Lexus IS F-Sport - Chybějící článek

Lexus IS F-Sport - Chybějící článek

 
 

Také vám přijde rozdíl mezi klasickými verzemi Lexusu IS a jeho sportovní verzí IS F příliš velký? V tom případě by vás mohl potěšit paket F-Sport, jenž se snaží tuhle mezeru zaplnit. Jak úspěšně?

Lexus má pro Evropu dost zeštíhlenou nabídku modelů i verzí, což platí i pro (stále ještě) základní model IS. Zatímco ve zbytku světa si ho můžete koupit nejen s „naším“ V6 2.5 a jako IS F s pětilitrovým V8, ale i se třiapůllitrovým šestiválcem. U nás tato možnost není, takže se zdá být skladba motorizací tak trochu ode zdi ke zdi. Posun správným směrem by ale mohla představovat verze F-Sport, která by do modelové škály dvaapůllitru měla přinést jistý sportovní náboj.

Při pohledu do papírové specifikace F-Sport prozrazuje, že máme počítat se sedadlyvolantem z divokého IS F, s osmnáctipalcovými koly, obutými do pneumatik 255/40, hliníkovými pedálylištou na víku kufru. A s tím nejpodstatnějším - sportovním podvozkem. A to už vypadá jako dobrý důvod, vzít si tohle auto do redakčního testu, co říkáte? A navíc můžeme hned v úvodu prozradit, že vůz působí dojmem, že nejde o jediné změny...

obrázek [555 x 277]  

Více, než se zdá

Nemusíme ani absolvovat stovky kilometrů na řidičsky náročných silnicích, stačí pár zatáček na to, abychom cítili, že je tohle auto modifikované komplexněji, než prozrazuje ceník. Řízení si zachovalo obstojnou přesnost (ale i zoufale malou strmost a odtažitý projev) toho výchozího, mírně však ztuhlo, takže máme lepší pocit kontroly nad autem.

Zrychlení reakcí šestistupňového automatu (v rámci faceliftu) už jsme chválili v testu kabrioletu Lexus IS 250C, tady je ale elektronika ještě o chloupek rychlejší a jakmile dojde k přeřazení, ručka otáčkoměru rychle padá dolů, jako je tomu u dvouspojkových převodovek, což umocňuje dojem, že sedíme v opravdovém sportovním autě.

Spokojenost panuje také s výrazně profilovanými sedadly (taktéž z modelu IS F), která poskytují jak dobrou oporu, tak slušný komfort.

Sportovní sedan

Poslední díl skládačky představuje podvozek, zkombinovaný s 18" koly. Lexus IS F-Sport téměř eliminoval náklony v zatáčkách, což zase o kus zlepšilo ovladatelnost japonského sedanu, a přestože to už bude znít jako klišé, nestalo se tak nijak výrazně na úkor jízdního komfortu. Tedy jízdního komfortu, jak mu rozumíme u sportovně laděných aut. Lexus důsledněji kopíruje povrch vozovky a dobře se vyrovnává s méně výraznými nerovnostmi, pouze velké nerovnosti se projeví tupým rázem. Výsledkem je větší jistota řidiče i stroje samotného při ostřejší jízdě, která se vyznačuje neutrálním chováním s minimem nedotáčivosti, výjimkou naopak nejsou při ostřejším jízdním stylu ani přetáčivé choutky. Tohle zahrávání si ale může být trošku zrádné, protože IS F-Sport je po překročení meze adheze docela kousavý a při jeho krocení pak přijdou určitě vhod odvětrávaná sedadla.

obrázek [300 x 236] Naše podezření o větším, než přiznaném rozsahu úprav (které je ovšem stále ještě zanedbatelné ve srovnání s tím, co lze dokoupit do IS v rámci programu F-Sport v Americe) víceméně potvrdila i naše novinářská spojka z Lexusu, ani ta ale nedokázala přesvědčivě vysvětlit, proč výrobce podrobněji nerozvádí rozsah provedených úprav, když celý komplet, připomínající konkurenční S a M pakety, funguje opravdu slušně...

Pak tu jsou ovšem i známé bolístky i silné stránky této japonské prémiovky. Tou největší je vysoký posaz a s ním související výrazný sklon volantu, jenž s označením Sport moc nekoresponduje. Ne každého také nadchne sportovní stísněnost kabiny, připomínající spíš auto o dvě kategorie menší. Pochválit naopak musíme šestiválcový dvaapůllitr, jeho 153 kW je na tento typ auta příjemná porce, netrpí nedostatkem výkonu a logicky není ani zbytečně divoký. Rozhodně neškodí ani jeho záliba ve vyšších otáčkách, byť v těch nižších může někdo vnímat rozpačitě omezenou pružnost auta.

Vítané zpestření

Prostě a jednoduše - pokud chcete Lexus IS a vrcholná verze F je už na vás prostě moc, pak rozhodně mohu doporučit provedení F-Sport, které autu dodalo potřebnou "šťávu". O bohaté standardní výbavě nemluvě, i když cena převyšující 1,1 milionu korun rozhodně nebude pro každého.

obrázek [555 x 272]  

První cena vozu829.000,- Kč (IS 220d, 130 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací949.000,- Kč (IS 250, 153 kW)
Základní cena testovaného vozu1.104.000,- Kč (IS 250 F-Sport, 153 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.299.000,- Kč (IS 220 F-Sport, 153 kW)

Plusy

  • Tichý a kultivovaný motor
  • Výborné odhlučnění interiéru
  • Dobré tlumení rázů od kol
  • Rychlé řazení automatu
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Oproti ostatním verzím tužší řízení

Minusy

  • Stísněný interiér
  • Vysoký posaz za volantem
  • Sklon volantu
  • Malý vstup do zavazadlového prostoru i zavazadlový prostor
Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS F-Sport

Cena v základní výbavě: 1 104 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 299 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, TRC, VSC (řízení stability vozidla), BA (brzdový asistent), čelní airbag řidiče s dvoufázovým systémem, dvoukomorový čelní airbag předního spolujezdce s dvoufázovým systémem (vypínatelný), boční airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, přední a zadní hlavové airbagy, kolenní airbagy řidiče a předního spolujezdce, alarm s dvojitým zámkem dveří Double Lock, systém na ochranu krční páteře (u předních sedadel), uchycení dětské sedačky ISOFIX s horním upevňovacím bodem (2x vzadu), přední mlhovky zabudované v nárazníku, systém bezklíčového nastupování a startování Smart Entry and Start, upínací kroužky pro zajištění zavazadel v zavazadlovém prostoru, sportovní odpružení, 18“ kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/40 R18 vpředu a 255/40 R18 vzadu, paket F-Sport (maska chladiče a zadní spoiler), brzdová a zadní světla z diod, systém osvětlení vstupu pomocí diod, vnější zpětné zrcátko elektricky ovládané a sklopné, vyhřívané, s vypínací automatikou, se změnou polohy při zařazení zpětného chodu, s povrchem odpuzujícím vodu, přední boční okna s povrchem odpuzujícím vodu, vrstvené bezpečnostní čelní sklo, anténa zabudovaná do zadního skla, 6stupňová manuální převodovka, sportovní sedadla, černé čalounění střechy, tempomat, audiosystém: tuner FM/AM s RDS, měnič na 6 disků, konektor pro přenosné audiozařízení, 13 reproduktorů, automatická klimatizace: oddělené ovládání pro řidiče a spolujezdce, aktivní pylový filtr, přepínání uzavřeného oběhu vzduchu a přívodu čerstvého vzduchu (manuálně), volant: tříramenný ve sportovním designu, nastavitelný ve dvou osách, potažený kůží, s vestaveným ovládáním audiosystému a multifunkčního displeje, se sloupkem řízení absorbujícím energii nárazu, palubní počítač, multifunkční informační displej ukazatelem venkovní teploty, dojezdu, průměrné spotřeby, průměrné spotřeby od posledního tankování, okamžité spotřeby, průměrné rychlosti a ukazatelem zařazení jízdního stupně pro automatickou převodovku, ukazatel vnější teploty, startovací tlačítko systému "Smart Entry and Start", optitronové přístroje, elektrický posilovač řízení, elektricky ovládaná okna, středová konzola s vestavenou odkládací přihrádkou, s 12V zásuvkou, se zásuvkou pro připojení externího přehrávače, střední loketní operka, sluneční clony s osvětlenými kosmetickými zrcátky, parkovací asistent – senzory vpředu a vzadu, Bi-xenonové přední světlomety s výsuvnými ostřikovači, I-AFS (adaptivní přední světlomety), dešťový senzor, samostmívací vnitrní zpětné zrcátko, samostmívací vnější zpětná zrcátka, elektricky nastavitelný volant ve dvou osách (výškově a podélně)

Výbava testovaného vozu:metalický lak (20.000,-), Paket Navigační systém (7" dotyková obrazovka, navigační systém DVD s dynamickou navigací (DRG), připojení mobilního telefonu pomocí Bluetooth s ovládáním na volantu, audiosystém Mark Levinson se 14 reproduktory, přehrávač na 6 disku DVD s digitálním prostorovým zvukem 5.1, parkovací kamera, hlasové ovládání (navigace-audiosystém-klimatizace-telefon) – (90.000,-), adaptivní tempomat a přednárazový bezpečnostní systém (85 000,-)

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

Moravský peněžní ústav se zbavuje domů v centru Prahy. Čeká změnu na banku Moravský peněžní ústav se zbavuje domů v centru Prahy. Čeká změnu na banku

Očekávaná přeměna na banku vede záložnu ze Zlína k…

Trumpovo vítezství. Americký Senát se vyslovil pro zrušení zdravotní péče Obamacare Trumpovo vítezství. Americký Senát se vyslovil pro zrušení zdravotní péče Obamacare

Senát Spojených států dnes nejtěsnějším poměrem hlasů…

Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech Glosa Martina Čabana: Ústava a sajrajt v kamnech

Ústavní soud rozhodl, další debaty už jsou čistě…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS F-Sport
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2500
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 153 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 252 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 6.9 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 398 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1570 / 485
Rozměr pneu:255/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4585
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 400
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Lexus IS F-Sport
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 5
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Lexus: Dvoulitrový turbomotor z NX 200t také pro model IS (+ video) Lexus: Dvoulitrový turbomotor z NX 200t také pro model IS (+ video)

Lexus NX přinesl řadu novinek. Jednou z nich je i první…

Spy Photos: Lexus IS 2014 dostane hybrid místo turbodieselu Spy Photos: Lexus IS 2014 dostane hybrid místo turbodieselu

Lexus v Belgii testuje třetí generaci modelu IS, který…

 



 
Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Toyota Sera (1990-1995): Říkalo se jí motýlek, ale zapadla... Proč?

Včera

Toyota proslula svými menšími sportovními vozy. Kupé Sera se ovšem na rozdíl od Celicy a MR2 mimo Japonsko prakticky nedostalo a zůstalo zapomenuto...




Blesk.cz

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

Liduprázdné dálnice, propaganda a záchod na povel. Tak se cestuje v KLDR

Liduprázdné dálnice, propaganda a záchod na povel.…

Země duchů. Tak se jeví Severní Korea hrstce cestovatelů, kteří se odváží do země zavítat a dostanou se i mimo…

 

iSport.cz

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i Hadamczikovi vnuci

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i…

Tři z největších českých talentů ročníku 2000 a 2001 odcházejí ze Sparty do rakouského Salcburku, který bude od…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení fanoušci na Muzeum madame Tussauds

Udělali jste z Beyoncé bělošku, stěžují si rozezlení…

Pobočka Muzea vozkových figurín madame Tussauds ve městě New York se po kritice fanoušků zpěvačky Beyoncé…