Test Auto.cz

Lexus GS 450h F Sport – Hybridní predátor

10.6. 2016
Verdikt
 

Lexus GS 450h představuje samotný vrchol standardní nabídky Lexusu ve vyšší střední třídě. V tomhle případě to už rozhodně není o nízké spotřebě a emisích.

Luxusní značka Toyoty to v poměrně nacionalistické Evropě nikdy neměla snadné. Vždyť odtud pochází většina světových prémiových značek, o jejichž schopnostech vyvinout auto nemůže být pochyb a pověstná japonská spolehlivost sama o sobě nestačí. Lexus tak roky nejen doháněl, ale i vymýšlel, jak se odlišit. A tohle auto dle mého názoru představuje samotný vrchol těchto snah.

Omlazený sedan vyšší střední třídy GS 450h F Sport je vizuálně vše, jen ne nenápadný, a disponuje stále ještě poměrně exotickým systémem pohonu. To vše je okořeněno sportovně laděným paketem a celý komplet dává jasně najevo, že tu není místo na kompromisy.

Lexus se toho prostě nebojí, agresivní příď otočí na chodnících více hlav než všichni němečtí konkurenti dohromady, radost pohledět je i na novou optiku zadních svítilen a decentní bodykit F Sport je jen třešničkou na dortu krásně vyvážených proporcí japonského sedanu.

Lepší než v obýváku

Dveře se za mnou zaklapnou s měkkým, tlumeným žuchnutím a rázem se ocitám v noblesní kabině, s níž se může měřit snad jen nové éčko od Mercedesu. A kdoví, jak by to nakonec dopadlo. Interiéru vládne kůže, a kde není useň, najdete měkké materiály s perfektní strukturou, popřípadě ozdobné dekory, vše perfektně sedí a je sladěno do nejmenších detailů. Našince možná úplně neuchvátí matná „champagne“ barva plastů, logo na volantu nevyjímaje, ale berte to prostě tak, že to je typická japonská úchylka.

Čistě pragmaticky vzato je kabina s ohledem na poměry ve třídě velmi prostorná a to ve všech směrech, se vším komfortem převeze čtyři dospělé muže obvyklé výšky, i když na zadních sedadlech by možná mohl být pro hlavu nějaký ten centimetr k dobru.

obrázek [600 x 404]  

Řidič má k dispozici malý volant s tlustým věncem a head-up displej, sedí se poměrně nízko a sedadla vybavená ventilací mají příjemné boční vedení. Grafika přístrojového štítu je špičková, to ostatně i ta na velkoplošném displeji uprostřed palubky, staré známé ovládání pomocí joysticku vyžaduje ovšem hodně trpělivosti a cviku. Možná ta snaha jít vlastní cestou nemusela být úplně za každou cenu. Na druhou stranu dost překvapivé retro je kulisa voliče automatu s oldschoolovým „červotočem“. Nezvyklé, na druhou stranu naprosto funkční.

A ještě rychlý pohled do kufru – má 450 litrů, což není úplně moc, ale ani málo, manažerským potřebám to vyhoví a při troše skromnosti se dovnitř věci pro čtyři poskládají. Nevýhodou je, že s tímto objemem nelze kvůli akumulátorům nic udělat, je pevně dán, opěradla nelze sklopit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus GS 450h F Sport

Cena v základní výbavě: 1 850 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 003 000 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém, 10 airbagů včetně kolenních vpředu a bočních vzadu, WIL (systém na ochranu krční páteře), bixenonové světlomety, přípojky AUX a USB, parkovací kamera a čidla vpředu/vzadu, bluetooth, bezklíčové nastupování a startování Smart Entry and Start, tempomat, tříramenný kůží obšitý volant elektricky nastavitelný, aktivní brzdová světla, Asistent rozjezdu do kopce (HAC), Systémy ovládání brzdové soustavy, jízdní stability, řízení a trakce, 19" kola z lehké slitiny, design F SPORT – pneumatiky 235/40 R19 (vpředu), 265/35 R19 (vzadu), Adaptivní systém odpružení (AVS) Lexus Safety Systém, adaptivní systém dálkových světlometů (AHS), adaptivní tempomat (ACC), asistent pro rozpoznávání dopravního značení (RSA), pokročilý asistent pro jízdu v jízdním pruhu (A-LKA), přednárazový bezpečnostní systém (PCS), Systém sledování provozu v příčném směru za vozem (RCTA), Systém sledování slepého úhlu (BSM), vnější zpětná zrcátka, navíc s technologií BSM Lexus Premium Navigation, 12.3" multiinformační displej ovládaný systémem Remote Touch – služby Lexus Connected Services, komplexní soubor online aplikací, vyspělý navigační systém využívající technologii SD karet Přední sedadla, elektricky nastavitelná - v 16 směrech řidič a 10 směrech spolujezdec – ve 4 směrech bederní opěrka řidič a ve 2 směrech spolujezdec, možnost prodloužení sedáku a nastavování bočních polštářů (řidič), Vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, Sluneční clony – zadní okno, elektrické ovládání, Světlomety – trojité LED ve tvaru L, Vnější stylistické prvky F SPORT, černé čalounění stropu, frézované hliníkové sportovní pedály, hliníkové ozdobné obložení interiéru, kožené čalounění F SPORT, prahové lišty F SPORT, přední sedadla F SPORT, volant a páka voliče převodovky obšité perforovanou kůží, volant s logem F SPORT, Volič jízdních režimů – ECO / NORMAL / SPORT S / SPORT S+, Zadní spoiler, Automatické zavírání víka zavazadlového prostoru (jemné dovírání), Audiosystém Mark Levinson Surround se 17 reproduktory, Head-up display barevný (HUD), Elektronický kartový klíč, Vyhřívaný volant atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+32.000,-), skleněné střešní okno (+36.000,-).

NYT: Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA NYT: Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA

Donald Trump dostal loni v lednu dva týdny před svou…

Komentář Petra Koubského: Google a peníze do kasičky Komentář Petra Koubského: Google a peníze do kasičky

Představte si, že máte na účtu sto tisíc a za nějaký…

Ministerstva marně hledají odborné náměstky Ministerstva marně hledají odborné náměstky

Zatímco vládní ANO a ČSSD přemýšlejí, že by si navzájem…

Vláda chce novelou zákona omezit přístup k informacím o trestním řízení Vláda chce novelou zákona omezit přístup k informacím o trestním řízení

Vládní návrh zákona o zpracování osobních údajů omezí i…

 
Technické údaje
Motor Lexus GS 450h F Sport
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3456
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 215 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 352 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.2
Emise CO2:145
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1920 / 415
Rozměr pneu:235/40 R19, 235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4880
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2850
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus GS 450h F Sport – Hybridní predátor







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Lexus GS F na okruhu: Osm sekund od Stiga Lexus GS F na okruhu: Osm sekund od Stiga

Na jediném polském závodním okruhu jsem projel několik…

Jízdní dojmy: Lexus GS 450h a 300h – Může být ještě vůbec lepší? Jízdní dojmy: Lexus GS 450h a 300h – Může být ještě vůbec lepší?

Lexus GS jako jediný ve svém segmentu nabízí dvě varianty…

 



 



Blesk.cz

Zamrazte si vitamíny na zimu! 6 rad, jak nejlépe uchovat ovoce na vánoční bublaninu

Zamrazte si vitamíny na zimu! 6 rad, jak nejlépe…

Jahod, maliny, rybíz, třešně, borůvky, meruňky… ovoce nepřeberné množství, jenže za pár týdnů bude po sezoně a…

Elišce (9) rozdrtilo auto nohu, rodině chybí peníze na léčbu. Maminka: Nemám ani sílu brečet

Elišce (9) rozdrtilo auto nohu, rodině chybí peníze…

Zlomený kotník, hematom na hlavě, oboustranně rozdrcená holenní kost i levý bérec, dvě hodiny na operačním stole…

 

iSport.cz

Baník našel vysněného defenzivního záložníka. Přijít má Jánoš z Boleslavi

Baník našel vysněného defenzivního záložníka. Přijít…

Novým supem a sběračem míčů, jak pozici defenzivního záložníka nazývá trenér Bohumil Páník, se podle informací…

Hašek a Hřebík po MS: Musíme se změnit, pak přijde český Hazard

Hašek a Hřebík po MS: Musíme se změnit, pak přijde…

Mistrovství světa skončilo, je čas hodnotit. Trendy, týmy, hráče… Ve speciální debatě iSport TV a deníku Sport,…

 

Reflex.cz

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na Balkáně už jsou znovu buňky islámských teroristů

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na…

Začalo složité období. Bývalý náčelník generálního štábu české armády Jiří Šedivý vidí ve světě zásadní…

Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA, tvrdí The New York Times

Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA, tvrdí…

Donald Trump dostal loni v lednu dva týdny před svou inaugurací přísně tajnou špionážní zprávu, podle níž ruský…