Lexus IS F-Sport - Chybějící článek

Lexus IS F-Sport - Chybějící článek

 
 

Také vám přijde rozdíl mezi klasickými verzemi Lexusu IS a jeho sportovní verzí IS F příliš velký? V tom případě by vás mohl potěšit paket F-Sport, jenž se snaží tuhle mezeru zaplnit. Jak úspěšně?

Lexus má pro Evropu dost zeštíhlenou nabídku modelů i verzí, což platí i pro (stále ještě) základní model IS. Zatímco ve zbytku světa si ho můžete koupit nejen s „naším“ V6 2.5 a jako IS F s pětilitrovým V8, ale i se třiapůllitrovým šestiválcem. U nás tato možnost není, takže se zdá být skladba motorizací tak trochu ode zdi ke zdi. Posun správným směrem by ale mohla představovat verze F-Sport, která by do modelové škály dvaapůllitru měla přinést jistý sportovní náboj.

Při pohledu do papírové specifikace F-Sport prozrazuje, že máme počítat se sedadlyvolantem z divokého IS F, s osmnáctipalcovými koly, obutými do pneumatik 255/40, hliníkovými pedálylištou na víku kufru. A s tím nejpodstatnějším - sportovním podvozkem. A to už vypadá jako dobrý důvod, vzít si tohle auto do redakčního testu, co říkáte? A navíc můžeme hned v úvodu prozradit, že vůz působí dojmem, že nejde o jediné změny...

obrázek [555 x 277]  

Více, než se zdá

Nemusíme ani absolvovat stovky kilometrů na řidičsky náročných silnicích, stačí pár zatáček na to, abychom cítili, že je tohle auto modifikované komplexněji, než prozrazuje ceník. Řízení si zachovalo obstojnou přesnost (ale i zoufale malou strmost a odtažitý projev) toho výchozího, mírně však ztuhlo, takže máme lepší pocit kontroly nad autem.

Zrychlení reakcí šestistupňového automatu (v rámci faceliftu) už jsme chválili v testu kabrioletu Lexus IS 250C, tady je ale elektronika ještě o chloupek rychlejší a jakmile dojde k přeřazení, ručka otáčkoměru rychle padá dolů, jako je tomu u dvouspojkových převodovek, což umocňuje dojem, že sedíme v opravdovém sportovním autě.

Spokojenost panuje také s výrazně profilovanými sedadly (taktéž z modelu IS F), která poskytují jak dobrou oporu, tak slušný komfort.

Sportovní sedan

Poslední díl skládačky představuje podvozek, zkombinovaný s 18" koly. Lexus IS F-Sport téměř eliminoval náklony v zatáčkách, což zase o kus zlepšilo ovladatelnost japonského sedanu, a přestože to už bude znít jako klišé, nestalo se tak nijak výrazně na úkor jízdního komfortu. Tedy jízdního komfortu, jak mu rozumíme u sportovně laděných aut. Lexus důsledněji kopíruje povrch vozovky a dobře se vyrovnává s méně výraznými nerovnostmi, pouze velké nerovnosti se projeví tupým rázem. Výsledkem je větší jistota řidiče i stroje samotného při ostřejší jízdě, která se vyznačuje neutrálním chováním s minimem nedotáčivosti, výjimkou naopak nejsou při ostřejším jízdním stylu ani přetáčivé choutky. Tohle zahrávání si ale může být trošku zrádné, protože IS F-Sport je po překročení meze adheze docela kousavý a při jeho krocení pak přijdou určitě vhod odvětrávaná sedadla.

obrázek [300 x 236] Naše podezření o větším, než přiznaném rozsahu úprav (které je ovšem stále ještě zanedbatelné ve srovnání s tím, co lze dokoupit do IS v rámci programu F-Sport v Americe) víceméně potvrdila i naše novinářská spojka z Lexusu, ani ta ale nedokázala přesvědčivě vysvětlit, proč výrobce podrobněji nerozvádí rozsah provedených úprav, když celý komplet, připomínající konkurenční S a M pakety, funguje opravdu slušně...

Pak tu jsou ovšem i známé bolístky i silné stránky této japonské prémiovky. Tou největší je vysoký posaz a s ním související výrazný sklon volantu, jenž s označením Sport moc nekoresponduje. Ne každého také nadchne sportovní stísněnost kabiny, připomínající spíš auto o dvě kategorie menší. Pochválit naopak musíme šestiválcový dvaapůllitr, jeho 153 kW je na tento typ auta příjemná porce, netrpí nedostatkem výkonu a logicky není ani zbytečně divoký. Rozhodně neškodí ani jeho záliba ve vyšších otáčkách, byť v těch nižších může někdo vnímat rozpačitě omezenou pružnost auta.

Vítané zpestření

Prostě a jednoduše - pokud chcete Lexus IS a vrcholná verze F je už na vás prostě moc, pak rozhodně mohu doporučit provedení F-Sport, které autu dodalo potřebnou "šťávu". O bohaté standardní výbavě nemluvě, i když cena převyšující 1,1 milionu korun rozhodně nebude pro každého.

obrázek [555 x 272]  

První cena vozu829.000,- Kč (IS 220d, 130 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací949.000,- Kč (IS 250, 153 kW)
Základní cena testovaného vozu1.104.000,- Kč (IS 250 F-Sport, 153 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.299.000,- Kč (IS 220 F-Sport, 153 kW)

Plusy

  • Tichý a kultivovaný motor
  • Výborné odhlučnění interiéru
  • Dobré tlumení rázů od kol
  • Rychlé řazení automatu
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Oproti ostatním verzím tužší řízení

Minusy

  • Stísněný interiér
  • Vysoký posaz za volantem
  • Sklon volantu
  • Malý vstup do zavazadlového prostoru i zavazadlový prostor
Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS F-Sport

Cena v základní výbavě: 1 104 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 299 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, TRC, VSC (řízení stability vozidla), BA (brzdový asistent), čelní airbag řidiče s dvoufázovým systémem, dvoukomorový čelní airbag předního spolujezdce s dvoufázovým systémem (vypínatelný), boční airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, přední a zadní hlavové airbagy, kolenní airbagy řidiče a předního spolujezdce, alarm s dvojitým zámkem dveří Double Lock, systém na ochranu krční páteře (u předních sedadel), uchycení dětské sedačky ISOFIX s horním upevňovacím bodem (2x vzadu), přední mlhovky zabudované v nárazníku, systém bezklíčového nastupování a startování Smart Entry and Start, upínací kroužky pro zajištění zavazadel v zavazadlovém prostoru, sportovní odpružení, 18“ kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/40 R18 vpředu a 255/40 R18 vzadu, paket F-Sport (maska chladiče a zadní spoiler), brzdová a zadní světla z diod, systém osvětlení vstupu pomocí diod, vnější zpětné zrcátko elektricky ovládané a sklopné, vyhřívané, s vypínací automatikou, se změnou polohy při zařazení zpětného chodu, s povrchem odpuzujícím vodu, přední boční okna s povrchem odpuzujícím vodu, vrstvené bezpečnostní čelní sklo, anténa zabudovaná do zadního skla, 6stupňová manuální převodovka, sportovní sedadla, černé čalounění střechy, tempomat, audiosystém: tuner FM/AM s RDS, měnič na 6 disků, konektor pro přenosné audiozařízení, 13 reproduktorů, automatická klimatizace: oddělené ovládání pro řidiče a spolujezdce, aktivní pylový filtr, přepínání uzavřeného oběhu vzduchu a přívodu čerstvého vzduchu (manuálně), volant: tříramenný ve sportovním designu, nastavitelný ve dvou osách, potažený kůží, s vestaveným ovládáním audiosystému a multifunkčního displeje, se sloupkem řízení absorbujícím energii nárazu, palubní počítač, multifunkční informační displej ukazatelem venkovní teploty, dojezdu, průměrné spotřeby, průměrné spotřeby od posledního tankování, okamžité spotřeby, průměrné rychlosti a ukazatelem zařazení jízdního stupně pro automatickou převodovku, ukazatel vnější teploty, startovací tlačítko systému "Smart Entry and Start", optitronové přístroje, elektrický posilovač řízení, elektricky ovládaná okna, středová konzola s vestavenou odkládací přihrádkou, s 12V zásuvkou, se zásuvkou pro připojení externího přehrávače, střední loketní operka, sluneční clony s osvětlenými kosmetickými zrcátky, parkovací asistent – senzory vpředu a vzadu, Bi-xenonové přední světlomety s výsuvnými ostřikovači, I-AFS (adaptivní přední světlomety), dešťový senzor, samostmívací vnitrní zpětné zrcátko, samostmívací vnější zpětná zrcátka, elektricky nastavitelný volant ve dvou osách (výškově a podélně)

Výbava testovaného vozu:metalický lak (20.000,-), Paket Navigační systém (7" dotyková obrazovka, navigační systém DVD s dynamickou navigací (DRG), připojení mobilního telefonu pomocí Bluetooth s ovládáním na volantu, audiosystém Mark Levinson se 14 reproduktory, přehrávač na 6 disku DVD s digitálním prostorovým zvukem 5.1, parkovací kamera, hlasové ovládání (navigace-audiosystém-klimatizace-telefon) – (90.000,-), adaptivní tempomat a přednárazový bezpečnostní systém (85 000,-)

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS F-Sport
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2500
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 153 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 252 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 6.9 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 398 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1570 / 485
Rozměr pneu:255/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4585
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 400
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Lexus IS F-Sport
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 5
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Lexus: Dvoulitrový turbomotor z NX 200t také pro model IS (+ video) Lexus: Dvoulitrový turbomotor z NX 200t také pro model IS (+ video)

Lexus NX přinesl řadu novinek. Jednou z nich je i první…

Spy Photos: Lexus IS 2014 dostane hybrid místo turbodieselu Spy Photos: Lexus IS 2014 dostane hybrid místo turbodieselu

Lexus v Belgii testuje třetí generaci modelu IS, který…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…