Lada Vesta SW Cross je nejnovějším počinem tradiční automobilky VAZ. I přes začlenění do Aliance Renault-Nissan se vůz spoléhá na ruskou techniku. Co Rusové nabízejí a jak si auto stojí v porovnání s konkurencí?
Autu sa dali 3 hviezdičky. Nie som si ale istý, či právom.
K mínusom
Pouze jedna pohonná jednotka - v plusoch píšete, že motor je nenáročný na kvalitu. A že je momentálne len jeden?
Pružnost motoru - OK
Velmi omezené servisní zázemí schopné pokrýt garanční opravy - to je problém distribútora, nie výrobku
Velmi omezená nabídka dílů v druhovýrobě - opäť, je to o distribútorovi
Opětovný prodej - preboha a neplatí toto isté pre mnoho iných značiek na trhu?
Suma summárum - myslel som si, že o teste rozhoduje samotný výrobok. Príklad, ak by ste mali Bugatti v teste, tak tiež naň napíšete - len jeden motor, obmedzený a drahý servis - a auto dostane len 3 hviezdičky?
Paradoxne totiž píšete viac plusov k tomu, aby toto auto malo minimálne 4 hviezdičky. A testuje sa snáď (ne)kvalita auta.
Mýlim sa p. Dusil?
Nemít kde servisovat je pro potenciálního zákazníka zásadní konkurenční nevýhodou, a výrobek může být sebelepší. Ale myslím, že za chvíli přiletí Barik a vysvětlí, jak je to s českým skladem ND a servisní sítí.
jasne, casem…
... takze kdyz ti to nekdo tukne, budes nekolik mesicu shanet blatnik, podobne jako za komousu. ta iluze komunistickych casu bude dokonala a v pripade russkyho auta to bude realita
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Stuttgart - hlavní město spolkové země Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa SE"r"E NA MAMAMERKL = TA PUDE VOE TA PUDE a oznámilo, že ZAKAZUJE VJEZD od 1. ledna 2019 do města všem dízlpopelnicím [odkaz] BEZ DPF včetně normy Euro 2004 !!!!!!!!!! [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Ja plne rešpektujem, že Renault akosi nechce (možno úmyselne) riešiť oficiálnu distribúciu Lady na trh. Preto je aj distribúcia aká je a cenovka tiež navýšená min. o 5-10%.
Výčitka je v tom, že test má byť o kvalite (ergonómia, technické (ne)dostatky, spotreba, spracovanie). A áno, treba upoznorniť na fakt o zlom servise. Ale nie ako nedostatok samotného vozu.
Ak by sa totiž zvýšil dopyt po takomto aute, distribútor by tiež investoval do infraštruktúry.
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Poptávka se nezvýší, pokud tomu nebude odpovídat nejen cena, ale i prodejní a servisní infrastruktura. To bude kámen úrazu.
Za nějakých cca 300kkč by to mohlo v dobré výbavě jít.
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Sedel som v tejto Veste (aj ked som nemal vestu) a tak zufale plastovy interier som uz davno nevidel, nechapem kde autor dosiel k utulnosti. Zvonku to sice vyzera obstojne, ale z 80% je to vdaka kolesam, technika zaostala, cize jedinym pozitivom by bola cena, ktora ale nie je bohvieaka vzhladom na konkurenciu. Preda sa par kusov a tym to skonci.
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Já zase, že se jedná o jeden z mála vozů bezproblémově přestavitelných na LPG. Nicméně, při dané servisní síti a nejisté budoucnosti LADY na tomto trhu bych to nechtěl ani za 100.000,- Kč
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Nesmysl. V rámci své cenové konkurence se Vesta nemá za co stydět ani v interiéru. Schází některé detaily, ale jako celek se jej nebojím postavit na úroveň Rapidu, možná i o něco výš :-!:-!
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Když Lada je hlavně budgetovým autem, proto omezení servisu, ND a vlastně i prodeje je stěžejní.
Pokud by jediným motorem byla dostatečně výkonná, pružná a úsporná jednotka, tak asi není potřeba plakat. Takto jde o vůz pro velmi nenáročného řidiče.
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Duster nema ten punc poctiveho produktu ruskych rukou, tomu potencialni zakaznicka zakladna, v CR citajici nejmene 393100 lidi, nikdy nemuze dat prednost.
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
To jo, ale potěch 4 letech to taky musíš prodat. Pokud nebude zajištěn servis, prodáš velmi těžko a za málo peněz. To u podobně situované Dacie řešit nemusíš.
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Kúpim za 320.000 Kč, bezproblémovo aj s 100.000 km (čo je pre ten ruský motor akurát v zábehu) po 4 rokoch predám za 160.000 Kč.
Manželkyn Grandland som kúpil za 680.000 Kč a po 4 rokoch s rovnakými 100.000 km ho predám možno za 400.000 Kč.
Nevravím, že low-cost do každej rodiny. Ale finančne na nich zákazník menej stráca hodnotu auta.
Druhá strana mince je, že ten low-cost musí byť dobre vybavený a - čo sa pri testoch redakcií moc nezohľadňuje - mať aj dostatočne pevnú karosériu. Bezpečnosť na prvom mieste.
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Jiste, ale nac davat manzelce trumfovou kartu do rozvodoveho rizeni? Neznam soudce co by ke "koupil mi Ladu" neprihlednul jako k polehcujici okolnosti a manzelovi "nevratil". >:D
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Myslim, ze ulohu vhodnedo darceku pre manzelku s poruchami funkcii skvele plni Renault. Mnohe damy s pychou riadia toto vozidlo v roznych pestrych zenskych farbach a vpredu hrdo nosia znak... Ale skusili by ste im ten znak poslat mailom alebo sms kou .
A ani kabelky a parfumy sa tym nezdobia, mozno zlaty sperk toho tvaru by niektore tolerovali >:D
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Suhlasim s Tebou. Teda za podmienky že by sa hodnotilo ako auto ktoré si v CZ kupuješ ako dobrodruh, rovnako ako Ameriku napríklad. Takže ako raritné auto to nie je zle, dokonca ani škaredé, teda pokiaľ by si si ho doviezol za raritné cenu. Ale ako produkt ktorý má uspieť na trhu v strednej Európe to je proste odpad. V SVK kde je dokonca aj oficiálne zastúpenie uvidíš skôr SUV od mahindry ako tuto Ladu a to len preto že to s rôznych dôvodov nemá takú podporu ako Dacia.
za komousu se od nas na zapad vyvazely specielne upraveny auta, aby to tam vubec nekdo moh koupit, dnes se specielne upraveny auta vozi k nam z russka, aby to vubec nekdo moh koupit tady...
test som nečítal, ale nože prezraď čo je na tom aute špeciálne upravené?
Mimochodom, ak takto špeciálne upravené (myslím o výbavu či motory očesané) autá k nám prúdia resp. prúdili zo západu, to ti nevadí?
"Vyšší cena odráží i vcelku bohatou standardní výbavu a dále fakt, že i přes ruský hardware je výrobce nucen pro udržení konkurenceschopnosti vozu používat některé západní komponenty. Jde zejména o bezpečnostní prvky, například systém ABS/ESP či airbagy. Řízení, v tomto případě podporované elektromechanickým posilovačem s motorem umístěným na volantové tyči (sloupku řízení) je údajně převzaté z Renaultu Mégane. Rovněž brzdy pocházejí z Aliance Renault-Nissan. "
Takze kecas ... tie prvky vybavy su obycajne veci co vytiahli z regalu aliancie Renault-Nissan. A mimochodom je obvykle prisposobovat model urcitemu trhu podla legislativy a pod. Robia to tak vsetky relevantne automobilky nielen v Europe.
takze ses negaci negace dostal k tomu, co pisu na zacatku - "dnes se specielne upraveny auta vozi k nam z russka, aby to vubec nekdo moh koupit tady" - gratuluju
krútiš sa jak had, aby si náhodu nemusel priznať že trepeš hlúposti. Čo je na tomto aute špeciálne upravené pre západoeurópsky trh, resp. čo je v ňom také, čo na domácom trhu nie je?
Ty ses samec bez vajec vod kraaavy >:D Robil si v AZNP, ked pises take somariny ? Export bol na linke bez upozornenia, ako studak som povinne praxoval v AZNP a ani raz mi nik nepovedal, pozor, robi sa Finsko alebo zabozruti. Ale videl som auta so skrtnutym oznacenim krajiny urcenia :-! ? Ale na export do anglie urcite upozornili aspon tych, co montovali riadenie ;-) . Pepici a basmani robili 3 bodove zvary miesto asi 7mich predpisanych na podbehy k prednym blatnikom bez ohladu na krajinu urcenia a Vietnamcom nejake Finsko nic nehovorilo, Kubanci buchali skrutky do bloku multitoolom do reichu aj do madarska. Ty budes asi tiez specialne upraveny, asi od vyroby...
no napriklad ten gol "Čeriševa" proti Chorvatom hodnotim zatial u mna v mojom rebricku ako najkrajsi na MS ;-):yes: chutovka
rusi hrali cely cas moc pekne aj ked popravde chorvatom som tu uz fandil viacej ... od cias top kanoniera "Šukera" maju opat podla mna dream team ale tentokrat nemusia byt najlepsi treti... ale mozu byt aj prvi... fandim im moc ... su ako celok neskutocne zohrati a kompaktni aj bojovni ( a aj anglicanov by este mohli dat ) .... hoc rychlonohi a takticki skvele naslapani francuzi ( po pripadnom zdolani belgicka co ocakavam ) budu asi uz privelka prekazka ( obavam sa ) ... ved uvidime.. sportu zdar.. futbalu zvlast ;-)
mne sa bordova vesta sedan zdala v reale dokonca az "luxusne" posobiaca... ma fakt pekne crty a krivky aj vyzarovanie... vedla nejakej sivej fabii 2 alebo octavke 1 urcite neposobi zle :-) ... ale tiez sa obavam tej ceny... viem si tu uz predstavit aj ine vozy... a urcite horsie nebudu... ( duster, cactus, rapid spaceback, a mozno uz aj nieco ako C3 aircross alebo P2008 )
ale porovnávaš so starými modelmi a lada je ešte teplá. A cenu má fakt porovnateľnú so zavedenými značkami a modelmi. Ak niekto nemá za suseda dílera alebo nie je rusofil, nevidím dôvod na kúpu. U nás si asi kapitán danko nejakú kúpi a vybozkáva.
presne pred rokom sme tu mali test bordoveho sedanu a uz vtedy som sa tesil prave na takyto "zdvihnuty" kombik ... citit tu sirsi rozchod aj akesi rozsirene oplastovanie a musim priznat ze sedi mi to... kym sedan posobi v reale ako len kusok predlzene male auto ( a la rio sedan ) tak toto rozsirene zdvihnute cross kombi by som kludne si uz vedel predstavit aj kdesi vedla tipa ( razvor je dokonca zhodny s tipom .. akurat tipu chyba zvysena svetlost) alebo kdesi vedla rapidu scout ... je vidiet ze je to uz zase kusok masivnejsie a dospelejsie ako "urban" mestsky sedan ;-) ... mna kusok stve ze nakoniec k nam neprisiel crossover X- ray.. lebo ten by mal u nas este vacsie sance ako tento cross kombik hoc uz ten je na tom sancami podstatne lepsie u zakaznika ako klasicky sedan to ano ... kusok by som si vedel predstavit aj kabinu uz inak ale na pomery tejto triedy je to zda sa celkom bytelne a prakticke riesenie... predsa len vesta nema za konkurenta golfa ani mazdu 3 ci P308 .... ale vedla takeho sandera mi to uz pride fakt lepsie a aj celkovo ako krajsie auto... hlavne prave ten cross kombik vyzera byt pre rodinu k chate alebo na take tie prakticke denno-denne ucely velmi sikovny... snad kasna ma slusnu zaruku na prehrdzavenie... neviem ako je to s pozinkom ale kedze ruske zimy su kusok ine ako tie nase predpokladam ze ta vydrz by mohla byt aj tu slusna... otazka ale znie.... ci uz za podobne peniaze nebude zakaznika lakat povedzme novy duster.... vidim ho uz... a tie renegadeovske zadne kukadla mu slusia a celkovo psoobi na mna akosi nizsie a dlhsie... proste take este viac buggy auto... noooo ja vam poviem ze za podobne peniaze by uz dusteru som sa asi nebranil ( a to ani v 2x2 ) ale uznavam ze tento novy cross kombik ma tiez svoje prednosti a posobi fakt sikovne --- tak mu drzim palce .. este som ho u nas zatial nevidel priznavam ... ale tak snad coskoro :yes:
Držím Ladě palce, už kvůli zpestření trhu. Vesta cross je vhodná pro lidi, co potřebují auto i do lehčího terénu.. Jak jsem už u klasické Vesty, mě se libí a fandím ji..
toho auta je cena. Kdyby stálo o 70-100t míň, podobně jako Logan, tak stojí určitě za úvahu. Ale za 370t jsou k sehnání kompaktní kombíky zavedených evropských a korejských značek.
Pokud to nejen koupíš na jediným místě v republice (to se ještě dá přežít), ale musíš to tam ještě i jezdit servisovat a je problém s ND, tak určitě není jediným problémem cena.
Ne, zásadním problémem je servisní síť a vybavenost vozu.
Vesty jsou v podstatě velmi slušně vybaveny na svoji cílovou skupinu. Obdobně vybavený "západní" vůz vyjde o dost dráž. Nehledě na to, že pro SW Cross přímý konkurent v podstatě je jen jeden a to Logan MCV Stepway.
Cena je až druhořadý problém. Věřím, že kdyby tu měla Lada oficiální zastoupení, bude právě Vesta modelem, kterým se Ladě podaří na trhu získávat ztracenou pozici.
Těžko bych hledal důvod ke koupi, věřím, že reálně za podobný peníze seženu Ceed, o Dacii nemluvě. Ale co se musí nechat - parádní světlá výška a podle testu to není až taková sr.ačka, jak bych čekal :yes:
Pokud budu chtit kupovat novy auto, VZDY bude dulezity, za jakym ucelem. Pokud odchazim do duchodu a chci na duchod auto s pohodlnym nastupem, ktery mi muj duchod nesezere, budu podle toho vybirat. Pokud hledam auto pro denni dojizdeni do prace do vzdalenosti, rekneme 30km, urcite budu volit co nejlevnejsi auto a nebude me zajimat navigace a automaticka klima. Problem je ale jinde. Mam urcity prachy a za ty chci maximum - dobry vykon, dobry zpracovani, dobry servis (dobra dostupnost ND). Reknu to jinak: kdysi jsem koupil Tavrii, najeto 40 tisic km, cena 70 tis. Okamzite zavady - zadek VUBEC nebrzil, leva zadni pozicka vubec nesvitila, predni brzdy nerozbrzdovaly. Snaha po oprave me zavedla k jednomu ze DVOU PRODEJCU nd. Predek neustale pribrzdoval = vymena brzd co 2000 km. V okamziku, kdy jsem v brnenske nemocnici, kde sidlil dealer koupil posledni sadu desticek, bylo vymalovano - 2000km, brzdy kov na kov a... KONEC. Podle dealera uz pul roku neprijel z Ukrajiny kamion s dily. Tolik k OPETOVNEMU prodeji, kde bych se dnes takovymu autu bez servisu veeeeeeeeeeeeeeelikym obloukem vyhnul. Abych se rozhodl pro Ladu, muselo by mi byt nabidnuto neco, co OSTATNI VYROBCI NENABIZI, nebo SUPER, ale skutecne SUPER VYHODNA CENA. V tomto pripade max. 250 tisic, vic ani korunu. jedine pak bych byl ochoten akceptovat horsi dostupnost dilu - a verte mi, ze dily na rusky auto vzdy byly a budou NUTNOST, horsi servis, hoirsi jizni vlastnost atd, atd. Za komunistu to bylo "lepsi" auto, to je zcela jasny. Jenze situace se diametralne zmenila . At dovezu k mechanikovi cokoliv - Hondu, Volvo, Nisana, Renaulta, proste cokoliv ze zapadu, oprava cehokoliv je hotova nasledujici, v nejhorsim pripade treti den. A ja se ptam: CO VIC MI NABIZI LADA OPROTI KONKURENCI??? PROC BYCH MEL JIT DO LADY A NE TREBA DO OJETE HONDY?? A muzete mi verit, ze pri znovuprodeji nastanou dalsi problemy se zajmem a s tim spojenou cenou - viz moje Tavrija (prodana za 10 tisic). Pripocteme politickou situaci, kdy muze Putin odpovedet na restrikce svymi restrikcemi a razem se z Lady stane NEJDRAZSI A NEJHUR servisovatelny auto v Evrope. Pokud by hardware byl cely zapadni - motor, spojka, prevodovka, brzdy, napravy..., pak SNAD.. Protoze pak bych pouzil kulac z Nissana, Renaultu atd.. Neni tomu tak. Proto - za mne - palec HOOOODNE hluboko dolu a pryc od Lady!
Tady je jakykoliv srovnani naprosto jasny - Duster je levnejsi, lip servisovatelna + couvaci kamera, hlidani mrtvyho uhlu, taky 17 palcu kola, Motory benzin i bafta, benzin 84kW - to je Lada sracka. Dal u Dustera v nejvyssi vybave doporucovani optimalniho rych. stupne, tempomat (ten je mi milejsi, nez autoklima), manualni klima (bohate staci), dal denni LED, vyhrivana zrcatka, mlhovky, pocitac, bocni a hlavove airbagy, asisten do kopce, z kopce, kontrola tlaku v pneu, stabilizacni system. To vse LEVNEJI, nez u Lady, plus servis, ND, znovuprodejnost atd atd atd.. CO MA LADA NAVIC??? NIC Pro mne jasna volba mezi ZAKLADNI Ladou a NADUPANYM Dusterem (nejen motoricky).. DUSTER!!!! Za mene penez o mocninu vic muziky..
[odkaz]
Jeste jsem zapomnel dalsi rozdily proti Lade: nejdrazsi benzinovy Duster (114PS - o tom muze Lada jen snit):
elektricka okna i vzadu, u ridice impulzni, parkovaci senzory vzadu, navigace, DAB, mimo mesto 5,7l, takze srovnatelny, ale s vyssim vykonem.
Proste za svy prachy dostanu lepsi auto a lip vybaveny.. Diskuse zbytecna i s Barikem..
co naprosto nechapu, ze duster nabizi ctyrkoulku pouze v dyzlu, ne v benzinu. pritom ze srovnani ceny vyplyva, ze ctykolka v benzinu v comfort by byla za cca 360tis.
duster neni auto na dlouhy cestovani, jen na popojizdeni, ctyrkolka do horsiho terenu, tedy na jeste kratsi jezdeni, tedy dyzl vzhledem k DPF naprosto nevhodny.
ale dacia neni zdaleka jedina, ktera ctyrkolku nabizi pouze v dyzlu
hlava mi tohle nebere
Chápem tvoj dotaz a ani ja nechápem prečo nie je kombinácia benzín + 4x4, ale skús nám výsvetliť : "duster neni auto na dlouhy cestovani". Snáď neočakávaš, že dustre sú len na jazdenie po meste, resp. že neotrčia výfuk do druhého okresu :-)
20km do okresniho mesta a 20km zpet je porad jen poskakovani.
ale nejaky stovky kilometru, to je jen pro masochisty, auto i vzhledem ke svemu charakteru naprosto nevhodny, ale nekdo muze bejt vdecnej I za to
Benzin je pro SUVcko naprosto nevhodna kombinace, protoze v kombinaci s vyssi karoserii zere jako prokopnuty. Takze davaji benzin jen na zakladni pojizdeni kolem komina a na serioznejsi jezdeni maji pouze diesely. Pokud clovek vyrazi do terenu, coz se nicmene s SUV uplne neceka, tak plati to same, benzin sezere i listi na stromech kolem.
tak to jsou v USA asi sami joudove
spotreba klasickych benzinovych SUV typu kodiaq nebo Tiguan je o 20-25% vyssi nez u naftovych verzi, coz z 10-15% dela nizsi vyhrevnost benzinu proti nafte, zbytek ucinnost.
pofiderni vyhodnost nafty je jen diky danovymu zvyhodneni nafty, ktere u nas u spoitrebni dane dela oproti benzinu 30%.
nevim co si predstavujes pod pojmem teren, ale vetsina SUV se sotva kdy podiva na polni cestu. kdyz budes jezdit hlavne v terenu, brzo se ti ucpe DPF. kdyz budes jezdit hlavne v terenu idelani je atmosferickej benzinak s vetsim objemem, nebo aspon turbo benzinak s rozumnym objemem, naftak prinasi v tomhle rezimu jenom samy problem. spousta lidi to uz pochopila a proto se i SUV benzinaky kupuji mnohem vic nez driv
pisu o danovym zvyhodneni spotrebni dane, to neni to samy jako rozdil spotrebnich dani
prepocti si to na hmotnost, energii nebo CO2 a vyjde ti procent 30
Ono nedostatok dílerov a servisov sa týka asi len CZ, na SK je to omnoho lepšie. Vestu sedan mám mesiac, kupoval som v meste kde bývam a do 60 km mám ďalšie 3 predajne a servisy. Ladu nepredáva a neservisuje Renault&Dacia, je to pre nich konkurecia z vlastného hniezda. Predávajú ju nezávislí díleri, ktorí majú aj iné značky, s povolením Slovlady, Niekolko nových predajní bolo otvorených na SK.
CZ nemá oficiálne zastúpenie ako SK, HU, DE, AT.
A nie je to až taká rarita stretnúť Vestu, hlavne sedan teda, ten bol skôr. Je ich stále viac.
Od predajcu viem, že majú už poobjednávané SW a Crossky na dovoz na jeseň.
cim vic na vychod, tim jich je vic
CR je vic na zapad, tak u nas jich je logicky min a coz me vubec netrapi
protoze russko financuje zbrojeni proti nam z toho, co nam proda, tak cim min toho z russka koupime, tim min russaci budou zbrojit a tim mensi sance, ze nas russaci napadnou. v tomhle ma trump pravdu
Paranoja čo?
DE a AT je tiež na východe od CZ.
Prestaň kupovať aj benzín, naftu a plyn, aby neprišli rusi so zbraňami.
Aby ťa nenapadol Vlk a zajac alebo Máša s medveďom
>:D
DE a AT dela tu samou chyby jako my
russakum cpou penize horem dolem, a russaci proti nam zbroji
to je jako bys sousedovic pitbuloj hazel maso v domeni, ze na te nevystartuje a on pritom ceka, kdy nabere silu
trump ma pravdu
z russka nikdy neprislo nic dobryho a russky dejiny jsou o rozsirovani uzemi, napadani a ovlivnovani sousedu a na druhou stranu o vrazdeni tech nejmocnejsich v samotnym russku a to minimalne od doby nastupu romanovcu na zacatku 17. stoleti
...pokud by ovšem byla k dispozici aspoň trochu ucházející oficiální servisní a prodejní síť...Nechápu, že když to jde v Německu, že to nejde u nás...
P.S. Za tyto ceny u nás bude Vesta pořád jen kuriozitou pro pár nadšenců značky, vždyť velmi dobře vybavené Tipo Kombi 1.4 T-Jet/88 kW lze u dealerů jako skladovku sehnat pod 400 000 Kč...
Německo je mnohem větší a bohatší trh než ČR. A u hranic CZ/D je autohausů Lada docela dost. PS: Nevím proč ACZ zmiňuje jen Vyškov...v Mostě dováží nové Nivy z Německa...netuším ale jestli by šly dovézt i Vesty případně jestli zajišťují záruční servis
Ale jo, je prostě potřeba jít na to postupně. Nemělo smysl budovat dealerskou síť v době, kdy nebyl žádný konkurenceschopný produkt (dejme tomu krom Nivy). S Vestou v různých verzích už ten produkt mají, tak se dá začít budovat nějaké povědomí o značce, půjčit pár aut na testování... a časem třeba i to zastoupení. Trh s auty je hrozně konkurenční a žádné poloviční řešení nemá šanci.
Dovolím si smeknout, po dlouhé době snad jediná diskuse o AvtoVAZ,která je tak nějak pohodová. Takřka bez nějakých větších invektiv a celkem věcná :yes: Snad to není jen tím,že je okurková sezóna a doba dovolených.
PS: I přes všechna negativa (cena,servisní síť atd.) Vesta Cross nevypadá vůbec zle.
Je to opravdu velevydařené dílo, návrat k naplnění pověsti žigulíka. Bytelný vůz, hezky zpracovaný, pohodlný.
Bohužel, prodejní síť Lady a postavení Dacie na našem trhu znamená hasta la Vesta, baby... ;-):*) ;-\
Ale za mě co se statických dojmů týká, má u mě Vesta SW Cross tak 90%. Co se týká naplnění očekávání, tak to je tak 150%. Co se týká reálnosti doporučení v rámci svého jediného konkurenta, tak je to tak ... 40% ;-)
Pokud by mě někdo posadil do interiéru aniž bych veděl co je to za auto,tipoval bych Kiu nebo předchozí generaci Focusu...interiér a výbava je oproti Dacii pocitově hodnotnější. I díky rychlýmu topení + výhřevu předního okna,odhaduju slušný prodeje ve Finsku,kam Lada dlouhodobě exportuje. U nás bude největší překážka dostupnost prodejce,cena,servisní síť a pověst řady 11x a prvních Kalin...11x vydržela hodně...ale rychle rezla...
Chválim pánov redaktorov za objektívny test na ruské auto Lada Vesta SW Cross :yes:
To sa u dnešných médii plniacich rusofóbne požiadavky ich majiteľov často nevidí :no:
Úplne súhlasím, že jednoduchšia technika, tu reprezentovaná najmä atmo motorom s nepriamým vstrekom paliva - MPI, je určite aj spoľahlivejšia a človek tým ušetrí za neuveriteľne predražené servisy v dnešnej dobe...
Môj otec jazdí v Oktávke s MPI motorom už 12 rokov bez akejkoľvek poruchy, takže aj ja som dal prednosť overenej klasike pred trojválčekovými turbo malorážkami a kúpil som si sedan Lada Vesta Luxe a po roku používania a 12000km najazdených môžem potvrdiť spokojnosť. SW Cross vyzerá ešte lepšie ako sedan, ale vtedy ešte nebol k dispozícii, inak by som ho bral...
K nedostatkom tu spomenutým, česká Lada garantuje záručné a aj pozáručne opravy vo svojích servisoch a na Slovensku! Načo by som Vestu predával, keď slúži dobre? Spotreba po roku prevádzky 6,8L/100km kombi., v meste okolo 7,3L/100km. A atmo MPI motory sú ideálne na prerábku LPG/CNG...
Zdravim majitelov, ako ste na tom s tym autom po rokoch? Toto je fakt exotika auto a take ja mam rad :D Vesta combi v oranzovej farbe je podla mna fakt pekna, dokazem sa odosobnit od toho ze je to rusko - francuzska zlatanina, v interieri evidentne inspirovana Fordom a Hyundai. Preluskal som si ale Lada forum a na jednej strane obdivujem tych par majitelov co si toto auto kupili ze si tak pomahaju, na druhej strane musim povedat ze niektore temy a poruchy co sa tam riesia su fakt absurdne. Tak by ma zaujimalo take triezve ohliadnutie za kupou, ci to vobec stalo za to, ci to nie je len trochu lepsia Dacia ktora kvoli malym poctom predanych vozidiel so sebou nesie urcite rizika. Diky moc.