Test Auto.cz

Lexus LC 500 – Největší bomba roku!

20.12. 2017
Verdikt
 

Už jsem to napsal ve videu, které vyšlo před časem samostatně – tohle je suverénně největší pecka roku. A asi nejen toho letošního.

Docela přemýšlím, jestli se Lexus vlastně nespletl. Na frankfurtském autosalonu jsem na vlastní uši slyšel šéfa největší automobilky světa, jak smrtelně vážně mluvil o konci spalovacích motorů, definitivním nástupu elektřiny a autonomní jízdě. A Lexus? Luxusní divize Toyoty představuje sportovní kupé LC 500, trochu gran turismo, s pětilitrovým atmosférickým osmiválcem o výkonu 351 kW. Ještě tedy nabízí hybridní verzi 500h s výkonem soustavy 264 kW, ale to asi jen aby se neřeklo.

Lexus LC 500 jde snad proti všem automobilovým trendům z posledních let a já ho za to měl rád ještě před tím, než jsem se s nádherným japonským kupé svezl. A po týdnu za jeho volantem ho bezmezně miluju.

Jako koncept

Nejsem největší fanoušek extravagantního stylu Lexusu, v několika případech mi přijde vyloženě překombinovaný, prapodivně kosmický. Ale tohle, to je prostě neskutečná krása. Kdyby se červený lexus přesně takhle točil třeba v Ženevě a automobilka by o něm mluvila jako o konceptu, hned by mě napadlo, že se do sériové podoby nepochybně ještě hodně změní a hlavně umírní. Jenže ona je to sériovka! Se zapuštěnými klikami, miniaturními předními světlomety, které díky nejrůznějším designovým fičurám vypadají opravdu jak z jiného světa. A taky tak svítí. Soudě hlavně podle reakcí protijedoucích řidičů, ještě nikdy mě tolik kolegů neproblikávalo. Kdo jste červený lexus potkal, omlouvám se! Ale fakt to byly potkávačky.

Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé nás hodně překvapilo!

Interiér je trochu míň extrovertní než karoserie, v testované béžové kombinaci pak působí v prvé řadě nebetyčně luxusně. Strašně se mi líbily třeba výplně dveří s minimalistickou a jakoby přiznanou klikou. Byl to přesný opak té vnější, schované. Naprosto úchvatný je panel ovládání ventilace v hliníkovém designu nebo mohutné madlo oddělující prostor řidiče od spolujezdce. Trochu úlet jsou „uši“ trčící z kapličky pro přístroje (spíš displej…) – tím pravým volíte jízdní režimy, levým pak vypínáte stabilizaci. Asi nejdůležitější tlačítko v celém autě!

obrázek [600 x 366]  

A pak je na středovém panelu ještě ovládání infotainmentu… Tomu jsem se obsáhle věnoval už ve videu a asi se mi k tomu nechce moc vracet. Koneckonců, mrkněte na video, jaký je to opruz. I když mě pak jeden z našich diskutérů upozornil, že pro pohyb v menu nemusím touchpad „hladit“, ale že stačí držet prst v požadovaném směru, stejně jde jednoznačně o nejméně uživatelsky přívětivý systém světa. Touchpad je příšerně citlivý, hrozně špatně se odhaduje, jak moc tlačit na prst, abyste se jenom pohybovali, ale ještě neklikali. Kolikrát já se nechtěně posunul o kategorii výš.

Video

Ještě praktické minimum - Lexus mluví o konfiguraci 2+2, vzadu se ale sedět v podstatě nedá. Abyste se alespoň nějak vešli, musí se uskrovnit i pasažéři na předních sedačkách, jejich kooperace je nutná. Zavazadlový prostor sice neposkytuje ani dvě stě litrů (chybí mu tři), je ale překvapivě skladný a hezky využitelný. Holt, aby se Američanům vešel minimálně ten jeden golfový bag.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus LC 500

Cena v základní výbavě: 3 130 000 Kč Cena v testované výbavě: 3 168 000 Kč

Základní výbava:Adaptivní odpružení, zadní samosvorný diferenciál, dynamické řízení kol zadní nápravy, elektricky nastavitelné sedačky, elektrické nastavování volantu, vyhřívané a odvětrávané přední sedačky, parkovací kamera, audio Mark Levinson, čalounění stropu alcantarou, jednadvacetipalcová litá kola, výsuvný zadní spoiler, Bi-LED světlomety.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+38.000 Kč).

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
Technické údaje
Motor Lexus LC 500
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 351 / 7100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 540 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 270
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.4 / 8 / 11.5
Emise CO2:263
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 197 / -
Objem nádrže (l):82
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1935 / 440
Rozměr pneu:245/40 R21, 275/35 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4770
b) šířka (mm): 1920
c) výška (mm): 1345
d) rozvor (mm): 2870
e) rozchod vpředu (mm): 1630
f) rozchod vzadu (mm): 1635
 

Přidat názorDiskuse: Lexus LC 500 – Největší bomba roku!







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Proč má nejlepší auto roku nejdebilnější infotainment? Protože Lexus… Proč má nejlepší auto roku nejdebilnější infotainment? Protože Lexus…

Malá ochutnávka, co vás čeká příští týden. Test…

Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé nás hodně překvapilo! Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé nás hodně překvapilo!

U nového luxusního kupé od Lexusu máme po pár kilometrech…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…