Docela přemýšlím, jestli se Lexus vlastně nespletl. Na frankfurtském autosalonu jsem na vlastní uši slyšel šéfa největší automobilky světa, jak smrtelně vážně mluvil o konci spalovacích motorů, definitivním nástupu elektřiny a autonomní jízdě. A Lexus? Luxusní divize Toyoty představuje sportovní kupé LC 500, trochu gran turismo, s pětilitrovým atmosférickým osmiválcem o výkonu 351 kW. Ještě tedy nabízí hybridní verzi 500h s výkonem soustavy 264 kW, ale to asi jen aby se neřeklo.
Lexus LC 500 jde snad proti všem automobilovým trendům z posledních let a já ho za to měl rád ještě před tím, než jsem se s nádherným japonským kupé svezl. A po týdnu za jeho volantem ho bezmezně miluju.
Jako koncept
Nejsem největší fanoušek extravagantního stylu Lexusu, v několika případech mi přijde vyloženě překombinovaný, prapodivně kosmický. Ale tohle, to je prostě neskutečná krása. Kdyby se červený lexus přesně takhle točil třeba v Ženevě a automobilka by o něm mluvila jako o konceptu, hned by mě napadlo, že se do sériové podoby nepochybně ještě hodně změní a hlavně umírní. Jenže ona je to sériovka! Se zapuštěnými klikami, miniaturními předními světlomety, které díky nejrůznějším designovým fičurám vypadají opravdu jak z jiného světa. A taky tak svítí. Soudě hlavně podle reakcí protijedoucích řidičů, ještě nikdy mě tolik kolegů neproblikávalo. Kdo jste červený lexus potkal, omlouvám se! Ale fakt to byly potkávačky.
Poprvé za volantem Lexusu LC: Luxusní kupé nás hodně překvapilo!
Interiér je trochu míň extrovertní než karoserie, v testované béžové kombinaci pak působí v prvé řadě nebetyčně luxusně. Strašně se mi líbily třeba výplně dveří s minimalistickou a jakoby přiznanou klikou. Byl to přesný opak té vnější, schované. Naprosto úchvatný je panel ovládání ventilace v hliníkovém designu nebo mohutné madlo oddělující prostor řidiče od spolujezdce. Trochu úlet jsou „uši“ trčící z kapličky pro přístroje (spíš displej…) – tím pravým volíte jízdní režimy, levým pak vypínáte stabilizaci. Asi nejdůležitější tlačítko v celém autě!
A pak je na středovém panelu ještě ovládání infotainmentu… Tomu jsem se obsáhle věnoval už ve videu a asi se mi k tomu nechce moc vracet. Koneckonců, mrkněte na video, jaký je to opruz. I když mě pak jeden z našich diskutérů upozornil, že pro pohyb v menu nemusím touchpad „hladit“, ale že stačí držet prst v požadovaném směru, stejně jde jednoznačně o nejméně uživatelsky přívětivý systém světa. Touchpad je příšerně citlivý, hrozně špatně se odhaduje, jak moc tlačit na prst, abyste se jenom pohybovali, ale ještě neklikali. Kolikrát já se nechtěně posunul o kategorii výš.
Video
Ještě praktické minimum - Lexus mluví o konfiguraci 2+2, vzadu se ale sedět v podstatě nedá. Abyste se alespoň nějak vešli, musí se uskrovnit i pasažéři na předních sedačkách, jejich kooperace je nutná. Zavazadlový prostor sice neposkytuje ani dvě stě litrů (chybí mu tři), je ale překvapivě skladný a hezky využitelný. Holt, aby se Američanům vešel minimálně ten jeden golfový bag.
Design, interiér 1/3 Motor, jízdní vlastnosti Vrátit se zpět Pokračovat ve čtení
Zobrazit celý článek