autožurnál, nemá "najväčší web o autách" ;-) , má len kanál na youtube) bude asi dosť náročné. Respect. :yes:
Avatar - Loptos
13. 12. 2017 16:14
Re: Format
mozno je to tak, ze robi to co miluje a nie je to pre neho praca :-) ohladom rodinneho podniku.. >:-[] :yes:
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 14:13
Re: Format
este som zabudol dodat ze ja som siel opacnym smerom ako on... on siel z Uhornej smerom na sedlo hore.... ja som prichadzal zase opacne po serpentinoch dole do Uhornej zo sedla.. ale je fakt ze cesta je tam taka ze mnohokrat jej samotny povrch je pre bezne auto limitom.. nie nejake pocasie alebo zatacky.. vrchol Uhornianskeho sedla je 999m nad morom ( cas okolo 3:20 )... aj ked stinger je uz kusok obluda.. asi by sa tam v niektorych zatackach ani nevytocil ... srandujem.. ale uz by to bolo tesne

PS: este k tomu co pises.. samozrejme ano .. ja viem.. chapem ok... ale stve ma to >:D
13. 12. 2017 13:57
Kia
...hlavne tie atrapy na karoserii su za 1 :yes: >:-[] ..toto nikdy nebude premia >:D >:D >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 14:46
Re: Kia
mne sa kusok nepaci maska... auto neposuva nikam... zadok mi zase pride 10 rokov pred predkom ... ale to som uz kruty... takisto kabina az na volant moc kiou nedycha .. tu sa mohli pohrat viacej a uprednostnit styl azijskej kuchyne... a nieco zobrat z K900 nieco z cadenzy nieco nove takisto pouzit a vymysliet ... ale tento mercedesacky kokpit je kusok mimoazijska kuchyna ... ale teraz budme realisti... kde bola kia pred 10 rokmi a kde je dnes a ake auto je stinger... dozaista famozne... pre mna istotne prekvapko roka 2017 :yes:
17. 12. 2017 13:05
Re: Kia
Přesně tak. KIA udělala za poslední roky pořádný kus práce. Já jsem si před 5 lety koupil Optimu a dodnes jsem s ní maximálně spokojený. Teď jsem si objednal Stingera 2,2 TDCi. Už se na něho těším, i když musím vydržet do konce dubna. Objednací lhůta je totiž půl roku.
Stinger je potřeba vidět na vlastní oči, protože na fotkách to zdaleka není tak krásné auto, jako ve skutečnosti. A zkuste si ho vyzkoušet. Já jsem v něm už jel. Opravdu to stojí za to. Včetně skutečnosti, že se za Stingerem každý otočí. Za bmw, audi, arteonem nebo mercedesem se dnes už nikdo neotáčí. Je jich všude plno. Stingera jen tak na ulici nepotkáte.
18. 12. 2017 07:21
Re: Kia
Kia....no Kiu kupuje urcita kategoria ludi z ktorou ma negat.skusenost.... >:D :no: ano za Stingerom sa otoci kopec ludi...a pozrie sa aky matador tam sedi... >:D >:D >:D
Avatar - vabis
13. 12. 2017 15:10
ve stinu
Krome tvaru vydechu ventilace je to cele nejake ve stinu, motorizace nemotorizace. Pro silnejsi cernosky s ucesem move ministryne financi na jezdeni k pasu asi dobry no >:-[] 8-s
Rozbalit vlákno
0
13. 12. 2017 17:57
Cena a premie
To jako fakt? Za tohle 1,1 mega? A vykladejte neco o premii - ovladani sedacek, bocni vydechy, madla na dvere atd. Mozna je to z dobrych materialu, nicmene design, provedeni, finish davaji svuj puvod prece jen najevo.
Rozbalit vlákno
44
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 18:13
Re: Cena a premie
ved mozes mat za melon octavku... ziadny problem ;-) ... dokonca aj top yetina s archaickou kabinou aj 10 rocnym podvozkom v plnke vedela stat takmer melon... a ktovie... mozno ju este maju na sklade >:D .. alebo si za 1,4 melona mozes kupit DS5.. premniovka jak bejk... cenam aut sa dnes medze nekladu ;-)
13. 12. 2017 18:37
Re: Cena a premie
Ty jsi tezky dogmatik a zastance korejcu a nevidis si ani na konec nosu...ja opravdu nejsem cilovka ani pro Skodu, ani Kiu nebo DS, hod se do klidu a nenut mi nejaka auta.

Navic, proc tady tahat a srovnavat Octavii (za tyhle penize kdyztak uz Superb)? Nebo Yetiho, ktery uz se nevyrabi? Mimochodem, ukaz mi ho za ten milion. Nebo DS? To jsi premii nazval Ty, ja nikoliv - pro me je to podobny pripad jako tato Kia. Za tyhle penize, mozna o 100 vic bych rozhodne volil mezi 3er / A4 / C- klasse. A designove se mi o dost vice libi doknce i Passat ;-)

Cas ukaze zda Kia odhadla trh nebo prestrelila cenovku - ta znacka na tuto cenu nema. A dej mi minusu kolik jen chces :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 19:53
Re: Cena a premie
skratim to ... ja som realista... ;-)
14. 12. 2017 08:39
Re: Cena a premie
Zkratim to - na nic jsi nereagoval a pritom se nazyvas realistou a mam za to, ze o mne si myslis, ze realista nejsem. Proc?
Avatar - wakantanka
13. 12. 2017 18:27
Re: Cena a premie
Co premiove kupis za tu cenu?
13. 12. 2017 18:42
Re: Cena a premie
Ja ale nikde netvrdim, ze bych za tyto $ koupil srovnatelnou premii. Stinger tady kazdy vychvaluje, redaktori plnou pusu o Kii jako premii, na to jsem reagoval. Precti radne prispevek, ja jen psal o tom, ze se Kia neda kvalitou prilis srovnavat.

A mimochodem - za 1.2 se da poridit v pohode rozumne vybaveny 3er (ten je ted za dobre penize) / A4 / C-klasse.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 19:03
Re: Cena a premie
Speciálně kvůli tobě jsem si test znovu přečetl - kde se v něm píše něco o prémii?
Holým faktem je , že má prémiový pohon. Hliník v interiéru a Harman/Kardon taky v mainstreamu běžně nenajdeš, ale budiž.
13. 12. 2017 19:13
Re: Cena a premie
A cetl jsi prvni test na ten V6? Tam se to slovy premie jen hemzilo a tady autor zminuje nekolikrat, ze je to s vybavou (a pocitam i provedenim) stejne jako V6...
A premiovy pohon je jako co?! Zadokolka? Pro spoustu lidi je "premie" 4x4 a kdo definuje premii? Ctenari auto.cz
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 19:18
Re: Cena a premie
Prémiovým pohonem je všeobecně uznáván motor podél, pohon zadku. A šestiválec aktuálně taky nikdo z mainstreamu nenabízí.
Pokud je pro někoho prémie pohon 4x4 jak uvádíš, nemá to v hlavě v pořádku. Zatím jsem tu takovýho nepotkal. A to jsem tu docela často.
13. 12. 2017 19:32
Re: Cena a premie
Vseobecne? Nevim nevim.

Na auto.cz jsou dejme tomu "znalci aut" nebo aspon lide se zajmem o auta...kteri si je ale vetsinou nekupuji ;-) Do normalniho provozu je obecne lepsi 4x4, to neokecas - na mokro, na zimu. Na sportovni svezeni zadokolka, jasna vec. A kolik sportovni jizdy v normalnim provozu predvedes, ze vyuzijes RWD?

Lide z auto.cz netvori prodeje, ani nerozhoduji co je premie. Z pohledu normalniho uzivatele, ktery si "premii" kupuje, je to moznost volby - vybava, barvy, provedeni, kombinace, motory, pohony. Mira individualizace. Znacka. Prestiz. Zachazeni. Podoba autosalonu. Nemusi se Ti to libit, ale je to tak.

Premii ale rozhodne nedela neco s hlinikem na palubovce nebo Harman Kardon audiem...
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 19:36
Re: Cena a premie
Hele, s tebou se nedá bavit. Nenapsal jsem, že Stinger je prémie, ale že má prémiový pohon. Že ty dáš přednost čtyřkolce nemá s tématem vůbec nic společnýho. Stinger má prémiový pohon. Dost jiných věcí mu do plnohodnotné prémie chybí, ale pohon to není.
13. 12. 2017 19:49
Re: Cena a premie
Tak se mnou se neda bavit. Skoda, me ta diskuze docela bavila.

Ja jsem nerikal co povazuji za premii ja, jen ze tady (na auto.cz) zavedeny pojem o "premiovem pohonu" mi prijde zcestny. Nejsportovnejsi pohon - OK, RWD. Ale premiovy? To podle me neni zadny pohon, lide kupujici premii tohle v 95% neresi.
13. 12. 2017 21:57
Re: Cena a premie
Premiovy pohon je aj to, ze mas motor pozdlzne a posunute tazisko auta viac medzi napravy. To ti ziadne klasicke AWD neda. Rovnako ako nic z mainstreamu v strednej triede ti neponuka motorovu paletu s rozsahom 200 - 370 koni.
To auto s kludom mozme oznacit za premiove.
Avatar - iudex
14. 12. 2017 08:40
Re: Cena a premie
Tak keď odmietaš každý jeden tu spomenutý aspekt ako prémiový, tak potom Tvoja predstava o prémii bude asi dosť špecifická. Povedz teda Ty, čo definuje prémiu? A konkrétne, technické veci, nie abstraktné ako je image a vnímanie verejnosti.
Avatar - fOE
14. 12. 2017 11:14
Re: Cena a premie
On to uz napsal hned na uvod,"ovladani sedacek, bocni vydechy, madla na dvere atd."
A pak ze audi s ultrakvatrem prestreluje, no, pokud je typicky nakupce premie flipmodovec pak neprestreluje. Hlavne ze plastik tu a tam je OK, techniku? Tu vem cert. 8-s
14. 12. 2017 13:02
Re: Cena a premie
o pár rokov sa budú autá kupovať podľa uhlopriečky displeja jak smartfóny. Aký motor a kde to má budú diškurovať len starci na parkovisku.
13. 12. 2017 19:26
Re: Cena a premie
A v mainstreamu...mozna Harman / Kardon ne, ale Dynaudio napr. v Passatu hraje vyborne (pravda, H/K ve Stingeru jsem neslyse).

Btw. jako mnoholety fanda dobreho audia Ti mohu zarucit, ze ve vyssich tridach klasickeho sterea / domaciho kina Harman Kardon ani nenajdes. To je takova docela komercni znacka...stejne jako treba Bose, Bang & Olufsen, kde platis predevsim za design (i kdyz umi hrat slusne).
Kvalitni audio delaji uplne jine spolecnosti, v auto svete treba se projevuje treba Burmester nebo prave to Dynaudio...jinak vetsinou znacky, ktere tady na auto serveru vetsina lidi ani neslysela.
Zajimave, ze "premii" hodnotis podle toho zda je tam mozne koupit audio, ktere je ve svete kvalitniho audia okrajovy pojem ;-) to jsou mi znalci
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 19:33
Re: Cena a premie
Napsal jsem, že hliník uvnitř a H/K běžně mainstream nenabízí. Lžu?
Je mi jedno, jaký pojem je to ve světě audia, je to aparatura montovaná do prémie. Z auta to samo o sobě prémii určitě neudělá.
13. 12. 2017 19:46
Re: Cena a premie
Tak proc to uvadis jako argument pro premii? A co jako ze mainstream nenabizi H/K? Dal jsem Ti argument o Dynaudiu v Passatu (povazuji jej za mainstream a da se i do Golfu), coz je kvalitnejsi znacka a vubec na to nereagujes.

Ale nechme uz toho - Tobe se Kia libi a cena Ti prijde OK, mne ne. Kazdy si koupime a mame v garazi co chceme, ne? ;-)
Avatar - iudex
14. 12. 2017 09:00
Re: Cena a premie
Karel má pravdu, všetky vyššie uvádzané veci vo svojom súhrne oprávňujú používať pojem prémia, prémiový. Ty si vyberieš vždy jednu vec a povieš, že to má aj mainstream. Ale to platí aj pri Mercedese, BMW, Audi. Matrix LED? Môžeš ich mať v Insignii za 25t eur. Prémiové audio? Ako uvádzaš, aj v bežnom Passate. Štvorkolka? V Ignise za 13t eur. Zadný pohon? V Twingu za 9t.
Ide o ten súhrn techniky. Stinger je popri prémii jediný v strednej triede, ktorý má pohon zadnej nápravy (alternatívne 4x4), jediný z mainstreamu, ktorý má motor pozdĺžne, jediný okrem prémie, ktorý ponúka šesťvalec. Tiež neviem o mainstreame, ktorý má Brembo brzdy. Rovnako je jediný okrem Mercedesu, ktorý má samosvor vzadu (napr. BMW to má len v rámci M Performance parts, teda dodatočne). Ostatné veci ako koža (pravá, nie "ekokoža", hliník (opäť skutočný, nie plastová imitácia) majú možno aj iné autá, ale rozhodne ich je málo. Plus nechýba vo výbave nič z vecí, ktoré sú dnes prezentované ako moderné a trendové, od full LED cez adaptívny podvozok po 8-stupňový automat. Toto všetko vo svojom súhrne oprávňuje hovoriť o Stingeri a jeho technike ako o prémiovej. Samozrejme nemôžeme s čistým svedomím označiť Kiu Stinger za prémiu, na to chýba ten nehmotný aspekt, image značky a jej vnímanie ako prémiovej, čo je samozrejme nevyhnutné. Ale z toho technického aspektu Stinger prémiou rozhodne je.
Avatar - fOE
14. 12. 2017 11:18
Re: Cena a premie
:yes:
A ja prihodim dalsi takovy priklad, Kia Stinger = VW Touareg. Stigma mainstreamove znacky, ale technika premiova => cena odpovida (na papire, jestli i v realu ukaze trh).
14. 12. 2017 13:46
Re: Cena a premie
Audi sice nepoužívá vzadu svorný diferenciál, ale má otevřený diferenciál, který umí měnit rozdělení momentu na zadní nápravě (skutečný torque vectoring). To se moc nevidí. A u BMW záleží, jestli počítáš eMková auta (Mercedes má někde svorný diferenciál mimo AMG?). Pak také záleží, jak řadíš Alfu. Mně třeba nijak zvlášť nevadí, že to má BMW pro běžnější auta v příslušenství. Udělá to autorizovaný servis a nedělají vlny kvůli záruce. Jen je to o něco dražší, protože máš z výroby diferenciál navíc.
Avatar - fOE
14. 12. 2017 15:33
Re: Cena a premie
Vzhledem k tomu ze MB vypousti i AMG s opendifem a za LSD si musi jeste priplacet (narozdil o BMW a Alfy, nevim jak to ma Audi), pak bych se hodne divil kdyby to vubec nabizeli kdekoli jinde.
15. 12. 2017 14:30
Re: Cena a premie
Audi ho nabízí z výroby i u vybraných motorizací "Áčkových" modelů. Například A4 se silnějším 3.0 TDI. Dříve to myslím nabízeli k více motorizacím, ale dnes je tu překážka jménem ultra quattro. V základu ho však myslím nemá ani RS5. Nejsem si teď jistý, jak tomu bylo u minulé generace. Moc jsem nepřikládal váhu tomu, co je v základu a co za příplatek (podstatný byl celek).
Avatar - wakantanka
13. 12. 2017 20:21
Re: Cena a premie
Nemyslim si ze by toto auto niekto okrem redaktorov nazvyval premiou. Niektore prvky z nej ma a to je tak vsetko. Schvalne dovybav si napriklad Arteona a uvidis kde sa ocitnes. Tipujem tak 1,2 az 1,4 mio a budes mat motor nastorc a primarne pohanany predok. Ze sa ti Stinger nepaci je vec ina.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 20:49
Re: Cena a premie
Já bych řekl, že ani redaktoři ho nenazývají prémií, jen vrcholnou šestiválcovou verzi s prémií porovnávají.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 18:58
Re: Cena a premie
Ehm, která zcela porovnatelná prémie s porovnatelnou (bohatou) výbavou stojí v ceníku tyhle peníze?
Edit: už jsi odpověděl níž.
13. 12. 2017 19:17
Re: Cena a premie
Dalsi clovek, ktery necte co pisu. Pisu nekde o srovnani vybavy a ceny? Jen ze za Kiu je 1.1 (vlastne 1.2) hodne a ze provedeni premiove neni. Tecka.
Ctete text a nereagujte na neco jineho pls.

A jak jsi rikal, odpovedel jsem si sam - za 1.2 radeji (o trochu) mene vybavenou 3er treba - 2.0 benzin zacina na 960 tis., s vybavou za tech 250 tis to bude slusne, byt ne 100% srovnatelne vybavene auto.

To se tady sesli obdivovatele Stingeru? Kde je ta objektivita?
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 19:23
Re: Cena a premie
Jaká objektivita? Tys v tom autě seděl, jel? Plácáš tady o ceně - četls seznam výbavy?
Co bude stát výbavou porovnatelný Superb, byť s motorem napříč a předokolka?
A až sem budeš tahat trojku - zkus jabka a jabka - podobně výkoný dvoulitr s automatem je za 1,15mil. O pade levnější a holota.
13. 12. 2017 19:44
Re: Cena a premie
Proc bych musel sedet v aute, abych poznal siri stehu na sedadlech? Finish tlacitek? Provedeni ovladacu? Grafiku displeju atd.? Fakt, ze si zadnou vybavu nemohu zvolit, uz degraduje Kiu mimo premii.
Osobne jsem treba odpurcem ruznych asistentu a prestoze mam Night Vision (srazil jsem uz 3x srnku) a parkovaci kamery (soucast vybavy), jediny dalsi asistent krome ABS je adaptivni tempomat (opet soucast vybavy / paketu). To je premie, moznost volby.

A Karle, kdyz uz pises o cenach, otevri aspon BMW konfig. 320i s automatem stoji 1,040. A ja schvalne uvedl cenu s manualem, protoze to by prece pravoverny fanda mel brat, ne? Navic to je presne ta moznost volby....kterou Kia nenabizi.

Jo Ty myslis 330 - ale to zase znamena, ze nectes co pisu....JA JSEM NIKDE NIC NESROVNAVAL. Jen jsem psal, ze za 1,2 mil je to drahy a kvalit premie to nedosahuje. Tecka.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 20:07
Re: Cena a premie
O cenách jsi začal ty. A když začneš porovnávat, že za ty 950t můžeš mít dvoulitr v 3-er - jo, můžeš, ale ne porovnatelný. Bavit se tu o tom, co si za jaký prachy můžeš koupit mi přijde úplně zbytečný. Za 1,2 můžu mít nabušenou oktávku (nesmyslnou), slabší 3-er nebo asi dokonce žebráka 5er. Ale pokud chci poukázat, jak je Kia s 2,0T AT 188kw drahá, přijde mi košér ji postavit ke srovnatelné verzi trojky. Klidně ji porovnej i s čímkoli mainstreamovým. Dramatický rozdíl tam nebude.
Nepřesvědčuji tě aby se ti líbila nebo sis ji koupil, ani já si ji nekoupím, jen reaguji na to, jak je podle tebe nesmyslně drahá.
13. 12. 2017 22:06
Re: Cena a premie
Ono ak chceme porovnat naozaj porovnatelne auto, tak u BMW to bude 4 GrandCoupe, to zacina za 430i s automatom na 1,24 M Kc v zaklade.
Ci je KIA draha urci len trh, kazdopadne je cennikovo vyrazne pod klasickou premiou.
Avatar - iudex
14. 12. 2017 08:48
Re: Cena a premie
Presne ako píšeš, porovnateľný bavorák k Stingeru 2,0T je 430i a k šesťvalcu je to 440i. Skusmo som nakonfiguroval 440i na porovnateľnú výbavu so Stingerom a bol som asi o 10000 eur vyššie. Takže áno, v absolútnych číslach je Stinger drahý, ak si ale zoberieme konkurenciu, tak je stále lacnejší.
14. 12. 2017 14:04
Re: Cena a premie
A jakou slevu dává na Stinger Kia v porovnání s BMW? Obzvláště, když jsi ho pěkně naložil, to mají prodejci rádi.
Avatar - 3_diamanty
15. 12. 2017 12:02
Re: Cena a premie
presne tak.. jeho cena je nakoniec az moc prijemna.... :yes:
Avatar - iudex
14. 12. 2017 08:44
Re: Cena a premie
"Proc bych musel sedet v aute, abych poznal" Takže ani zviesť, ani osobne vidieť a vyskúšať... Tak týmto si to zaklincoval. Ty vieš, aké je auto rovno z papierových parametrov, to je potom debata zbytočná. A potvrdzuješ to uvedením 320i ako konkurenta pre Stinger, čo je úplne mimo.
Avatar - Londonbridge
14. 12. 2017 12:16
Re: Cena a premie
Suhlasim . Stinger je to najlepsie od Kia Motors a samozrejme ten 6 valec je ceresna na torte. som sice nakloneny k MB ale nemal by som problem jazdit 6 valcoveho Stingera... :yes:
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2017 15:10
Re: Cena a premie
tak tak.... stinger bude zaujimava alternativa pre tych ktori mozno prave nemusia nejake audi alebo bmw a zase tiez nemaju 2 melony na nieco co v reale moze stat vlastne len polovicu a pritom splni rovnaky ucel a spravi rovnaku radost a sluzbu zakaznikovi ... uplne top od kia motors je ale stejne velka K900 ( v azii znama ako Quoris )... tu ale u nas nemame
14. 12. 2017 13:09
Re: Cena a premie
zbytočná debata, berie auto ako butik na kolesách, argumenty nefungujú.
14. 12. 2017 16:41
Re: Cena a premie
Co to tady meles, butiku na kolech? Jako ze jsem uvedl priklad ohledne odvetravanych sedackach nebo kde se to v Tve hlave vyrojilo?
Kia nabizi velmi velmi omezeny vyber vybavy (coz je podle meho nazoru jedna ze soucasti definice premie), to byla ta myslenka, kapis?
14. 12. 2017 14:07
Re: Cena a premie
Jen napsal, že by svých 1,2 radši dal za 320i. Na tom nevidím nic nepochopitelného.
14. 12. 2017 16:42
Re: Cena a premie
Diky za pochopeni! Presne a jen toto jsem puvodne psal.
Avatar - _Karel_
14. 12. 2017 17:34
Re: Cena a premie
Sorry, ale původně jsi napsal - "stojí to 1,1 a přitom to není žádná prémie."
A z toho mi plyne, že za 1,1 by měla být srovnatelná prémiovka.
Evidentně jsem nebyl jediný, kdo to tak pochopil.
Že bys svých 1,2 mio utratil raději za 3er je zcela v pořádku, s tím nelze polemizovat a ani to nikdo nedělal, jen jsme upozornili, že ta 3er za ceníkových 1,2 nebude srovnatelná výkonem a výbavou.
Nemá cenu se v tom dál šťárat, tohle je tu věčné téma, že se ceny nabušeného mainstreamu protínají s levnější prémií, je věc každého, čemu dá reálně přednost.
15. 12. 2017 14:17
Re: Cena a premie
Přebývá ti tam srovnatelná. To sis domyslel. A když to člověk vezme do detailu, ani to neříká, že by za ty peníze musela prémie být. Spíš, že prémie by si tuhle cenu obhájila. Což Stinger podle něj není.

Předpokládám, že má představu, o co by u 320i přišel. Jen se snažil říct, že to prémie podle něj není a za ty peníze (mu) nestojí. 320 byla odpovědí na to, co by si za ty peníze koupil (někdo se zeptal, pokud si dobře vzpomínám). Nějak jste si nerozuměli.
14. 12. 2017 14:03
Kia fanclub a definice premie
Pekne jste se Kia panove do me pustili, ted kvuli tem minusum nebudu spat >:-[] Diskuteri z auto.cz nedefinuji pojem premie. Premie rozhodne neni ani o pohonu, ani o ulozeni motoru. Pri snaze najit definici premioveho vozu jsem namatkou narazil na tohle:

[odkaz]
tohle
[odkaz]
tohle
[odkaz]
atd.

Nic o ulozeni motoru apod. Z ciste teoretickeho pohledu by pro vas nemelo byt nic premioveho premie - prece nejlepsi ulozeni motoru je uprostred, vyvazeni 50:50, manual atd. a to nikdo od BMW / MB / Audi / Jag nenabizi. Kdyz uz chcete se tady bit za ulozeni motoru, tak proc ne tohle? Mne se libi jak si tady vzajemne pritakavate, uspesne prevracite ma slova, chytate se jednotlivosti.

Takze shrnu - premie je siroka nabidka, moznost volby a vyberu, kvalitni provedeni. Lide s penezi maji jedno auto na bezne jezdeni, jedno treba sportovni nebo kabrio a treba SUV pro manzelku. Nesnazi se najit kompromis a mit "tak nejak to nejlepsi" (jako treba RWD bez ohledu na vahu), nepremysli jako bezny uzivatel, ktery chce za jedny penize co nejvic.

Pri definici auta, se kterym najedu 50 tis rocne, je mi ulozeni motoru, pohon atd. uplne ukradene, na dalnicich a normalnich silnicich pri normalni jizde k nicemu, na okruh se zajedu vyradit s jinym vozem.
V tom pripade si potrebuji vybrat barvu stropu, sedacek, palubovky, at je mi tech 50 tis. prijemnych. Pohodlne sedacky, idealne v x barvach, at se uspokoji vice vkusu. Jejich odvetravani. Masazni funkce. Klid na palube. Dobry audio. Pohon 4x4, v zime jezdim rad na hory a na snih proste RWD neni idealni. Samozrejme motor. Rad bych vybiral manual, v techto tridach mam dnes ale smulu. Atd. atd. To vyse bylo za me, kazdy to ma jinak. Premie je moznost vyberu, moznost volby a kvalita (at uz pocitu, provedeni atd.)

Mel jsem tu cest specifikovat si par Audi, dve BMW a jedno Porsche (snad aspon BMW a Porsche pro zdejsi komunitu trochu premii reprezentuji). Mel jsem daleko obecnejsi dotazy nez ulozeni motoru a jak moc je za predni napravou a panove z dealerstvi rikali, ze na to se jich prakticky nikdo neptal. Coz nic neznamena, ale podstatne je, ze zakaznici, kteri si ta auta kupuji, hledaji neco zcela jineho. Patri tam i ta prestiz, at se vam to libi, zda uhozene nebo ne.
Lide, kteri si kupuji auto od tech premiovych znacek, o Kiu nezavadi. Oni ani nebudou vedet, ze je nejaky Stinger a ze tam davaji 6-ti valec (uprimne, objem motoru a pocet valcu je bohuzel taky moc nezajima).

Stinger beru jako prvni pokus Kie, rozhodne ne spatny, byt mne se nelibi design a ani provedeni. Cena je ale prilis - ano, nabizi dost, ale nema prestiz, nema punc, nema moznost vyberu (do urcite miry). Je to pokus, prvni tah.
Mimochodem, podivejte se na testy Stingeru jinde, neni to zadna hitparada (treba TG 6/10, whatcar 3/5, Autobild porovnava s VW Arteon).

A pro Iudexa: opravdu nepotrebuji nutne kazde auto videt, tim jsem to nijak nezaklincoval - tak nejak si myslim, ze Tva znalost "prave premie" je na tom podobne, mozna z autosalonu a zkusebni jizdy.

Mejte se borci, po dlouhe dobe jsem se zapojil do diskuze a opet s tim koncim. Krasnou jizdu vsem, v tom co se vam libi!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
14. 12. 2017 17:08
Dobré auto so zabitou cenou
Kia to s cenníkom Stingeru fakt prestrelila. Dať v základe o 10-tisíc eur viac ako za Arteon je už silná káva. Inak si nemyslím, že dieslový dvojliter ostane v tieni šesťvalca. Skôr ten bude ojedinelý. Je to skvelé auto, ale bohužiaľ.
Rozbalit vlákno
1
17. 12. 2017 12:50
Re: Dobré auto so zabitou cenou
Arteon je ve stejné výbavě, jakou má Stinger, o zhruba 170 tisíc Kč dražší, než Stinger. Alespoň tady u nás v Česku.
Avatar - Barry Lyndon
16. 12. 2017 18:02
cena je přestřelená min o 200tis,
resp. s ohledem na ty tuzingové pikačoviny rozeseté po celé karoserii spíš o 500tis >:D

(a to vůbec nehodnotím image značky :no: )
Rozbalit vlákno
2
17. 12. 2017 12:48
Re: tak fajn, Lyndone
Podle konfigurací a se započtením akčních slev vycházejí ceny konkurenčních aut ve stejné motorizaci a výbavě takto:
1.169.980,- KIA Stiger GT-line 2,2 CRDi (147 kW)
1.183.900,- Opel Insignia 2.0 CDTi (125 kW)
1.333.700,- VW Arteon 2.0 TDi (140 kW)
1.455.300,- Audi A5 Sportback 2.0 TDi (140 kW)
1.465.338,- BMW 4 Grand Turismo 2.0 TDi (140 kW)
Zkus najít auto ve stejné výbavě, jako má Stinger, za cenu o 200 až 500 tisíc levnější. Leda tak tři roky starou ojetinu.
Avatar - Barry Lyndon
17. 12. 2017 16:46
Re: tak fajn, Lyndone
Uvedená auta jsou buď prémie a nebo alespoň nemají 50 tuzingových pikačovin (i když nějaké se i na nich samozřejmě také najdou). Uvedená KIA (bez ohledu na použitou techniku a výbavu!!!) prostě vypadá jako levné auto. A pokud něco vypadá levně a navíc se to jmenuje KIA, tak se to prostě za takové peníze prodávat nedá.

Další věc je cenové srovnání - je třeba vycházet z reálných prodejních cen. Nevím jaké slevy dává KIA, ale třeba u Opelu jsou zpravidla megaobří (25% apod).

Těch 500tis byla samozřejmě nadsázka v tom smyslu, že takový by musel být cenový bonus oproti konkurenci, aby to i člověka s alespoň elementárním vkusem přimělo do něčeho takového usednout. Design exteriéru je totiž naprosto nepochopitelný (zvlášť v kontrastu s interiérem, který se zdá být OK).