Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

David Bureš
Diskuze (524)

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.

Design, interiér


Ruskou značku Lada nemá smysl v českém prostředí blíže představovat. Žigulíky i offroad Niva jsou v obecném povědomí i mezi lidmi, kteří se v automobilovém světě nepohybují. Sláva Lady je ale pěkně vousatá, protože dlouho neinovovala, musela se v poslední době spoléhat na zastaralé modely. S nastupující novou generací se to ale mění, Lada chce opět stavět moderní vozy. Je to jen přání, nebo skutečnost? Zjišťovali jsme to v exkluzivním testu sedanu Lada Vesta.

Vesta je spolu s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. Tu charakterizují automobily navržené podle poslední módy a detailně orientované na potřeby ruských zákazníků. Proto je třeba Vesta vybavena vyhřívaným čelním sklem, což je v dané kategorii levných sedanů věc nevídaná, proto se konstruktéři zaměřovali i na to, aby vůz fungoval i za velice nízkých teplot.

Video se připravuje ...

Na ruském trhu se Vesta prodává už od konce roku 2015, vstup do Česka tak chvíli trval. V rámci příchodu nové éry Lady, ohraničené vstupem aliance Renault-Nissan do automobilky a jejím ziskem většinového podílu, se společnost nejprve zaměřila na domácí trh a vlastní konsolidaci. Expanze navíc není pro Ladu úplně jednoduchá, v Evropské unii totiž musí její vozy splnit třeba přísnější emisní normy než doma v Rusku. A jakožto součást aliance Renault-Nissan Lada nemusí nikam spěchat, do aliance patří i Dacia, které se nebývale daří, a tak není potřeba ohrožovat její pozici konkurencí z vlastních řad.

Proto je tak koupě Vesty na českém trhu zatím složitá. Oficiální české zastoupení Lady se k autu nehlásí, spolehnout se k musíte na jednotlivé prodejce, kteří jsou schopní ho dovézt z Německa, Maďarska nebo Slovenska, kde se běžné prodává. „Náš“ exemplář tak od východních sousedů dovezl dealer Remoraid Auto z Vyškova, který se postará také o servis auta a hlavně zajistí záruku. Ta je v jeho případě tříletá, případně do ujetí 100.000 kilometrů.

Ze všech těchto důvodů jsme byli hodně zvědaví, zda Lada Vesta může u nás skutečně zaujmout, nebo zda je jen vozem pro těch pár nadšenců, co nedají dopustit na cokoliv ruské, včetně krabiček od sirek, byť jsou naprosto identické jako u nás. Umí tedy Rusové postavit moderní auto, nebo je Vesta z evropského pohledu podobně zastaralá jako modely Lady z devadesátých let?

X-Faktor

Čistě na první pohled je Vesta skutečně moderní auto. Tvary navržené týmem vedeným Stevem Mattinem, bývalým designérem Mercedesu nebo Volva, jsou aktuální a svébytné. Charakteristickým prvkem designu je motiv písmena X, který se objevuje nejen na přídi, kde ho tvoří maska chladiče se světlomety, ale také na bocích, kde je naznačeno výraznými prolisy. Výsledkem možná není úplně nejhezčí auto na světě, má ale svůj charakter a vlastní styl, který v této cenové hladině potěší. Jen ta záď by chtěla nějakým způsobem dořešit, protože působí neforemně a ten jednoduchý font nápisu Lada vypadá, jako kdyby byl dolepen z písmenek koupených v Tescu.

Masivní příď každopádně znamená, že Vesta působí jako kus auta. S délkou 4.410 mm je sice lehce kratší než konkurence v podobě Citroënu C-Elysée nebo Fiatu Tipo, rozhodně na to ale nevypadá. Naopak nejbližšího soupeře v podobě Dacie Logan velikostně překonává, a to 63 mm. Rozvor 2.635 mm je ale s rumunským sedanem shodný.









Lada Vesta – srovnání rozměrů s konkurenty
Model Lada Vesta Citroën C-Elysée Dacia Logan Fiat Tipo Peugeot 301
Délka (mm) 4410 4427 4347 4532 4445
Šířka (mm) 1764 1748 1733 1792 1748
Výška (mm) 1497 1466 1517 1497 1477
Rozvor (mm) 2635 2652 2634 2636 2652
Objem zavazadelníku (l) 480 506 510 520 506

V moderním duchu je pojata také kabina. Testovaná verze má dokonce multimediální systém s barevnou obrazovkou, která je navíc díky svému umístění na vrchu středového panelu hezky na očích. A co víc, slušně reaguje na povely, což nebývá v této cenové kategorii obvyklé, některá tlačítka by ale mohla být větší, aby bylo ovládání při jízdě jednodušší. Systém dokonce disponuje i navigací, té ale chybí české mapové podklady, a tak se při jízdě po Česku můžete orientovat jen podle hlavních tahů. Auto je zatím určeno primárně pro ruský trh, a tak se s mapou Česka zkrátka nepočítalo.

Použité plasty jsou sice tvrdé, jejich zpracování ale neuráží, stejně tak struktura nepůsobí úplně lacině. Výjimkou je tedy madlo ruční brzdy, které zavání ještě obdobím perestrojky. Potěší však fakt, že od Renaultu bylo použito jen minimum detailů, všimli jsme si vlastně jen klíčku nebo páček pod volantem.

Právě volant nás příjemně překvapil. Je sice plastový, díky imitaci „perforované kůže“ v místech úchopu ale neklouže v rukou. A navíc je výškově i podélně nastavitelný! To C-Elysée ani Logan neumějí. Jednoduchý přístrojový štít je vcelku přehledný, stejně jako rozmístění jednotlivých tlačítek na středovém panelu. Ta jsou navíc dostatečně velká, což usnadňuje jejich ovládání. Sama Lada tvrdí, že se při návrhu kabiny myslelo na to, že řidiči budou jezdit v rukavicích (tuhá ruská zima, víte?), a právě velká tlačítka jsou toho důkazem.

Co naopak jednoduché není, je ovládání palubního počítače. Jestli si myslíte, že vynulování dat bude hračka, že k tomu bude stačit podržení tlačítka nahoru či dolů, jste na omylu. Nejdříve musíte dlouho držet tlačítko s šipkou nahoru, abyste se dostali na denní počítadlo kilometrů, poté se nabídkou proklikat na dobu aktuální jízdy, znova podržet šipku nahoru a tím vynulujete všechna data. Smazat si třeba jen průměrnou spotřebu nelze.

Právě tohle složité řešení je jedním z důkazů, že v některých ohledech se nepovedlo Vestu dotáhnout tak, jak se to už daří zkušenějším výrobcům, třeba včetně Dacie. Na jednu stranu tak ve Vestě máte elegantně zpracované obložení dveří, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy, hebounký koberec v zavazadelníku, tempomat pamatující si rychlost i po přeřazení, což třeba Renaulty stále neumí, parádně hrající autorádio se čtyřmi reproduktory nebo parkovací kameru s obrazem kvalitnějším než Fiat Tipo. Na druhou stranu tu jsou ale některé, skoro až úsměvné detaily.

lada testy levnaauta nizsistredni lada testy levnaauta nizsistredni

Dveřím chybí aretace, a tak se nám několikrát stalo, že jsme při otevírání málem odřeli vozidlo parkující vedle. Víčko nádrže ve standardu není zamykatelné (že by se v Rusku nekradl benzin?), kvůli čemuž měl testovaný exemplář dodatečně koupené víčko se zámkem. Řidič si nemá kam dát levou nohu, protože podběh je podivně tvarován, a tak zde není dostatek místa pro chodidlo. A otevření víka zavazadelníku vyjeví prakticky odhalené pružiny otevíracího mechanismu. Zvenku pak příliš nezkoumejte kvalitu zpracování karoserie. Některé spáry mezi jednotlivými panely nejsou zrovna úzké, stejně tak těsnění kolem zadních dveří dokazuje, že na auto bylo nasazeno tak nějak od oka. Z každé strany testovaného vozu těsnění doléhá jinak.

Když ale přimhouříte oči nad těmito detaily, pořád budete z kabiny auta mile překvapeni. Interiér je navíc prostorný, zvlášť vpředu je nad hlavou tolik místa, že Vestu klidně můžete řídit i v beranici. Na ruské podmínky konstruktéři zkrátka mysleli opravdu detailně... Špatné to není ani s místem na zadních sedadlech, se svými 182 centimetry jsem tu měl před koleny i nad hlavou mírnou rezervu. Vyšší postavy ale musí počítat s možným omezením způsobeným svažující se střechou.

Pohled do zavazadelníku pak dokazuje, že jakožto sedan není Vesta v této oblasti právě přeborník. Už samotný nakládací otvor není zrovna velký (byť je pravidelně tvarovaný), přičemž ani objemově na tom vůz není nejlépe. Hodnota 480 litrů je ve srovnání s konkurencí málo, spíše než to však vadí nepravidelné tvary kufru, které omezují jeho využití. Po sklopení asymetricky dělených zadních opěradel pak vznikne asi deseticentimetrový schod a ještě k tomu nakloněná plocha, to ale jenom tak pro info, protože každému musí být jasné, že sedan nikdy nebude vhodný stěhovák. V kabině ale můžete využít doslova obří schránku před spolujezdcem, výhodou jsou i kapsy v předních dveřích, do nichž se vejde 1,5litrová lahev.

Motor, jízdní vlastnosti


Překvapivá síla

Na domácím trhu mohou zájemci o Vestu vybírat ze dvou pohonných jednotek, šestnáctistovky se 78 kW a osmnáctistovky s 90 kW. To v Evropské unii můžete kvůli přísnějším emisním normám pořídit jen menší agregát, výběr mezi pětistupňovým manuálem a robotizovanou převodovkou je však zachován.

Zkoušený čtyřválec o objemu 1596 cm3 s interním označením VAZ 21129 vychází ze starší jednotky VAZ 21127 používané v Grantě, Kalině nebo Prioře, která zase navazovala na techniku datovanou do konce osmdesátých let. Oproti předchůdci se motor VAZ 21129 se čtyřmi ventily na válec liší modernizovaným vzduchovým systémem, který pro přesnější řízení složení směsi využívá místo snímače průtoku snímač absolutního tlaku a senzor teploty vzduchu. K úpravám došlo také na mazacím systému, výfukovém systému nebo bloku válců, který je nyní pevnější. Kvůli splnění normy Euro má pak jednotka speciálně upravenou elektroniku nebo jiný katalyzátor.

Přestože tak jednotka díky historii předcházejících verzí nepatří mezi zázraky poslední techniky, pro svoji funkci ve Vestě bohatě stačí. Ve srovnání s konkurencí je poměrně silná, jmenovitě Logan takhle výkonný motor vůbec nenabízí. Potěší i točivý moment 148 N.m, který je také v dané kategorii poměrně vysoký.

Ve výsledku je tak Vesta nečekaně čiperným automobilem, jehož elán vás mile překvapí. Síla jednotky postupně graduje, nejprve kolem 3000 otáček, posléze chytne druhý dech ještě v nějakých 5000 otáčkách. Pravda, hodí se hlavně pro pohyb ve městě a po okresních silnicích, v dálničních rychlostech už pomalu začíná ztrácet síly. A navíc je poměrně hlučný, jeho nepříliš jemný tón, dobře známý ze starých žigulíků, se ve vyšším tempu začíná přenášet do kabiny. Držte se ale do nějakých 110 km/h a motor vás rušit nebude. Navíc byl testovaný kus nezajetý, na svém kontě neměl ani 1.000 kilometrů, a tak se jeho motor může časem uklidnit. A potřeba je doplnit i to, že konkrétnímu autu chyběl plastový kryt motoru. Prý se na něj při montáži zapomnělo a dodán bude až později...















Lada Vesta – srovnání s konkurencí
Model Lada Vesta Citroën C-Elysée Dacia Logan Fiat Tipo Peugeot 301
Motor 1.6 16v 1.6 VTi 0.9 Tce 1.4 1.6 VTi
Zdvihový objem [cm3] 1596 1587 898 1368 1587
Válce/ventily 4/4 4/4 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 78/5800 85/6050 66/5000 70/6000 85/6050
Točivý moment [N.m/min] 148/4200 150/4000 140/2250 127/4500 150/4000
Převodovka 5M 5M 5M 6M 5M
Max. rychlost [km/h] 175 188 175 185 188
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,2 9,4 11,1 11,5 9,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3 6,4 4,9 5,7 6,4
Základní cena [Kč] 289.900* 282.900 230.900 269.900 295.000
*Cena prodejce Remoraid ve Vyškově

Dobrá je i spolupráce se zkoušenou manuální převodovkou. Dráhy jsou možná trochu delší a řazení je poněkud tuhé (opět jsme u toho nízkého nájezdu), je ale naprosto přesné. Pouze při řazení pátého stupně jakoby lehce zadrhávalo, podobně jako u některých Opelů jsme si museli dávat velký pozor na pohyb řadicí pákou, tedy nejprve hodně vpravo a až potom vpřed, nikoliv jedním táhlým pohybem. A zvyknout jsme si museli i na měkkou spojku.

Co se týče spotřeby, tak s Vestou se dá jezdit za zhruba sedm litrů. Ve městě ale spotřeba roste k deseti litrům, zatímco na dálnici si při udržování 130km/h tempa auto řeklo o 8,5 l/100 km. Při tankování se přitom nemusíte obávat horší kvality benzinu, protože šestnáctistovka si klidně poradí i „dvaadevadesátkou.“

Připravena na Rusko... i na Česko!

Lada Vesta je postavena na nově vyvinuté platformě nazývané Lada B/C, která však podle všeho má hodně společného s architekturou Dacie Logan. Stejný je již zmíněný rozvor, nápadně podobné jsou i nápravy Vesty. Vpředu jsou vzpěry MacPherson, zatímco vzadu polonezávislé odpružení s teleskopickými tlumiči. Jejich rozchod je ale u ruského sedanu širší. Spíše než to, z čeho je podvozek tvořen, je však důležitější informace ta, jak se ho povedlo naladit. A v tomto ohledu musíme uznat, že práce se ruským ladičům vydařila!

Nastavení podvozku pro ruské cesty i necesty je ve výsledku příjemné i na našich silnicích. Vesta i díky 16palcovým kolům s přehledem překonává jednotlivé nerovnosti, aniž by na nich hlasitě bouchala zadní náprava. Právě odhlučnění podvozku nás mile překvapilo, v této cenové relaci není taková úroveň rozhodně obvyklá. I na dálnici není Vesta nijak hlučnější než konkurence, je ale slyšet již zmíněný motor a šum větru kolem karoserie. Hluk je ale stále snesitelný, navíc stačit zpomalit na 110 km/h a Vesta se uklidní.

lada testy levnaauta nizsistredni lada testy levnaauta nizsistredni

Kvůli měkčímu podvozku je Vesta v zatáčkách houpavější a ne zrovna zcela jistá, tohle auto ale na řezání zatáček stejně kupovat nebudete. Navíc nás příjemně překvapilo citlivě pracující ESP, které do řízení promlouvá jen naprosto jemnými zásahy. Spíše nám tak vadí masivní A sloupky, které kazí výhled do stran.

Dražší, ale skvěle vybavená

Jestli vás Vesta zaujala, tak se jistě budete ptát i na cenu, kterou jsme dosud nezmínili. A měli jsme pro to dobrý důvod. Jelikož se k nám tahle Lada oficiálně nedováží, každý z „šedých“ dovozců má svůj vlastní ceník. V případě kousků dovezených firmou Remoraid Auto z Vyškova české ceny startují na částce 289.900 korun, což není úplně málo.

Jenže málo to není jen na první pohled, bližší prozkoumání ceníku odhalí, že za tuto cenu dostanete bohatou výbavu, která čítá vyhřívaná přední sedadla, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, zadní parkovací senzory nebo výškově i podélně nastavitelný volant. Vestě nechybí ani klimatizace, autorádio nebo tempomat.

Za příplatek 50.000 korun pak dostanete testovanou verzi Luxe, která zahrnuje vyhřívané čelní sklo, 16palcová kola z lehkých slitin, alarm, automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru nebo multimediální systém. K oběma stupňům výbavy je pak možné pořídit robotizovanou převodovkou vyvinutou ve spolupráci se ZF Friedrichshafen, a to za 30.000 korun.

Ve výsledku tak sice Vesta na přímého konkurenta v podobě Dacie Logan nestačí, při srovnání se srovnatelným Fiatem Tipo nebo dvojicí Citroën C-Elysée/Peugeot 301 ale stojí podobně. Otázkou ale je, zda třeba nenabídnout i hůře vybavenou verzi, které by v této třídě možná zaujala více, kvůli nižší cenovce. Kdyby totiž byla cena blíže Loganu, byla by Vesta určitě lákavější volbou, i za tuto cenu je ale zajímavou alternativou k u nás zavedeným modelům.
























Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy srovnatelných verzí
Vůz Lada Vesta Citroën C-Elysée Dacia Logan Fiat Tipo Peugeot 301
Motor 1.6 16v (78 kW) 1.6 VTi (85 kW) 0.9 Tce (66 kW) 1.4 (70 kW) 1.6 VTi (85 kW)
Výbava Ice Feel Arctica Plus Active
Základní cena [Kč] 289.900 282.900 230.900 302.900 295.000
Airbagy čelní S S S S S
Airbagy boční S S S S S
Centrální zamykání s DO S S S S S
Elektricky ovládaná zrcátka S S S S S
El. stahování oken vpředu/vzadu S/S S/5.000 S/3.000 S/S S/5.000
Klimatizace manuální S S S S S
Nastavitelný volant Výškově a hloubkově Výškově Výškově Výškově a hloubkově Výškově
Kola 15" ocelová 15" ocelová 15" ocelová 16" ocelová 15" ocelová
Metalický lak 10.900 13.500 10.900 13.000 13.500
Parkovací senzory vzadu S 14.000 6.000 4.000 6.000
Přední mlhovky S S S 3.300 S
Rádio S S S S S
Tempomat S S 6.000 2.800 S
Palubní počítač S S S S S
Rezervní kolo 1.800 3.000 1.800 2.000 3.000
Vyhřívaná sedadla vpředu S 6.000 - 4.100 6.000
Celkem [Kč] 302.600 324.400 252.600 332.100 328.500

Závěr


Závěr

Předsudky stranou, v Rusku umí postavit moderní automobil, byť v tuto chvíli se Lada neobejde bez pomoci mateřského Renaultu. Kompaktní sedan Lada Vesta je překvapivě povedeným vozem, který je naprosto srovnatelnou alternativou k vozům jako Dacia Logan nebo Citroën C-Elysée/Peugeot 301. Jasně, je to laciné auto, což je vidět na místy nedokonalém slícování karoserie nebo některých jednoduchých detailech (chybí aretace dveří nebo zamykání víčka nádrže), zároveň ale nabízí výbavu na úrovni západoevropských aut – vyhřívaná sedadla, navigaci nebo dokonce vyhřívané čelní sklo. Na něm je vidět orientace na ruské zákazníky, u nás se ale hodit bude také a navíc žádný z přímých konkurentů ho nenabídne.

Ve finále špatný není ani motor, který je v dané kategorii docela výkonný, poskytuje 78 kW. Hrubší zvuk dávných předchůdců nezapře, potěší ale kombinace s manuální převodovkou s naprosto přesnými dráhami. Slušné je odhlučnění, byť na dálnici vanoucí vítr uslyšíte, stejně jako pracující motor. Hodně se nám pak líbil podvozek. Je komfortně naladěn a navíc jeho práci prakticky neuslyšíte.

Kolem a kolem je Vesta v kategorii levných kompaktních sedanů velice zajímavá alternativa k zavedenějším modelům, které by se jí rozhodně měly obávat. A my tak opravdu nechápeme postoj tuzemského oficiálního dovozce vozů Lada, který se chová, jako kdyby Vesta vůbec neexistovala. Při podpoře dovozce by totiž mohl vůz na české zákazníky dobře fungovat, a to navzdory některým zmíněným nedotaženostem. Lada má totiž u nás pořád dobré jméno, což dokazoval zájem okolí o tento vůz během testování.

lada testy levnaauta nizsistredni lada testy levnaauta nizsistredni

Spolehnout se tak v tuto chvíli musíte na neoficiální dovoz, což pořízení znesnadňuje a hlavně prodražuje. Základní cena aktuálně činí 289.900 korun, což není úplně málo... Výhodou je ale již zmíněná bohatá výbava. S cenovkou bližší Dacii Logan by to ale každopádně mohl být v určitých kruzích hit.






Nejlevnější verze modelu 289.900 Kč (1.6 16v/78 kW Ice)
Základ s testovaným motorem 289.900 Kč (1.6 16v/78 kW Ice)
Testovaný vůz bez příplatků 339.900 Kč (1.6 16v/78 kW Luxe)
Testovaný vůz s výbavou 352.600 Kč (1.6 16v/78 kW Luxe)

Plusy

  • Prostorná kabina
  • Slušně silný motor
  • Komfortně naladěný podvozek
  • Přesné řazení
  • Na poměry segmentu bohatá výbava

Minusy

  • Některá levnější řešení
  • Mezery ve zpracování karoserie
  • Neintuitivní ovládání palubního počítače
  • Tlusté A sloupky
  • Hůře využitelný kufr

Foto: David Rajdl

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (524)
Lada Vesta
Cena základní sestavy 339 900 Kč
Výbava základní sestavy 16“ kola z lehkých slitin, čtyři airbagy, denní svícení, výškově a hloubkově nastavitelný volant, přední mlhovky, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, automatická klimatizace, elektrické stahování předních a zadních oken, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo, parkovací kamera, palubní počítač, multimediální systém včetně navigace, plnohodnotná rezerva. Kč
Cena testované sestavy 352 600 Kč
Výbava testované sestavy Metalíza (+10.900,-), rezervní kolo (+1.800,-). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1596
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 148 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 5.2 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 0
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1230 / 440
Rozměr pneu: 195/55 R16
Lada Vesta
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4410
b) šířka (mm): 1764
c) výška (mm): 1497
d) rozvor (mm): 2635
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 440
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - chetoos
10. 10. 2018 19:23
Vesta
Líbí se mi, jak Lada pod křídly Renaultu roste. Nová vesta je velice příjemné oživení nabídky a mě osobně se vzhledově moc líbí. Hlavně přední maska a písmeno x přes celý bok auta. Interiér vypadá dobře a v dané cenové kategorii i materiály budou obstojné. Motor 1.6 není kdo ví jak moderní, ale je osvědčený a spolehlivý. Až na pár detailů, jako třetí brzdové světlo atd, bych neřekl že se jedná o Ruské auto. Škoda, že se u nás musí prodávat a dovážet individuálně. Na Slovensku už začínají jezdit. U nás dealer spí. A Lada zatím nemá potřebu nějak se více prosazovat v Evropě. Hlavní trh Rusko, je stálý.
17. 7. 2018 22:03
Lada Vesta
Mal som dva Favority potom Renault Megane, teraz mám Mitsubishi space star 2003+, ja by som tu Vestu v kombíku kúpil keby bola lepšia cena zatiaľ nieje vola do ČR auto pustit .Proste to brzdia ceedi , hůndyi, rapídi.
Nechápem prečo sa tu stresujete tak sa toho niekdo chytnite a predávajte ludia vám utrhnú ruky všetci ste chytrý no možno je to len marketing ja by som sa do toho pustil.
A každá dalšia diskusia je zbytočná.
Avatar - Barrichello
28. 12. 2017 13:26
Re: Ruský auta
Hahaha.....na nic neměli nakoupené licence a nic sami nevymysleli, jasně :-)
Avatar - Barrichello
28. 12. 2017 13:26
Re: Pěkný test
Jediný problém je, že stále nefunguje ofiko prodejce. Všechny Vesty co se tu prodaly prodal Remoraid Vyškov, který to vozí ze Slovenska.
Avatar - Jaros71
28. 12. 2017 13:11
Re: Pěkný test
Test mi přišel fajn..
Auto vypadá dobře , rozhodně lépe než Dacia Logan či nějaký Renault Thalia :-)
Fiat Tipo je sice jiná vyšší liga , ale je dražší..navíc má i krásný kombík.
Lada by se ale na českém a moravském venkově chytit mohla.
Interier se taky dost povedl..a servis by se měl asi časem rozjet i v ČR.