Test Auto.cz

Lexus GS 450h F Sport – Hybridní predátor

10.6. 2016
Verdikt
 

Lexus GS 450h představuje samotný vrchol standardní nabídky Lexusu ve vyšší střední třídě. V tomhle případě to už rozhodně není o nízké spotřebě a emisích.

Luxusní značka Toyoty to v poměrně nacionalistické Evropě nikdy neměla snadné. Vždyť odtud pochází většina světových prémiových značek, o jejichž schopnostech vyvinout auto nemůže být pochyb a pověstná japonská spolehlivost sama o sobě nestačí. Lexus tak roky nejen doháněl, ale i vymýšlel, jak se odlišit. A tohle auto dle mého názoru představuje samotný vrchol těchto snah.

Omlazený sedan vyšší střední třídy GS 450h F Sport je vizuálně vše, jen ne nenápadný, a disponuje stále ještě poměrně exotickým systémem pohonu. To vše je okořeněno sportovně laděným paketem a celý komplet dává jasně najevo, že tu není místo na kompromisy.

Lexus se toho prostě nebojí, agresivní příď otočí na chodnících více hlav než všichni němečtí konkurenti dohromady, radost pohledět je i na novou optiku zadních svítilen a decentní bodykit F Sport je jen třešničkou na dortu krásně vyvážených proporcí japonského sedanu.

Lepší než v obýváku

Dveře se za mnou zaklapnou s měkkým, tlumeným žuchnutím a rázem se ocitám v noblesní kabině, s níž se může měřit snad jen nové éčko od Mercedesu. A kdoví, jak by to nakonec dopadlo. Interiéru vládne kůže, a kde není useň, najdete měkké materiály s perfektní strukturou, popřípadě ozdobné dekory, vše perfektně sedí a je sladěno do nejmenších detailů. Našince možná úplně neuchvátí matná „champagne“ barva plastů, logo na volantu nevyjímaje, ale berte to prostě tak, že to je typická japonská úchylka.

Čistě pragmaticky vzato je kabina s ohledem na poměry ve třídě velmi prostorná a to ve všech směrech, se vším komfortem převeze čtyři dospělé muže obvyklé výšky, i když na zadních sedadlech by možná mohl být pro hlavu nějaký ten centimetr k dobru.

obrázek [600 x 404]  

Řidič má k dispozici malý volant s tlustým věncem a head-up displej, sedí se poměrně nízko a sedadla vybavená ventilací mají příjemné boční vedení. Grafika přístrojového štítu je špičková, to ostatně i ta na velkoplošném displeji uprostřed palubky, staré známé ovládání pomocí joysticku vyžaduje ovšem hodně trpělivosti a cviku. Možná ta snaha jít vlastní cestou nemusela být úplně za každou cenu. Na druhou stranu dost překvapivé retro je kulisa voliče automatu s oldschoolovým „červotočem“. Nezvyklé, na druhou stranu naprosto funkční.

A ještě rychlý pohled do kufru – má 450 litrů, což není úplně moc, ale ani málo, manažerským potřebám to vyhoví a při troše skromnosti se dovnitř věci pro čtyři poskládají. Nevýhodou je, že s tímto objemem nelze kvůli akumulátorům nic udělat, je pevně dán, opěradla nelze sklopit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus GS 450h F Sport

Cena v základní výbavě: 1 850 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 003 000 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém, 10 airbagů včetně kolenních vpředu a bočních vzadu, WIL (systém na ochranu krční páteře), bixenonové světlomety, přípojky AUX a USB, parkovací kamera a čidla vpředu/vzadu, bluetooth, bezklíčové nastupování a startování Smart Entry and Start, tempomat, tříramenný kůží obšitý volant elektricky nastavitelný, aktivní brzdová světla, Asistent rozjezdu do kopce (HAC), Systémy ovládání brzdové soustavy, jízdní stability, řízení a trakce, 19" kola z lehké slitiny, design F SPORT – pneumatiky 235/40 R19 (vpředu), 265/35 R19 (vzadu), Adaptivní systém odpružení (AVS) Lexus Safety Systém, adaptivní systém dálkových světlometů (AHS), adaptivní tempomat (ACC), asistent pro rozpoznávání dopravního značení (RSA), pokročilý asistent pro jízdu v jízdním pruhu (A-LKA), přednárazový bezpečnostní systém (PCS), Systém sledování provozu v příčném směru za vozem (RCTA), Systém sledování slepého úhlu (BSM), vnější zpětná zrcátka, navíc s technologií BSM Lexus Premium Navigation, 12.3" multiinformační displej ovládaný systémem Remote Touch – služby Lexus Connected Services, komplexní soubor online aplikací, vyspělý navigační systém využívající technologii SD karet Přední sedadla, elektricky nastavitelná - v 16 směrech řidič a 10 směrech spolujezdec – ve 4 směrech bederní opěrka řidič a ve 2 směrech spolujezdec, možnost prodloužení sedáku a nastavování bočních polštářů (řidič), Vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, Sluneční clony – zadní okno, elektrické ovládání, Světlomety – trojité LED ve tvaru L, Vnější stylistické prvky F SPORT, černé čalounění stropu, frézované hliníkové sportovní pedály, hliníkové ozdobné obložení interiéru, kožené čalounění F SPORT, prahové lišty F SPORT, přední sedadla F SPORT, volant a páka voliče převodovky obšité perforovanou kůží, volant s logem F SPORT, Volič jízdních režimů – ECO / NORMAL / SPORT S / SPORT S+, Zadní spoiler, Automatické zavírání víka zavazadlového prostoru (jemné dovírání), Audiosystém Mark Levinson Surround se 17 reproduktory, Head-up display barevný (HUD), Elektronický kartový klíč, Vyhřívaný volant atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+32.000,-), skleněné střešní okno (+36.000,-).

Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

 
Technické údaje
Motor Lexus GS 450h F Sport
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3456
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 215 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 352 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.2
Emise CO2:145
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1920 / 415
Rozměr pneu:235/40 R19, 235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4880
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2850
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus GS 450h F Sport – Hybridní predátor







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Lexus GS F na okruhu: Osm sekund od Stiga Lexus GS F na okruhu: Osm sekund od Stiga

Na jediném polském závodním okruhu jsem projel několik…

Jízdní dojmy: Lexus GS 450h a 300h – Může být ještě vůbec lepší? Jízdní dojmy: Lexus GS 450h a 300h – Může být ještě vůbec lepší?

Lexus GS jako jediný ve svém segmentu nabízí dvě varianty…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…