Dobrý den, lexus nerovnosti vyhladí sice plynule, nedrncá na nich, ani neposkakuje, celkově je tedy komfortní. Jenže čas od času se od podvozku ozve rána, tedy spíše diskomfort zvukový, než že by podvozek nebyl komfortní.
Je otázka, jak byly původně nafouklé. A jak moc upustili. Pokud to bylo pořád v rámci mezí, proč ne. Zajímalo by mě, kolikrát se redaktoři ani neobtěžují zkontrolovat tlak.
Je tomu uz nejaky patek, takze brat s rezervou, ale myslim ze tehda psali, ze upustili na rovne 2atm, coz mi na auto velikosti superbu s 2 chlapama na palube prijde podhustene, ale zato komfortni! :-)
EDIT:
Tak jsem to jeste nasel, pisou ze na 2,5atm to na R18 bouchalo, ale po upusteni na "normalni hodnotu" (byval bych se vsadil ze tohle je po editu, pamatuji si tam konkretni cislo) mlaceni ustalo. Nevim, 2,5atm na auto teto velikosti a tenhle rozmer kol mi neprijde jako zadne extremni prehusteni, ale dopad to samozrejme mit muze a bude.
[odkaz]
Nechcem byť zlomyselný, ale počítam že o chvíľu vám tu jeden nemenovaný diskutér rýchlo vysvetlí, že neviete o čom píšete a toto auto je najsamlepšie v celom blízkom vesmíre a priľahlých galaxiách. :-)
Tim že budeš žvanit svou neznalost nezakreješ ale zvýrazníš :-)
Myslel si tim: Ne teoreticky ani prakticky nevim nic = ale snažim se to okecat ;-)
Novýho se totiž bojim = tak to pomlouvám = sem staletíma prověřenej typ co se bojí všeho novýho jedno jestli kdysi lokomotiv nebo eště dřív ohně [odkaz] :-)
Určitě se Lexus snaží, cena základního modelu je hodně zajímavá (docela by mne zajímalo, jak reálně vypadá a jestli jde také o vypelichanou slepici v základu, nebo je to už za ty prachy akcepotvatelný fešák).
Interiér se povedl, vůbec mi to narozdíl od některých jiných japonců nepřipomíná kosmickou loď, jak píše autor, ale přijemné pracoviště řidiče, škoda, že matřeská Toyota je víc hranatá a strohá (Takovému Avensisu by to jistě slušelo a pomohlo k lepšímu image), ale exteriér mi strašně kazí přední předsunutý nárazník. Auto z profilu vypadá, jako kdyby mělo vysunutou spodní čelist >:-[]
Alternativa k prémii zajímavá, ale to tady zas bude naHammunasakrováno v diskuzi, jen co je pravda že? >:-[] >:D
Jsem majitelem Lexusu IS250. nemám tedy základní verzi ale s pár lexusi v zákaldu jsem se sešel...a lexus v základu má daleko větší výbavu než škodovky v topu :-):-) A na navigaci nic složitého teda taky nevidím >:D ba naopak se mi libí funkčnost a krásné zobrazování složitých křižovatek které na většině navigacích splívají a nevíte přesně jestli máte zatočit tady nebo až tu o 5metrů dál.
Tiež mám IS250, v základe to má xenóny, automat, ostatné svetlá ledky, vyhrievané sedačky, tempomat, parkovacie senzory, bluetooth, multifunkčný volant.... Navi nemám v žiadnom aute, lebo využijem to možno raz za rok. Druhé auto mám VW group a ten s podobnou výbavou bol drahší.... A to bola nejaká skoro TOP výbava. Takže máš pravdu.
"Designéři ale zároveň vyslyšeli kritiku, že design í-esa je v některých ohledech přece jen až moc komplikovaný. Proto zjednodušili tvar hlavních světel (ty však zůstávají oddělené), proto učesali přední nárazník"...Zjednodušili? Učesali? :-O [odkaz] Vždyť vypadá jak po crashtestu.
Neviem, preco by nedavala... Mam skor pocit, ze autor akosi nepochopil dovod existencie a zameranie modelu.
To auto vyzera zaujimavo a nie je to nudna sed. F Sport paket to este posuva o kus dalej. To, ze je to 300h, tj. hybrid, znamena, ze sa s tym asi nebude dat lietat ako s GS/RC F modelmi. Ale to nikto normalny asi neocakava. To auto je postavene hlavne ako konkurent k dieselu a la BMW 320d a podobne.
Osobne poznam to auto velmi dobre a v principe, na com sa s autorom zhodnem na 100% je multimedialny system. Ten je fakt na dve veci.
Mimochodom, je jasne, ze ma RC lepsi podvozok. Kedze je z casti odvodeny z GS.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Tady se ale nepíše, že je špatný... jen že nesedne každému... což potvrzuju :-) . Ne že bych měl s IS vyloženě problém, proporčně je to správně a ani ten čumák mě zase tolik neirituje, ale místy je to prostě zbytečně překombinované a vypadá to dobře jen z některých úhlů.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
....a za to můžou moderní tvary od mladých avantgardních stylistů....holt takový je dnes svět a mladým se to asi líbí, ale bacha! Mladí dnes v autě často nevidí nic jiného než zařízení, které je přepraví z bodu A do bodu B. Zaznamenal se dokonce trend, že mladí profesionálové si auta už nepořizují a když ho potřebují tak si ho půjčí. :-!
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Problém je, že lexusu ujel vlak i v tom, v čem byl jedinečný, v hybridech. V článku máš tabulku s hybridní konkurencí 3er a céčko, která lexusu ukazuje, jak se dělá v této třídě moderní hybrid. Stačí vyzkoušet 330e a po is300h ani nevzdechneš, nejen že plug in posouvá smysl hybridu o level výše, ale rozdíl v tom, jak obě auta fungují, je obrovský, is300h je čirá frustrace (a testerovo stálé hledání jeho smyslu jako u autora textu), 300e je dokonale fungující auto se sportovním flairem.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Hybrid o BMW, alebo MB je silný naturbený dvojliter a k tomu slabý elektromotor. Plug in hybrid je to hlavne kôli mernej spotrebe v praxi ten hybrid od Lexusu nepodlezie ani omylom nehovoriac o tom, že 90% majiteľov len zhrabne dotácie a využíva ako klasický hybrid. No a spoľahlivosť je niekde úplne inde.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Jako majitel 330e mohu potvrdit. Špičkové auto. Nevím, proč bych měl jit do hybridu od Lexusu. Spotřeba je skvělá. Na dlouhých trasách bez možnosti nabíjení cca 5 litrů. Po městě samozřejmě 0 až 1 litr. Celková spotřeba včetně par výletů po Autobahnu je zatím 4,8l/100 km. Ujeto 5200 km.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Důvodů je hned několik
1) masovka vs míň okoukaný auto = někomu je to fuk někoho to potěší
2) náklady za 10 let provozu = docela drsný rozdíly, dokonce násobek
3) spolehlivost poruchovost = statisticky taky dost rozdílný šance
4) BMW vpředu obyčejnej McPherson = IS lichoběžníky po faceliftu dál vylepšený tužší spodní ramena [odkaz]
5) lepší odhlučnění
6) určitě eště něco ;-)
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Ak narážaš na toto: "nehovoriac o tom, že 90% majiteľov len zhrabne dotácie a využíva ako klasický hybrid" tak sa stačí isť pozrieť do Osla. Bol som tam dosť dlho. Tento režim používania tam je bežný. A predpokladám, že nie všetci majitelia plug-in hybridov nežijú v dome, alebo nemajú trvalo rezervované parkovanie s nabíjacou stanicou.
No a na spotreby sa môžeš pozrieť na spriritmotor. V reále cca to iste, čo jasne dokazuje, že na to nabíjanie väčšina majiteľov proste kašle.
Jazdný prejav som nikde neriešil.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Nebudu teď řešit parametry. Podle mě má Lexus výhodu právě v absenci turba. Mně hybrid smysl dává jen do města nebo na popojíždění kratších tras po venkově a tady je atmosféra vhodnější.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Proč? Zátah odspodu se ve městě hodí, turbo ve městě zas tak snadno nerozžhavíš, a obava o turbo coby zbytečnou nákladovou položku u novýho auta za +1mil.? Tohle pochopím spíš u levnýho auta.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Jeden z nás dvou má dlouhé vedení.
Já tím chtěl říct, že když mám na auto +1m, pak nevidím důvod dumat nad tím, že by se teoreticky mohlo polámat turbo za 20tis.
Jak s tím souvisí ta reakce?
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Nejde ani tak o peníze. Předpokládám, že většina lidí chce, aby se jim zboží co nejméně kazilo, resp. co nejvíc minimalizovat riziko - ať už se jedná o mixér za pár stovek nebo auto za 10 mil. Kč
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Nic proti, ale je to něco za něco. Pokud upřednostníš teoreticky lepší spolehlivost před příjemnější jízdou, můžeš začít dumat nad tím, jestli má smysl mít v autě špičková světla, tempomat, a desítky dalších složitých, potencionálně problematických věcí.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Lenže v hybride pokiaľ nie je olejové čerpadlo hnané elektricky, tak to má turbo značne ťažšie. Lebo chladenie vodou nestíha ochladzovať všetky časti na 100% a keď sa olej zastaví, tak sa bude tepelne degradovať. Pripočítaj k tomu interval 30000 pri poskakovadle a máš kurvítko jak vyšité.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Netuším ako sa chová hybrid na diaľnici - mám na mysli spomalenie a dojazd napríklad na parkovisko, ale ruku na srdce, v meste asi turbo nerozpáliš do červena, aby si mu potom podkúril vypnutím motora pri prepnutí na elektromotor. Na základe toho by som sa zrovna o mestkú premávku a vypínanie spaľovacieho motora asi moc nebál
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
V hybridních Priusech je přídavná el. vodní pumpa, něco jako u Webasta. Dávkuje a má velký průtok i tlak, což znamená, že je to lepší varianta než u běžného auta (některé vyšší třídy mají el. dochlazování okruhu také)
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Na záťah odspodu je tam elektromotor. Už malý hybridný Yaris patri v meste do 50 k najsvižnejším.
No a Turbo vie občas odísť bez varovania. Ale pri BMW je to rozhodne menej pravdepodobne ako, že sa poserie niečo iné. Tu stále platí, že ak chcem auto na max 3 roky, tak luxusný Nemec je dobrá voľba. Ak ho chcem na 5+ tak v žiadnom prípade. Príkladov vo svojom okolí mám viac než dosť.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Zatah odspodu Ti zabezpecia baterky, takze je to vlastne jedno.
Bez umyslu kopat, mam otazku - myslis, ze turbu prospeje to neustale vypinanie a roztacanie? O to viac, ked v poslednej dobe motory BMW nepatria medzi tie najspolahlivejsie?
K tomu teoretickemu polamaniu turba za 20 tisic. Bojim sa, ze az sa tak stane, tak to nebude len turbo a len 20tis.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Ale no tak.
Je to nízkotlaké turbo. Navíc máš záruku. Takže řešit závadu, která potká možná příštího majitele je opravdu směšné.
Do toho Lexusu - pořád se tam dává ta převodovka ze skutru Kymco?:) Ne, děkuji, pro mně raději klasiku.
Škoda, že do toho nedají v Lexusu kombinaci šestiválce s elektromotorem z modelu GS. Potom by měli u konkurence bolení hlavy. Ale jenom trochu:)
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Lenze to je presne to. "Takže řešit závadu, která potká možná příštího majitele je opravdu směšné." Ja svoje auta nemam na 3 roky, resp. do skoncenia zaruky. To, ze mas zaruku, este neznamena, ze Ti ju importer/vyrobca uzna.
"problemom" Japoncov je v tom, ze vsetko riesia cez naklady a efektivitu. Ako Europanovi Ti to nemusi (nie je) po chuti. Lexus konkretne ide na to to tak, ze vsetko ladi, aby to fungovalo a vydrzalo. Od piky. Nemci k existujucemu rieseniu prilepia baterky. Je jasne, ze BMW bude rychlejsie, mat lepsiu prevodovku a take Audi dodnes nepochopilo, na co CVT je dobre a preslo k haneniu CVT. No a Francuzi to skusali i s dieselom.
Co sa tyka aktualneho diania v Lexuse, tak je to krasna strelba do vlastnej nohy. Ich posledne kroky nechapem a nie som jediny.
IS 450h by bolo zaujimave, ale asi uz prilis tazke. 350 sa do EU nikdy nedostane, lebo emisie.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Kopete hezky, ale do autu, argumentace 450h je mimo, o tom tu řeč není. Faktem je, že 300h je pohon generačně hrubě za čímkoliv od konkurence, a pokud jde auta střední třídy, jako konkrétně zde IS300h, pak opakuji, proti zmíněné 330e je to v každém parametru (i těch čistě hybridních) horší auto, a pokud mluvíme o "sportovním sedanu", pak v takovém parametru naprosto výrazně.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Nemam potrebu kopat. Mne BMW v principe ukradnute. O jeho kvalite viem svoje a z toho vychadzam. O nicom inom to nie je.
300h je fullhybrid so vsetkymi vyhodami a nevyhodami. To, ze ma plugin vacsi dojazd na elektriku je sice fakt, ale zaroven z neho robi aj uplne ine auto.
"Sportovni sedan" je podla mna uplne zcestny termin. Sportovni sedan moze byt IS-F/GS-F. To vsetko ostatne tak moze akurat vyzerat.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Pokud u turbodieselu vydrží turbo v pohodě 200 tkm, potom nevím,proč by nízkotlaké turbo u benzínu nemělo vydržet víc. Navíc, dá se repasovat, nemusíš brát nové...
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
No v obecné rovině má asi dieselové turbo lepší předpoklady k delší životnosti, protože pracuje s nižší teplotou spalin, benzínové turbo pracuje s vyšší teplotou spalin. A vysoké teploty resp. cyklické přechody z vysoké teploty na nízkou jsou hlavní konstrukční problém jakéhokoliv turba. Třeba Mercedes uvádí teplotu spalin na vstupu dieselového turba maximálně 850 stupňů a u benzínového maximálně 1050 stupňů a to už je z hlediska vlastností materiálů používaných na konstrukci a systémů chlazení turba docela zásadní rozdíl.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Je to vlastně offtopic, ale pořizoval jsem k Priusům před lety Lexus LS a řešil jsem jestli LS460 s běžným motorem, nebo LS600h s hybridním systémem.
Hybridní Priusy mi ve firmě stále skvěle slouží, tak jsem logicky tíhnul k LS600h. Po přečtení zkušeností ve světě se drtivá většina lidí od Toyoty i Lexusu, nebo přímo majitelé přiklonili k běžnému LS460 bez hybridu s 8st automatem.
1. důvod byl dlouhé cesty a dálnice, kde hybrid ztrácí smysl
2. důvod, že LS600h je +- o 300kg těžší, takže propočet kw vs. kg se smazává (LS600h je čtyřkolka s hybridem, proto vyšší váha)
... 3 za dalších pět let, až bude LS500h, bude vše posunuto opět mílovými kroky vpřed a tam pořídím rozhodně už hybrid.
Snad jsem zestárnul, snad už hledám ticho a pohodlí, ale z Lexusu se mi nechce vystupovat, i když je ve spoustě věcí nedokonalý, je úžasný.
Převodovka Priusu II. je pod plynem uječená, to je pravda. U Priusu III. je to mnohem, mnohem lepší + je tam tlačítko PWR a umí delší dojezd na baterie, ale problém vidím v tom, že se tyto auta srovnávají s jinými. Stejně jako Lexus IS, nikdo jsme v tom nejeli, tak si těžko uděláme názor na převodovku. Mají za sebou spoustu zkušeností, tak myslím, že to bude skvělé... bohužel pro mnohé finančně nedosažitelné.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
S tou poslední větou... No, já jsem měl tu čest tady osobně poznat několik diskutujících a mám z toho dojem, že tito lidé by si mohli koupit i několik kusů nových Lexusů, aniž by to významně pocítili na svých financích. Spíše si myslím, že o Lexus prostě nezavadí / nemají o něj zájem.
Já jsem velký fanoušek této značky, líbí se mi jejich touha po dokonalosti a pečlivost ve zpracování (stejné vlastnosti se mi líbí u Audi, i když po nějakém divném přelomu alá Q5 výroba v Mexiku a horší detaily v interiéru mám obavu, jak dlouho budu jejich fanouškem). Problém je, že když jsem v 2012 hledal nové kombi pro rodinu (dva velké kočárky a časté cesty plně naloženi), tak jsem u Lexusu našel jen sedany.
Hybridní ústrojí Lexusu a potažmo Toyoty je fajn, mají to léty prověřené, ale nepadejme z toho na ústa, ostatní výrobci je nejen dohnali, ale mám pocit, že i předehnali. Psal jsem nový blog o 330e, kterou mám od března doma. Je tam vidět, jak například BMW přemýšlí a kolik věcí hybridní ústrojí dovolí.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
K poslednímu odstavci. Toyota už má taky ve svých modelech plug in hybrid, tak by se spíš mělo srovnávat s ní než hybridem od Lexusu. Ano, jízdně jsou ostatní výrobci jinde, protože převážně kombinují hybrid s turbomotorem.
Pro mě má plug in hybrid jednu obrovskou nevýhodu a to nabíjení přes kabel. Ne že bych neměl garáž, ale je to prostě nepohodlný. Vím, že to není nic hroznýho, ale mobil taky radši nabíjím bezdrátově. Až tato vymoženost bude i u aut, tak žádný problém :-)
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Ja som tiez majitel a fanusik znacky Lexusu. V poslednej dobe, napriek tomu, ze svoje auta milujem, ma smerovanie Lexusu doslova s...e :/
Ako som uviedol uz pred tym, tuzba po dokonalosti a uzasnemu spracovaniu tu je, ale je to cele akosi podkopavane vedenim. Neviem, ci je to myslenim managementu, alebo japonskou efektivitou a snahou byt "green" za kazdu cenu.
Kym to, ze navigaciu musis po kazdom nastartovani odsuhlasovat kvoli blbym Americanom, je usmevne. Ale cakat na nove modely od 6-7 rokov, u LS dokonca 11, to uz nastve. Rovnako tak ustup od kvalitnych a adekvatne vykonnych motorov, ktore su nahradene priskrtenymi turbami. Sice najdes v kazdom modely nieco nove, co cloveku cestu sprijemni (Nanoe technologia je sice blbinka, ale zboznujem to). Rovnako tak som dodnes nepochopil, preco technologie pouzivane v LS neprisli aj do nizsich modelov. Samoparkovanie ma len LS, monitoring vodica detto. V GS zrusil Night View a dalo by sa pokracovat. A to, ze Lexus dovolil ESku kanibalizovat GSko az do takej miery, ze sa uvazuje o zruseni GSka, je len ceresnicka na torte.
V portfoliu je jasno. Drzia sa sedanov a trendov v US. Takze pribudne dalsie SUV pod NX (UX) a 7 miestne RX. Podla poslednych sprav to je priorita, takze nova generacia IS, GS je zastavena. CT skonci bez nastupcu.
Milujem Lexus, ale v poslednej dobe som z neho fakt smutny :-(
K tomu 330e. Fajn blog, palec hore. Vazne. Ale na obhajobu Lexusu len uvediem, ze full hybrid a plugin hybrid nie je to iste a tazko sa to porovnava. No uznavam, ze plugin je do istej miery vyhodnejsi (zavisi to od podmienok vyuzitia). Som zvedavy na novu generaci hybridu v LC/LS.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Ja som siel do LS600h a tam AWD ma zmysel. To auto ma uz fakt vahu, ale i vykon. Na snehu sa s tou vahou fakt citim bezpecnejsie, vratane rozjazdu. Zaroven, ked tomu sliapnes na krk, vdaka distribucii sily na vsetky styri kolesa nebudes citit to zarazenie do sedaciek tak vyrazne. Je to o pohodli...
S IS300h som jazdil a jeho filozofia je ako u Priusu. Rozvazna a predvidava jazda. Ak na tom budes jazdit ako s -F modelom, tak sa CVT bude iritujuco ozyvat. V opacnom pripade tam bude ticho a pohoda. Na to je to stavane primarne. Mnoho ludi si mysli, ze to ani poriadne "nejede", co ale nie je pravda. Ono to jede, ale z principu fungovania CVT je to uplne iny pocit.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Životnosť a spoľahlivosť je reálny parameter. Ktorý robí predaje v oblastiach kde nie je všade na skok ako v EU. D3 ma hybrid ako doplnok ktorého sa predáva na kusy. Toyota predáva na milióny.
Plug in hybrid vznikol hlavne kôli fleetovým emisiám a v mnohých krajinách môžu isť zvýhodnenia na takéto auto do tisícov EUR ročne. Viď Škandinávia. A reálna spotreba je oveľa viac závislá od spôsobu používania.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Neujel. Resp. inak. To, co je v tomto IS 300h, je stara verzia. Novy Prius a nove LS/LC uz maju dalsiu generaciu, ktora hybrid posuva zase o kus dalej. V neposlednom rade Toyota tvrdosijne odmieta plugin hybrid. Ked som po tom patral, ze preco, tak som narazil na argument, ze pridana hodnota medzi hybridom a plugin-hybridom nie je tak velka, aby sa to oplatilo. Realna spotreba 300h a 330e dava priblizne rovnake hodnoty, takze je tu otazka, kto je vlastne efektivnejsi a ci ma zmysel so sebou brat o to viac bateriek.
Myslim, ze porovnavas neporovnatelne, pretoze Lexus pouziva atmo a CVT (ktore bude od dalsich generacii podla vsetkeho nahradene inou prevodovkou, lebo je skratka do Lexusu nevhodne) a BMW turbo motor.
Mam 600h a na 450h a 300h dost odjazdene. Ako dopredu, tak dozadu a mozem s istotou prehlasit, ze ak naozaj vies jazdit hybridne, nepotrebujes plug-in. V 300h nemam potrebu sa pretekat, pretoze na to to auto nebolo stavane. Od toho je tu je tu 450h. 600h je na to uz prilis tazke a plne paranoidnej elektroniky.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Proč neporovnatelné? CVT by mělo smazat slabinu atmosférického motoru. Problém je projev CVT. V GS450h to funguje, protože tam má motor dostatečné rezervy. U IS, jakožto zástupce střední třídy, by člověk čekal ještě víc talentu, ne méně. Tuplem pak u RC. Tenhle systém v tomhle směru zklame. Že to tak chtěli, na tom nic nezmění.
Osobně také nejsem za plug-in hybridy. Jednak jde o cenu a pak také o hmotnost. Je fajn mít tu možnost jet městem na elektřinu, ale nejsem ochoten za to moc zaplatit. U hybridu mi jde o to, aby fungoval jako hybrid, tedy rekuperoval a šetřil palivo. Chápu, že to dává smysl někomu, kdo jezdí často po městě, nevadí mu nabíjet a má tu možnost. Realita podle mne spíš je, že si to lidé koupí kvůli daním a nějakým jiným benefitům a na nabíjení prdí. Možná se to časem změní. Plug-iny jsou v první řadě výsledek legislativy, tedy způsobu výpočtu spotřeby.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
No, CVT v IS300h je a la Prius so vstekymi vyhodami i nevyhodami. Staci na to sliapnut a clovek pochopi :-) GS450h ma ale, ak sa nemylim inu prevodovku, nez 300h. Myslim, ze aj z dovodu vykonu. Tento system Lexus recykluje a suhlasim. Lexus ma mat na viac, nez Toyota.
S tym druhym odstavcom jednoznacne suhlasim. Sice s full hybridom nejazdim za nula, ale nestazujem sa :-)
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Má ji z důvodu efektivity při vyšších rychlostech, pokud vím. Z principu její funkce jde část výkonu mechanickou cestou a část elektrickou. Ta elektrická má větší ztráty. Jednoduše řečeno, změnou převodu změní rozdělení. Ve vyšších rychlostech tak mohou mít vyšší podíl té mechanické. Možná to ovlivní i maximální rychlost, GS je myslím omezené na tradičnějších 250.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Až bude IS300h v příští generaci o tolik vylepšen, jak píšeš, pak nebude důvod jej hanět, v této verzi je k tomu důvodů x.
Že nevidíš ty nebo někdo jiný smysl v plug-inu je vaše věc, z logiky věci, pokud vozím pod kapotou dva pohony, pak tedy jestli něco smysl dává, tak jejich max. využití, tedy to, že budu moct jet také čistě na elektřinu. V případě způsobu používání těchto aut určitě spousta lidí možnost používat hybrid čistě jako elektroauto využije více, než nějakou teoretickou úsporu paliva hybridu v mix spotřebě, kde mu natluče kdejaký dýzl.
Ona to pochopí i Toyota a v budoucnu bude dělat jenom plug-in hybridy, jsem docela zvědav, kam se pak argumentačně posuneš. Řekl bych, že to bude podobná story, jako když fanoušci hondy přísahali v době nástupu malých turbomotorů na velkou atmosféru a dnes už si to raději nepamatují.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
OK :-)
V pohlade na plug-in suhlasim s _MT_ vyssie. Je to len o tom, ze si priplatis za viac bateriek. Sice s full hybridom nejazdim za nula, ale priemerne nie je problem dostat sa na rovnaku uroven. Viem, ze Spritmonitor nie je uplne to spravne na argumentaciu, no dava mi za pravdu. A s IS300h dokazes jazdit so spotrebou dieselu. Na to to aj bolo cielene - [odkaz]
Uprimne, som osobne zvedavy, ako sa Toyota zachova. Pretoze Lexus tvrdi rezolutne nie plug-in hybridom a nepochybne pojde cestou vodika. To sa uz v LS vyvija. Co sa tyka Toyoty, ma Prius Prime, aby tu technologiu mal, ak by nahodou. Na druhu stranu, uz teraz dokaze splnat emisne limity daleko dopredu aj bez plugin hybridu, takze je velmi pravdepodobne, ze tuto technologiu preskoci.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Tohle je specifikum EU (nezkoumal jsem detaily kolem regulace průměrné spotřeby v USA) a Lexus tu má malé prodeje, navíc je tu Toyota s předpokládám převážně menšími modely a slušným podílem hybridů. Takže je to asi tolik pálit nebude. Evropské automobilky jsou v jiné pozici.
Re: Lexus IS 300h – Dává hybridní sportovec smysl?
Ten systém je úplně jiný. Hardware dodává myslím ZF a díky té odlišnosti by byl problém upotřebit software. Ford si myslím koupil licenci od Toyoty, ale Ford používal stejný druh převodovky jako Toyota.
223Kw? Neřekl bych, že elektromotor a benzinový motor dokáží souběžně běžet na plno? Nebo snad ano? Proto to nelze jednoduše sečíst a výkon je v článku 164 KW kombinovaně. Ale pokud se mýlím, opravte mne...
Přiznám se, že jsem jeho odkazy moc neotevíral, třeba když se mi asi 20x snažil vecpat 20let hybridů u Toyoty a chtěl k tomu mé fundované vyjádření, ale tohle jsem otevřel, protože Rasťo je dobrý novinář. Vesměs to auto chválí, ale ten konec, na ten Sakra asi nekouká, to máš jako když jsem byl malej a koukal na horor a vypínal ty nejhorší scény >:D >:D
Jo, je to vtipný. Já napsal, že IS200 je na ten výkon spíš pomalý. On napíše "to bys nepochopil" a dá odkaz na Chválu, který tvrdí: že je to na ty koně spíš pomalý. Prostě Hammunasakra jak vyšitej. >:D
Vím, že píšu to, co sám víš, ale nemohl jsem odolat. To je prostě kouzelný!
Tak pokud věříš videu, tak tachometrových 110 km/h je tam za 9 sec. A tachometrových 110 bude reálných 100, takže jsme plus mínus desetina na naměřených 8,9.
Vedle vidím auto s mínus 30kW a zrychlením 8,1.
300h by měl být podle výkonu spalovacího i el. motoru dynamicky poblíž 300e, ovšem je poněkud opodál, jak dynamikou, tak spotřebou.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Na 110 km/h (ale tolik ochylka určitě nebude) je v 8. sekundě s tím, že akcelerace nezažala úplně na záčátku videa. Z toho usuzuji, že blíž to má těm 7 sekundám.
Nezapoměň ale hlavně, že vedle vidíš video se skoro 400 kg lehčím autem.
To jistě, ovšem touto logikou lze lehko dojít k závěru, že ne každý potřebuje sprintovat z 0 na 100 za 9 sekund a takový Logan vlastně bohatě vyhoví a všechno co je dynamičtější, tak je vlastně zbytečné. Ty tu možnost máš, nevyužíváš jí a přesto jsi tuto možnost při nákupu evidentně "potřeboval". :-)
Záleží jaké má kdo nároky. Pro jednoho je ideální 5 sekund, pro druhého 8 a třetímu stačí 13. Já využívám výkonu motoru jinak, sprintování mě nebere :-)
I tak... nevidím důvod, proč by to mělo být z podstaty věci absurdní. Elektro má taky svoje výhody, holt za to platíš váhou (což je v této disciplíně tvrdá měna)... ale jsem přesvědčený, že to klidně fungovat může, a nejen v hypersport kategorii (kde už je to málem norma).
Buď máte špatnou cenu vy, nebo si firma vyrábějící produkty za miliony neumí najmout někoho, kdo se jim postará o stránky.
Protože v konfigurátoru mají u IS 300h Executive cenu 1,099mil.
[odkaz]
A když jsme u té neschopnosti najmout si někoho, kdo se stará o stránky - opět mi v testu po kliknutí na druhou stránku druhá stránka sice naskočí, ale po pár sekundách hop - a zase je zpátky ta první.
Vycházel jsem z ceníku, který mně byl dán přímo z automobilu, který je ostatně zveřejněn i na stránkách Lexusu. Konfigurátor mají podle všeho bez oné akční nabídky.
Nevidím důvod koukat po tomto hybridním lexusu, když si můžete koupit BMW 330e. Pojížďky do práce a na nákup zvládnete čiště na elektřinu bez startování motoru (dojezd normálním stylem je mám dojem kolem 40 km) a delší cesty pojedete normálně na benzín. Dle mého názoru musí mít správně používaný plug-in hybrid mnohem nižší spotřebu než obyčejný hybrid.
Z praxe s hybridom Ti mozem zarucit, ze "nákup zvládnete čiště na elektřinu bez startování motoru" nie je absolutne pravda. Ze Ti motor naskoci zopar krat pri jazde, je skratka fakt. On sa totiz musi zahriat na prevadzkovu teplotu. Inak sa totiz moze stat, ze baterky sa vybiju a Ty by si vytal studenemu motoru. Nikde, ani v BMW, nie su tak blbi, aby tomuto nezamedzili.
Myslím, že nemáš pravdu, v 300e je u voliče tlačítko e-Drive, kterým zvolíš čistě el. režim pokud ti stačí dynamika 65kW elektromotoru, což na ten nákup asi stačí a vzdálenost není větší než 25-30 km, dál na nákupy asi nikdo nejezdí, tak jej skutečně odjedeš na elektřinu (pokud je auto nabité ze zásuvky).
Kdyby to čistě elektrický režim nemělo, tak by to vlastně ani nemohlo spadat do kategorie EV a nemohlo čerpat všechna daňová zvýhodnění etc. Plug-in je založený na tom, že po městě odjede na elektřinu a nesmrdí, což by při okamžitém startu spal. motoru nesplňoval. Navíc nějaké ohřívání motoru je celkem blbost, při dlouhé jízdě je přeci jedno jestli se motor začne ohřívat hned po vytažení z garáže nebo až po 35 km jízdy a navíc pokud vím, že jedu dálku a hned pojedu kotel, tak si při startu nenavolím el. režim ale nějaký smíšený nebo klidně sportovní. A v případě, že jízda není delší než těch 35 km a je jenom po městě tak by se jenom motor zbytečně ohřál a zase nechal bez užitku zchladit takže by se jenom snižovala jeho životnost.
K tomu poslednímu. To je přesně ten důvod. My to máme s manželkou a dětmi úplně přesně. Věčné poskakování. Odvezu malou do školky a na zpáteční cestě se po 500 metrech rychle zastavím na poště. Pak jede manželka nakoupit, všechno to by spalovacímu studenému motoru třeba v M3 rozhodně nesvědčilo. Toto auto je pro účely pohybu po městě naprosto ideální.
Ano, o nějakém 330e (zatím bohužel nenabízí v kombajnu) nebo Passatu GTE Variant také uvažuji, asi počkám až ceny jednoho nebo druhého půjdou někam k mega, ale jinak to vidím jako zcela ideální povoz pro mé potřeby. Do práce to mám přes Prahu 10 km tam a 10 zpět a navíc doma i v práci parkuji v garážích kde není žádný problém auto vrazit do zásuvky, pojížďky po nákupech, děti po školách a kroužcích a cca jednou za dva týdny služebka do Vídně nebo Mnichova a přes víkend nějaké výlety. Na popojíždění čistá elektřina, na služebku nebo na výlet plnohodnotné auto s neomezeným dojezdem a solidní dynamikou. Zcela ideální režim pro spalovací motor, krátké postrky a časté startování na sebe vezme el. motor a spalovák si odkroutí dlouhé štreky které mu škodí daleko méně než poskakování se studeným motorem po městě.
To je prave rozdiel medzi hybridom a plugin hybridom. Isteze aj hybrid ma EV mod, akurat kratsi. Ale mne motor naskakuje nielen z dovodu dobijania, ale aj preto, aby som mu nevytal za studena. V zime napriklad startuje vzdy na motor.
Sice sa spoliehas na 35 km a uznavam, ze je to dostatocne dlha trasa na to, aby si bol v pohode. Ale myslim, ze stav baterie sa odvija aj od pocasia, resp. teploty. Takze 35 nemusi byt vzdy 35. Osobne mam 600h a zivotnost sa mi neznizuje. Ale fakt je, ze na tom motore sa nema velmi co pokazit.
Ten dojezd je různý. 40km lze dosáhnout pouze za naprosto optimálních podmínek, které se moc neslučují s běžným provozem.
30 a více kilometrů lze ujet s velmi lehkou nohou na pedálu a minimem kopců.
Pokud jezdíš běžnou jízdou a nedíváš se na kWh, pak auto ujede cca 25-28km.
V dešti, se zapnutou klimou a čtyřmi lidmi na palubě to může být i pod dvacet.
No dobře, tak v zimě je to třeba jenom 15 km. Jedu po městě navolím E a neodhadnu to, takže trasa má místo 15 km třeba 17 km. Takže drandím na elektřinu a po 15 km se zapojí spal. motor a zbytek cesty mi pomůže. Jaký je rozdíl, kdyby spal. motor preventivně startoval a pomáhal hned po výjezdu? Naskočit musí jednou a ohřát se musí také jenom jednou v obou případech (a pokud jsem čuňátko a nesleduji teplotu tak mu ublížím hned po startu stejně jako po 15 km). A když v prvním případě trasu odhadnu dobře a EV mod mi vystačí, tak jsem ušetřil zbytečné startování spalováku. Nicméně nemám ani tak obavy o životnost spalováku, jako o zbytečnou spotřebu paliva studeného motoru, kterou mohu nahradit elektřinou ze zásuvky.
Ne, nemáš pravdu. Já vždy nastartuji a dám tlačítko MAX eDrive a EcoPro. A pak už jen elektricky. Spalovací motor se připojil myslím minulý týden ve středu, od té doby jezdím jen na elektromotor...
On i je. Ale vzhledem k tomu velkému dojezdu nemá moc smysl aplikovat stejnou strategii jako u klasického full hybridu, kde je start motoru prakticky nevyhnutelný a dojde k němu brzy (leda bys jen auto přeparkovával). Je možné, že používají nějaké triky, aby motoru odlehčili, ale je to spíš na tobě, abys ho šetřil. Jen pohled na teploty napoví.
vseky lexusy su uzasne... a zmysel aj tento urcite dava... rozhodne vacsi ako nejaka dizlova 3ka v M pakete .. zlaty lexus .. takto nejako sa robi ta ozaj skutocna premia.. chlapci z D3 ucte sa co je to vynimocnost a neokukany styl a maximalna charizma .. lebo vy tieto veci na svojich dizlovych firemnych masovkach uz davno davno nemate ... lexus :yes:
lebo je to najpredavanejsia motorizacia v nemeckej mnichovskej premii ktora zaroven tiez hra na spotrebu aj ked navonok sa snazi byt sportova za kazdu cenu...
Vidím to tak, že kolem hybridů koluje strašně moc informačního chaosu. Když se podíváte na testy na Primě, tak se není čemu divit. Poskakující moderátoři dělají spíše show, než aby věcně informovali. Já osobně jsem si nakonfiguroval do výroby BMW 330e, jako ideálního společníka do města i na delší cesty. Přebíral jsem ho 1.3. a jelikož ještě nemáme SQ7 (čekací doby až 7 měsíců), jezdím s ním i své dálkové trasy za zákazníky. Sepsal jsem chování po 5200 kilometrech do blogu plus na mém YT kanálu "akcelerace videoblogy" jsou další videa. Dynamicky toto auto odpovídá modelu 330d, jak je vidět z tohoto videa: [odkaz]
A 300h v Fsport paketu vazne nerozumim. Ve verzi Luxury to smysl pro klidnejsi povahy mit muze, ale jinak?
3. generace ISka je vyborna z hlediska podvozku, ale smysl ma spise benzin.
Vazne jsem rad, ze jsem stihl jeste tu V6.
Zadavani adresy do navigace bez touchscreenu je pruser vsude. U Lexe navic vyzaduje zadani s diakritikou! Nicmene mohu rici, ze zde to celkem slusne resi hlasove ovladani. Rucne jsem zadal adresu v aute 1x.. nez jsem se to naucil resit. Delsi trasy planuji doma, takze to poslu do auta vzduchem (pres lexus portal), zbytek zadavam hlasem.
Vybava auta je slusna, funkci to ma mnoho, ale UI neni sladene. Nicmene po prvnim tydnu to clovek uz neresi.